Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Jak wcześniej donosiliśmy, istniała możliwość, aby tylko 2 naszych skoczków automatycznie miało miejsce w konkursach Pucharu Świata. Niestety informacje potwierdziły się i w przyszłym sezonie Polska zakwalifikowana zostanie do grupy najsłabszych krajów. Nowe przepisy FIS dotyczą udziału głównie w kwalifikacjach do konkursów Pucharu Świata. W myśl nowych przepisów ograniczona zostanie liczba zawodników w nich startujących. Od sezonu 2003/04 w eliminacjach do największych konkursów skoków będzie mogło wziąć udział maksymalnie 62 zawodników, wśród których będzie 50 najlepszych w klasyfikacji generalnej PŚ, 5 najlepszych zawodników Pucharu Kontynentalnego, 5 zawodników gospodarzy konkursu i 2 zawodników z krajów, które zdobyły choćby jeden punkt w zawodach o PŚ w poprzednim sezonie tj.: Estonia czy Słowacja. Trzeba zaznaczyć, że zawodnicy zgłaszani do kwalifikacji nie muszą zajmować ustalonego miejsca "na dzień dzisiejszy", ale pod koniec każdego periodu, z których składa się sezon (aktualnie 6 periodów).


Nasi trenerzy i działacze nie są zadowoleni z takiego obrotu sprawy. To jeszcze bardziej osłabi poziom naszych skoków narciarskich. Vice-prezes PZN, Paweł Nadarkiewicz uważa, że poza Małyszem jesteśmy słabi. "Jako działacz PZN, chciałbym, aby nasi zawodnicy mogli rywalizować z najlepszymi, ale jako organizator konkursu w Zakopanem popieram te zmiany, bo teraz o wiele łatwiej i szybciej będzie można przeprowadzić zawody". Apoloniusz Tajner stwierdził, że dzieli mu to kadrę na 2 części - tych w PŚ i tych poza. Trener uważa, że jest to niesprawiedliwy podział. Okazuje się, że choć mamy podwójnego mistrza świata, to znaleźliśmy się w grupie najsłabszych krajów, które mogą wystawić dwóch skoczków. "Moim zdaniem powinniśmy mieć prawo do wystawienia trzech zawodników" - powiedział Tajner na łamach "Sportu".
W ten sposób do PŚ, przynajmniej na początku, wystawiani będą jedynie dwaj nasi zawodnicy: Adam Małysz i Marcin Bachleda. Trener naszej kadry - Apoloniusz Tajner - nie wyklucza jednak, że czasem będzie mógł wymienić Bachledę na innego naszego reprezentanta. Zależy to tylko od jego aktualnej formy.
Nasi słabsi reprezentanci muszą szukać szansy zakwalifikowania się do startów w PŚ w Pucharze Kontynentalnym, z którego awansuje najlepsza piątka po danym okresie. Zmiany przepisów mają zostać zatwierdzone na początku maja przez szefostwo FIS.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« kwiecień 2003 - wszystkie artykuły
Komentarze
OrFo
no ja wiem, że gdyby to było takie proste to juz by było zrobione. problemy finansowe to inna para kaloszy, w dodatku brudna i obdeptana. wiem jak jest, ale tylko zauważam fakt - do czego takie zaniedbanie infrastruktury prowadzi.
(27.04.2003)
Emu
@ OrFo - inna sprawa, że u nas też po prostu są problemy z infrastrukturą. Brakuje pieniędzy, sprzętu, mało skoczni, istniejące w złym stanie i często źle przygotowane... Sama małyszomania cudów nie zdziała. Póki co Małysz rzeczywiście wspiera młodych skoczków, ale PZN niewiele robi w tym kierunku. Na pewno liczy się była wymiana igelitu w kompleksie Krokwi i odbudowa Lubawki, oby to nie było wszystko...
(27.04.2003)
OrFo
nie przesadzajmy, finowie nie uczą się skakać na konkursach, tylko na treningach - tak się tworzy zaplecze dla najlepszych ;) konkursy pucharu świata dla młodych zawodników nie stanowią niczego poza podstawą motywacji. ale to nie jest złe - prosta sprawa: musisz być najlepszy, żeby tam wystepować. z psychologicznego punktu widzenia jest to poprawne.. gorzej z zawodnikami starszymi, którzy mogą poczuć się "zdegradowani" i wyprzedzani nawet w cocu przez dzieciaki dążące do sukcesu.
a co do polski - wiadomo, że współzawodnictwo jest podstawą sportu i dużą motywacją, a ja uważam, że jest za mało konkursów w kraju, za mało zmagań z przeciwnikami na tym samym, niższym stopniu zaawansowania. "dzieciaki" powinny więcej skakać "z sensem" a nie tylko na treningach [chociaż oczywiście wewnątrz drużyny też jest jakieś współzawodnictwo, ale mozna popaść w rutynę]
(27.04.2003)
kaza
No i w jaki sposób my mamy mieć taką drużynę jak np. Finowie, co?!!!

SERDECZNE POZDROWIENIA!!! =S
(27.04.2003)
emailowiec
i jak polska ma miec 2 małysza??
(27.04.2003)
OrFo
sport kastowy nam sie robi..
(27.04.2003)
Emu
@ Emilt - najgorsze jest to, że to już jest praktycznie eliminacja tych krajów z PŚ aż do ustalenia mniej drakońskich przepisów (np. - jeden skoczek dla krajów, które nie miały punktów w PŚ). Przecież bidaki i tak są za słabe, żeby znaleźć się w czołówce COC... :(
(27.04.2003)
Emilt
I białorusini
(27.04.2003)
Emilt
czyli Austriacy wystawią 11 skoczków a Kazachowie , Koreańczycy i Ukraińcy ano jednego
Paranoja!
(27.04.2003)
OrFo
hmmmmmm.. po czym poznać złą fankę..? :P:P:P nie za bardzo w to wierzę, ale może, może się chłopak zbierze w sobie.. 0:)
prędzej już bym tam widziała norwesko-austriacki szturm na z góry upatrzone pozycje..
(27.04.2003)
munklia
Hehe, miałam na myśli bardziej optymistyczną wersję, czyli zakwalifikowanie się przez Peksiego do PŚ via kontynental ;)
(26.04.2003)
OrFo
ta, w cocu pewnie będzie, ale nie sądzę by prestiż coca wzrósł do tego stopnia żeby go puszczali w tv ;) afinowie dziwnym trafem do zakopanego nie jeżdżą na kontynental.. :S
(26.04.2003)
munklia
@OrFo
Wygląda na to, że zmniejszono dodatkową kwotę startową dla kraju organizującego z 10 do 5 :-/ Ale Peksi może się przecież zakwalifikować w COCu :)
(26.04.2003)
OrFo
teraz mnie zastanowiło: zmieniają się zasady dzikich kart dla zawodników "miejscowych"? czy nadal mogą cincy startować w pś u siebie? bo jak nie to juz nigdy peksiego nie zobaczę :/
(26.04.2003)
munklia
@Ewa
Nasi beda musieli ciułać punkty w COC. Poza tym Bachledę mamy tylko w pierwszej periodzie, jak będzie słaby to i on wypadnie.
(26.04.2003)
Pawko
Lipa!!! Po k***e takie jebnięte zasady??? Mamy Małysza i jeszcze najsłabsi jesteśmy??? Ch**ostwo. Powinni dać szanse słabszym. Nie wiem tylko dlaczego tak chcecie dać szanse matei przecież on nie umie dobrze skakać w konkursieOd moderatora: ostrzeżenie. Piszesz niegłupie rzeczy, ale przestań rzucać mięsem. Z góry dziękuję.
(26.04.2003)
Ewa
To ja już nic nie rozumiem... To skąd mamy móc wystawić jakiegokolwiek innego skoczka, jeżeli Bachleda musi ciułać punkty, a nikogo innego nie możemy wystawić?
POza tym to jest w ogóle bez sensu, żeby tylko pierwsza 50-ka (plus... itd.) mogła do kwali. Skład poszczególnych konkursów będzie teraz strasznie podobny.
(26.04.2003)
Dorota
@Emu: Przecież właśnie ma nie być żadnych kwot startowych! Niezależnie, jak daleko zajdzie Bachleda, nie przybędzie nam od tego nawet jeden zawodnik. Każdy teraz sam musi sobie zapracować na udział w PŚ. Tak przynajmniej z tych przepisów wynika.
(26.04.2003)
Emu
Tak ws kwestii Polaków... Tyle się ostatnio mówiło, że olaboga, oni nie potrafią skakać, niechby kogoś innego spróbować (zwłaszcza po sukcesach w COC się mówiło :)) - wygląda na to, że Rutkowski i Sobczyk szansy na razie nie dostaną.
Inna sprawa, że "Marcin musi ciułać pkt przez cały sezon żeby nie wypaść z pierwszej 50-tki" - może w którymś periodzie nawet uciuła na tyle, że nam podniosą kwotę startową? Marzenie... ;)
(26.04.2003)
Szym
No i bardzo dobrze - trzeba sobie wyskakać udział w tak frekfencyjnych startach jak PŚ, a... well... dużo naszym chłopakom brakuje... niestety- niech sie podszkolą w kontynentalnym to jest impreza dla nich (choć też raczej kiepsko wypada:-( )- PŚ tylko dla Adama.
(25.04.2003)
adam_int
Moja nowa strona o Adamie Małyszu zapraszam na http://strony.wp.pl/wp/adam_in t
(25.04.2003)
fanka Bernarka
Ej to jest impreza światowej klasy nie dla jakiś podrzędnych skoczków typu Polacy.
(25.04.2003)
Emu
Troszkę mi ulżyło. Ale w ogóle nie wiem, skąd pomysł ograniczania miejsc w kwalifikacjach. Przecież z założenia kwalifikacje są po to, żeby konkurs nie ciągnął się godzinami.
Pozostaje mieć nadzieję, że się wycofają z tego idiotycznego pomysłu.
(25.04.2003)
munklia
@Henio i Dorota
Dzięki za wyjaśnienie, musiałam nie zrozumieć Stawego. No to super :D Chociaż też dwa miejsca na kraj to przesada (mówię to, mimo, że najbardziej kibicuję "słabym" zawodnikom). I powinno być jak w kombi - za sam udział w MŚ :) Wtedy każdy kraj miałby przynajmniej jednego zawodnika i byłby święty spokój...
(25.04.2003)
Dorota
@munklia: Pewnie, henio ma rację. Ten limit to Stawy sam wymyślił, bo tak mu wyszło z podliczenia.;) A co do Holandii i Słowacji, to bardzo dobrze, że będą, im więcej krajów tym lepiej! :) Szkoda tylko, że inni mieli pecha, szczególnie Koreańczycy, których nie było w Willingen, bo w tym czasie występowali na Igrzyskach Azjatyckich. A też by pewnie z punkt zdobyli w tej wichurze.
(25.04.2003)
Adi.P.
Przepraszam z potknięcie chodziło oczywiście o Estończyków,no i Holendrów.
(25.04.2003)
henio
ADI.P.
Czy zapomniałeś,że były w tym sezonie konkursy i mając limit 4 skoczków nie wysyłaliśmy nikogo lub jak w Planicy tylko jednego Małysza.(chociaż Sobczyk i Rutkowski chcieli jechać)
Munklia
Myślę że nie ma limitu 62 zaw.Max może wystartować 60 +8 krajów X 2 zaw.= 76 skoczków
(25.04.2003)
munklia
Nie może być mowy o dwóch zawodnikach na każdy kraj, który punktował, gdyż prosta matematyka mówi, że 50+5+5=60 czyli w każdych kwalifikacjach zostają jeszcze tylko 2 miejsca. Nie wiem, jak oni chcą to dzielić...

@Adi P.
Jaki Łotysz punktował w PŚ? :-/ Tam nawet skoczni nie ma...

@Dorota
Co to za wyrzuty w kierunku Mayra i Mesika? ;) Konkurs uznano, wyniki się liczą i będziemy mieć Słowację i Holandię w PŚ :D
(25.04.2003)
hinty
Mateja ma bardzo ładną dziewczyne, wiec wątpie żeby zainteresował sie jakąs inną:)
(25.04.2003)
Adi.P.
Od początku sezonu Austriacy będą mogli wystawić min. 13 zawodników w zawodach,totalna nuda.Pan Hofer nieżle to sobie ułożył.A Polacy mając dwóch zawodników w 50 maogą wystawić w konkursie 2,tak samo jak Łotysze,Słowacy , Korea,Kazachstan ,którzy w 50 nie mają żadnego , ale punktowali w P.Ś. Paranoja!
(25.04.2003)
henio
Zastępowanie Bachledy z założenia jest chore,
ponieważ Marcin musi ciułać pkt przez cały sezon żeby nie wypaść z pierwszej 50-tki.
Jestem zdania że do PK na stałe należy wytypować dwóch najlepszych juniorów tj Rutkowski, Ciapała lub ew.Styrczula i Stoch a o pozostałe 2 miejsca powinny eliminacje rozegrać Sobczyk i kadrowicze Tajnera.
(25.04.2003)
XXXXXXXXXX2
to jest GŁUPIE!!!
dać tam jeszcze Pochwałe Mateję
(25.04.2003)
Dorota
@Emu: Z tymi 2 skoczkami to chyba nieporozumienie. Bo na 99% chodzi o to, że każdy z tych najsłabszych krajów może wystawić po 2 skoczków do kwalifikacji. A nie w sumie dwóch, to byłby przecież idiotyzm (kto miałby rozstrzygać, z których krajów mają oni być?). A tak przy okazji, to z tych przepisów wynika, że ani Choi, ani Filimonow nie mogą w ogóle wystartować w PŚ, bo Korea i Kazachstan nie zdobyły ani jednego punktu w ostatnim sezonie. Natomiast - o ironio! - takie prawo mają Holendrzy, dzięki Mayrowi, który się jednorazowo załapał do "30" w wietrznym Willingen, zresztą tak samo jak Mesik...
(24.04.2003)
Kasia
Bez sens... jak tak bedzie to bedzie do d...!!!
Hamskie to jest, ciekawa jestem kto wpadl na tak genialny pomysl. Wogole nie dadza szans tym slabszym, sprawdzenia siebie!!! >:(
(24.04.2003)
Emu
A mnie mało obchodzi kwota startowa dla POlaków, ale o co to chodzi z "2 skoczkami z krajów, które zdobyły choćby jeden punkt"??? Czyli jednocześnie Mayr, Choi, Filimonow i Mesik w kwalifikacjach nie mogą być? To mnie prawdziwie oburza, bo oznacza praktycznie już całkowitą eliminację tych najsłabszych krajów z PŚ. A ja kocham międzynarodowość i nie chcę, żeby skoki były towarzystwem wzajemnej adoracji dla Niemców, Austriaków i Finów.
(24.04.2003)
Lukasz Bogucki
To znaczy, że Polskie skoki są do bani!!!
Zamiast wydawać pieniądze na 460 posłów w Sejmie, zmiejszyć Sejm do 100, a zaoszczę dzone pieniądze wydać na budowę Skoczni.
(24.04.2003)
munklia
Sama koncepcja nie jest zła i zdaje egzamin w kombinacji norweskiej, tylko że jest jeden szkopuł - w kombinacji wszystko jest trochę bardziej skomplikowane i dzięki temu jest więcej dróg dostania się do PŚ"A". To co tu proponują, wydaje mi się za proste i nie do przeskoczenia dla wielu zawodników. No a wiadomo, że teraz skoki są sportem dla mas i nie można przeciętnym kibicom zbyt utrudniać reguł. Obiekcje pana Tajnera mnie śmieszą. Owszem, mamy mistrza świata, ale tak poza tym to jesteśmy najsłabszym krajem i zrozumienie tego prostego faktu mogłoby panu trenerowi tylko wyjść na dobre. Po co utrzymywać fikcję o potędze polskich skoków?
(24.04.2003)
naj fanka Matei
ja chce Mateję w PŚ!!! Bez niego skoki to nie skoki!!! Mateja Kocham cię!!!
(24.04.2003)
brak
Zgadzam się z trenerem.
(24.04.2003)
fanka Bernarka
Powinniści się cieszyć że polscy skoczkowie będą zakwalifikowani.Ja bym ich nie zakwalifikowała.
(24.04.2003)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Stało się! Tylko Małysz i Bachleda w PŚ
Stało się! Tylko Małysz i Bachleda w PŚ

Stało się! Tylko Małysz i Bachleda w PŚ

Kalendarium
Sabirżan Muminow
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich