Zaloguj siÄ™
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Simon Ammann umocniÅ‚ siÄ™ na pozycji lidera Pucharu Åšwiata wygrywajÄ…c konkurs w Pragelato i ustanawiajÄ…c w II serii nowy rekord skoczni - 144 metry. Drugie miejsce zajÄ…Å‚ jego najwiÄ™kszy rywal - Gregor Schlierenzauer. Na podium znalazÅ‚ siÄ™ także Ville Larinto. Znakomite, czwarte miejsce przypadÅ‚o Martinowi Schmittowi, dla którego jest to najwiÄ™kszy sukces od wielu lat.

Opis konkursu:
Mimo, że bez udziaÅ‚u Polaków, konkurs PÅš w Pragelato zapowiadaÅ‚ siÄ™ bardzo interesujÄ…co. Po skokach treningowych murowanym faworytem wydawaÅ‚ siÄ™ Simon Ammann. Walki o żółtÄ… koszulkÄ™ lidera nie zamierzali poddawać Austriacy i Finowie. Swój akcent daÅ‚ także Martin Schmitt - 140,5 metra w serii próbnej.

Zawody w gÄ™stej mgle rozpoczÄ…Å‚ Kazach - Alexey Korolev skokiem z 13 belki na 120,5 metra. Jako pierwszy punkt konstrukcyjny przekroczyÅ‚ Noriaki Kasai - 126 metrów i przez dÅ‚uższy czas utrzymywaÅ‚ pozycjÄ™ lidera. PokonaÅ‚ go dopiero 14 zawodnik - Tom Hilde (126,5 metra). Jeszcze lepiej spisaÅ‚ siÄ™ Mitja Meznar (127 m) i to on byÅ‚ nowym liderem.

MÅ‚odego SÅ‚oweÅ„ca wyprzedziÅ‚ jego bardziej doÅ›wiadczony kolega z drużyny - Robert Kranjec. OdlegÅ‚ość 126,5 metra i wysokie noty od jury daÅ‚y mu przewagÄ™ 0,1 punktu nad rywalem. Także Primoz Peterka poszybowaÅ‚ na 126,5 metra i to on objÄ…Å‚ prowadzenie. MieliÅ›my zatem trzech SÅ‚oweÅ„ców na czele tabeli.

Tę sytuację zmienił Taku Takeuchi (129 metrów). Japończyk objął prowadzenie. Nieco słabiej zaprezentował się jego rodak Yuta Watase (127,5 metra).

Markus Eggenhofer znakomicie rozpoczÄ…Å‚ sezon. W Pragelato nie szÅ‚o mu jednak tak dobrze. Do tego podczas swojego lÄ…dowania w konkursie upadÅ‚ przy skoku na 122 metr i mógÅ‚ pożegnać siÄ™ z II seriÄ….

NiezÅ‚e skoki oddali potem Neumayer (127,5 m) i Keituri (129,5 m). Fin zmieniÅ‚ JapoÅ„czyka na prowadzeniu. Nie cieszyÅ‚ siÄ™ jednak nim zbyt dÅ‚ugo. 130,5 metra uzyskaÅ‚ bowiem Roar Ljoekelsoey.

Po krótkiej przerwie technicznej skakaÅ‚ Harri Olli. Fin poszybowaÅ‚ na 133 metry i byÅ‚ pierwszy. Tuż po nim zaprezentowaÅ‚ siÄ™ Martin Schmitt - 132 metry i przegrywaÅ‚ tylko z Ollim. RozdzieliÅ‚ ich Johan Remen Evensen skokiem na 131,5 metra. Wynik Olliego powtórzyÅ‚ Michael Uhrmann, który jak zwykle sprężyÅ‚ siÄ™ na skok konkursowy. Niemiec byÅ‚ jednak o 1,5 punktu za liderem.

Kolejny daleki skok oddaÅ‚ Andreas Kuettel, wracajÄ…cy do formy. Szwajcar uzyskaÅ‚ 131 metrów i byÅ‚ piÄ…ty po skokach 41 skoczków. Na górze skoczni pozostaÅ‚o jeszcze dziewiÄ™ciu rywali. Jacobsen wylÄ…dowaÅ‚ na 130 metrze, metr bliżej Bardal i Hautamaeki. Jeszcze sÅ‚abiej, bo 128 metrów uzyskaÅ‚ Wolfgang Loitzl. Wszyscy mieli sporÄ… stratÄ™ do czołówki zawodów. Thomas Morgenstern także nie zachwyciÅ‚ - 131,5 metra i sÅ‚abe noty za styl daÅ‚y Austriakowi dalszÄ… lokatÄ™. Podobnie spisaÅ‚ siÄ™ Ville Larinto.

Dopiero Schlierenzauer przeskoczyÅ‚ rywali - 137,5 metra! MiaÅ‚ ogromnÄ… przewagÄ™ nad Harrim Olli. Simon Ammann lÄ…dowaÅ‚ jeszcze dalej - 139,5 metra, ale miaÅ‚ kÅ‚opoty przy lÄ…dowaniu i przegraÅ‚ notami z Austriakiem.

Wyniki I serii

zawodnik

odl. 1pkt
1

Gregor Schlierenzauer (Austria)

137.5
139.5
2

Simon Ammann (Szwajcaria)

139.5
138.6
3

Harri Olli (Finlandia)

133.0
129.4
4

Michael Uhrmann (Niemcy)

133.0
127.9
5

Johan Remen Evensen (Norwegia)

131.5
126.2
6

Martin Schmitt (Niemcy)

132.0
126.1
7

Roman Koudelka (Czechy)

131.0
125.8
8

Andreas Küttel (Szwajcaria)

131.0
125.3
9

Ville Larinto (Finlandia)

131.5
125.2
10

Thomas Morgenstern (Austria)

131.5
124.2
11

Anders Jacobsen (Norwegia)

130.0
123.0
12

Roar Ljoekelsoey (Norwegia)

130.5
122.9
13

Kalle Keituri (Finlandia)

129.5
122.1
14

Anders Bardal (Norwegia)

129.0
121.7
15

Matti Hautamäki (Finlandia)

129.0
121.2

Taku Takeuchi (Japonia)

129.0
121.2
17

Wolfgang Loitzl (Austria)

128.0
120.9
18

Emmanuel Chedal (Francja)

128.5
118.8
19

Yuta Watase (Japonia)

127.5
117.0
20

Michael Neumayer (Niemcy)

127.5
116.5
21

Primoz Peterka (SÅ‚owenia)

126.5
115.2
22

Martin Koch (Austria)

126.5
114.7

Robert Kranjec (SÅ‚owenia)

126.5
114.7
24

Mitja Meznar (SÅ‚owenia)

127.0
114.6
25

Tom Hilde (Norwegia)

126.5
114.2
26

Vincent Descombes Sevoie (Francja)

125.5
113.9
27

Shohei Tochimoto (Japonia)

126.0
113.8
28

Jakub Janda (Czechy)

124.5
113.1
29

Dimitry Vassiliev (Rosja)

125.5
112.9
30

Noriaki Kasai (Japonia)

126.0
112.8
       
31

Nikolay Karpenko (Kazachstan)

125.0
111.5
32

Johan Erikson (Szwecja)

124.5
110.1
33

Fumihisa Yumoto (Japonia)

122.5
107.5
34

Ondrej Vaculik (Czechy)

123.0
106.9
35

Daiki Ito (Japonia)

121.5
105.7

Jan Matura (Czechy)

121.5
105.7

Andreas Wank (Niemcy)

121.5
105.7
38

Severin Freund (Niemcy)

123.0
105.4
39

Denis Kornilov (Rosja)

121.5
104.7
40

Jure Sinkovec (SÅ‚owenia)

120.5
102.9

Alexey Korolev (Kazachstan)

120.5
102.9
42

Sebastian Colloredo (WÅ‚ochy)

119.5
101.1
43

Primoz Pikl (SÅ‚owenia)

119.5
100.1
44

Felix Schoft (Niemcy)

118.5
98.8
45

Andreas Aren (Szwecja)

118.0
97.4
46

Ilja Rosliakov (Rosja)

118.0
96.9
47

Tomas Zmoray (SÅ‚owacja)

117.0
95.1
48

Jurij Tepes (SÅ‚owenia)

113.0
86.9
49

Markus Eggenhofer (Austria)

122.0
85.1
50

Andrea Morassi (WÅ‚ochy)

104.5
59.6

DrugÄ… seriÄ™ z 14 belki rozpoczÄ…Å‚ Noriaki Kasai skokiem na 123,5 metra. O wiele lepiej zaprezentowaÅ‚ siÄ™ Dmitry Vassiliev - 131,5 metra i znacznie awansowaÅ‚ w klasyfikacji. Kolejni zawodnicy nie dolatywali nawet do punktu K. Dopiero Martin Koch uzyskaÅ‚ 129,5 metra co daÅ‚o mu miejsce za Rosjaninem. Wyprzedzić Vassilieva nie udaÅ‚o siÄ™ także wielu skoczkom z drugiej dziesiÄ…tki m.in. Chedalowi (127,5 m). DokonaÅ‚ tego Wolfgang Loitzl - 133,5 metra. Austriak miaÅ‚ ogromnÄ… przewagÄ™ nad rywalami.

Kolejny daleki skok oddaÅ‚ Matti Hautamaeki - 134 metry, jednak przegraÅ‚ z Loitzlem o 0,3 punktu. Austriaka nie pokonaÅ‚ także Anders Jacobsen - 132,5 m.

PrzyszedÅ‚ czas na finaÅ‚owÄ… dziesiÄ…tkÄ™. RozpoczÄ…Å‚ jÄ… Thomas Morgenstern skokiem na 129,5 metra i byÅ‚ za czoÅ‚owÄ… trójkÄ…: Loitzlem, Jacobsenem i Hautamaekim. Kolejny na belce pojawiÅ‚ siÄ™ Ville Larinto. Rewelacyjny Fin poszybowaÅ‚ na 135 metr i to on byÅ‚ nowym liderem.

Nieco sÅ‚abiej skakali Kuettel i Koudelka (129,5 i 131 metrów). Lepiej spisaÅ‚ siÄ™ Martin Schmitt - 133,5 metra. To daÅ‚o Niemcowi pozycjÄ™ vice-lidera zawodów. Johan Remen Evensen uzyskaÅ‚ 131 metrów i byÅ‚ w Å›cisÅ‚ej czołówce konkursu. CzekaliÅ›my jednak na skoki czołówej czwórki. Michael Uhrmann oddaÅ‚ skok na 131,5 metra (byÅ‚ przed mÅ‚odym Norwegiem).

Harri Olli liczyÅ‚ na podium. Drugi skok na 131 metrów spowodowaÅ‚ jednak, że Fin spadÅ‚ na ostatecznie piÄ…te miejsce.

Simon Ammann udowodniÅ‚, że jest w rewelacyjnej formie. 144 metry byÅ‚o nowym rekordem obiektu w Pragelato! Gregor Schlierenzauer byÅ‚ niewiele gorszy - 139,5 metra, jednak to nie starczyÅ‚o by pokonać Szwajcara.

Wyniki końcowe

zawodnik

odl. 1odl. 2pkt
1

Simon Ammann (Szwajcaria)

139.5
144.0
284.3
2

Gregor Schlierenzauer (Austria)

137.5
139.5
282.6
3

Ville Larinto (Finlandia)

131.5
135.0
259.2
4

Martin Schmitt (Niemcy)

132.0
133.5
256.4
5

Harri Olli (Finlandia)

133.0
131.0
255.2
6

Michael Uhrmann (Niemcy)

133.0
131.5
253.6
7

Johan Remen Evensen (Norwegia)

131.5
131.0
252.0
8

Wolfgang Loitzl (Austria)

128.0
133.5
251.7
9

Roman Koudelka (Czechy)

131.0
131.0
251.6
10

Anders Jacobsen (Norwegia)

130.0
132.5
251.5
11

Matti Hautamäki (Finlandia)

129.0
134.0
251.4
12

Thomas Morgenstern (Austria)

131.5
129.5
247.3
13

Andreas Küttel (Szwajcaria)

131.0
129.5
245.9
14

Taku Takeuchi (Japonia)

129.0
127.0
238.8
15

Dimitry Vassiliev (Rosja)

125.5
131.5
237.1
16

Kalle Keituri (Finlandia)

129.5
126.0
236.9
17

Anders Bardal (Norwegia)

129.0
126.0
236.5
18

Emmanuel Chedal (Francja)

128.5
127.5
235.8
19

Martin Koch (Austria)

126.5
129.5
233.3
20

Roar Ljoekelsoey (Norwegia)

130.5
123.5
232.2
21

Vincent Descombes Sevoie (Francja)

125.5
126.0
227.7
22

Yuta Watase (Japonia)

127.5
123.0
225.9
23

Michael Neumayer (Niemcy)

127.5
124.0
225.7
24

Shohei Tochimoto (Japonia)

126.0
125.0
225.3
25

Jakub Janda (Czechy)

124.5
124.5
225.2
26

Primoz Peterka (SÅ‚owenia)

126.5
124.0
224.9
27

Robert Kranjec (SÅ‚owenia)

126.5
123.5
223.0
28

Mitja Meznar (SÅ‚owenia)

127.0
123.5
221.9
29

Noriaki Kasai (Japonia)

126.0
123.5
221.1
30

Tom Hilde (Norwegia)

126.5
120.0
211.2
         
31

Nikolay Karpenko (Kazachstan)

125.0
111.5
32

Johan Erikson (Szwecja)

124.5
110.1
33

Fumihisa Yumoto (Japonia)

122.5
107.5
34

Ondrej Vaculik (Czechy)

123.0
106.9
35

Daiki Ito (Japonia)

121.5
105.7

Jan Matura (Czechy)

121.5
105.7

Andreas Wank (Niemcy)

121.5
105.7
38

Severin Freund (Niemcy)

123.0
105.4
39

Denis Kornilov (Rosja)

121.5
104.7
40

Jure Sinkovec (SÅ‚owenia)

120.5
102.9

Alexey Korolev (Kazachstan)

120.5
102.9
42

Sebastian Colloredo (WÅ‚ochy)

119.5
101.1
43

Primoz Pikl (SÅ‚owenia)

119.5
100.1
44

Felix Schoft (Niemcy)

118.5
98.8
45

Andreas Aren (Szwecja)

118.0
97.4
46

Ilja Rosliakov (Rosja)

118.0
96.9
47

Tomas Zmoray (SÅ‚owacja)

117.0
95.1
48

Jurij Tepes (SÅ‚owenia)

113.0
86.9
49

Markus Eggenhofer (Austria)

122.0
85.1
50

Andrea Morassi (WÅ‚ochy)

104.5
59.6

klasyfikacja generalna Pucharu Åšwiata »
wirtualna klasyfikacja Åšwiatowej Listy Rankingowej (WRL) »

Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« grudzieÅ„ 2008 - wszystkie artykuÅ‚y
Komentarze
Wojciech
Pomijając tutaj sam fakt, że jedna osoba potrafi tutaj wchodzic i pleśc swoje bzdury pod różnymi nickami, a ta osoba jest znana na konkurencji @Usia,
która od pewnego czasu ma ludzi gdzies i pisze anonimowo,
tak nie mogę sie zgodzić z teorią, że Amman oszukuje i, że nie wygrał zasłużenie.
Skoczył najdalej w obydwu seriach i juz to daje mu zwycięstwo,
a, że sędziowie oślepli, na moment to czy to jego wina ?
Miał oddać swoja nagrodę na rzecz Gregora? Czy kogos tu zdrowo rąbnęło ?
A, czy któryś Austriak zrobiłby to, lub to zrobił w przeszłości ?
Czy Morgen oddał swoje trzecie miejsce w TCS, kiedy to Adama z nim notami przegrał, niesłusznie, o zaledwie 0,1 pkt ?
Nie myślcie sobie, że Austriacy to święte krowy, swoje sztuczki znają, jak daleko lecieć i co robic aby forma utrzymywała się przez bite 3 lata.
Paplacie bzdury, że Amman ma kombinezon za duzy i narty za długie...........zwariowani ludzie tylko wymyslają tego typu rzeczy, w tym sezonie jest narazie najlepszym zawodnikiem.
A Gregorowi przydałoby się dokładne zmierzenie i zwazenie, bo on jeszcze rośnie a cały sezon skacze na nartach jednej długości. To wporządku?
Dobrze tym krętaczom Austriackim, niech ten filigranowy Szwajcar im dokłada, ile wlezie.
(18.12.2008, 15:30)
krwisty
Widze Pan Jarek sie zaangażował w dyskusję i wpisów od razu multum.Ale to dobrze że próbujesz Jarku tłumaczyć coś pewnym oszołomom.Ja nie mam nerwów nie raz do takich dzieciaków i ich dziwacznych teoryjek,po prostu wziął bym pasa i wytrzepał skórę takiemu podrostkowi co z racji wolności słowa wypisuje brednie.Może Korwin Mikke to oszołom ale jego teorie mogły by mieć zastosowanie w niektórych przypadkach.
(16.12.2008, 13:09)
..
Za długie narty, za duży kombinezon (vide foto) i DT FIS ze Szwajcarii i "forma" gotowa ...
(15.12.2008, 20:25)
Olaaa
ludzie! Zanim zaczynacie pisać takie głupoty o ocenie Ammanna to porządnie się zastanówcie! Bo aż żal oczy ściska jak czytam wypowiedzi przede wszystkim niejakiego "oszust ammann". Wiesz co? Idź lepiej do mamusi żeby puściła Ci wieczorynkę, bo chyba się za mało naoglądałeś, albo dorośnij w końcu i zastanów się co Ty w ogóle wypisujesz! I jeżeli nie masz na tyle rozumu w głowie, to zostaw w spokoju skoki i szkoczków bo to co Ty wygadujesz do niczego nie prowadzi, a przez Ciebie ludzie mogą paść na atak śmiechu i zarazem żalu!
(14.12.2008, 22:18)
fanka
bravo Martin Schmitt !!! Oby tak dalej kochany :*;**::*
(14.12.2008, 15:15)
daf
DziÅ› "na gorÄ…co"
Kasai 120,5m po ładnym stylowo skou - nota do sędziego francuskiego 16,5;
Chedal 120,5 w dość rozpaczliwym stylu - nota od tegoż sędziego 17,5.
Ręce opadają!
(14.12.2008, 13:43)
hehe
Są sportowcy, którzy odmawiają przyjęcia niesłusznej nagrody ale chyba nie pochodza ze Szwajcarii ;) Oni nawet Hitlerowi nie odmówili ;)
(14.12.2008, 13:37)
SkiJumper
prawda jest tu pomiedzy Wami. Bo przypominajac sobie MÅš w Sapporo, to Olli powinien wygrac. Nie wiem czy wiecie, ale Amman jest lewonozny, co powoduje, ze jego telemarki sa troche inne. A sedziowie przez to latwo daja sie nabrac, kiedy laduje na dwie nogi i wysuwa narte. Amman na poczatku sezonu jest w wysmienitej formie, gdyby sedziowie pomylili sie na rzecz jakiegos slabego skoczka - to powinno byc glosno ale wierze, ze dzis Simmi pokaze klase i juz bez zadnych "pomocy" wygra.
(14.12.2008, 12:40)
anneczka
@ Jarek Gracka popieram w 100%
Taaa Ammann powinien nie przyjąć nagrody hahahaha-niczego bardziej śmiesznego nie mogłeś wymyślić? Co z tego ze znakomicie skalał w seriach próbnych itd,co z tego ze ustanowił nowy rekord skoczni,co z tego ze jest w bardzo dobrej formie? Przecież to ''oszust'' ;] Hmm z takim podejściem to lepiej skoków nie oglądaj :P
Miejmy nadzieje ze zawody się dziś rozegrają i Ammann pokaże na co go stać ;) 3majmy kciuki :D
(14.12.2008, 10:48)
Jarek Gracka
@ oszust Ammann
nie dość że piszesz straszne głupoty, to liczyć nie umiesz
za brak telemarku dostał już te 2,5 punktu mniej, więc wychodzi że 3 punkty mniej, czyli powiedzmy ok 14,5-15 a Schlieri - cóż bądźmy uczciwi - brak telemarku - nie 57 za styl, a max 51 (w pierwszym skoku źle go ocenili również). a co do nie przyjęcia nagrody i honoru
1) jeśli jesteś dorosłym człowiekiem i piszesz takie rzeczy to chyba należysz do tych którzy mówią w poważniejszych sytuacjach "zginiemy, ale pokażemy światu" i inne takie pierdoły
2) jesteś jeszcze dzieckiem i nigdy historii sportu nie oglądałeś, a pierwsza prawda jest taka, że nigdy sportowiec nie odpowiada za błędy sędziów
(14.12.2008, 10:04)
oszust Ammann
Brak telemarku ...2 pkt mniej
Dotkniecie ziemi..3 pkt mniej]
Inne błedy razem ...przynajmniej 2 pkt mniej
Każdy powinien dac maksimumj po 13-14 pkt!
Czy Å‚Ä…cznie o 10,5 pkt. mniej
(14.12.2008, 10:01)
KtoÅ›
@oszust Ammann
Ciekawe czy gdybys ty coś wygrał w trochę kontrowersyjny sposób to byś nie przyjął nagrody. A z tymi punktami to się nie ośmieszaj.Może tyle ile otrzymał punktów od sędziów to było minimalnie za dużo, no ale 13...
(14.12.2008, 09:50)
oszust Ammann
Gdyby Ammann miał honor nie przyjąłby pierwszej nagrody, ale skoro go nie ma dlatego nazywam go oszustem! Prawidłowo powinien miec przynajmniej 10,5 pkt, mniej, czyli nagroda mu się nie należała.
(14.12.2008, 09:41)
daf
a koleżanka uskotko jak zwykle pozbawiona kultury i chyba jednak nie oglądała wczoraj skoków. Tyle, bo nie chcę się denerwować w niedzielę na sfrustrowaną sierotę po Ahonenie.
(14.12.2008, 09:26)
uskotko
kolega daf rzucił najbardziej debilnym argumentem odnośnie not: że jak za daleki skok można dostać słabe noty? Ano tak, że noty są oceną stylu, a nie techniki. Za odległość dostaje się punkty osobno, a punkty sędziowskie są (powinny być) właśnie za coś innego. Kompletnie bez sensu jest oceniać odległość DWA razy. Ale widać wciąż to do niektórych nie przemawia...
(14.12.2008, 08:20)
Jarek Gracka
pomijając fakt, że nie raz, nie dwa wnikliwa analiza po pierwszej serii przesuwała tabelę, kiedy skok zaliczono jako upadek, musiano więc to dokładnie obejrzeć, no ale widać, że taki ammann oszust to wie wszystko o skokach (i pewnie widzi, jak Ammann z flachą na wieżę sędziowską przychodzi)
(14.12.2008, 08:04)
Jarek Gracka
@ Ammann oszust
tak - Ammann to oszust, on sobie wystawia oceny, on to decyduje, pewnie przychodzi z flaszką do sędziów i prosi o lepsze oceny, prawda? poza tym on nie dotknął ręki ziemią tylko miał już tuż nad ziemią i też trzeba dobrze patrzeć a nie być zaślepiony i zacietrzewiony (i jakiego mam to fajnego i gniewnego nicka)
a Schlierenzauer dostał za swój fatalny stylowo skok noty pod 19, a przecież klapnął na dwie łapy równie mocno
Absurd myślenia, że skoczek oszukuje jest tak widoczny, że nie wiem w ogóle po co tracę czas na takie dyskusje
(14.12.2008, 08:03)
Szarik.
Tak. Ammann aby wygrać, jest zmuszony oszukać wszystkich skoczków odlatując im na 10m. Jest to jedyna możliwość otrzymania przez niego wysokiej noty, pomimo słabego lądowania. Jestem zniesmaczony tym, iż wygrywa on konkursy.
(14.12.2008, 00:26)
Ammann oszust
@Jarek
Klapnięcie na 2 łapy (przynajmniej 2 pkt)
Dotkniecie ziemi ręka ...3 pkt
O innych błedach popełnianych notorycznie przez Ammanna w fazie lotu, lądowanie i odjazdu nie wspominając.
Za ten skok powinien dostac góra po 13 pkt!
Radze zapoznac sie ze sposobenm oceny stylu.
Ammann to typowy oszust, który wie, że lądując daleko sędziowie po prostu nie widza miejsca lądowania i oceniają według swojej fantazji. Każdy skoczek o tym wie, jednak nie każdy z czołówki oszukuje.
(13.12.2008, 23:02)
Jarek Gracka
drogi gregu
odpowiem na temat Mazocha
Otóż Jan wrócił do skakania po upadku, odniósł kilka lokalnych sukcesów, startował bez powodzenia w kwalifikacjach do konkursu w Libercu w sezonie 2007/08, trochę skakał w CoC, ale zdecydował się jednak zakończyć karierę, gdyż uraz psychiczny okazał się za duży
(13.12.2008, 22:36)
greg
Droga Redakcjo!
Proszę o najnowsze informacje na temat Jana Mazocha i proszę równiez o informacje jutrzerjszego konkursu szczegółowe tzn. czytałem na inntej stronie skoków narciarskich, ze konkurs będzie już o 11.15 bez kwalifikacji. Czy rzeczywiście tak będzie? Simon Ammann jest w bardzo dobrej formie i kibicuje prawie każdej drużynie, nawet Ustrii, ale mniej... Czy będzie zmiana lidera w klasyfikacji drużynowej? Zobaczymy. Powinnien jutro wygrac Ammann.
(13.12.2008, 22:30)
Jarek Gracka
swoją drogą nie jestem nawet przekonany czy dotknął, jak patrzałem to miałem wrażenie, że Ammann nie dotknął ziemii w ogóle
(13.12.2008, 22:25)
fanka
Ale przecież według przepisów już od jakiegoś czasu za dotknięcie jakąkolwiek częścią ciała zeskoku odejmuje się więcej punktów! Przynajmniej dotychczas tak postępowali sędziowie i już nieraz przyglądaliśmy się uważnie kontrowersyjnym skokom, wiedząc, że w takich sytuacjach odejmuje się punkty.
(13.12.2008, 21:55)
Jarek Gracka
garstka ciekawostek

1) Noriaki Kasai zdobywając dwa punkty wpisał się już w 18 sezonie na listę PŚ. Tym samym obejmuje samodzielne prowadzenie w tej konkurencji
2) Simon Ammann samodzielnie prowadzi w klasyfikacji podium PŚ dla Szwajcara (odniósł szóste zwycięstwo, Kuettel ma ich pięć)
3) dokładnie 15 zawodników punktowało we wszystkich konkursach (Ammann, Bardal, Chedal, Janda, Keituri, Koch, Koudelka, Kuettel, Larinto, Ljoekelsoey, Loitzl, Morgenstern, Schlierenzauer, Tochimoto i Uhrmann)
4) a dokładnie 1 w 4 konkursach nie zdobył punktu (Jure Sinkovec)
5) to 55 kolejny konkurs PŚ, w którym punkty zdobyli Anders Bardal i Thomas Morgenstern
(13.12.2008, 21:14)
matviej
owszem zgoda że ogólnie Austriaków,Szwajcarów się wyżej ocenia np. od Polaków czy innych słabszych nacji ale co wy tu za brednie gadacie że Amman nie zasłużył na wygraną? w 1 serii 2,5 dalej i dotknął palcami śniegu,fakt noty po 17n5 przesadzone,jednak dla mnie powinien dostać ok 16,5 ale że w 2 skoku skoczył już całkiem nieźle stylowo na płaskim to nie zauważyliście hę? zawsze bierze się też pod uwagę odległość skoku ale widzę że tego nie wiecie... wiadomo że skok Ammana leciutko podparty zostanie wyżej oceniony niż tego co styl miał taki sam ale skoczył 10 m mniej... w 2 skoku juz się nie podparł i zaraz po lądowaniu próbował zaznaczyć telemark i dostał noty 17 a jak dla mnie za ta odległość + niezłe lądowanie przy takiej odległości ok 18 powinna być.Zwycięstwo zasłużone i nie gadajcie bzdur. 7m lepszy i to wystarczy za komentarz...
(13.12.2008, 21:12)
orz
Gratulacje dla Martina Schmitta !!!
(13.12.2008, 21:06)
daf
Jest tylko jeden sposób - zredukować wpływ not sędziowskich na wyniki dając im wagę 0,5.
Coś jest nie tak, jeśli gość przeskakuje punkt K, ląduje telemarkiem i dostaje noty 16,5-17,0.
Z drugiej strony - za ten sam skok rozbieżność w notach o 1,5pkt sugeruje, że ktoś nie rozumie czym się zajmuje. Może należałoby zorganizować jakieś szkolenie dla sędziów?
(13.12.2008, 21:00)
Jarek Gracka
ale jaka podpórka? muśnięcie ręką śniegu to nie podpórka! sędziowie, widać, że znają się po prostu lepiej, Ammann nie wykonał ruchu, który miał zapobiec upadkowi, więc podpórki nie zrobił.
Wręcz przeciwnie byłem zniesmaczony, że Ammann miał niższą notę łączną po pierwszej serii niż Schlieri, którego lądowanie to było max 18,0
(13.12.2008, 20:42)
Olaaa
@aneczka
Ja się z Tobą też zgadzam! Simon zasługuje na podium. No i w końcu dobrze że wygrywa ktoś inny, a nie Ci co wygrywali zawsze, w poprzednich sezonach. 3majmy kciuki:D
(13.12.2008, 20:40)
Jaro
Jakie oszustwo? Owszem, noty może ciut za wysokie, ale to samo tyczy się Schlierenzauera (to na pewno nie było lądowanie na 19 punktów!). Do tego Ammann oddał najdalsze skoki w obu seriach, a to właśnie o odległość chodzi w tym sporcie. Nie ma co podniecać się notami, bo to nie łyżwiarstwo figurowe...
(13.12.2008, 20:39)
greg
Droga Redakcjo!
bardzo proszę o najnowsze wiadomości na temat Jana mazocha (byłego skoczka narciarskiego), który miał grożny upadek w Zakopanem w roku (chyba) 2007.
(13.12.2008, 20:33)
anneczka
No Olaaa tez dobrze mówisz ;) Zresztą Ammannowi należało się to ''oszustwo'',bo nigdy nie miał szczęścia w zawodach. Przecież na podium był tylko kilka razy. Sprawiedliwości nigdy nie będzie :P A póki jest w formie trzeba 3mać za niego kciuki :D
(13.12.2008, 20:32)
Fordern | Hichigo
1szy skok Ammana był podparty - ocena za styl powinna od każdego sędziego iść w dół o conajmniej 2,5pkt.
(13.12.2008, 20:22)
Olaaa
A ja myślę, że niesłusznie oceniacie Simona o oszustwo, bo czy to On sobie wystawia noty czy sędziowie, co?! Skacze jak najlepiej potrafi, a że miał takie warunki jak miał to już nie Jego wina że dotknął ziemi. Ale sędziowie to bądź co bądź ludzie wykształceni, więc trochę rozumu w głowie mają i nie powinniśmy ich oceniać! Skoro dają takie noty, to widocznie mają powody! A Simi na ich decyzję nie ma wpływu, więc skąd oskarżenie o oszustwo? Prędzej można przełknąć, że sędziowie są ślepi. Ale w końcu znają się na tym lepiej od nas, więc zwykli ludzie mogą sobie jedynie gadać.. Nikt tu nie jest oszustem!!
A po drugie to faktem jest, że nie powinniśmy już teraz obstawiać kto wygra PŚ, bo mamy za sobą dopiero 4 konkursy indywidualne, ale stwierdzić że Ammann jest w formie możemy więc dlaczego uważacie że wygrane Mu się nie należą? Przecież Jego skoki są fenomenalne, pokazał że na dużo Go stać, więc co? Powinien być poza podium, czy jeszcze dalej?? No nie przesadzajcie!
Wygrana należy się skoczkowi który jest mocny, daleko skacze, więc to o Nim mowa jak najbardziej!
No a Gregor jest porównywalnie dobry, więc czeka nas zacięta rywalizacja ;) PŚ dopiero się zaczyna, więc będzie ciekawie.
A Wy ludzie zastanówcie się co znaczy słowo oszust:P I nie gadajcie głupot.
No i trzymajmy kciuki za jutrzejszą pogodę, oby prognozy się nie spełniły i konkurs przebiegł podobnie bezpiecznie jak dzisiaj.
(13.12.2008, 20:08)
KtoÅ›
@anneczka
Zgadzam siÄ™ w 100%
(13.12.2008, 19:55)
KtoÅ›
@niech żyje oszust
Porównaj sobie ile skoczył Ammann a ile Hilde, poza tym nie nazywaj Simiego od razu oszustem...

Poza tym brawo dla Simiego i Larinto
(13.12.2008, 19:53)
anneczka
Myślę ze Ammann wygrał zasłużenie co z pewnością potwierdzają jego wyniki z serii próbnych. A to ze w pierwszej serii zyskał wyższe noty to nie jego wina, zresztą to chyba dobrze ze obronił się przed upadkiem. Zobaczymy jutro :P A co do Martina to naprawdę dochodzi do formy i może już jutro będzie rywalizował o pierwsze miejsce? Dobrze ze w końcu kończy się ciągłe prowadzenie Austriaków co bywało momentami nudne :P Szwajcarzy popiszą się jeszcze w Engelbergu ^^
(13.12.2008, 19:52)
Nikki
A czy Ammann kiedykolwiek utrzymał formę naprawdę długo?
Myślę, że już niedługo się wypali...

(13.12.2008, 19:43)
Milka
Martin Man of the day! ;***
(13.12.2008, 19:38)
Ervin
Widzę, że nie tylko mi zaczyna przeszkadzać faworyzowanie Ammanna. Mam nadzieję, że później zacznie krócej skakać i noty nie będą miały wpływu na wynik.
(13.12.2008, 19:28)
Sadzio105
To Schlierenzauer coraz słabiej skacze!!!To chyba 1 od roku nie utrzymanie prowadzenia po pierwszej serii!!!
(13.12.2008, 19:25)
fanka skoków
a ja myślę ze nie wygra PS, wiem ze amman jest w swietnej formie , ale do czasu stawiam na schlierenzauer'a -on jest najlepszy ,bo trzyma równą formę i zawsze jest w czołowce !;)
(13.12.2008, 19:22)
minq
dawaj amman wygra ps zobaczycie!
(13.12.2008, 19:12)
rafal
@uskotko
Nie muszę zaglądać do wyników konkursów, bo doskonale je pamiętam:). Po Twojej wypowiedzi odniosłem wrażenie, że czymś Cię zdenerwowałem, jeśli tak, to przepraszam.
Takie miałem tylko skojarzenie po tym 144 Ammanna do skoków Adama w Oberstdorfie, Ga-Pa, Innsbrucku i wielokrotnie później - Simi od pierwszego skoku tutaj skakał najdalej. I wygrał, mimo że ani razu praktycznie nie wylądował :) i to jest właśnie piękno skoków. To właśnie dzisiejszy konkurs przypomniał mi skoki będącego wówczas w wybitnej formie Małysza. I nawet te fantastyczne serie (zgadzam się przecież z Wami) Morgiego i Janne nie wywierały na mnie takiego wrażenia, jak to, co w dniu dzisiejszym pokazał Ammann :)
Pozdrawiam
(13.12.2008, 19:10)
cobra11
Ammann miał więcej szczęścia niż rozumu w pierwszej serii. Nie wiem jak sędziowie mogli nie zauwżyc tego dotknięcia ręką ziemi. Ale to nie jest pierwszy raz kiedy oszukał sędziów. Chyba każdy wie jak wygląda jego telemark. Nie osądzajmy go tak bardzo źle bo w drugiej serii udowodnił że jest w formie. Oddał dużo dalszy skok i nie podparł się ręką, więc to podparcie w pierwszym skoku to może była wina jakiegoś podmuchu wiatru albo on popełnił jakiś błąd ale wspaniale go naprawił :)
(13.12.2008, 18:58)
uskotko
@Fin
wierz mi: nikt bardziej niż ja nie cieszyłby się z powrotu Martina do czołówki, ponieważ widziałam jego wspaniałe sukcesy zimą 98-99 i od tamtego czasu nieodmiennie mu kibicuję - i serce mi się zawsze kroi, jak po trzech pięknych sezonach widzę cień. Ale zawsze jest wiara, że nie pozostanie gwiazdą tych dawnych sezonów, ale jeszcze wróci do skakania na miarę swojego talentu. Bo przecież Martin to prawdziwy talent na miarę tych najlepszych jak Adam czy Janne. Jego trzy lata sukcesów to nie był przypadek, tylko właśnie rozkwit jego pełnego potencjału.
Piszesz, że od początku sezonu skacze dobrze - ale ten sezon się dopiero zaczął dwa tygodnie temu! Widzieliśmy dopiero 4 konkursy indywidualne i jeden drużynowy. Wiem z wieloletniego doświadczenia, że jest to o wiele za krótki okres, by na jego podstawie wyciągać daleko idące wnioski...
Pozdrawiam!
(13.12.2008, 18:56)
anka327
Co powiedzieć o ocenach sędziowskich za skoki Ammana?
Sprawiedliwość bardzo łatwo znaleźć w słowniku, pod literą "S". Po raz kolejny okazało się, że w życiu codziennym jest to nieosiągalne...
(13.12.2008, 18:53)
TOTTI
1 grudnia 2001, Titisee-Neustadt, Adam Małysz o prawie 40 pkt pokonal drugiego Martina Schmitta, ladujac najpierw 138.5 pozniej 136 kiedy to cala reszta stawki w drugiej serii latala w okolicach 125 metra. Albo tez 4 lutego 2001 w Willingen tez Adam Małysz zniszczyl reszte.
(13.12.2008, 18:53)
Fin
Ale faktem rafal jest że Amman popisał się dziś znakomitymi skokami !
(13.12.2008, 18:50)
Fin
@uskotko-Nie chciałem tego tak ująć że wraca do wielkiej formy z sezonów 1999,2000 czy 2001 tylko że od początku sezonu skacze na tyle dobrze że jest w stanie nawiązać walkęz czołówką a jak długo tak będzie skakał to nie wiadomo.
@rafel
Kuss amo 2004 Ahonen nad Herrem ponad 40to punktowa przewaga.W pozostałych 11 konkursach po za Harrachowem nad drugimi rywalami miał 10cio punktowe przewagi.
Trondhim 2007 Morgenstern nad koflerem prawie 15sto punktowa przewaga,w innych konkursach także miewał spore przewagi nad rywalami
PYTANIE JEDNO : czy Ammanowi uda się powtórzyć wyczyny Ahonena i Morgensterna by tak zdominować pierwsząi dugą część sezonu.
Myślę że Nie ! ! ! niedługo do głosu dojdą Morgenstern,Hautamaeki i Norwegowie
(13.12.2008, 18:47)
gfg
faktycznie miejsce Martina to nie jest najwiekszy sukces od wielu lat
nie lubie jak przez "gre slow" prbuje sie zmiejszyc klase zawodnika.
i tez sie bardzo ciesze bo to nie jest przypadek i Martin juz na treningach i kwali dobrze skakal. mam nadzieje ze niedlugo jakies podium zdobedzie...
(13.12.2008, 18:38)
uskotko
@rafal
nie? A co Janne zrobił w Kuusamo w inauguracji sezonu 04-05? Miał w drugim skoku przewagę 16 metrów nad drugim w konkursie Herrem. I punktowo wygrał około 40 punktami przewagi. Więc radzę sobie najpierw abo przypomnieć fenomenalny sezon Janne, albo chociaż zajrzeć do wyników konkursów...
(13.12.2008, 18:37)
fanka
Mnie cieszy to, że dzisiejsze 4. miejsce Martina i jego bardzo dobre skoki na treningach i w kwalifikacjach pozwalają mieć nadzieję, że na dłużej wróci do światowej czołówki, mieszając w szykach młodych spragnionych sukcesów. Ja wielką fanką Ammanna nie jestem, ale zawsze doceniam klasę zawodników, którzy są w wysokiej formie i przyczyniają się do tego, że sportowe widowisko staje się emocjonujące. Ale dziś, choć skakał najdalej po prostu obiektywnie nie zasłużył na zwycięstwo i tyle. Tylko nasze gadanie niczego już nie zmieni.
(13.12.2008, 18:27)
Jadwiga
Moim zdaniem, jeśli Simon Ammann utrzyma taką dobrą formę do TCS, to znaczy, że będzie w stanie wygrać PŚ.
(13.12.2008, 18:22)
rafal
@Fin

Zgadza się, tyle że Morgi i Ahonen, mimo ich wspaniałych serii, nie mieli aż takiej przewagi w odległości nad resztą - dziś Simi co prawda 6,5m nad będącym też w świetnej formie Gregorem, ale nad trzecim 17 m.! Takie coś robił ostatnio tylko Adam 8 lat temu
(13.12.2008, 18:21)
uskotko
@TOTTI
biorąc pod uwagę, że sukcesy Martina przypadły na lata 1998-2001, a później miał na koncie jedynie pojedyncze dobre lokaty, to można mówić o znajomitym 4-ym miejscu. Wymienione pojedyncze lokaty na podium (dwie w ciągu dwóch sezonów???) potwierdzają tylko ten fakt.
@Fin
nie obwieszczajmy powrotu do mistrzowskiej formy po kilku zaledwie konkursach. Już i wcześniej Martin miał takie zrywy, że obwieszczano i miano nadzieję na jego powrót, a potem wszystko się jakoś cofało... Niech poskacze jeszcze z miesiąc na tym poziomie, to wtedy będziemy mogli się zacząć cieszyć. I zgadzam się odnośnie dominacji Aho i Morgiego w międzyczasie - to nie tylko Małysz.
@fanka
oczy wiście, że konkursy są super. Po co komu Polacy, by się emocjonować???
(13.12.2008, 18:19)
Sadzio105
A porownajcie ladowanie Adasia na 151.5m z Willingen a lądowanie Ammanna oby dwaj dotkneli sniegu i zaliczono im skok. Według mnie wygrana w pełni zasluzona...
(13.12.2008, 18:18)
TOTTI
"Znakomite, czwarte miejsce przypadło Martinowi Schmittowi, dla którego jest to największy sukces od wielu lat". - z tym sie zgodzic nie moge, wiele lat to ile? 5-6? przeciez on stanal podium w marcu 2007 w Lahti na 3 miejscu i 7 stycznia tego roku w Bischofshofen byl czwarty wiec najwiekszym sukcesem od wielu lat tego nazwac nie mozna bo juz byl wyzej w konkursach i to wcale nie tak dawno.
(13.12.2008, 18:13)
TOTTI
Ammann swoim drugim skokiem przebil wszystkich i skakal najdalej ale na zwyciestwo nie zasluzyl. Ewidentna podporka byla w pierwszym skoku i tak jak to zauwazyl niech żyje oszust Hilde za sam brak telemarku dostal po 15.5 a Ammann za podporke 17.5 a powinno byc dokladnie na odwrot lub skoro juz Hilde mial te 15.5 to Ammann powinien dostac noty nie wyzsze niz 12-14. Mimo mojej sympatii dla Ammanna to musze przyznac ze on jest forowany przez sedziow, on rzadko ostatnio laduje telemarkiem a i tak dostaje 18, 18.5 a ci co laduje telemarkiem albo chociaz go markuja dostaja 16.5,17 zamiast conajmniej 18. Schlieri powinien wygrac choc nie skakal najdalej ale styl byl znakomity. Larinto, gratuluje kolejnego podium ale najbardziej zadowolony jestem z postawy Schmitta, 4 miejsce, chcialem zeby byl na podium i chcialem by Ammann badz Schlieri sie wyrabali ale niestety Martin zajal najmniej lubiane miejsce a Man of the day zdobyl zasluzenie i uwazam ze jutro bedzie walczyl o podium bo o wygrana raczej nie bo Simi i Schlieri scigaja sie w innej lidze.
(13.12.2008, 18:10)
fanka
Trzeba przyznać, że nawet jak nie ma Polaków, to konkursy są ciekawe. Pomijając już ten dzisiejszy teatr dwóch aktorów rozstrzygnięty właściwie przez sędziów, znakomita po raz kolejny postawa Ville Larinto. Do wielkiej formy zdaje się powracać Martin Schmitt, co także z pewnością cieszy starszych zagorzałych kibiców. Olli też liczy się w rywalizacji, tylko dziś trochę negatywnie zaskoczył Hautamaeki. Jutro pewnie też będzie ciekawie. I oby bez takich "kwiatków" jak dzisiaj.
(13.12.2008, 18:07)
Fin
@rafal.Chyba zapomniałęśo Ahonenie i Morgensternie jak dominowali w konkursach
@uskotko.doÅ‚Ä …czam siÄ™ do twojego komentarza odnoÅ›nie postawy niemców ,zwÅ‚aszcza Martina.To wspaniaÅ‚a wiadomość że powróciÅ‚ do wielkiego skakania
(13.12.2008, 17:58)
pepsiwódka
Wielkie brawa dla Evensena oraz dla Larinty:) Pierwszy debiutant a drugi słaby zawodnik poprzedniego sezonu dlatego jestem pod wrażeniem tego jak się prezentują:) No i oczywiście brawa dla Peterki za kolejne punkciki:)
(13.12.2008, 17:58)
fanka
No właśnie chodzi o to, że są ślepi i to już od dawna. Non stop dają się nabrać na lądowanie Ammanna, a dzisiaj biedactwa nie zauważyły, że podparł skok. Nie można odmówić Szwajcarowi wysokiej formy, skacze fenomenalnie, odległościami bije wszystkich, ale stylowo jest dużo gorszy i skoro już w skokach liczą się noty to proponuję, żeby sędziowie przestali oszukiwać samych zawodników i kibiców!
(13.12.2008, 17:55)
uskotko
Ammann dziś po raz kolejny dostał zwycięstwo w prezencie od sędziów. Ja po raz pierwszy trzymałam kciuki za Schlierim, bo oszustwa nie zniesę.
Brawa dla Larinto - awans o 6 pozycji i w dodatku na podium!!! Rewelacja :))) Olli dziś gorzej, ale dwóch Finów w piątce to wynik, jakiego dawno chyba nie było, hmm?
Martin czwarty i Man of the Day :) Podoba mi siÄ™!
(13.12.2008, 17:54)
rafal
Ale fakt faktem musicie przyznać, że Simmi miażdży teraz wszystkich odległościami, a takiej sytuacji nie było w elicie od Adama w 2001 roku.
(13.12.2008, 17:54)
niech żyje oszust
Hilde dostal po 15,5 za brak telemarku a Ammann za podpórke 17, 5. Skoki umarły?
(13.12.2008, 17:54)
Fin
Obiektywnie mówiąc to Ammanowi należało się to zwycięstwo.Cały wekend skakał wspaniale i w treningach i w kwalifikacjach jak i w konkursie.To że mu się noga powinełą w pierwszym skoku to zrehabilitował się za to drugim rekordowym skokiem ! Faktem jest że sędziowie potraktowali go po raz kolejny ulgowo.Usprwaiedliwiać ich może tylko gęsta mgła.Jestem pełen podziwu dla Finów,jeszcze do niedawna wszyscy spisywali całą drużynę na straty a oni wyśmienicie skaczą.Trochę zabrakło szczęścia dziś Hautamaekiemu ale za to Larinto skacze fantastycznie.Szkoda tylko że polacy spadają daleko daleko w klasyfikacji narodów.
(13.12.2008, 17:53)
niech żyje oszust
Wygrał oszust. Czy ci sędziowie są ślepi?
(13.12.2008, 17:52)
fanka
Nie no po prostu sędziowie przeszli dziś samych siebie... Ammann za oba skoki dostał takie same noty. Moje gratulacje - tak właśnie wypacza się wyniki sportowej rywalizacji :/
(13.12.2008, 17:49)
Asia;)
dokładnie, co to ma być za ocena...:/
(13.12.2008, 17:16)
krwisty
@uskotko racja z tymi notami ,ci sedziowie to jacyś przybici jak pieczątki na poczcie.To tak jak z bokserem Adamkiem trzy razy glebe zaliczył jego przeciwnik a i tak jeden sędzia podyktował przegraną Adamka.Myślałem że sędziowie to ;udzie mądrzy i bezstronni ,a tu w skokach jak i wszędzie oszołomy i ślepcy.Ale konkurs fajny i trzyma mnie w napięciu ,osobiście jestem z Simonem;-)
(13.12.2008, 17:02)
uskotko
"Mimo że" pisze się bez przecinka, bo to wyrażenie.
Oglądam skoki od kilkunastu lat i właśnie zaczęłam mieć dość. Zawsze uważałam noty sędziowskie i ocenę stylu za niezmiernie ważną sprawę - ale od dłuższego czasu obserwuję, że ich sens zupełnie zniknął. Wysokie noty dostaje się za nazwisko oraz za długość, styl nie ma się już nijak do skoku. Za skok ładniejszy stylowo, ale krótszy, bądź w wykonaniu mniej znanego zawdonika przyznają niższe noty. To jest zupełnie bez sensu i uważam, że takie noty są naprawdę nikomu niepotrzebne.
Ammann za lądowanie z podpórką dostał 17,5??? Podczas gdy inni zawodnicy za lądowanie z telemarkiem tyle dostawali??? To jest kompletnie bez sensu.
(13.12.2008, 16:55)
fanka
Ammann przecież dotknął ręką śniegu, to się nie liczy jako podpórka?
(13.12.2008, 16:54)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PÅš Pragelato: Ammann wygrywa i bije rekord!
PÅš Pragelato: Ammann wygrywa i bije rekord!

PÅš Pragelato: Ammann wygrywa i bije rekord!

Kalendarium
Sabirżan Muminow
DziÅ› urodziny obchodzÄ…:
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na staÅ‚e »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich