marmi@Łukasz
Nie masz racji. Nie bierzesz pod uwagę tego, że belkę ustawia się tak, jak przewiduje się, że najlepsi będą skakać pod HS w danej serii, na przykład na podstawie wcześniejszego treningu.
Robi się to oczywiście pod publikę i atrakcyjność, oglądalność zawodów.
Wiatr ma olbrzymi wpływ na odległości jak wiadomo. Może się zmienić w trakcie serii, wystarczy niewiele i trzeba wówczas belkę obniżać. Gdyby ustawiano ją bardziej zachowawczo na początku to spadłaby oglądalność, a więc także opłacalność, popularność itd. a w komentarzach byłaby masa hejtu na ten fakt. I tak jest kiedy to ustawianie się zbytnio nie uda i nie ma dalekich skoków w jakiejś serii.
Gdyby belkę ustawiono na początku na 11. to po prostu Żyła skoczyłby bliżej. Nie jest istotne to, że musiałby przeskoczyć skocznię by wygrać, bo wiadomo jest, że nie było takiej możliwości. Gdyby trener jednak uważał inaczej, to zawsze mógłby obniżyć mu belkę, czego jednak nie robił.
natomiast gdyby wiatr nadal był tak korzystny jak przy skoku Żyły to belka zostałaby obniżona dla czołówki bardziej.
Tak się po prostu złożyło, że Żyła, Sato czy Forfang mieli farta do wiatru dzięki czemu uzyskali takie odległości (nie partoląc przy tym skoku oczywiście).
Nie można tego w ten sposób analizować nie biorąc pod uwagę okoliczności i przebiegu konkursu. No chyba, że tak jak piszę godzimy się jako kibice na bliższe ogólnie skoki w konkursach. Ja prawdę pisząc się godzę, ale wiem, że większość nie i wiedzą to także organizatorzy czy sędziowie.
(28.03.2021, 22:46)
Łukasz@aaa
Bzdury piszesz, kompletnie nie zrozumiałeś, o co chodzi. Problem polega na tym, że Żyła (i nie tylko on) z góry zostali pozbawiony szans na zwycięstwo. I problem polega właśnie na tym, że w skokach liczy się nie tylko odległość, co jest idiotyzmem. Jeśli ktoś jest pozbawiony szans na zwycięstwo wyłącznie warunkami zewnętrznymi to już nie jest sport.
Swoją drogą w skokach wzwyż też odległość się nie liczy...
(27.03.2021, 20:36)
KKEWinni są reporterzy TVP Sport, bo namawiali polskich skoczków, by oglądali meczk piłki nożnej z Węgrami, zamiast skupić się na swym konkursie, nabrać pewności siebie i pozytywnych emocji. Odwołać Kurskiego!
(27.03.2021, 10:10)
aaa@Obserwator: patrzysz ze złej perspektywy i dorabiasz sobie teorię. Żyła uzyskał 239 metrów, a Geiger 232 metry. Czyli punktowo za odległość jest to różnica +8,4 punktu, a przegrał o -23,8 punktu.
Najpierw zmieńmy belkę, bo Geiger skakał z niższej +9,2
To już masz różnicę 14,6 punktu
Potem noty za styl (słuszne czy nie słuszne to inna sprawa) Geiger 58,5 a Żyła 51,5 (7 punktów)
To już masz różnicę 7,6 punktu
Teraz do 7,6 dodajmy 8,4 za różnicę odległości to wychodzi 16 punktów na korzyść Żyły, czyli 13,33 metra
a więc musiałby skoczyć 252,5 metra żeby wygrać wg Ciebie
Wiatru oczywiście nie uwzględniasz +11,2 do -4,8 (16 punktów).
Wyobraź sobie jednak, że po skoku Żyły belka zostaje na tym samym poziomie, a Geiger skacze 260 metrów i rozwala głowę. Są pewne zasady bezpieczeństwa i relacji telewizyjnej. Jeśli nie zmienialiby belki to musieliby zakończyć te zawody jak wiele lat temu i nikt nie zdobyłby punktów. Ludzie wkurzeni, telewizje wkurzone. Niestety skoki to nie jest już sport gdzie liczy się tylko odległość. Zakoduj to, albo idź oglądaj skoki wzwyż.
(27.03.2021, 08:36)
jbŻyłę znowu oszukali, jak w konkursie na dużej skoczni na MS. Mam nadzieję, że w niedzielę wreszcie wygra.
(26.03.2021, 22:11)
GenekParodia ten sport, Żyła skoczył 7m dalej a przegral ponad 20pkt,czyli jakies 18m,to jest idiotyzm
(26.03.2021, 22:04)
kibolStoch ustabilizował formę na równym poziomie, wczoraj 32 miejsce, dzisiaj 32 miejsce .
(26.03.2021, 21:02)
JanuszWojtekk Johansson nie wygra a poza tym Stoch jakieś punkty uciuła w końcu tylko 30-tu skacze.
(26.03.2021, 20:40)
abc@marni Czyli strzelałem i trafiłem w dziesiątkę że 12 lat temu :)
(26.03.2021, 20:37)
WojtekkJak w niedzielę Johansson wygra to Stoch na 99% spadnie poza pierwszą trójkę :(
(26.03.2021, 20:35)
marmiNo tak, Żya najlepiej się z naszych spisał. Pogratulować, zwłaszcza jak na debiutanta :D
(26.03.2021, 20:03)
marmi@abc
Ciekawe zagadnienie...
Ostatnio tak było ponad 5 lat temu (12.2015), ale to było Lillehammer i Niżnyj Tagił, a więc nie to samo miejsce, nie ten sam weekend. Oczywiście nie liczymy miejsc, gdzie nie startował.
Natomiast, tak żeby to były kolejne zawody w ten sam "weekend", to trzeba dalej sięgnąć.
Na początku sezonu 2015 było tych konkursów sporo, ale to nie startował po niby lekkim urazie w Ruce. Dalej mamy początek sezonu 2012/13, kiedy Kamil (i nie tylko...) był w fatalnej formie, na pewno znacznie gorszej niż teraz. Mimo to jednak w pierwszych zawodach w Lillehammer 1 punkcik zdobył wchodząc o 0,2 do II serii, a w drugi weekend w Ruce był tylko 1 konkurs indywidualny. Gdyby były dwa to wówczas na 100% nie zdobyłby żadnego punktu, bo w drużynówce walnie się przyczynił do zajęcia przez Polaków ostatniego miejsca (za Francuzami!!!). W indywidualnym był oczywiście daleko, potem nie startował bo trenował, no i to przyniosło już efekty. Niemniej formalnie nie można stwierdzić 2 konkursów z rzędu na tej samej skoczni bez punktu.
Wreszcie w styczniu 2010 tak było w Kulm, tam jednak z kolei było to wynikiem jednego słabego skoku w kwalifikacjach, przez co nie dostał się do obu konkursów z udziałem tylko 40 skoczków, więc też nie można tego w pełni porównać :)
Wreszcie 12 lat temu właśnie w Turnieju Skandynawskim (był taki :) Stoch regularnie bądź to odpadał w kwalifikacjach bądź w konkursie poza 30. W ogóle w tym sezonie częściej nie punktował niż punktował.
(26.03.2021, 19:57)
ObserwatorDobra, policzmy więc szanse Żyły na zwycięstwo. Odpadło mu 7 pkt na notach względem Geigera. Mamy więc 220,5 vs 237,3 gdyby Piotrek skoczył tak samo stylowo jak Niemiec. Brakuje nam nadal 17 pkt. 1 metr na skoczni mamuciej, to 1,2 pkt, co oznacza iż musiałby skoczyć jeszcze 14,5 metra, aby wygrać z Geigerem. Mamy więc 239 metrów + potrzebne 14,5 metra = 253,5 metra. Tak, musiałby w idealnym stylu skoczyć na poziomie rekordu świata.
(26.03.2021, 19:56)
skifan1) Dzisiaj w pełni objawił się idiotyzm, według którego teraz odbywają się skoki narciarskie.
2) Powtarzam kolejny raz - trener Doleżal powinien dokładnie wyjaśnić polskim kibicom, jaka jest przyczyna drastycznego spadku formy Kamila Stocha w trakcie obecnego sezonu? Chyba wie, co się stało, skoro jest trenerem. Chyba, że nie wie?
(26.03.2021, 19:51)
SZCZUPAK1957Dziś to było wielkie KANCIARSTWO W WYKONANIU SĘDZIÓW i DZIWNYCH KOSMICZNYCH PRZELICZNIKÓW WOBEC DWÓCH NASZYCH SKOCZKÓW ŻYŁY i WOLNEGO - KUMOTERSTWO NIEMIECKO SŁOWIEŃSKIE - CZAS ZACZĄĆ ODPOWIEDNIO ICH TRAKTOWAĆ JAK SĄ W POLSCE - SKŁAD NA DRUŻYNÓWKĘ WIDZĘ - ŻYŁA WOLNY STĘKAŁA KUBACKI - FORMA KAMILA SIADŁA OD MISTRZOSTW ŚWIATA TOTALNIE - ZOBACZYMY JUTRO W DRUŻYNÓWCE i NIEDZILĘ FINAŁ - POZDRAWIAM
(26.03.2021, 19:48)
FanSkokowTen konkurs to jakas parodia.Te przeliczniki są chore.Konkurs ustawiony.Bezsens żeby Piotrek skoczyl najdalej a nawet w top 5 go nie ma.
(26.03.2021, 19:47)
abc@zmut Dzięki za info.
(26.03.2021, 19:35)
fan skkoków i żużla 886i jeszcze jedno skąd wy bierzecie takie szalone pomysły jak koniec kariery Kamila? nic takiego nie widzę na internecie
(26.03.2021, 19:12)
Fan skoków i żużla 886ezon jeszcze raz POWODZENIA
(26.03.2021, 18:58)
Fan skoków i żużla 886eNo widzę że większość ludzi ogarnęła że Kamil nie powinien kończyć kariery z sumie to Kamil ciężko powiedzieć czy odsunięcie Kamila to dobra decyzja ale trener wie co robi Kamil powodzenia w szukaniu formy a po 2 jaki ma sens kończeni kariery przed sezonem olimpijskim POWODZENIA KAMIL POWODZENIA CHŁOPAKI to był dobry sezon a oby następny był jeszcze lepszy po weekendzie przerwa a później trening i liczę na wspaniały przyszły s
(26.03.2021, 18:58)
zmut@abc
jeśli liczyć brak awansu w kwalifikacjach (skoro liczymy dzisiejszy bez kwalifikacji) to ostatni taki raz był w sezonie 2015/2016 - 47. miejsce w Lillehammer, po czym brak kwalifikacji do konkursu w Niżnym Tagile, przed tym 2012/2013 i 2009/2010 (ta sama sytuacja jak w 2015 roku), w 2008 na początku sezonu miał 3 niepunktowane konkursy- dwa razy brak kwalifikacji-kolejny niepunktowany) i pod koniec sezonu bardzo podobna seria
(26.03.2021, 18:45)
Imik nenokkiar@abc w sezonie 2015/2016
(26.03.2021, 18:43)
marmi@Janek
Trzeba patrzeć na wszystkie skoki w Planicy a nie tylko ostatni. W niektórych Stękała był najlepszy z Polaków...
(26.03.2021, 18:41)
abcStoch drugi raz z rzędu poza trzydziestką kiedy ostatni raz coś takiego się zdarzyło? Tak strzelam że ze 12 lat temu.
(26.03.2021, 18:37)
JanekDlaczego Stoch nie skacze w drużynie przecież był lepszy od Stękały ?
(26.03.2021, 18:33)
bartolomeo1234właśnie .. 19,0 za balet na nartach przy lądowaniu Pavlovcica .. brawo
(26.03.2021, 18:33)
derpHistoryczna drużynówka bez Stocha jutro. Chociaż można by było go wystawić, bo Stękała prezentował zbliżony poziom.
(26.03.2021, 18:32)
sebinwebWszyscy Polacy "wspaniale" oceny od sedziow ! Wszystkie byly tez "zasluzone" LOL
(26.03.2021, 18:31)
aaaniestety po raz kolejny pokazuje to jak bardzo przeliczniki wiatru i belek są nieudolne na skoczniach mamucich
(26.03.2021, 18:25)
KoudiNoty dla Pavlovcicia to jakaś parodia
(26.03.2021, 18:20)
KKEJeśli dobrze rozumiem punktacje, to obecna różnica między Kamilem Stochem i Robertem Johanssonem jest 89 pkt, a premia za 1. miejsce 100 pkt, za 2. 80, czyli teoretycznie, gdyby Johansson wygrał (a udało mu się np. w Lahti, gdy upadł Granerud), a Kamil... - nie wyobrażam sobie. Ale powtórzę odsuwanie go teraz od drużynówki (1. raz, nie licząc mikstu w Oberstdorfie, co zresztą okazało się pomyłką, bo Piotr... jeszcze świętował sukces z poprzedniego dnia, mówił o tym), jest błędne, niewdzięczne i niekoleżeńskie. Poza tym, o ile Kuba bezdyskusyjnie przez te 2 dni zasłużył na start w drużynie na mamucie (też dawniej to mu szło dobrze), to Andrzej wcale nie jest lepszy teraz od Kamila i błędy robi. W niedzielę Kamil znów będzie na podium sezonu i za to mu dziękujmy. I 3mać kciuki za formę ich wszystkich latem i w nastepnych sezonach, oby wielu.
(26.03.2021, 18:10)
aaaa@Jaro zgadzam się,Kamil jakby zakonczyl kariere w niedziele to skonczyl by ja w dobrym stylu zajmujac 3 Miejsce w generalce nie chce misie wierzyc ze johansson wygra mysialby pokonac ryoyu i geigera bedacych w innej lidze pod wzgledem formy,Kamil skacze z skoku na skok coraz slabiej I jakby mial pozniej zakonczyc kariere to pewnie bylby w 4 dziesiatce pś wiec lepiej by bylo jakby zakonczyl kariere w niedziele zajmujac 3Miejsce w klasyfikacji pś niz skacząc slabo i bedac daleko w pś.
(26.03.2021, 18:06)
BerserkrKamil jest obecnie bez totalnie formy i wystawianie go w drozynowce przy obecnej formie pozostalych skoczkow jest bez sensu. Jednak 3m. w generalce powinien utrzymac chyba ze w niedziele wygra Johanson ale jest to malo realbe.
(26.03.2021, 18:05)
Stary fan A co do Stocha to już kilka razy o wielcy znaffffcy spisywaliscie cię go na straty mówiąc że już formy nigdy nie odzyska... Tfu
(26.03.2021, 18:01)
Stary fan Te skoki to cyrk ... Żyła najdalej a od podium daleko ! Aż się nie chce tego oglądać
(26.03.2021, 18:00)
JaroKamil jest już u schyłku kariery, takie absencje w drużynówce coraz częściej będą się zdarzały.
(26.03.2021, 17:56)
MartynAle żeby wyprzedzić Kamila Johansson musi wygrać, jeśli nie wygra to Kamil może być w niedzielę ostatni i utrzyma 3. miejsce. Oczywiście wąsacza stać na zwycięstwo, ale na pewno nie będzie o nie łatwo.
(26.03.2021, 17:54)
JanuszŻyła, Wolny, Stękała,Kubacki w drużynówce bez Stocha.
(26.03.2021, 17:53)
KKEOdsuwanie Kamila od drużynówki na mamucie jest nie fair i niewdzięczne, a do tego nieodpowiedzialne. Odwrotnie, powinien mieć jutro możliwość skoczenia, by potrenować przed niedzielą, gdzie musi utrzymać 3. miejsce w sezonie. Nieładnie. Nóż w plecy. Kamli rulezz!
(26.03.2021, 17:52)
abcStoch nie skacze w drużynówce !!! Doleżal powiedział w Eurosporcie.
(26.03.2021, 17:51)
Łukasz@Tomek
Dzięki, ale to w tym wszystkim jest akurat najmniej istotne.
(26.03.2021, 17:51)
KKEPoza dyskusją, że do drużynówki jutro doświadczony Stoch, a nie wciąż jednak nierówny Stękała. Dajcie spokój. Gorzej, że w niedzielę Kamil musi bronić 3. miejsca w sezonie, bo Johansson goni
(26.03.2021, 17:50)
Tomek@Łukasz. W Planicy 5x20 uzyskał Tepes bodaj w 2015 roku(wtedy kiedy "odebrał" KK Prevcovi. Chyba że coś pokręciłem.
Na drużynówkę jutro Dolezal moim zdaniem powinien zabrać Żyłę, Wolnego, Kubackiego i Stękałę, uwzględniając wczorajsze i dzisiejsze skoki. Ciężko mi to mówić ale Stoch jest do bani w ten weekend.
Dlaczego wczorajsze skoki nie wliczają się do punktacji cyklu?
(26.03.2021, 17:49)
KKESknery nie dowiozły relfektorów, jak w XII, choć tak prestiżowa impreza, a kaprysy wiatrów znane od lat. Gdyby była 2. seria, to wygrałby Żyła przed Wolnym i Kubackim. Odebrali nam! :(
(26.03.2021, 17:48)
Maniak@Kibic
Proszę o linka tej strony gdzie to przeczytałeś
(26.03.2021, 17:48)
fan skoków i żużla 886TO JEST CHORE Stoch 13 metrów dalej niż taki Junshiro i nie wchodzi Żyła najdalej a nawet podium blisko nie był Kuba i Dawid też pokrzywdzeni nie uważam że trzeba zlikwidować przeliczniki ale trzeba je doprecyzować bo to PATOLOGIA i te oceny też co to było z Pavloviciciem fatalnie lądował a 2x19 2x18,5 i 18 co to ma znaczyć ja się pytam?! forma sędziów ewidentnie z MŚwL a ten niemiecki sędzia to jedna wielka @*%$%$ naszym 16 i 16,5 a swojemu 20 daje co to ma być ja się pytam to chore po prostu wywalić go i tych wszystkich sędziów oni mogli by sobie oczy wydłubać i było by to samo zawody pod względem wyników naszych nawet nawet ale pod wględem przeliczników sędziów i warunków najgorszy od dawna i w mojej ocenie będzie podium w ten weekend, w generalce Kamil stanie na podium bo wątpie żę Robert wygra w niedziele a skład na jutro ustawiłbym tak
1 Piotrek
2 Andrzej
3 Dawid/Kuba
4 Kuba /Dawid
a osobiście uważam że najlepiej będzie dać do 3 grupy Dawida
(26.03.2021, 17:47)
KKECyrk z przelicznikami za wiatry, skok na 237 m bez upadku oceniany tak jak na 216. Gdyby to były mistrzostwa Polski, to liczyłaby się odległość, wygrał Żyła 239!
(26.03.2021, 17:47)
JaroStoch rzeczywiście jest cienki, w drużynówce nie powinien skakać.
(26.03.2021, 17:46)
kibicTeż gdzieś to czytałem w necie o końcu kariery Stocha ale nie wiem czy to prawda.
(26.03.2021, 17:45)
ŁukaszCzyli żeby dzisiaj wygrać Żyła musiałby skoczyć 252 metry z samymi 20 za styl (czego chyba na mamucie nikt nigdy nie dokonał). Dobrze liczę? To taki drobiazg a propos sprawiedliwości obecnego systemu i wszelkich przeliczników.
Swoją drogą Wolny musiałby (też z przynajmniej 4 x 20) pobić rekord świata, nawet ten nieustany...
(26.03.2021, 17:44)
DrużynówkaTo będzie pierwsza od ilu lat drużynówka bez Stocha ?
(26.03.2021, 17:44)
DanekSzkoda Zyły i Wolnego bo te skoki były na podium niestety przeliczniki zdecydowały inaczej . W tago typu konkursach szkoda że nie wygrywa zawodnik z najdłuższym skokiem . W starym systemie Piotr by dziś wygrał ale cóż takie są skoki i nic z tym nie zrobimy . Jak dla mnie na każdej skoczni powinny być zamontowane oświetlenie żyjemy na boga w 21 wieku skoro na mistrzostwach w lotach były te oświetlenia to dlaczego już ich nie ma . Można by było bez problemów przeprowadzić drugą serie.
(26.03.2021, 17:44)
JanuszStoch w niedziele może zakończyć karierę - takie chodzą słuchy.
(26.03.2021, 17:39)
Arturion@Maniak
Kamil zamiast Stękały. W końcu był dziś lepszy.
(26.03.2021, 17:39)
ManiakŻyła, Wolny, Stękała i Kubacki drużyna na jutro
(26.03.2021, 17:39)
cedryk Czy wam też doskwiera brak tej muzyczki w tv?
(26.03.2021, 17:37)
ArturionDomen na pewno nie miał wiatru w plecy, chyba, że na dojeździe. Z tymi przelicznikami faktycznie coś nie tak.
(26.03.2021, 17:36)
KIBIC@kibol
Kolejny który nigdy nie miał styczności że skokami i hejtuje bez powodu
(26.03.2021, 17:35)
hanaNajdalszy lot PIOTRA! I co?telemark był również dlaczego takie słabe noty?
(26.03.2021, 17:35)
kibol Ha ha Stoch dwa razy z rzędu do trzydziestki się nie łapie.
(26.03.2021, 17:34)
wstydStoch farciarz oszukano Ryoyu ciekawe za co tak wiwindowana odległość po skoku Geigera?
Oszustwo też windowanie D.Prevca i drugiego Słoweńca!
Stoch na farcie 3 miejsce na już pewne.
Niemożliwe jest by Johansson wygrał a Stoch 30ty s niedzielę był.
(26.03.2021, 17:33)
JaStoch niech już kończy kariere bo sie tylko kompromituje.
(26.03.2021, 17:32)
cedryk Kto to Żya?
(26.03.2021, 17:31)
0Te przeliczniki...
(26.03.2021, 17:29)
KIBIC@I
Zgadzam się
(26.03.2021, 17:28)
matekParodia parodia parodia żyła skaczę prawię 7 metrów dalej od zwycięzcy a przegrywa z nim 24 punkty!!!. Skoki to już od paru lat cyrk a nie zawody sportowe.
(26.03.2021, 17:28)
zzzBrawo Aigro! Uwielbia loty ten sympatyczny zawodnik z Estonii! :)
by Snopek :D
(26.03.2021, 17:28)
IA tak poza tym, to uważam, że przeliczniki należy zlikwidować
(26.03.2021, 17:28)
MartynNo to Murańka na farcie wystartuje w niedzielę
(26.03.2021, 17:27)
KIBICTo jest NIESPRAWIEDLIWE. STOCH SKACZE 212.0 A JUNSHIRO 199.5m I TEN DRUGI JEST W 30. NO PARODIA 21-wieku. Geigerowi 20 dali. I moje pytanie! ZA CO?
(26.03.2021, 17:27)
K-paxpunkty za wiatr SLO-POL
+16,6 Prevc D.
+16,3 Pavlovcic
+10,8 Zajc
+10,6 Prevc P.
-10,5 Kubacki
-7,8 Wolny
-4,8 Żyła
(26.03.2021, 17:27)