fan skoków i żużla 886pewnie były tu komentarze hejtu na organizatorach i pewnie były komentarze że nasi zepsuli i że jak Polak nie wygrywa to konkursu nie powinno być a jak wygra to wiatr nieważny ale ludzie już tak mają że jak się nie uda to anulowane a jak się uda to nie ważne bo my wygraliśmy ale już tak jest i gdyby dajmy na to Freitag i Wellinger byliby na miejscu Stocha i Huli i skończyliby tak jak nasi to też by mówili że konkursu nie powinno być więc każdy tak się zachowuje po porażce w nie sprawiedliwych warunkach
(13.01.2021, 08:52)
jadebowczykAle akurat zauważcie na to Amerykanie, Glasder 98,5 m, i Larson 97 m, mimo dalekich odległości nie awansowali do serii finałowej, a u pań takie odległości dawały miejsca w czołówce.
(13.02.2018, 14:40)
jadebowczykNo cóż po 1 serii było pięknie, ale niestety w 2 rundzie wygrało zmęczenie i warunki, no niestety Wellinger, Forfang i Johansson mieli farta do warunków i dali radę, przed skokiem Ammanna 2 seria powinna zostać przerwana i to był błąd, nie rozumiem Sedlaka że puścił Dawida w tak okropnych warunkach, Hofer po sezonie powinien odejść, no ale zapomnijmy to co było w sobotę a skupiajmy się na tym co będzie na dużej skoczni zarówno indywidualnie jak i drużynowo.
(12.02.2018, 23:36)
ŁysyTo jak wyjaśnić fakt iż niemiecki sędzia zarówno Welingerowi jak i Fraitagowi daje notę 19,5 w pierwszym skoku, i 19,5 welingerowi w drugim i 19,0 fraitagowi w drugim jeśli nie można zawyżać swoim?
(12.02.2018, 03:06)
znawcaNo to Niemcy klepali Sedlaka po ramieniu za dobrze wykonaną pracę. Z wiatrem 2,23 pod narty na całej długości zeskoku to nawet Kot w obecnej formie by skoczył 113,5m zresztą Prevc udowodnił, że jak się ma takie warunki to się tyle skacze nawet jak się jest w przeciętnej formie.
(12.02.2018, 01:21)
kibic skiHula dobry występ ale Stoch zawiódł totalnie. Taki mistrz takie doświadczenie.
(11.02.2018, 18:13)
MalgosiaJa jestem daleka od spisków, a mimo to sama wczoraj czułam rozczarowanie. Nie dlatego, że przewidywane byly nawet 3 medale na jednych zawodach, a dlatego, że konkurs odbył się w wyjątkowo trudnych i niesprawiedliwych warunkach. Ciągnął się jak flaki z olejem i na dobrą sprawę nie dało się przewidzieć co się zaraz wydarzy, bo na skoczni panowała taka loteria. Pod koniec drugiej serii by objąć prowadzenie trzeba było skoczyć nawet 116 m co było zwyczajnie nie wykonalne. Zawsze uśmiechnięty Simon Ammann wczoraj był wściekły i w pewnym momencie myślalam, że stamtąd wyjdzie. Podobnie potraktowany został Peter Prevc.
Hofer podobno powiedział, że gdyby jakiś zawodnik poprosił o przerwanie to zmiękłby i to zrobił. Myślałam, że o tym decyduje jury, a nie zawodnicy łapiący się ostatniej deski ratunku, to nie ich rola.
IO to impreza, która odbywa się raz na 4 lata, a jej ranga jest naprawdę wysoka, więc organizatorzy powinni zadbać o jak najlepszą organizację zawodów, a nie mękę na jawie.
Zawody rozpoczęte w sobotę skończyły w niedzielę. Nic więcej nie trzeba dodawać.
(11.02.2018, 13:29)
PrestoWczoraj wielkie emocje, fala negatywnych komentarzy, które krytykowały wszystko i wszystkich tylko nie skoczków. Sam wczoraj czułem się strasznie źle, ale dzisiaj, jak już emocję opadły to patrze na to w troche inny sposób.
Balonik pompowany był od dawna, częściowo rozumiem, bo gdybyśmy skakali słabo przez sezon, to nikt by nie oczekiwał złota na IO, a jak wygląda ten sezon to widać.
Co do wczorajszego konkursu i walki pseudo kibiców, którzy skoki oglądają raz na rok, to prawda jak zwykle leży gdzieś po środku. Dlaczego?
Po pierwsze polski sędzia mógł dać niższą notę Johansenowi, ale dał jaką dał i nie wiedział, że akurat tyle zabraknie do medalu. Równie dobrze, mogliby innym skoczkom dawać niższe, lub naszym wyższe noty.
Kolejna sprawa 0,4 i 0,9 pkt do medalu, to przecież mogłabyć kwestia wiatru, żeby zawiał np. 0,1m/s w inną stronę.
Kolejna kwestia, można było skoczyć pół metra dalej, albo rywale pół metra bliżej...
No i kwestia samych skoków, o ile Kamil miał troche gorsze warunki, czytaj słabszy wiatr pod narty, to teoretycznie Stefan miał ten wiatr dużo lepszy. Skoki był dobre, ale co najważniejsze...rywale skakali po prostu jeszcze lepiej.
Wyniki top 9 wyglądają praktycznie jak w całym sezonie, kto miał dobrze skoczyć to skoczył. Wellinger był bezkonkurencyjny dzisiaj, a na kwestie miejsc 2,3,4,5 gdzie różnice były minimalne składa się zbyt dużo czynników, by jednoznacznie powiedzieć kto zawinił.
Mimo rozczarowania, 4 i 5 miejsce to i tak dobre miejsca (tak, wiem, że to IO i tylko podium tak naprawde się liczy). Ale mimo wszystko, jeśli liczyłem na medal Stefana to na dużej skoczni a nie tu, ale jak ktoś ma formę to wszędzie się odnajdzie. Teraz trzeba się zresetować i oby na dużej skoczni nasi pokazali na co ich stać.
(11.02.2018, 12:49)
nie nie skakać w treningach niestety nic to nam nie daje
(11.02.2018, 12:32)
aaaMoim skromnym zdaniem Polacy jak Grucha... nie trzymają ciśnienia. W treningach jest OK, a jak dochodzą nerwy i stres to jednak nie wytrzymują. Wyjątek Stoch, ale to też zależy od dnia.
(11.02.2018, 10:28)
sebinwebNo niestety widze, ze sie chyba tez nigdy mnie nie zrozumiesz. Mnie wlasnie nie chodzi o to, zeby polski sedzia byl idealem i dawal zawsze srednia zeby nie podpasc. I nie chodzi tez o to zeby dawal polakom ciagle 20 albo 19, lecz zeby jak co do czego przyjdzie dal tez troche wyzsza ocene i jak widac nie bylby z tym sam, bo inni sedzowie tez dali wyzsze oceny (nawet jak nie widzi ile dali inni, bo kazdy z nich stoi sam przy swoim komputerze). Ale ktos taki jak ty, ktory jest taki dokladny, pewnie nigdy nie zrozumie co mam na mysli i dlatego tez te duze litery nic nie daly. No moze KIBIC (FAN ZOGRAFSKIEGO) ci to zdola wytlumaczyc bo ja juz nie. (On to zrozumial !)
Co do tych najwyzszych ocen dawanych swoim zawodnikom, to napewno znalazlo by sie tez duzo kibicow ktorzy pamietaja nie jedna taka sytuacje, ale ja nie mam juz czasu ani ochoty zeby szukach teraz w nocy przykladow na to, wiec zycze dobrej nocy !
(11.02.2018, 01:46)
marmiA gdyby babcia miały wąsy to by była dziadkiem. Równie dobrze mógł dać w pierwszym skoku o 0,5 pkt mniej.
Polski sędzia dał łącznie 19+18,5=37,5. Jeśli pomnożymy to przez 3 (3 oceny brane pod uwagę) to będzie 112,5 czyli o 0,5 pkt więcej niż Stoch łącznie dostał. Wniosek: polski sędzia ocenił skoki Stocha minimalnie lepiej od średniej a nie gorzej. W przypadku Huli idealnie pośrodku.
Jeśli tego nie rozumiesz to nic na to nie poradzę.
Na wielokrotne dawanie "swoim" zawodnikom ciągle najwyższych ocen przez sędziów z innych krajów poproszę o dowody, inaczej są to puste słowa. Ja czegoś takiego nie pamiętam ani nie przypominam sobie takiej dyskusji (popartej przez różnych piszących) w komentarzach. Przypominam sobie zawyżone ocenianie pewnych konkretnych skoczków przez wszystkich czy większość sędziów przez jakiś czas jak Ammanna czy Freunda ale to jest co innego. Prawdę powiedziawszy i Stoch balansuje na granicy bycia posądzanym o zbyt łaskawe ocenianie przez sędziów a na pewno nie jest tu poszkodowany.
Nie wiem czy wiesz, że sędziowie nie wiedzą jaką ocenę wystawiają inni sędziowie, każdy robi to według własnego uznania, więc po prostu nie może dać tak jak ten o 0,5 pkt. więcej.
Krzyk dużymi literami nie spowoduje, że będziesz miał więcej racji.
To tyle z mojej strony w tym temacie, niech każdy komu się to będzie chciało czytać wyrobi swoje zdanie.
PS. Ilość komentarzy się zmniejszyła, czyli redakcja musiała interweniować, dziękuję :)
(11.02.2018, 01:12)
kibic (fan zografskiego)Z tym polskim sędzią to jest trochę racji. Jest taki sprawiedliwy, że robi się świętszy od papieża. Drugi skok Stocha był zdecydowanie lepszy stylowo od drugiego skoku wąsacza a u polskiego sędziego wyglądały tak samo, ew. tylko 0,5 punktu na korzyść Stocha.
(11.02.2018, 00:48)
sebinwebNie robie zadnej wojny, tylko jest jak napisalem.
@marmi
A bzdury to ty wypisujesz i chyba zawsze chcesz miec racje.
Niby jestes taki dokladny w przepisach.
Bzdura jest ze "nie wolno dawac wyzszych ocen swoim zawodnikom". Wiele razy w roznych krajach nie raz dawali sedziowie swoim zawodnikom ciagle najwyzsze oceny (wiadomo ze nie zawszwe) i nikogo to nie interesowalo, bo najwyzsza ocena i tak zawsze zostaje skreslona. Ale tak bylo nie raz. A u Kamila bylo jak napisalem, ze dwoch sedziow dalo 19,0 a trzech, lacznie z polskim, 18,5. Pewnie mogl dac tez i 18,0 albo i mniej, nikt mu tego nie zabroni.
Ale do chole** chyba by mu tylka nie urwalo, gdyby dal 19,0 jak dwoch innych sedziow. Nie wiem dlaczego sie tego czepiasz, jesli to jest prawda ???
Zreszta sedziowie z roznych krajow sie zmieniaja i kiedy juz raz na jakis czas jest tez jeden polski sedzia to chyba moze tez dac swojemu zawodnikowi wyzsza ocene jak tez dwoch innych sedzow, a nie ta nizsza.
A co do Zakopanego i Huli, to jest podobnie.
W prawdzie ten koreanski sedzia dawal prawie ciagle na odwrot, tym gorszym wiecej, tym lepszym mniej w porownaniu do pozostalych sedziow, czasami nawet punkt i poltora. W przypadku Huli bylo jednak tak ze dal tylko pol punktu wiecej niz pozostali sedziowie i gdyby polski sedzia tez dal tyle co on, tylko o pol punktu wiecej niz inni i tyle samo co koreanczyk, to Hula bylby 3-ci, na co zasluzyl.
Widocznie ten polski sedzia mial podobne problemy z ocenianiem Polakow, jak ty z moja wypowiedzia, do ktorej nie mozna miec zarzotow.
W TYCH DWUCH PRZAPADKACH NIE CHODZILO WIEC O TO, ZEBY POLSKI SEDZIA DAWAL POLAKOM WYZSZE OCENY OD INNYCH, TYLKO ZEBY DAL TAKIE SAME JAK INNI SEDZIOWIE; TYLKO TE WYZSZE A NIE TE NIZSZE, I TYLE.
PS.: Innych zeczy sie nie czepiam, bo jest jak jest. Pora konkursu sie nie zmieni z powodu zaplanowanej transmisji telewizyjnej na caly swiat. I to kazdy wie.
A czy wiatr jest albo nie, to na to juz nikt nie ma wplywu. I nawet na te glupie belki maja przepisy (za duzo, albo za malo wiatru) choc tu tez duzo od komisji i Hofera zalezy.
JEDYNIE SEDZIA MOZE COS ZMIENIC, POL PUNKTU WIECEJ LUB MNIEJ.
I WLASNIE Z TEGO POWODU TO TAKIE "TRAGICZNE" ZE MAJAC SZANSE COS ZMIENIC, DWA RAZY "POSCIL POLAKOW W BALONA". KOSZTOWALO TO HULE PODIUM W ZAKOPANEM I STOCHA I POLSKE BRAZ !!!
Ale jezeli ciebie i moze innych, ktorzy niby sa fanami polskich skoczkow tak bardzo raza moje wypowiedzi, to nie dziwi mnie ze i polskim sedziom zplywa to po plecach, czy Polacy cos wygraja lub nie. Z uszanowaniem.
(11.02.2018, 00:41)
Sebek99plLudzie to jest sport, a nie trzecia wojna światowa... Jaki jest sens wyszukiwania "zdrajców" i koalicji antypolskiej? Jak Stoch wygrał 4 konkursy TCS to koalicja była? Jak wygrywał złota na ZIO to koalicja była? Albo była jak wygrywał MŚ? I dlaczego koalicja nie dała DSQ nikomu ze złotej drużyny? Jakby tu niektórych wysłać na skocznie do Pjongczangu to by do publicznych egzekucji dochodziło chyba.
(10.02.2018, 23:32)
marmi@sebinweb
Wypisujesz bzdury. Polski sędzia dawał Polakom takie oceny jak inni sędziowie, nie zaniżył im na tle pozostałych ani o te 0,5pkt. NIE WOLNO sędziom dawać wyższych ocen swoim zawodnikom. Nie jest prawdą, że inni sędziowie dają swoim wyższe oceny, przynajmniej nie regularnie i nie jako zasada. Pamiętam za to w tym sezonie przypadki gdy norweski sędzia zaniżał noty swoim skoczkom. Hula dostał najwyższe noty ze wszystkich razem z Wellingerem, następny pod tym względem był Stoch, potem Forfang i Kobayashi. Norwegowie, którzy Polaków wyprzedzili nie mieli "swojego" sędziego. To są fakty, odsyłam do protokołu FIS.
Jeśli jest czego się czepić polskiego sędziego to oceny za 2. skok Johanssona, gdzie dał 18,5 podczas gdy 3 innych po 17,5 a czwarty 18,5. Gdyby dał 17,5 co byłoby uzasadnioną oceną zważywszy, że 3 tak oceniło to Stoch miałby medal a Hula 4. miejsce. Tutaj decydowały ułamki więc zawsze można powiedzieć, że gdyby ten sędzia to a tamten co innego itd. Wystarczyło jednak skoczyć 1-1,5m dalej i byłyby 2 medale.
A już argument z innego konkursu i o koreańskim sędzim to już się ośmieszasz. Ten sędzia zapewne się uczył/trenował do igrzysk i wiele razy dawał tam oceny nieprzystające do innych, bo po prostu jest gorszy, ale pewnie na igrzyskach przedstawiciel gospodarzy musi być także wśród sędziów.
Można się przyczepić innych rzeczy, jak pory konkursu, zmiennych warunków, cofania z belki czy jej zmiany lub braku i na ten temat było wiele wypowiedzi. Dziwnym trafem jednak jakoś nikt inny ocen się nie czepia, może akurat dlatego, że nie ma czego? Pomyśl o tym i sprawdź protokół FIS w całości, zanalizuj oceny innych skoczków i dopiero wypisuj swoje wnioski.
(10.02.2018, 23:21)
Gucio89Trudno licze że na duzej będzie lepiej
(10.02.2018, 23:03)
M.A gdzie są wypowiedzi pana ???, który twierdził, ze Wellinger to beznadziejny zawodnik? HALO? Czekam.
(10.02.2018, 22:37)
sebinweb@Paula i @marmi
Kamil skok mial dobry, i dla tego dostal tez dobre oceny od sedziow. A ja nie wymagam od polskiego sedziego zeby dawal swoim zawsze najwyzsze oceny i nie pisze o zadnym spisku, tylko mowie jak jest! Kamil dostal 2 razy 19.0 i 3 razy 18.5. I gdyby polski sedzia mu dal 19.0 to by mial medal. Tak samo bylo w Zakopanem, kiedy polski sedzia dal Huli o 0,5 punktu mniej, a nawet koreanczyk mu dal wiecej. Dzis chlopak mialby satysfakcje z 3. miejsca w Zakopanem i moze nie mial by takiej tremy przed drugim skokiem i moze skoczyl by lepiej. Inni sedziowie tez daja zawodnikom ze swoich krajow wyzsze oceny a juz w cale tym lepszym, ktorzy walcza o podium lub zwyciestwo. Ja nie wymagam tez zeby dawali polakom 1,5 albo 2 punkty wiecej za styl niz inni ( Co sie czasami nawet u sedziow z innych krajow zdaza!) . Ale tutaj dwa razy nie dali nawet takich ocen jak inni sedziowie, a to by juz wystarczylo (Kamil mial by braz, a Stefan po 3-cim miejscu w Zakopanem, kto wie...?)
PS.: Niemiecki sedzia dawal swoim zawodnikom zawsze najwyzsze oceny ! A gdyby niemiec przez niego nie zdobyl nawet brazowego medalu, to nie mial by po co wracac do kraju tylko mogl isc od razu na rente i zamieszkac gdzies na karaibach !
(10.02.2018, 22:23)
hogatka297@wp.plAdrian Lozio:
Prawda jest taka że tego konkursu nie powinno być, organizatorzy wiedzieli co będzie konkurs mógł być przeniesiony na jutro. To dopiero mój 4 konkurs olimpijski(zacząłem oglądać skoki po Vancouver) możecie mówić że nie mam doświadczenia ale uważam że mam prawo oceniać tą loterie bo to nie był konkurs w 2 dzień igrzysk już jest pierwsza kompromitacja, los na loterii wygrał przede wszystkim Johansson który według mnie nie prawdziwym skoczkiem bo radzi sobie tylko jak jest wiatr pod narty, Forfang wygrał tuż przed igrzyskami w Willingen ale tak samo jak z Johanssonem bez wiatru pod narty ani rusz, Wellinger jednak trzeba mu to przyznać skakał tu od początku skakał najlepiej i szczerze gratuluję mu złota. Nie wiem co powiedzieć o Polakach byłem pewny dubletu ale cóż.Najbardziej szkoda mi Dawida i Stefana,przy równych warunkach byłoby polskie podium!Jeśli chodzi o Maćka to ma słaby sezon i nie mieliśmy prawa oczekiwać od niego cudów a Kamil nic już nie musi on tyle wygrał on tylko może. Mam nadzieję że będziemy za tydzień się z tego śmiali i cieszyli z medalów
(10.02.2018, 22:19)
marmi@Paula
Masz rację, jednak ta zmiana w przypadku Huli taka znowu duża nie była i to było jednak kilka sekund co przy zmienności warunków w tym konkursie było możliwe. Trzeba też wyraźnie powiedzieć, że prowadził o 3 metry a w drugiej serii przegrał aż o 8. Gdyby przegrał o te 3 to byłby zapewne mistrzem olimpijskim, bo można raczej założyć że przynajmniej 1 sędzia dałby wówczas te 0,5pkt więcej (choć i tak Hula miał chyba najwyższe oceny, łącznie 114pkt!).
(10.02.2018, 21:38)
paZlotkoTak swoją droga gdyby polski sędzia dał Stochowi notę 19.0 to byśmy się cieszyli z brązowego medalu ://
(10.02.2018, 21:21)
troololP:S
Ciekawe czy ktoś z FISu wpadł kiedyś na pomysł y rozmieścić 2 pomiary dokładnie na przeciwko siebie podczas takich loteri. Sam jestem ciekaw jaka by była różnica w wietrze(pewnie odp brzmi: zależna od warunków:)
(10.02.2018, 21:08)
BroskiMoże Włosi za bardzo zapatrzyli się na swoją krzywą wieżę w Pizie i dlatego ich tak znosi.
(10.02.2018, 21:06)
cedrykLicząc tak na "oko" to by Polska była 5 za Norwegia Niemcami Austria i Japonia,
(10.02.2018, 21:06)
troolol@Marmi
wow długa odpowiedź ale dzięki za nią:) A nicku używam takiego nie innego i tak nie jest to najgłupszy z mych nicków.
A tak swoją drogą czy niektórzy zwrócili uwage ile dzieliło włochów od nieprzyjemnego wypadku bo... ostro jechali po krawędzi bandy. Cecon to w ogóle był na długość narty obok tego zielonego jakiegoś paska(nie kojarze by miał nazwe)
(10.02.2018, 21:05)
BroskiKonkurs po prostu był loterią, nie doszukujmy się od razu słabszej formy. On się nie powinien w ogóle odbyć. Nie tylko nasi ucierpieli. Freitag spadł nagle na 102 metrze, Prevc czekał tak długo i w końcu nie dał rady daleko skoczyć. Damjan, Kubacki i Junshiro puszczeni w takich warunkach, że Jernej cudem tylko awansował dalej. Ammann to myślałem, że w drugiej serii zaraz wyrwie tę belkę i przywali nią Hoferowi. Przeliczniki nie są miarodajne przy takich warunkach, bo to że nagle dmuchnie z przodu na chwilę i odejmie przez to kilkanaście punktów więcej wcale nie oznacza, że było to pomocne, a raczej przeszkadza to zawodnikom. Zawodnicy przegrali i z warunkami i z systemem.
(10.02.2018, 21:01)
PaulaBardzo przykro się patrzy na to jak większość pseudo(ekspertów) doszukuje się ciągle teorii spiskowych wyłącznie na niekorzyść Polaków. To co w takim razie powiedzieć o Prevcu czy też Ammannie, którzy kilka razy schodzili z belki i tym samym odbiło się to na ich skoku. Sam Adam Małysz dzisiaj podkreślał, że Stoch spóźnia skoki. Najbardziej szkoda Stefana, gdyż oddał 2 świetne skoki i byłam przekonana, że zdobędzie medal... I dziwi fakt tak gwałtownej zmiany wiatru w ciągu sekundy. Tak czy inaczej ten sezon należy do niego. Mamy szanse na medale w przyszłą sobotę. Nie ma sensu pompować balonika. Trzeba cieszyć się skokami. Oby pogoda była sprawiedliwa. I głupotą jest obwinianie polskiego sędziego za notę.. Totalny absurd.
(10.02.2018, 20:57)
cmsNiestety pomijając parodię dzisiejszego konkursu i ewidentnie zawyżone noty dla Johannsona oraz być może wątpliwe punkty ujemne dla Huli to jednak przy całym szacunku dla Horngachera nie jest jak widać trenerem, który potrafi przygotowywać indywidualnie zawodników na imprezę docelową. Pokazało to Lahti w tamtym roku gdzie wprawdzie było złoto drużynowo ale indywidualnie wypadliśmy marnie. Teraz też jak widać zawodnicy nie są w najwyższej dyspozycji, na pewno psychicznej a może i fizycznej. Trzeba było być może odpuścić jakieś konkursy, trochę nabrać świeżości, bo wiadomo, że cały czas startując można dostać zadyszki a biorąc pod uwagę, że sezon zaczyna się ostatnio w okolicach połowy listopada to można przewidywać, że nastąpi to w lutym czyli w okresie kiedy przypada najważniejsza impreza sezonu. Kamil najmłodszy już nie jest i niestety ale mam wrażenie, że z techniką niestety nie jest dobrze. W Soczi był wzorem stylu. Teraz krzyżuje narty, spóźnia skoki, ściąga go w stronę bandy. To nie są dobre skoki i tak dobrze, że dały 4 miejsce. I nic Horngacher nie potrafi z tym zrobić.
(10.02.2018, 20:50)
sportnajważniejsze aby chłopaki się nie załamywali. 4/5 miejsce to nie jest sukces ponieważ tutaj nie ma punktów do PŚ. Powiedzmy to sobie w prost. Jednak jest o co jeszcze walczyć !!!
(10.02.2018, 20:43)
marmi@Redakcja
Czas chyba najwyższy wprowadzić obowiązkową rejestrację do komentowania. Widać, że niektórzy złośliwcy czy trolle przenieśli się z innego portalu, gdzie to wprowadzono i robią straszny śmietnik w komentarzach.
@troolol
Odpowie m bo zadałeś dobre pytanie wbrew nickowi, którego używasz.
Otóż wiemy tyle, ile jest w protokole FIS, czyli nie znamy siły wiatru w poszczególnych punktach a jedynie średnią. Nie wiem też czy ostatni punkt pomiarowy brany jest pod uwagę do średniej również wtedy, gdy zawodnik tam nie doleci (ale Hula z pewnością doleciał, na pewno nie jest to dalej niż w punkcie K). Możemy zatem opierać się na średniej właśnie oraz tym co widać w transmisji i co powie sam skoczek czy trener. Ze średniej wiemy, że Hula miał jedne z lepszych warunków w 2. serii, z tego co jest czasami pokazywane było widać, że wiatr jest na całej długości zeskoku pod narty (a nie tak, że mocno kręci), natomiast Hula powiedział, że na początku brakowało powietrza, czyli musiało ono być gdzieś dalej. Nie ma podstaw do tego aby twierdzić, że Polacy przegrali medale przez warunki, choć np. na pewno przez nie Kubacki przegrał awans do 2. serii. Wiadomo też oczywiście, że znaczny wiatr pod narty premiował Norwegów i tutaj im się poszczęściło ogólnie w konkursie a Johanssonowi (tutaj rekompensata czy sprawiedliwość za 1. serię) i Tandemu w 2. serii w szczególności, o co jednak trudno mieć do kogoś pretensje.
Oczywistym dla mnie od dawna jest, a ponoć ostatnio powiedział tak Hofer, że przy dużej różnicy wiatru rekompensata za wiatr oddaje ok. 75% tego co się przez to traci. Nie wiem czy tak jest zrobione specjalnie czy nie udało się dotąd opracować lepszej formuły jej obliczania, ale ja uważam i pisałem o tym parę razy, że tak jest dobrze. Niech ten tradycyjny element losowy w postaci wpływu warunków zostanie, ale dobrze że jest zminimalizowany. Zresztą nie da się chyba zrekompensować właściwie wiatru bocznego (taki podmuch dostał wg Małysza Kubacki w 1. serii).
Oczywiście chciałbym i najlepiej by było, aby pomiary z wszystkich punktów były zawarte w protokole FIS, tak jak widać oceny wszystkich sędziów.
Różnica między najlepszym i najgorszym wiatrem wyniosła ok. 16 punktów. Dużo, ale bywało i po 30 a w ścisłej czołówce to Johansson był najbardziej pokrzywdzony przez warunki. Tylko po prostu my polscy kibice jak oglądamy to nie zwracamy uwagi na to, że źle powiało jakiemuś np. Norwegowi. Stwierdzamy, że skoczył tak sobie, myślimy no i jeden konkurent mniej dla naszych i czekamy na skoki Polaków. Ewentualnie zwracamy uwagę na warunki innych jeżeli skoczą bardzo daleko i mogą pozbawić Polaka/ów medali. Przynajmniej ja tak mam i dlatego ja staram się sprawdzać później właśnie protokół FISu a nie wypisywać na gorąco co ślina na język przyniesie.
(10.02.2018, 20:34)
BobikDziś oglądałem te skoki prawie do końca ale akurat przed skokiem Kamila prąd się wyłączył w domu na dwie godziny :D może to i lepiej bo dopiero pózniej się dowiedziałem że nasi są bez medali. Gdyby to był normalny konkurs pucharu świata to jestem pewny że odwołaliby no ale to igrzyska więc musieli to na siłę przez około 3 godziny męczyć nas i zawodników.
(10.02.2018, 20:27)
Na spokojnieWellinger i Johansson skoczyli fenomenalnie, Stoch i Hula totalnie dali ciała. Austriacka myśl szkoleniowa zdaje się nie przewidywać imprezy docelowej, a przegięcie na sukces drużynowy jest bez sensu. Skoki to sport indywidualny.
(10.02.2018, 20:22)
Panpikus@marmi
świetne komentarze pośród zalewu chamstwa i typowo polskich teorii spiskowych.
Szkoda Stefana...wielkie brawa dla Wellingera, Forfanga i Johanssona
(10.02.2018, 20:18)
fan zografskiegoCzy tylko ja mam takie wrazenie, ze kamil jest za bardzo odchylony do tylu w czasie lotu ?
(10.02.2018, 20:15)
tomek44Co można napisać... Wielka szkoda tego,co tu się stało.Mogło być pięknie,a Stochowi do podium zabrakło szkolnej linijki.Bardzo bolą 4 i 5 miejsce na IO,ale myśle,ze oni dadzą radę się dzwignac. Dzisiaj moga to troche przezywac,ale otrzepią się z tego i za tydzien powinno byc tu git.
Inna sprawa,ze to troche niedorzeczne skakac w taka pogode na sile.Tu juz nawet nie chodzi o naszych zawodnikow,tylko sprawiedliwa rywalizacje sportowa,a nie komu mocniej dmuchnie.Ale nie ma co zwalac wszystkiego na warunki.Zabrakło detali i tego dobrego odbicia u Stocha. Mialem zle przeczucia,ze to moze byc kluczowe na Igrzyskach. Mowi sie trudno.Gratulacje dla Wellingera,Forfanga i Johanssona.
(10.02.2018, 20:15)
Brat KibicaPilch może
(10.02.2018, 19:59)
Kibic Szczerze to na Stocha nie ma co być złym, on dla Polski duzo zdobył, ma już 30 lat nigdy nie będzie już tak mocny jak kiedyś. Najgorsze w tym wszystkim jest to, ze nie ma jego następcy.
(10.02.2018, 19:58)
Fan PrevcaKibicP - sorry za niechący podszyw :)
(10.02.2018, 19:44)
Fan Prevca@PanGeniusz
Dla zawodnika o aspiracjach medalowych 4 czy 5 miejsce jest tyle samo warte co 40. Mniej by bolało nas, kibiców, gdyby wszyscy nasi skoczyli dzisiaj na poziomie Kota.
(10.02.2018, 19:44)
kibicP@kibicp
O to chodzi, tyle kasy, ile idzie w ten sport, powinno dać efekty przede wszystkim na Olimpiadzie. Dla nas dwa miejsca na podium w każdych zawodach powinny być czymś naturalnym. Norwegowie i Niemcy zdobędą po kilkanaście medali na IO w innych dyscyplinach. My wymęczymy brąz w drużynie i to każą nam nazywać wielkim sukcesem. Mamy najbardziej doświadczoną drużynę, a jak przychodzi co do czego, Stoch nie trafia w próg a inny wymiękają psychicznie. Tak na marginesie - dzisiaj drużynowo wygraliby Niemcy. A większość wieszczyła, że będą stanowczo za Polakami.
(10.02.2018, 19:41)
kibicPPan Geniusz
Tak słabo jeśli się popatrzy ile się na tą dyscyplinę ładuje kasy i jak cała Polska nią żyje. Jak Tajner i świta robią wszystko dla niej tylko. A to ledwie starczy na 5 miejsce. I tak Niemcy i Norwegowie nas bija. Super metody jak widać zawiodły i to nie poraz 1-szy. To jakie warunki robi sie tej kadrze A, to nasi powinni DOMINOWAĆ i 2 na podium powinno byc. I to dominowac w konkursie a nie na treningach. Po prostu frajerstwo i tyle. O przeszlo 30-stoletnich zawodnikach mowili ze slabi psychicznie to rece opadają..
(10.02.2018, 19:38)
exciterTrochę na marginesie rozważań o wietrze i innych takich: wyniki Austriaków to czarna rozpacz. Stawiam, że w konkursie drużynowym skończą na szóstym miejscu, bo nawet Słoweńcy i Japończyc sprawiają lepsze wrażenie.
(10.02.2018, 19:33)
Realnie patrząckibicP - nic dodać, nic ująć. Jedyny sport zimowy na 38 mln obywateli, w którym mamy szanse na sukcesy, a i tak zawodzimy. Rok temu indywidualnie na MŚ, teraz na IO
(10.02.2018, 19:32)
Pan Geniusz@kibicP
A dla ciebie 4 i 5 miejsce to słabo ?
Klęska to jest z tobą a nie z Polską
(10.02.2018, 19:31)
kibicP Nie zdziwie się jak Polacy na tych Igrzyskach nie zdobeda ŻADNEGO medalu. I wyjdą jedne wielkie zapowiedzi i wielki BOOM jak w przypadku naszych kopaczy. Gdzie to nie mieli grać, Bieliki i inne orły, tak tutaj co to miało nie być.. wór medali.. a wychodzi na razie wielkie nic zero. I to w wykonaniu skoczków jak i biathlonistek. Bo starej Justyny nie liczę. Żeby w kraju 38 mln mieszkanców dalej tylko Justyna była z biegaczy kandydatem do medali to się nie miesci w głowie. Wiec Tajner i inni jak pchacie cala kasę w skoki to niech cos z tego bedzie.Niech beda efekty na Olimpiadzie, najwaniejszej imprezie na świecie! A nie nawet w ulubionych skokach jak dobrze pójdzie moze nie być medalu. Nasi są slabi psychicznie i nie dorastają z psychiką do piet NIemcom czy Norwegom. Nawet Stocha sie to tyczy. Bo Hula i Kubacki to wiadomo, niech dalej na treningach szaleja bo tylko tyle potrafią. Nie zdziwie się jak druzynowo zajmą 4 miejsce. Wtedy bedzie musialo paść jakieś rozliczenie z tej klęski. Tak klęski Polaków która narazie się zapowiada.
(10.02.2018, 19:27)
- - -No właśnie , coś się popatrz ludzie 113,5 jak dalej wysoko dobrze ojej...
(10.02.2018, 19:27)
Roman20187Borek Sedlak powinien zaczekać aż Kubacki, Polak, będzie miał wiatr korzystny. W ogóle to powinni powtórzyć ten konkurs do skutku aby Polacy byli zadowoleni (nawet jakby to trwało do rana, miejscowego czasu). Dajcie spokój.
Telewizja chce być oglądana, Wkurwieni w dniu dzisiejszym bedziemy oglądać kolejnie zawody. Reklamy i itp. bo może podniecimy Was wygraną skoczka, która dla Was nic nie znaczy, ale... zarobimy.
(10.02.2018, 19:24)
BandalJeden z najgorzej przeprowadzonych konkursów jaki pamiętam od pamiętnego okradzenia Adama Małysza z 7 zwycięstw (z rzędu) wypuszczając go w tragicznych warunkach kiedy był w szczytowej formie 18.03.2007 Oslo. O dziwo wtedy Hula był 46 a Małysz 54, a Ammann 1 :D . Apropo te kocyki Walter Hofer niech se wsadzi
(10.02.2018, 19:13)
MichałPrawda jest taka że teraz po pierwsze liczą się dodane i odjęte punkty a odległości schodzą na dalszy plan :-(
(10.02.2018, 19:04)
Kibic 399102Cały ten konkurs to jedna wielka kpina i oszustwo... Myślę ,że wszyscy sportowcy biorący udział w konkursie dobrze wiedzą, że gdyby nie ta loteria podium wyglądałoby całkiem inaczej a my POLACY byśmy byśmy byli w istnej euforii po zakończonym konkursie. Mam nadzieję, że tą niesprawiedliwosc odbijemy sobie na skoczni dużej i w drużynowce...
(10.02.2018, 19:03)
PawsonRefleksja pojawiła się zawsze jak Nasi skoczkowie byli blisko, ale to pozwala spojrzeć trzeźwo na zawody,które były niestety marginalnie tylko uczciwe
(10.02.2018, 19:02)
Realnie patrzącJeszcze wczoraj wydawało się, że możliwe są cztery medale indywidualne, w tym jeden złoty, oraz piąty medal - złoto w drużynie. Teraz liczyć możemy tylko na brąz w drużynie. To Niemcy zetrą się z Norwegami o złoto, a nie Polacy. Nam ten brąz wpadnie siłą rzeczy wobec słabości Austriaków, Słoweńców i Japończyków, i będzie to jedyny polski medal na tej Olimpiadzie. Jesteśmy trzecim światem w sportach zimowych poza skokami, i to skoczkowie nas zawiedli...
(10.02.2018, 18:57)
PawsonZa dam tylko takie pytanie, czy wszystko w sporcie jest sprawiedliwie prowadzone, czy jednak kasa rządzi raz mniej raz więcej, bo ja mam czasami po dzisiejszych zawodach pewne wątpliwości i nie chodzi tutaj o Naszych tylko skoczków tylko całokształt przeprowadzonych zawodów, wiatry dzisiejsze wypaczyły zawody, ponieważ kasa i marketing o tym decyduje, gdyby wiatry były w miarę uczciwe, wyniki byłyby zupełnie inne i to jest raczej pewne, dlatego uczciwość wymagała dla olimpijskich zawodów aby przełożyć na inny dogodny termin z warunkami dobrymi i to by było uczciwie postawione rozwiązanie, ponieważ zawody są raz na 4 lata, to nie są zawody PŚ. Jest to ogromne rozczarowanie dla wielu zawodników tego konkursu od 20 do 3 pod narty, żart czy nie żart ktoś kto tym rządzi o tym wie i nie bądźcie naiwni, gawiedz ma klaskać, a nie oglądać sprawiedliwe zawody, a pod stołem wymiata się kasę, oczywiście zdarzają się sprawiedliwe zawody, ludzie musi czasami dostać coś na talerz.?!?!? Niestety konkurs odbył się na siłę, wystarczy spojrzeć na Ammanna, normalnie konkurs do przełożenia, albo się nie odbędzie, ale nie niech chłopcy do bicia marzną, najwyżej nie wystąpią na dużej skoczni kilku mniej. liczy sie oprawa i kasa.
(10.02.2018, 18:51)
KrawiecA nie jest przypadkiem tak, że obie serie ko kursu musza sie odbyc jednego dnia?
(10.02.2018, 18:41)
cmsMyślę, że sprawdzą się moje przewidywania sprzed igrzysk i jedyny medal na jaki możemy liczyć to brąz w konkursie drużynowym. Norwegowie będą poza zasięgiem a myślę, że i Niemcy też. Indywidualnie nie mamy teraz zawodnika, który mógłby powalczyć o medal indywidualny. Stoch to nie ten Stoch co kiedyś, cały czas te same błędy, dodatkowo posypał się technicznie. Hula i Kubacki to zawodnicy o słabej psychice a z tym na podium igrzysk się nie stanie. Kot wiecznie sfrustrowany, obwiniający wszystkich tylko nie siebie a Żyła niestabilna i nieprzewidywalny ale jednak bez takich błysków jak miewał dawniej.
(10.02.2018, 18:40)
LiliWietrzny, mroźny, późny konkurs. Tak niewiele zabrakło do podium. Bardzo szkoda wszystkich naszych skoczków, niemniej brawa dla nich za walkę i emocje jakich nam dostarczyli. Szkoda, że nie skończyło się tak jak po pierwszej serii. Oby w następnych konkursach warunki były już sprawiedliwe.
(10.02.2018, 18:35)
Wbatekkwedług mnie druga seria powinna nie być kończona, nie tyle co przez wyniki polaków ale na to czekanie na zimnie przez wszystkich. Widać to chociażby po Ammanie, takie zdenerwowanie skoczka spotyka się niecodziennie.
Niby Igrzyska, i 2 serie aby było sprawiedliwie a wcale tak nei było
(10.02.2018, 18:32)
troolol@marmi
Skąd wiadomo że hula miał dobre warunki. Mógł mieć wiatr na początku, słabsze podmuchy w środku i mocny na końcu ale wtedy już nisko nad ziemią leciał(i tyle jest warty pomiar wiatru.) Tylko mnie oświeć. odejmowane są punkty ze wszystkich pomiarów czy do którego doleci?(i tak uważam że pomiary nie będą nigdy dokładne no może dla Colloredo i spółki)
(10.02.2018, 18:32)
Wojmas95Ten konkurs to jedno wielkie nieporozumienie, tyle w temacie.
(10.02.2018, 18:29)
Horus@marmi
Otóż to. Ja również proszę Redakcję o interwencję. Takiej porcji głupoty, wulgaryzmów, teorii spiskowych i zwykłego chamstwa dawno tu nie było. Na każdy sensowny komentarz przypada 20 "sensownych inaczej".
(10.02.2018, 18:29)
marmi@Redakcja
Żywię nadzieję, że ktoś zada sobie trud przeczytania komentarzy i niektóre znikną, bo to co niektórzy wypisują to już jest gruba przesada, w tym wycieczki osobiste.
-
Niektórym gorącym głowom polecam dokładnie sprawdzić protokół FIS i spojrzeć nie tylko na to jakie warunki i oceny mieli Polacy ale też inni. Na przykład najbardziej pokrzywdzony przez wiatr przez 2 serie był Klimow zaś w pierwszej serii Johansson miał niewiele lepsze od Kubackiego, on tu naprawdę świetnie skakał. Sędziowie, w szczególności ten z Polski nie dyskryminowali Polaków, natomiast Johansson dostał od 2 z nich za dużo za 2. skok, tyle to można powiedzieć. Ani Stoch ani Hula nie byli pokrzywdzeni także przez wiatr, niektórzy mieli znacznie gorzej.
Jedynie trudno się pogodzić z tym, że tak dobry wiatr miał Hula w 2. serii bo przed skokiem na to nie wyglądało, ale pomiar wiatru jest automatyczny, tutaj nie ma miejsca na teorie spiskowe. Po prostu powinien skoczyć co najmniej 5m dalej i było to w zasięgu jego możliwości, nie może mieć do nikogo pretensji.
(10.02.2018, 18:25)
Kot256Stoch w tym roku zrobił już swoje. Wyrównał rekord Svena w T4S, w tym również ze względu na błąd Fraitaga. Błędy sędziów, wiatr zawsze będą wypaczały wyniki. W tym zawodnictwie wyjątkowo szczęście jest ważne. Pamiętam jak kiedyś Małysz, przy dobre formie, chyba w Kuusamo w PŚ był 46, bo wiatr bardzo niekorzystny. Poza tym dochodzi marketing, telewizja, umowy itd. To nie tylko sport, to jest usługa, którą się sprzedaje widzom. Na tym się zarabia.
(10.02.2018, 18:14)
Benedykt Trąbka Gdy by odwołali 2 serie,to 1 Hula i 2 Stoch,by było niebo,ale jest piekło...
(10.02.2018, 18:11)
NicramEhhh, powiem tak muszę pozbierać myśli i zapewne jutro rano pojawi się tutaj jakiś wpis ode mnie...bo jest się nad czym rozwodzić.
(10.02.2018, 18:05)
absPomyślcie sobie, co teraz czuje Stoch czy Hula. Dla Stocha kilka miesięcy ciężkich treningów i przygotowań poszło w błoto. A Hula być może stracił jedyną i niepowtarzalną szansę na indywidualny medal olimpijski. Obawiam się że chłop może całkowicie siąść psychicznie i na dużym obiekcie będzie jedynie statystą. Taka porażka zostawia trwały ślad w psychice. Na pocieszenie pozostaje drużynówka. Tutaj to już MUSI być medal, nie wyobrażam sobie, aby nasi tutaj nie stanęli na podium, chociaż... nie chcę krakać.
(10.02.2018, 18:00)
Wuja76Jeżeli nasi nie zdobyli medali na normalnej skoczni, to nie zdobędą też ich na dużej. Jedynie 3 miejsce w drużynówce jest osiągalne, jak każdy skoczyw miarę dobrze.
Gdyby warunki były równe to również Hula nie byłby pierwszy po pierwszej serii. Skoczył z 13 belki przy dobrych warunkach. Później skakano z 12 z różą wiatrów. Podniecanie się po 1 serii było bezzasadne. Wiadomo było, że Norwegia skacze lepiej w drugiej. Stoch już po Turnieju 4 skoczni skacze w kratkę. I to się potwierdza. Stefan dopiero w tym roku wprowadza się do czołówki. Jeszcze za słabe nerwy. 5 miejsce Huli jest super. Dla utytułowanego Stocha 4, to... lepsze niż piąte.
(10.02.2018, 17:59)
Stefan ehhStefan zasłużył na te srebro wynikiem, parodia sportu, niech na zjeździe wprowadzą przeliczniki za wiatr, przecież wiatr w twarz spowalnia narciarza o tysięczne sekund, czekam.
(10.02.2018, 17:57)
PawsonSzkoda chłopaków za dobrze było, i 1 trzeba było odstrzelić już w 1 serii. A potem liczyć na wiatry i odpowiednio ich puszczać.
(10.02.2018, 17:53)
PawsonNorwedzy kręcą wałki jak zawsze i chyba nie tylko oni?!?!?
(10.02.2018, 17:48)
Mati970DragonL
Aż myślałem że Ammann zrezygnuje ze skoku.
(10.02.2018, 17:46)
PawsonDla mnie uwalili Kubackiego, 3 z naszych do pudła, więc problem był z głowy po 1 serii, tak to by się na pewno któryś prześlizgnął w 2 serii, zresztą kuriozalne puszczanie zawodników przy 20 pod narty, to jest prolongata dla latawców, dlaczego nie poczekali z wiatrami lepszymi dla Kamila, przy 10 pod narty nie da się odlecieć jak przy 20, i to jest problem. Zostaje skakanie w hali, aby było sprawiedli wie, albo dobra pogoda. Bo jak już widać nie pierwszy raz, przeliczniki można sobie schować w buty.
(10.02.2018, 17:46)
stgStefan jest mistrzem olimpijskim !
Oddał skoki przy których normalnie by wygrał - dwa bardzo dobre !!!
Odjęli mu punkty za nic.
Nawet Wellinger nie wierzył że wygra.
Czemu nikt nie zareagował na to oszustwo? Za co płacą Małyszowi, Tajnerowi i Horngaherowi? Nie mogli zgłosić? Przecież wiedzieli jak skrzywdzono Stefana.
,, Igrzyska Pokoju'' - psia krew!
(10.02.2018, 17:45)
Jacek02003Sedlak niech odejdzie
(10.02.2018, 17:43)
DragonLTo była parodia skoków, zwłaszcza 2 seria, nie chodzi nawet o Polaków, zobaczcie jaki Ammann był wkurzony, jeszcze go takim nie widziałem, chyba 5 razy go sciągali. 4 lata przygotowań i wszystko idzie w piach...
(10.02.2018, 17:38)
marmiNiestety nie było pięknie, choć było tak blisko 2 medali to minimalnie nasi je przegrali z Norwegami :(
Dziwne jest to, że Hula dopiero 5. przy przewadze z 1. serii i skoku takim jak Stoch w 2. Zdecydował oczywiście wiatr z tym, że w momencie startu po prognozie długości do osiągnięcia nie wyglądało, że ma aż tak dobry, widocznie jeszcze się polepszył przed odbiciem. O ile w przypadku Kota i szczególnie Kubackiego możemy ponarzekać na warunki to Stoch spóźnił chyba obydwa skoki a Hula nie ma tej zwycięskiej psychiki potrzebnej szczególnie przy prowadzeniu po 1. serii. Wcześniej pisałem w którymś komentarzu, że Stoch znowu zaczął niektóre skoki spóźniać i oby się to nie zdarzyło w konkursie. Niestety nie udało się, więc pozostaje trzymać kciuki na skocznię dużą.
Natomiast Wellinger zasłużył na zwycięstwo atomowym 2. skokiem, tutaj nie ma dyskusji.
Jest duży niedosyt, ale na pocieszenie możemy popatrzeć na takie potęgi jak Słowenia i Austria, które nikogo nie mają w 10., już lepsza od Japonia: Kobayashi jako jedyny spoza Niemiec, Norwegii i Polski w niej się znalazł. Dobrze jak na to co w ostatnich sezonach prezentuje wypadł Ammann.
Duże sukcesy dla państw outsiderów: Bickner i Zografski w 2. dziesiątce a Clowes w 3.
Natomiast pomimo, że wiele nie można się było po nich spodziewać to zastanawiam się czy Finowie już osiągnęli dno czy może być jeszcze gorzej, tutaj wypadli gorzej niż... Włosi czy Amerykanie. Czesi też słabiutko, ale przynajmniej Koudelka w 30...
(10.02.2018, 17:32)
Sebek99plJak ja kocham te teorie. Do jutra tu nie będę zaglądał. Rano włączę kompa, wezmę ciasto i kawę i sobie poczytam, lektura jak znalazł xD
(10.02.2018, 17:29)
lofciam_skoki_03Ten cały konkurs to jakiś chory żart.
(10.02.2018, 17:27)
TommmStoch mocno spóźnił drugi skok, było widać jak przejechał próg. Hulę oszukali, pewnie miał 4m/s na progu i nic na dole, stąd ujemne pkt, a taki wiatr niewiele daje
(10.02.2018, 17:26)
GulaStoch się nie popisał...
(10.02.2018, 17:23)
Głupie przelicznikiŻeby wygrać hula w tych warunkach musiał by skoczyć 111m czyli łącznie 4 dalej niż welinger, niezła szopka, jak dużą różnice na 100m może robić ten wiatr by dawać aż takie przeliczniki? Prowadzą one do absurdalnych sytuacji nie raz zawodnik z przewagą 3-5 pkt po 1 serii na dużej skoczni musi skoczyć 5-7 m za hs z telemarkiem by wyprzedzić zawodnika za nim który w swojej próbie wylądował na hs z telemarkiem, co skutecznie uniemożliwia mu obronę zajmowanej pozycji. Wywalić te przeliczniki, puszczać z niższych belek i zostawić przeliczniki za belkę, tam można dość dokładnie stwierdzić jak prędkość przełoży się na odległość, nie jak w przypadku wiatru który wieje różnie na całej długości. I ograniczyć zmianę belki w stosunku do startowej o 1/2/3 na + i - dla skoczni normalna/duża/mamut. Tylko tak można naprawić ten sport, przynajmniej na dużych imprezach jak mś czy zio
(10.02.2018, 17:18)
PawsonKonkurs na pewno nie był sprawiedliwy i tyle w temacie.
(10.02.2018, 17:17)
PawsonNo cóż można było przyjrzeć się błędom popełnianym przez organizatorów i osób, które odpowiadają za skoki w FIS, To są błędy, które wypaczają skoki np. warunki przy których skakał Kubacki? kuriozalne, tym bardziej, że to nie jest PŚ i kilkadziesiąt skoków do oddania, warunki muszą być w miarę równe i tyle w temacie.
(10.02.2018, 17:15)
Eve@FanFunakiego
Tak zdenerwowałam się tym konkursem że aż mi się nie chce oglądać następnego
(10.02.2018, 17:15)
kibic skiAndreas Wellinger pierwszy dwudniowy mistrz olimpijski. Przejdzie do historii skoków.
(10.02.2018, 17:14)
slearParodią jest to, że punkty za wiatr są obliczane z dokładnością do jednej setnej metra na sekundę, a odległości do 0,5m, szczególnie na skoczni normalnej...
(10.02.2018, 17:12)
julek...ole wstyd.. jak nie wieje to niema wynikow,
(10.02.2018, 17:07)
koleg@niemcy oszukali !!!
(10.02.2018, 17:05)
Hammerite@down - generalnie, tak.
Najprawdopodobni ej trochę wyolbrzymiam, bo jestem wściekły po konkursie. Sukces drużynowy przyniósłby medale olimpijskie. Ale - niestety odwróciłby uwagę od fatalnego podejścia Horngachera do imprez docelowych i być może błędów w cyklu treningowym.
(10.02.2018, 17:04)
MaqurChcieli za wszelką cene zrobić dwie serie by było sprawiedliwie, no i bylo...
(10.02.2018, 17:04)
lolo.ktora krowa duzo ryczy hahaha..
(10.02.2018, 17:04)
JanuszTakie ilości odejmowanych punktów na normalnej skoczni to jakiś kabaret. Odległości są zbliżone, punktów dostaje się mało w porównaniu z większymi skoczniami a przeliczniki są identyczne, co można nazwać parodią. Zero jakiejkolwiek proporcji jeśli chodzi o odejmowanie punktów za wiatr. Jaka duża skocznia by nie było to punkt takie same. Dobrze, że nie ma konkursu na K70 bo by wygrał jakiś Zografski czy inny Włoch tylko dzięki punktom.
(10.02.2018, 17:03)
Punkty-18.7 dla huli niczym 2 karne dla totenhamu jak kane ma strzelić 100 żeby ktoś zgarnął kasę tak norwedzy muszą być na podium ...
(10.02.2018, 17:02)
HammeriteSędziowie, noty, warunki.
Co ma powiedzieć Ammann? Albo Kubacki? Albo kilku innych skoczków?
Gdyby Stoch czy Hula tak, jak Wellinger, nikt by wcale nie pomyślał o warunkach czy notach jako o przeszkodzie.
Jest to po prostu przykład, jak NIE powinno się rywalizować na imprezie docelowej (piszę "rywalizować", bo skoki same w sobie nie były bardzo złe).
(10.02.2018, 17:01)
lolekPrzeciez ten johannson to tam nie powinien stac
(10.02.2018, 17:01)
HammeriteTy tak na serio?!
(10.02.2018, 17:00)
Jacek KatosCóż, wygrali lepsi (doskonały ostatnio Welllinger i dwóch rekordzistów skoczni) ale nasi ZROBILI DOSKONAŁĄ ROBOTĘ. Inna sprawa że zawody były SKANDALICZNIE PRZEPROWADZONE!!! Przecież przy tej dyscyplinie łatwo przewidzieć że zawody pogoda może przeciągnąć, wiec dlaczego tak późno się zaczęły?!? Dla przykładu przypomnę, że również łyżwiarze figurowi którzy przyzwyczajeni są do późno wieczornych prezentacji tym razem rozpoczęli zawody rano(!)
A TO NA CO SKAZALI ORGANIZATORZY ZAWODNIKÓW PRZED WEJŚCIEM NA BELKĘ TO KOSMICZNA PORUTA, WSTYD...! Film z "Wejściem" na belkę Ammanna będzie hitem na necie z wpadkami olimpijskimi. A PREVC i KUBACKI STALI SIĘ NAJWIĘKSZYMI OFIARAMI IGNORANCJI ORGANIZATORÓW. A MY i tak JESTEŚMY MISTRZAMI. Mega BRAWA DLA STEFKA HULI, i i wyrazy szacunku dla całej ekipy! MEDAL DLA STEFKA! fani skoków powinni zrobić zrzutkę na medal dla niego żeby wręczyć mu go na lotnisku po powrocie do kraju. Ja bym się dołożył. ;-)
(10.02.2018, 16:59)
HahaAle powiedzcie szczerze, naprawdę wierzycie, że skacze Stoch i ma najgorsze warunki z całej czołówki, a za 30sek siada Stefan i ma najlepsze? :D Tym bardziej, że chorągiewki nawet nie drgały. Jak ktoś w to wierzy, to ok.
(10.02.2018, 16:59)
DarekCzy ktos moze wrzucic lunk do ocen kto ile dał w drugiej seri hula 19,5 19 19 19 19(pl)
(10.02.2018, 16:59)
Do ABSNo tak, bo jak mówiłem, nie ważne kto dalej skoczy, byle komu zawiało, Hula 6 pkt przewagi ponad, a spada za Stocha mimo tego samego skoku. To nie sport.
(10.02.2018, 16:58)
FanFunakiegoTen konkurs to był koszmar na jawie. Aż trudno uwierzyć, że to wydarzyło się naprawdę. Cały ten dzień jest najgorszym w moim kibicowskim życiu. W tej chwili ciężko jest nawet napisać coś sensownego o tym, co właśnie się wydarzyło...
(10.02.2018, 16:57)
MalgosiaTen konkurs to jedna wielka loteria. Co prawda emocji nie brakowało do końca, ale o zdrowej rywalizacji nie było mowy. Wellinger spisywał się tu dobrze, ale reszta mocno wątpliwa.
Kamil popełnia błąd, więc można było go przeboleć, jednak w przypadku Stefana Huli jest to ogromna przykrość. Prowadził po pierwszej serii z przewagą niemal 6 pkt, do zwycięstwa potrzebował ok 109-110 m, skacze 105,5 m i ląduje za Kamilem Stochem, który skacze na tę samą odległość. Co prawda w gorszych warunkach, ale te wyniki mówią same za siebie.
Jeden z gorszych konkursów od bardzo wielu lat. Nie ze względu na "porażkę" polaków, a warunki w jakich się odbywał. Zmienianie belki, kilkukrotne ściaganie zawodnika z niej i pomykanie organizatorów z kocykami, jakby te miały załatwić sprawę. Śmieszność tego konkursu potwierdzają zupełne zmiany miejsc poszczególnych uczestników. Jednemu poszczęściło się w 1 serii, innemu w drugiej. Ciężko tu o sprawiedliwość. Z tym, że zawodnicy na podium otrzymują miano mistrzów, szkoda, że przypadkowych.
(10.02.2018, 16:57)
HammeriteWłaśnie nasi jak nic nie zdobędą w konkursie indywidualnym na dużej skoczni, powinni PRZEGRAĆ drużynówkę z kretesem. Czwarte miejsce, a już w ogóle najlepiej siódme-ósme (tyle że na takim miejscu pewnie byśmy wylądowali przez błąd jednego zawodnika).
Dobry wynik w drużynówce tylko odwróci uwagę od sedna problemu - nieprzygotowywania formy na imprezy docelowy. TCS, przy całym swoim prestiżu, NIE jest imprezą docelową w sezonie olimpijskim!
(10.02.2018, 16:56)
RealistaStoch silny psychicznie buhahaaaaa
Jaki mocny buhaaaaa
(10.02.2018, 16:56)
sebinwebStoch dostal 3 razy 18,5 i dwa razy 19,0 Punktu w drugiej serii, i to polak dal mu 18,5 !
To samo co w Zakopanem zrobil z Hula ktoremu w drugim skoku dal 18.0 i to pol punktu mniej jak najlepszy sedzia. Nawet jak to byt inny polski sedzia, to ONI zamiast dawc przynajmniej pol punktu dla SWOICH to wrecz odwrotnie. Zaden inny sedzia swoim zawodnikom nie daje mniej punktow, tylko polscy sedziowie i to jeszcze jesli chodzi o trzecie miejsce w pucharze swiata a dzisiaj nawet o brazowy medal olympijski. No coz polacy w historii widocznie i tak juz nazbierali za duzo tych medali ! Przez cale lata tylko tacy tak zwani "polscy" sedziowie sa przes FIS nominowani, zeby jeszcze przeciw polakom sedziowali. Tak samo bylo juz za czasow Malysza !!! To sa tylko ludzie z polskim paszportem i to wszystko. Najgorsze jest to ze nikt tego chyba nie zauwaza, in nikogo to nie interesuje :(((
(10.02.2018, 16:56)
aaaStoch wiadomo, ze zawsze woli skocznię dużą, ale mega żal mi Stefana... Tak bardzo chciałam by zdobył obojętnie jaki medal. A tak troche był pokrzywdzony przez te loteryjne punkty przyznawane przez komputer...
(10.02.2018, 16:55)
HahaDobry wałek tam poszedł z wiatrem :) Już o tym powiedział Stoch i teraz Hula. Ciekawe jakim cudem Hula -15 za wiatr, Hofer z bandą zrobili przeliczniki i mają nad nimi pełną kontrolę. :)
(10.02.2018, 16:54)
lolek@adi wiecej faktow na ten temat
(10.02.2018, 16:53)
BercikFaworytem w drużynowce jest reprezentacja Niemiec. 4 zawodników w pierwszej 10. Brawo!!! Nasi zawodnicy maja szansę co najwyżej na brąz. Nic więcej nie wskoraja jak będą tak skakać...
(10.02.2018, 16:52)
HammeriteNiestety. Warunki warunkami, ale tracimy znowu medal na najważniejszej imprezie sezonu. Ba, na najważniejszej imprezie czterych lat.
Jeśli to samo wydarzy się za tydzień na dużej skoczni, ŻADEN sukces drużynowy tego nie zrekompensuje.
Schust er zrobił wspaniałą rzecz przygotowując Wellingera specjalnie pod IO. Niemiec prezentuję topową formę, a u nas Stoch ma najwyżej bardzo dobrą, która często może nie wystarczyć na najważniejsze zawody sezonu, zwłaszcza gdy warunki są trudne.
(10.02.2018, 16:52)
lolek@adi
Byl to dokładnie thomas morgenstern.pamietam to dokładnie to było w Val Di Fieme na Mś zyła wtedy sie smial ze mu flaszke postawi
(10.02.2018, 16:51)
HorusStrasznie dużo głupoty i chamstwa wylewa się z poniższych komentarzy. Bardzo proszę moderatora o szybką interwencję.
(10.02.2018, 16:51)
TomaszNajbardziej loteryjny konkurs ostatnich lat...Te warunki , punkty za wiatr bardzo zróżnicowane.,.. Noty zawyżone i zaniżone dla niektórych...
(10.02.2018, 16:50)
Eve@Adi
To był chyba raczej Thomas Morgenstern?
(10.02.2018, 16:50)
adamo2811To po prostu paranoja jaki ten konkurs byL
(10.02.2018, 16:50)
CypisJeszcze tylko niech przewalą na dużej skoczni i będzie pięknie
(10.02.2018, 16:49)
CypisPolacy po za podium Weekend super się zaczyna
(10.02.2018, 16:49)
MatwarNie uwzględniając wiatru:
Johansson za odległość i styl: 156 + 107 = 263
Forang: 159 + 111,5 = 270,5
Hula: 161 + 114 = 275
Grunt to mieć dobry komputerek...
(10.02.2018, 16:48)
StefanCiekawe, czy tak, jak polski system komputerowy liczenia głosów w wyborach był jeszcze parę lat temu oparty o serwery w Rosji, to teraz może komputer zawodów w skokach też ma gdzieś jakieś swoje "dyski zewnętrzne"? Nie zdziwiłbym się, tak jak się nie dziwię, że schorowani Norwedzy zabrali na olimpiadę drobne 6 tysięcy tabletek na astmę, biedaczki... A po skokach Polaków komputer zdecydowanie dłużej musiał pomyśleć, jaki wynik wypluć. No cóż.
(10.02.2018, 16:48)
XD Brawo Welinger!
(10.02.2018, 16:47)
BercikObawiałem się tego że Stoch nie wytrzyma presji w drugiej serii... Szkoda jedynie Huli. Dziwne, że po pierwszej serii miał tak duża przewagę a w drugiej nagle znalazł się za Stochem???
(10.02.2018, 16:47)
lolek@adi
Nie norweg tylko austriak pomysl co piszesz.
(10.02.2018, 16:47)
SzaranowiczMożna zwariować ze szczęścia !
(10.02.2018, 16:43)
prawdziwy polakAle większość sędziów widziała zle ladowanie i dala 17,5 a nasz sie wybil i dal 18,5
(10.02.2018, 16:41)
skokmistrzDo panów dziennikarzy w Polsce - rozdaliście medale Polakom przed olimpiadom to macie matołki. A Borek Sedlak do wymiany chłop już sam przestraszony nie wiedział co robić i zrobił lotnikom prezent:)
(10.02.2018, 16:41)
AdiJuż kiedyś tak Polaków chcieli oszukać w drużynówce tylko wtedy jakiś norweg chyba powiedział,że jest zle obliczome
(10.02.2018, 16:40)
Julianstefan hula taki wybitny skoczek i nie wytrzymał presji ? To Piotrek na mistrzostwach świata wytrzymał
(10.02.2018, 16:40)
JohnStoch i Hula zaprzepaścili swoje szanse na medale. Nie ma tu winy po stronie warunków atmosferycznych. Po prostu w drugiej serii skoczyli gorzej. Zasłużenie wygrał Wellinger. Oddał bardzo dobry skok. Stoch i Hula nie wytrzymali psychicznie. Taka jest prawda.
(10.02.2018, 16:40)
PrestoRównież uważam, że współczynniki za wiatr powinny zostać usunięte. Ewentualnie zostawić punkty za belkę, by nie wrócono do powtarzania serii tak jak kiedyś.
Co do konkursu, Wellinger dzisiaj zdecydowanie najlepszy, po skoku Johanssona w 2 serii wiedziałem, że ma szanse na podium. Szkoda, że naszym się nie udało - 0,4 i 0,9 straty do medalu to kwestia nawet nie wiatru, tylko not, czy poł metra odległości.
Ale jak się to mówi "co cie nie zabije, to cie wzmocni", uważam, że Stefan ma szanse na medal na dużej skoczni, tutaj liczyłem bardziej na Kubackiego.
(10.02.2018, 16:39)
kzez1986@Paweł-26 1 seria też była loteryjna co by nie było. Konkurs po prostu powinien zostać przeniesiony na inny dzień. Też musieli coś popsuć, raczej nie była to wina tylko wiatru. Patrzę też, że oceny są bardzo naginane do tego co się stało. Jeszcze przed konkursem pisano, że dobrze mieć wiatr w plecy, bo za wiatr pod narty straci się dużo punktów, bo lot jest krótki, więc najważniejsza jest technika, a dalsza odległość nie będzie zrekompensuje odjętych punktów. A teraz wszyscy mówią, jak to zostali pokrzywdzeni przez słabszy wiatr pod narty. Nikt się na niczym nie zna.
(10.02.2018, 16:39)
przemeeePO ZŁOTO W DRUŻYNIE !@!@!@!@
(10.02.2018, 16:39)
Adi Komputer też ma prawo się pomylić tak było przy obliczeniach noty Huli.Tylko czy nie było to zrobione celowo?
(10.02.2018, 16:39)
HorusFakty są takie, że ten konkurs nie powinien się odbyć (albo inaczej - powinien się zacząć wcześniej, zamiast serii próbnej). W rezultacie mieliśmy trzy godziny męki i wielkie rozczarowanie na koniec. I tak dobrze, że mistrzem nie został jakiś królik z kapelusza tylko znany i utytułowany zawodnik. To chociaż trochę zwiększa prestiż tych zawodów.
(10.02.2018, 16:39)
xxxzostaje nam tylko żyć nadzieją, że na skoczni dużej warunki będą bardziej sprawiedliwe. Szkoda, że tak to się skończyło, ale to są właśnie skoki - jeden ma więcej szczęścia do warunków inny mniej. W sumie trener mógł Huli spróbować obniżyć belkę, zawsze dostałby dodatkowe punkty :)
(10.02.2018, 16:38)
K2Za Kruczka indywidualnie było lepiej, Kruczek wróć.
(10.02.2018, 16:37)
JulianAndzia Horngacher to Austriak ;) on w druzynie skakal z trenerm austri , i z poytnerem** i z kimśy tam xD
(10.02.2018, 16:37)
zWrockaBrawo Borek Sedlak!
(10.02.2018, 16:37)
Sebek99plAle nie rozumiem pretensji do polskiego sędziego! Przypomnijcie sobie Planice 2007 i noty Norwega. Chcielibyście aby Polak był taki sam? Zwłaszcza, że Wy byście utopili tamtego Norwega w łyżce wody za tamte noty? Ogarnijcie się, ludzie...
(10.02.2018, 16:37)
MaqurMoze i Hula nie wytrzymał presji w drugiej serii, ale skoku nie zepsuł, miał ogromnego pecha. Stoch miał najgorsze warunki w drugiej serii, przez to stracił pewnie na notach (juz nei pamietam jakie dostał) i zabraklo 0,4... To i tak nie zmienia faktu że druga seria to była parodia skoków i powinna ona zostac odwolana ( i tak bylo najsprawiedliwiej! ) lub przeniesiona.
(10.02.2018, 16:36)
gonsior1991powinni calkiem wycofac te przeliczniki za wiatr..kiedys skakali bez i nikt nie narzekal..kto byl w formie i tak skakal swoje.
(10.02.2018, 16:35)
abs5 miejsce Huli - największy wałek stulecia. To, że Stoch skończył na 4 miejscu można jeszcze jakoś zrozumieć, bo miał praktycznie zerową przewagę nad resztą stawki, ale 5 miejsce Huli to jakiś żart- 6 pkt zapasu, skacze tyle samo co Stoch i JEST ZA NIM ? WTF ? Najgorszy olimpijski konkurs jaki oglądałem, skandal i hańba. Nie myślałem, że Koreańczycy z południa są tak głupim narodem. Zbudować skocznię tuż koło wybrzeża gdzie zawsze wieje porywisty wiatr.
(10.02.2018, 16:34)
M.Bardzo się cieszę, że odbyła się druga seria i dano szansę pokazania się tym, którzy w pierwszej serii trafili na gorsze warunkui. Wellinger jak najbardziej zasłużone zwycięstwo. Brawa również dla Johanssona i Prevca za genialne skoki oraz dla Forfanga za wytrzymanie presji. Polakom trochę brakło szczęścia, a Stefanowi pewnie doświadczenia. Na dużej skoczni kolejne emocje, też będzie pięknie! Konkurs był piękny, bardzo mi się podobało. A to, że warunki były nierówne tylko dawało uroku.
(10.02.2018, 16:34)
prawdziwy polakNota polskiego sędzi 18,5 dala medal Johansonowi ?
(10.02.2018, 16:34)
summo14Wiadomo bylo ze w takich warunkach nie mamy szans wiec nie ma sie co pluć ze spisek. Ale prawda jest taka ze w tych warunkach nie powinien sie konkurs odbuwac
(10.02.2018, 16:34)
SmutekAz serce peka widzac reakcje huli na brak medalu... masakra
(10.02.2018, 16:33)
RealnieLepiej żeby w ogóle Polacy nie skakali, 4 i 5 miejsce są mniej warte niż 20 czy 30.
(10.02.2018, 16:33)
PIETRONo cóż w równych warunkach Stoch pewno by wygrał. Trochę szkoda, że wiatr poważnie namieszał (dość spojrzeć na Kubackiego).
Hula jednak drugi skok skopał, chociaż patrzyłem jak w trakcie lotu mu przelicznik za wiatr podbiło o prawie 5 punktów, więc całkiem możliwe, że dostał -5 tylko te -5 było na miernikach wiatru a nie pod nartami.
Po raz kolejny stwierdzam, że albo muszą ostro te przeliczniki poprawić (wliczając dodanie sporej ilości wiatromierzy stojących 20-50m dalej od skoczni niż obecne), albo jak kiedyś przynajmniej tych najlepszych puszczać w równych warunkach.
(10.02.2018, 16:32)
Paweł-26To dzisiaj się działo na skoczni to skandal druga seria na siłę dokończona w takich warunkach nie można skakać jednemu powiało lepiej drugiemu nie powiało zwycięzca więc przypadkowy bo miał szczęście do warunków konkurs powinien zostać przerwany i zaliczyć wyniki z pierwszej serii za ostateczne.
(10.02.2018, 16:32)
Malgosia@Andzia
Przed napisaniem czegokolwiek upewnij się czy rzeczywiście jest to prawdą.
(10.02.2018, 16:32)
Szymon Niestety spełnia się moja przepowiednia po serii próbnej (komentarz nr 7 pod wynikami tejże). Szkoda.
(10.02.2018, 16:32)
EveTen konkurs to jakiś koszmar. Jak to możliwe że Stefan jest 5?
(10.02.2018, 16:31)
bagansPokazali miejsce Polakom haha
(10.02.2018, 16:30)
HorusNo niestety, koszmar stał się faktem... Stoch popełnia jakiś błąd na progu i dziś kosztowało go to medal. Hula i Kubacki potrzebują psychologów - nie gadajcie mi o warunkach, bo po prostu zawalili swoje próby (Kubacki pierwszą i jedyną, a Hula drugą). Żadne słowa i zaklęcia tego nie zmienią. Mieli formę, ale przegrali te zawody w głowie. Nie wytrzymali presji. Znowu...
Pozostaje niedosyt, choć też jakaś taka cicha satysfakcja z ukarania tych wszystkich wróżbitów, którzy przed konkursem wieszali naszym medale na szyjach. Sport jest brutalny.
(10.02.2018, 16:30)
Sebek99plA TERAZ BĘDZIE SKOWYT JĘKI I STĘKI ROBACTWA W KOMENTARZACH :D
TAK SIĘ KOŃCZY ROZDAWANIE MEDALI PRZED IGRZYSKAMI RODACY ;)
Mimo wszystko, gratuluję Huli, ten sezon to jego sezon życia i takich wyników po nim bym się nie spodziewał nigdy.
(10.02.2018, 16:29)
stefekNie wiem jakie są pieniądze za medale w IO, ale osobiście bym był za tym, żeby waga tych mistrzostw nie była tak duża, tak jak w piłce nożnej, koszykówce (wśród najlepszych z NBA), czy nawet tenisie. Tym bardziej, że 1 konkurs może być akurat loteryjny. Puchar Świata powinien być najważniejszy (i może i jest - zależy dla kogo). W trakcie całego sezonu wiatr mniej więcej po równo rozda karty i jest to wynik wielu konkursów, czyli bardziej rzetelny.
(10.02.2018, 16:29)
bagansBRAWO WELINGER I BRAWO NORWEGOWIE.
(10.02.2018, 16:29)
Andzia przecież Horngacher to Niemiec ,daję to wam cos do myslenia?
(10.02.2018, 16:29)
BroskiJak już pisałem, konkurs w takich warunkach nie miał prawa się w ogóle odbyć. To jest skandal. Igrzyska trwają ponad 2 tygodnie, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby przenieść konkurs na inny termin, zwłaszcza, że tylko 3 konkurencje się na tym obiekcie odbywają.
(10.02.2018, 16:28)
Anakonda no to ich Hongacher przygotował na olimpiadę
(10.02.2018, 16:27)
MatwarSciema!!! Johannson prawie sie wygrzmocił, a dostał 18 pkt za styl! Kpina!!! Hula 6 pkt przewagi po pierwszej serii i nagle piąty?! KPINA!!! A ktoś, kto wymyślił te przeliczniki, powinien sobie je w tyłek wsadzić, skoro wystarczy mocny podmuch przez 0,1 sekundy!
(10.02.2018, 16:27)
JulianNiech Piotrek zdobędzie se medal na dużej skoczni chociaż brązowy medal.Tak jak nie dawno na lahti :D
(10.02.2018, 16:27)
sebinwebI znowu polski sedzia dal Kamilowi 18.5 i jest bez medalu !!! Zawsze to samo, to niesa zadni polscy sedziowie !
(10.02.2018, 16:26)
xxxmieli to zakończyć po 1.serii :P
(10.02.2018, 16:26)
zzzZłodzieje! :D
(10.02.2018, 16:26)
KeicamHuli pokazuje 108-109 metrów do złota. Skacze 105.5m i jest za Stochem - śmiechu warte te przedstawienie.
(10.02.2018, 16:26)
demotywatorkinggonsior1991 - bo organizatorzy zadbali o to, żeby nie miał medalu
(10.02.2018, 16:26)
TzBAle co jak co te przeliczniki wiatrowe oddają tyle, co nic na skoczni... ;/
(10.02.2018, 16:26)
JanekAle klapa jestem załamany.
(10.02.2018, 16:25)
MaqurSkandaliczna druga seria, parodia skoków niestety...
(10.02.2018, 16:25)
gonsior1991jakim cudem hula mial tyle odjete punktow??
(10.02.2018, 16:24)
PodsumowankoWellinger zasłużenie mistrzem , gratulacje dla Norwegów . Polacy słabiutko . Hula casus Mateji Oprócz tego na plus zografski, bickner . Na minus Kubacki , Szaranowicz , Babiarz
(10.02.2018, 16:24)
summo14Jakim cudem Hula wypadl z pierwszej 3 to ja nie rozumiem przeciez jaka mial przewage
(10.02.2018, 16:24)
d87Stoch 2 razy źle na progu. takie doświadczenie, i takie 2 babole, szkoda.
(10.02.2018, 16:24)
demotywatorkingNajbardziej niezasłużony tytuł mistrza olimpijskiego
(10.02.2018, 16:24)
Wbatekkto sie porobiło
(10.02.2018, 16:24)
Pitersontak jak pisałem jesteśmy mistrzami kwalifikacji i prób !!
(10.02.2018, 16:24)
TzBGorycz porażki boli. Najgorszy scenariusz dla nas jaki może się przytrafić... 4 i 5 miejsca...
(10.02.2018, 16:24)
676Jak to możliwe że Stoch w serii próbnej jak i 1 serii konkursu miał zdecydowanie najsłabszy wiatr?
(10.02.2018, 16:23)
HahaJak to możliwe, że Hula miał przewagę 6pkt, skoczył tyle co Stoch i jeszcze przegrał z nim o pół punktu? Co to za przekręt stulecia? :D
(10.02.2018, 16:23)
EveNasi największymi przegranymi tego konkursu :(
(10.02.2018, 16:23)
d87śliczny te skok Wellingera, dałbym "20".
(10.02.2018, 16:21)
JajaTo są jaja, jak można podczas igrzysk zmienić belkę, i to na małej skoczni, przecież ta rekompensata nic nie da, a belka na tej skoczni to na prawdę dużo różnica. W ogóle zero emocji, klimat jak na nocnych zawodach w Saporro. To jak toto lotek, loteriada i tyle. Byle Hula wygrał !
(10.02.2018, 16:08)
aaaCo oni temu Ammannowi robia.
(10.02.2018, 16:04)
Gonsior1991Przeciagaja,byle tylko naszym nie dac 2och pierwszych moejsc...
(10.02.2018, 15:59)
BroskiDomyślam się, że to tradycyjne wpadki tych przymulaczy z TVP? Dobrze, że wyłączyłem sobie dźwięk i puściłem muzykę w tle.
(10.02.2018, 15:58)
gonsior1991Niech obniza belke i skacza naweet przy 4m/s.za malysza czasow skakano przy ponad 5m/s..
(10.02.2018, 15:45)
troololraz Stefanek prowadził i skończył 4(odpukać)
(10.02.2018, 15:43)
Jurny Damian5 metrów przewagi. Gdyby to był Stoch, to już moglibyśmy się cieszyć ze złota, ale Stefanek może zesztywnieć ze strachu i przybulić.
(10.02.2018, 15:37)
M.Gdyby pół roku temu ktoś powiedział, ze w pierwszej serii konkursu olimpijskiego najdalsza skoki oddadzą Hula i Bickner zapewne nie zostałby portraktowany poważnie;)
(10.02.2018, 15:22)
JulianA ci by bylo jakby Piotrek skakał ? Skakałby przed stefanem w takich samych warunkach mozliwe ze byłby drugi po I seri
(10.02.2018, 15:21)
dsdasJak Hula wygra to kupie sobie hulahop, bo hula to hulahop po angielsku
(10.02.2018, 15:20)
zzzBickner brawo! :))
(10.02.2018, 15:20)
NickNo i Kamil nie będzie skoczkiem wszechczasów IO, wszystko przez dziadka Stefana
(10.02.2018, 15:16)
BroskiCieszy mnie, że Hula i Stoch na czele, ale niestety ponieśliśmy też ofiary. Jak można Kubackiego i Junshiro, Damjana w sumie też, puszczać w takich warunkach? W ogóle uważam, że w takich warunkach konkurs nie ma prawa się odbyć. To nie jest kolejny konkurs PŚ, tylko konkurs Igrzysk Olimpijskich, najważniejszej imprezy dla każdego sportowca, warunki powinny być równe i sprawiedliwe dla wszystkich. Oby Stefan i Kamil wytrzymali.
(10.02.2018, 15:15)
Hula pozamiatałJedno jest pewne, Hula ma pewny medal, co do tego nie ma watpliwości
(10.02.2018, 15:13)
WalkerW Polskim Radio Program 1 pojawiła się informacja o zakończeniu kongursu po pierwszej serii!!!
Wie ktoś coś więcej?
(10.02.2018, 15:13)
EveStefan! życzę mu żeby wygrał i utarł nosa tym co radzili mu zakończyć karierę
(10.02.2018, 15:13)
TzB@Sebek99pl
Dawid zasadniczo nie miał nawet jak się położyć dobrze na nartach, brakło noszenia i nie miał jak dobrze się ułożyć w locie...
@Julian
Nie ma co odwoływać finału, Stefan jest w takiej formie, że sobie poradzi. Oby tylko sędziowie tego nie zepsuli pochopnym zielonym i będzie OK!
(10.02.2018, 15:11)
Hula hopHula czarny koń
(10.02.2018, 15:10)
Stefan HorngaherNa dużą skocznie wystawie Żyłe zmaiast tego nielota
(10.02.2018, 15:09)
TzBHula pięknie, idealnie wykonał skok i to podziałało. Stoch standardowo jak widziałem spóźnił. Szkoda, jakby trafił w próg miałby pewniejsze drugie miejsce.
Dawida strasznie szkoda... patrząc się na to, co od pierwszych skoków sobą tutaj reprezentował... szkoda chłopaka. Nie wierzę, by nie był w czołówce i nie zawalczył o podium. Zamiast pędzić na łeb na szyję z konkursem powinni jego i Kobayashiego chwilę przetrzymać. Prevc zresztą też nie miał super warunków i go też pięknie przemrozili. Szkoda, wielka szkoda. Ale taki sport.
(10.02.2018, 15:09)
123Warunki warunkami ale kubacki narobił w pory przed skokiem już
(10.02.2018, 15:07)
JnkApropos Dawida
"niech ryczy z bólu ranny łoś,
zwierz zdrów przebiega knieje.
ktoś nie śpi, aby spać mógł ktoś
to są zwyczajne dzieje"
(Goethe)
No niestety, świat nie jest sprawiedliwy, to tylko marzenie człowieka, żeby był
(10.02.2018, 15:07)
Julianszkoda mi Dawida :( .mam nadzieje ze odwołają drugą serie zeby stefan zdobył złoto !
(10.02.2018, 15:06)
Sebek99plKubacki po prostu zepsuł i tyle, po samym wybiciu wiedziałem, że nie poleci.
(10.02.2018, 15:05)
Wbatekkja bym chętnie zobaczył powtórki skoków Dawida i Kobayashiego
(10.02.2018, 15:03)
lolekCzemu puscili kubackiego w takich warunkach?
(10.02.2018, 15:03)