fan skoków i żużlaWszystkiego Najlepszego Kamilu!
Gratuluję sukcesów który osiągnął pan przez całą Pana karierę.
Życzę Panu sukcesów w życiu prywatnym a kto wie może i na skoczni będzie jeszcze sukces :)
(25.05.2022, 22:51)
hololomatPowtórka z tego konkursu jest dzisiaj na FB FIS Ski Jumping
(12.06.2020, 12:58)
marmi@piotr186 i wszyscy: proszę o nie zamieszczanie mojego adresu email w tekście.
Aha, nie wierzę "bezgranicznie" w przeliczniki. Obliczyłem, że Malysz byłby 6. bez stwierdzania czy słusznie. Tego po prostu nie można ocenić. Trzeba by było mieć dokładne dane wiatru całej czołówki i jeszcze umieć to prawidłowo (lepiej od obowiązujących skomplikowanych wzorów) przełożyć na wpływ na odległość.
(25.01.2011, 18:21)
PolonusZgadzam się, że jak nie było przeliczników to sterował Tepes.
Obecnie, kiedy wprowadzono przeliczniki wszystko pozmieniało się na tyle, że... też steruje Tepes:)
Tylko teraz jest czysty bo przecież są przeliczniki. i na tym polega ten szwindel.
Krótka piłka.
(25.01.2011, 17:40)
daf@piotr186
A co zmienia fakt, że nie wierzysz w przeliczniki? Prowadzisz swoją własną klasyfikację i rozdajesz swoje medale?
Nawet jeśli przeliczniki są do bani, to nie masz na to wpływu i chrzanienie, że Hofer tym steruje jest dziecinne.
Jak nie było przeliczników, to sterował Tepes - i wówczas faktycznie można było zawody ustawiać, teraz z powodu tych regulacji już nie da się tak łatwo przewidzieć, jakie komu warunki bardziej spasują...
(25.01.2011, 09:41)
Polbank Cup@ piotr186
Czy masz jakieś DOWODY o manipulacjach przy pomiarze siły wiatru, czy są to tylko Twoje przypuszczenia, albo naczytałeś się za dużo książek sensacyjnych i wszędzie węszysz spisek. Zgadzam się, że bonifikata nie oddaje w 100% sytuacji na skoczni, ale żeby posuwać się do tez, że Hofer wszystkim ręcznie steruje to chyba lekka przesada, chyba że jesteś w stanie to potwierdzić, wtedy przyznam Ci rację, ale nie wydaje mi się, że doczekam tego dnia.
(25.01.2011, 09:22)
piotr186marmi
Wielkim błędem twoim i nie tylko twoim jest bezgraniczne wierzenie w przeliczniki wiatru. Ja nie wierzę w nie.
(25.01.2011, 09:00)
piotr186W piątek to były uczciwe zawody, a w sobotę Hofer robił co chciał.
Niestety przy nowym systemie nie liczy się forma tylko szczęście do pomiaru wiatru. A jak wiadomo to szczęście kontroluje Hofer.
Wieć nie można mówić ze Adam Małysz wygrał w piątek tylko dlatego że miał lepszy wiatr od innych (wtedy by nie wygrał) Adam miał łącznie najdłuższą odległość. Freudn wprawdzie skoczył łącznie tyle co Adam tyle ze Freund w pierwszej serii skakał z wyższego rozbiegu.
Soboty nie komentuje bo to była farsa nie zawody.
W niedzielę Adam byłby między miejscem 3-6 , to prawda że nikt nie dostał wysokich not, ale jak było nie wiadomo.
(25.01.2011, 08:59)
Bobby18@ marmi
Dla mnie takim motywem, byłoby to, iż być wielkim zawodnikiem i być noszonym na rękach jest cudnie, a być opluwanym i obrzucany błotem za trud trenerski jest dosyć nieprzyjemne .. ;) a w naszym kraju to wiadomo jak jest ;)
(25.01.2011, 00:36)
marmi@piotr186: przeanalizowałem to dokładnie. Małysz nie byłby 3. tylko 6. Nikt nie dostał wysokich ocen w pierwszej serii (rzędu 55), najwyższe dostał Stoch i takie same doliczyłem Małyszowi, choć dostałby zapewne MNIEJ od Stocha, na pewno jednak nie więcej.
W piątek Małysz wygrał, gdy 2x miał stosunkowo dobry wiatr, gdy w następnych konkursach było inaczej plasował się już dalej.
Ktoś coś pisał zdaje się o trenerce Małysza. Oglądałem kiedyś program w TV, gdzie z Małyszem robiła wywiad bodaj nasza była mistrzyni świata w boksie. Wykluczył tam całkowicie możliwość zajęcia się trenerką po zakończeniu kariery, w czym zresztą przeprowadzająca wywiad go poparła rozumiejąc doskonale jego motywy. Niestety nie pamiętam jakie te motywy były :)
(24.01.2011, 19:21)
uskotkoA ja usiłuję Ci powiedzieć, że w życiu trzeba się bardziej wysilić, by dojść do SŁUSZNYCH wniosków - a nie rzucać z rękawa opiniami i wierzyć w ich bezwarunkową słuszność...
(A teraz jak do dziecka: w tym konkretnym wypadku nie można powiedzieć, że kłótnie ze związkiem były przyczyną obniżki formy Jandy.)
(24.01.2011, 18:59)
daf@piotr186
Otóżże widziszże, my nie musimy umieć słuchać, w szczególności Pana Szaranowicza - wystarczy, że umiemy czytać co Ty piszesz, Studnio Mądrości i Skarbnico Wiedzy... ;-)
(24.01.2011, 17:09)
krakusciekawe jakby Stoch skakał gdyby nie skombinowane wiązania z takich co skradziono Małyszowi?
(24.01.2011, 16:38)
piotr186Uskotko, daf
Ja w przeciwieństwie do was UMIEM SŁUCHAĆ nawet Szaranowicza:) który czasem nawet coś mądrego powie. I zapamiętałem z wielu rzeczy np. to co mówiono o Jandzie o powiodzie jego obniżki formy (Notabene Adam Małysz też się kłócił ze związkiem na początku 2005 roku ale na szczęście nie miało to aż takich paskudnych implikacji i przełożenia na formę jak w przypadku Jandy)
(24.01.2011, 16:09)
aniaKaaaaaaaaaamil ;*****
brawo !!!
(24.01.2011, 15:11)
misz(trolluję dalej ;p)
Jak widać dla niektórych niezależnie od wszystkiego Kruczek = ZUO ABSOLUTNE
Ale statystyki wydają się mówić same za siebie, Polska jako drużyna (zwłaszcza wyłączając Małysza) spisuje się najlepiej odkąd pamiętam właśnie pod skrzydłami Kruczka, a pamiętam od czasów Mikeski.
Ale zakładam, że gdybyśmy mieli 5 polaków w "15" to pan Łukasz byłby zły, bo nie ma ich w "10"
Mam wrażenie, że Ci wszyscy krytycy nie pamiętają czasów marzeń o chociażby dwóch polakach w "30"
(24.01.2011, 14:18)
uskotkoTaki Wujek Dobra Rada, nooo... Prawie jak Szaranowicz.
(24.01.2011, 14:08)
daf@uskotko
ja się tam cieszę, że mamy tu takiego guru... Zawsze wyjaśni, doradzi, naprostuje...
(24.01.2011, 13:38)
daf@bruce
Chedal po I serii był o kilka punktów za Małyszem, a obaj upadli i noty pomniejszono im podobnie. A więc wniosek prosty - z Małyszem tak czy siak by przegrał.
(24.01.2011, 13:35)
bruceA czy w swoich wyliczeniach uwzględniacie Chedala, bo w I serii oddał najdłuższy skok, ale o nim nikt nic nie pisze...
(24.01.2011, 10:57)
uskotkopiotr186 znów uważa się za znawcę we wszystkich sprawach, heh...
(24.01.2011, 10:49)
piotr186;-)))
Janda jakby się nie kłócił ze swoim związkiem narciarskim to może dzisiaj jego kariera potoczyłaby się inaczej, ale tez wielki skoczkiem nigdy nie był. Nawet w seoznie w który zdobył KK ledwo utrzymał formę przez 1/3 sezonu.
Kranjec i Kuttel to skoczkowie pojedynczych "strzałów" czyli pojedynczych sukcesów a nie równej stabilnej formie
(24.01.2011, 09:58)
piotr186marmi
źle liczysz Adam Małysz odstał za styl łącznie 30,5 pkt. Normalnie dostałby te 55,5 pkt czyli 25 pkt wiećej
Jego nota po upadku to 92 pkt + 25 pkt co daje łącznie 117 pkt. Co wystarczało na 3 miejsce po pierwszej serii. Tyle.
Biorąc pod uwagę warunki Morgensterna (0,1 pod narty), Koflera (0,07 w plecy) i Ammana (0,39 w plecy) i ich wyniki
To warunki Adama Małysza (0,17 w plecy) i jego wynik wskazują jednak że w tych warunkach to on czuł się lepiej niż najgroźniejsi rywale.
(24.01.2011, 09:54)
PolonusWłasnie się dowiedziałem skąd mogły się wziąć te "mądre inaczej" okrzyki w stronę Małysza "nic się nie stało". Powiedziała mi to osoba, która była na skoczni w piątek. W sektorze dolnym, po prawej stronie, patrząc z dołu na skocznię żeby być dokładnym. otóż duza częśc ludzi była tam w stanie wskazującym na to, że nie pili soku marchewkowego. Skoro tak było w piątek, to pewnie było i w niedzielę.
(24.01.2011, 08:52)
;-)))@ daf
Również Jakub Janda prezentuje się dosyć mizernie, a szkoda, bo wiele w swojej karierze osiągnął. Strasznym jest to, co prezentują Finowie, nie mają nawet jednego dobrego zawodnika. Dla mnie najgorszym jest brak formy u Roberta Kranjeca, jeszcze na mamutach sobie radzi, ale to co prezentuje na dużych skoczniach, wolę przemilczeć.
(24.01.2011, 08:14)
@ Bobby18Małysz mówił kiedyś, że woli być managerem niż trenerem
(24.01.2011, 07:56)
uskotkoO Finach to ja już nic nie mówię. Ale nie życzę Janne końca kariery, bo to była jego decyzja o skakaniu. Zawodnik tego formatu zawsze jest w stanie wrócić na szczyt, ha...
(24.01.2011, 07:15)
jasiek96GRATULACJE KAMIL!!!
(24.01.2011, 04:32)
marmiSprawdziłem na stronie FIS - Małysz zajął 32 miejsce, zaś gdyby za styl dostał tyle samo co Stoch to po pierwszej serii byłby 6. Za wiatr dostał +1,5. Już parę razy miałem wrażenie, że wiatr w plecy przestał być mocną stroną Małysza, w Zakopanem to się potwierdza.
(24.01.2011, 02:21)
Andrzej"Adam zostal' zniesiony...". A ja widzial'em, ze - zwieziony! Teraz maja' takie nosze-sanie, Drogi Panie "Dziennikarzu". Jeszcze nie widzial'em bezbl'e'dnego tekstu Pana Stawowczyka. Che'tnie tu zagla'dam, zawsze sie' pos'miac' w gronie rodzinnym mozna! Przedni ubaw! :-)))
(24.01.2011, 01:39)
dafA tak z innej beczki - to przykre, co wyprawiają Kuettel czy Ahonen (o Peterce przez litość nie wspominam)... Z żalem, ale chyba pora powiedzieć to głośno - Fin lepiej zapisałby się w pamięci, gdyby jednak po ZIO w Kanadzie jednak powiedział "pas, spróbowałem ale nie wyszło; na pociechę drugie miejsce w TCS; teraz pora kończyć definitywnie".
Konie c kariery zapowiada Uhrmann, Spaeth też się już pewnie nie pozbiera...
Ciekawe, jak będą wyglądały składy ekip w Soczi.
(23.01.2011, 23:52)
Bobby18Wydaje mi się, że przykładowo piłkarzowi trudniej zostać dobrym trenerem niż skoczkowi, bo jednak skoki to indywidualny sport. Zabawne , gdy wyobrażam sobie 50 letniego Adama w gnieździe trenerskim machającego flagą biało-czerwoną, ale będzie wspaniale jeśli tak kiedyś będzie ;)
(23.01.2011, 23:44)
kzez1986Gratulacje dla Stocha, życzenia powrotu do zdrowia dla Małysza, tak na początek. Miło byłoby go zobaczyć w Willingen, choć oczywiście najważniejsze aby wyzdrowiał.
No i kto by pomyślał, że najlepszym zawodnikiem Zakopanego będzie Stoch. W sumie zdobył o 10 punktów więcej niż Małysz. Fajnie jakby Stoch zakończył sezon w 1 10-tce pucharu świata. Myślę, że stać go na to.
A o Małyszu mam nadzieję, że usłyszymy jeszcze nawet po zakończeniu kariery. Myślę, że byłby dobrym kandydatem na trenera, a na pewno o wiele wiele wiele lepszym niż Kruczek.
(23.01.2011, 23:31)
Bobby18Polska to dziwny kraj , są tu kibice wierni, którzy zawsze wierzą, są tu kibice, którzy patrzą i ciągle marudzą, że i tak się nie uda (pytanie po co patrzą?) są kibice, których nigdy nic nie zadowoli, i są kibice, którzy są marudni, ale po jednym sukcesie widzą Polskę na podium we wszystkich sportach świata.
Taki to oto kraj, niektórzy ludzie mogliby pomyśleć nad sobą.
Adam, zdarza się niestety, po prostu okropnie mocno szkoda mi go, bo chciał, zależało mu i tak dalej, jedynie dobrze, że to najwidoczniej nic poważnego.
Mam nadzieję, że forma nie ulegnie obniżce, bo MŚ to jest cel Adama w tym sezonie, a kto wie, czy to nie jego ostatni cel w karierze, a gdyby kontuzja spowodowałaby, że forma by się ulotniła to pewnie koniec kariery Adam ogłosiłby na dniach.
Kamil super gratulacje i tylko rozwijaj się , a będzie pociecha na kolejne lata! :)
A i Byrt ładnie :)
(23.01.2011, 22:45)
brianpiękny konkurs gratulacje Kamilu, Adamie życzę powrotu do zdrowia i wierze że jeszcze w tym sezonie będzie 2 polaków na podium
(23.01.2011, 22:34)
soadA i jeszcze byłbym komuś bardzo wdzięczny za znalezienie wyników z pierwszych sezonów Pucharu Kontynentalnego, których nawet na stronie FISu nie zdołałem znaleźć, a bardzo mnie one interesują.
(23.01.2011, 21:20)
soadA ja się chciałem zwrócić do administracji strony z prośba o rozszerzenie statystyk i wyników archiwalnych. Np. brakuje mi wyników Pucharu Świata z czterech pierwszych sezonów, a szkoda, bo lepiej mi się przegląda tę stronę, niż konkurencyjną :D
(23.01.2011, 21:18)
Aune 003Miło, że w końcy Kamil może wyjść z cienia Adama. Kibicuję Kamilowi od początku jego kariery i bardzo cieszy mnie jego dzisiejsze zwycięstwo.
>piotr186< zgadzam sięz Tobą co do Kruczka. Zawsze wszystko i wszyscy było skupione wokół Małysza. Moim zdaniem On miał dar więc i tak by sobie poradził. A innym nie poświęcano wystarczająco dużo czasu. Kamil - oby tak dalej!
(23.01.2011, 21:11)
piotr186Co od Kruczka - teraz to on jest tym trenerem któremu udało się doprowadzić innego zawodnika niż Adama Małysza doi zwycięstwa w zawodach PŚ. Ta sztuka nie udała się ani Apoloniuszowi Tajnerowi, ani Heinzowi Kuttinowi ani Nawet Hannu Lepsitoe. A udało się właśnie Kruczkowi.
(23.01.2011, 21:05)
piotr186Daf
Częściowo sie z tobą zgadzam
W sprawie Celeja (mierne osiągnięcia) i formy juniorów masz rację. Inna sprawa ze nawet Austriacy nie mają juniorów na tyle żeby punktować w PŚ regularnie (bo juniorami nie są już ani Morgenstern ani Schlierenzauer ani Koch,Kofler czy Fettner)
Co do startów Adama Małysza - hm, raczej nie masz racji (całkowite opuszczanie Niemieckich konkursów jest bez sensu.) z tego co wiadomo to Adam ma bolesne niegroźnie stłuczenie a nie jakiś poważny uraz.
Z tymi miejscem w pierwszej "3" PŚ to jest dziwna sprawa.. raz odrabia raz traci.
Wygląda na to że jakby nie nowy system to Adam Małysz już dawno byłby drugi w PŚ a strata do Morgensterna byłaby nie większa niż 200-kila punktów.
Cóż widać ktoś dba żeby Adam Małysz nie był w pierwszej "3"....
Uwa żam ze nie ma sensu odpuszczać wszystkiego - trzeba startować. Jedyne co byłoby wskazane to odpuszczenie drużynówki w Willingen która jest przed indywidualnym konkursem.
(23.01.2011, 21:03)
sebaPiotrekN
Jesli chodzi o Kasai-ego to jest on i tak rekordzistą pod innym względem, a mianowicie pod względem rozpiętości czasowej pomiędzy pierwszym a ostatnim podium w zawodach PŚ. Pierwsza 6 -ka w tej klasyfikacji prezentuje się następująco (o ile o kimś nie zapomniałem):
1. N. Kasai pierwsze podium: 29 luty 1992r.
ostatnie podium: 17 stycznia 2010 r.
rozpiętość czasowa: 17 lat 10 miesięcy
2. J. Ahonen 19 grudnia 1993 r. - 6 stycznia 2010 r.
16 lat 0 miesięcy
3. T. Okabe 11 marca 1993 r. - 10 marca 2009 r.
15 lat 11 miesięcy
4. A. Małysz 18 luty 1996 r.
(23.01.2011, 20:36)
nasedoWyniki drużynowe z tego konkursu (uznając, że Małysz nie ma odjętych punktów za upadek i powtarza swój skok w drugiej serii - gdzie wszyscy nota bene skakali dalej. U norwegów liczę wynik z pierwszej serii ostatniego Norwega x2):
1. Niemcy 895,3
2. Polska 888,5
3. Austria 876,1
4. Norwegia 875,4
(23.01.2011, 20:13)
MKŁJBrawo Kamil !!!, Adam trzym się :))
(23.01.2011, 20:05)
dafDługo zachowywałem się z dystansem do wyników Polaków, czekając na nadejście formy. Ale dziś coś we mnie pękło - dotarło do mnie z całą siłą jak słabo zostali do sezonu przygotowani nasi juniorzy!
Kruczka jeszcze jakoś broni wynikami Stoch, znacznie mniej ale też - Hula. Dla nich to najlepszy sezon (patrząc na ilośc punktów zdobytych w PŚ).
Celeja niestety nie broni już nikt, a to co wyprawia Byrt jeszcze dodatkowo go obciąża.
(23.01.2011, 20:04)
dafI na koniec - zgadzam się z @Polonusem, że dzisiejszy konkurs chyba ostatecznie skompromitował myśl szkoleniową naszych trenerów kadrowych. Nie licząc Stocha (jestem coraz pewniejszy, że ktoś na boku mu doradza - Jarząbek?) i Huli (niewieka zwyżka formy), pozostali cieniują jak cieniowali.
I to w momencie, kiedy za chwilę są MŚJ, Uniwersjada i MŚ w Oslo, a więc, przynajmniej teoretycznie, kiedy forma powinna wyraźnie iść w górę. A tu w Zakopanem, poza Małyszem i wspomnianą dwójką najlepiej zaprezentowali się Żyła (poza kadrami) oraz Byrt (na którego na początku sezonu narzekał Celej, że nie realizuje jego zaleceń)... No to ja się pytam, czy Pan Celej ma odrobinę honoru i sam odejdzie, czy trzeba go wywieźć na taczkach???
(23.01.2011, 20:01)
PiotrekN@tommm
Gdyby Kasai dzisiaj był w trójce, to stałby się chyba najstarszym zawodnikiem w historii PŚ klasyfikowanym w pierwszej trójce. Porównywałem z Okabe (to jedyny znany mi zawodnik równie długowieczny co Kasai), i wyszło mi że Kasai byłby lepszy o jakiś miesiąc. Ale może jeszcze się uda, bo dziś było blisko. I jak tu go nie lubić? :)
(23.01.2011, 20:01)
dafCo do Małysza - kto wie czy, paradoksalnie, to nie najlepsze rozwiązanie. Jakby nie ten upadek, to pewnie ciągaliby go w tym cyrku aż do MŚ. Tylko po co? Szanse na KK realnie żadne, a i o podium chyba pora zapomnieć, bo Kofler i Ammann co w jednym konkursie stracą, to w drugim odrobią z nawiązką (Sapporo, Zakopane). Więc chyba szkoda się szarpać. A chyba stać Małysza, aby na te parę tysięcy euro za starty machnąć ręką...
Reasumując - mam głęboką nadzieję, że nawet jeśli kolano pozwoli, nikt nie wpadnie na pomysł, aby jechać do Niemiec. Pora rozpocząć BPS przed MŚ w Oslo...
(23.01.2011, 19:55)
faraona moze mu to spiewali zeby mu dodac otuchy???
(23.01.2011, 19:52)
dafMałysz, formalnie rzecz biorąc, powinien być sklasyfikowany na 32 miejscu, a nie 35.
(23.01.2011, 19:50)
tommmTo samo pomyślałem. "Nic się nie stało" to hymn naszej reprezentacji piłkarskiej, a gdyby Adam doznał kontuzji to właśnie, że STAŁOBY SIĘ. Dużo.
Jakoś cieszy mnie bardzo 5 miejsce Kasaia, sądząc po owacji publiczności, chyba nie tylko mnie :)
(23.01.2011, 19:47)
PolonusTegoroczny występ Polaków - podopiecznych Kruczka był, jeśliby nie liczyć Stocha, TRAGICZNY. Pamiętajmy, ze Żyła jest spoza kadry. Więc czym się podniecać? Tym, ze wczoraj w 30-tce był tylko Kamil? A przedwczoraj jeszcze Hula? W dodatku na 24 pozycji? Że dziś Śliż znów nie wszedł, mimo dużo lepszych warunków skoku od innych, do strefy punktowej? Owszem, Kamil odniósł dziś, a również wczoraj bardzo duży sukces. Ale Kamil to jest talent samorodny. może nie taki jak Adam, ale duży. I jemu, finalnie, nawet Kruczek nie zaszkodzi. Ale inni? czarno to widzę. Bo Stoch dzisiaj znów dał Kruczkowi alibi. Jak znam Tajnera, to na lata.
(23.01.2011, 19:45)
PolonusDobre chęci to nie wszystko. Potrzebna jest jeszcze odrobina inteligencji. Duża część widowni ją posiadała. Ale nie wszyscy. Zastanawiam się kto z tych kilkudziesięciu baranów na skoczni pierwszy zaintonował "Adamie nic się nie stało"? I ile pozostałych baranów to podjęło?
Czy te głuptaki rozumiały co śpiewają? A gdyby tak, na przykład, Małysz złamał nogę?Też by się "nic nie stało"?
czasami jednak trzeba się zastanowić co się mówi. Wypadek na skoczni to nie jest utrata bramki w meczu ligowym.
(23.01.2011, 19:35)
WujekDobraRadaBrawa dla Kamila ! ! !
(23.01.2011, 18:55)
QuavertoneGratulacje dla Kamila Stocha (BRAWO!) i dla komentujących pod tym newsem. Na konkurencji panuje tragiczny poziom.
(23.01.2011, 18:52)
HaskaWitam.
Czy wie ktoś może, gdzie w necie można zobaczyć upadek Adama? Nie mogłam oglądać skoków, a chciałabym zobaczyć, jak to wyglądało.
Pozdrawiam i z góry dzięki za informację.
(23.01.2011, 18:51)
ememniestety ale zawodnik z wyzszej pólki zawsze dostawal wyzsze noty... :( niestety
(23.01.2011, 18:41)
tommm@Arek
niestety sędziowie punktują często jak wypalony belfer - za nazwisko. im częściej Stoch będzie w czołówce, tym lepsze będzie dostawał noty, nie lądując wcale lepiej. taki np. Morgi to chocby nie za dobrze wylądował dostanie minimum 19,0, ale to są lata w czołówce i takiego zawodnika sedziowie oceniają inaczej, a szkoda.
(23.01.2011, 18:39)
ArekMnie zastanawia dlaczego Kamil dostał tak słabe noty za styl (same 18.5 pkt). Jego lot był piękny - nie drgnęła mu nawet narta, a lądowanie ładne i zakończone telemarkiem.
Skok Toma Hilde wyglądał identycznie, a Norweg dostał 19-19.5 pkt.
(23.01.2011, 18:33)
uskotkoWszyscy się podniecają świetnymi występami Polaków, ale to żadna nowość, że w Zakopanem punktuje ich więcej niż gdzie indziej. Zawsze tak było i podejrzewam, że zawsze będzie. Wyluzujcie trochę z tą euforią i zrzućcie biało-czerwone okulary, ludzie. Niech pokażą to samo na skoczniach zagranicznych, to wtedy będzie można mówić o świetnej drużynie.
(23.01.2011, 18:12)
tawariszcz-Kochani poklony dla Kamila-i wielkie dzieki dla ADAMA-gdyby nie upadek ,znajac jego mozliwosci i ambicje jestem pewien ze troche by na czolowych miejscach jeszcze namieszal-szczegolnie "W DOMU"-Zakopane to przeciez jego dom-Pozdrawiam serdecznie wszystkich i prosze-NIE ZAPOMINAJMY CO ADAM UCZYNIL DLA NARCIARSTWA-ADAM SZYBKIEGO POWROTU DO ZDROWIA-CIAO
(23.01.2011, 18:11)
marmiCo za dramaturgia dzisiaj...
Rewelacyjny Stoch, nie do uwierzenia... Marzyłem może o podium, ale zwycięstwo i to zdecydowane w 2. seriach, poezja! Zobaczymy teraz co pokaże w Niemczech, mam nadzieję, że to nie było ostatnie jego podium w sezonie, szczególnie w kontekście MŚ :)
Z drugiej strony niebezpieczny upadek Małysza. Początkowo myślałem, że nic nie będzie, jak u Chedala. Potem obawiałem się kontuzji jak u Larinto. Wyszło pośrodku: stłuczenie kolana. Jeśli dobrze rozumiem to za parę dni może wznowi treningi a to oznacza, że do Willingen nie pojedzie, a zaraz potem przecież bliskie z Polski Klingenthal... Jeśli nie będzie mógł startować to podium za sezon odpłynie w siną dal :( Z drugiej strony nie ma chyba zagrożenia na MŚ i medale tam wciąż są możliwe, rysuje się też szansa dla drużyny przy takiej formie Stocha i Huli. Jeszcze tylko stabilny 4. do brydża - najbliżej oczywiście Żyle do tego.
Świetny występ Byrta i dożywotnie prawo startu w PŚ to też wielki plus dzisiaj. Może będą teraz patrzeć na niego łaskawszym okiem przy wybieraniu składu na konkursy.
Zwraca uwagę świetny występ Kasai i ciekawostka: autorzy najdłuższych skoków w I serii (ex equo ale zawsze) zamykają stawkę po dwóch seriach...
PS. Czy wiadomo jaką punktację za wiatr miał Małysz w swoim skoku? Ciekawi mnie na ile dobry był ten skok abstrahując od upadku...
(23.01.2011, 18:07)
Paweł Stawowczyk@marmi: na maila chętnie wezmę staty (redakcja@skokinarciarskie.pl)
(23.01.2011, 17:46)
marmi@Paweł Stawowczyk: wg moich obliczeń to straciliśmy dziś 15 a wczoraj 10, za to w piątek zyskaliśmy 30. Razem bilans z Zakopca z Niemcami zaledwie +5...
(23.01.2011, 17:45)
marmi@Einstein: te statystyki są tu niepełne niestety, jest tam taki odstęp oddzielający czołówkę, która jest zgodna z kolejnością rzeczywistą, a resztą, gdzie mamy większość, ale już szczególnie tych z pierwszych lat PŚ brakuje. Redakcja mogłaby się postarać o uzupełnienie tego, wydaje mi się nawet, że kiedyś te statystyki były pełne. W razie potrzeby nawet ja mogę potrzebne dane dostarczyć.
(23.01.2011, 17:40)
Paweł StawowczykSzkoda tylko, że do Niemców w PN nadrobiliśmy tylko 5 punktów chyba.
(23.01.2011, 17:40)
Paweł StawowczykRaczej Chedal oddał najdłuższy skok w 1 serii ;) co niewątpliwie było 95% najdłuższego skoku (a nawet 100%)
(23.01.2011, 17:39)
Einsteinteż się bałem, że Stoch nie da rady i wypadnie poza podium, na szczęście dziś wszystko wyszło :)
A Chedal i Małysz mogli skakać, bo zaliczyli upadek, a długość skoku wyniosła co najmniej 95% długości zwycięzcy
(23.01.2011, 17:36)
Chedaldlaczego Chedal skakał w 2 serii?
(23.01.2011, 17:34)
McArtizastanawiałem się czy to dobrze dla Stocha, że druga seria się odbędzie. Okazało się, że Kamil czołówkę pucharu świata zarżnął jak prosiaki.
(23.01.2011, 17:32)
miszA jeszcze... (nie żebym troszkę trollował ;p)
Z tego miejsca chciałbym serdecznie pozdrowić wszystkich krytków pana Łukasza ;)
(23.01.2011, 17:30)
Pedro90NO I KSZTAŁTUJE SIĘ KADRA NA MŚ
Moje Typy:
A.Małysz
K.Stoc h
S.Hula
P.Żyla
T .Byrt
??? i kto 6? Śliż?
(23.01.2011, 17:30)
miszWielkie brawa, dla Stocha. Naprawdę wielkie, wielkie, wielkie.
Wygląda na to, że mam już 3 do drużyny.
I jeszcze gratulacje dla Tomka Byrta, bo widzę, że on w tych gratulacjach jest pomijany.
(23.01.2011, 17:29)
JaroMoże jest jednak szansa na medal drużynowy?
(23.01.2011, 17:20)
a hulawszyscy gratulują stochowi ,ale dla huli tez wielkie brawa z dobry występ(13)
(23.01.2011, 17:15)
Kuba.ZDwukrotnie przez ten weekend płakałem. W piątek z radości po zwycięstwie Adama dziś ze smutku po jego upadku ;( Trzymaj się Adam!
Dzięki Kamil za to że poprawiłeś mi humor tym zwycięstwem. Wielkie brawa!!!
(23.01.2011, 17:15)
brawo brawo brawo brawo brawobrawo kamil , na to czekaliśmy !!!
(23.01.2011, 17:12)
McArtiMałysz źle lądował od jakiegoś czasu i sie na dużym śniegu zemściło.
Kamil w drugiej serii wygrał ze wszystkimi poza Urmanem z lepszym wiatrem. Sobota go odblokowała, dzisiaj sie rozluźnił.
Żyła wielki pech, dostał boczny wiatr. Widać jak go obróciło i mimo startu w drugiej serii bez punktów, Startowało 31.
Hula imponuje mi regularnością.
(23.01.2011, 17:12)
uskotkoPowinien być, ale dopiero jest 37... I żadnych bluzgów, ech...
(23.01.2011, 17:10)
JaroNo, Panie i Panowie, po takim konkursie to chyba będzie rekord komentarzy pod jednym artykułem : )
(23.01.2011, 17:07)
:)Trener Urbanca, który też wygrał w Zakopanem też powinien trenowac polską kadrę A :)
(23.01.2011, 17:07)
YokichiBRAWO KAMIL! w piątek mówiłem, że byłoby super gdyby 2 pierwsze konkursy wygrał Adaś, a trzeci Kamil;)) spełniło się prawie w 100%, niebywale:) BRAWO1
(23.01.2011, 17:03)
tommmSuper Kamil! Zyła w drugiej serii spóźnił wyjście z progu chyba o metr, a już miałem nadzieję, że będzie dobrym 4-tym zawodnikiem do drużyny. Brawo dla Tomka Byrta za pierwsze 2 punkty w PŚ, oraz dla S.Huli, który będąc w cieniu Kamila, po cichutku zajął, jak na swoje wyniki bardzo dobre, 13 miejsce.
(23.01.2011, 16:59)
faraonzgadzam sie ze SZCZESNYM w 100% oni zawsze krytykowali i kpili i dalej tak beda robic zobaczysz
(23.01.2011, 16:55)
EinsteinPrzeglądam sobie rekordy i statystyki i zdziwiłem się, bo brakuje Stanisława Bobaka w rankingach jeśli chodzi o zwycięstwo i miejsca na podium w PŚ (w 1980 co najmniej 3x na podium poza zwycięstwem)
(23.01.2011, 16:55)
Tasak na burakiwidze ze znawcy z innego serwisu i tutaj wylewaja swoje smutki...
(23.01.2011, 16:53)
OtokoNoHitoSwoją drogą warto odnotować, że Kamil Stoch jest dopiero 4tym Polakiem, któremu udaje się odnieść zwycięstwo w PŚ, obok 39 zwycięstw Małysza, mieliśmy jeszcze wyłącznie 3 Fijasa i 1 Bobaka (notabene również w Zakopanem odniesione) (-;
(23.01.2011, 16:52)
SZCZESNYZaden koniec kariery tylko zadrapanie na kolanie jak powiedzial jakistam doktorek. Dzisiejszy konkurs to najpiekniejszy moment sezonu. Fantastyczne zwyciestwo Stocha. Duzo humoru wprowadzilo ogladanie wyczynow i wypowiedzi Piotra Zyly. Ciekawe co powiedza wielcy znawcy ktorzy chcieli wyrzucac Lukasza Kruczka. Ciekawe co powiedza piotr186 i fanka. Ze warunki pogodowe byly ustawione pod gospodarzy w pierwszej serii? Ze upadek Malysza byl ustawiony zeby wprowadzic wiecej dramaturgii do zawodow? Heh ciekawe czemu nie dopchano wszelkich Loitzlow i Koflerow chociaz w okolice 8-9 miejsca w konkursie zeby punktow za duzo nie stracili :D
(23.01.2011, 16:48)
jołmateja skakał gorzej od ingvaldsena
(23.01.2011, 16:47)
morgiale odjazd! Ale mnie cieszy, ze Stoch wygrał, nawet jak Małysz w piatek wygrał to tak sie nie cieszyłem jak dziś. KAMIL JESTEŚ WIELKI!!!
Szkoda Małysza ozcywiście...
(23.01.2011, 16:47)
uskotkoPodium prawie tak fajne jak w Kupio: zero Autów, nawet Ammanna brak, ale Finów niestety też. WIELKIE BRAWA dla Kamila, należało mu się od dawna - a tym razem udało się w takim miejscu! Małysz miał pecha, wpadł w dziurę - tym razem po Chedalu, na pewno jakiś sPiSek... Wracając do Kamilka, życzę mu medalu w Oslo. Zakopane górą!!!
(23.01.2011, 16:44)
dr9xddPopłakałem się po drugim skoku Kamila. Brawo, brawo, brawo. Jesteś wielki. :)
(23.01.2011, 16:43)
OtokoNoHitoa swoją drogą pojawia się ciekawa analogia do Roberta Matei, którego osiągnięcia przed tym sezonem były porównywalne z tymi Stocha (ilość miejsce w pierwszej dziesiątce, najlepsze miejsce na MŚ, ilość w sumie zdobytych punktów PŚ, zwycięstwa, zwycięstwo w Letnim Pucharze Kontynentalnym - przy czym oczywiście były to osiągnięcia Matei w ciągu całej kariery, a Stocha tylko do tego momentu.) Otóż jak wiadomo Mateja też kiedyś prowadził po pierwszej serii zawodów PŚ w Zakopanem, a fatalnym drugim spadł na 16stą pozycję. Dzisiaj Stoch w tej samej sytuacji potwierdza w swoim drugim skoku swoją dzisiejszą dominację przy okazji wytrącając z ręki broń tym którzy chcieliby pisać o niezasłużonym zwycięstwie. Brawo raz jeszcze!
(23.01.2011, 16:43)
FanFunakiegoWielkie brawa dla Kamila, myślę, że to będzie przełomowy moment w jego karierze. Kto wie, może włączy się do walki o medale na MŚ w Oslo?
Gratulacje należą się też dla Huli i Byrta, który zdobył swoje pierwsze punkty.
Pozostaje mieć nadzieję, że kontuzja Małysza nie jest poważna i szybko będzie mógł wrócić do skakania.
(23.01.2011, 16:41)
aresbrawo kamil wreszcie 1 zwyciastwo oby tak dalej
(23.01.2011, 16:39)
FuxTeraz można już śmiało powiedzieć: mamy następce Adama Małysza. Wiadomo, że ciężko będzie się Kamilowi zbliżyć do osiągnięć Adama, ale stać go na WYGRANIE konkursu pucharu świata, co do tej pory było tylko w zasięgu Małysza z polskich skoczków. chciałem żeby odwołali drugą serię, ale nic nie smakuje tak jak zwycięstwo w pełni zasłużone i to jeszcze nokaut - dwa dalekie skoki przy wietrze z tyłu. Jeszcze raz brawo Kamil ! A Małysz kuruj się i będziemy mieli dwa medale na MŚ :)
(23.01.2011, 16:37)
OtokoNoHito@ ewsko
Pragnę tylko przypomnieć, że w żadnym komentarzu nie poddawałem w wątpliwość możliwości stawania na podium Kamila. Twierdziłem tylko i zdanie to w 100% podtrzymuję, że w przypadku zawodnika zajmującego w klasyfikacji generalnej okolice 15sego miejsca, jedynym sposobem na podciągnięcie się jeszcze wyżej są właśnie podia.
(23.01.2011, 16:36)
OtokoNoHitoDla Kamila ogromne brawa, sporo w ciągu ostatnich dni zdążyłem się napisać na temat tego, ze jeśli chce dołączyć do czołówki musi nauczyć się stawać na podium, bo to jedyna droga do miejsca w dziesiątce i dalszego progresu, więc jego pierwsze podium, a zarazem zwycięstwo cieszy mnie tym bardziej. Oby jego świetna dzisiejsza dyspozycja przełożyła się na dalsze konkursy, a obecny dzień faktycznie okazał się przełomowym w jego karierze. Bardzo dobry start Huli, szkoda drugiego skoku Bytra, a zwłaszcza Żyły. Małysz może mówić o ogromnym pechu, oby kontuzja nie okazała się poważna i mógł wystąpić w kolejnych konkursach, a wówczas walka o podium w klasyfikacji generalnej PŚ w dalszym ciągu będzie realna.
(23.01.2011, 16:34)
NatalieWELL DONE, Kamil!
Hope this victory will support Adam!
(23.01.2011, 16:33)
ewskoKamil, Kamil, Kamil! WIELKIE gratulacje!! (aż mi się przypomina jak po ostatnich konkursach eksperci wypowiadali się w komentarza, że Kamil postępu nie zrobi.)
(23.01.2011, 16:32)
czarnylordBrawo Kamil!!
Szkoda tylko Piotrka i Tomka, bo spadli w 2 serii. Przynajmniej TOmek ma pierwsze punkty. :)
(23.01.2011, 16:31)
soadBrawo Kamil!!! To mi się podoba!!!
Prawie zdarłem gardło z radości :D
(23.01.2011, 16:25)
takisE.Chedal też się przewrócił!
(23.01.2011, 16:05)
Siwuss"TVP poświęcała czas tylko na to." - jakoś mnie to nie dziwi... cieszy fakt ze Stoch prowadzi i ze jest lepiej i, że ktoś powoli wychodzi z cienia Małysza itp. ale nie ma sie co dziwić, ze w tym momencie, kiedy ktokolwiek upada (a nie zdarza się to często) to poświęca mu sie wiecej uwagi - zwlasza kiedy upadek wyglada groźnie, i zwlasza kiedy jest to nasz skoczek, z którym wiąże sie tyle nadziei, i który sam nie chciał nas zawieść... zwłaszcza w perpesktywie MŚ nie dziwie sie ze wiele rodzi sie nagle pytań już w tym momencie co sie stanie i temu sie poświęca czas... wiec trudno tu o obiektywizm i traktowanie i radowanie sie na równi z tym ze Stoch prowadzi... Pozdrawiam
(23.01.2011, 16:03)
RufrAdam niema mać vaźnie zranenie(ŕikal Ilientile)..
(23.01.2011, 15:57)
piotr186Sadzio105
W SLC wyglądało podobnie (choć jednak gorzej), tyle ze tam był zeskok ubity, tu szczęście w nieszczęściu było bardzo miękko (jak na zwykłe warunki na skoczni) i na szczęście Adam Małysz się nie potłukł. Oby z kolanem nic się nie stało. Ale na razie to wygląda z tych komunikatu d.Winiarskiego optymistycznie.
(23.01.2011, 15:56)
Sadzio105Coś jest niedobrego z tymi nartami, bo i Larinto się nie odpięły, i Adamowi. A sam upadek wyglądał niepokojąco podobnie do tego z Salt Lake City. Oby się skończyło na niczym poważnym, bo to byłaby katastrofa jakby Adama kontuzja wyeliminowała na cały sezon.
(23.01.2011, 15:50)
RufrKedź bedźie wiadomość.. Pls o publikovanie!! :(
(23.01.2011, 15:50)
krzyslostłuczone kolano, tak powiedział lekarz dla tvp1
(23.01.2011, 15:50)
soadPo upadku Chedala już było widać, że coś jest nie tak... Jak Adam upadł to po prostu zamarłem. Mam nadzieję, że nie rozegrają drugiej serii, bo jednak Stochowi to zwycięstwo by bardzo pomogło.
Brawo Kamil i TRZYMAJ SIĘ ADAM, JESTEŚMY Z TOBĄ!
(23.01.2011, 15:47)
czarnylordJeju ten upadek Adama... Masakra nie byłem w stanie dokończyc obiadu po tym... Dobrze, żę potem pokazali jak idzie o własnych siłach.
Za to z drugiej strony - Brawo Kamil!! A także brawo Piotrek, brawo Stefan i brawo Tomek! Szkoda, że Rafałowi tak niewiele zabrakło. Drużynowo Polacy dzisiaj pierwsi, przed Niemcami, Austriakami i Norwegami(ci juz dużó dalej). :)
(23.01.2011, 15:47)
YoungNic sie nie stało ADAM ! Wierzymy że będzie dobrze !
(23.01.2011, 15:47)
DannyMoim zdaniem konkurs zakończy się jedną serią.A dla Adama to koniec kariery [;(]
(23.01.2011, 15:46)
Małysz zdrowiejSzkoda mi Małysz ale także ciesze się że Stoch prowadzi.
(23.01.2011, 15:46)
RufrOby tylko nić śie niestalo Adamovi, vyglondalo to fatalne!!
Bedźie skakać MŚ??
(Pozdravujem z Czech)
(23.01.2011, 15:44)