marmiHistoryczny konkurs, dzięki słabszej obsadzie i szczęściu do warunków 7 Polaków w 2. serii - to może już nigdy się nie powtórzyć...
Zakończy a się za to passa 46 kolejnych konkursów z punktami Morgensterna (bo nie wystartował), teraz najwięcej ma Loitzl: 31 konkursów (a miałby 53 gdyby nie loteryjne Bischofschofen 6.01 zeszłego roku).
(19.01.2009, 09:11)
polska101pkt polaków już jest! super!
(18.01.2009, 16:03)
kibicc7 Polaków,loteria ale brawo za to ogromne szczęście w konkursie.Tylko trzeba zwrócić uwagę że obsada nie była najsilniejsza.No ale punkty są i to sie liczy.Jakby nasi na innych skoczniach tak brylowali to było by super.Co do Śliża, jestem tego zdania że jego miejsce jak i Bachledy jest w PK.Tam naprawde mogą sie przydać.Mimo wysokiego miejsca na Krokwii, nie jestem przekonany czy też czarowałby swoimi skokami na innych obiektach.No ale brawa, doświadczenie i rutyna sprawiła że wykorzystał ten wiatr dość mocny pod narty.Inni też wykorzystali w mniejszym stopniu.Skoki Stocha i Małysza były wybitne na te warunki w 1-szej serii.Im nie podwiało jak pozostałym naszym.Przed 2gim konkursem jest pozytyw taki że nasi nie będą przecierać torów Ukraińcom,szwedzkim miernotom i nielotom.Zawiódł nieco Rutkowski ale jemu warunki przeszkodziły to było widać w locie a raczej spadku.Dziś już nie powinno takiej wpadki być.
(17.01.2009, 14:34)
Ireneusz PisarskiPunkt widzenia trenera lekkiej atletyki.
W treningu skoczków położono duży akcent na rozwój siły i znacząco ją poprawiono. Pytanie tylko czy obciążenia maksymalne są w takiej ilości skoczkom potrzebne? Skoczkom potrzebna jest moc a nie siła. Siła jest tylko składnikiem mocy, a drugim ważny czynnikiem jest szybkość, Kształtując moc powinno się stosować małe obciążenia /kilka kg/, które nie zmieniają struktury ruchów mięśni przy odbiciu. Maksymalne obciążenia siłowe pogarszają gibkość i technikę, a nawet mogą rozwijać mięśnie działające antagonistycznie w stosunku do tych które powodują odbicie. Podstawowe ćwiczenia dla skoczków to wyskoki i wieloskoki z małym obciążeniem. Są to idealne ćwiczenia łączące technikę z mocą. Powinno przeprowadzić się badania jakie obciążenia nie naruszają struktury ruchu i można je stosować dla danego zawodnika.
Ćwiczenia na siłowni z dużymi obciążeniami powinny stanowić tylko uzupełniający fragment treningów. Myślę, że wieloskoki obunóż na łące pod górę dadzą większą korzyść niż ćwiczenia ze sztangą.
Wirzę, że Małysz i inni skoczkowie przy właściwym treningu i koncentracji mogą rywalizować z najlepszymi. Szczerze im tego życzę. Pis.
(17.01.2009, 12:37)
kubaalindstroem znow skacze???
(17.01.2009, 12:32)
PFBrawa dla Polaków. Liczyłem na lepsze miejsce Małysza,ale i tak jest nieźle. Brawa dla Martina Schmitta i Romana Koudelki. Oby dzisiejsze zawody były tak udane, jak wczorajszy.
(17.01.2009, 11:10)
fankaMartinabravo Martin:*** Oby dziś było podobnie :) Trzymam kciuki!!! zgadzam sie ze Staw co do schlierenzauera!!!
(17.01.2009, 11:02)
Luzero ktorej kwalifikacje?
(17.01.2009, 10:18)
Adrianos@Kri
Nie Johansson tylko Erikson.
________________ ___________________
Może te zawody były w słabszej obsadzie ale i tak u polaków widac postęp. A co do te że wszyscy spadli w klasyfikacji po drugiej serii, to nie było tych miejsc tak dużo:
Małysz 4
Stoch 4
Śliż 4
Hula 7
Miętus 7
Żyła 3
Bachleda 0 (utrzymał się na 30 miejscu)
dla porównania w Kussamo Jussi Hautamaeki spadł z 5 na 22 miejsce czyli spadł o 17 pozycji, a Niemi (uważany za największy obok Larinto fiński talent) z 4 na 28 czyli o 24 pozycje.
(17.01.2009, 09:12)
michalekNo było dobrze no powiem nawet że było bardzo dobrze ,ale mogło byc jeszcze lepiej.Trzymam kciuki za dzisiejszy konkurs i mam nadzieje,że Adam Małysz stanie na podium moze to byc nawet 3 miejsce
(17.01.2009, 08:06)
Polonus@fan skoków
Oczywiście, że mamy do tego prawo. I zeby to szczęście było przy nas jak najdłużej. Tyle, że oprócz szczęścia trzeba miec jeszcze klasę. Nie jestem przekonany, ze obecny trener ją naszym gwarantuje.
Co do Bachledy. Miał więcej niz kilka dobrych skoków, fakt. Ale wszystkie w PK! I tam powinien startowac. Do PŚ się po prostu nie nadaje. Ma zdecydowanie za mały potencjał. Ja na to wpadłem przynajmniej 4 lata temu. Tajner do tej pory nie może albo nie chce wpaśc. W PŚ poza Zakopanem może startowa każdy tylko nie Bachleda, bo on NA PEWNO NIC NIE ZROBI. A w tym czasie NA PEWNO Z KOLEI ZDOBYŁBY PUNKTY W PK!
I na koniec. kilka dni temu napisałem gdzieś, że Tajner zrobi kolejny numer i wystawi kogoś z kadry T. Napisałem to z przekory, w formie żartu. Już więcej chyba nie będę żartował. Tajner to jest SABOTAŻYSTA.
(17.01.2009, 07:45)
sssbardzo dobrze!!!
(17.01.2009, 07:31)
Jasiek96Brawo Polacy!!!
(17.01.2009, 01:36)
emjotludzie,ja nie wiem co wy z tym cwaniakiem ciągle...obsesja czy rozumu wam braknie?
(17.01.2009, 01:32)
miszPozytywnie. Małysz wreszciew "10", Stoch, chyba w końcu zaskoczył i jest szansa, ze zacznie regularnie wchodzić do trzydziestki. Ilość polaków w drugiej serii rewelacja.
Owszem, prawdziwym wyznacznikiem będą dopiero następne konkursy, ale na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć: czekałem długo z krytykowaniem Kruczka, przy TCS nie wytrzymałem i stwierdziłem "to jakieśnie porozumienie" ale jeśli choćby tylko Stoch miałby wchodzić do "15" wwiększości zawodów, to odszczekam pod stołem...
(16.01.2009, 23:12)
JadwigaGratulacje dla Wolfganga, Gregora i Martina :)
Dziwi mnie, że Simon jest dopiero piąty. Czyżby tracił powoli formę?
(16.01.2009, 22:39)
fan skoków@Polonus
Cały czas Bachleda jedzie na 11. miejscu z przed 6 lat? No nie powiedziałbym, Pochwała też miał kilka dobrych występów i jakoś od drugiej części sezonu 2003/2004 poza paroma wyjątkami widujemy go jedynie w Zakopanem i jak widać nie zawsze. Poza tym miał po drodze nie koniecznie dobrych, ale kilka przyzwoitych wyników. Co do Murańki to pamiętajmy że on ma tylko 14 lat, w zeszłym roku skakał w Zakopanem i to z mizernym skutkiem, więc nie wiem czy to druga próba ma sens już tak szybko.
A co do Kruczka, czy miał szczęście to przede wszystkim okaże się w kolejnych konkursach po Zakopcu, ale niestety najprawdopodobniej miał. Ale przecież inne drużyny miały w przeszłości szczęście (przede wszystkim Słoweńcy), więc czy ma nie mamy choć raz do tego prawa?
(16.01.2009, 22:28)
tommmbrawo dla Śliża, myślałem, że w drugim skoku skoczy ze 105m a tu ładne 115m. mam nadzieję, że Rutkowski się odkuje jutro.
2 Czechów w pierwszej 6-tce - nie pamiętam kiedy tak ostatnio było :)
(16.01.2009, 22:22)
kozakracja ale co ma poradzic taki chlopak ktory pierwszy raz w zyciu skacze na takiej imprezie jak PŚ w zakopcu? to jest to oczym mowili eksperci ze za bardzo ostroznie wystawiamy mlodych chlopakow i pozniej sa tego skutki ze sa slabi psychicznie
(16.01.2009, 22:20)
BobbyKubacki okropnie skakał i w ogóle..on ma 19 lat , a na jego twarzy malował się taki strach, że aż mi go szkoda było. Cóż zobaczymy co jutro
(16.01.2009, 22:15)
kozakfan skokow ma racje stochowi nigdy tutaj sie dobrze nie skakalo ale mysle ze to 119.5 m to byl dobry skok. Małysz-mysle ze to 121.0 to byl nienajgorszy skok ale juz draga serja zawiodlem sie troche ;/ widac bylo ze w locie cos zaszwankowalo(ja tak przynajmniej dostrzeglem) i spozniony skok byl. Sliz- naprawde dwa dobre skoki to mi sie podobalo szkoda tylko ze poza 10. Hula - po Huli w tak slabo obstadzonym konkursie wiecej sie spodziewalem wkoncu zawsze tutaj skakal dobrze. Bachleda dwa rowne skoki do tego pierwszego nie mozna miec pretensji. Zyla- od pierwszego skoku treningowego nic nam tutaj nie pokazuje ciekawego mysle ze ten pierwszy trening to byl poprostu fart. Łukasz Rutkowski jak dla mnie najwiekszy pechowiec skakal tu caly czas naprawde dobrze i zle warunki i sie niezakwalfikowal ;//. Kubacki i Kot - widac bylo ze nie wytrzymali presji ze mozna daleko skoczyc. BYlo naprawde pieknie acz kolwiek moglo byc jeszcze lepiej :))
(16.01.2009, 22:15)
KriNasi wykorzystali do oporu limit szczęścia w I serii ale cieszyć może tylko kilka skoków - zwłaszcza Stocha i Śliża. Mam nadzieję, że jutro Ammann i Vasiliev i może także Schmitt pokonają Świrenzauera (świadome zniekształcenie nazwiska). A Loitzl niech wygrywa, bo jest zdecydowanie najlepszym stylistą i miło się na niego patrzy - na wszystko co robi w tym sezonie na skoczniach. Polacy niech wykorzystają do maksimum okoliczności czyli własną skocznię, nieobecność wielu klasowych zawodników a także obecność kilku słabeuszy, bo taka okazja już się w tym sezonie nie powtórzy. Ja żałuję tylko tego, że Polacy nie pojechali przed tygodniem na loty. Tam też była dość przeciętna obsada i można było już tam trochę zapunktować, jak Fairall, Hlava czy Johansson.
(16.01.2009, 22:13)
ŻanetaGratulacje dla wolfiego i Schlieriego :]. i dla Małysza
(16.01.2009, 21:56)
PolonusPo kolei:
Największego wygranego tego konkursu widziałbym w ... Kruczku. TYle szczęścia co dziś zyczyłbym mu w każdym konkursie PŚ. W końcu jestem Polakiem:)
A najwięksi przegrani? Niewątpliwie Ammann, na pewno Neumayer. Wymieniłbym tez Wasiliewa, który powinien walczyc o podium, a nie zajmowac siódme miejsce w słabo obsadzonym konkursie. No i Małysza, niestety. Mam nadzieję, że dzisiejszy drugi skok to wypadek przy pracy, a wypadkiem takim nie byly jego wczorajsze skoki. Zobaczym jutro.
Przegranym nie był na pewno stoch, ale szanse na znalezienie sie czwarty raz w zyciu w 10-tce zaprzepaścił.
Wielki come back Śliża. I nieważne czy dzięki wiatrowi czy nie. Był 13-ty i to sie liczy. Bachleda 6 lat temu był 11-ty (tez dzięki wiatrowi) w Kuusamo i do tej pory go za to w kadrze A trzymają. Hula nieźle. Bardzo dobrze, że Miętus punkty zdobył. Żyła i Bachleda jak zawsze w PŚ. Kubacki pokazał, że wystawiono go tylko po to, zeby Murankę przyblokować. Nie wiem co sadzić o występie Rutkowskiego. Na treningach w innych nartach skakał?
(16.01.2009, 21:16)
fan skokówNo i jeszcze co do konkursu. Co do wyniku naszych ciesze się bo jak tu się nie. Stoch i Śliż zasłużenie byli w "15" bo od pozosałych dalej lub podobnie skakali. Reszcie w większym lub mniejszym stopniu w I serii pomógł wiatr. Przypominam że Bachleda nie skakał w tej grupce co powtarzała skoki. A co do formy naszych orłów to tak jak mówiłem po treningach okaże się w kolejnych konkursach i do wtedy należy poczekać z komentarzami co do formy. Też nie możemy narzekać na wyniki dzisiejsze, ilu obstawiało takie?
Jeszcze jedno Stochowi poza 1 skokiem anulowanym w zeszłym roku jakoś nigdy się tutaj zbyt dobrze nie skakało.
(16.01.2009, 20:04)
Skoczek120Brawa dla Adasia i reszty za dobry konkurs. Oby jutro było jeszcze lepiej. Co do innych to szkoda, że Simi zepsuł pierwszy skok, bo tak to mógłby byc na podium, no ale cóż... oby jutro było lepiej. Gratulacje dla Wolfgiego za dwa kapitalne skoki w trudnych warunkach. Schliri nie miał dziś z nim szans.
(16.01.2009, 19:54)
krwistyJeżeli jutro będą równe warunki dla wszystkich to nie sądzę by Polacy zabłysnęli az w takiej ilości w 30.Także ja sie tym dzisiejszym konkursem nie podniecam za bardzo.Zresztą to ich skocznia którą znają jak własny kibel.Wielka Krokiew nigdy nie była realnym wyznacznikiem formy Polaków w PS .Nie mówie o Adamie bo on to inna śpiewka.Zaskoczyć może w każdej chwili i w każdym konkursie.Niestety już po Zakopanem w następnych konkursach zostaniemy ustawieni na miejscu w szeregu tam gdzie nam się należy, czyli przy jego końcu.Ale cóż cieszmy sie tym coś dziś i może jutro osiągniemy bo innego wyjścia nie mamy.Tajner i Kruk opowiadali jak zawsze bzdety o dobrej robocie ,a ja tylko szukałem wzrokiem białych chusteczek....i nie znalazłem;-(
(16.01.2009, 19:50)
ppacha czesi - rewelka - dwóch w 10 ce obaj przed Małyszem więc przypadku nie ma
(16.01.2009, 19:50)
ppfin - brawo - przeciętnie to i tak za dużo, jak by wyniki były takie jak po pierwszej serii exrtra!!! ale wyszło jak zwykle - do wyniku Adama + 4 lokaty minimum, reszta automatycznie +6 i jeszcze wyniki japońców myślę ze obiektywnie Małysz 10-12 Stoch ok 20 Śliż koniec 20 -ki i może jeszcze Hula czyli prawie standard - bez rewelacji a teraz hymny jaka to nowa potęga z polskich skoków - sorry śmieszne, nawet druga seria to pokazała - wszyscy obsówa, nikt nie poprawił miejsca z pierwszej serii
(16.01.2009, 19:46)
matviejFakt jest taki że poszło słabo, kilku skoczków z pierwszej "10",kilku z 2 "10" dodajmy do tego że to skocznia Małysza,to jak dla mnie poszło gorzej niż w Ga-PA... Amman skoczył 9,5 dalej,Schlierenzauer 12 dalej a Loitzl 14 dalej więc o czym tu mowa? Małysz skakał słabo,a Polacy mieli farta w I serii i to na tyle.
PS.Wcale nie krytykuje Małysza, dla mnie to fenomen,geniusz itd,jeden z najlepszych skoczków wszechczasów,jednak nie lubię gdy ktoś opowiada głupoty i próbuje wkręcać coś czego nie ma np. pan Tajner.Małysz niestety zawiódł, nie o tyle 8 miejscem co stratą do najlepszych która wynosiła tyle co zwykle i była to po prostu przepaść.
(16.01.2009, 19:44)
fan skoków@Fin
Słabej obsadzie? 6 skoczków brakuje. Japończyków nie liczę bo ich nigdy nie ma w Zakopcu.
(16.01.2009, 19:42)
diana_14x7Szkoda że Schlieri nie wygrał;((((
(16.01.2009, 19:39)
fan skokówNo i niech Stoch z Bachledą walczą o punkty, bo niewiele im brakuje do "55" WRL.
(16.01.2009, 19:39)
FinPodsumowanie Team:
Polacy-Wypadli przeciętnie patrząc przez pryzmat słabej obsady tych zawodów oraz to że skacząu siebie.Małysz wpożądku ale o podium nie ma co marzyć ! ! ! Stoch i śliż to miła niespodzianka a co do reszty to wiedzaiłem że popsują drugie skoki.Kruczek i Tajner pewno podjarani że tylu jeszcze polaków w 30tce niebyło.Ale w kolejnych konkursach wrócimy do normy i będziemy w finałowych seriach w Wilingen,Obersdorfie czy Lahti widywać Małysza i może Stocha czy Rutka który trochę nawalił.
Austria-Bez dwóch zdań -Dominacja! ! !nie mają słabego konkursu
Norwegia-Najwyż ej Bardal-16ty.Gdzie ta potęga się zgubiła?
Finlandia-Jak na rezerwowy skład to nieżle.Tylko po so tego Jussiego i Kiuru zabierać!
Niemcy-Smith pięknie a i jego koledzy też dobrze się spisali.Brawo
Czechy-Jand a i Koudelka to dwa duże miejsca na PLUS
Rzoczarowali :Amman z czego sięRADUJE i Vasiliew z mistrzem rosji Rosliacovem
(16.01.2009, 19:37)
fan skokówJa o smutnych rzeczach bo wesołe wszyscy znają. Można powiedzieć już otwarcie, że pan Tajner się skompromitował, jeszcze pół biedy gdyby chociaż się przyznał do błędu może i powinien przeprosić, ale to raczej nie dla niego. Bo ja mam takie pytanie jeśli pan Tajner mówi, że trening albo jak już woli konsultacje u Lepistoe pomogły i chcą na jakimś tam stanowisku ponownie zatrudnić to ja się pytam po co go zwalniano???
(16.01.2009, 19:30)
kasikdo STAW jakiego cwaniaka ???!!! on poprostu skacze i pokazuję równa forme i gregor zasługuję powiem tylko jedno ammann juz nie jest taki jak na początku sezonu i mysle ze bedzie jescze gorzej ; /
(16.01.2009, 19:28)
stawszkoda mi Łukasza Rutkowskiego który skakał zawsze najlepiej ze wszystkich polaków, a w konkursie zawiódł :((
(16.01.2009, 19:22)
TOTTIgrześ sikorka - Tyle ci powiem, ze tragedia jestes ty. Puknij sie w leb lepiej, żal mi ciebie, idz spac.
(16.01.2009, 19:14)
jendryszDlaczego w drugiej serii Polacy mieli gorsze wyniki? Coś mi to przypomina.
(16.01.2009, 19:11)
TOTTILoitzl, zasluzone zwyciestwo. Schlieri zdziwiony tym ze przegral, choc i tak skakal daleko. Innsbruckie podium, i najwieksze bezapelacyjnie wrazenie na mnie zrobil Martin Schmitt. Pierwszy skok przy kiepskich warunkach, i tak znakomity, tyle co Janda i Adam ktorzy przeciez mieli dosc dobre warunki co udowadnial skok Koudelki, ktory takze mi zaimponowal, Martin drugi skok, to po prostu mistrzostwo, w ogole on dzisiaj zaprezentowal sie po mistrzowsku i powtorze sie ktorys raz, ze jego zwyciestwo to tylko kwestia czasu. Ammann rozczarowal mnie niemilosiernie, nie ma mowy o tym by zdobyl krysztalowa kule, choc przed TCS i po Oberstdorfie, wydawalo sie ze nikt mu nie podskoczy a tu juz stanal pod presja jak Ahonen w 2004 roku tyle ze Janne byl pod nia juz pod sam koniec i szczesliwie wygrany sezon z 10 pkt przewagi nad Ljoekelsoeyem. Polacy dzisiaj calkiem niezle, jesli Adam bedzie regularnie w 10, wstrzymam sie z glupimi docinkami i dziecinnymi pomyslami wygwizdania Tajnera i zaczne troche powazniej traktowac Kruczka mimo ze on nie jest odpowiednim czlowiekiem do tej posady. Stoch spelnil moje oczekiwania, tego wlasnie od niego chcialem, Sliz, potencjalny kandydat do druzyny na Liberec? Kto wie? Choc zgadzam sie z Bobby, to Sliz na pewno lepiej sie do druzyny nadaje niz Zyla, Hula tylko kto bylby tym czwartym, Rutkowski czy Bachleda?
Moje typy na jutro:
1.Schlierenzauer 2.Loitzl 3.Schmitt 4.Ammann 5.Vassiliev 6.Uhrmann 7.Neumayer 8.Koudelka 9.Małysz 10.Kuettel/Keituri
(16.01.2009, 19:11)
marce93Ja też się zgadzam ze STAW!!! ;)
Cieszę się z miejsc naszych ;)
(16.01.2009, 19:10)
cobra11Zgadzam się z STAW - cwaniak jak nie wiem bardzogo nie lubię. NIe chcę tu klnąc bo bym wam powiedział coo nim myślę
(16.01.2009, 19:06)
cobra11Suuuper!!! Tak jak obstawiałem Loitzl wygrał zawody!Oby jutro to powtórzył, a na drugim miejscu był Małysz. Widac poprawe w jego kokach, ale to jeszcze nie to na co liczymy. To są skoki - kiedyś miał bardzo śmieszny i chyba jedyny jaki pamiętam wypadek, gdy zsunął się po rozbiegu, a dziś znów tam wygrał i to w jakim stylu - mowa oczywiście o Loitzlu. Znakomity skoczek!!! wiedziałem że na dużych skoczniach nadal będzie nie pokonany. Trzymaj tak dalej Wolfi! ależeby dogonic Simiego i Schli. musiałby jescze Schli.nie byc na podium, a on jest drugi co i tak daje mu 80 punktów. Loitz musiałby wygrac a Simi i Gregor nie byc na podium, wtedy jest szansa że coś do nich sie odrobi czego z całego serca życzę Loitzlowi i bardzo mu kibicuję :):):):)
(16.01.2009, 19:04)
stawwg. mnie schliri zgrywa za bardzo cwaniaka i nie zasługuje na żółtą koszulką lidera PŚ !!!
precz z cwaniakami z PŚ !!!
(16.01.2009, 19:00)
Kibiicuchgrzesiu nie rozumiem cie ale trudno ,
Super :D :P
Małysz na PODIUM
(16.01.2009, 18:59)
Bobbygratulacje im, ale jakby nie powtórzyli tej serii i jakby warunki były rowne dla wszystkich to sorry...
(16.01.2009, 18:58)
kasikno nawet polacy dobrze sie spisali a w szcególnosci Adam -to jego najlepsze miejsce w sezonie :),jutro bedzie mam nadzieje jescze lepiej ,no a gregor schlierenauer traci juz tylko fo ammana jak sie nie myle 42pkt.hahah suuper ;p mysle ze jutro gregor odbierxe zołtą koszulkę lidera ammannowi x)
(16.01.2009, 18:58)
Kibiicuchluzr ma eacje oni tak nie skakali od dawna stoch jutro w 10 a małysz na PODIUM !
(16.01.2009, 18:56)
grześ sikorka@Luzer
Rzecz Gustu Dirne !!!
(16.01.2009, 18:56)
Iks dePejah zgadzam sie
(16.01.2009, 18:54)
LuzerDrogi Grzesiu tragedia to ty masz napisane na czole.Zgadzam sie ze polacy pogorszyli swe miejsca w 2 serii ale skoki takiego np:sliza byly naprawde dobre.Brawo Polacy,jutro Malysz na podium!
(16.01.2009, 18:53)
pejahja obstawiam że jutro w kwalifikacjach odpadnie tylko 1 polski skoczek i będzie to POCHWAŁA !!!
(16.01.2009, 18:51)
grześ sikorkaPOLACY TRAGEDIA !!! wszyscy się pogorszyli :(( i tylko 101 pkt razem zdobyli :((
(16.01.2009, 18:49)
SawmPięknie bravo Po;acy bravo Kruczek i zacznijcie Stochowi narty smarować
(16.01.2009, 18:38)
Pssloitzl nie pokonany ;]
(16.01.2009, 18:37)
krzywy_edmundDawać Poalcy, Małysza stać na podium a Stocha na pierwszą 6 :D
(16.01.2009, 18:05)
sssPolacy kapitalnie ...
(16.01.2009, 18:02)
grześ sikorkaSUPER POLACY !!! 162 PKT już jest !!! a może być lepiej !!!
(16.01.2009, 18:01)
jondobrze
(16.01.2009, 18:00)