Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
maj 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Norwescy działacze podali skład kadry A na sezon 2009-2010. Znaleźli się w niej: Anders Bardal, Johan Remen Evensen, Tom Hilde, Kenneth Ganges, Anders Jacobsen, Vegard Haukoe Sklett i, co jest pewną niespodzianką, Bjoern Einar Romoeren. W składzie zabrakło miejsca dla Sigurda Pettersena i Roara Ljoekelsoeya.

Powołanie do kadry 34-go w poprzednim sezonie Romoeren tłumaczy dyrektor sportowy Clas Brede Braathen: "Romoeren miał bardzo słaby sezon, ale to doświadczony skoczek, który już kilkakrotnie stał na najwyższym stopniu podium i pokazał, że umie walczyć. Liczymy na jego medal w marcu w Planicy, gdzie odbędą się mistrzostwa świata w lotach. Wierzymy w jego powrót do formy i dlatego po wielu dyskusjach w gronie trenerskim otrzymał miejsce w kadrze A".

Braathen, choć zdaje sobie sprawę z gorszych występów Norwegów w sezonie przedolimpijskim, odważnie wyznacza cele na następny rok i podsumowuje krótko wszystkie decyzje: "Jesteśmy bardzo zawiedzeni minionym sezonem i kwiecień poświęciliśmy na gruntowną ocenę każdego szczegółu dotyczącego reprezentacji. Na tej podstawie wybraliśmy kadrę, która już rozpoczyna pracę, przeprowadziliśmy też zmiany organizacyjne w aparacie trenerskim. Pierwszym i bardzo ważnym celem są dobre występy w Letniej Grand Prix, w Vancouver liczymy natomiast na trzy medale”.

Dyrektor podkreśla także swoją wiarę w trenera Norwegów: "Pomimo słabego sezonu mamy pełne zaufanie do Miki Kojonkoskiego". Fin ma podpisany kontrakt aż do 2011 roku. Jego asystentem pozostaje Geir Ole Berdahl.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« maj 2009 - wszystkie artykuły
Komentarze
Fanka
Sezon w wykonaniu niejakiego romoerena byl żałosny (prawda!), ale naprawdę żałosne jest powołanie go do kadry kosztem Zawodników, Ktorzy sezon mieli o wiele lepszy (Roar i zapewne Siggen, gdyby był częściej dopuszczany do strartów).
(18.05.2009, 08:41)
Heidi
Nie ukrywam, że ucieszyła mnie obecność Romoerena w kadrze, bo darzę go ogromną sympatią. Mam nadzieję, że zmądrzał i zacznie koncentrować się na skakaniu, bo miniony sezon w jego wykonaniu był żałosny, szczególnie Planica.
(17.05.2009, 21:32)
Mafios
Norwegia to bardzo dobrze zgrana drużyna narciarska. Raz skaczą bardzo dobrze, a raz popełniają masę błędów. W tym sezonie wydaje mi się, że Bardal i Jacobsen najlepiej skakali z Norwegów. Jacobsen na mamutach był w bardzo dobrej formie, jak i za równo na średnich skoczniach.
Teraz jestem bardzo ciekaw tego co Polscy skoczkowie pokażą w tym sezonie (za rok w zimie). Najbardziej oczekuje wspaniałej formy Adama. Skacze dobrze, choć i tak ma już swoje lata, więc tak już daleko, jak to dawniej robił nie będzie skakał. Ale dalej wierzymy w Małysza, że go stać na dużo.
Wiara w Adama nigdy nie wygaśnie z mojej głowy.
(12.05.2009, 20:38)
fanka skoków
@Jasiek96
34. w poprzednim sezonie.
To chyba logiczne, że w ogólnej klasyfikacji, nie? -.-
(09.05.2009, 17:37)
fan skoków
@Jasiek96
Zapewne w PŚ.
(09.05.2009, 00:36)
Jasiek96
Ale 34-go w czym? Ta strona zaczyna schodzić na psy, zatrudnia się amatorszczyznę...
(08.05.2009, 21:12)
fan skoków
Rekordy życiowe Norwegów:
Kadra A:
Bjoern Einar Romoeren: 239,0 metrów w II serii II konkursu w Planicy 2005 (rekord Norwegii i świata).
Anders Bardal: 232,5 metra w I serii konkursu drużynowego w Planicy 2008.
Anders Jacobsen: 225,5 metra w serii próbnej przed I konkursem w Planicy 2007.
Johan Remen Evensen: 223,5 metra w II serii konkursu indywidualnego w Oberstdorfie 2009.
Tom Hilde: 217,5 metra w I serii konkursu drużynowego w Planicy 2008.
Vegard Haukoe Sklett: 201,0 metrów w kwalifikacjach przed konkursami lotów w Planicy 2009.
Kenneth Gangnes: 173,5 metra na treningu przed konkursami w Vikersund 2009.
(08.05.2009, 10:54)
A ja jestem ciekawa, czy nasi skoczkowie już trenują. Mo
A ja jestem ciekawa, czy nasi skoczkowie już trenują. Może ktoś coś wie na ten temat? Bardzo proszę o jakąś informację. Może któryś ze skoczków tu zagląda? Proszę też o informacje na temat składu kadr.
(06.05.2009, 15:51)
Sadzio105
@Fanka

Popieram cię w kwesti Roara i Pettersena, napewno są bardziej cenni od bera i takiego Hildego ale w kwestii JRE się nie zgadzam. Kobieto, ile ty masz tego jadu na nim? Kto się najbardziej przyczynił do tryumfu Norwegów w Planicy. Ale już się zorientowałem, że do ciebie to jak głową o ścianę.
(05.05.2009, 19:49)
Evill
A ja se tak pomyślałem: jezeli Kojo stwierdził: "nazwiska nie skaczą" to co tam robi Romoeren?
(05.05.2009, 12:03)
Elite27.12.
@Fanka
Jeśli chodzi o Ljoekelsoeya, zgadzam się z Tobą w pełni, ponieważ miewał On ciekawsze starty. Natomiast w kwestii Sigurda mam zupełnie odmienne zdanie. To, że przyjechał do Zakopanego? - sorry, ale to nie upoważnia Go do startów w sezonie olimpijskim tak samo, jak przodowanie o ogólnej klasyfikacji PK ;] Pettersen już dawno mnie niczym nie zaskoczył, dlatego uważam, że decyzja o pominięciu Go w składzie kadry była w pełni słuszna.
A to, że powołują młodych zawodników to bardzo dobra decyzja, w końcu to oni są przyszłością tego sportu.
(05.05.2009, 09:19)
Fanka
A ja powtarzam do znudzenia: jeżeli nie przwróci właściwych Zawodników do kadry (Roar i Siggen, bezwarunkowo oczywiście też KRES - jako młodziak) to mam nadzieję, że miniony sezon (jakoś nie zauważyłam choćby jednej indywidualnej wygranej Norwega w PŚ, bo w PK to nawet przez pewien czas mieli Lidera i Ten LIder przyjechał do Zakopca na PŚ - mniam!) był rewelacyjny w porównaniu z nadchodzącym.
(05.05.2009, 07:52)
Martuśka
tłumaczenie obecności Romoerena w kadrze tym, że Romoerem jest doświadczonym skoczkiem podczas gdy w kadrze nie ma Sigurda i Roara jest mało logicznie, ale mam nadzieję, że całej drużynie wyjdzie to na dobre
(04.05.2009, 21:05)
hmm
Gdyby komuś się chciało przetłumaczyć wywiad z Kojonem, to może namolni by wreszcie przyjęli do wiadomości to co powiedział. "Jeżeli Ljokelsoy będzie w formie to wystartuje w Vancouver" !!!
(04.05.2009, 20:30)
Evill
Jeszcze raz ja. Norwegowie fajni są tak w ogóle to chciałem napisać. Ale najlepszy to jest Loitzl. Sorki, nie mogłem się powstrzymać, musiałem to napisać :)
(04.05.2009, 20:14)
Evill
Po krótkiej nieobecności ponownie zjawiam sie ja, bo Norwegia wzywa :) Ja uważam ze Kojo wie lepiej ode mnie co robic, jednakze włączyłbym do tej kadry Pettersena tak jak żąda tego @Fanka. I wcale nie dlatego że żądać to słowo które ja lubię, a dlatego ze bardzo równo skakał w tamtym sezonie na co mam dowody. A np taki Gangnes to nie wiem czy tak równo. No ale to tylko takie moje przemyślenia. Spadam :P
(04.05.2009, 20:10)
ja
Jeny @Fanka, trochę szacunku do innych.Wiem,że nie lubisz Romorena i Evensena,ale to nie upoważnia Cie do tego,żeby pisać ich imona i nazwiska z małej litery!
(04.05.2009, 19:37)
tina
@Fanka ile razy mozna mowic ze za zaslugi to sie powolania nie dostaje do kadry! trener ma obowiazek wybrac do kadry tych zawodnikow ktorzy sa w danej chwili w dobrej formie a nie tych ktorzy byli kiedys :P fakt powolanie Romoerena bardzo mnie zdziwilo bo nie spisywal sie rewelacyjnie ale juz Evensen pokazywal w wielu konkursach ze ma potencjal i ze warto w niego inwestowac wiec jestem zadowolona z tego ze dostal szanse;) natomiast Roar w zeszlym sezonie dostawal duzo szans i czasami bylo w miare dobrze a czasami nie jednak nie da sie ukryc ze on juz nie ma formy sprzed kilku lat jednak uwazam ze wszystko sie moze jeszcze zdarzyc;) natomiast Sigurd dostawal w ciagu tych kilku lat juz wiele szans jednak ich nie potrafil wykorzystac chciaz bardzo pewnie tego chcial
(04.05.2009, 18:47)
hmm
To niech Pettersen zmieni obywatelstwo, bo na Norwegię jest już za słaby :) I to już kilka lat.
(04.05.2009, 18:17)
Skoczek120
No ciekawe, czy tym razem Mice Kojokovskiemu uda się poskładać tą kadrę do kupy. Zeszły rok był fatalny i jeśli przyszły również będzie podobny, czarno go widzę w Norwegii.
(04.05.2009, 17:40)
Fanka
@ hmm
No to zabawmy się w statystykę: w kwalifikacjach do ilu konkursów startowali Siggen i romoeren w ub. sezonie i w ilu (procentowo) odpadli. Kolejne pytanie: w ilu konkursach startowali i w ilu weszli do serii finałowej? No i pora na wnioski ogólne - Kto (mimo, iż w poprzednim sezonie zdobył mniej punktów - bo trener tak rzadko dopuszczał Go do startów) był lepszy?
(04.05.2009, 16:34)
hmm
Romoeren na pewno skacze lepiej od juz dawno nieswieżego Pettersena. Tę skamieniałośc-Sigurda już dawno powinni byli kimś młodym zastąpić i nareszcie to zrobili.
(04.05.2009, 15:44)
Fanka
@ hmm
Na szczęście, dzięki dobrym występom w PK (był nawet jego liderem w sezonie 2008/2009) Siggen przyjechał do Zakopanego na PŚ w tym roku - po trzech latach przerwy.
Ciekawe, do czego jest zdolny romoeren, jak w Planicy "latał" po 90 m. Aż dziw, że nie startował tam w drużynówce.
(04.05.2009, 14:59)
hmm
Pettersen to już od kilku sezonów najwyżej narty kadrze A może smarować. Reprezentuje poziom PK i tam najwyżej powinien skakać.
(04.05.2009, 14:52)
Fanka
@ sss
Trochę? Bardzo! To przecież najbardziej utytułowany Zawodnik Norweski. No i Siggen. Mam nadzieję, że te kombinacje kadrowe (ber i jre w narodowej) odbiją im się czkawką.
(04.05.2009, 13:28)
sss
Dobry sklad chociaz brakuje troche Ljokelsoya :p
(04.05.2009, 13:08)
Fanka
Cóż, z tak wybranym składem, to pozostaje mieć nadzieję, że ten miniony sezon wcale nie był taki zły. Żądam Najlepszych Skoczków Norweskich (Roar i Siggen) w kadrze narodowej. A "świeżą krew" niech zapewni KRES! W podziękowaniu za PŚ Zakopane 2009.
(04.05.2009, 12:59)
hej
Może Romoeren zmądrzał i przestał pić. Jeśli tak, to może jeszcze pogonić kota czołowce i pofruwać w rejon 240 lub 250 metra (ponoć powiększają Planicę)
(04.05.2009, 08:39)
nat_ross
Romoren..dla mnie to już skoczek skończony :] nie ma szans na podium, ani na odbudowanie formy. Papadki :x
(04.05.2009, 08:36)
Elite27.12.
Uważam, że Norwegów stać na wiele. To, że mieli słabszy sezon, nie znaczy, że nie będą się liczyć w kolejnych latach ;) Poza tym - ktoś musi pokonać Austriaków ;]
Mika także może zdziałać sporo, to w końcu doświadczony trener, który jak wszyscy dobrze wiemy zna się na swoim fachu ;D
Co do Romoerena... Nie chcę Go oceniać. Jednak szczerze mówiąc, nie widzę w Nim kandydata na podium (ewentualnie pierwsza 15-stka). Chyba, że obudzi się w Nim duch walki ;) i przypomni sobie swoje najlepsze skoki...
A kadrze Norwegów oczywiście życzę powodzenia !! :)
(04.05.2009, 08:27)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Skład Norwegów na sezon olimpijski
Skład Norwegów na sezon olimpijski

Skład Norwegów na sezon olimpijski

Kalendarium
Thomas Lobben
Święto Konstytucji Trzeciego Maja
Dziś urodziny obchodzą:
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich