fan skoków85Klasyfikacja medalowa Norwegów, którzy stawali na podium konkursów drużynowych PŚ, LGP, ZIO, MŚ i MŚL:
1.Anders Bardal 36 (11 16 9)
2.Tom Hilde 32 (10 15 7)
3.Anders Jacobsen 30 (8 16 6)
4.Bjoern Einar Romoeren 28 (11 11 6)
5.Roar Ljoekelsoey 22 (9 8 5)
6.Anders Fannemel 20 (9 3 8)
7.Rune Velta 16 (3 5 8)
8.Johan Remen Evensen 14 (1 9 4)
9.Johan Andre Forfang 11 (6 3 2)
10.Keneth Gangnes 11 (5 2 4)
11.Tommy Ingebrigtsen 10 (6 2 2)
12.Andreas Stjernen 10 (4 4 2)
13.Daniel-Andre Tande 8 (5 3 0)
12.Sigurd Pettersen 6 (3 0 3)
14.Espen Bredesen 6 (1 2 3)
15.Lars Bystoel 6 (1 1 4)
17.Lasse Ottesen 5 (1 0 4)
18.Bjoern Myrbakken 3 (1 1 1)
Maren Lundby 3 (1 1 1)
20.Ole Gunnar Fidjestoel 3 (0 2 1)
21.Daniel Forfang 2 (2 0 0)
Vegard-Haukoe Sklett 2 (2 0 0)
Robert Johansson 2 (2 0 0)
24.Helge Brendryen 2 (1 1 0)
Henning Stensrud 2 (1 1 0)
26.Anette Sagen 2 (1 0 1)
27.Ole-Christian Eidhammer 2 (0 1 1)
Jon-Inge Kjoerum 2 (0 1 1)
29.Oyvind Berg 2 (0 0 2)
Philip Sjoeen 2 (0 0 2)
31.Johan Saetre 1 (1 0 0)
Ove Berg 1 (1 0 0)
Per Bergerud 1 (1 0 0)
Ole Bremseth 1 (1 0 0)
Olav Hansson 1 (1 0 0)
Olav Magne Doennem 1 (1 0 0)
Joahim Hauer 1 (1 0 0)
38.Hroar Stjernen 1 (0 1 0)
Vegard Opaas 1 (0 1 0)
Magne Johansen 1 (0 1 0)
Clas Brede Braaten 1 (0 1 0)
Sturle Holseter 1 (0 1 0)
Paal Hansen 1 (0 1 0)
Kim Rene Elverum Sorsell 1 (0 1 0)
Line Jahr 1 (0 1 0)
46.Erik Johnsen 1 (0 0 1)
Stein Henrik Tuff 1 (0 0 1)
Erik Halvorsen 1 (0 0 1)
Simen Berntsen 1 (0 0 1)
Haavard Lie 1 (0 0 1)
Johansson awansował z 30. miejsca na 21. miejsce wyprzedzając: Hauera, Doennema, Hanssona, Bremsetha, Bergeruda, Ove Berga, Saetre, Sjoeena, Oyvinda Berga, Kjoeruma, Eidhammera, Sagen, Stensruda i Brendryena, a wspólnie z: Sklettem i Danielem Forfangiem; Johan Andre Forfang awansował z 11. miejsca na 9. miejsce wyprzedzając: Ingebrigtsena i Gangnesa; Fannemel umocnił się na 6. miejscu; Andreas Stjernen umocnił się na 12. miejscu.
(15.04.2017, 00:40)
fan skoków85Klasyfikacja medalowa Niemców, którzy stawali na podium konkursów drużynowych PŚ, LGP, ZIO, MŚ i MŚL:
1.Richard Freitag 32 (8 14 10)
2.Martin Schmitt 31 (6 10 15)
3.Michael Uhrmann 31 (6 8 17)
4.Severin Freund 30 (9 14 7)
5.Michael Neumayer 23 (6 8 9)
6.Andreas Wank 23 (5 10 8)
7.Andreas Wellinger 22 (9 10 3)
8.Sven Hannawald 15 (5 3 7)
9.Christoph Duffner 15 (4 4 7)
10.Dieter Thoma 11 (2 4 5)
11.Jens Weissflog 10 (2 4 4)
12.Hansjoerg Jaekle 9 (4 3 2)
13.Markus Eisenbichler 9 (3 5 1)
14.Georg Spaeth 9 (2 3 4)
15.Alexander Herr 6 (3 0 3)
19.Stephan Leyhe 6 (2 3 1)
16.Maximilian Mechler 6 (1 2 3)
17.Stephan Hocke 6 (1 1 4)
18.Marinus Kraus 5 (2 3 0)
20.Gerd Siegmund 5 (1 2 2)
21.Ulrike Graessler 5 (1 1 3)
22.Carina Vogt 4 (2 0 2)
23.Svenja Wuerth 3 (2 0 1)
24.Pascal Bodmer 3 (1 2 0)
25.Karl Geiger 3 (0 2 1)
26.Katharina Althaus 2 (1 1 0)
27.Ralf Gebstedt 2 (0 2 0)
28.Frank Loeffler 2 (0 0 2)
Joerg Ritzerfeld 2 (0 0 2)
30.Andreas Scherer 1 (0 1 0)
31.Heiko Hunger 1 (0 0 1)
Andre Kiesewetter 1 (0 0 1)
Tobias Bogner 1 (0 0 1)
Felix Schoft 1 (0 0 1)
Eisenbichler awansował z 14. miejsca na 13. miejsce wyprzedzając Spaetha; Freitag umocnił się na 1. miejscu; Geiger awansował z 27. miejsca na 25. miejsce wyprzedzając: Gebstedta i Althaus; Wellinger umocnił się na 7. miejscu.
(15.04.2017, 00:30)
fan skoków85Klasyfikacja medalowa Polaków, którzy stawali na podium konkursów drużynowych PŚ, LGP i MŚ:
1.Kamil Stoch 23 (6 8 9)
2.Maciej Kot 20 (7 7 6)
3.Piotr Żyła 19 (5 7 7)
4.Dawid Kubacki 15 (7 5 3)
5.Adam Małysz 6 (1 1 4)
6.Krzysztof Miętus 3 (1 1 1)
7.Klemens Murańka 3 (0 1 2)
Stefan Hula 3 (0 1 2)
9.Robert Mateja 2 (0 0 2)
10.Krzysztof Biegun 1 (1 0 0)
11.Łukasz Rutkowski 1 (0 1 0)
12.Łukasz Kruczek 1 (0 0 1)
Wojciech Skupień 1 (0 0 1)
Mateusz Rutkowski 1 (0 0 1)
Wojciech Tajner 1 (0 0 1)
Tomasz Byrt 1 (0 0 1)
Aleksander Zniszczoł 1 (0 0 1)
Jan Ziobro 1 (0 0 1)
Andrzej Stękała 1 (0 0 1)
Żyła umocnił się na 3. miejscu; Kubacki umocnił się na 4. miejscu; Kot umocnił się na 2. miejscu; Stoch umocnił się na 1. miejscu.
(15.04.2017, 00:22)
fan skoków85Najlepsi w poszczególnych grupach:
Grupa I:
1.Johansson, 2.Hayboeck, 3.Żyła, 4.Eisenbichler. 5.Semenic, 6.Vancura, 7.Kobayashi, 8.Rhoads, 9.Maeaettae, 10.Dellasega, 11.Peier i 12.Bazhenov.
Grupa II:
1.Forfang, 2.D.Prevc, 3.Fettner, 4.Freitag, 5.Kubacki, 6.Takeuchi, 7.Larson, 8.Stursa, 9.Aalto, 10.Karlen, 11.Bresadola i 12.Nazarov.
Grupa III:
1.Geiger, 2.Kot, 3.Fannemel, 4.Tepes, 5.Ito, 6.Schiffner, 7.Glasder, 8.Matura, 9.Colloredo, 10.Romashov, 11.Deschwanden i 12.Asikainen.
Grupa IV:
1.Stoch, 2.Wellinger, 3.Kraft, 4.Kasai, 5.P.Prevc, 6.Stjernen, 7.Bickner, 8.Koudelka, 9.Insam, 10.Ammann, 11.Larinto i 12.Klimov.
(15.04.2017, 00:19)
ObywatelRPKraft i Stoch praktycznie skoczyli w to samo miejsce. stoch może pół stopy dalej ale nie podadzą przecież że skoczył 251 i 10 cm. Kraft swój skok ustał, Stoch nie i to trochę niesprawiedliwe że to Stoch jest rekordzistą.
(26.03.2017, 06:19)
ameStoch podparł w tym "bezpiecznym" miejscu które już nie podlega punktowaniu.
(25.03.2017, 20:25)
GrzegorzSkoro piszecie, że skok Kamila był podparty i nie powinien być uznany to tak samo skok Krafta z Vikersund na 253,5m też nie powinien być uznany bo też był z przysiadem i przejechał tyłkiem po śniegu, wyraźnie to było widać na powtórkach, więc jak już coś piszecie to bądźcie konsekwentni!!!
(25.03.2017, 20:01)
summodwuch sedziow widzialo podporke. Jedna nota odpada wiec zostaje dnruga i skok juz uznany nie jest
(25.03.2017, 19:32)
marmiHeh, czyli wygląda na uznany. Wychodzi na to, że 2 sędziów widziało podpórkę a 3 nie, może na zasadzie takiej większości? Ale to już zakrawa na paranoję...
(25.03.2017, 17:39)
LizakowatyPrzy nazwisku podają PB 239.5, a noty dostał 14,5 14 11 15 12
(25.03.2017, 17:09)
marmiHmm, a był dziś podawany PB przy skoku Ammanna a jeśli tak to jaki? Albo skąd wiadomo, że został uznany?
Akurat tego skoku nie widziałem, więc nie wiem, ale z tego co czytałem to powszechnie uznaje się go za podparty. Jakie oceny za niego dostał?
(25.03.2017, 17:01)
LizakowatyTak samo wypada dodać skok Ammanna do statystyk, mimo tego, że był on ewidentnie podparty, ale mimo tego został uznany.
(25.03.2017, 16:38)
summoRekord Stocha czy sie to komus podoba czy nie jest uznany, poniewaz sedziowie nie widzieli podporki.
mi sie osobiscie to nie podoba, ale my kibice nie mamy na to wplywu, nie ma co sie spinać
Skoro na oficjalnej stronie FIS podali ze jest, to jest chociaz nieslusznie.
(25.03.2017, 16:13)
JaroJeśli ktoś jeszcze wątpi w rekord Stocha, to zapraszam na oficjalną stronę FiS. A tam takie fajne zdanie pod newsem: "The 25 000 enthusiastic fans also saw a new amazing hill record of 251.5 m, set by Poland's Kamil Stoch". :)
(25.03.2017, 15:58)
Paweł StawowczykLudzie spokojnie. Rekordy są z wczoraj. Dzisiejsze nie zostały jeszcze uzupełnione. Zrobimy to wieczorem wraz z newsem podsumowującym.
(25.03.2017, 15:04)
żalsebinweb
Bo Polacy to mają chyba w DNA. Lubię się sami upokarzać i mieć poczucie bycia gorszym. Dobrze, że takich normalniejszych ludzi też jest sporo.
(25.03.2017, 15:00)
faxWieczorem redakcja wrzuci jak zawsze podsumowanie rekordów, pewnie wtedy poznamy jej oficjalny stosunek do tego. Wyluzujcie.
(25.03.2017, 14:59)
kolosPonieważe zunali ten skok Stocha za ustany to taki on był. Czyl irekord Polski i rekrod letalnicy - 251,5 metra
(25.03.2017, 14:43)
LukA mam takie pytanie - czy wynik Stocha nie powinien byc wpisany do tej tabeli? - http://www.skokinarciarskie.pl /rekordy-zyciowe-skoczkow-narc iarskich
Bo jednak zaliczyli mu ten skok.
(25.03.2017, 14:38)
kabansbarttp83
ja akurat myślałem i myśle, że pomiary odległości w viker były kiepskie
(25.03.2017, 14:06)
kabans do żalzobacz sobie powtórki, jak stoch składa się do lądowania i zaczyna spadać prawie pionowo w dół, porównaj z johansonem ile przed lądowanie on zmienił sylwetke, a ile stoch (tak jak rekord 253,5)
(25.03.2017, 14:05)
barttp83@żal
tak z ciekawości, co sądziłeś po skoku Krafta? Uważałeś, że powinno się go zaliczyć czy nie?
(25.03.2017, 13:56)
radek9824A mały skoczek z Austrii w drugiej serii zmienił kombinezon. Cwaniaczek
(25.03.2017, 13:41)
SweetOczywiście brawo też dla. Chłopaków z USA trener jest bardzo dobry liczę na coraz większe postępy,:) tak samo alex
(25.03.2017, 13:38)
SweetKamil jesteś wielki!!! Brawo!! Haha! Velikanka wzięta!!! Co za lot niebywale powinni dawać dwie kulę bo mamy dwóch zwycięzców !
(25.03.2017, 13:35)
żalDłuuuugo nikt nie pobije tego rekordu Kamila :)
(25.03.2017, 13:31)
Lili22Brawo! Polacy najlepszą drużyną w sezonie! Znakomita walka z Austriakami o podium dzisiejszych zawodów, zakończona w pięknym stylu. Kamil pokazał dziś na co Go stać. Klasa sama w sobie. Nic dodać, nic ująć. Jeszcze raz wielkie brawa dla całej naszej drużyny za cały ten piękny sezon :-) Wielka zasługa trenera Stefana Horngachera.
(25.03.2017, 13:26)
AreqJeśli ktoś uważał za nieważny rekord Krafta, to tak samo powinie uważać za nieważny rekord Stocha. To też działa w drugą stronę.
Co do konkursu, piękny i zapadający w pamięć tak jak loty w Vikersund. Grono 240-metrowców już nie jest takie elitarne. Teraz takim kręgiem stają się skoczkowie, którzy polecą ponad 250 metrów.
(25.03.2017, 13:24)
MAJ0RI po co się kłócić? Kamil ewidentnie podparł skok, nie ma co do tego wątpliwości, rekord został jednak uznany przez 5/5 sędziów więc chyba wszystko jasne... chociaż tak być nie powinno trochę to niesprawiedliwe
(25.03.2017, 13:20)
marmi@Żal
Pamiętasz tylko to co Ci pasuje najwyraźniej. Ja na przykład nie zmieniłem zdania o lądowaniu ani o jotę. Jeśli mnie pamięć nie myli to przeważało raczej oburzenie tym, że rekord świata nie powinien być Kraftowi zaliczony. Wróć do tego artykułu i sprawdź. Jeżeli były ochy i achy to w mniejszości.
(25.03.2017, 13:16)
top kekIlość osób podających się za fanów/znawców i nie znających zasadniczej różnicy między skokiem podpartym a nieustanym (upadkiem) jest zatrważająca.
(25.03.2017, 13:16)
marmiA Ci co się dziwią czemu Kot tak nisko a Żyła wyżej (tak nawiasem Stjernen czy Prevc jeszcze krócej i jeszcze wyżej) niech sprawdzą protokół z konkursu, gdzie są rekompensaty za belki i wiatr. Dziś Kot miał sporo szczęścia do warunków a belki mu nikt nie obniżał.
(25.03.2017, 13:13)
żalAle to smutne, że mamy takich kibiców, nie? Sam nigdy nie byłem wielkim fanem Stocha(dziwny sentyment związany z Adamem), ale jak można umniejszać Polakowi będąc Polakiem, a równocześnie wychwalać Austriaka? Jak Kraft podpierał to były ohy i ahy, jaki to geniusz i w ogóle, a jak nasz rodak podparł to wielkie oburzenie.
To jest to nowoczesne pokolenie, tzw gorszy sort jak pewna osoba słusznie powiedziała ;)
(25.03.2017, 13:12)
marmiOczywiście porównanie lądowania Stocha do Wasiliewa czy Bartola to słaby trolling. Lepszym byłoby porównanie do lądowania Morgensterna na mamucie, po którym wystąpił już tylkona igrzyskach w Soczi.
(25.03.2017, 13:08)
barttp83@ Skoczkowa
tak samo przy skoku Krafta, być może dotknął i tak nawet uznał jeden sędzia dając mu 12 pkt, ale jednak 4/5 sędziów zaliczyło mu ten skok. A w przypadku Kamila, zaliczyło go 5/5 sędziów. Jeśli ci się to nie podoba, to zgłoś się do FIS z wnioskiem o zmianę regulaminu.
(25.03.2017, 13:07)
JaroNie ma sensu dyskutować z hejterami. Rekord jest uznany. Stoch jest od dziś rekordzistą być może najsłynniejszej skoczni na świecie. I hejterzy nic na to nie poradzą. Absolutnie NIC :)
(25.03.2017, 13:06)
barttp83@Skoczkowa
Wasiliew i Bartol UPADLI. Stoch USTAŁ i tylko po bardzo głębokim przysiadzie DOTKNĄŁ zeskoku, po czym podniósł się do pionu. Nawet nie wiem, czy można to uznać za podpórkę, gdyż nie dotknął zeskoku rękoma, a jak dla mnie to właśnie jest definicja podpórki. Zapytaj sędziów, którzy jednogłośnie uznali skok za ustany. To głupota w ogóle porównywać te skoki.
(25.03.2017, 13:05)
kilerx13Porównywanie lądowania Wassiliewa a Stocha to już kpina
(25.03.2017, 13:02)
żalSkoczkowa ale masz ból. To co ty sobie tam ubzdurasz to nikogo nie interesuje.
OFICJALNIE: Rekord Planicy należy do Kamila Stocha :)
(25.03.2017, 13:02)
Skoczkowa Rekord skoczni w Planicy należy w takim razie do Tilena Bartola 252
(25.03.2017, 13:00)
146,5dzisiaj kraft nie przytarł- bo mial narty blisko, w vikersund tez prawie sie udalo, ale narty poszly szerzej i dlatego "sięgnął" podłoża.
(25.03.2017, 13:00)
Skoczkowa Gratuluję zatem Vassilievowi rekordu świata
(25.03.2017, 12:59)
Skoczkoważal: Prevc był wtedy w fenomenalnej formie, lądowanie telemarkiem nawet na 248,5 m nie było dla niego problemem
(25.03.2017, 12:57)
żalChociaż przy skoku Prevca widać u niego świetny manewr. Przy lądowaniu pochylił się do przodu i "złamał" pułap, dzięki czemu mógł ustać spokojnie. Stoch i Kraft przed lądowaniem zostali odchyleni do tyłu, "nie postawili się pułapowi". Wtedy może i ustaliby to jeszcze lepiej.
(25.03.2017, 12:55)
misiek93Oficjalnie zaliczone więc czy się podoba czy nie wypada tylko pogratulować i oczekiwać jutra
(25.03.2017, 12:53)
marmiZnowu mnóstwo emocji w drużynówce, w szczególności za sprawą Polaków :)
Po słabym początku pięknie odrobiliśmy straty do podium!
Niesamowite skoki w końcówce, Kraft wydaje się lądował podobnie jak w rekordowym w Vikersund, ale ja tam otarcia tyłkiem nie widziałem. Stoch lądował podobnie do niego, ale otarcie było już widać co Kamil sam przyznał. Sędziowie ocenili to jednak tak samo, więc rekord skoczni i Polski należy do Stocha :)
Jak dla mnie powinni dać mniej po 2pkt. w stosunku do Krafta za 2. skok, co i tak nie zmieniłoby tego, że jesteśmy na podium i zwyciężamy w generalce. Natomiast rekord o ile liczy się samo dotknięcie (a nie podparcie) czymś innym niż nartami to nie powinien być zaliczony. Tak jak jednak pisałem przy rekordzie Krafta w Vikersund liczy się to jak ocenią to sędziowie.
Tak więc rekord Polski należy do najlepszego Polaka jakim bez wątpienia jest Stoch i tak powinno być. Nawet miałem o tym wspomnieć wczoraj, że życzę Stochowi aby rekord kraju do niego wrócił ale jakoś w to nie wierzyłem, a tu proszę, da się :P
(25.03.2017, 12:52)
WbatekkLudzie zrozumcie, że został zaliczony - i po co się dalej kłócić czy zaliczony czy nie
(25.03.2017, 12:51)
aaa@barttp83: a co jeśli rekord padł w treningu bez sędziów? Też liczymy podpórkę czy nie?
(25.03.2017, 12:51)
kzez1986Noty dostali takie same. Czytam z różnych źródeł, że chyba Kamilowi zaliczyli. Racja. Albo rekord Stocha, albo Johansona.
(25.03.2017, 12:51)
żalAle patrząc na dzisiejsze lądowanie Krafta i Stocha nasuwa się jedno pytanie...
JAKIM CUDEM PREVC WYLĄDOWAŁ TAM 248,5m TELEMARKIEM?! Za sam ten fakt powinien mieć 5x20.
(25.03.2017, 12:51)
ehhhhciekawe gdzie Kraft podparl w Vikersund, śladu na kombinezonie nie było, wystarczy spojrzeć na kombinezon Stocha i jaki ślad mu został na kombinezonie gdy podpadł
(25.03.2017, 12:51)
SkoczkowaBo skoku Stoch idealnie widać jak wygląda skok podparty, jego skok w porównaniu do dwóch skoków Stefana Krafta ( 251 w Planicy i 253,5 w Vikersund) nie można uznać za rekordowy chyba że skoki narciarskie łamią granice oszustwa także pod względem odległości
(25.03.2017, 12:50)
146,5"rekord" krafta mocno naciągany, ja osobiście go nie uznaję - bo wyraźnie widzę moment przytarcia tyłkiem o śnieg; dzisiejszy odlot Stocha, jakkolwiek rewelacyjny i widowiskowy- pozostawił ślad, który powinien uciąć wszelkie rozważania, fartnęło nam się z notami - możliwe, że się jury wystraszylo, że źle dobrali najazd do wiatru i narazili czołowego zawodnika na kontuzję..
jutro do czołówki dołączy Tepes - podrażniony dzisiejszymi wynikami-gdyby jemu na tej skoczni podpasowało takjak Stochowi...
(25.03.2017, 12:50)
żalSam Stoch w wywiadzie powiedział, że ciągnął ile może, bo wiedział, że takiej szansy może już nie mieć. Na powtórce wyraźnie widać jak w odpowiednim momencie schodzi do lądowania, ale prędkość + wysokość + koniec skoczni, musi się skończyć takim wgnieceniem w zeskok.
(25.03.2017, 12:50)
MichalusDziwię się wszystkim, że Kamil pobił rekord skoczni pomimo podpórki. Nawet za czasów Małysza skoki powyżej 220 metrów były uznawane za duże osiągnięcie. Dlatego cieszmy się ze skoku Kamila, nieważne w jakim byłby stylu.
(25.03.2017, 12:48)
MariuszSTOP, STOP!!!
Stefan Kraft sam przyznał w wywiadzie, że czegoś dotknął, ale ma nadzieję, że to była narta. Przy przysiadzie w odjeździe, narty miał szeroko, więc to nie mogły być one. Zatem, dotknął śniegu, a mimo to, rekord świata został uznany.
Owszem, Kamil otarł się o śnieg wyraźniej, ale jak zaliczamy Kraftowi skok z tego samego rodzaju podpórką, to zaliczamy także Stochowi.
Oczywiście , ja byłbym za niezaliczeniem obu skoków, ale skoro Kraft ma zaliczony, to Stoch też powinien.
Trochę niesmacznie to wygląda, ale jak zaliczamy jednemu lądowanie z tyłkiem na śniegu, to drugiemu także.
(25.03.2017, 12:48)
żalkabans
Przecież Stoch leciał spokojnie do samego końca, nic nie skrócił. Po prostu tak się wydaje, bo jak sam powiedział miał prędkość ponad 130km/h, a tu już płasko. Kraft lądował tak samo chwile przed i też nic nie skrócił, po prostu tu się dalej już nie da, w Vikersund można ustać większe skoki.
(25.03.2017, 12:48)
Co@Żal
Tylko pół metra przed Kraftem, no ja nie wiem czy to jest takie niewykonalne by pokonać. Gorzej z wynikiem Krafta w Vikersund.
(25.03.2017, 12:47)
146,5"rekord" krafta mocno naciągany, ja osobiście go nie uznaję - bo wyraźnie widzę moment przytarcia tyłkiem o śnieg; dzisiejszy odlot Stocha, jakkolwiek rewelacyjny i widowiskowy- pozostawił ślad, który powinien uciąć wszelkie rozważania, fartnęło nam się z notami - możliwe, że się jury wystraszylo, że źle dobrali najazd do wiatru i narazili czołowego zawodnika na kontuzję..
jutro do czołówki dołączy Tepes - podrażniony dzisiejszymi wynikami-gdyby jemu na tej skoczni podpasowało takjak Stochowi...
(25.03.2017, 12:47)
kabans do żalto ze stocha wgniotło to wina tego, że zaczął lądować jak był ze 3m na ziemią, może kwestia przygotowania zeskoku (bo temperatury plusowe) ale planica jest większa od viker
(25.03.2017, 12:46)
mrwolekRekord oficjalnie uznany. Chcąc nie chcąc, musicie to nadmienić w statystykach i artykule. :)
(25.03.2017, 12:40)
146,5całe szczęście obyło się bez kontuzji..
dwa ostatnie skoki pod idealnym kątem - i przy wietrze pod narty można lądować na pobliskim parkingu (słuszna uwaga komentatora)
oby jutro warunki były podobne/stabilne - przy dobrze dobranym najeździe - konkurs może być fascynujący, byleby sztucznie nie polowali na rekord, 250m to górna granica bezpieczenstwa tutaj - chyba zeby naprogu nie wiało..w polowie dystansu 0,5 z przodu, a dopiero za 200 metrem 1,5-2,0 z przodu..
boprzy takim pułapie jaki wykręciłKot w pierwszej próbie - to sięrobi dość upiorne.
(25.03.2017, 12:40)
co@żal
Pseudokibic to raczej taki który nie widzi błędów swoich zawodników i zakłamuję rzeczywistość. Takie dziecko które nie potrafi się pogodzić że jego ulubione wcale nie było najlepsze. Prawdziwy kibic widzi wady i zalety swoich bo ma oczy szeroko otwarte. Czyli po prostu jest rozumny człowiekiem a nie małpiatką która ustawia wszystko tak jak mu pasuje bo presja społeczna jest taka. "Przecież polak zawsze ma pod górkę, całą historie, Polacy naród wybrany i wszyscy o tym wiedzą więc starają się pokrzyżować plany wspaniałego narodu!"
(25.03.2017, 12:40)
barttp83Jeśli redakcja nie uzna rekordu Stocha, to powinna również wykreślić rekord Krafta. Ludzie, nie twórzcie precedensu. SĘDZIOWIE NIE UZNALI SKOKU ZA PODPARTY i to jest najważniejsze. Czy w piłce nożnej jak sędzia uzna bramkę z 10-metrowego spalonego, to potem w statystykach bramki się nie zalicza "bo wszyscy widzieli że padła nieprawidłowo" ? Nie! Bramka zostaje na wieki wieków zapisana w annałach. Tu jest podobnie. Z sędziami się nie dyskutuje.
(25.03.2017, 12:39)
żalSwoją drogą, gdyby nie zmienili Stochowi belki to by skończył jak Bartol, tylko gdzieś na 255 metrze.
(25.03.2017, 12:39)
do REDAKCJIWidzę jeden błąd - w klasyfikacji generalnej lotów narciarskich na dole jest też liczona klasyfikacja pucharu narodów w lotach (chyba nieoficjalna?). Ale nie wiem czemu tam redakcja nie uwzględniła drużynowych konkursów w Vikersund i Planicy!
(25.03.2017, 12:38)
żalAle chyba w Planicy więcej niż 252-253 to się ustać nie da. Stoch i Kraft może z metr dalej by jeszcze ustali, ale na styk. Zbyt dużego wysoka się tutaj spada i za bardzo wgniata w ziemie. Przecież Stoch leciał mega spokojnie i ciągnął ile się da, nie spanikował, a i tak go wbiło w zeskok.
(25.03.2017, 12:38)
Risen"Niemcy wyraźnie byli 'w gazie'" - życie bywa przewrotne :)
(25.03.2017, 12:35)
xyz@jo
Nie uznali mu tego jako rekord życiowy
(25.03.2017, 12:35)
MartynMożemy tu się kłócić, ale FIS uznał rekord, sprawdźcie na stronie FIS oficjalne wyniki. Także redakcjo, ja wiem że Kamil przyszorował, też to widziałem, ale jeżeli nie uznacie tego za rekord w swoich statystykach to będzie trochę paranoja. ;)
(25.03.2017, 12:35)
joW Vikersund Ammann też podparł 239 i uznali to jako rekord życiowy
(25.03.2017, 12:34)
kilerx13Kraft też wyraźnie podparł, widziałem powtórki
(25.03.2017, 12:34)
miroPn oczywiście praktycznie juz mamy,Austriacy maja jutro tylko 3 zawodników a cos takiego żeby wszyscy trzej zajęli pierwsze miejsce to raczej się nie zdarzy,a nawet przy podwójnym zwycięstwie i trzecim miejscu mieliby dopiero 260 pkt:-) :-) :-)
(25.03.2017, 12:33)
MaestroRekord skoczni mimo że niesprawiedliwie ale uznany. Zostanie zapisany. Najlepsze, i z pewnością prawidłowo ustane skoki na skoczniach w Vikersund i Planicy ma Johansson.
(25.03.2017, 12:33)
How?Dlaczego Kot dopiero 13. miejsce? I Dlaczego Żyła jest przed nim na 11. miejscu i ma wyższą notę? Jak to możliwe skoro Żyła tak słabo skoczył a Kot tak dobrze?
(25.03.2017, 12:32)
żalPięknie Kamil, nowy rekordzista Polski i Planicy, a prawie i świata, o to chodzi! Rekord jest Polaka. Tak jak kiedyś rekord Willingen należał do Małysza. Ależ to była petarda. Kraft ma farta, że ten konkurs nie odbył się wczoraj, bo koszulkę lidera by widział, ale na plecach Stocha ;))
(25.03.2017, 12:32)
MójStochowi skakało się lepiej dlatego że uzyskał komfort psychiczny ze względu na nikłe szanse na KK.
Trochę się dziwie komentarzom, że o jak szkoda, co by było gdyby. Jednak sam Stoch przyznał że Kraft okazał się lepszy i mu gratuluje. Wy tutaj wymagacie czasem za dużo, tylko musicie mieć świadomość że wasze komentarze to tylko komentarze.
(25.03.2017, 12:32)
kabansStoch przy lądowaniu nie popełnił błędu tym, że dotknął tylko, że skrócił skok.Oglądaliśmy dzisiaj nowy rekord swiata, skrócony ze 3m:P wie gdzie znaleźć dokumentacje skoczni?
(25.03.2017, 12:32)
StefanoSkoro takie ewidentne podparcie Krafta w Vikersund zostało uznane to nie widzę problemu żeby uznać rekord Stocha. Inna sprawa czy te rekordy były słuszne...
(25.03.2017, 12:32)
wl@mac15011
Masz moje poparcie, zgadzam się z Tobą
(25.03.2017, 12:32)
lukis1993bobek
koflera tam nie ma
(25.03.2017, 12:32)
bobeklukis1993
to co kofler nie skacze
(25.03.2017, 12:31)
kzez1986Ogólnie wielkie brawa dla Polaków!! Z trudnej sytuacji udało się wyjść na podium. Po 2 skokach wydawało się, że inni są naprawdę poza zasięgiem. A jednak udało się!!! Szanse na odrobienie przez Austriaków straty w PN są iluzoryczne, bliskie 0. Nawet gdyby wszyscy Polacy mieli DSQ raczej nie odrobiliby.
Niestety KK chyba dla Krafta. Stoch musiałby wygrać, a Kraft być pod koniec. Jednak w Planicy wydaje się, że trudniej uzyskać 250 m od Vikersund.
(25.03.2017, 12:31)
żaldo co
W twoim wyimaginowanym świecie :) a rzeczywistość jest taka, że Stoch indywidualnie pierwszy, Polska trzecia :)))) boli pupeczka pseudokibica i o to chodzi!
(25.03.2017, 12:31)
mac15011@żal
Akurat Kraft ten skok w Vikersund ustał - jeszcze 1 cm niżej i ten lot byłby już podparty. Obejrzyj sobie powtórkę tego skoku. Natomiast Kamil ten skok wyraźnie podparł - po za tym sam jesteś pseudokibicem bo popierasz sędziów którzy źle oceniają i jesteś nieuczciwy. Niepozdrawiam.
(25.03.2017, 12:30)
xyz@co
Dobrze mówisz, skoki podparte nigdy nie były uznawane za rekordy
(25.03.2017, 12:30)
Michał0489Jak to ma być rekord Polski i brak podpórki, to Vassiliev jest rekordzistą świata
(25.03.2017, 12:29)
ZnawcaMnie oczywiście Stoch mile zaskoczył i pokazał, że potrafi stawać na równi z Kraftem, który prezentuje bardzo wysoki poziom co tylko i wyłącznie świadczy o jego wielkiej klasie i bez wątpienia zalicza się do grona legendarnych skoczków i dzięki temu odległemu skokowi tym bardziej mnie w tym utwierdził i wszedł do nielicznego grona skoczków, którzy osiągnęli granice 250m. Chapeau bas dla Stocha. ;)
(25.03.2017, 12:29)
JaroFajnie, że chociaż dzisiaj Kraftowi zrzedła nieco mina. Już witał się z gąską, już myślał, że będzie podium, a tu nagle Stoch go zmiażdżył. I PN już nasz :)
(25.03.2017, 12:28)
lukis1993bobek
Austria będzie miała jutro tylko 3 skoczków a nie 4
(25.03.2017, 12:28)
co@żal Różnica jest taka że u Krafta faktycznie nie wiadomo czy się podparł, nie widać kurzu czy śladu na tyłku. A Stoch i kurz i zadek mokry. Rekordu ni ma a Stoch góra 5 indywidualnie.
(25.03.2017, 12:27)
kilerx13Szacun dla Stocha, sytuacja bardzo podobna do tej Krafta. Żal mi tych, którzy bronili Austriaka a teraz nie chcą uznać skoku Kamila.
(25.03.2017, 12:26)
żalGdyby tak wczoraj skakali Stoch i Kraft to dziś Polak byłby liderem. Szkoda, bo o przegranej kryształowej kuli zadecydują detale, a jednak wynik pójdzie w historię, ogromny żal, bo Kamil miałby tego lidera.
Kwalifikacje z Vikersund, które wygrał, a które miały być konkursem...no i wczoraj/dziś. Szkoda.
(25.03.2017, 12:25)
bobekpn jest juz pewny
mamy jutro 5 zawodników czyli
ostatnie miejsca pkt 1+2+3+4+5=15pkt
austria 4 pierwsze miejsca 100+80+60+50=290pkt
290-15 =275 pkt
a teraz mamy przewage 276pkt
juz mamy pn chyba ze jakas dyskwalfikacja polaka
(25.03.2017, 12:24)
AndrzejSzkoda że tak nie wyglądały wyniki indywidualne z wczorajszego konkursu :(.
Co to podpartego skoku to sam Stoch przyznał się że lekko dotknął zeskoku.
Po tym widzimy jak oceniają sędziowie.
(25.03.2017, 12:24)
filippo1455hah tego własnie chciałem takiego skoku stocha , wszyscy bluzgali na krafta ze niby pomagają mu sedziowie,jak ustanowił rekord nie dotknoł lekko nie powinien byc uznany np redaktor szczesny sie burzył tu cisza a stoch nie dosc ze dupą to jeszcze plecami prawie dotknoł
(25.03.2017, 12:23)
fanskoków@skijumper
Cieszyć sie owszem, ale warto cieszyć sie sprawiedliwie
(25.03.2017, 12:21)
japitoleKOT 13 SKACZĄC 481m. A Stoch 1 skacząc 479m.
(25.03.2017, 12:21)
żalJak Kraft podparł w Vikersund to go tłumaczyliście, że sędziowie daleko i nie widzą, że należy mu się, bo taki lot, a jak WASZ RODAK podparł to krzyczycie o skandalu? Żałosny naród żałosnych pseudokibiców.
A Stoch, czapki z głów. Jeden z najlepszych skoków jakie w życiu widziałem. Belka niżej od Krafta, a jeszcze dalej. Z takim spokojem leciał nad 230m, że się za głowę złapałem co on zrobił. SZACUN!!
(25.03.2017, 12:20)
skijumperZamiast bronić Polaka to wy macie do niego jakieś wąty. Cieszmy się z tego że nasz polak tak z skoczył!
(25.03.2017, 12:19)
kzez1986Według tego artykułu rekord nie jest zaliczony.
(25.03.2017, 12:19)
ZnawcaSkok Stocha nieco podparty, widać było na jego zadku mokrą plamę oraz przechyliło go znacznie bardziej, a jeżeli Krafta, więc jeżeli komuś już zaliczyć owe lądowanie to bardziej na stronę Krafta.
(25.03.2017, 12:18)
mac15011Podpisuje się pod tym postem @fanskoków. To jest naprawdę skandal i taki Birger Ruud jak słyszy, że rekord Kamila Stocha został zaliczony pomimo ewidentnego podparcia to on ze wściekłości przewraca się w grobie. Tak samo Staszek Bobak. Sędziowie może w końcu zaczną myśleć.
(25.03.2017, 12:16)
kzez1986Lądowanie Kamila było podobne do Krafta. Potraktowano go tak samo. Myślę, że to uczciwe.
(25.03.2017, 12:16)
fanskokówDlaczego lot Stocha jest zaliczony na rekord skoczni? Przecież po podparł.
(25.03.2017, 12:12)
eStoch zmiażdżył. Całe szczęście nie rekord świata, bo by została z niego mokra plama
(25.03.2017, 12:08)
RonaldAhahaha to była dopiero podpórka szorował tyłkiem przez dobre 20 metrów po zeskoku a mimo to zaliczone jako rekord.
(25.03.2017, 12:08)
eDomen w drugim skoku zaprezentował wyższy level swojego edgy awangardowego stylu fruwania- tym razem narty nie klepały go po kasku ani po ramionach, ale praktycznie po plecach (prawa narta w ostatniej fazie lotu)
(25.03.2017, 11:44)
IsacNNieoficjalnie...
Alex Insam 10 po I serii
Kevin Bickner 13
Szkoda, że Włoch nie będzie miał okazji skoczyć jeszcze raz.
Natomiast jestem ciekawy, co zaprezentuje Bickner.
(25.03.2017, 11:35)
skoki to kalkulacjaTeraz skoki są strasznie nie sprawiedliwe, ktoś skoczy 30m dalej, i jest za jakimiś zawodnikami co po 220 skakali, te całe przeliczniki, obniżanie belek itp. to kpina jakaś.
Jak to jest że obniżają belkę po 4 skokach, to ci np 4 skoczkowie co skakali z niższej nie powinni powtarzać skoków? tak było chyba w piątek.
Kiedyś były tylko noty i był spokój, teraz to ukartowane coś.
(25.03.2017, 11:23)
Sebek99plNo i gratuluję Amerykanom awansu, mam wrażenie, że za kilka lat "Jankesi" mogą namieszać w stawce, o ile nie wszyscy mają takie umiejętności to Bickner na pewno.
(25.03.2017, 11:17)
Sebek99plCzy Szaranowicz naprawdę myśli, że Kraft będzie w trzeciej dziesiątce, a Stoch wygra? Marzyciel jakich mało. Kraft nie ma nawet co się spinać dzisiaj, Fettner i Schiffner wystarczająco stracili do podium więc teraz walka Austrii z Polską to już nie walka o wygranie w PN lecz o "pietruszkę".
(25.03.2017, 11:14)
yafNiemcy najlepiej zeby skonczyly na 2 lub 3 miejscu a my 1 pozycje przed lub za Austrią i PN w kieszeni
(25.03.2017, 11:12)
suSzkoda, ze wczoraj Kraft tak nie skoczył :(
(25.03.2017, 11:11)