Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Walka o kobiece skoki na Olimpiadzie w Vancouver trwa. W Kanadzie ruszył właśnie precedensowy proces sądowy, w którym skoczkinie oskarżają komitet organizacyjny (VANOC) o dyskryminację.

Zawodniczki w sądzie reprezentuje brytyjski prawnik Ross Clark, który uważa, że niedopuszczenie do zawodów kobiet na Igrzyskach będzie pogwałceniem kanadyjskiej konstytucji. "Albo mężczyźni też nie będą skakać, albo niech skaczą, ale poza Kanadą" - uważa prawnik.

Lindsey Van i spółka wybrały ciekawą taktykę. Oficjalnie nie walczą o z przepisami MKOl, ale stają w obronie kanadyjskiej konstytucji, która nie dopuszcza dyskryminacji ze względu na płeć.

VANOC sympatyzuje z poglądami zawartymi w pozwie, ale ma związane ręce - na czas igrzysk musi stosować się do przepisów MKOl. Jeśli VANOC nie dopuści do startów kobiet, alternatywą dla nich będzie przeniesienie zawodów poza Kanadę.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« kwiecień 2009 - wszystkie artykuły
Komentarze
aurora
sorry ale nie, to naprawdę skokom kobiet nie pomaga a wręcz je ośmiesza. dziewczyny poprostu są jeszcze za słabe i już , to nir jrst dyskryminacja a zwykłe dbanie o poziom sportowy zawodów .
(13.05.2009, 16:12)
zyzka
Cały ten proces to niepotrzebna szopka. Po prostu skoki kobiet jeszcze nie spełniają wymogów sportu olimpijskiego- dopiero raz rozegrano mistrzostwa świata. Koniec i kropka- trzeba zaczekać do 2014 i tyle. A panie lubią robić jazgot o tzw "równouprawnienie" i "dyskryminację", której zresztą w tym wypadku jakoś nie widzę. Poza tym różnice między kobietami i mężczyznami (nawet w sporcie) są na tyle piękne i fascynujące, że wręcz zasługują na wyróżnienie w postaci choćby " typowo męskich" czy "typowo kobiecych" dyscyplin. Czas się zakochać w tym, co nas od siebie różni, a przestać sprowadzać wszystko i wszystkich do tego samego nudnego poziomu, bo wtedy trzeba, jak w micie, jednym obcinać głowę lub nogi, a innych rozciągać. Raczej przywitam skoki kobiet na olimpiadzie z niechęcią .
(08.05.2009, 14:27)
!!
Decyzja co do tego, czy na igrzyskach olimpijskich w Vancouver w 2010 wystartują także panie, zapadnie prawdopodobnie za około trzy miesiące.
Pięć dni trwały pierwsze rozprawy przed Sądem Najwyższym w kanadyjskiej prowincji British Columbia, jednak ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła.
Sąd potrzebuje czasu, aby rozwiązać tę skomplikowaną sprawę, stąd też tak duże opóźnienie.

Kilka zawodniczek skoków narciarskich kobiet domaga się przed sądem, aby mogły wziąć udział w igrzyskach olimpijskich w Vancouver. Międzynarodowy Komitet Olimpijski nie włączył skoków narciarskich kobiet do programu igrzysk w 2010 roku.
Na igrzyska olimpijskie w Soczi w 2014 r., Międzynarodowy Związek Narciarski FIS chce ponownie zaproponować skoki kobiet jako dyscyplinę olimpijską.
(27.04.2009, 09:03)
@
Die Entscheidung darüber, ob bei den olympischen Winterspielen 2010 in Vancouver auch die Damen mit einem eigenen Wettkampf beim Skispringen teilnehmen werden, wird wohl erst in ca. drei Monaten fallen.
Fünf Tage dauerte eine erste Anhörung vor dem zuständigen Obersten Gericht der Kanadischen Provinz British Columbia, die allerdings ohne Entscheidung zu Ende ging.
Das Gericht benötige Zeit um den sehr komplexen Fall zu beurteilen lautete die Begründung für die ungewöhnlich lange Verzögerung der Entscheidung.

Mehre re Skispringerinnen versuchen derzeit per Klage ihre Teilnahme an den Winterspielen in Vancouver zu erzwingen. Das Internationale Olympische Komitee IOC hat das Frauenskispringen nicht als Disziplin für die Spiele 2010 vorgesehen.
Für die Spiele 2014 in Sotchi will der Internationale Ski-Verband FIS die Aufnahme des Frauenskispringens beim IOC vorschlagen.

(26.04.2009, 15:31)
!!
Miłego pobytu zatem podczas LGP :)
(26.04.2009, 12:29)
Evill
Najmocniej przepraszam :) A że Polek nie ma to mnie martwi :((( I jeszcze słóweczko: w Polsce należe do jednostek, ale w wakacje mam robotę w Norwegii i zaiste tam nie będę już taką jednostką :) Tym bardziej że wybieram się w trakcie fajrantu na LGP pan w Lillehammer :)
(25.04.2009, 20:03)
***
Stanowisko p. Tajnera, oraz 3 filmiki z wypowiedziami n. t. skoków kobiet:
www.sport.pl/zimo we/1,79225,6523974,Apoloniusz< br>_Tajner__Kobiece_skoki__J estesmy_neutralni.html
(25.04.2009, 18:27)
!!
Żle mnie zrozumiałeś:)
Rozmawiam y o skokach babek, nie ? więc napisałem,. co mnie intersuje i to od lat, w czołówce babek nie ma Polki i to żadnej a jak startują w PK to są ostatnie, dlatego ani mnie to ziebi nai parzy ta konkurencja mnie nie interesuje.
Natomiast skoki Panów jak najbardziej od wielu, wielu lat, oglądam wszystko, całe zawody bez względu na to czy w czubie są polacy.

(25.04.2009, 16:25)
Evill
@!!
A ja interesuje sie bardziej czołówką niż Polakami. Jak w niej są to bardzo gites, ale jak nie to i tak patrzę. Wiem że jestem wielką indywidualnoscią i nie tyle jednostką co jednostka wybitną :)
(25.04.2009, 15:51)
!!
@Evill

To nalezysz do jednostek:)
Bo póki co to zainteresowanie jest nikłe, ale gratuluję wytrwałości:)
Mi na ten przykład to obojętne, od kilkunastu lat oglądam Panów w dodatku są tam nasi Polacy, począwszy od Bobaka, czy Fijasa po Fortunę, aż do Małysza teraz Stocha i kilku innych naszych, tam są od wielu lat Polacy.
Natomiast gdzie jest jakas nasza Polka ?
Nawet w PK zajmuje ostatnie miejsce jak startuje więc o czym tu mowa.
A reszta mnie ani ziębi ani parzy :)
(25.04.2009, 12:45)
Evill
I jeszcze jedno. Dobry prawnik powinien się charakteryzować pewnym stylem wypowiedzi. Jeżeli przytoczona przez portal wypowiedx Clarka jest cytatem dokładnym to radzę dziewczynom zmienić adwokata, hej!!!
(24.04.2009, 19:37)
Evill
@!!
Niniejszym oświadczam że dyscyplina moje zainteresowanie kibica zdobyła. Choć pozew sąd razcej odrzuci (99,9%). To jest wiadome tak jak sprawa dyfuzorów w f1. No ale u Ruskich ruszył program przygotowania dziewczyn na Soczi wiec moze oni planują coś z tym zrobić :)
(24.04.2009, 19:34)
!!
Przepraszam a kto im zabrania uprawiać skoki?
Przecież babki to robią ale stosunkowo krótko to trwa, bo od mniej więcej 1999 roku chyba.
Tu nie chodzi o zabranianie uprawiania skoków przez babki, ale one chcą aby za rok być na Igrzyskach.
A dopiero co odbyły sie pierwsze MŚ w Libercu kobiet w skokach.
Ile jest tam dziewczyn ? i w jakim są wieku ?
Bo o ile wiem tam emerytek jeszcze nie ma, większość to dziewczyny w wieku 15, 16, 17 lat. Są starsze ale to jednostki.
Reszta to jeszcze młodsze i juz chcą latac na Igrzyskach ?
Wszystko w swoim czasie, a wątpię bardzo aby tak mało polularna jeszcze dyscyplina jak skoki kobiet, nagle zyskały na Igrzyskach taką olbrzymią oglądalnośc i popularność.
Jaka była widownia na MŚ w Libercu ? Mała.
Najpierw dyscyplina ta musi zdobyć popularnośc, zainteresowanie kibiców, mediów, itd a potem zostanie włączona do IO.
A to co teraz robią z tym sądem to czysty egoizm z ich strony nie mający nic wspólnego ze sportem.
Jak mogą żądać ...........jak nie MY to i NIE dla panów.
Powiem krótko ...mam nadzieję, ze pozew sąd odrzuci w całości.
(24.04.2009, 19:14)
--saba--
xxxmexxx

odezwal sie "kibic:P" buahaha
moze zejdz juz z tego fotela i przestan litrami pic piwo i idz pobiegaj to ci sie troche poprawi... ale tyllko troszke bo na wieksza poprawe juz jest za pozno...
(23.04.2009, 21:06)
Evill
A ja popieram :P I powtórze tyle razy ile będzie trzeba :P
(23.04.2009, 20:15)
hehe
@me
A czy ktoś ci broni skakać? Załóż narty i skocz a przedtem idź potrenować do klubu! Kluby robią cały czas nabór do sekcji skoków a że teraz chłopcy bardzo strachliwi to musza przyjmowac odważniejsze dziewczyny.
(23.04.2009, 07:48)
xxxmexxx
Baby na nartach na skoczni to ni ma za normalne zjawisko, chyba dlatego tez tak duzo bab "skacze. Wezcie sie za siedzenie za biurkiem a facetom pozwolcie skakac, to sie przynajmniej fajnie oglada.
(23.04.2009, 06:59)
Evill
@Bartt
Mnie oglądanie skoków dziewczyn w Libercu zepsuli sędziowie co nie umieją oceniać obiektywnie :/ No ale w Vancouver bym se chętnie obejrzał kąkursik. Ja rozumiem argumęty o długiej drodze (np. Carling - nie wiem czy dobrze napisałem :) - był przez wiele IO dyscypliną pokazową (Calgary, Alb, Lill) a wszedł dopiero w Nagano). Ale zupełnie nie rozumiem w czym dziewczyny są gorsze w temacie skoków skoro mogą np skakac o tyczce. Też skok na czymś iec prawie to samo :). Zresztą mnie sie bardzo podobają skoki narciarskie, ale jeszcze bardziej mi sie podobają warkoczyki Anette Sagen i bym je wysłał na IO jak najprędzej (to znaczy ja kocham warkoczyki wogóle, a ze im większe tym lepsze wiec Anette cieżko przebić :P). A dla panów niech zostanie F1 :) Przepraszam za to ze ten post bardziej przypomina felieton, ale nie moglem się powstrzymac.
(22.04.2009, 16:41)
uskotko
@!!
wydaje mi się, że kobiety skaczą na nartach już od jakiegoś czasu - więc o żadnej "rewolucji" nie może być mowy. Tak samo nie jest świeżą sprawą mówienie o włączeniu skoków pań do programu imprez prestiżowych w ogóle.
(22.04.2009, 16:07)
Bartt
@ii
WSZYSTKIE sporty od wieków były męskie i wiele z nich w wykonaniu kobiet budziło (bądź do dziś budzi) uśmiech politowania. Np. kiedy pierwszy raz jako mały brzdąc usłyszałem o piłce nożnej kobiet, to nie potrafiłem sobie tego wyobrazić. Podnoszenie ciężarów kobiet do dziś budzi u mnie odruchy wymiotne. Nawet koronne konkurencje lekkoatletyczne, takie jak pchnięcie kulą czy rzut młotem w wykonaniu kobiet, nie są najbardziej... estetycznymi zawodami do oglądania...

Ale jedną sprawą jest lubić czy popierać jakąś dyscyplinę w wykonaniu kobiet, a inną - odmawiać im prawa do jej uprawiania, zwłaszcza jeśli nie ma się zielonego pojęcia o specyfice danej dyscypliny.
Słyszałem jak wielu lekarzy wypowiadało się, że skoki są "zbyt niebezpieczne" dla kobiet. A czyż narciarstwo alpejskie nie jest niebezpieczne? Jest i to bardziej! Skeleton czy saneczkarstwo również nie należą do najbezpieczniejszych.
Tak że jeśli chodzi o względy estetyczne, skoki kobiet są o lata świetlne przed innymi "klasycznymi" dyscyplinami, uprawianymi przez panie. Widziałem konkurs MŚ w Libercu, który - choć nieco zepsuty fatalnymi wręcz warunkami pogodowymi - oglądało się bardzo przyjemnie, nie tylko ze względu na poziom sportowy.

Argument o braku widzów czy popularności tego sportu można włożyć między bajki, bo jaką oglądalność może mieć sport, który praktycznie w ogóle nie jest transmitowany? Jestem pewien że więcej takich transmisji jak ta z Liberca znacznie zwiększyłaby popularność skoków kobiet i to nie tylko wśród męskiej części widowni...
(22.04.2009, 15:39)
Bartt
@Aga30Morgi
A ile konkursów skoków kobiet oglądałaś?
(22.04.2009, 15:29)
!!
Żeby jakas dyscyplina mogła być włączona do IO musi przejśc bardzo długą drogę.
Dlatego dziwi mnie to, ze one o tym nie wiedzą.
Nie wszystkie dyscypliny jeszcze do nie dawna były dyscyplinami olimpijskimi, najpierw sa starty na MŚ, a ile ich było w przypadku kobiet ?
Nie mam nic przeciwko temu aby skakały na Olimpiadzie ale one chcą natychmiast, za rok.
A tak niestety się nie da.
Kiedy dyscyplina stanie sie popularna, będzie przynosiła jakieś profity , zainteresowanie reklamodawców będzie ogromne, wtedy mogą się starać aby włączyć się do walki o medale IO.
Prędzej mowy nie ma.
A one chcą rewolucji i to natychmiast.
Od wieków to był sport męski, faceci sami sobie wywalczyli, prawo startów na IO, ale to trwało latami.
Muszą po prostu poczekać , tyle.
(22.04.2009, 14:32)
Aga30Morgi
moze i dobrze, ale jakies sporty powinny zostac tylkko dla mezczyzn a inne tylko dla kobiet... a za przeneiszieniem IO nie jestem.. a po drugie kobiety calkiem inaczej skaczą i niezbyt lubie ogladac kobiece skoki
(22.04.2009, 09:50)
fan skoków
Dobrze autor napisał w ostatnim akapicie. Prawo krajowe przegrywa z prawem sportowym i tak jest od zawsze. Nawet jeśli sąd uzna niezgodność z konstytucją to i tak nic nie można zrobić w rodzaju wywalenia skoków mężczyzn bo coś tego rodzaju by spowodowało duże konsekwencje dla Kanady. A wątpię żeby władze kanadyjskie poświęciły się dla sprawiedliwości. Nie po to walczyły o olimpiadę.
Więc tytuły na stronach ogólno tematycznych w rodzaju "Małysz może nie skakać w Vancouver" można wsadzić między bajki.
(21.04.2009, 22:57)
krwisty
@Martuśka a co powiesz o reszcie męskich sportów które uprawiają kobiety ,też jesteś na nie?
(21.04.2009, 21:39)
Martuśka
no to ja jestem na nie, to męski sport, mówię to pomimo, że jestem kobietą - feministką :D
(21.04.2009, 20:48)
Skoczek120
Nie no, powinni dac im szansę. Nie rozumiem, w czym te patałachy mają problem!!! Mam nadzieje, że nie wpłynie to negatywnie na zawody w konkurencji panów, bo wtedy ten sport, jak i cała olimpiada się zhańbi!!!
(21.04.2009, 17:37)
kwlaz
@zdziwiona
Masz całkowitą racje.
(21.04.2009, 16:42)
kwlaz
Jestem za skokami kobiet. 3-mam kciuki za ich wygraną sądową.
(21.04.2009, 16:41)
krwisty
Od lat jestem za skokami kobiet i trzymam kciuki za ich wygraną w sądzie.Pisałem już wiele na ten temat i powtarzać się nie będę ,ale tak dalej być nie może . Jak by na to nie patrzeć udane MŚ kobiet przeszły bez echa i nie skutkowały występem na olimpiadzie.Dziewczyny nie dajcie się!!!
(21.04.2009, 12:05)
uskotko
pelne poparcie dla skoczkin!
(21.04.2009, 11:26)
zdziwiona
Dlatego na IO w Vancouver wystartują skoczkowie z Kanady, USA, Rumunii, Korei Chin, Estonii którzy skaczą gorzej od czołowki skoków narciarskich Pań a nie wolno tam wystąpić skoczkiniom?
(21.04.2009, 10:44)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Ruszył proces o równouprawnienie skoczkiń
Ruszył proces o równouprawnienie skoczkiń

Ruszył proces o równouprawnienie skoczkiń

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich