Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Pierwszy konkurs Turnieju Czterech Skoczni zapowiadał się ekscytująco. Dla nas ze względu na Kamila Stocha, który był jednym z faworytów. Po skokach treningowych i kwalifikacjach nasz zapał jednak trochę ostygł. Znakomicie bowiem spisywali się Noriaki Kasai i Simon Ammann, którzy dołączyli do innych aspirujących t.j. Bardala, Schlierenzauera czy Morgensterna.

Pierwsza seria tradycyjnie przebiegała w parach, dzięki czemu była ona atrakcyjniejsza dla widzów, choć mniej sprawiedliwa. W pierwszej parze los zetknął Andreasa Wellingera i Jerneja Damjana. Lepszy z 19. belki okazał się Niemiec (124 m). Druga para to Słoweńcy Tepes i Hvala. Tutaj dalej przeszedł Tepes (130 m). Tuż po nich zobaczyliśmy Klemensa Murańkę, który rywalizował z Tomem Hilde. Norweg wysoko zawiesił poprzeczkę - aż 133,5 metra. Polak jednak wytrzymał presję i przy dobrych warunkach poszybował na 141,5 metra i był nowym liderem!

Jury szybko obniżyło belkę aż o 2 pozycje. Michael Neumayer poleciał z niej 135 metrów, ale przegrał ze swoim rodakiem Krausem (130,5 metra przy wietrze w plecy).

Kolejna para to dwaj Austriacy. Kraft uzyskał 114 metrów i przegrał z Hayboeckiem (131 m) i tym samym został liderem zawodów przed Murańką. Potem mieliśmy dwie pary z Polakami. Najpierw Jan Ziobro (126,5 m) uporał się z Kornilovem, a potem Piotr Żyła wszedł do finału z wynikiem 121 metrów.

Potem jury znów podniosło rozbieg, gdyż skoki były krótsze. Wszystko przez zmienny wiatr. Pary wygrywali też Ahonen, Jacobsen, Loitzl, Wank i Ito, ale żaden z nich nie dołączył do czołówki.

Jednego z trudniejszych przeciwników miał Krzysztof Biegun. Gregor Deschwanden pokonał Polaka w serii próbnej. W zawodach uzyska 123,5 metra. Nasz skoczek lądował pół metra bliżej ale wiatr i noty dały mu awans. Tuż po nich Kot zmierzył się ze słabym Freitagiem. Polak miał czerwone światło i musiał czekać na swoją próbę. Ostatecznie uzyskał 121,5 metra i był przed Piotrkiem Żyłą.

Parę wygrał też Andreas Kofler, ale nie był zbyt zadowolony z rezultatu (128,5 m). Lepiej spisał się Takeuchi (130 m). Japończyk był piąty. Tuż po nim Severin Freund pokonał swojego rodaka Quecka uzyskując 130,5 metra i zajmował trzecią lokatę za Hayboeckiem i Murańką.

Thomas Morgenstern z szyną na ręce poradził sobie znakomicie. 132 metry dały mu prowadzenie. Mieliśmy zatem dwóch Austriaków na czele tabeli. Chciał do nich dołączyć Schlierenzauer - 130,5 metra dawało mu jednak 6-te miejsce.

Ostatni z Polaków był Kamil Stoch. Za przeciwnika miał Anssiego Koivurantę. Fin uzyskał 124,5 metra, a Polak poleciał pół metra bliżej... Wygrał z Finem, ale zawalił pierwszą serię. To było wielkie rozczarowanie.

W konsternację publiczność wprawił Peter Prevc. Słoweniec poleciał na 139,5 metra i miał ogromną przewagę nad rywalami. Niespodzianka wisiała w powietrzu.

Jury znów obniżyło rozbieg do 18. belki. Zaskoczył Mackenzie Boyd-Clowes - aż 129,5 metra, co dawało mu pewny awans do II serii. Nie musiał nawet pokonywać Thomasa Dietharta. Młody Austriak spisał się jeszcze lepiej - 139 metr i był nowym liderem dzięki niższemu rozbiegowi. Austriacy spisywali się niewiarygodnie!

Sędziowie zmienili znów pozycję belki. Tym razem była to tylko 15-ta belka. Jarkko Matta skoczył z niej aż 129 metrów! Mógł pokrzyżować plany Kanadyjczykowi, gdyż to on miał pewną drugą serię! Simon Ammann pokonał go bez problemów - 139 metrów. Szwajcar był nowym liderem konkursu !!!

Najstarsi zawodnicy spotkali się w przedostatniej parze. Martin Schmitt uzyskał 121 metrów, a Noriaki Kasai 133 metry. Japończyk zajmował 4-tą pozycję.

Anders Bardal poleciał tyle co Kasai, ale był tuż za Japończykiem.

Mieliśmy zatem sześciu Polaków w II serii, ale tylko Murańka spisał się bardzo dobrze.

Wygrani
 
zawodnik
kraj
odl. 1
punkty
1
Simon Ammann
Szwajcaria
139.0
155.0
2
Thomas Diethart
Austria
139.0
153.3
3
Peter Prevc
Słowenia
139.5
150.3
4
Noriaki Kasai
Japonia
133.0
150.1
5
Anders Bardal
Norwegia
133.0
148.7
6
Thomas Morgenstern
Austria
132.0
144.6
7
Michael Hayboeck
Austria
131.0
142.2
8
Klemens Murańka
Polska
141.5
141.2
9
Severin Freund
Niemcy
130.5
140.8
 
Marinus Kraus
Niemcy
130.5
140.8
11
Gregor Schlierenzauer
Austria
130.5
139.1
12
Taku Takeuchi
Japonia
130.0
137.0
13
Jan Ziobro
Polska
126.5
136.3
14
Jurij Tepes
Słowenia
130.0
134.3
15
Andreas Kofler
Austria
128.5
132.8
16
Janne Ahonen
Finlandia
120.5
131.4
17
Daiki Ito
Japonia
126.0
131.1
18
Wolfgang Loitzl
Austria
123.0
130.8
19
Maciej Kot
Polska
121.5
128.3
20
Piotr Żyła
Polska
121.0
128.0
21
Kamil Stoch
Polska
124.0
127.9
22
Andreas Wank
Niemcy
124.0
127.8
23
Krzysztof Biegun
Polska
123.0
127.2
24
Andreas Wellinger
Niemcy
124.0
126.5
25
Anders Jacobsen
Norwegia
115.5
121.8
Przegrani
 
zawodnik
kraj
odl. 1
punkty
1
Michael Neumayer
Niemcy
135.0
137.9
2
Jarkko Määttä
Finlandia
129.0
135.9
3
Tom Hilde
Norwegia
133.5
135.6
4
Mackenzie Boyd-Clowes
Kanada
129.5
133.5
5
Lukas Hlava
Czechy
123.0
130.2
6
Jaka Hvala
Słowenia
126.5
128.6
7
Ole Marius Ingvaldsen
Norwegia
124.5
128.2
8
Richard Freitag
Niemcy
120.5
127.2
9
Yuta Watase
Japonia
123.5
127.0
10
Gregor Deschwanden
Szwajcaria
123.5
125.7
11
Martin Schmitt
Niemcy
121.0
125.1
12
Danny Queck
Niemcy
122.0
124.7
13
Anssi Koivuranta
Finlandia
124.5
123.7
14
Jan Matura
Czechy
123.0
122.9
15
Ronan Lamy Chappuis
Francja
122.5
122.6
16
Robert Kranjec
Słowenia
117.0
122.2
17
Rok Justin
Słowenia
122.0
120.4
18
Daniel Wenig
Niemcy
114.0
117.6
19
Antonin Hajek
Czechy
115.0
116.7
20
Tomaz Naglic
Słowenia
117.0
116.1
21
Denis Kornilov
Rosja
116.0
115.2
22
Jernej Damjan
Słowenia
119.0
112.9
23
Ilmir Hazetdinov
Rosja
113.5
110.7
24
Cestmir Kozisek
Czechy
115.5
109.5
25
Stefan Kraft
Austria
114.0
108.2


Drugą serię rozpoczął Anders Jacobsen, który nie był zadowolony ze swojego rezultatu. Przed rokiem bowiem wygrał w Oberstdorfie... Norweg z 18. belki uzyskał tylko 107 metrów, ale miał aż 19,6 punktu dodanych za wiatr. Nieco dalej lądował Wellinger - 115,5 m. Po nim skakał Krzysztof Biegun - 119,5 metra i to on był nowym liderem.

Nie długo jednak cieszył się prowadzeniem. Wank poszybował bowiem na 126,5 metra. Po reprezentancie gospodarzy oglądaliśmy trzech Polaków. Kamil Stoch uzyskał 130 metrów, Piotr Żyła 123 metry, a Maciej Kot 120,5 metra. Kamil był liderem ze sporą przewagą.

Długo nikt nie mógł pokonać Polaka, który zbliżał się do czołowej dziesiątki. Jan Ziobro był 14-ty po 1. serii. Mógł jako pierwszy pokonać Kamila. Uzyskał jednak 123 metry i zajmował czwarte miejsce.

Dopiero Taku Takeuchi okazał się lepszy od Polaka - 132,5 metra. Jeszcze dalej lądował Michael Neumayer - 134 metry i to on był nowym liderem. Gregor Schlierenzauer poszybował na 137 metr i nie dał szans rywalom. Chciał dogonić Stocha w Pucharze Świata.

Przyszedł czas na czołową dziesiątkę, która skakała z niższej belki nr 16. Akurat przed dwoma Niemcami. Najpierw Marinus Kraus poleciał na 130 metrów i pokonał Austriaka. Kibice tak się cieszyli, że rzucili racę na zeskok. Po chwili na belce usiadł Severin Freund, który poleciał na 127,5 metra i przegrał ze swoim rodakiem, jak i ze Schlierenzauerem.

Ostatni z biało-czerwonych, Klemens Murańka uzyskał słabszy rezultat 121,5 metra spowodowało, że spadł za Kamila Stocha.

Michael Hayboeck był na fali. Po sukcesach w CoC, teraz 129,5 metra dawały Austriakowi miejsce na czele tabeli. Nie na długo! Thomas Morgenstern poszybował na 134,5 metra i miał ogromną przewagę nad rywalami!

Znakomicie skoczył też Anders Bardal - 133,5 metra i wyprzedził Austriaka. Czekaliśmy co na to powie Noriaki Kasai. Doświadczony Japończyk lądował nieco bliżej - 130,5 metra.

Na skoczni pozostała najlepsza trójka. Peter Prevc musiał czekać na swój skok. Belka poszybowała w górę do 17-tki. Słoweniec po locie na 134 metr zajmował drugie miejsce. Bardal miał już pewne podium. Niespodziewanie Thomas Diethart wytrzymał presję. 134,5 metra jednak nie dało prowadzenia. Dało jednak pewne podium wspólnie z Peterem Prevcem!

Simon Ammann poleciał na 133 metr i jak zwykle lądował dziwnie. Mimo tego miał wysokie noty za styl. Nota 301,9 punktu dała mu zwycięstwo w konkursie!

Wyniki końcowe
 
zawodnik
kraj
odl. 1
odl. 2
punkty
1
Simon Ammann
Szwajcaria
139.0
133.0
301.9
2
Anders Bardal
Norwegia
133.0
133.5
297.9
3
Thomas Diethart
Austria
139.0
134.5
297.3
 
Peter Prevc
Słowenia
139.5
134.0
297.3
5
Thomas Morgenstern
Austria
132.0
134.5
296.8
6
Noriaki Kasai
Japonia
133.0
130.5
294.5
7
Michael Hayboeck
Austria
131.0
129.5
284.6
8
Marinus Kraus
Niemcy
130.5
130.0
282.0
9
Gregor Schlierenzauer
Austria
130.5
137.0
281.6
10
Severin Freund
Niemcy
130.5
127.5
279.3
11
Michael Neumayer
Niemcy
135.0
134.0
274.2
12
Taku Takeuchi
Japonia
130.0
132.5
273.4
13
Kamil Stoch
Polska
124.0
130.0
272.0
14
Klemens Murańka
Polska
141.5
121.5
268.2
15
Andreas Wank
Niemcy
124.0
126.5
263.5
16
Daiki Ito
Japonia
126.0
126.0
262.9
17
Jan Ziobro
Polska
126.5
123.0
262.4
18
Andreas Kofler
Austria
128.5
124.5
261.7
19
Jurij Tepes
Słowenia
130.0
121.0
260.5
20
Lukas Hlava
Czechy
123.0
125.5
260.3
21
Tom Hilde
Norwegia
133.5
123.5
260.2
22
Wolfgang Loitzl
Austria
123.0
125.5
258.9
23
Jarkko Määttä
Finlandia
129.0
121.5
258.7
24
Piotr Żyła
Polska
121.0
123.0
257.3
25
Janne Ahonen
Finlandia
120.5
119.0
255.7
26
Mackenzie Boyd-Clowes
Kanada
129.5
120.0
253.5
27
Krzysztof Biegun
Polska
123.0
119.5
252.3
28
Maciej Kot
Polska
121.5
120.5
249.2
29
Andreas Wellinger
Niemcy
124.0
115.5
243.2
30
Anders Jacobsen
Norwegia
115.5
107.0
224.5
31
Jaka Hvala
Słowenia
126.5
 
128.6
32
Ole Marius Ingvaldsen
Norwegia
124.5
 
128.2
33
Richard Freitag
Niemcy
120.5
 
127.2
34
Yuta Watase
Japonia
123.5
 
127.0
35
Gregor Deschwanden
Szwajcaria
123.5
 
125.7
36
Martin Schmitt
Niemcy
121.0
 
125.1
37
Danny Queck
Niemcy
122.0
 
124.7
38
Anssi Koivuranta
Finlandia
124.5
 
123.7
39
Jan Matura
Czechy
123.0
 
122.9
40
Ronan Lamy Chappuis
Francja
122.5
 
122.6
41
Robert Kranjec
Słowenia
117.0
 
122.2
42
Rok Justin
Słowenia
122.0
 
120.4
43
Daniel Wenig
Niemcy
114.0
 
117.6
44
Antonin Hajek
Czechy
115.0
 
116.7
45
Tomaz Naglic
Słowenia
117.0
 
116.1
46
Denis Kornilov
Rosja
116.0
 
115.2
47
Jernej Damjan
Słowenia
119.0
 
112.9
48
Ilmir Hazetdinov
Rosja
113.5
 
110.7
49
Cestmir Kozisek
Czechy
115.5
 
109.5
50
Stefan Kraft
Austria
114.0
 
108.2

klasyfikacja generalna Pucharu Świata »
klasyfikacja generalna Turnieju Czterech Skoczni »
wirtualna klasyfikacja Światowej Listy Rankingowej (WRL) »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« grudzień 2013 - wszystkie artykuły
Komentarze
fan skoków85
@...
Napisałem przecież na tę chwilę, nie mówiłem, że taki ma jechać. Poza tym już po konkursach w Polsce ma zapaść wybór, czyli z 3 tyogdnie, a na tę chwilę już trochę wiemy o naszej formie więc można pospekulować.
(30.12.2013, 18:37)
...
Skład na Soczi ustalac teraz to jak skład na T4S ustalac po Klingenthal...
(30.12.2013, 17:54)
fan skoków85
Bardzo leteryjny konkurs niestety, to też było widać po sokach tych co ledwo awansowali do konkursu. Szczęśliwa wygrana. Ammanna. Co do Polaków to jest zawód, ale mimo wszystko obyśmy częściej byli zawiedzeni po takich wyniikach. Na tę chwilę "5" na Sochi to: Stoch, Żyła, Ziobro, Kot i Murańka.
Wracając do samych naszych wyników, to ta skocznia nigdy naszym specjalnie nie leżała, np. Kot w zeszłym roku 49, a do końca turnieju zawsze był w "10". Stoch też jakoś nie cierpi tej skoczni, przypomnę wyniki TCS 2005/2006: 49, 29, 41. i 33; 2006/2007: 29, 21, 15. i 9; 2007/2008: 22, 23, 25 i 35; 2008/2009: DNS, 47, 27. i 28; 2009/2010: 55, 23, 19. i 44; 2010/2011: 25 (pomogło DSQ Velty), 8, 21. i 15; 2011/2012: 23, 4, 9. i 9; 2012/13: 13, 6, 2. i 4.
Poza TCS 2007/2008 kiedy to wynik był najlepszy, zawsze tam był najgorszy. Czasem różnica z innymi konkursami była porażająca, tak jak np. 2009/2010 czy 2011/2012. Na nieszczęście dla Stocha jak gdzieś odwoływano II serię to nie w Oberstdorfie. Jedyny konkurs odwołany na danej skoczni nie był w Oberstdorfie tylko w Innsbrucku. Stoch potwierdza, że to nieprawda, że jeśli zawodnik jest w formie to każda skocznia mu pasuje. Czy jest bez szans na podium TCS?? Niekoniecznie. W I części sezonu nikt nie miał równej formy i każdy z tych przed nim może jeszcze zepsuć jakiś konkurs.
Największy zawód dla mnie to Niemcy, bo jeśli przy 13 startujących zdobywają jedynie 100 punktów i odskakują nam przy naszym słabszym konkursie o zaledwie 28 punktów, to możemy ich dogonić i to nawet przed Wisłą. Austriacy niespodzianka in plus, choć akurat po nich się tego na TCS spodziewałem.
(30.12.2013, 15:36)
Stefan
Polacy bardzo słabo.
(30.12.2013, 14:29)
Samo
Przy obowiązującej w tym roku zasadzie: nagroda 2000 euro za zwycięstwo w kwalifikacjach o warunkiem występu wszystkich zawodników, nie sądzę by ktoś z Top 10 zdecydował się odpuścić kwalifikacje.
(30.12.2013, 11:57)
Skoczek120
Co do zwycięzcy - Ammann znowu dostał noty z "powietrza". Lądowanie na dwie nogi powinno być liczone po 16, góra 17 punktów. Sędziowie znowu kpią z innych... Nie wylądował przecież na płaskim... tam dało się wylądować z telemarkiem i to pewnym, ładnym. To tylko pokazuje brak kompetencji tych pseudo-fachowców. Nigdy nie byłem zwolennikiem oceniania skoku - wiadomo, chodzi o bezpieczeństwo, ale sędziowie wypaczają wyniki i robią to nagminnie! Tyle w temacie... ;)
(30.12.2013, 11:05)
Sebek99pl
Tepes i Hoferpo Tittise-Neustadt chyba się boją że jak Ahonen będzie miał słaby wiatr w plecy lub pod narty to będzie liczył się w walce o zwycięstwo... W końcu jak Ahonen będzie stawał na podium, a Schlierenzauer nie to mu ucieknie w klasyfikacji ilości podium w karierze...
(30.12.2013, 08:25)
Sebek99pl
Ahonen to ma pecha do warunków. Teraz rozumiem Ahonena, to o co myśli o Tepesu... Traktują go jak przedskoczka...
(30.12.2013, 08:23)
zzz
Miłe zaskoczenie to na pewno wyniki Matea i Boyd - Clowesa. Obaj wykorzystali dobre warunki w pierwszej serii a w drugiej potwierdzili niezłą formę. Lukas Hlava tez widać że się powoli budzi.
(29.12.2013, 23:52)
kiedy wroci normalnośc na skoczni
@krze
Jak mozna wiedziec czy ktos ma ustabilizowana forme czy nie skoro belka w chmurach, prędkości jak na mamucie i zalezy tylko komu podwieje huragan (czy komu najmniej w plecy) i odlatuje na podium. Tu tylko wiatr ma formę. Gdyby obnicyli belki do normalnych prędkosci to skoki wrocilyby do normalności jak za czasow Małysza (a wariant że jednak da się z innej belki powodowalby że nie trzebaby anulowac serii ale ta zmiana powinna byc ostatecznością nie wynikająca z ustawienia jej na początku gdzies w niebie.
(29.12.2013, 23:11)
kzez1986
Na razie to jakoś nikt nie ma ustabilizowanej formy. Było zwycięstwo Bieguna, potem słabiej. 2 świetne weekendy Stocha (4 razy podium, 2 zwycięstwa), a w innych konkursach, w niektórych to ledwo wchodził do 30. Schlirenzauer miał 2 zwycięstwa, a potem to mu ciężko stanąć na podium. Ciężko mówić cokolwiek o IO.
(29.12.2013, 23:06)
kiedy wroci normalnosc na skocznie
Mam propozycję 50 belka i prędkośc ponad 100 km/h, wtedy każdy nielot będzie w stanie wskoczyc na podium jak mu porzadnie podwieje i wszyscy trenerzy zostana geniuszami fachu z olbrzymimi sukcesami...
(29.12.2013, 21:33)
TREBOR
Turniej Czterech Skoczni to jest TURNIEJ !!! Liczą się w nim tylko Ci zawodnicy, którzy znajdą się w seriach finałowych wszystkich czterech konkursów. Warto przypomnieć sobie konkurs z dnia 6 stycznia 2008r. w Bischofshofen Wówczas to powodu złych warunków atmosferycznych do drugiej serii nie awansowało kilku skoczków z czołowej dziesiątki Pucharu Świata i Turnieju Czterech Skoczni m.in. Schlierenzauer, Loitzl, Hilde i Ammann. I przez ten właśnie konkurs potracili wysokie miejsca w całym turnieju. Dlatego też nie ma co przerażać się tym, że Stoch traci około 30 pkt do najlepszych, bo wciąż ma szanse nie tylko na podium, ale też zwycięstwo w całym turnieju. Tylko za każym razem musi awansować do drugiej serii, bo to podstawa, i skakać tak jak umie. Na razie z lepszych skoczków tylko Robert Kranjec stracił szansę na czołowe miejsce w TCS.
(29.12.2013, 21:30)
korus
DragonL dziękuję, jak widać forma rośnie, bo sezon się zaczął średnio :) Stoch może mieć ciężko z wygraną TCS ale podium może być spokojnie, byleby tylko skakał w pozostałych konkursach bez takich wpadek jak dzisiaj w 1 serii. Pamiętajmy, że rok temu mając większe straty do podium i do zwycięzcy w Oberstdorfie koniec końców otarł się o podium całego turnieju. I pomimo wpadki w Ga-Pa, bo tam też zawalił 2. skok.
(29.12.2013, 21:27)
Kibic
Stoch w następnych konkursach odpali petardę. I zacznie wygrywać albo będzie znajdował się na podium.
(29.12.2013, 21:03)
Magdaaa
Każdy z naszych skoczków spisał się na ile mógł, część wyników wypaczały warunki, dana belka itp. Występ Polaków w Oberstdorfie może nie należy do najbardziej udanych, jednak nie jest katastrofą. W ubiegłym sezonie każdy z was cieszyłby się że aż 6 Polaków zapunktowała, a teraz? Wielkie oburzenie, obwinianie zawodników, a bo żaden nie zajął miejsca w 10, a bo zepsuł skok? Nie rozumiem waszego rozumowania. Jak wygrywają jest " hurraoptymizm", a jak już jeden konkurs nie wyjdzie tak jak każdy by chciał to wielka klapa? Mimo, że sama byłam trochę zawiedziona dzisiejszym konkursem, wierzę, że w Ga-Pa nasi skoczkowie pokażą na co ich tak na prawdę stać :)

Zgodzę się z @nanana co do Kamila. Gdybanie jest bez sensu. Jak większość z nas wie, skoki to sport loteryjny, liczy się nie tylko dobra forma zawodnika, nastawienie psychiczne, ale też łut szczęścia :)

Taka rada na przyszłość: Nie każdy konkurs będzie dominowany przez Polaków. Cieszmy się ze zwycięstw, miejsc w "10", ale nie obwiniajmy wszystko i wszystkich, jak nie zawsze będzie szło po naszej myśli :)
(29.12.2013, 21:01)
nanana
Kamil jest świetny.. fakt 1 skok nie poszedł mu najlepiej , ale to nie jest powód żeby go od razu skreślać. Jest wspaniałym człowiekiem , prostym i nie gra żadnej gwiazdy skoków ani nic.. jest liderem ale sie nie wywyższa , robi po prostu swoje i myslę że większość kibiców go własnie za to ceni tak jak ja.. Każdy ma prawo do wyrażania dobrych opinii jak i zły ale trzeba też zachowac umiar którego widzę niektórzy nie mają.. i obrażają Kamila jak i resztę naszych skoczków. Na litość , każdy ma prawo do popełnienia jakiegoś błędu i oddania złego skoku. Wiem, wiem.. większość liczyła że Kamil pokaże dużo więcej jako że jest liderem w generalce , no ale trudno .. liczę na Kamila w dalszych konkursach i wiem, że jeszcze pokaże na co go stać :)
(29.12.2013, 20:50)
Loo
TCS wygra Morgi! chłopak ma formę, oddał dwa równe skoki! pokazał na co go stać, mimo tego upadku się nie poddał. Jest lepszy od Gregora!
(29.12.2013, 20:48)
Maqur
Chociaż tyle że to może być turniej w którym naprawde do ostatniego skoku kilku zawodników może sie liczyć o zwyciestwo, Morgi, Amman Diethart, Bardal, Kasai, Schlierenzauer, Stoch (jednak mimo wszystko że Kamil odrobi, w tamtym sezonie było podobnie, skończył na 4 miejscu a w formie tak dobrej nie był )

Ciekawie bedzie, tylko niech zostawią tą belke w spokoju, niech ustawią ją od razu nisko, a nie tak jak dzisiaj ...
(29.12.2013, 20:41)
kylo
chyba kamil ma problem z presjo ,za bardzo sie czuł nr 1 ;(brawo klimek;)
(29.12.2013, 20:24)
BH
Przeliczniki to pomysł świetny - pamiętajmy, że dzięki nim udało się wyeliminować powtarzanie całej serii skoków przy zmianie warunków. Problemem jest to, że natury nie da się przełożyć na liczby, przez co nigdy ten algorytm nie będzie idealny. Możemy go optymalizować, by jak najdokładniej symulował przełożenie warunków na długość skoku, ale to tylko aproksymacja, która może się całkowicie wyłożyć, gdy dojdą nam zmienne, których nie przewidzieliśmy. Tak właśnie było dzisiaj - w pewnych sytuacjach, szczególnie przy dobrym wietrze, obniżanie rozbiegu nie skraca długości skoku w stosunku proporcjonalnym, tak jak jest to obecnie zakładane. Algorytmy muszą zostać przemodelowane, inaczej wyniki nadal będą wypaczane, co neguje jedną z głównych bonifikat nowego systemu.
(29.12.2013, 20:23)
kic
żyła nie powinien robić kariery w reklamach tylko wziasc sie za dobre skakanie !!! bo zaczyna spadać w rankingu;(
(29.12.2013, 20:21)
Jan Antoni
Kamil przynajmniej umiesz się cieszyc nawet jak ci nie idzie, nie sluchaj tych smutasów...
(29.12.2013, 20:14)
...
Austriacy przecież podobno formy nie mają, jak to się stało? xD
(29.12.2013, 20:12)
buchcio
jeśli chodzi o te przeliczniki to ja myślę że to nie jest taki zły system tylko z niego trzeba wykluczyć jedną rzecz czyli zmieniania belek i wtedy ten system nie byłby wcale taki zły :)
(29.12.2013, 20:04)
Lordek123
W normalnych warunkach nota 270 punktów dała by podium...
(29.12.2013, 20:04)
abs
Czy Kamil jest jakiś niedorozwinięty umysłowo ? Czasami zachowuje się jak kilkuletnie dziecko. Te przygłupawe uśmieszki, jakieś gesty, buziaczki itp. Oczywiście nie ma w tym nic złego, sportowca powinien cechować optymizm, pozytywne nastawienie do życia, ale prawie 27-letniemu facetowi nie przystoi takie zachowanie. Gdybym nie wiedział, że jest żonaty, pomyślałbym, że jest gejem. Kamil trochę dystansu!

P.S. Dzisiejszy konkurs to jakaś parodia. W końcówce II serii Każdy następny zawodnik skacze 0,5 metra krócej, w dodatku z zachwianym lądowaniem (Bardal, Diethart, potem Ammann) a i tak wystarcza to, do objęcia prowadzenia. Ja już nie wiem o co tu chodzi.
(29.12.2013, 20:03)
canaletto
Konkurs loteryjny, Kamil się "spalił" na belce .Teraz bez presji będzie lepiej .Ta skocznia nam nigdy nie "leżała"
Brawo Klimek, dobrze Ziobro i biegun. Kot adekwatnie do teraźniejszej formy.
Żyła od czasu występowania w reklamach coraz gorzej, samo hehe nie wystarczy.
(29.12.2013, 20:01)
...
Austriacy przecież podobno formy nie mają, jak to się stało? xD
(29.12.2013, 20:00)
Krzaczus
Konkurs niesprawiedliwy przypominajacy zawody z Harahova w ubiegłym sezonie gdzie zawodnicy z poczatku listy musieliby pobic rekord skoczni i to pare metrów żeby prowadzic po pierwszej serii .Jak widze takie zawody jak dzisiaj to wole zeby tak jak dawniej tych przelicznikow nie było bo miało to wniesc sprawiedliwosc a jest gorzej niz przedtem
(29.12.2013, 19:56)
fgdfd
KAMIL JESZCZE WYGRA!!
Polska wierzy w Ciebie Kamil, bo jesteś super...
(29.12.2013, 19:55)
sn2000
"aaa"! - należy Ci się Nobel na Twoją wypowiedź!
(29.12.2013, 19:50)
DragonL
korus gratulacje za złoto w 1 konkursie T4S;) Juz czuję Twój podmuch;). Ja dalej uważam,że Ammann-Bardal-Stoch-Morgi tu sie rozegra sprawa wygranej, wiekszość juz Stocha skreśla, tak samo jak wiekszosć dzisaj postawiła go na 1 miejscu, a nie od dzisaiaj wiadomo, że ta skocznia mu nie lezy. Dalej może byc juz tylko lepiej, a nawet jeszcze lepiej;)
(29.12.2013, 19:40)
domin888
Witam. Mam pytanie: czy znacie jakiś fajny menager skoków bo bym chętnie pograł, ale taki bez pobierania.
(29.12.2013, 19:38)
meg
W tej dyscyplinie jest tak, że wygrywa ten kto odda dwa najlepsze skoki. Wkurza mnie nagonka na Ammanna, jak mu się nie wiodło przez ostatnie dwa lata nikt z tak zwanych kibiców się nim nie interesował. Dziś wygrał, bo był najlepszy. Na Polaków jeszcze przyjdzie czas, Kamil ma szansę zdobyć kryształową kulę. Tak silnej psychiki jak ma Ammann nie ma żaden z zawodników i dlatego wygrywa, nie dlatego, że ma cudowne wiązania które same za niego skaczą, to jego ostatnia szansa na wygraną w TCS więc mam nadzieję że tym razem mu się powiedzie. Powodzenia Simi.
(29.12.2013, 19:37)
Paweł Stawowczyk
Wiesz. Skoki zależą także od szczęścia. Jakby Murańka był w 10-ce PŚ to by miał szansę. Niestety tak to już jest, że czasem ma się szczęście, czasem nie. Jury nie mogło przewidzieć, że za 10 skoków nagle wiatr zmieni kierunek aż tak. Co za tym idzie nie chciałbyś chyba ryzykować zdrowia skoczków, którzy lataliby 160 metrów... Ciekawe czy Murańka poleciałby 141 metrów z 15 belki... wątpię
(29.12.2013, 19:34)
BH
Murańka musiałby skoczyć 146 metrów i wylądować to telemarkiem, żeby prowadzić po pierwszej serii! Przy tej odległości prowadziłby, zakładając 3x18,5 od sędziów. To jest chore! Prawdopodobnie żaden ze skoczków by nie ustał takiej odległości, lądując na całkowicie płaskim terenie, nie mówiąc o telemarku. Manewrowanie rozbiegiem o 4-5 pozycji powinno być zakazane. Sytuacja, w której można skoczyć w okolicach 140 metra zarówno z 19, jak i z 15 belki mocno premiuje skoczka skaczącego z niższego rozbiegu...
(29.12.2013, 19:31)
korus
Są jakieś nagrody za klasyfikację TCS w typerze w tym sezonie?
(29.12.2013, 19:30)
Tytus
Uwazam konkurs za niesprawiedliwy Kot Ahonen,Ziobro i ta cała ekipa nie miała szans na osiagniecie jakiegos sukcesu .Za to ostatni zawodnicy mieli tak dobre warunki + obnizanie belki że tylko Schmitt słabiej tam skoczył a Muranka musiał by skoczyć mniej wiecej 148 m żeby prowadzic .
(29.12.2013, 19:29)
aaa
Mylisz się. Wiatr wieje w plecy skoczkowi co powoduje spychanie go w dół. Podmuchy są różne. Jeśli dasz jego prędkość to musisz wziąć pod uwagę tą kwestię.
(29.12.2013, 19:27)
buchcio
sn2000 to miał wiatr wiejacy z tyłu skoczni pasuje ci taka odpowiedz
(29.12.2013, 19:26)
sn2000
buchcio! - na skoczni nie ma wiatru w plecy! Gdyby skoczek podczas skoku miał mieć wiatr w plecy to ten wiatr musiał by mieć prędkość większą niż ma skoczek podczas lotu czyli ponad 100km/godz. KAŻDY skoczek ma wiatr w twarz (pod narty), mniejszy lub większy ale ZAWSZE Z PRZODU!
(29.12.2013, 19:21)
aaa
W Pucharze Narodów spadliśmy za Austrię..
dziś:
AUT 192
SUI 100
GER 100
NOR 91
JPN 77
SLO 72
POL 66
FIN 14
CZE 11
CAN 5
(29.12.2013, 19:18)
Xevatiz
Mnie tam najbardziej zaskoczyli Boyd-Clowes i Määttä... Nie spodziewałem się że skacząc w końcowych parach zdołają awansować jako lucky loser... Respect hehe
(29.12.2013, 19:16)
OtokoNoHito
występ Murańki też należy ocenić bardzo pozytywnie. W ogóle, moim zdaniem, 5tka na IO na tą chwilę to powinien być Stoch, Ziobro, Murańka, Żyła, Kot (ale ta ostatnia dwójka notuje regres i nie powinna swojej nominacji traktować jako oczywistość). Tym niemniej jest czas, decyzja dopiero po konkursach w Polsce.
(29.12.2013, 19:08)
paw
bardal o ile lepiej wylądował od ammanna a takie same noty dostali brawo dla sędziów !!!
(29.12.2013, 19:07)
buchcio
U zupełnie ten komentarz andbal jeszcze jakby nie patrzeć mamy nadal koszulkę lidera pucharu świata :)
(29.12.2013, 19:02)
OtokoNoHito
Faktycznie jest paru dobrych zawodników do których już teraz Stoch sporo traci, mam tu na myśli przede wszystkim Ammanna, Bardala i Morgensterna, do Gregora już nie traci tak dużo, a reszta zawodników też zapewne zaliczy jakieś słabsze starty. Tak naprawdę najwięcej wciąż zależy od Kamila, nie przekreślałbym jego szans nawet na końcowy triumf, ale do końca turnieju musiałby już perfekcyjnie skakać, a w to niestety nie bardzo wierzę. Ale top 5 spokojnie w zasięgu, tcs jest co roku, teraz ważniejsza dla Kamila jest walka o Kryształową Kulę i - przede wszystkim - IO. Poza tym 6tka Polaków w 2giej serii to rewelacyjny wynik, ale już miejsca są rozczarowujące. Tym niemniej spokojnie, samo oddanie w TCS 8 skoków już może dać miejsce w 15tce. Szkoda tylko punktów w PŚ i wypadnięcia Żyły poza 10tkę.
(29.12.2013, 19:02)
andbal
Może nie było szału. Nikt z naszych nie wygrał. Nikt nie był na podium. Nikt nie był w 10tce ale...
No własnie. Punktowało 6sciu naszych czyli jaki mamy limit. Tylu samo punktowało Austriaków przy 7miu w konkursie. Niemców punktowało 5ciu pzry 9ciu startujacych. Norwegów punktowało tylko 3 (liczył się tylko Bardal), Japończyków też 3ech (po 1nym nie weszlo do finału). Słabo wypadli Słoweńcy (punktowało 2ch przy 7miu startujących w konkursie). Stawkę w finale uzupełniło 2ch finów (brawo Matea) Czech i Kanadyjczyk.
Niestety nigdy Oberstdorf nam nie leżał żeby wspomnieć fatalne MŚ ileś lat temu.
(29.12.2013, 19:00)
Sebek99pl
Za rok może Stoch będzie przynajmniej na podium ! ;)
Teraz już nie ma szans, za dużo traci a nie jest Małyszem aby tyle odrobić. TOP 10 TCS będzie na 100%, TOP 5% na 50%, no a na podium jest ich tyle ile razy Amerykanie stawali na podium PŚ czyli baaardzo mało...
(29.12.2013, 18:57)
buchcio
tak jeszcze się w trące to stoch miał w pierwszej serii naprawde fatalne warunki zwłaszcza tuż po wyjściu z progu miał 1,6 m/s w plecy to moim zdaniem tez był w tej pierwszej serii bardzo dobry skok
(29.12.2013, 18:56)
Glon
Stoch liderem WRL!
3 Polaków w "10"
(29.12.2013, 18:56)
marmi
Wszyscy nasi w 30, kiedyś mogliśmy o czymś takim tylko marzyć, to świetnie.
Natomiast Stoch prawie 30pkt. straty do Ammanna i ponad 20 do paru innych. To prawie że eliminuje go z walki o zwycięstwo w TCS, na podium wciąż jednak szanse ma...
Mam nadzieję, że jeśli nie Stoch to wygra Kasai lub Ammann.
(29.12.2013, 18:55)
Del Piero
Fajnie, że Simon wygrał. Zawsze sobie mówię "jeśli nie Stoch to niech chociaż Ammann" Niech wygra ten TCS, życzę mu tego. Ammann, Bardal, Morgenstern będą walczyć o końcowy triumf. Stoch chyba niestety zdecydowanie za dużo stracił. Kasai ma formę, ale nie taką by wygrać, Schlieri wydaje się być trochę pod formą tak samo Freund. Może Prevc jeszcze się wmiesza. Liczyłem na więcej ze strony Ahonena, ale widocznie Fin nie jest w stanie skakać na najwyższym poziomie. No nic oby się przygotował na te IO i zdobył ten medal. Spodziewałem się tego. Stoch stawiany w roli głównego faworyta, obawiałem się że zejdziemy na ziemię no i zonk. A tu znów wyskoczył Simon. Chyba tylko Bardal, Kasai i Morgenstern skoczyli tak jak od nich oczekiwano. Zobaczyłem sugestie, że Stoch powinien skakać jako przedostatni, odpuszczając kwalifikacje na wzór Hannawalda. Coś w tym jest. Zmierzyłby się z Bardalem. Skakałby w bardzo podobnych warunkach, może spisałby się lepiej? A może też gorzej i się nie dostałby do 30? Nie lubię gdybania, więc nie będę tego robił. Brawo dla Simona i życzę mu końcowego sukcesu.
(29.12.2013, 18:54)
Dragorwyin
Ten Diethart naprawdę nikogo nie zaciekawił? Gość pojawił się ni z gruchy, ni z pietruchy i zarąbiście skacze. Ciekawi mnie, czy pokaże więcej, bo przez ostatnie konkursy naprawdę idzie mu świetnie, więc nie ma mowy o przypadku. Samo nazwisko też ma idealne na mistrza.
(29.12.2013, 18:53)
DragonL
Stoch miał pecha do 1 serii ja jestem spokojny, pozostae w grze: Ammann:Bardal: Stoch: Morgi reszta miała fuksa, szkoda Kasai bo jest w formie i pewnie jeszcze powalczy
(29.12.2013, 18:53)
Andrzej
Ammann za wysokie noty dostał. Jaja sobie robią
(29.12.2013, 18:52)
Zakrza
Beznadziejny konkurs. Polacy słabo, organizatorzy pozamieniali się znowu lekami i popili alkoholem i zaczęli cudować z belką, a zwycięzcą okazał się zawodnik, od którego lepiej lądują niewidomi bez nóg.
(29.12.2013, 18:51)
buchcio
zwycięstwo w tcs dla kamila jest jeszcze bardzo możliwe to jest 30 pkt do Ammanna a przy tych przelicznikach i zmianach belki to jeszcze wszytko jest możliwe więc tak już żeby podsumować konkurs dzisiejszy to naprawdę nie jest zle biorąc pod uwagę ze stochowi nie lezy ta skocznia to ten wynik uważam za bardzo dobry i TCS jest nadal to wygrania
(29.12.2013, 18:51)
ppp
Kamil już nie wygra TCS - 29 pkt. straty do Ammanna to bardzo dużo. Pierwsza szóstka jest daleko - ponad 20 pkt...
(29.12.2013, 18:50)
Maqur
przeliczniki za wiatr są ok, ale po jakiego 'uja na koncu 1 serii obniżyli belke na -4 ? prawda jest taka że czy skakali z -2 czy z -4 to nie mialo znaczenia przy tym wietrze, a tylko zarobili darmowe punkty... i to sporo bo cos prawie 15 ... te zmiany belek to jest paranoja moim zdaniem.

Polacy ogolnie ok.
Stoch miał pecha w 1 serii, pokazał na co go stać w drugiej, fakt że gdyby było chociaż z 10 punktów wiecej to byłoby lepiej bo tak jednak ciezko bedzie dogonić Ammana, Dietharta, Bardala i Morgensterna którzy skaczą bardzo równo i dobrze.
Murańka super w 1 serii, został skrzywdzony troche tymi belkami myśle że powinien być wyżej po tak ładnym skoku
Ziobro ładnie
Żyła zdecydownie poniżej oczekiwaniem, denerwuje mnie tak jego pozycja na progu...
Biegun i Kot troszke mieli pecha, i tak wyszli z tego wszystkiego nie najgorzej, ale u Kota widać spadek formy.
(29.12.2013, 18:49)
mr.OTHER
Poza tym oceny niektórych zawodników wołają o pomstę do nieba, takie telemarki jak oni to wykonują w FIS Cupie :)
(29.12.2013, 18:48)
Kibic o imieniu kamil
Jestem strasznie rozczarowany skokiem kamila stocha ale nadal w niego wierze i mam nadzieje ze wygra tcs.
(29.12.2013, 18:48)
mr.OTHER
Za dużo mieszali belkami, trzeba było od początku skakać z 15, niech słabi zawodnicy skaczą nawet po 100 metrów (tak żeby przy dobrych warunkach najlepsi się nie zabili), ale przynajmniej nie będzie zabawy z rekompensatami. Wiatr to inna sprawa, no ale tego się nie uniknie.
(29.12.2013, 18:48)
Magic_coin
Brawo!!! Brawo za popis wzorowej manipulacji wynikami!!! Murańka skoczył w 1 serii 10 metrów dalej od Hayboeck'a a mieli prawie taką samą note. Brawo!!! Oby tak dalej!! Może szliri wygra nie oddając skoku... tylko tam taka manipulacja możliwa!!!
(29.12.2013, 18:45)
DragonL
O zwycięstwo w T4S powalczą Ammann-Bardal-Stoch-Morgi
(29.12.2013, 18:40)
sn2000
Jaki wiatr w plecy? Na skoczni narciarskiej NIE MA czegoś takiego jak wiatr w plecy. Kto tak mówi w ogóle nie myśli.
(29.12.2013, 18:13)
misz
Cóż najbardziej popsuty przez warunki konkurs od Kliengethal :/

Wtedy to Polacy mieli szczęście, dziś mają pecha. Jak ktoś zauważył, być może błędem było skakanie w kwalifikacjach. Bo kilku ostatnich jechało w dobrych warunkach warunkach. Ale to tak naprawdę gdybanie.
(29.12.2013, 18:02)
Analizator
Przeliczniki i manipulacje belkami są przegięte. Murańka musiałby skoczyć 146 metrów i wylądować telemarkiem (56.5 punktów za styl) żeby być liderem przy wietrze jakim miał i belce... Równe warunki? Przecież to niewykonalne!
(29.12.2013, 17:57)
Roman
Amman DOSTAL ZA WYSOKIE NOTY
(29.12.2013, 17:52)
ala
....gdyby nie KO to...
Stoch by startował jako ostatni i było by ok., a w tym wypadku to popełnili błąd z Kruczkiem bo powinien odpuścić kwali to miałby kontakt z czołówką !!!
(29.12.2013, 17:50)
colo
brawo Kasaia, szkoda że nie ma Adasia
(29.12.2013, 17:50)
Jaca
Zobaczycie Kamil wygra tegoroczny TCS!!
(29.12.2013, 17:48)
efsaf
huje ukartowali wszytsko
(29.12.2013, 17:48)
Sebek99pl
Bądźmy szczerzy, aby wygrać TCS trzeba oddać 8 dobrych skoków. Stoch nie ma szans, wątpię nawet w podium końcowe w TCS...
(29.12.2013, 17:46)
Matthew94
Specjalnie to zrobili zeby Kamil Stoch nie wygrał
(29.12.2013, 17:46)
zenek
brawo Kamil!!!
(29.12.2013, 17:45)
Jan Antoni
może Stocha otruli niemcy....
(29.12.2013, 17:44)
DragonL
Stochi nie tylko zawsze ma pecha do tej skoczniki, takie polskie piekiełko
(29.12.2013, 17:43)
DragonL
Ten konkurs pokazał jak przeliczniki są "sprawiedliwe" Stoch gdyby skakał w warunkach Murańki pewnie by sie zabił i skoczył 145 hehhee
(29.12.2013, 17:43)
Roman
Wiatr rozdał karty......ammann prevc kasai bardal diethart mieli niesamowite szczescie do warunków ;)
(29.12.2013, 17:42)
Racjonalista
Stoch turnieju już nie wygra, mam nadzieję na końcowe podium.
(29.12.2013, 17:42)
Adam
Ilu z Was typowało w typerze zwycięstwo Stocha??? gdyby nie system k.o., miałby po Turnieju
(29.12.2013, 17:41)
Kołek
Fajne długie skoki były, niezłe zawody. Polacy całą ekipą w drugiej serii, jest z czego się cieszyć. Murańka co urwał... Morgi i Ammann IMO faworytem TCS. Kasai czapki z głów :)
(29.12.2013, 17:41)
no1special
powie mi ktos kto komentuje na tvp?
(29.12.2013, 17:41)
JakToJest
Brawo Ammann :))
(29.12.2013, 17:40)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
TCS Oberstdorf: Ammann wygrywa! Stoch nadal liderem PŚ.
TCS Oberstdorf: Ammann wygrywa! Stoch nadal liderem PŚ.

TCS Oberstdorf: Ammann wygrywa! Stoch nadal liderem PŚ.

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich