Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Piotr Żyła w wielkim stylu wywalczył w Oberstdorfie tytuł indywidualnego mistrza świata na skoczni normalnej.Na podium stanęli także Karl Geiger i Anze Lanisek.

Konkurs rozpoczął się przy dwunastej belce startowej i nieznacznym wietrze w plecy. W pierwszych minutach rywalizacji nie oglądaliśmy dalekich skoków, za to niestety byliśmy świadkami upadku Eetu Nousiainena - po lądowaniu na 88. metrze Fin stracił równowagę i z bliska zapoznał się ze śniegiem; na szczęście wybieg skoczni opuścił o własnych siłach.

Stosunkowo daleko lądował Sergiej Tkaczenko (93,5 m - 0,2 m/s pod narty), ale na pierwszy skok za czerwoną linię czekaliśmy do występu Deckera Deana (96,5 m - 0,35 m/s pod narty). Wkrótce taką samą odległość osiągnął Cestmir Kozisek, a ponieważ Czech startował w niej korzystnych warunkach (0,25 m/s pod narty), to on był teraz na czele.

Kolejny świetny skok w ostatnich dniach zaprezentował Danił Sadrejew. Rosjanin co prawda lądował paskudnie, ale odległość zrobiła swoje - 99,5 metra (0,2 m/s pod narty) wystarczyło, by wyszedł na prowadzenie. Blisko pokonania go był Dominik Peter (96,5 m - 0,23 m/s), za to wkrótce lepszy rezultat uzyskał Niko Kytosaho (98,5 m przy wietrze 0,08 m/s).

Fin nie cieszył się długo z pierwszego miejsca - zdecydowanie wyprzedził go startujący tuż po nim Cene Prevc. Słoweniec doleciał do 102. metra (0,08 m/s), dzięki czemu miał notę o 5,5 punktu wyższą - mimo dość niskich not za styl.

Sędziów swoim stylem nie zachwycił także Simon Ammann, ale Szwajcar i tak miał powody do zadowolenia - został kolejnym liderem konkursu, lecąc na odległość 103,5 metra. Nieznacznie bliżej wylądował Jewgienij Klimow (103 m) - Rosjanin stracił punkty ze względu na wiatr (0,47 m/s), ale zyskał na ocenach sędziowskich - stąd prowadzenie o 0,9 punktu przed Ammannem.

Po próbie Rosjanina belka startowa powędrowała w dół - do pozycji jedenastej. Przy takim rozbiegu kolejni skoczkowie mieli problem z osiąganiem bardzo dobrych odległości. Wśród tych, którzy lądowali stosunkowo blisko, znalazł się pierwszy z Polaków - Klemens Murańka (93 m - 0,13 m/s).

Po pewnym czasie bez zmian na prowadzeniu doczekaliśmy się nowego lidera - na pierwsze miejsce wyszedł Michael Hayboeck (101 m - 0,21 m/s w plecy), do którego po chwili niewiele tracili inni z Austriaków - Philipp Aschenwald (100 m - 0,14 m/s w plecy) i Stefan Kraft (100,5 m - 0,02 m/s pod narty).

Czerwono-biało-czerwony tercet rozbił Bor Pavlovcic - Słoweniec co prawda nie zdołał wyjść na prowadzenie, ale do Hayboecka tracił tylko punkt (101,5 m - 0,12 m/s pod narty).

Gdy Andrzej Stękała wylądował na 95. metrze (0,01 m/s w plecy), nie był szczególnie zadowolony - nic dziwnego, lokata była daleka. Powodem do radości był natomiast awans do finału.

Entuzjastycznie do swojej próby mógł podejść natomiast Pius Paschke. Reprezentant gospodarzy poleciał najdalej ze wszystkich (103 m - wiatr 0,22 m/s), a na dodatek bardzo dobrze wykończył skok. Po doliczeniu wysokich not za styl wyprzedzał Hayboecka o 2,2 punktu. Jeszcze dalej zeskoku dotknął Yukiya Sato (104 m - 0,36 m/s) - efektem było drugie miejsce i skrócenie rozbiegu do bramki dziesiątej.

Mogło się wydawać, że gospodarze - po średnio udanej dotychczasowej części sezonu - odnaleźli formę na mistrzostwa. Po Paschke świetnie spisał się bowiem Karl Geiger - 103,5 metra (0,51 m/s pod narty) w dobrym stylu pozwoliło mu objąć prowadzenie z przewagą 1,8 punktu nad kolegą.

Wysoką lokatę zajął także Marius Lindvik (102 m - 0,38 m/s), a po jego skoku poznaliśmy kolejnego lidera - był nim Ryoyu Kobayashi (104 m - 0,63 m/s). Japończyka szybko przeskoczył Piotr Żyła - Polak w dobrym stylu doleciał do 105. metra i prowadził z przewagą 3,1 punktu.

Tak daleko nie lądował jeden z faworytów konkursu, Anze Lanisek - 102,5 metra (0,24 m/s) wystarczyło na drugie miejsce ze stratą trzech punktów do Polaka; niewiele większą stratę zanotował Dawid Kubacki (102 m - 0,14 m/s), za to wyraźnie krótszy skok oddał Robert Johansson (100 m - 0,17 m/s).

Wreszcie przyszła pora na ostatnią trójkę. Po słabym skoku w serii próbnej pewne obawy wiązaliśmy z występem Kamila Stocha. Słusznie - 96 metrów (0,05 m/s) w słabym stylu (4 x 17,5 oraz 1 x 18 punktów) wystarczyło zaledwie na 21. miejsce.

Do czołówki nie dołączył także Markus Eisenbichler (98,5 m - 0,16 m/s w plecy), klasyfikowany na pozycji czternastej. W podobnych warunkach startował także Halvor Egner Granerud - 99 metrów przy wietrze 0,12 m/s w plecy dało mu tylko szesnastą lokatę ze stratą ponad dziesięciu punktów do Piotra Żyły.
Wyniki po I serii
zawodnik kraj odl. 1 punkty
1 Piotr Żyła Polska 105.0 138.7
2 Anze Lanisek Słowenia 102.5 135.7
3 Ryoyu Kobayashi Japonia 104.0 135.6
4 Karl Geiger Niemcy 103.5 135.5
5 Dawid Kubacki Polska 102.0 135.0
6 Pius Paschke Niemcy 103.0 133.7
7 Marius Lindvik Norwegia 102.0 133.6
8 Yukiya Sato Japonia 104.0 132.6
9 Michael Hayboeck Austria 101.0 131.5
10 Daniel Andre Tande Norwegia 101.0 131.2
11 Bor Pavlovcic Słowenia 101.5 130.5
12 Philipp Aschenwald Austria 100.0 129.9
13 Robert Johansson Norwegia 100.0 129.7
14 Markus Eisenbichler Niemcy 98.5 129.6
15 Stefan Kraft Austria 100.5 129.3
16 Halvor Egner Granerud Norwegia 99.0 128.3
17 Evgeniy Klimov Rosja 103.0 126.2
18 Daniel Huber Austria 99.5 125.8
19 Simon Ammann Szwajcaria 103.5 125.3
20 Cene Prevc Słowenia 102.0 124.9
21 Keiichi Sato Japonia 98.0 123.5
22 Gregor Deschwanden Szwajcaria 97.5 121.6
23 Kamil Stoch Polska 96.0 121.2
24 Antti Aalto Finlandia 100.5 119.9
25 Constantin Schmid Niemcy 97.5 119.6
26 Niko Kytosaho Finlandia 98.5 119.4
27 Ziga Jelar Słowenia 96.0 118.7
28 Junshiro Kobayashi Japonia 97.5 116.7
29 Andrzej Stękała Polska 95.0 115.6
30 Danil Sadreev Rosja 99.5 115.4
31 Dominik Peter Szwajcaria 96.5 114.7
32 Cestmir Kozisek Czechy 96.5 113.5
33 Decker Dean USA 96.5 112.2
34 Mackenzie Boyd-Clowes Kanada 94.5 109.0
35 Vojtech Stursa Czechy 94.0 108.5
36 Klemens Murańka Polska 93.0 108.0
37 Mikhail Nazarov Rosja 92.0 107.6
38 Denis Kornilov Rosja 93.0 106.5
  Viktor Polasek Czechy 93.0 106.5
40 Sergey Tkachenko Kazachstan 93.5 105.4
41 Artti Aigro Estonia 92.5 104.9
42 Andreas Schuler Szwajcaria 93.0 104.7
43 Vladimir Zografski Bułgaria 92.5 103.7
44 Vitaliy Kalinichenko Ukraina 90.5 103.2
45 Sabirzhan Muminov Kazachstan 90.5 100.1
46 Casey Larson USA 90.5 99.4
47 Giovanni Bresadola Włochy 89.5 96.1
48 Filip Sakala Czechy 84.0 88.1
49 Danil Vassilyev Kazachstan 79.0 76.6
50 Eetu Nousiainen Finlandia 88.0 75.0
51 Daniel Moroder Włochy 81.0 74.8
przesuń kursor myszy nad odległość, aby zobaczyć szczegóły skoku

Drugą serię przy jedenastej belce i lekkim wietrze w plecy otworzył Danił Sadrejew - Rosjanin tym razem nie lądował tak daleko, jak godzinę wcześniej (94,5 m - 0,14 m/s). Tuż po nim na rozbiegu stanął Andrzej Stękała, który poleciał zdecydowanie bliżej (87,5 m - 0,15 m/s z tyłu); Sadrejew utrzymał się na czele także po skokach Junshiro Kobayashiego (92 m - 0,21 m/s), Zigi Jelara (90,5 m - 0,24 m/s) i Niko Kytosaho (91 m - 0,31 m/s), ale w końcu musiał uznać wyższość Constantina Schmida (92,5 m - aż 0,63 m/s w plecy).

Jako że kolejni skoczkowie nie byli w stanie dolecieć do punktu K, sędziowie zdecydowali się na wydłużenie rozbiegu do bramki dwunastej. Jako pierwszy taką długość rozbiegu przetestował Kamil Stoch - 96 metrów (0,6 m/s w plecy) dało mu prowadzenie, mimo sporych problemów na odjeździe i wynikających z tego niskich not za styl.

Polak teraz mógł już tylko czekać i odliczać, o ile miejsc awansuje. Za nim uplasował się Gregor Deschwanden (94 m - 0,44 m/s), ale zmiana na prowadzeniu nastąpiła szybko - nowym liderem został Keiichi Sato (95,5 m - 0,44 m/s), a później w jego ślady szli Cene Prevc (98 m - 0,42 m/s) i podrażniony daleką lokatą po pierwszej serii Halvor Egner Granerud (103 m - 0,35 m/s). Norweg miał aż 13,7 punktu przewagi nad Słoweńcem.

Bez wątpienia Norweg miał spore szanse na awans - i rzeczywiście maszerował w górę tabeli, ponieważ za nim plasowali się Stefan Kraft (97,5 m - 0,56 m/s), Markus Eisenbichler (95,5 m - 0,41 m/s), Robert Johansson (101 m - 0,29 m/s), Philipp Aschenwald (98 m - 0,37 m/s), Bor Pavlovcic (98 m - 0,61 m/s) i Daniel Andre Tande (98 m - 0,51 m/s). W tym momencie Granerud był już pewien lokaty w czołowej dziesiątce.

Oczywiście miejsce dziesiąte nie było celem Graneruda, więc Norweg szedł do góry również po kolejnych skokach - gorsze rezultaty uzyskiwali Michael Hayboeck (97,5 m - 0,71 m/s), Yukiya Sato (95 m - 0,43 m/s), Marius Lindvik (94,5 m - 0,71 m/s), Pius Paschke (95 m - 0,74 m/s) i dotychczasowy mistrz świata Dawid Kubacki (99 m - 0,42 m/s).

Norwega, ku wielkiej radości licznie zgromadzonej pod skocznią kartonowej publiczności, wyprzedził Karl Geiger. Reprezentant gospodarzy wykorzystał niezłe warunki (tylko 0,33 m/s w plecy) i doleciał do 102. metra, przypuszczając atak na podium. "Pudło" dla Niemca stało się faktem po skoku Ryoyu Kobayashiego (96,5 m - 0,25 m/s).

Po chwili z medalu mógł cieszyć się również Anze Lanisek - 101 metrów (0,19 m/s) to było co prawda za mało, by wyprzedzić Geigera, ale na Graneruda to wystarczyło!

Na górze pozostał już tylko jeden zawodnik - Piotr Żyła. Wiślanin stał przed ogromną szansą i wykorzystał ją! 102,5 metra w świetnym stylu dało mu TYTUŁ MISTRZA ŚWIATA!!!
Wyniki końcowe
zawodnik kraj odl. 1 odl. 2 punkty
1 Piotr Żyła Polska 105.0 102.5 268.8
2 Karl Geiger Niemcy 103.5 102.0 265.2
3 Anze Lanisek Słowenia 102.5 101.0 261.5
4 Halvor Egner Granerud Norwegia 99.0 103.0 259.7
5 Dawid Kubacki Polska 102.0 99.0 257.1
6 Robert Johansson Norwegia 100.0 101.0 256.5
7 Michael Hayboeck Austria 101.0 97.5 253.9
8 Bor Pavlovcic Słowenia 101.5 98.0 253.4
9 Daniel Andre Tande Norwegia 101.0 98.0 251.6
10 Stefan Kraft Austria 100.5 97.5 251.2
11 Pius Paschke Niemcy 103.0 95.0 250.9
12 Philipp Aschenwald Austria 100.0 98.0 250.0
  Ryoyu Kobayashi Japonia 104.0 96.5 250.0
14 Marius Lindvik Norwegia 102.0 94.5 248.5
15 Cene Prevc Słowenia 102.0 98.0 246.0
16 Yukiya Sato Japonia 104.0 95.0 244.3
17 Markus Eisenbichler Niemcy 98.5 95.5 241.1
18 Evgeniy Klimov Rosja 103.0 95.0 239.6
19 Daniel Huber Austria 99.5 94.5 239.4
20 Simon Ammann Szwajcaria 103.5 95.0 237.0
21 Keiichi Sato Japonia 98.0 95.5 236.8
22 Kamil Stoch Polska 96.0 96.0 236.0
23 Constantin Schmid Niemcy 97.5 92.5 233.2
24 Gregor Deschwanden Szwajcaria 97.5 94.0 232.4
25 Danil Sadreev Rosja 99.5 94.5 227.8
26 Niko Kytosaho Finlandia 98.5 91.0 225.4
27 Antti Aalto Finlandia 100.5 88.5 224.9
28 Ziga Jelar Słowenia 96.0 90.5 223.5
29 Junshiro Kobayashi Japonia 97.5 92.0 223.2
30 Andrzej Stękała Polska 95.0 87.5 211.6
31 Dominik Peter Szwajcaria 96.5   114.7
32 Cestmir Kozisek Czechy 96.5   113.5
33 Decker Dean USA 96.5   112.2
34 Mackenzie Boyd-Clowes Kanada 94.5   109.0
35 Vojtech Stursa Czechy 94.0   108.5
36 Klemens Murańka Polska 93.0   108.0
37 Mikhail Nazarov Rosja 92.0   107.6
38 Denis Kornilov Rosja 93.0   106.5
  Viktor Polasek Czechy 93.0   106.5
40 Sergey Tkachenko Kazachstan 93.5   105.4
41 Artti Aigro Estonia 92.5   104.9
42 Andreas Schuler Szwajcaria 93.0   104.7
43 Vladimir Zografski Bułgaria 92.5   103.7
44 Vitaliy Kalinichenko Ukraina 90.5   103.2
45 Sabirzhan Muminov Kazachstan 90.5   100.1
46 Casey Larson USA 90.5   99.4
47 Giovanni Bresadola Włochy 89.5   96.1
48 Filip Sakala Czechy 84.0   88.1
49 Danil Vassilyev Kazachstan 79.0   76.6
50 Eetu Nousiainen Finlandia 88.0   75.0
51 Daniel Moroder Włochy 81.0   74.8
przesuń kursor myszy nad odległość, aby zobaczyć szczegóły skoku

klasyfikacja medalowa MŚ »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2021 - wszystkie artykuły
Komentarze
fan skoków 85
Wyniki konkursu mix na MŚ w Oberstdorfie według wyników konkursu indywidualnego panów oraz średniej konkursu indywidualnego i drużynowego pań:
1.Słowenia 1031,8 pkt.
2.Norwegia 1031,5 pkt.
3.Austria 1026,5 pkt.
4.Japonia 993,6 pkt.
5.Niemcy 973,8 pkt.
6.Rosja 898,5 pkt.
7.POLSKA 861,8 pkt.
8.Czechy 783,4 pkt.
9.Finlandia 723,8 pkt.
10.Kanada 705,7 pkt.
11.Stany Zjednoczone Ameryki Północnej 693,6 pkt.
12.Rumunia 632,2 pkt.
(14.04.2021, 11:32)
marmi
@Lestek
Dzięki za info, znaczy możemy mówić o rekordzie "pseudo" oficjalnym. Bo niby nie uznają oficjalnie, ale jednak podają od paru lat w protokołach i ten wynik tylko możemy uznawać za rekord FISowski. W przypadku normalnego obiektu w Oberstdorfie go nie było.
Skok Bradatscha być może zatem był lub nadal jest rekordem uwzględnianym przez organizatora, klub czy tam właściciela skoczni, takim całkowicie nieoficjalnym :)
No i ciekawe co teraz spytany o to samo powiedziałby Sandro Pertile :)
@Polonus
W pełni się zgadzam, cieszę się, że mamy to samo zdanie w temacie, co nie zdarza się zbyt często :)
(03.03.2021, 12:24)
Orka
Granerud powiedział w wywiadzie norweskim mediom że to dziwne kiedy nie wygrywa najlepszy skoczek sezonu mistrzostwa świata na skoczni normalnej. Żal mi tego dzieciaka. Jego niedojrzałość i słaba psychika pokazuje że musi się wiele uczyć od starych mistrzów a klasy nie ma żadnej i nie zasługuje na wygraną
(01.03.2021, 20:00)
Polonus
@skifan
Racja.
W euforii się zagalopowałem.
W takim razie Wolny, Stękała i Murańka będą walczyć na treningach o jedno miejsce startowe. Gdyby dwóch z nich skakało znacznie lepiej od Kamila, to Doleżal nie powinien mieć sentymentów.
Ale myślę, że Kamil da radę.
(01.03.2021, 19:45)
skifan
@ Polonus

Jeśli się nie pomyliłem, to naliczyłem 5 skoczków, których chciałbyś widzieć w konkursie na dużej skoczni (wszyscy, o których napomknąłeś, poza Murańką). Niestety, tym razem będzie mogło wystartować tylko 4 naszych zawodników. Dodatkowe miejsce przysługiwało nam tylko na normalnej skoczni z tego powodu, że 2 lata temu nasz zawodnik zdobył mistrzostwo świata na takiej skoczni i tak samo będzie zapewne za 2 lata. Na dużej skoczni będzie natomiast 5 Niemców.
(01.03.2021, 13:30)
Polonus
Emocje opadły. Można to ocenić.
Świetny konkurs, w którym wygrał najlepszy. nigdy nie przypuszczałem, że Piotr Żyła będzie zasłużenie najlepszym skoczkiem zawodów o mistrzostwo świata. A był. Te wypisywane tu brednie, że wygrał tylko i wyłącznie dzięki fartowi są tyle warte co funt kłaków.
Główny faworyt, poza tym, że w pierwszym skoku miał zdecydowanie słabsze warunki skoku, popełnił też w nim duży błąd, który pozbawił go nie tylko złota, ale również medalu. Innemu z faworytów, Eisenbichlerowi, warunki w pierwszym skoku też nie sprzyjały.
Polacy. Oprócz Żyły - zawiedli.
Dawid Kubacki, wobec zaistniałej na skoczni sytuacji (skoki Graneruda i Eisenbichlera), powinien zdobyć złoto, a przynajmniej medal. Nie zdobył.
Andrzej Stękała spisał sie, uważam, na miarę swych umiejętności skakania na małych obiektach, choć nie wiem dlaczego tak słabo skoczył w drugiej serii. Zawiedli zupełnie Stoch i Murańka. Stocha, tylko i wyłącznie z tytułu zasług, można od biedy usprawiedliwić, choć wypada wspomnieć, ze wyższe miejsca na małej skoczni potrafili zająć w roku 2001 nawet, nie znajdujący się przecież wówczas wcale w dobrej formie, Skupień czy Mateja.
To, co zrobił Murańka to jest zwyczajnie dramat. Miejsce poza 30-tką na MŚ to nie jest miejsce poza 30-tką w konkursie rozgrywanym w ramach T4S, gdzie skacze kilkunastu Austriaków czy Niemców. To nie jest nawet miejsce poza 30-tk a w każdym innym konkursie PŚ, gdzie skacze po 7-miu Niemców, Austriaków, Polaków, Słoweńców czy Norwegów. Tutaj każda nacja wystawia 4-ch skoczków. Polak nie wszedł do serii finałowej, w której znaleźli się, m.in., Sadriejew, Kytoesaho czy będący w apopgeum bezformia 40-letni Ammann. Że tylko te najbardziej jaskrawe przykłady wymienię. Dodatkowo Murańka przegrał jeszcze z Koziskiem, Stursą, Peterem, Deanem i Boydem. Tego, może poza Kanadyjczykiem (to tez zresztą tylko przy dużej porcji dobrej woli), wybaczyć mu już z pewnością żadnym sumptem nie można.
Zawsze byłem zagorzałym wręcz fanem Klimka. Ostatnie dwa lata mądrzałem. Od dziś nie może na mnie liczyć w żaden sposób. Miarka się przebrała.
Czy na dużej skoczni coś się zmieni? Nie byłbym kibicem, gdybym w to nie wierzył. Mam nadzieję, że wróci do dobrego skakania Kamil. Oberstdorf nie jest jedną z jego najbardziej ulubionych skoczni, ale potrafił tu wygrać, a dwukrotnie zajął drugie miejsce. Raz jeszcze był czwarty i raz szósty. Dawidowi rzeczywiście brakuje tylko i wyłącznie szlifu. Może go przez te cztery dni odnajdzie. Mistrz świata jest jeszcze bardziej niż zwykle nieobliczalny, więc może zarówno nie wejść do finału, jak i powtórzyć sukces z soboty. Jeśli tegoroczne dobre wyniki nie wynikały z łamania przepisów, to z dobrej strony powinien się pokazać również Andrzej Stekała. Dałbym tez szansę Wolnemu, bo na Klimka, jak pokazał konkurs na małej skoczni, liczyć szkoda nerwów.
Mam nadzieję, że do końca mistrzostw będą w miarę równe, przynajmniej takie jak dotąd, warunki. A jak nie będą, to niech nasi mają pod narty. Wolę jak wygrywa Polak niż Niemiec, Austriak czy Norweg.
Amen.
(01.03.2021, 12:20)
Lestek
@marmi

Wykładnia Waltera Hofera:

"Po pierwsze - FIS nie uznaje żadnych rekordów oficjalnie. Przed każdymi zawodami jestem pytany o to, jaki jest rekord danego obiektu. Jako, że bardzo jest trudno porównywać rekordy osiągane w konkursach na różnym szczeblu, zaproponowaliśmy, aby prowadzić swego rodzaju zestawienie rekordów na poziomie Pucharu Świata. Mimo to, organizator każdych zawodów może prowadzić własną klasyfikację rekordów skoczni i uwzględniać je w swoich statystykach."
(28.02.2021, 17:29)
jb
@marmi Znane mi źrodła jako oficjalny rekord podawały wynik Johannesa Rydzeka 105 m. Natomiast niektóre strony rzeczywiście jako rekord wymieniały skok Bradatscha.
(28.02.2021, 15:26)
marmi
@jb
Dzięki, widocznie p. Kwieciński jeszcze tego rodzaju zawodów nie wpisał do bazy (co jest trochę dziwne, bo są tam bardziej egzotyczne wyniki).
Nie zmienia to faktu, że ten skok Bradatscha nie mógł być oficjalnym rekordem skoczni ze względu na obowiązujące przepisy.
(28.02.2021, 15:11)
jb
@marmi Ta sama strona podaje, że 11.03.2012 r. odbyły się finałowe zawody cyklu Deutschlandpokal sezonu 2011/12. Bradatsch zwyciężył w kategorii juniorów młodszych skokami na odległośc 106,5 i 99 m (nota 257,0 pkt). Ciekawostka - w kategorii seniorów wygrał Georg Spaeth skokami na odległośc 104 i 100 m i z notą 256,5 m.
(28.02.2021, 15:00)
hana
Piotrze, pozostań takim jakim jesteś, gratulacje i. Dawaj nam dalej tyle radości, TAKICH pozytywów potrzebujemy więcej
(28.02.2021, 14:46)
jb
Albo: 2014_09_19_ergebnislistehs106
(28.02.2021, 14:41)
jb
@marmi To jakieś kiepskie źródła. Bo strona https://www.deutscherskiverban d.de/ podaje, że 19.09.2014 r. odbyły się zawody z cyklu Deutschlandpokal. W kategorii seniorów wygrał właśnie Heinrich skokami na odległość 103 i 107,5 m, przed Florianem Menzem - 104 i 102 m, oraz Michaelem Herrmannem - 100 i 105,5 m. Spróbuj wkleić w wyszukiwarkę hasło: DSV Jugendcup / Deutschlandpokal
(28.02.2021, 14:38)
marmi
Dla Graneruda liczy się tylko pierwsze miejsce w tym sezonie i w jego sytuacji, przy jego dominacji. Będzie śpiewał inaczej, gdy już dominatorem nie będzie LoL
@skifan
Tak, Dolezal ma wpływ na formę naszych skoczków, w tym Żyły. Wygląda na to, że na dzień konkursowy został psychologiem i odblokował go przez rozmowę. Można znaleźć sporo wypowiedzi, w tym Żyły czy Małysza, które to potwierdzają. Także to, że on jest pocieszny (co się jednym podoba a innym nie) przed kamerami, ale już nie z trenerem czy sztabem.
@jb
Chodziło o to, że zupełnie co innego było na stronie skoczni do czasu, gdy napisałem tamten komentarz. W ciągu godziny zostało to poprawione, za co dziękuję redakcji :)
Otóż oficjalnym rekordem skoczni był podany skok S. Bradatscha 106,5m z 11.03.2012. Zacząłem kopać i nie znalazłem ani żadnego konkursu tego dnia na tej skoczni, ani też Bradatsch nigdy tyle tam nie skoczył wg źródeł, które sprawdzałem. Nie mówiąc już o oficjalnym rekordzie.
Najdłuższym skokiem był ten T. Heinricha 107,5, który nadal widnieje jako letni rekord z 19.09.2014. To także budzi moje wątpliwości, bo wg bazy p. Kwiatkowskiego nie było konkursu tego dnia na tej skoczni. No ale ponieważ nie jest to rekord oficjalny ani też najdłuższy skok to już jest mało istotne. Teoretycznie w bazie może tego konkursu brakować, tyle że tam są nawet konkursy dzieci na skoczniach K20 itp. więc mało prawdopodobne.
Zawsze sprawdzam rekordy skoczni na imprezach mistrzowskich szczególnie na skoczniach, na których nie odbywa się PŚ, bo to jest ciekawe zagadnienie. A dlaczego to wielu czytelników doskonale wie, nie będę się dalej rozpisywał :)
(28.02.2021, 12:22)
Slawek
Andrzej

Może to dzisiaj Lundby wywalczy dla Graneruda jakiś medal.
(28.02.2021, 07:37)
Slawek
PIOTR ŻYŁA MISTRZEM ŚWIATA.
(28.02.2021, 06:48)
Slawek
skifan

Doleżal pewnie nie spodziewał się że Żyła zdobędzie mistrza. W sumie to pozytywna niespodzianka. Fajnie, że utrzymał to pierwsze miejsce po 1 turze i drugiej.
(28.02.2021, 06:40)
skifan
Co za kakofonia z powodu dwóch skoków!
Żyła ryczy, Norwegowie pieją, Austriacy warczą.
(28.02.2021, 06:21)
skifan
@ Slawek

" (...) Wątpię żeby Doleżal robił eksperymenty z Murańką lub Wolnym."
Chyba dopiero treningi pokażą, co tu byłoby eksperymentem. W każdym razie trzymajmy kciuki za naszych skoczków.
(28.02.2021, 06:09)
skifan
@ FanPl

"Dlaczego martwisz się o formę Stocha? (...)
Od dawna wiadomo, że Stoch nie lubi normalnych obiektów, gdzie kluczem do sukcesu to mocne wybicia (...)"

Niepokoi mnie forma Stocha. Wolno najeżdża na próg, blisko skacze. Tylko tyle. Prędkość najazdu ma, jak sądzę, pewne znaczenie, a najbardziej liczy się chyba długość skoku, czyż nie? A z tym jest teraz u Stocha słabo.
Może się mylę, ale mnie się zdaje, że Stoch był wicemistrzem świata i mistrzem olimpijskim na normalnej skoczni, więc niby dlaczego mielibyśmy uważać, że nie lubi tych skoczni?
No cóż, najbliższe dni pokażą, jak z nim teraz jest.
Trzymajmy kciuki za jego bardzo wysoką formę.
(28.02.2021, 06:05)
skifan
@ Sławek

" (...) Trenera będą bronić dobre wyniki zawodników. (...)"

Oczywiśc ie, masz rację, ale nie o to chodzi. Trener dzisiaj po konkursie wyglądał na zaskoczonego wynikiem i zmieszanego.
Na mnie on sprawia wrażenie, jakby nie miał wpływu na to, co się dzieje, czyli na to, jaka jest aktualna forma naszych zawodników. Ale może się mylę.
(28.02.2021, 05:51)
Slawek
italianista

To normalne. Eisenbichler się cieszy jak ma dobry skok. Spokojnie podszedł do tej dsq tydzień temu. Granerud też wtedy dsq. Stękała po dsq też przestał dobrze skakać. I o co tu chodzi?
(28.02.2021, 04:58)
italianista
Jeszcze dla potwierdzenia mojego twierdzenia. Jak reaguje np. Eisenbichler w konkursach pś. Kiedy zajmie trzecie miejsce to jest w euforii, a jak czwarte to tylko machnie ręką.
(28.02.2021, 02:08)
Slawek
Andrzej

Wcale się im nie dziwię. Lundby ma już srebro i brąz, a Granerud nic.
(28.02.2021, 02:02)
italianista
@placek08 "Nie można natomiast klasy sportowca sprowadzać tylko do medali MŚ". -Dla mnie najważniejszą rzeczą w ocenie są medale igrzysk, mistrzostw świata i mistrzostw świata w lotach (indywidualnie i drużynowo) oraz miejsca na podium w konkursach pucharu świata (też indywidualnie i drużynowo), ale przy porównywaniu dwóch skoczków medale drużynowe nie powinny być brane pod uwagę. Velta ma o wiele uboższą karierę od Prevca. W konkursach pś 0-2-4 a Prevc 23-18-14. Velta ma złoto i brąz mś i srebro mś w lotach (1 złoto, 1 srebro i 1 brąz). Prevc srebro i brąz io, srebro i brąz mś, złoto i brąz mś w lotach (1 złoto, 2 srebra i 3 brązy). Klasyfikacje generalne pś i tcs dla mnie już są zawarte w podiach konkursów pś. TCS to turniej tylko w skokach narciarskich mężczyzn, typowo komercyjny jak Tour de Ski w biegach narciarskich, który startuje od sezonu 2006/2007, tylko że biegacze wybierają 3 opcje: start na wynik, start treningowy albo brak startu. Jedynie w sezonie bez io i mś ten turniej ma wartość sportową. W TCS wszyscy przystępują do rywalizacji, większość z myślą o wyniku. Ale to dalej jest de facto walka w konkursach pś tak jak klasyfikacja generalna pś, gdzie można w danym sezonie wygrać mając ok. 1100 punktów, a w innym taka suma ledwo ledwo daje trzecie miejsce. W TCS jest podobnie - kumulacja punktów, tylko że not 8 skoków konkursowych. Top 10 nie ma co przytaczać porównując Kubackiego i Żyłę, bo za dużo osiągnęli w top 3, żeby to miało jakąkolwiek wartość. O 10. miejsce w kg pś nikt już nie walczy z myślą o tym, żeby je wywalczyć za wszelką cenę - to cel poboczny - każdy skupia się na poszczególnych konkursach. Dawniej to miało znaczenie, bo pierwsza dziesiątka miała kwalifikację do konkursu głównego. Podia Kubackiego w konkursach pś vs podia Żyły w konkursach pś są prawie zbliżone. Kubacki jest tu lepszy, ale z medali ma 1 złoto a Żyła 1 złoto i 1 brąz. Serie się nie liczą.
(28.02.2021, 01:56)
Slawek
placek08

Według Graneruda liczy się tylko pierwsze miejsce. Przynajmniej dla niego.
(28.02.2021, 01:13)
placek08
@italianista
Patrząc jedynie przez pryzmat MŚ to masz rację: Piotr>Dawid. Ale jednak (nawet nie licząc LGP i drużynówek) Dawid ma więcej wygranych i podiów (5-5-13 do 2-5-10) oraz rewelacyjną serię 10 podiów z rzędu. Wygrał też TCS i raz był 3, a Żyła raz drugi (miejsca w TOP10: 4-2).

Uważam, że nie celowanie w czwarte miejsce w PŚ nie oznacza, że wysokie pozycje są bez znaczenia. O ile o 4te czy 5te może nikt nie walczy, o tyle o 10e już pewnie tak. Przede wszystkim jednak generalka odzwierciedla formę i dyspozycję z całego sezonu - niezależnie od tego, czy zajęło się pierwsze, czwarte czy dwudzieste miejsce. Oczywiście można się spierać, czy liczy się tylko najlepszy, trójka czy ogółem wysokie miejsce. Nie można natomiast klasy sportowca sprowadzać tylko do medali MŚ, bo wtedy wychodzą takie kwiatki jak Velta>P. Prevc.

Wyciągając argumenty na korzyść Żyły (nie dodało mi się wcześniej) można jeszcze wspomnieć o sumie punktów w PŚ, która na razie jest (jeszcze?) na korzyść Wiewióra.
(28.02.2021, 00:59)
Slawek
Xd

Stoch też wygrał trzeciego złotego orła. Możliwe że też by wygrał po raz trzeci Raw Air.
(28.02.2021, 00:44)
Slawek
skifan

No tak, trochę czasu zostało do drużynowego. Skład będzie prawdopodobnie: Stoch, Kubacki, Żyła i Stękała na indywidualny i drużynowy. Wątpię żeby Doleżal robił eksperymenty z Murańką lub Wolnym.
(28.02.2021, 00:21)
Slawek
FanPl

Żyła ponoć też woli duże skocznie, a został mistrzem na normalnej, średniej. Geiger wszyscy uważali, że jest najlepszy na średnich, jednak wygrał w lotach mistrzostwo. PŚ sobie odpuścił i kolekcjonuje medale z Mś.
Stoch jak najbardziej jest w formie. Przeplata bardzo dobre skoki z dobrymi lub słabymi. Wczoraj dwa słabe, więc następnym razem powinno być lepiej.
(27.02.2021, 23:50)
italianista
@placek08 LGP poza nabijaniem kwoty startowej jest bez znaczenia. Miejsca poza podium w kg pś też, bo raczej nikt nie walczy o czwarte miejsce (tutaj bardziej miarodajne są podia w konkursach pś). Natomiast jeśli miałbym postawić wyżej spośród tej dwójki, to postawiłbym Żyłę. Kubacki złoto indywidualnie na mś zdobył w zupełnie innych okolicznościach, przede wszystkim bez presji, kiedy wykonywał skok w drugiej serii. Żyła prowadził po pierwszej serii, więc optyka zupełnie inna. Kubacki na io 2018 na dużej skoczni zajmował piąte miejsce po pierwszej serii (134,5 m) i tracił 1,4 pkt. do podium, a w drugiej spadł na dziesiąte (126 m). Na mś na normalnej skoczni w 2017 był piąty (96,5 m) ze stratą 1,6 pkt. do podium, a skończył ósmy (93,5 m). Na dużej na tych samych mś był piąty ze stratą 0,4 pkt. do podium (128,5 m), a skończył ósmy (123 m). Dzisiaj był piąty ze stratą 0,6 pkt. do podium (102 m) i tę samą pozycję utrzymał na koniec konkursu (99 m). Łącznie Kubacki był w zasięgu punktowym na medal 4 razy (1 raz na io i 3 na mś) i 4 razy bez powodzenia. Żyła miał 2 takie sytuacje, obydwie na mś indywidualnie będąc po pierwszej serii w zasięgu punktowym do podium i zawsze kończył z medalem. W pierwszym wypadku na mś 2017 na dużej skoczni tracił do podium 2,2 pkt. (127,5 m) i skończył z brązem (131 m), a w drugim dzisiaj prowadził po pierwszej serii z przewagą 3 pkt. i zdobył tytuł. Medali i podium drużynowych nie brałbym do porównania, a taki stanowi medal Kubackiego z igrzysk, który Żyła też by wywalczył, gdyby wystąpił wtedy zamiast np. Kubackiego, bo przewaga nad czwartą Austrią wyniosła prawie 100 punktów. Ja bardziej cenię dokonania Żyły za 2/2 w wykorzystaniu szans niż 0/4 Kubackiego. Żyłę kojarzę przez to o wiele bardziej pozytywnie niż Kubackiego. Do tego u Kubackiego dochodzi masa wygranych w kwalifikacjach i prologach, kompletnie bez przełożenia na główny konkurs.
(27.02.2021, 23:39)
FanPl
Skifan
Dlaczego martwisz się o formę Stocha?
Żyła przed Mistrzostwami zawodził a nawet na treningach w Oberstdorfie nie dawał full mocy przy odbiciu i był nisko a teraz jest Mistrzem Świata. Od dawna wiadomo, że Stoch nie lubi normalnych obiektów, gdzie kluczem do sukcesu to mocne wybicia, a dobrze radzi sobie na, dużych obiektach i pewno tak samo może być że Stękałą, który w Zakopanem był naszym liderem.
(27.02.2021, 23:24)
Slawek
czeslaw

W poniedziałek będzie.
(27.02.2021, 22:27)
Xami
To nie mamy drużyny. Medalu drozynowego nie.
zdobędziemy
(27.02.2021, 22:16)
czeslaw
a gdzie mazurek dąbrowskiego? niemcy nigdy nie mogą sie pogodzic z sukcesem Polaka
(27.02.2021, 22:04)
placek08
@Horus
Spośród tej pary lepsze osiągnięcia ma Kubacki (poza klasyfikacją medalową MŚ) - medal IO, TCS, więcej miejsc na podium i zwycięstw w PŚ, do tego więcej miejsc w TOP10 generalki PŚ i wygrane LGP. Natomiast pytanie, gdzie umieścić w rankingu wszech-czasów Marusarza?
(27.02.2021, 22:03)
Slawek
skifan

Jakaś rozmowa była dzisiaj między Doleżalem i Żyłą. Żyła powiedział że nie pamięta, czy nie słuchał co do niego mówił Doleżal. Trenera będą bronić dobre wyniki zawodników. Jak ich nie ma, to trenera za burtę i szuka się innego.
(27.02.2021, 21:53)
skifan
@ Sławek

Jeszcze kilka treningów na dużej skoczni przed nami. Jeszcze konkurs indywidualny. Trochę za wcześnie, żeby już teraz ustalać skład drużyny. Mnie forma Stocha bardzo niepokoi. Zobaczymy, jak będzie.
(27.02.2021, 21:45)
skifan
Ciekawe, jakoś nikt sukcesu Żyły nie łączy z trenerem Doleżalem. Jak sądzicie, czy trener miał jakiś wpływ na to mistrzostwo, czy nie? Czy ten trener w ogóle ma wpływ na formę naszych skoczków?
(27.02.2021, 21:38)
Slawek
Mamy Stocha do drużyny, pewnie się pozbiera do tygodnia i Kubackiego, Żyłę. Kto czwarty? Stękała się pogubił trochę. I tak pewnie innej opcji nie będzie.
(27.02.2021, 21:32)
Horus
I znów trzeba zacząć od małyszomanii. Niemal dokładnie 20 lat temu (23 lutego 2001) Adam zdobył swój pierwszy złoty medal na MŚ. Teraz mistrzem został Żyła. Fenomenalny występ Piotra. I znów wróci pytanie: kto jest trzecim najlepszym skoczkiem w historii Polski? Kubacki czy Żyła?

Warto też dodać, że Polska ma teraz trzech aktywnych mistrzów świata. Takiej drużyny nie miał chyba nikt od czasów Austrii na MŚ 2013 (Morgenstern, Schlierenzauer, Loitzl).
(27.02.2021, 21:17)
jb
@marmi O co ci chodzi z rekordem tej skoczni? Obecnie widniejące na tej stronie dane są prawidłowe: oficjalny rekord - Granerud 105,5 m, najdłuższy skok Seidl 110 m dzisiaj na treningu. Poprzednio oficjalny rekord należał do Rydzeka - 105 m, a najdłuższe skoki do Watabe i Lindvika - po 106,5 m, a nastepnie Marity Kramer 109 m.
(27.02.2021, 21:08)
fan skoków85
No na pewno nie miał farta: 1. i 2. wynik serii, nawet do Graneruda w II serii niewiele stracił. W pełni zasłużone złoto. Brawo :-) Jutro Twardosz, Żyła, Karpiel i Kubacki. Liczę na miejsce w "6" :-)
(27.02.2021, 21:05)
Slawek
m3g

Dużo ludzi marudzących tutaj , pewnie obstawiali w firmach bukchmacherskich na Graneruda i przegrali kasę.
Na Żyłę to pewnie mało kto dawał, że wygra. Należał mu się ten złoty medal. Szkoda Kubackiego, trochę dalej by skoczył i też by tam jakiś medal miał.
(27.02.2021, 21:03)
Iggy
Ależ jestem zadowolony!!!
Nie dość, że Piotras wygrał, a od bardzo dawna życzyłem mu by i on miał jakieś swoje indywidualne złoto to jeszcze Granerud na 4 miejscu, akuracik za podium!
No coś pięknego
(27.02.2021, 20:58)
m3g
Zamiast cieszyć się ze zwycięstwa Polaka, to oczywiście masa narzekań i tekstów w stylu że miał fart. Po prostu ŻENADA drodzy państwo...
Wygrał nasz rodak i z tego powinniśmy się cieszyć bo jak nie z zwycięstw naszych to z czyich?
Piotrek wygrał czy się to komuś podoba czy nie, na szczęście radości z wygranej mu nikt nie zabierze a na takie podejście najpewniej ma wywalone.
Brawo Piotrze!
(27.02.2021, 20:27)
Slawek
K20

Wygrał Żyła złoty medal to się cieszył. Co miał płakać?
(27.02.2021, 20:20)
marmi
Jak piszę w komentarzu to inni też widzą. Może się mylę i jakiś czytelnik mnie poprawi bądź zna źródła takich wyników?
Rozumiem, że skoro redaktor odpisał to już nie muszę tego maila pisać. W przyszłości poza komentarzem będę się starał jednak o tym pamiętać.
(27.02.2021, 20:17)
Glon
Gratulacje dla Żyły!
(27.02.2021, 20:17)
Slawek
Ann

Chyba w poniedziałek dekoracja i rozdanie medali i hymn.
(27.02.2021, 20:17)
Ads
Brawa dla Żyły!!!
(27.02.2021, 20:16)
marmi
@italianista
Ciebie to za to nie idzie czytać, no chyba że ktoś lubi bajki LoL
@woj
Bardzo dobrze napisane, nic dodać nic ująć!

Hymny są przy wręczaniu medali, na MŚ to nie jest zaraz po konkursie tylko w innym czasie, podobno w poniedziałek, zdaje się że była o tym mowa w transmisji po konkursie.
(27.02.2021, 20:14)
solsar
Szkoda robić statystyki bo i tak nic one nie znaczą liczy się dyspozycja dnia, jak ktoś chce nadal prowadzic to proszę dopisać 3 ostatnie wyniki do moich statystyk, stworzymy alternatywny Puchar dla najlepszego skoczka we wszystkich skokach
Super brawo Żyła, Polska obroniła mistrzostwo świata!
(27.02.2021, 20:13)
Stawy
@marmi: po raz kolejny piszę, aby do nas w takich sprawach pisać maile, a nie komentarze.
(27.02.2021, 20:11)
marmi
@redakcja
W kwestii rekordu tej skoczni.
Pisałem o tym (nie tylko ja) już przy pierwszych treningach, ale nie było odpowiedzi, może nikt nie czytał.
Powtórzę więc: nie znajduję nigdzie potwierdzenia wyników widniejących jako rekord i najdalszy skok na tej skoczni.
Według mnie te wyniki już przed MŚ były niewiarygodne, więcej szczegółów pod treningami.
W tej chwili nie ma to już znaczenia w przypadku rekordu skoczni. W protokołach FIS widzimy, że przed kwalifikacjami tego rekordu po prostu nie było, natomiast od wczoraj należy od do Graneruda i wynosi 105,5m. Proszę o stosowną poprawkę na stronie tej skoczni.
(27.02.2021, 20:07)
Slawek
Xd

Po co Stoch ma kończyć karierę? Dzisiaj mu nie wyszło i tyle w temacie. Tydzień temu w Rasnovie drugi. W PŚ drużynowo na drugim, indywidualnie na trzecim z możliwością jeszcze na drugie miejsce.
(27.02.2021, 20:06)
Ja
Dlaczego nie zagrali polskiego hymnu po zwycięstwie Piotra Żyły
(27.02.2021, 19:59)
Andrzej
A Norwegowie w tytule wypominają fiasko Graneruda i nawet dali jego zdjęcie wykadrowane nieprzychylnie. Są na niego wkurzeni.
(27.02.2021, 19:53)
Coach
Były czasy, ze zazdroscilismy innym nacjom tego, że mają kilku w czołówce, a my tylko Adama. To jest klucz do medali. Jak wiadomo, konkursy mistrzowskie, to jedna szansa na jednego zawodnika. Trochę gorsze warunki i mizesz się obejść smakiem. Fajnie, że mamy trzech, bo nasze szanse sa rowne zGer, Aut czy Nor
(27.02.2021, 19:43)
italianista
@asd Stoch nie spóźnił. On po prostu nie ma mocy w nogach... Na skoczni normalnej to go od razu zdyskwalifikowało z walki. Jak zobaczyłem, że w próbnej skaczą z 10. i 9. belki to wiedziałem, że Stoch nic nie osiągnie. W pierwszej skakał z 10. belki, a w treningach kilka dni temu belki były o 2-4 wyższe. W drugiej skakał z 12., ale był już rozbity. W pierwszej skakał w ciszy, a w drugiej wiało mu 0,6 m/s z tyłu, a przy takim wietrze i niskiej belce jest bez szans. On do wykonania dobrego skoku potrzebuje prędkości przelotowej i lepszego wiatru dla siebie i gorszego dla rywali. Po Titisee-Neustadt przestał istnieć po skoku na 144 metry, tak jakby nogi od tamtego momentu nie wytrzymywały. Rasznova nie liczę, bo tam egzotyka sędziowska rozdawała noty za nazwiska, a tam Stoch miał najwyższe noty, a odległościowo wypadał słabiej od rywali. Na dużej ma zdecydowanie większe szanse, bo tam można skakać płasko. Duża w Obesrtdorfie, na której rozgrywany jest pierwszy konkurs TCS, to dobra skocznia dla Stocha i Krafta. Tam można skakać nisko nad zeskokiem. Dzisiaj ewidentnie było widać, że Stoch w obu skokach rył nartami przy lądowaniu, bo chciał skoczyć z metr dalej. Natomiast po tym co pokazał Żyła na progu dzisiaj można zakładać, że włączy się być może do walki o drugi tytuł. On jak rozłoży narty szeroko potrafi lecieć jak latawiec na samej strudze powietrza, ale też przydałoby się mu trochę przedniego wiaterku, żeby nawiązać walkę z Johanssonem. Natomiast ma ten atut, że teraz z punkcik więcej za każdy skok może mieć więcej.za styl. Kubacki na dużej jest raczej bez szans. Moim zdaniem Wolny powinien wystąpić na dużej w obu konkursach, bo ma miękki telemark i podobną v-kę co Żyła. Stękała skacze siłowo, narty kieruje za bardzo do góry, a po ich skróceniu nie istnieje. Poza tym sędziowie zaczęli go już oceniać słabo. O Murańce nawet nie ma co mówić, dzisiaj fatalne skoki w próbnej i konkursie. Słabe odbicie, a lądowanie tragiczne na skutek płaskiego toru lotu ze skrętem do lewej bandy skoczni. Co prawda w locie potrafi skoczyć daleko przy przednim wietrze, ale odbicie ma bardzo nerwowe, co wpływa na jego nieregularność. Dzisiejsze złoto Żyły cieszy mnie o wiele bardziej, bo to mój ulubiony polski skoczek. Świetnie się patrzy na to, jak łapie strugę powietrza i ciągnie na niej skok ile się da. W tym sezonie już kilka razy było ewidentnie widać, jak w środkowej fazie lotu narty i kombinezon zaczynały mu się ruszać, a wtedy przy tym stylu v jaki ma dawało mu to okolice punktu hs. Jeśli miałbym wybierać moich ulubionych do oglądania skoczków, to wybrałbym Żyłę i Johanssona. Luz i czucie powietrza - świetni skoczkowie. Natomiast Stocha ogląda się coraz gorzej, bo gołym okiem widać, że bez not za styl nie istnieje.
(27.02.2021, 19:38)
Danek
Brawo , brawo Piotr !Wierzyłem że wreszcie uda mu się wygrać jakąś wielką imprezę i to się wreszcie stało . Do tej pory był trochę w cieniu Kamila i Dawida bo oni wygrywali wielkie imprezy a Piotr mimo że stał na podium na mistrzostwach w Lahti mimo żę był drugi w TCS to to nie było to samo co zwycięstwo . Dziś Piotr tego dokonał skakał w kapitalny sposób i zasłużenie został mistrzem świata . . Ten zawodnik gdy tylko ma swój dzień to może absolutnie wszystko zrobić na skoczni dziś ten dzień miał wielkie gratulacje tyle lat czekania na zwycięstwo w wielkiej imprezie się opłaciło .
(27.02.2021, 19:35)
Irek
@skifan Dokładnie Żyła mnie też irytuje, umysł przedszkolaka, to co wyprwiał dziś w wywiadach dla nie znających go wyglądało jakby nabrał się czegoś. Wolę jak Stoch wygrywa czy Kubacki.
(27.02.2021, 19:33)
marmi
Co za emocjonujący konkurs ze szczęśliwym zakończeniem dla Piotrka Żyły!
Wielkie gratulacje dla niego, wreszcie może powiedzieć, że jest wśród największych w polskich skokach w historii!!! Dotąd brakowało tego czegoś, czyli właśnie jakiegoś tytułu i oto jest!
Wywalczony, zasłużony i nieprzypadkowy. Jest także sensacyjny, podobnie jak Emy Klinec u pań, co nie przeczy powyższemu, żeby nie było :)
Ja właśnie nazywam to sensacją, wystarczy dodać, że NIKT nie wytypował go na mistrza, a tylko 14 razy został wstawiony do top5. Jednocześnie jest najstarszym mistrzem w historii, więc i on ma teraz swoje NAJ :)
Można powiedzieć, że pozostałe miejsca na podium także dość niespodziewane, ale również wywalczone, najprędzej spodziewałbym się na nim Laniska :)
Granerud nie miał szczęścia do warunków i tuż za podium, co nie zmienia faktu że wielkich rozpiętości nie było i ten pierwszy skok najpewniej nie do końca mu wyszedł.
Bardzo dobre miejsce 5te Kubackiego, on sam niezadowolony i dobrze, ale to miejsce, na które można było przed konkursem liczyć, na pewno nie zawiódł. Niewiele zabrakło, te 2m więcej w drugim skoku by wystarczyły (bo i oceny by troszkę podskoczyły) do pudła. Najwięcej osób typowało go właśnie na miejscu piątym :)
Pozostali Polacy słabo, to nie był dzień Kamila, ale to niewątpliwie jest dzień Piotrka!
Granerud, Kraft, Kobayashi, Eisenbichler, Stoch - ci w pierwszym rzędzie przychodzą mi na myśl jako przegrani dziś.
A z wygranych poza podium to najprędzej Sadriejew, choć ci co go stawiali w top10 jak widać bujali w obłokach :)
Poza tym wyżej niż bym się spodziewał Hayboeck (najlepszy z Austrii), C. Prevc, Klimow. Przyzwoicie też Czesi jak na ich mizerną formę i stan skoków w ogóle, pomimo braku awansu do drugiej serii.
(27.02.2021, 19:29)
woj
@skifan
Dzięki za rozsądną odpowiedź.
(27.02.2021, 19:29)
Tomek wierny kibic
Oglądam skoki już około 25 lat. I u mnie akurat Piotr Żyła wzbudza sympatię, podoba mi się jego poczucie humoru i luz, wypowiedzi itd. Ale szczerze przed finałowym skokiem nie wierzyłem że Piotrek wytrzyma to i zdobędzie złoto, bo jak wiemy jest zwariowany i nie wiadomo czego się spodziewać. Mimo wszystko jako wierny kibic bardzo chciałem żeby wygrał. Po udanym skoku wyskoczyłem z radości i wykrzyczałem. Myślę że przez to że nie spodziewałem się że Piotrek to ogarnie, tym bardziej ciszy mnie niezmiernie jego złoto.
(27.02.2021, 19:28)
Tomek
@PanSzowa. To wysokość nad zeskokiem, pułap z jakiego zawodnik podchodzi do lądowania. Nie wiem jak na Eurosporcie ale nawet na TVP powiedzieli o co z tym chodzi. Jak dla mnie niepotrzebna ciekawostka, jak zresztą kąt ułożenia nóg na wybiciu z progu (na TCS)
(27.02.2021, 19:24)
skifan
@ woj

Piotr Żyła nie wzbudza sympatii. Raczej irytuje swoim zachowaniem. W przeciwieństwie do Kamila Stocha i Dawida Kubackiego. Dlatego ludzie marudzą i nie cenią jego sukcesu. Za kilka lat, gdy dzisiejsze mistrzostwo świata będzie odległym wydarzeniem, emocje opadną, sympatie i antypatie zbledną, będzie się z uznaniem i sympatią wspominać mistrzowski tytuł Piotra Żyły.
(27.02.2021, 19:20)
Marvin
@Janusz. Po I serii pisałeś że Żyła miał szczęście do warunków i soadnie na 15 msce. Teraz kiedy wiesz, że sie pomyliłeś zamiast to przyznac piszesz że na skoczni normalnej są sztuczne konkursy. Kolejna Twoja bzdura, skoki na mniejszych obiektach sa nawet trudniejsze niż na dużych - rozbieg jest krótki i łatwo spóźnić, trzeba mieć bardzo silne odbicie na progu i nie ma czasu w powietrzu aby skorygować błędy
(27.02.2021, 19:17)
PanSzowa
Ja z innej beczki - czy ktoś może mi wytłumaczyć co na nowej grafice oznacza wartość w metrach przy lądowaniu, wyświetlana poniżej prędkości? Najczęściej było to ok. 1 metra, a zakres jaki wychwyciłem to od 0,8 do 1,8 metra.
(27.02.2021, 19:14)
Gratulacje
Dzisiaj Iga Świątek wygrała turniej WTA a Piotrek wygrał Mistrzostwa Świata. I uważam, że ten tytuł Piotrka jest większy nawet od tytułu Igi w Roland Garossie. Jak na razie największe pozytywne zaskoczenie w mojej pamięci kibica skoków.
(27.02.2021, 19:09)
woj
Zdumiewające, jak wiele komentarzy utrzymanych jest w tonie:
- miał farta
- na tej skoczni to się nie liczy
- nie zasłużył, bo (podstaw cokolwiek, byle samoprzekonać się, że nie zasłużył)
Co by się nie wydarzyło, to źle.
W ostatnich dniach większość komentarzy odbijała się od "zwolnić Dolezala" po "ale będzie katastrofa".
Tymczase m mamy mistrzostwo świata, wcześniej wygraną w TCS i trzech zawodników w Top7 PŚ (w tym trzeciego), drugie miejsce w PN i sporo pojedynczych osiągnięć.
Jeszcze mało?
Nawet jakbyśmy wygrywali wszystko z przewagą jak Małysz w 2001 byłoby źle, albo że fart i kombinezony.
(27.02.2021, 18:58)
ziom
Wszystko spoko, ale w drużynówce będzie ciężko o medal.
(27.02.2021, 18:57)
do janusz
masz w 100 procentach rację. Po co zawody na skoczniach normalnych. Relikt przeszłości.
(27.02.2021, 18:56)
KKE
Wiedziałem! I wyjaśnił, trzeba chodzić na spacer, a potem długo grać na gitarze! I papryka i sok z pomarańczy!
(27.02.2021, 18:54)
Janusz
Najważniejsze mistrzostwo jest na dużej skoczni, na tej co dzisiaj to prawie się nie skacze, to taki sztuczny konkurs robiony na siłę.
(27.02.2021, 18:53)
Komuszek77
Piotrek, tylko nie świętuj za bardzo, bo jutro miksy.
(27.02.2021, 18:53)
woj
Warto dodać, że pierwsza szóstka konkursu to zawodnicy z Top10 Pucharu Świata, więc przypadku nie ma.
(27.02.2021, 18:53)
kibic
A Stoch udzielił dziś jakiegoś wywiadu czy uciekł jak niepyszny ?
(27.02.2021, 18:51)
italianista
Żyła był najmocniejszy na progu. Już wczoraj po kwalifikacjach pisałem, że może kryć formę. Zaciekawiło mnie to, jak trzyma ręce na rozbiegu - niemal dotykając pośladków. Granerud na czwartym miejscu, więc to idealne rozstrzygnięcie, choć to może go zmobilizować do lepszych skoków na skoczni dużej, co spowoduje wyższy poziom i trudniejszą walkę Polaków o medal. Dotychczasowe starty Żyły na skoczni normalnej pokazują, że jego wyniki nie były miarodajne do jego możliwości wybicia z progu. W 2014 i 2018 na igrzyskach miał problemy osobiste, co wpłynęło na to, że w 2014 wystąpił tylko w konkursie na dużej skoczni i w drużynówce, a w 2018 w ogóle. Na MŚ do tej pory najwyższe miejsce na normalnej to było 19. miejsce zajmowane 2 razy: w 2011 i 2017. Zawsze uważałem, że ma mocne odbicie, ale dopiero dzisiaj wszystko się ułożyło. Oby na igrzyskach w przyszłym roku w końcu mu się udało zdobyć chociaż jeden medal w drużynówce. To może być jego ostatnia szansa.
(27.02.2021, 18:50)
Jaro
Kubacki w wywiadzie powiedział że Żyła dwa razy miał farta i mu się udało. widać że mu szkoda straconego tytułu.
(27.02.2021, 18:49)
asd
Brawo dla Piotrka, nalezalo mu się. Najlepszy w 1 serii, 2 nota 2 serii, dziś to był jego dzień, ogromne gratulacje dla niego i całego sztabu i też dla innych skoczków. Bardzo dobry wynik Dawida, szkoda spóźnionych skokow Kamila, jednak on nie musi nic udowadniać. Brakuje jedynie @Hej który napisze zaraz że jest pupilem czy mial inny kombinezon albo inne brednie
(27.02.2021, 18:41)
fan skoków i żużla 886
dziś nie odpowiadam na żaden komentarz bo mi się nie chce poczytam sobie inne komentarze ale nie odpowiem więc brawo PIOTREK super skoki dzisiaj Dawid też dobre skoki Kamil no nieudany dzień tak samo jak Andrzej liczę na poprawę na dużej wiem że będą komentarze żeby kończył karierę ale wiem jak jest z tymi komentarzami i tylko nie powiem co bo mi komentarz usuną
piszą takie komentarze i jeszcze raz BRAWO PIOTREK a i Granerud zawiódł w pierwszej serii więcej takich skoków w jego wykonaniu bo dzięki temu będzie ciekawie a nie że nudno się ogląda
(27.02.2021, 18:40)
K20
Na miejscu FIS-u bym Żyłę antydopigowo skontrolował, ten śmiech na belce przed skokiem, podejrzane.
(27.02.2021, 18:36)
Nikolash
Brawo Żyła. Dawid ok. Kamil, Stękała i Murańka zawiedli... Największym plusem jest granulat poza podium :D
(27.02.2021, 18:35)
uskotko
Brawo, Piotruś!!!
(27.02.2021, 18:33)
skifan
Moje oczekiwania przed konkursem.
1) 3 miejsca 1-8. Nie spełniło się.
2) Co najmniej 12 punktów. Spełniło się.
3) 1 medal. Spełniło się.
Po konkursie wrażenie ogólne - lekki niedosyt.
Wielkie brawa i gratulacje dla Piotra Żyły! Znakomita sprawa.
Brawa dla Dawida Kubackiego. Bardzo dobry występ.
Kamil Stoch zawiódł bardzo. Liczyłem na miejsce w czołowej "8".
Andrzej Stękała zawiódł. Liczyłem na miejsce 10-15.
Klemens Murańka zawiódł szpetnie. Liczyłem na miejsce 20-25.
(27.02.2021, 18:32)
Ann
Czemu nie zagrali hymnu, ktoś wie?
(27.02.2021, 18:29)
kibic
Granerudowi się złoto należało, Żyle nie bardzo może na brąz zasłużył.
(27.02.2021, 18:29)
Heniek
Żyłę powinni zdyskwalifikować bo uprawia kryptoreklamę z tym napojem.
(27.02.2021, 18:27)
aaa
Brawo, Gratulacje. ZASŁUŻYŁ !!!
(27.02.2021, 18:26)
Polska
TOTALNIE NIE ZASŁUŻONE, powinien wygrać Granerud
(27.02.2021, 18:25)
Marcin
Egnar czyżbyś był niestabilny ? Może masz słabą psychikę ?
(27.02.2021, 18:25)
fart
Żyła miał farta do wiatru - nie zasłużył.
(27.02.2021, 18:23)
Major
Pierwszy raz widziałem żeby skoczek miał problem z opanowaniem śmiechu na belce i potem tak odpalił!
GENIALNY KONKURS W WYKONANIU PIOTRA !!!
(27.02.2021, 18:23)
Dinozaur pimpus
To co kto w następnym roku? :)
(27.02.2021, 18:21)
Qover
ZYŁA nie wierzyłem a jednak Gratulacje
(27.02.2021, 18:20)
Pieter
Ale co się tu stało
(27.02.2021, 18:19)
Jasnowidz
MÓJ KOMENTARZ POD TYM ARTYKUŁEM

(27.02.202 1, 17:42)

CO TERAZ ? ŻYLA SPADNIE ?

TRZEBA WIERZYĆ W NASZYCH !
BRAWO PIOTREK , BRAWO DAWID
(27.02.2021, 18:18)
Lolek
Mówiłem że dziś będzie dobrze i moje słowa się spełniły
Brawo Piotrek
(27.02.2021, 18:18)
RustusX
No niewiele się pomyliłem, Granulat bez medalu, ale Pioter wytrzymał. Gratulacje i wielki powód do świętowania.
(27.02.2021, 18:17)
aaa
hahaha niech Ci którzy bluzgali na Dolezala teraz się kajają, czekam
(27.02.2021, 18:16)
Jaro
Grani pokazał klasę.
(27.02.2021, 17:58)
.
Stoch chyba dwa razy spóźnił a nie będac w genialnej formie na małej skoczni nie da się ulecieć daleko
(27.02.2021, 17:55)
kibic
I co z tego, że wygrał?
(27.02.2021, 17:54)
kibic
Ammann wygrał ze Stochem - koniec świata.
(27.02.2021, 17:53)
italianista
Stękała już nie ma formy po skróceniu nart. Stoch w 2 skokach stracił dzisiaj na notach za styl ok. 10 punktów. Brak wykończenia skoków - słaba psychika, więc wiedział, że nie powalczy dzisiaj.
(27.02.2021, 17:49)
KIBIC
@Jasnowidz

Co ty piszesz!!! Weź wyjdź
(27.02.2021, 17:49)
kibic
Stoch to stary dziadek, już nawet styl mu sie popsuł
(27.02.2021, 17:48)
Kamil
Granerud wygra to dzisiaj - zobaczycie.
(27.02.2021, 17:44)
K2
Stękała już może kończyć karierę, jego 10 minut minęło
(27.02.2021, 17:43)
tomek44
Dwa lata podczas skoków w Seefeld napisałem, że Stoch bez szans na medal w przerwie. Teraz tego błędu nie popełnię, powodzenia Kamil!
(27.02.2021, 17:42)
Jasnowidz
A czemu komentarze wyglądają tak ?

70% = Hahah Granerud nie wytrzymał presji
25% = Stoch o jeju ale wór ziemniaków skończył się kończ kariere ( będzie w TOP10 )
5% = Żyła nie wytrzyma spadnie
(27.02.2021, 17:42)
Misiek
Stękale skrócili narty i skończyło się skakanie.
(27.02.2021, 17:40)
Jasnowidz
Żyła utrzyma podium zobaczycie. Myślicie że nie wytrzyma aleee się zdziwicie
(27.02.2021, 17:40)
Jaro
Stoch cienki powinien kończyć karierę.
(27.02.2021, 17:38)
Janusz
Żyła miał farta do wiatru w drugiej będzie miał z tyłu i spadnie na 15-te miejsce.
(27.02.2021, 17:37)
italianista
Stoch z 10. belki relatywnie wysoka prędkość na progu, ale tradycyjnie skok do wody bez odbicia. Co najmniej jeden medal powinien z tego być. Kobayashi skoczył raczej ponad miarę i tego nie powtórzy, w Geigera też nie wierzę, a Kubacki zawalił, więc mogą być nawet 2 medale. Najgroźniejszy będzie Laniszek. Stękała i Murańka tragicznie, Wolny zdziałałby jednak więcej, on zawsze dobrze wykańcza skoki stylowo.
(27.02.2021, 17:37)
Żyła
Ostatnia czwórka skakała z wiatrem w plecy, żyła miał farta gdyby nie to byłoby cienko
(27.02.2021, 17:37)
Janusz
Żyła nie wyrzyma ciśnienia będzie ósmy.
(27.02.2021, 17:36)
Hulag
@.
Stoch 27 a Granerud 7
(27.02.2021, 17:35)
Koudi
Ale pięknie, magicznie
(27.02.2021, 17:33)
Broski
Bardzo wysoki poziom zawodów. 18 skoków co najmniej stumetrowych, a trzech ludzi co skoczyło ponad punkt k nie weszło do drugiej serii. Mistrzowski poziom zawodów, godny imprezy tej rangi.
(27.02.2021, 17:33)
Ahinen
Lanisek geiger kubacki kobaiaszi zyla
(27.02.2021, 17:31)
jb
@MiminovTim A co powiesz o skoku Geigera - przecież był niemal idealny, żadnego błędu, a noty 18,5.
(27.02.2021, 17:31)
Hulag
@QuatrusPL
Oczywiście że wiadomo o co chodzi :) :) :)
(27.02.2021, 17:30)
RustusX
Moje przewidywania: Granerud skoczy świetny skok, ale minimalnie zabraknie mu do medalu, Kubacki zaatakuje pierwsze miejsce, a Piterowi nie uda się utrzymać prowadzenia, ale skończy na podium.
(27.02.2021, 17:29)
jb
Po wczorajszym skoku Żyły w eliminacjach można było spodziewać się jego dobrego występu. Wczoraj wyszedł świetnie z progu, a potem ewidentnie skracał skok, lądując z dużym zapasem. Dzisiaj poszedł na całość, ale i tak jego prowadzenie to jednak mała niespodzianka.
(27.02.2021, 17:29)
.
@QuatrusPL
A który będzie granulat i stoch
(27.02.2021, 17:28)
Hulag
92% ludzi cieszy się że Granerud 16 a tylko 8% z pozycji Piotrka Żyły
(27.02.2021, 17:28)
Małysz
Zastanawia mnie po co taki Murańka. Już Finowie lepiej umią się zmobilizować na zawody a u nich ciężka sytuacja.
(27.02.2021, 17:26)
MiminovTim
Patrzę na skok Tandego i jakim cudem on dostał po 18.5 to był jeden z najczystrzych skoków jakie widziałem
(27.02.2021, 17:26)
QuatrusPL
Najlepsze jest to, ze nawet Piotr nie ma szans na medal
Skonczy 14
zloty medal zdobedzie Jelar, srebro Huber, a braz Tande pzdr dla kumatych:)
(27.02.2021, 17:25)
Xd
Kamil czas kończyć karierę
(27.02.2021, 17:24)
Hej
Ale nieuczciwy konkurs. Szok. Teraz wiecie jak Malys, przegrywał wielkie imprezy? Takimi sedziowskimi ustawkami.
(27.02.2021, 17:24)
Martyna antyfanka hej
Co tam Żyła, ważne, że Granulat odpada :D
(27.02.2021, 17:23)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Piotr Żyła mistrzem świata na skoczni normalnej!!!
Piotr Żyła mistrzem świata na skoczni normalnej!!!

Piotr Żyła mistrzem świata na skoczni normalnej!!!

Kalendarium
Timi Zajc
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich