Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Ryoyu Kobayashi zdecydowanie wygrał pierwszy konkurs 68. Turnieju Czterech Skoczni. Japończyk pokonał dziś Karla Geigera i najlepszego z Polaków, Dawida Kubackiego. Piąte miejsce zajął Piotr Żyła.

Konkurs rozpoczął się przy trzynastej belce startowej i umiarkowanym wietrze z tyłu skoczni. Już w pierwszej parze mieliśmy ciekawy pojedynek, w którym Jewgienij Klimow (122,5 m - 0,75 m/s w plecy) minimalnie pokonał Timiego Zajca (123 m - 0,6 m/s). Chwilę później Jan Hoerl (123 m - 0,45 m/s) był zdecydowanie lepszy od Robina Pedersena (113 m - 0,38 m/s).

Szybko na rozbiegu pojawili się Polacy. Najpierw Maciej Kot (124,5 m - 0,17 m/s) awansował do finału kosztem Viktora Polaska (113 m - 0,09 m/s), a następnie Kamil Stoch (124,5 m - 0,76 m/s) wyeliminował Mackenzie Boyd-Clowesa (119 m - 0,39 m/s). Dwukrotny zwycięzca Turnieju Czterech Skoczni objął prowadzenie, choć jego rezultat nie zachwycał.

W "polsko-polskim" pojedynku górą był Jakub Wolny (124 m - 0,04 m/s pod narty), natomiast Stefan Hula (113,5 m - 0,33 m/s w plecy) praktycznie nie miał szans na awans do drugiej serii jako szczęśliwy przegrany. Jak się jednak okazało po kilku minutach, Wolny został zdyskwalifikowany za nieregulaminowy kombinezon - tym samym Hula miał pewny udział w drugiej serii.

Po skokach Polaków znakomitym lotem popisał się Robert Johansson, który problemy z plecami najwyraźniej ma za sobą. Norweg przy wietrze 0,05 m/s pod narty pofrunął na odległość 134 metrów, dzięki czemu nie tylko objął prowadzenie, ale też pokonał Daikiego Ito (ten również oddał świetny skok - 132 m przy wietrze 0,21 m/s pod narty). Jeszcze lepiej spisał się kolejny z Norwegów, Johann Andre Forfang (136 m - 0,03 m/s pod narty).

W oczekiwaniu na skoki kolejnych podopiecznych Michala Doležala patrzyliśmy, jak bezpośredni awans do finału wywalczyli Luca Roth (124 m - 0,33 m/s w plecy), Moritz Baer (121,5 m - 0,34 m/s w plecy), Yukiya Sato (129,5 m - 0,28 m/s w plecy), Simon Ammann (132 m - 0,08 m/s w plecy) i Pius Paschke (132,5 m - 0,09 m/s w plecy).

Dawidowi Kubackiemu wysoko poprzeczkę postawił Michael Hayboeck (129,5 m - 0,28 m/s w plecy). Polak w trudniejszych warunkach (0,51 m/s) poleciał dalej - 132 metry dały naszemu skoczkowi prowadzenie!

Kubackiego z pierwszego miejsca nie zepchnęli kolejni zawodnicy, którzy awansowali do finału: Roman Koudelka (125,5 m - 0,45 m/s w plecy), Constantin Schmid (127 m - 0,4 m/s w plecy) i Philipp Aschenwald (132,5 m - 0,31 m/s w plecy).

Szczególnie nie musiał się wysilać podczas swojego skoku Piotr Żyła - Anders Haare lądował bowiem stosunkowo blisko (122 m - 0,23 m/s w plecy). Polak jednak nie kalkulował i przy tylnym wietrze 0,36 m/s poszybował na odległość 132 metrów - był trzeci.

Po tym, jak w swojej parze lepszy okazał się Domen Prevc (129,5 m - 0,39 m/s w plecy), świetnie spisał się Marius Lindvik - Norweg uzyskał aż 139 m (0,03 m/s w plecy); spore problemy przy lądowaniu skutkowały niskimi notami za styl, ale odległość i tak dała mu drugie miejsce.

Sędziowie szybko skrócili rozbieg do dwunastej bramki, co nie przeszkodziło Karlowi Geigerowi w uzyskaniu bardzo dobrej odległości (135 m - 0,06 m/s w plecy) i objęciu prowadzenia. Problemów z awansem nie miał także Markus Eisenbichler (134 m - 0,21 m/s w plecy), który bez problemu pokonał Daniela Andre Tande (zaledwie 112,5 m - 0,31 m/s w plecy) i zajmował trzecią lokatę.

Rywalizacja wkroczyła w decydującą fazę wraz z pojawieniem się czwartej od końca pary. Faworyt imprezy, Ryoyu Kobayashi (138 m - 0,35 m/s), zdecydowanie pokonał Sondre Ringena (115 m - 0,41 m/s w plecy) i bardzo wyraźnie objął prowadzenie (choć pomogły mu w tym noty za styl - zbyt wysokie jak na lądowanie z dużym przysiadem).

Japończyka nie pokonali zwycięzcy trzech ostatnich pojedynków - Stephan Leyhe (124 m - 0,56 m/s w plecy), Junshiro Kobayashi (128,5 m - 0,18 m/s w plecy) i Stefan Kraft (131 m - 0,5 m/s w plecy); ten ostatni zajmował trzecie miejsce.
Wyniki po I serii
zawodnik kraj odl. 1 punkty *
1 Ryoyu Kobayashi Japonia 138.0 154.8
2 Karl Geiger Niemcy 135.0 147.1
3 Stefan Kraft Austria 131.0 145.6
4 Dawid Kubacki Polska 132.0 143.8
5 Markus Eisenbichler Niemcy 134.0 143.7
6 Marius Lindvik Norwegia 139.0 143.1
7 Johann Andre Forfang Norwegia 136.0 143.0
8 Piotr Żyła Polska 132.0 141.3
9 Philipp Aschenwald Austria 132.5 140.6
10 Robert Johansson Norwegia 134.0 139.7
11 Pius Paschke Niemcy 132.5 138.7
12 Domen Prevc Słowenia 129.5 137.2
13 Simon Ammann Szwajcaria 132.0 136.6
14 Junshiro Kobayashi Japonia 128.5 135.5
15 LL Michael Hayboeck Austria 129.5 134.8
Yukiya Sato Japonia 129.5 134.8
17 LL Daiki Ito Japonia 132.0 133.3
18 Constantin Schmid Niemcy 127.0 131.8
19 Stephan Leyhe Niemcy 124.0 130.8
20 Kamil Stoch Polska 124.5 129.5
21 Roman Koudelka Czechy 125.5 128.8
22 LL Anze Lanisek Słowenia 125.0 127.9
23 LL Peter Prevc Słowenia 127.0 126.1
24 Evgeniy Klimov Rosja 122.5 125.3
25 LL Timi Zajc Słowenia 123.0 124.7
26 Luca Roth Niemcy 124.0 124.5
27 Jan Hoerl Austria 123.0 122.8 (31)
28 Maciej Kot Polska 124.5 121.8 (32)
29 Moritz Baer Niemcy 121.5 118.6 (34)
30 Stefan Hula Polska 113.5 101.1 (43)
31 Naoki Nakamura Japonia 128.0 124.2 (27)
Gregor Schlierenzauer Austria 121.5 124.2 (27)
33 Killian Peier Szwajcaria 123.5 123.6 (29)
34 Philipp Raimund Niemcy 124.5 123.5 (30)
35 Sergey Tkachenko Kazachstan 122.5 121.4 (33)
36 Anders Haare Norwegia 122.0 117.6 (35)
37 Antti Aalto Finlandia 119.0 115.4 (36)
38 Martin Hamann Niemcy 118.5 113.9 (37)
39 Mackenzie Boyd-Clowes Kanada 119.0 113.3 (38)
40 Sondre Ringen Norwegia 115.0 110.7 (39)
41 Taku Takeuchi Japonia 114.0 107.7 (40)
42 Kevin Bickner USA 114.0 105.7 (41)
43 Daniel Andre Tande Norwegia 112.5 103.4 (42)
44 Robin Pedersen Norwegia 113.0 100.4
45 Dominik Peter Szwajcaria 113.0 99.8
46 Viktor Polasek Czechy 113.0 98.1
47 Dimitry Vassiliev Rosja 112.0 93.6
48 Vladimir Zografski Bułgaria 110.0 92.5
49 Tilen Bartol Słowenia 106.0 92.4
50 Jakub Wolny Polska 124.0 DSQ
* - ostatnia kolumna: pozycja, jaką zawodnik zająłby w konkursie bez systemu KO
Alternatywna tabela wyników
Wygrani
zawodnik kraj odl. 1 punkty
1 Ryoyu Kobayashi Japonia 138.0 154.8
2 Karl Geiger Niemcy 135.0 147.1
3 Stefan Kraft Austria 131.0 145.6
4 Dawid Kubacki Polska 132.0 143.8
5 Markus Eisenbichler Niemcy 134.0 143.7
6 Marius Lindvik Norwegia 139.0 143.1
7 Johann Andre Forfang Norwegia 136.0 143.0
8 Piotr Żyła Polska 132.0 141.3
9 Philipp Aschenwald Austria 132.5 140.6
10 Robert Johansson Norwegia 134.0 139.7
11 Pius Paschke Niemcy 132.5 138.7
12 Domen Prevc Słowenia 129.5 137.2
13 Simon Ammann Szwajcaria 132.0 136.6
14 Junshiro Kobayashi Japonia 128.5 135.5
15 Yukiya Sato Japonia 129.5 134.8
16 Constantin Schmid Niemcy 127.0 131.8
17 Stephan Leyhe Niemcy 124.0 130.8
18 Kamil Stoch Polska 124.5 129.5
19 Roman Koudelka Czechy 125.5 128.8
20 Evgeniy Klimov Rosja 122.5 125.3
21 Luca Roth Niemcy 124.0 124.5
22 Jan Hoerl Austria 123.0 122.8
23 Maciej Kot Polska 124.5 121.8
24 Moritz Baer Niemcy 121.5 118.6
25 Stefan Hula Polska 113.5 101.1
Przegrani
zawodnik kraj odl. 1 punkty
1 Michael Hayboeck Austria 129.5 134.8
2 Daiki Ito Japonia 132.0 133.3
3 Anze Lanisek Słowenia 125.0 127.9
4 Peter Prevc Słowenia 127.0 126.1
5 Timi Zajc Słowenia 123.0 124.7
6 Gregor Schlierenzauer Austria 121.5 124.2
  Naoki Nakamura Japonia 128.0 124.2
8 Killian Peier Szwajcaria 123.5 123.6
9 Philipp Raimund Niemcy 124.5 123.5
10 Sergey Tkachenko Kazachstan 122.5 121.4
11 Anders Haare Norwegia 122.0 117.6
12 Antti Aalto Finlandia 119.0 115.4
13 Martin Hamann Niemcy 118.5 113.9
14 Mackenzie Boyd-Clowes Kanada 119.0 113.3
15 Sondre Ringen Norwegia 115.0 110.7
16 Taku Takeuchi Japonia 114.0 107.7
17 Kevin Bickner USA 114.0 105.7
18 Daniel Andre Tande Norwegia 112.5 103.4
19 Robin Pedersen Norwegia 113.0 100.4
20 Dominik Peter Szwajcaria 113.0 99.8
21 Viktor Polasek Czechy 113.0 98.1
22 Dimitry Vassiliev Rosja 112.0 93.6
23 Vladimir Zografski Bułgaria 110.0 92.5
24 Tilen Bartol Słowenia 106.0 92.4
25 Jakub Wolny Polska 124.0 DSQ

Druga seria - podobnie jak pierwsza - rozpoczęła się przy trzynastej belce startowej. Otworzył ją Stefan Hula, który spisał się znacznie lepiej niż godzinę wcześniej (124,5 m - 0,01 m/s w plecy). Słabiej spisał się Maciej Kot (117,5 m - 0,61 m/s w plecy), który jednak objął prowadzenie.

Pierwszy w finale skok za linię 125. metra oddał Jan Hoerl - Austriak przy wietrze 0,48 m/s w plecy uzyskał 126,5 m i teraz to on był liderem, a po chwili nawet nieco awansował.

Nazwiska kilku kolejnych zawodników z listy startowej robiły wrażenie - podobnie jak oddawane skoki. Na prowadzenie wychodzili Timi Zajc (129 m - 0,66 m/s w plecy), Jewgienij Klimow (131 m - 0,45 m/s w plecy), Peter Prevc (135 m - 0,03 m/s pod narty) i Anze Lanisek (134 m - 0,07 m/s w plecy). Z tej serii wyłamał się dopiero Roman Koudelka (122 m - 0,33 m/s w plecy).

Przed skokiem Kamila Stocha rozbieg skrócono do bramki dwunastej. Polakowi to nie przeszkodziło, nie przeszkadzał również wiatr (0,1 m/s w plecy) - efektem był dobry skok (130,5 m), który w tym momencie wystarczał na drugą lokatę. Zmianę na prowadzeniu zanotowaliśmy za to po locie Stephana Leyhe (133 m - 0,24 m/s w plecy).

Wobec krótszych skoków rywali (126 m Constantina Schmida; 127 m Daikiego Ito; 127,5 m Michaela Hayboecka) Leyhe nieco awansował w tabeli wyników, ale ostatecznie musiał opuścić miejsce przeznaczone dla lidera. Zastąpił go bowiem Yukiya Sato (132 m - 0,41 m/s w plecy), który również pozwolił sobie na marsz w górę klasyfikacji.

Japończyk w ten sposób zawędrował do czołowej dziesiątki - mimo dobrych skoków nie wyprzedzili go Domen Prevc (134 m - 0,16 m/s pod narty), Pius Paschke (132,5 m - 0,19 m/s pod narty) i startujący ze skróconego do jedenastej bramki rozbiegu Robert Johansson (130,5 m - 0,01 m/s w plecy). Przed Sato uplasował się za to Philipp Aschenwald (129,5 m - 0,08 m/s w plecy).

Liczyliśmy, że z dobrej strony pokaże się Piotr Żyła - i rzeczywiście tak się stało. 129 metrów przy wietrze 0,18 m/s w plecy pozwoliło Polakowi wyjść na prowadzenie z przewagą 1,2 punktu nad Austriakiem. Gorszy rezultat uzyskał Johann Andre Forfang (122 m - 0,48 m/s w plecy) - a to oznaczało, że Żyła zanotował swój najlepszy wynik tej zimy!

Sposobu na wiślanina nie znaleźli także Marius Lindvik (124,5 m - 0,55 m/s w plecy) i Markus Eisenbichler (134 m - 0,63 m/s w plecy), za to zdecydowanie wyprzedził go Dawid Kubacki (133 m - 0,34 m/s w plecy).

Mieliśmy więc dwóch naszych reprezentantów na czele, na dodatek o krok od podium. Jednak na górze pozostawało jeszcze trzech silnych zawodników...

Bliżej wylądował Stefan Kraft - 132 metry (wiatr 0,45 m/s w plecy) mogłyby mu dać prowadzenie, ale Austriak słabo wylądował. Niskie noty za styl zadecydowały o tym, że to Kubacki stanie na podium!

Na "pudło" doleciał także - ku radości lokalnej publiczności - Karl Geiger (134 m - wiatr 0,04 m/s w plecy; do tego wysokie noty za styl). Niemcy nie mogli się jednak cieszyć z wygranej - najlepszym zawodnikiem dzisiejszego konkursu był bowiem Ryoyu Kobayashi (134 m - 0,15 m/s w plecy).
Wyniki końcowe
zawodnik kraj odl. 1 odl. 2 punkty
1 Ryoyu Kobayashi Japonia 138.0 134.0 305.1
2 Karl Geiger Niemcy 135.0 134.0 295.9
3 Dawid Kubacki Polska 132.0 133.0 294.7
4 Stefan Kraft Austria 131.0 132.0 291.2
5 Piotr Żyła Polska 132.0 129.0 281.5
6 Philipp Aschenwald Austria 132.5 129.5 280.3
7 Yukiya Sato Japonia 129.5 132.0 280.1
8 Robert Johansson Norwegia 134.0 130.5 279.8
9 Domen Prevc Słowenia 129.5 134.0 279.5
10 Marius Lindvik Norwegia 139.0 124.5 278.5
11 Markus Eisenbichler Niemcy 134.0 123.5 277.8
12 Pius Paschke Niemcy 132.5 132.5 277.4
13 Stephan Leyhe Niemcy 124.0 133.0 276.6
14 Michael Hayboeck Austria 129.5 127.5 272.8
15 Johann Andre Forfang Norwegia 136.0 122.0 272.5
16 Simon Ammann Szwajcaria 132.0 128.0 270.0
17 Anze Lanisek Słowenia 125.0 134.0 269.5
18 Daiki Ito Japonia 132.0 127.0 267.3
19 Kamil Stoch Polska 124.5 130.5 267.0
20 Constantin Schmid Niemcy 127.0 126.0 266.2
21 Peter Prevc Słowenia 127.0 135.0 265.3
22 Evgeniy Klimov Rosja 122.5 131.0 265.0
23 Junshiro Kobayashi Japonia 128.5 125.5 264.1
24 Timi Zajc Słowenia 123.0 129.0 262.0
25 Jan Hoerl Austria 123.0 126.5 253.3
26 Roman Koudelka Czechy 125.5 122.0 247.7
27 Luca Roth Niemcy 124.0 119.5 242.4
28 Maciej Kot Polska 124.5 117.5 235.8
29 Moritz Baer Niemcy 121.5 118.5 229.4
30 Stefan Hula Polska 113.5 124.5 220.8
31 Gregor Schlierenzauer Austria 121.5   124.2
  Naoki Nakamura Japonia 128.0   124.2
33 Killian Peier Szwajcaria 123.5   123.6
34 Philipp Raimund Niemcy 124.5   123.5
35 Sergey Tkachenko Kazachstan 122.5   121.4
36 Anders Haare Norwegia 122.0   117.6
37 Antti Aalto Finlandia 119.0   115.4
38 Martin Hamann Niemcy 118.5   113.9
39 Mackenzie Boyd-Clowes Kanada 119.0   113.3
40 Sondre Ringen Norwegia 115.0   110.7
41 Taku Takeuchi Japonia 114.0   107.7
42 Kevin Bickner USA 114.0   105.7
43 Daniel Andre Tande Norwegia 112.5   103.4
44 Robin Pedersen Norwegia 113.0   100.4
45 Dominik Peter Szwajcaria 113.0   99.8
46 Viktor Polasek Czechy 113.0   98.1
47 Dimitry Vassiliev Rosja 112.0   93.6
48 Vladimir Zografski Bułgaria 110.0   92.5
49 Tilen Bartol Słowenia 106.0   92.4
50 Jakub Wolny Polska 124.0   DSQ
przesuń kursor myszy nad odległość, aby zobaczyć szczegóły skoku

klasyfikacja generalna Pucharu Świata » wirtualna klasyfikacja Światowej Listy Rankingowej (WRL) » klasyfikacja generalna Turnieju Czterech Skoczni »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« grudzień 2019 - wszystkie artykuły
Komentarze
Broski
Marmi, dodam jeszcze, że należy znacznie zmniejszyć punkty dodawane za belkę, bo jedna belka mniej to nie jest w odległości praktycznie żadna różnica, a punkty za obniżenie są na to za duże.
(31.12.2019, 11:04)
marmi
To podobnie jak i ja @M, bardziej pamiętam raczej tych przypadkowych MŚ, jak Kuttel i Benkovic co ciekawe, niż tych co zasłużyli (nie dotyczy Polaków oczywiście).
Na początku sezonu po prostu kontrolowano nietypowe części kombinezonu na przepuszczalność itp. Na przykład poniżej kolan, gdzie ta przepuszczalność nie ma takiego znaczenia więc zwykle się tego nie robi (te same wymagania dotyczą całego kombinezonu ale znaczenie jest o wiele większe na torsie czy ramionach). Wtedy wyszło, że tam właśnie kantują Norwegowie i Słoweńcy. Dlaczego tam wtedy to kontrolowali to trudno mi powiedzieć, bardzo możliwe, że po prostu zauważyli, że tam jest inny materiał, skontrolowali, poszły DSQ i praktyki te zostały ukrócone. Więc teraz nie ma potrzeby tych partii już sprawdzać, bo ekipy nie będą ryzykować. Trzeba wziąć też pod uwagę, że bardziej drobiazgowe kontrole dłużej trwają siłą rzeczy, co wprowadza opóźnienie w oficjalnych wynikach itp.
Z wymianą kombinezonu między seriami sytuacja dość nietypowa, ale nie taka niezwykła. Bywało, że niektórzy nasi skoczkowie skakali w różnych, gdy nie mogli się zdecydować, w którym z 2 przygotowanych lepiej im się skacze.
Natomiast reforma systemu oceniania, taka oficjalna, w zaleceniach dla sędziów by się bardzo przydała. Tłumaczy się, że odległość jest wynikiem prawidłowego/lepszego stylu czy prowadzenia nart w powietrzu i stąd wysoka ocena. To jednak tylko pół prawdy a czasami wcale (szczególnie przy zmianie wiatru) i dla dobra tej konkurencji należałoby znacznie ograniczyć to dodawanie punktów za odległość. Chyba nie ma kibiców, którzy by to popierali.
(31.12.2019, 10:42)
M.
Fanka, przecież wygrana Stocha nie była w żadnym wypadku incydentalna. Kubackiego jak najbardziej, podobnie Eisenbichlera. To "najważniejsza impreza sezonu" to tak naprawdę niewiele znaczy. W historii pamięta się głównie zwycięzców PŚ. Ja nawet nie potrafię wymienić wszystkich mistrzów świata w XXI wieku, ale doskonale wiem, kto i w którym roku wygrał PŚ.
(30.12.2019, 23:46)
Fanka
@ M.
Incydentalny triumf w MŚ? Najważniejszej imprezie sezonu! A powiedziałbyś to Dawidowi Kubackiemu albo Kamilowi Stochowi w 2013 r.?
(30.12.2019, 19:35)
troll
@Danek
właśnie nie. Na innych portalach doczytałem się że Gratzer skontrolował zwyczajnie więcej niż zwykle i sta tyle DSQ
(30.12.2019, 17:34)
Danek
Troll: kontrole też od dawna są restrykcyjne więc to po prostu losowy przypadek z tymi DSQ
(30.12.2019, 16:34)
Danek
Troll : nie zarzucam ci że gadasz głupoty tylko zapomniałeś o jednym . Jeśli zawodnik z czołówki który praktycznie w każdym konkursie staje na podium źle wyląduje to sędziowie będą mu zawyzac noty bo jest gościem z czołówki . Tak było zawsze i to się nie tyczy tylko Kobayashiego ale też to dotyczyło Krafta , Stocha Prevca i innych co dominowali . Nie jest to sprawiedliwe ale tak po prostu jest i tyle . A co do kombinezonow to kolega Areq wyjaśnił ci wszystko.
(30.12.2019, 16:32)
troll
Ale tu też mnie bierze w takim razie pewna myśl. Przecie w tym kominezonie to Koba odskoczył reszczie w 1 serii(nie patrząc na noty) ardzo. Dlacego nie korzystał z niego w 2 serii?
(30.12.2019, 16:26)
troll
@Areq
dzięki za potwierdzenie tego że sędziowie mają w d czasami przepisy.
(30.12.2019, 16:21)
troll
@Danek
i zanmi zarzucisz że gadam głupoty co do sędziów to tego nie da się ukryć że kontrole stały się mocno wybiórcze i takie "na zaliczenie". W koncu w Kuusamo jak zrobili konkretną kontrole to nagle głowy się posypały się masowo
a tak to pewnie będą cojakiś czas DSQ jakichś średniaków Dechwandena czy Wolnego.
(30.12.2019, 16:20)
Areq
@troll
Od zawsze można mieć 2 kombinezony, jeżeli tylko są zgodne z regulaminem. Tak zmieniali np. Polacy w Wiśle.
Zaskoczę cię ale możesz zostać zdyskwalifikowany w pierwszej serii za nieregulaminowy strój i wystartować w nim w drugiej serii (o ile jest to konkurs drużynowy i zespół się zakwalifikuje) :D
(30.12.2019, 16:18)
troll
@Danek
Rok temu najleoszy był to fakt. ALe czy w tym roku jest? Moim zdaniem w tym roku sędziowie przymykają na niego oko w paru kwestiach. Np ten kombinezon(od kiedy można 2 różne kombinezony w konkursie) czy to lądowanie na 18 podczas gdy według wytycznych nie zasłużył na wyżej niż 16,5 a że to TCS to te punkty mogąbardzo dużo ważyć
(30.12.2019, 16:13)
Danek
troll : Co nie zmienia faktu że był najlepszym zawodnikiem poprzedniego sezonu i w tym póki co też jest . Wogóle nie wiem po co ta dyskusja to w tym momencie najlepszy zawodnik na świecie i tyle koniec kropka . Można go nie lubić ale trzeba przyznać że w tym momencie jest najlepszy a gadanie w stylu ma farta , sędziowie mu pomagają itp jest kompletnie bez sensu . Jego anty fani niech się pogodzą że nie ma w tym momencie lepszego zawodnika a skoro nie mogą się z tym pogodzić niech zmienią dyscyplinę którą oglądają bo skoki nie potrzebują hejterów bądź hejterek Xd
(30.12.2019, 14:19)
troll
@DAnek
powinien. I tutaj nie wolno tylko patrzeć na prędkości na progu. Kamil był szybszy od koby o półtora kilometra. Czy to dużó? Kubacki był szbszy od Kamila o KILOMETR i skoczył tylko parę metrów dalej. Kobayashi się zwyczajnie spalił i tyle.
Może dominator sezonu ale też największy przegrany mistrzostw
(30.12.2019, 14:09)
M.
I stawianie incydentalnego triumfu w MŚ ponad cały sezon dominacji, kilkanaście wygranych w PŚ, TCS, małą KK i inne wygrane, jest zwyczajnie śmieszne. To tak jakby mówić, że Małysz był gorszym zawodnikiem od Bystoela, bo nie ma złota olimpijskiego.
(30.12.2019, 12:34)
M.
A co za różnica, w którym sezonie zaczął punktować Kobayashi? Przecież to, że od początku kariery to szczytu w zeszłym sezonie nie był wyróżniającym się zawodnikiem, to świadczy tylko na jego korzyść. To znaczy, że osiągnął niesamowity progres, przyłożył się do rozwoju i w pełni wykorzystał talent, który dała mu natura. Nic, tylko bić brawo. O ile mniej znaczące byłyby jego osiągnięcia, gdyby niczym Gregor, od razu wszedł do PŚ z przytupem. Zresztą, taki uwielbiany przez Fankę Eisenbichler w dość późnym wieku tak naprawdę zaczął się liczyć w stawce, wcześniej był bardzo przeciętnym skoczkiem. Czy to oznacza, że mamy go teraz wyśmiewać z tego powodu? Nie! Też mu gratulujemy wzorcowego rozwoju.

Kompletnie nie rozumiem o co chodzi Fance. Niestety ona nie raczy niczego wyjaśnić.
(30.12.2019, 12:30)
Danek
Fanka- Rzeczywiście Ryou zaczął punktować sezon później tu moja pomyłka ale i tak nie wiem co ma wspólnego sezon który był 3 lata temu z obecnym ? liczy się to co jest teraz .
(30.12.2019, 10:56)
Ogr
@Marmi
Dlaczego ? Niech wygra wszystkie! Jest fighterem i sam stanie sie legenda:-)Osobiscie wole Japonczykow niz Ger,Aut,Nor,lubile tez Finow
(30.12.2019, 10:12)
Polonus
@Jaro
Stoch, Żyła i Hula, jak będa chcieli, mogą skakać nawet do setki. Ich prawo. Kasai może , to i oni mogą.
Dużo gorszą sprawą jest to, że PZN sprawia wrażenie jakby przez te 70 lat chciał na nich dalej kadrę opierać. I to już jest, dla polskiego kibica, powód do zmartwień.
(30.12.2019, 05:48)
Fanka
@ Danek
To był bardzo ważny sezon - wówczas ten wychwalany pod niebiosa RK nie zdobył ANI JEDNEGO punktu w całym sezonie PŚ. Więc zanim napiszesz coś, czego jesteś "pewien", lepiej to sprawdź.
@ SavageVoice
Pamiętam (co najmniej od PK w Zakopanem w 2016 r.), obserwuję, kibicuję. Powodzenia, Philipp!
(30.12.2019, 05:17)
Danek
Pproba- oczywiście że pamiętam tylko co ma to wspólnego z Ryou ? Ja pisze o Ryou a nie o naszych .
(30.12.2019, 03:06)
pproba
@Danek A w pierwszej serii warunki wyciely nasza dwójkę tego już nie pamiętasz??
(30.12.2019, 02:40)
Danek
Fanka - A wygranie całego pucharu świata i wygranie wszystkich konkursów TCS już się nie liczy ? No chyba sobie żartujesz , przypominam że Ryou powinien mieć złoto na normalnej skoczni gdyby go w drugiej serii warunki nie wycieły polecam przypomnieć sobie ten konkurs bo chyba nie pamiętasz. Po za tym co ma sezon 2016-2017 wspólnego z obecnym ? Nie wymienie ci konkursy w których punktował ale jestem pewien że było takowych sporo już wtedy zaczynał dobrze skakać . Więc proszę mi tu bzdur nie pisać o braku sukcesów bo to aż śmieszne .
(30.12.2019, 02:32)
SavageVoice
Aschenwald Philipp - tego gościa proponuję zapamiętać na najbliższe zawody. Stopniowo będzie notowany w pierwszej piątce.
(30.12.2019, 00:49)
Jaro
Ciekawe czy Stoch,Żyła i Hula będą skakać do następnych Igrzysk czy wcześniej zakończą karierę.
(30.12.2019, 00:35)
M.
Zatrzymamy się na poziomie Finlandii albo Czech, co przy absurdalnie dużej ilości pieniędzy wkładanej w skoki w Polsce jest nie tylko smutne, co zwyczajnie kompromitujące.
(30.12.2019, 00:27)
skifan
DWA PYTANIA

Mimo dobrych wyników dwóch naszych skoczków w pierwszym konkursie obecnego turnieju 4 skoczni nadal uzasadniona pozostaje opinia, że w aktualnym sezonie zjeżdżamy w dół po nierówni pochyłej. W tej sytuacji dwa pytania narzucają się jako oczywiste:
1) jak długo będziemy spadali?
2) na jakim poziomie się zatrzymamy?


(30.12.2019, 00:04)
Fanka
@ CzarnyBaron
Przyjemności a miłe wspomnienia to nie to samo. Miłe wspomnienia to np. rozmowa, także poza skocznią, zdjęcie, autograf z imienną dedykacją itp. I tylko to mam na myśli.
@ Polonus
A gdzie ja "hejtuję" Kobayashiego, bo jakoś nie przypominam sobie, żebym chociaż raz napisała, że go "nienawidzę" (hejt - to zapis fonetyczny słowa "hate" - nienawiść).
(29.12.2019, 23:49)
CzarnyBaron
Nie wiem czy ktoś zauważył, ale @ber pisze niemalże w tym samym stylu i tonie co @fanka więc albo @fanka jest rzeczywiście trollem i zaraz zacznie robić tłum tylko po to aby pokazać, że Koba ma więcej wrogów niż sympatyków, albo jakiś troll trolluje innego trolla.

A @fanka, taka uwaga.
Jeszcze nie wpadłaś, że pisanie o przyjemnościach z zawodnikami zacznie cię stawiać w świetle kurtyzany?
(29.12.2019, 23:27)
Kibic skoków od 2001
Ja też nie lubię tego karła z Japonii Kobayashiego już się nudne robi jak mu te wysokie noty dają nie pierwszy raz do tego on wcale nie jest taki mocny czekam na moment taki jak w tamtym sezonie gdzie przestał się liczyć kibicuję Polakom, Gaigerowi, Kraftowi reszta się nie liczy
(29.12.2019, 23:07)
Polonus
@Fanka
Ku rozwadze. Jeśli cię na nią stać.
Noriaki Kasai, skoczek uważany przez wielu fachowców za wybitnego, wygrał 17 konkursów Pś. Z prawie 570-ciu, w których startował. Rioju Kobajaszi brał dotąd udział w 74-ch, z których wygrał 16. W 75-tym być może wyrówna rekord Kasaiego i zostanie najwybitniejszym w historii Pucharu Japończykiem.
Mogłabys wreszcie nacisnąć lekko na hamulec w tym swoim hejtowaniu najlepszego skoczka swiata w roku 2019?
Już ci tu napisali. Ośmieszasz się. W sposób wyjątkowy.
(29.12.2019, 23:00)
Fanka
Proponuję pogadać teraz o innych skoczkach.
Otóż zrobiłam sobie naprędce taką listę: Peter Prevc, Manuel Fettner, Stefan Kraft, Killian Peier + Severin Freund. Kto zgadnie, według jakiego klucza ją zestawiłam? I kto (o zgrozo!) może być na niej następny. Od razu uprzedzam, że na pewno nie może to być Kobayashi (sama nie wiem, czy tego żałować?).
(29.12.2019, 22:54)
Z lotu ptaka
Doprawdy nie wiem po co wdajecie się w pozbawioną głębszego sensu przepychankę z @Fanka. Jeśli ktoś nie przepada za danym człowiekiem to wszystko mu w nim przeszkadza. Nie inaczej jest, jak widać w tym przypadku. To faworyzowanie, to dodatkowe punkty za wiatr, to brak osiągnięć Japonczyka a w końcu Jego niekulturalne zachowanie.. dobrze, że Markus potrafi okazywać szacunek lepszym od siebie... :))
(29.12.2019, 22:50)
Polonus
Na początku zaznaczę, żeby nie było niedomówień. Jestem fanem Kobajasziego. Jego zwycięstwo było dzisiaj niepodważalne.
A teraz. Kobajaszi skakał w pierwszej serii w stroju, nazwijmy go, A. odskoczył rywalom na prawie 10 pkt. To jest nokaut. Po czym do drugiej serii przystąpił w innym stroju. Ja się pytam: dlaczego? Czy w I serii sprawdza się skoczków wybiórczo czy też liderzy są sprawdzani z definicji? Jeśli zachodzi wariant nr 1 to sytuacja jawi się bardzo podejrzana. Jeśli wariant numer dwa - jeszcze bardziej.
(29.12.2019, 22:44)
Fanka
@ Areq
A co mnie obchodzi Instagram (czy inny portal społecznościowy) - wypadało pogratulować od razu na miejscu na skoczni - jak podczas konkursu na dużej skoczni Kamil, Dawid, Johann i inni zawodnicy gratulowali Markusowi, a z kolei Markus jako pierwszy nie-Szwajcar podszedł do Killiana Peiera.
@ Tomek
I oby ten "prezent" nie zdecydował o wyniku Turnieju :-(.
(29.12.2019, 22:37)
Gz
@MMM być może tak będzie. Japończyk jest w świetnej formie i nic nie wskazuje na to, by ten stan rzeczy miałby ulec zmianie. Życzę mu jak najlepiej, oby omijaly go wszelkie kontuzje wykluczające go z rywalizacji na dłuższy okres. Obiektywnie rzecz ujmując, obecnie jest on najrowniejszym zawodnikiem z czołówki i żadne komentarze dotyczące jego specjalnych względów tego nie zmienia. Oczywiście, dzisiejsze noty z pierwszej serii konkursowej były zawyzone, ale czy ta kwestia dotyczy wyłącznie Japonczyka? Szczere gratulacje dla Geigera oraz Kubackiego. Polak sprawił niewątpliwie miła niespodziankę uzupełniając podium dzisiejszego konkursu ;)
Bardzo ubolewam nad dyskwalifikacja Wolnego, brakiem awansu do finałowej serii Peiera, Tandego. Po cichu liczyłam również na Kazacha - niewiele zabrakło, może w pozostałych konkursach TCS uda mu się awansować do II serii :)
(29.12.2019, 22:36)
Janosik
Jak tu ktoś już napisał to normalne że wygrywa bo zawsze dominatorzy wygrywali 2-3 sezony wszystko Peterka Schmitt itp
(29.12.2019, 22:33)
Areq
Swoją drogą mówienie że Ryoyu ciągle ma dodawane punkty jest żałosne biorąc pod uwagę fakt że miał mniej dodanych punktów od ulubieńca @Fanki Stefana K. :)

@Tomek
Nie zepsuł skoków, zepsuł lądowanie w drugim - gdyby nie to pewnie byłby na drugim miejscu,
(29.12.2019, 22:32)
Tomek
Kraft zepsuł obydwa skoki, zdarza mu się to w ostatnich latach że nie wytrzymuje presji. Może też odczuwa jeszcze skutki upadku. Ryoyu to dostał od sędziów prezent z 3-5 punktów za te lądowania z prawie upadkiem. Kraft coś kręci, podobnie jak Stoch, nie widać by się wysilali -może spasowali tą imprezę i będą punktować lepiej płatne oraz Mistrzostwa Świata. Tande do domu, lekarz się o niego pyta.
(29.12.2019, 22:25)
Areq
@Fanka

Nie kłam, Kobayashi pogratulował lepszym od siebie - na swoim Instagramie.
(29.12.2019, 22:24)
Fanka
@ marmi
Nie, nie ma wśród nich Polaka. Są za to ci, których zachowanie obserwowałam po konkursie w Ga-Pa w tym roku, a zwłaszcza po konkursie indywidualnym w Seefeld, kiedy - podobnie jak Kobayashi - nie raczyli okazać szacunku lepszym od siebie i po prostu pogratulować im zdobycia medali. Nie umiem (a przede wszystkim nie chcę) tego zapomnieć.
(29.12.2019, 22:14)
Fanka
@ marmi
Jeżeli w tekście pojawia się słowo "gratulacje", a według Ciebie nie są to gratulacje, to co to jest?
(29.12.2019, 21:48)
MMM
Ryoyu jeszcze utrzyma trochę swoją dyspozycję i zaczną być stawiane pytania, czy ktoś tu czasem Schlierenzauera nie przebije
(29.12.2019, 21:42)
marmi
To nie były gratulacje @Fanka.
(29.12.2019, 21:34)
marmi
@Fanka
Przypomnij mi jego dokonania z każdych innych zawodów z poprzedniego sezonu. Przypomnij też jakie warunki miał w konkursie na normalnej skoczni.
Na deser wymień wszystkie konkursy Nieminena w sezonie 90/91, Małysza 99/00, czyli na sezon przed tym, gdy zdobyli KK i przestań się ośmieszać. Ty zaś piszesz o sezonie o 2 wcześniejszym, co to ma za związek z jego dominacją w sezonie 18/19?! Pytanie retoryczne, jest oczywiste, że nie ma żadnego. Każdy mistrz kiedyś zaczyna. Najbardziej spektakularny przypadek Nieminena, który zdobył KK w swoim debiucie. Gdybym szukał jak sprawowali się skoczkowie na 2 sezony przed swoją pierwszą KK to przykładów byłoby więcej.
No i ponawiam prośbę o tych nielicznych skaczących tutaj (jak napisałaś poza Joju jeszcze dwóch), za którymi "nie przepadasz" (cudzysłów konieczny). Zdaje się, że jest wśród nich drugi Japończyk czyż nie? I czy nie ma tam czasem Polaka i dlatego nie chcesz ich wymienić?
(29.12.2019, 21:33)
iFan
I oby Richard wrócił jeszcze w tym sezonie do formy i zdetronizował tego bezczelnego Japanera. Tylko niemieccy mistrzowie świata, mistrzowie świata juniorów, mistrzowie świata trampkarzy i zdobywcy pucharu niemieckiej teściowej są naprawdę spoko. No i zapomniałem o Severinie i Wolfgangu.
(29.12.2019, 21:27)
Kabayashi fan
Kobayashi już jest legendą czy chcecie czy nie, wygrał 5 konkursów TCS z rzędu więcej nie wygrał nikt.
(29.12.2019, 21:25)
Fanka
@ marmi
Ty już lepiej nic nie pisz o dsq Jakuba ;-). Bo kto wczoraj wspominał, że mogą obaj (ze Stefanem) dostać dsq i "polska" para niekoniecznie zagwarantuje udział Polaka w finale?
Cóż, ładnych kilka lat temu było mi dane porozmawiać z jednym bardzo znanym zagranicznym skoczkiem. Złożyłam mu pewne życzenia i... Ale to temat na inną historię ;-).
A widziałeś moje gratulacje dla Kobayashiego?
(29.12.2019, 21:24)
marmi
Zapomniałem dodać, że był to najbardziej sprawiedliwy konkurs w tym sezonie jeśli chodzi o warunki. Całkowita różnica siły wiatru poniżej 1m/s, aż niewiarygodne. Co prawda skrajna wartość trafiła na Stocha, ale to nie były warunki, które uniemożliwiłyby mu oddanie dłuższego choć trochę skoku a kilku innych miało bardzo zbliżone. Takie konkursy to lubię oglądać.
(29.12.2019, 21:16)
Fanka
@ Danek
Nazwisko i dokonania? To przypomnij mi jego indywidualne dokonania z najważniejszej imprezy poprzedniego sezonu, jaką były niewątpliwie Mistrzostwa Świata w Narciarstwie Klasycznym. A na deser wymień wszystkie konkursy indywidualne PŚ sezonu 2016/2017, w których punktował.
@ Horus
Ja nie chcę przeczekiwać, ja chcę się cieszyć sukcesami zawodników, których cenię. Mam ich naprawdę bardzo dużo. Łatwiej byłoby mi wymienić tych, za którymi "nie przepadam".
Bardzo żałuję, że nie mogło dzisiaj dojść do pierwszej w PŚ konfrontacji czterech najlepszych zawodników ostatnich MŚJ. Oby Thomas wrócił w przyszłym sezonie w jeszcze lepszej formie.
(29.12.2019, 21:13)
marmi
Dobrze powiedziane @Horus, nie trzeba przecież pluć na niego jadem pod każdym artykułem :)
Ja bym wolał jednak, żeby TCS nie wygrał, a przynajmniej nie wygrywając wszystkie konkursy, najlepiej jeśli nie wygra w Ga-Pa. To z prostego powodu, że o ile klasę jego uznaję to nie na tyle, żeby zajmował w czymś najlepsze miejsce w historii, ponad wszystkimi innymi legendami. A tak będzie już jeśli wygra w Ga-Pa (mniej istotna sprawa) a już na pewno jak wygra wszystkie 3 pozostałe...
(29.12.2019, 21:11)
marmi
Właściwie to @Danek napisał już to co ja chciałem, w pełni się zgadzam.
Popieram także to co napisał @T w pierwszym akapicie.
Dodam, że ogólnie oceniam występ Polaków bardzo dobrze: jest podium, 2 w piątce i 5 w 30. Szkoda dsq Wolnego jak akurat lepiej skoczył, Hula miał bardzo słaby pierwszy skok i już awansować praktycznie nie mógł, choć drugi był już dobry.
W TCS szkoda mi też zawsze tych, których wyeliminował system KO, a więc w tym przypadku Nakamury, Gregora, Peiera i Raimunda.
Warto jeszcze wspomnieć o Tande, który dokładnie od czasu gdy ktoś go trącił nartą w nogę nie skoczył ani razu tak dobrze, jak przed tym zdarzeniem. Dla mnie to dowód, że właśnie to spowodowało jego słabe skoki i jego mi szkoda najbardziej. Miejmy nadzieję, że takie sytuacje nie będą się już zdarzały.
(29.12.2019, 21:07)
kibic (fan Zografskiego)
Tych pięciu szkodników, "oceniających", powinni w końcu wyeliminować ze skoków. Noty dla Kobayashiego i Ammana w pierwszej serii, były skandalem.
(29.12.2019, 21:05)
FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
KOBAJASZI POSIADŁ CZĄSTKĘ BOGA, ON NIGDY NIE PRZESTANIE ZADZIWIAĆ
(29.12.2019, 20:59)
Horus
Sporo emocji w komentarzach, ale to w sumie dobrze. Lepiej się podniecać, niż nudzić :)

Kobayashi jest w wielkiej formie i zapewne wygra ten turniej. Bardzo możliwe, że zdobędzie też drugi Puchar. Tak to już jest w skokach, że jak świetny zawodnik łapie formę, to ma ją przez 2-3 sezony. Tak było ze Schmittem, Małyszem, Ahonenem, a w ostatniej dekadzie - choćby z Prevcem i Freundem. Antyfanom Japończyka mogę tylko powiedzieć, że to minie. Zawsze mija. Pamiętacie Małysza w 2001 czy Ahonena w 2004/2005? Wydawało się, że oni nigdy nie przestaną wygrywać. Ale przestali. Schlierenzauer też miał niesamowitą serię zwycięstw. A dziś nie łapie się do 30-tki. Tak to już jest. Jeśli Kobayashi wam przeszkadza, to po prostu musicie go przeczekać :)
(29.12.2019, 20:51)
troll
@T
zabrakło Sergeyowi tylko półtora metra. To nie tak dużo. Może w Ga Pa się uda?
(29.12.2019, 20:20)
Felix
Stoch wywiadu już dziś nie udzielił, leci do kamery tylko jak jest sukces.
(29.12.2019, 20:18)
T
Drugie zwycięstwo z rzędu w TCS, wygrywając przy tym wszystkie 4 konkursy? Szczerze, to po zwycięstwie w Engelbergu, marzyłem już by dokonał tego Kamil. A co... wszak marzyć każdy może! Do Ryoyu osobiście nic nie mam, ale wolałbym by się uspokoił w tym turnieju, bo taki sukces namieszałby w tabeli wszechczasów na wieki, a przychodzi mu tu zbyt łatwo, z uwagi na talent.
W kontekście dzisiejszych not za styl, głównie za lądowanie to dla tych zawziętych kibiców proponuję przypomnieć sobie lądowania powszechnie lubianego Ammanna. To nie jest ich wina, tylko sędziów i systemu oceniania.

Gratulacje dla Kubackiego za podium, oczywiście szkoda Wolnego - wiem, że nie jest w formie, ale chyba wykorzystał by lepiej swoja szansę niż Hula.
Bohaterem dzisiejszych zawodów jest dla mnie Tkachenko, któremu chyba by trochę brakło do II serii, ale niewątpliwie ułomny i niesprawiedliwy system KO rozwiał te wątpliwości.
(29.12.2019, 20:16)
Skoczek
Dla nie znających matematyki płaczków:

Kobayashi - 305.1
Geiger - 295.9

Nota za styl w 1 skoku Kobayashiego= 54pkt

Gdyby otrzymał noty po 16 pkt 3*16=48

54-48=6
< br>305.1-6=299. 1

299.1 > 295.9

I tak Kobayashi by wygrał
(29.12.2019, 20:15)
Danek
Fantastyczny konkurs w sprawiedliwych warunkach . Brawa dla Dawida za podium brawa dla Piotra za 5 miejsce . Mam nadzieje że zarówno Dawid jak i Piotr do końca turnieju będą skakać tak równo trzeba trzymać kciuki by Kraft lub Geiger się pogubili bo na Kobayashiego nie ma co liczyć chłop jest niesamowity , zasłużenie dziś wygrał jednak nie powinien wygrać z taką przewagą gdyż jego noty za pierwszy skok to żart ale cóż nazwisko i dokonania zobowiązują . Co do pozostałych to przeciętnie , szczególnie Kamil poniżej oczekiwań ale on już nic nie musi , wygrał ten turniej dwa razy , niech się po prostu dobrze bawi tymi skokami i oczywiście bez żadnej presji niech się poprawia .
(29.12.2019, 20:13)
Fanka
@ M.
Ale popatrz, ile razy Kobayashi (w poprzednim i tym sezonie) miał "najgorsze" warunki. Można mu tylko współczuć ;-).
Właśnie, ci fanatycy (bo nie fani) Kobayashiego ...
(29.12.2019, 20:12)
abc
W GA PA z rywalizacji TCS odpadnie Kraft, gość lubi zabalować w Sylwka i w GA PA zawsze zawala.
(29.12.2019, 20:12)
ber
@Anonim
Tak, tak, od razu napisz milion zwycięstw, co sobie będziesz żałował? Rok temu po Turnieju niektórzy "znawcy" już mu dwa złote medale MŚ wręczali. Ich komentarze wciąż wiszą na tej stronie, więc można sobie sprawdzić. I co? I gucio. Wrócił do Japonii z niczym. Taki z niego "mistrz".

@M
Ty za to udaj się do okulisty, bo chyba widzisz inną rzeczywistość.
(29.12.2019, 20:11)
M.
@troll: mówiłem do Fanki i bera.
(29.12.2019, 20:10)
Skoczek
Brawo Kobayashi !!!
Po jego ostatnich skokach widać, że prezentuje wyższą formę od innych zawodników.
(29.12.2019, 20:08)
troll
@M
wypraszam sobie. Ja mam swoje zdanie i podpieram się ekspercką wiedzą i twierdze co twierdze
a o wiatr to nw kto się ma dzisiaj czepiać. Paradoksalnie dzisiaj był jeden z najsprawiedliwszych konkursów sezonu
(29.12.2019, 20:08)
ffffffffff
BRAWO DAWID KUBICKA
(29.12.2019, 20:06)
M.
Nie no, ja jeszcze rozumiem żal o noty w pierwszej serii, ale mówienie, że źle mu policzono wiatr jest tak absurdalne, że radzę nie tylko udać się na douczenie z matematyki, ale też do psychiatry. Szkoda gadać z fanatykami, eot.
(29.12.2019, 20:05)
Kobayashi fan
@MMM dokładnie mega gość, inni się napinają a on sobie nowy kombinezon testuje.
(29.12.2019, 20:01)
troll
@Anonim
Jak Gregory?
(29.12.2019, 20:01)
troll
Ja twierdzę że Ryoyu powinien dostać no... max 17. Na początku myślałem by dawać mu 16 ale uzbrojony w ekspercką wiedzę trochęlepiej wiem jak occenić
Za co bym mu odebrał punkty?
Za brak telemarku - za to można 2 pkt odjąć(mowcie co chcecie ale ja widziałem to lądowanie koby zwłaszcza w dalszej fazie ni jak miało siędo telemarku
i za zachwianie się bo tutaj nie da się zaprzeczyć - można za to 1,5 pkt maksymalnie odjąć.
Jeszcze można na siłę dołożyć nieprawidłowe ułożenie ciałaprzed granicą upadku ale moim zdaniem to jest naciągane i pod to Koby bym nie podciągał że coś źle zrobił.
czyli nota 16,5 ode mnie
(29.12.2019, 20:00)
Anonim
Za 10 lat Kobayashi będzie najbardziej utytułowanym skoczkiem w historii wspomnicie moje słowa.Obecnie ma już ok 16 zwyciest w pucharze świata, co będzie za kilka lat.Jeśli dobrze pójdzie dojedzie nawet do 80
(29.12.2019, 20:00)
abc
Biegun dziś się ładnie uczesał do studio nie ma już tego kukuryku co ostatnio :)
(29.12.2019, 19:59)
MMM
jeszcze sobie Kobayashi kombinezony zmienia po tym jak odskoczył po pierwszej serii
(29.12.2019, 19:57)
Fanka
@ abs
A co powiesz o pięknym telemarku I wspaniałym odjeździe w I serii? Ale co my, jako kibice, a przede wszystkim inni zawodnicy, możemy na to poradzić?
(29.12.2019, 19:56)
@Felix
a Ty powinieneś powoli zacząć myśleć zanim coś napiszesz
(29.12.2019, 19:56)
ber
@abs
To też prawda. Noty za wiatr to kolejny przekręt. Skacze z wiatrem pod narty, a tu nagle wielki bonus punktowy. Skąd to się wzięło? Gdyby dostał tu minus, a do tego poprawne noty za styl (16tki), to by nie wygrał (i ten komentarz kieruję do "matematyka" @M).
(29.12.2019, 19:55)
Felix
Stoch powinien powoli kończyć karierę póki jeszcze jest w miarę dobry bo inaczej przyjdzie mu kończyć w stylu Kasai.
(29.12.2019, 19:52)
abs
Jeśli chodzi o Kobayashiego to ja uważam że noty za styl dostaje powiedzmy "akceptowalne" - trudno się doszukać jakichś przekrętów, natomiast te rekompensaty za wiatr to jakaś kpina - Niżny Tagił nie powinno go być w ogóle na podium, tu też mam wrażenie że jako jedyny z całej czołówki skakał w "bardzo niekorzystnych warunkach"
(29.12.2019, 19:50)
Fanka
@ ber
:-) :-) :-) :-) :-)
A komentatorzy TV mówią o "stylu", w jakim on dzisiaj wygrał :-(.
(29.12.2019, 19:50)
iFan
Gratulacje dla Ryoyu, Dawida i Piotra. Geiger psuje całą zabawę.
(29.12.2019, 19:44)
krytykskokow
Brawo Dawid. Uratowałeś honor razem z Piotrem. To jest to piękno skokow. Po Engelbergu gdybym napisał że stanie na podium to by mnie tu wysmiali.
(29.12.2019, 19:43)
M.
@Ber: a Ty znasz się na matematyce? Wiesz, że gdyby Kobayashi dostał za pierwszy skok noty 16 (co byłoby ogromnym nieporozumieniem!, ale tak już naciągając w dół), to i tak by wygrał? Ja wiem, że matematyka to nie jest lubiana nauka wśród młodzieży, ale chociaż znać takie podstawy, jak dodawanie do 100, to mógłbyś znać.
(29.12.2019, 19:41)
aaa
Tak. Zgadzam się, że Kobayashi w 1 serii dostał 18-stki z czapy, ale i tak by wygrał...
(29.12.2019, 19:40)
@Fanka
Fanka, cieszysz się, że wygrał Twój ulubieniec?
(29.12.2019, 19:40)
Fanka
Gratulacje dla Karla i Dawida za miejsca na podium - mistrz i wicemistrz świata pokazują klasę.
Gratulacje dla Kobayashiego - żeby przy takim lądowaniu, jak w I serii, znaleźć się tak wysoko - wyczyn porównywalny z osiągnięciem buli w Niżnym Tagile i miejscem tam na podium.
Żeby @marmi nie twierdził, że nigdy nie gratulowałam RK ;-).
No i oczywiście gratulacje dla Luci Rotha (wicemistrza świata juniorów) za zdobycie punktów w debiucie w PŚ.
(29.12.2019, 19:39)
M.
Hehe, dopiero teraz zauważyłem. Tande oczywiście w narzędniku to Tandem, więc nie wiem, skąd to oburzenie Barona.
(29.12.2019, 19:39)
ber
Kolejna kradzież i wyciąganie za uszy kiepskiego Kobayashiego. Katastrofalne lądowanie, a on dostaje 18tki. Szkoda, że nie od razu 20tki. Dajcie mu już teraz złotego orła, puchar i z 50 zwycięstw w PŚ. Dla prawdziwych kibiców to i tak nie ma ŻADNEGO znaczenia. Brawa dla Geigera - zwycięzcy wśród uczciwych skoczków.
(29.12.2019, 19:39)
Broski
Ryohu podkreślił dominację, cieszy mnie to bo to bardzo fajny, sympatyczny i utalentowany zawodnik. 3x 18 w pierwszej serii to nie jest zawyżona nota za telemark za HS'em, który był z przysiadem, ale to jednak był telemark do końca trzymany. Cieszy mnie bardzo podium Kubackiego i wysokie miejsce Żyły, przed turniejem nikt im szans na takie miejsca nie dawał. Cieszy, że ten antypatyczny Eisenbichler spadł. Zawiódł Kraft, bez błysku zupełnie. A Stoch mimo że 19 to dał dobre skoki, po prostu poziom był dziś bardzo wysoki.
(29.12.2019, 19:38)
Maestro
@CzarnyBaron
A z kim miał walczyć. To prawidłowa odmiana.
(29.12.2019, 19:36)
Kobayashi fan
Brawo Ryoyu świetna forma na zwycięstwo w turnieju.
(29.12.2019, 19:34)
M.
Brawo, Ryoyu! Po tym poznaje się wielkich mistrzów. Nie jest w tak wybitnej formie, jak w zeszłym roku, na treningach wcale nie jest najlepszy, ale w konkursie pełna mobilizacja i walka o każdy metr (co mogło się odbić na niższych notach w pierwszej serii, szczęśliwie udało mu się zrobić jakiś quasi-telemark). W Typerze obstawiłem Krafta, więc trochę mi zepsuł nastrój, ale mam nadzieję, że w następnym konkursie powiedzie mu się lepiej.

Tak w ogóle, to podium klasyfikacji końcowej dawno nie było tak łatwe do przewidzenia. Kolejności nie odważę się typować, ale chyba każdy wie, jakich trzech zawodników mam na myśli :)

Ogólnie konkurs bardzo ciekawy, dużo pozytywnych zaskoczeń, w miarę równe warunki.
(29.12.2019, 19:34)
KIBIC
Dziadzia Hula szczęśliwy 1 pkt
(29.12.2019, 19:34)
KIBIC
Zwycięstwa Kobayashiego w 68 TCS:

1/4
(29.12.2019, 19:32)
Ogr
Jedynie jakieś dziwne wiatry mogą mu przeszkodzić,w normalnych wygra znowu cztery..a zresztą da radę i w wiatrach.Prawdziwy mistrz to Ryoyu
(29.12.2019, 19:31)
Hej
Brawo Dawid. Mistrz Świata pokazuje że stać go na wiele.
(29.12.2019, 19:30)
Ogr
Jeszcze trzy i Hannawaldowi ze Stochem będą w innym klubie.Ryoyu jako indywidualista zakłada swój:-)
(29.12.2019, 19:29)
CzarnyBaron
Babiarzowi to kurs języka polskiego by się przydał. Eisenbichler walczył z Tandem... (Facepalm)
(29.12.2019, 19:21)
Artem
Ktoś się orientuje o co chodzi z tymi dyskwalifikacjami za kombinezony w tym sezonie?
(29.12.2019, 19:14)
Ogr
Ryoyu to najfajniejszy skoczek ze wszystkich.Ma wywalone na rywali i nie smeci w mediach.Cala reszta to jeden drugiemu w d...e włazi.Ryoyu jest the best!
(29.12.2019, 18:57)
K2
Wolny nie dopilnował kombinezonu i Stefek mu tam cos pozmieniał i wygrał :)
(29.12.2019, 18:50)
wolny
Nikt nie zauważa że Wolnego trolują na całego.Wczoraj w kwalifikacjach dali mu pod narty 18 pkt,a dziś dysklasyfikację jutro ubierze ten sam kpmbinezon i będzie dobrze.
(29.12.2019, 18:49)
Ogr
Ale złapaliście temat! Zawyżone!Skandal! Przecież Amman i Ahonen dostawali po 19 za udawany telemark,zawsze tak było, że przy dalekich skokach odejmuje się mniej.Dobra,powinien dostac17.5. To nie zmienia nic. Gość jest niesamowity i ma szanse na dublet,2× wszystkie cztery- powiedziałby Hannawaldowi i Stochem pa pa :-)
(29.12.2019, 18:48)
Fanka
@ Broski
Uważasz, że to, co zrobiono z notami Kobsyashiego (za "najładniejsze" lądowanie w konkursie) jest takie sympatyczne? Całe szczęście, że Markus odzyskuje formę.
(29.12.2019, 18:46)
Hej
Ile minut sprawdzano Wolnego by cokolwiek znalezc? Strasznie późno pojawiła się informacja. Wiadomo mierzenie nart nic im nie dało bo jechsl strasznie wolno to mierzyli ponownie kombinezon. Kto mu go szyl?
(29.12.2019, 18:46)
Wolny
Polacy widać też coś przy kombinezonach kombinują.
(29.12.2019, 18:44)
CzarnyBaron
Inną śmieszną rzeczą poza notami są kombinezony Norwegów. Po tym jak dostali łupnia w Kuusamo i posypały się dsq, odstawili białe kombinezony i zaczęli skakać na bardzo przeciętnym poziomie. Dzisiaj z kolei jeszcze ledwo chodzący 3 dni temu Johansson skacze pod HS, Forfang skaczący przeciętnie również, a Lindvik przeskakuje obiekt. Tylko ślepy nie widzi, że ich kombinezony w locie zamieniają się w latawce, które po wylądowaniu się chowają. Ciekawe kiedy znowu posypią się dsq dla rodaków astmatyczek.
(29.12.2019, 18:42)
Fanka
@ Hmm
Bo to Marius Lindvik. A poważniej - skakał z wyższej belki.
@ troll
:-) :-) :-) :-)
@ Kubi
:-) :-) :-) :-)
@ Lolek
:-) :-) :-) :-)
(29.12.2019, 18:41)
Trollznafca
No to Nasi mają TCS z głowy. Stoch słabo. Żyła na 100% skoczy gorzej w drugiej serii. Ma problemy z glowa przeciez. Wątpię również aby Kubacki skoczył równie daleko. To tylko fart. Nie ma stabilnej formy.
Niemcy są bardzo mocni i są to faworyci do podium. No i oczywiście wierzę w triumf Kobayashiego.
(29.12.2019, 18:37)
jb
Oby Żyłą w końcu dał radę oddać dwa równe skoki.
(29.12.2019, 18:37)
Maro
Stoch już wypalony nie ma motywacji.
(29.12.2019, 18:36)
Broski
Brawo Ryohu, widać determinację, żeby nie tylko znowu wygrać turniej, ale żeby i znowu zgarnąć wszystkie 4 konkursy, czego nawet życzę temu bardzo sympatycznemu zawodnikowi. Niestety najbardziej niesympatyczny, czyli Eisenbichler wraz z turniejem też poczuł wiatr w żagle i skacze najlepiej w tym sezonie. Polacy dobrze, Dawid i Piotrek świetnie się spisali. Stoch też dobrze, miał chyba najtrudniejsze warunki ze wszystkich, 9,9 pkt dostał rekompensaty, nikt się chyba nie zbliżył nawet z punktami za wiatr. Kot zrobił swoje. Szkoda Wolnego bardzo, Hula nie ma szans na wyższe miejsce niż 30. Ogólnie wysoki poziom zawodów, kilku skoczków co skoczyło powyżej punktu k nie weszło do drugiej serii, Nakamura pod tym względem największy pechowiec.
(29.12.2019, 18:36)
troll
śmieszny żart. a nieładne lądowanie Ajzenbiśler dostaje 17 a koba za jeszcze brzydsze 18?
to parodia
(29.12.2019, 18:35)
abc
Mówiłem że dziadek z Wolnym wygra :)
(29.12.2019, 18:35)
CzarnyBaron
Noty dla Kobayashiego to tylko Japończyk zawyżył. Jakby nie patrzeć to każdemu zawyżają noty jakkolwiek nie wyląduje, a jeśli skoczy w okolice HS lub przeskoczy HS. Najlepiej to widać po Eisenbichlerze, który zawsze ląduje jakby za chwilę miał twarz o zeskok rozbić.
(29.12.2019, 18:35)
Hmm
Lindwik dostał 5.5 pkt mniej. Dlaczego,?
(29.12.2019, 18:34)
Jaro
Stoch słabo TCS już nie wygra.
(29.12.2019, 18:34)
KIBIC
Mówie wam Kobayashi 4x win
(29.12.2019, 18:32)
Hmm
Noty Kuby Jasia to jakaś kpina?
(29.12.2019, 18:32)
Kubi
Kobayashi skacze świetnie, trzeba mu to oddać, ale sędziowie ewidentnie zawyżają mu noty, jak by nie wylądował to 18-19 zawsze...
(29.12.2019, 18:32)
KIBIC
@Lolek też tak stwierdzam
(29.12.2019, 18:31)
KIBIC
Wyniki dobre
(29.12.2019, 18:31)
Lolek
Z tymi notami za styl dla Kobayashiego to jakieś jaja są.
Zgadzam się powinien prowadzić ale z mniejszą przewagą.
(29.12.2019, 18:31)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
TCS Oberstdorf: Zdecydowane zwycięstwo Kobayashiego, Kubacki na podium
TCS Oberstdorf: Zdecydowane zwycięstwo Kobayashiego, Kubacki na podium

TCS Oberstdorf: Zdecydowane zwycięstwo Kobayashiego, Kubacki na podium

Kalendarium
Gerald Wambacher
Dziś urodziny obchodzą:
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich