borsuk@ ciny C2
Nie zaprzeczam sobie. Chodzi mi o jakieś dziwne przeświadczenie, że PK jest lepszą opcją niż PS, bo chroni zawodnika przed zajechaniem. Dla mnie powinna decydować forma - jeśli jest wysoka i na poziomie PS to kiszenie zawodnika w PK nie ma sensu, bo i tu i tu są obciążenia startowe. Oszczędzanie zawodnika to mniej startów a nie wystawianie go w PK
(31.12.2017, 13:58)
WojtasierdaNie znam sie na PK
(29.12.2017, 22:29)
kabansmurańka chyba już odpuścił sobie wszystko
(29.12.2017, 13:50)
Fanka@ exciter
Masz rację, niestety T. Diethart to klasyczny "meteor" w skokach i nie było moim celem stawianie go jako przykład do naśladowania (może w kwestii cierpliwości dla kibiców, o czym miałam okazję kilkakrotnie się w ub. roku przekonać). Chciałam raczej pokazać, że na TCS może dojść do takiej niespodzianki, że zawodnik "znikąd", znany tylko najwnikliwszym kibicom tej dyscypliny, potrafi tę prestiżową imprezę wygrać.
(29.12.2017, 13:50)
fian@exciter
Jak w wieku 27 lat Kamil zawojował skoki? 4 lata temu praktycznie już Kamil został mistrzem olimpijskim...
Wcześniejs ze 3 sezony kończył w top 10 PŚ, w tym lata 11/12 na 5 miejscu a 12/13 na 3 miejscu... Kamil w swiatowej czołówce jest już conajmniej 7 lat, przy czym sezony od 2006 do 2010 roku kończył w 30-stce PŚ, czyli też przyzwoicie.
-
Co nie zmienia faktu, że niektórzy nasi dobrzy skoczkowie tak naprawde zaczeli dobrze skakać grubo po 20-stce.
Nie rozumiem, czemu wszyscy porównują naszych skoczków do Morgiego, Schlierego, Domena Prevca itd... Przecież to ma sie nijak do inynch skoczków. Zaczeli wczesnie triumfować i zostali w topie (Morgi, Schlierie). Moze to przypadek, może zbieg okoliczności, działania trenerów a może czysty talent.
Ale na boga, przestańmy ciągle porównywać nawet nie tylko polskich zawodników, do innych, którzy osiągnęli coś będąc dzieciakami i dalej to się ciągnęło.
Stefan Hula zaczął porządnie skakać 2 sezony temu i utrzymuje sie spokojnie w top 30 zawodnikow... Dopiero w okolicach 30stki zaczął dobrze skakac!!
Kot zaczał skakanie w PŚ w wieku 20 lat, w wieku 21-22 lata 2 dobre sezony, potem 2 slabe, poprzedni wysmienity.
Kubacki zaczal skakanie w PŚ w wieku 22 lat, dopiero od 2 sezonow w top 30 sie plasuje.
Zyla, dopiero w 7 sezonie startow w PŚ(11/12) wszedl do 20stki na koniec sezonu (wczesniej miejsca 40+). Od tamtej pory z wyjatkiem jednego sezonu tam sie utrzymuje.
Cała ta piątka teraz utrzymuje sie w czolowej 20-stce sezonu i top 30 ostatnich sezonow. WIadomo ze lepiej gdyby wygrywali czesciej i nie tylko Kamil, ale tragedii nie ma.
Do czego zmierzam...
Wydaje mi sie, ze jesli nic powaznego sie nie stanie, to w przyszlosci Olek Zniszczol, Klemens Muranka, Jakub Wolny beda stanowic o sile polskich skokow.
Zniszczol. Moze na przestrzeni kilku lat objawi się chociaż 2 zawodnikow na poziomie obecnej kadry A, może T. Pilch bedzie objawieniem.
(29.12.2017, 13:46)
exciterDiethart pojawil sie i zniknal, wiec nie sadze, zeby mozna go bylo stawiac za przyklad dla kogokolwiek. Wole, zeby obiecujacy zawodnicy rokzrecali sie powoli, tak jak Stoch, ktory dopiero w wieku 27 lat zawojowal skoki (albo nawet jak Hula, ktory po latach niepowodzen zadomowil sie wsrod czolowki polskich skoczkow).
(29.12.2017, 13:28)
SdosNie chodzi mi o skoki treningowe tylko skoki w głównych zawodach.
(29.12.2017, 12:23)
Fanka@ Sdos
Po prostu musi wystartować w serii próbnej - to będzie ten pierwszy skok. Wtedy skok w pierwszej serii konkursowej będzie tym drugim i będzie OK.
(29.12.2017, 12:12)
SdosWażne, żeby w przypadku zakwalifikowania się do konkursu, Tomasz oddał conajmniej 1 dobry skok, ten pierwszy. Bo dobrze widzimy, że Tomek w pierwszym skoku skacze średnio, a potem się znacznie poprawia. Jednak KO nie wybacza słabych pierwszych skoków.
(29.12.2017, 11:14)
FankaA pamiętacie, jakie osiągnięcia w PŚ miał zwycięzca TCS sprzed 4 lat - Thomas Diethart, zanim wygrał tę imprezę? 4 starty, z czego w 3 konkursach punktował - Innsbruck (wcześniej), 2 razy Engelberg w 2013 r. Więc nigdy nic nie wiadomo.
Oczywiście Tomasz nie ma szans na wygraną startując (zakładam, że wejdzie do "50") w 1 lub 2 konkursach. Ale jeżeli ten młodzian jest obecnie w dobrej formie, to dlaczego ma nie spróbować?
(29.12.2017, 10:23)
Sebek99plNie nakręcajcie się na Pilcha... Do konkursu wejdzie, w 1 serii skoczy, będzie 40 i tyle. Skacze ciut lepiej od Leroyda, a tak jak dzisiaj pokonał go Wohlgennant. A czy Wohlgennant jest w ogóle zdolny do regularnego punktowania w PŚ? Nie wydaje mi się.
(29.12.2017, 08:18)
trenersWłaśnie, byli tacy co skakali w PK i co? Odpadli przepadli nie ma. A może właśnie Tomasz Pilch wygra w Innsbrucku i zrobi sensację jak Krzysiu Biegun w Klingenthal? Oczywiście to tylko żart...ale niech skaczę, przerwa w PK jest za długa, na pewno dysponuję lepszą formą niż obecni nasi skoczkowie jak KOT, WOLNY...WOLNY powinien skakać w PK, bo tak naprawdę ma przejawy dobrych skoków ale to nie jest jeszcze to jakiego Wolnego kiedyś oglądaliśmy w PK. KOTA też był dał do PK..CIEKAWE CZY ZAWODY BY WYGRAŁ
(29.12.2017, 00:14)
Maqur@borsuk
Masz racje i dlatego trener nie bierze Pilcha na niemiecką cześć bo skakanie w całym turnieju jest po prostu bardzo męczące dla zawodnika ( poza samymi konkursami dochądzą ciągłe zmiany miasta itp ), jak bedzię skakał powiedzmy na poziomie Wolnego i będziemy mieli 7 miejsc w pś to napewno bedzie w nim startował :)
(28.12.2017, 19:15)
CinyCH2@borsuk
Zaprzeczasz sam sobie, piszesz że skoro ma formę to powinien skakać w PŚ bo to żadna różnica czy zajedzie się na PŚ czy na PK, a po chwili dodajesz, żeby oszczędzać go w niektórych zawodach(?). Na wstępie piszesz, że czytasz dyskusję, a na końcu prosisz o podanie przykładów skoczków którzy za młodu odnosili sukcesy, a potem przepadli. Jakbyś czytał dyskusję, to dostrzegł byś że kilka razy przewinęło się w niej nazwisko Peterki i to jest odpowiedź na Twoje pytanie.
(28.12.2017, 19:12)
slawek198724Wszyscy tu piszą że jakiś wąsek, zografski czy Muranka bez formy. A co ma powiedzieć Marinus Kraus? Przecież to aktualny mistrz olimpijski ( nie juniorów czy inne pseudo uniwersjady) z drużyny. Przecież to jest upadek ze szczytu na dół
(28.12.2017, 18:57)
borsukTak sobie czytam waszą dyskusję czy Pilch powinien skakać w PŚ czy w PK. Jedni mówią, że skoro ma formę to powinien skakać w PŚ, inni mówią, żeby skakał dalej w PK, żeby go "nie zajechać". Powiedzcie mi - z punktu widzenia tego "zajechania" - jaka to różnica czy będzie skakał w PŚ czy w PK? Tak naprawdę niewielka - przynajmniej z fizycznego punktu widzenia. Regularne skakanie w PK nie jest jakoś istotnie mniej obciążające dla organizmu niż w PŚ. Jeśli więc zawodnik jest w formie na PŚ to niech skacze w PŚ, może nie we wszystkich zawodach żeby go trochę oszczędzać. A to czekanie w PK to niby recepta na co? Skąd wiecie, że za dwa-trzy lata utrzyma formę, że nie złapie kontuzji, że jego warunki fizyczne się nie pogorszą? Tak naprawdę tego nie wie nikt. A jeżeli chodzi o przedwczesne wyeksplatowanie zawodnika to można to uczynić również w PK albo na skutek niewłaściwego treningu w rodzimym klubie. Podajecie przykłady zawodników, którzy za młodu odnosili sukcesy w PŚ a potem nagle zniknęli. ALe są i tacy, którzy przetrwali parę ładnych sezonów. A ilu zawodników "oszczędzanych" w PK też przepadło bez wieści?
(28.12.2017, 18:53)
rrrsbn, jasne, że wie lepiej, w końcu to on jest trenerem, a nie ty. Po co tak przemęczać chłopaka przed debiutem i wystawiać go na tak medialny konkurs, jak ten w Oberstdorfie? Bezsensowne byłoby go tam puszczać. Lista startowa już jest, więc możesz darować sobie te typy w postaci Hauswirtha czy Rumunów i Ukrainca, nie fantazjujmy. Innych też nie ma, których napisałeś.
(28.12.2017, 18:20)
jnktr M., Maqur, zzz
Podajecie przykłady zwodników, którzy zmarnowali kariery, bo zaczeli zbyt wcześnie. Ok popatrzmy:
Amman - debiut w PŚ w wieku 15 lat, kilka lat później podwójne złoto olimpijskie, wielokrotny zdobywca wszystkich trofeów poza TCS, skacze do dziś - czy to jest zmarnowana kariera?
Kasai - debiut w PŚ w wieku 16 lat, od 20 kilku lat w okolicach pierwszej trzydziestki na świecie - czy ten zawodnik wyeksploatował się, bo zaczął za wcześnie?
Ahonen - debiut w PŚ w wieku 15 lat, może to jest zawodnik, z którego nic dobrego nie było, bo zaczął za wcześnie?
Schlierenzauer - tak, to jest przykład zawodnika, który się wyekspoloatował, zaczynając w wieku 16 lat fenomenalną passę dominacji na skoczniach. Myślicie, że zamieniłby to na siedzenie w kadrze B i czekaniu, aż podrośnie?
Historia jest pełna skoczków, którzy zaczynali wcześnie, i szybko odpadli przez sodówkę. Jest też pełna takich, którym nie pozwolono zacząć wcześnie i nigdy nic poważnego nie osiągneli.
Ale najwybitniejszymi są Ci, którym pozwolono zacząć wcześnie, i którzy byli na tyle silni / mieli opiekę psychologa, że wytrzymali presję i osiągnęli sukces. Na tym to chyba polega, nie?
(28.12.2017, 17:38)
sbnDzisiaj sporo sensacji to tylko rozbudza apetyty i daję na dzieje ze zawodnicy tacy jak:
Layerord
Peier
Hauswirth
Alamonno
Zogravski
Gla sder
Pol asek
Seou Choi
Maksimochkin
oczy wiscie wiadomo ze bedzie Fuchs
Ipcioglu
Dupland
Heung Chul Choi
Pitea
Torok
M auer
Kalinic henko
Pojawią się w Oberstdorfie ;)
Chciałbym Pilcha ale Sztefen wie lepiej niz wszyscy Polacy...
(28.12.2017, 17:35)
Kacper@M ma racje.Małysz był tak wielkim zawodnikiem więc wie chyba co robi.Nie zmarnowałby talentu swojego siostrzeńca,a jak chodzi o Domena szkoda mi go
(28.12.2017, 17:08)
trenersNie zgodzę się ze swoim przedmówcą panem "M". Tomasz Pilch to wielce utalentowany skoczek. Uważam, że jeśli chłopak jest w formie powinien spróbować sił w pucharze świata. Spójrzcie na młodego Shrieliego albo Domena? Tu przede wszystkim chodzi aby chłopak zobaczył czym jest w ogóle Puchar Świata. Sądzę, że 20 miejsce w Innsbrucku już będzie bardzo dużym sukcesem dla tego młodego chłopaka...Niestety Puchar PK różni się bardzo od PŚ. Przy tych odległościach analizując to, Tomek by zajmował końcówkę 30stki albo by nawet nie awansował w Engelbergu gdyby startował w Pucharze Świata. Jestem zawiedziony postawą Murańki-kompletnie bez formy nie ma co go trzymać w PK, Zniszczoł? Poziom słaby. A gdzie Miętus ten wielki talent? Ehhhhhhhhhhhhhh. Trzymajmy kciuki za Tomka . 20stka będzie sukcesem Tomek! Awans również!
(28.12.2017, 17:07)
M.Mam wrażenie, że niektórym właśnie chodzi o to, aby go teraz wyeksploatować, a potem zapomnieć. To nie jest dobra metoda. Nie będzie odnosił takich sukcesów jak Peterka, nie oszukujmy się, a chyba nie chcemy, żeby poskakał rok, dwa a potem nagle wypalenie i koniec kariery. Rozsądne, powolne prowadzenie Tomka jest tutaj kluczowe. Małysz wie, jakich błędów nie należy popełniać, nauczony doświadczeniem, Horngacher też. Obaj byli świetnymi zawodnikami z bogatą, długą karierą. Może, gdyby Małysz tak szybko nie zaczął skakać w Pucharze, to potem nie miałby tego długiej, smutnej przerwy? Spójrzcie co się dzieje z Domenem, co się stało po dwóch znakomitych sezonach z Peterką. Wrzucanie na głęboką wodę od razu po kilku dobrych występach w PK nie jest niczym dobrym. Żadna rozsądna reprezentacja tak nie robi i może dlatego właśnie mają zachowaną ciągłość, nie musze martwić się o to, kto przyjdzie po aktualnych liderach? (ktoś podał dobry przykład Norwegów) Chyba lepiej, żeby Pilch powoli przyzwyczajał się do tego, że rywalizuje wśród najlepszych? A może to tylko naiwność i przekonanie, że od razu zawojuje on TCS? Insbruck rozwieje wątpliwości. Dodatkowo, umocnił on się na prowadzeniu w PK, co również jest szalenie istotne. Przecież tylko jego regularne punktowanie tutaj zapewni nam limit siedmiu zawodników w późniejszych periodach. Czy może ktoś liczy na Murańkę?
(28.12.2017, 16:31)
zzzPrzykład zajechanego młodego Polaka to Stękała czy Biegun a jeszcze jaest cała gama Słoweńców z dwom Prevcami czy Hvalą...Nic dobrego z eksploatacji takiego młodego człowieka nie ma :P
(28.12.2017, 15:58)
Maqur@kibic Zniszczol i Muranka startowali w wieku Pilcha i widac gdzie sa teraz... Są zawodnicy ktorzy pare sezonów skacza tylko w CoCu i wygrywaja tam i dopiero jak są już naprawde stabilni to zaczynja w pś regularnie skakac, bardzo dobrym przykladem sa tu Nowerdzy, którzy często wlasnie trzymali dlugo swoich mlodych tylko w CoCu by potem od razu wskoczyli na wysoki poziom w pś, no ale ty przed komputerem czy telewizorem oczywiscie wiesz lepiej od trenerów. Popatrz tez na słoweńców, co sezon pojawia się jakis super 17-18 nasto latek, który bardzo dobrze sie prezentuje w jednym sezonie w pś by potem jak już są w sile wieku nawet do kadry sie nie łąpać.
(28.12.2017, 15:43)
SweetA Tomek w Zakopane zrobi podium i będą musieli go wziąść albo pojedziemy wszyscy do siedziby pzn i będzie przeprowadzona pierestroika
(28.12.2017, 15:42)
SweetSuper Tomek super Jonathan brawo Seou! Vladimirowi rośnie forma zobaczycie jak zacznie regularnie punktowac i na IO będzie w top 20
(28.12.2017, 15:41)
KeyzerSKIKolejne Wielkie Brawa dla Tomka! Widać, że ma wolę walki chociaż wolałbym żeby skoczył dwa równe skoki i zajął np. 10 miesjce. Jak w Insbrucku w kwalifikacjach skoczy słabo to już nie będzie miał okazji się poprawić. Cieszą punkty Choiego :).
Zniszczoł dwa solidne konkursy; jest następcą Pilcha w razie czego ale z czasem Zniszczoł będzie osiągał jeszcze lepsze wyniki myślę. Kantyka zrehabilitował się za wczoraj i zrobił najlepszy wynik w sezonie brawo. Murańka źle nie skoczył ale miał chyba dobre warunki skoro Fuchs z odległością 121,5m awansował do II serii. Wąsek szuka formy. Z tego co zauważyłem nie lubi obiektów 125k. Lepiej radzi sobie na mniejszych skoczniach ale nie zmienia to faktu, że obecnie jest bez formy.
(28.12.2017, 15:35)
kibicTen brytyjski Francuz i Zajc pewnie pojadą na Turniej, ale oczywiście nie Polak bo musi "odpoczywać" i przygotowania pod mistrzostwa juniorów. Nic mnie nie zdziwi juz w tym chorym związku. Dyrektor Małysz przyszedł i jest jeszcze większy beton niż był. Sam startował w jego wieku na turniejach i mówi o Pilchu że za młody. Co po tym limicie jak łaskawie wezmą Pilcha chyba na jeden konkurs, po co komu ten limit i walka o niego? Jestesmy mistrzami w niewykorzystywaniu limitów, aż się prosiło żeby Pilcha posłać na PŚ teraz. Małysz z całym szacunkiem się nie nadaje na dyrektora, Kastelika załatwił teraz próbuje swojego siostrzenca zabetonować w domu. Pilch i tak pewnie wystartuje w tym sezonie tylko w Zakopanem bo na loty mimo życiowej formy też za młody.. a jak pamiętam 16 letni zawodnicy śmiało na mamucie startowali.. Zniszczoł i Muranka w jego wieku też. Pilch jest za młody. Co się dziwić jak z Kota się jeszcze robi młodego perspektywicznego skoczka.. Chory związek i tyle.
(28.12.2017, 15:33)
KacperWitam.Klimek znowu bez awansu tak jak Paweł Wąsek.Niespodziewany awans Seou Choi ciekawe czy jutro wystąpi w Oberstdorfie.
Niemcy słabo
Viktor Polasek troche słabo spodziewałem się po nim miejsca w 10.Przemek ze Zniszczołem niezle.Niezłe miejsce Amerykanina oraz Fina.Władek trochę spad(7 pozycji) ale pozatym nie jest zle forma idziew górę :)
Francuz dobrze
Pilch znakomicie
Ale najbardziej zaskoczył mnie szwajcar Sandro Hauswirth kolejny skoczek który ma 17 lat Brawo dla niego.
(28.12.2017, 15:30)
troololBrawo dla Plicha. Bardzo ładnie się zaprezentował.
Zniszczoł też przyzwoicie jakby odnalazł taką forme średnią ale taką nienajgorszą, kantyka te przyzwoicie. Murańka bez komentarza za to wąska szkoda coś się pogubił chyba
(28.12.2017, 15:23)