Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Kamil Stoch odniósł trzecie zwycięstwo z rzędu w PŚ i umocnił się na prowadzeniu. Dziś nieznacznie pokonał swoich największych rywali Tande i Prevca. Norweg objął pozycję wice lidera. Maciej Kot był 5-ty, a Żyła 11-ty.

Drugi konkurs PŚ w Wiśle zaczął Kuba Wolny z 5 belki startowej. Polak uzyskał z niej 110 metrów, co raczej nie dawało szans na punkty.

Pierwszy skok powyżej punktu konstrukcyjnego oddał zwycięzca kwalifikacji - Gregor Schlierenzauer aż 135,5 metra! Dodatkowo Austriak dostał bajeczne noty, w tym jedną 20-tkę! To zapowiadało walkę o najwyższe laury!

Do Austriaka nikt nie mógł zbliżyć się notami. Dobre skoki oddali: Pavlovcic (126,5 m) oraz już z niższego, 4 rozbiegu Forfang (130 m). Norweg zajmował 2. miejsce.

Klemens Murańka poleciał 115 metrów i podobnie jak Wolny, mógł pożegnać się z finałową serią. Niestety dołączyli do nich też Olek Zniszczoł (106,5 m) i Jan Ziobro (112 m).

Daleki lot po dłuższej przerwie zaprezentował Anders Fannemel - 128,5 metra. To dawało mu trzecie miejsce. Do czołówki dołączyli też Kasai (123,5 m) i Johansson (125,5 m).

Piątym naszym reprezentantem, który nie wszedł do II serii był Dawid Kubacki - 114 metrów. Zrobiło się bardzo smutno na trybunach, tym bardziej, że skaczący po nim Leyhe pokazał, że można lądować dalej - 125,5 metra. Niemiec zajmował czwarte miejsce. Dobry skok oddał też Klimov.

128 metrów w dobrych warunkach (aż 9,1 odjęte od noty) oddał Andreas Wellinger. Wczorajszy zdobywca trzeciego miejsca dziś był nieco dalej. Tymczasowo zajmował 5-tą pozycję. Metr bliżej lądował Richard Freitag, ale w znacznie gorszych warunkach. To dało mu pozycję wice lidera z niewielką stratą do wciąż prowadzącego Schlierenzauera.

Piotr Żyła jako pierwszy z Polaków awansował do finałowej serii po skoku na 126,5 metra. Wiewiór zajmował czwarte miejsce po swojej próbie. Kolejni zawodnicy skakali bliżej, ledwo przekraczając punkt K. Dopiero Maciej Kot lotem na 130 metr rozgrzał publiczność. Polak był nowym liderem i wyprzedził Schlierenzauera o 2,5 punktu.

W czołówce zmieścił się Stefan Kraft, który uzyskał 126,5 metra. Skaczący po nim Daniel Andre Tande spisał się lepiej - 128,5 metra. Podopieczny Stoeckla był na trzecim miejscu.

Na belce zostali tylko Domen Prevc i Kamil Stoch. Słoweniec nie odpuścił lecąc podobnie jak Kot 130 metrów. Wyprzedził Polaka zaledwie o 0,2 punktu! Odwet na nim wziął Kamil Stoch, który poszybował aż 135,5 metra i miał 5,8 punktu przewagi nad Domenatorem.

Wyniki po I serii
 
zawodnik
kraj
odl. 1
punkty
1
Kamil Stoch
Polska
135.5
142.2
2
Domen Prevc
Słowenia
130.0
136.4
3
Maciej Kot
Polska
130.0
136.2
4
Gregor Schlierenzauer
Austria
135.5
133.7
5
Daniel Andre Tande
Norwegia
128.5
131.9
6
Richard Freitag
Niemcy
127.0
130.2
7
Stefan Kraft
Austria
126.5
127.7
8
Johann Andre Forfang
Norwegia
130.0
127.5
9
Piotr Żyła
Polska
126.5
126.8
10
Anders Fannemel
Norwegia
128.5
126.6
11
Stephan Leyhe
Niemcy
125.5
125.3
12
Andreas Wellinger
Niemcy
128.0
124.5
13
Robert Johansson
Norwegia
125.5
124.3
14
Evgeniy Klimov
Rosja
125.5
122.1
15
Manuel Fettner
Austria
121.5
121.9
16
Vincent Descombes Sevoie
Francja
123.0
120.8
17
Noriaki Kasai
Japonia
123.5
120.1
18
Andreas Kofler
Austria
121.0
117.9
19
Michael Hayboeck
Austria
121.0
117.5
20
Karl Geiger
Niemcy
123.5
116.9
 
Jurij Tepes
Słowenia
120.5
116.9
 
Bor Pavlovcic
Słowenia
126.5
116.9
23
Taku Takeuchi
Japonia
121.5
113.7
24
Andreas Stjernen
Norwegia
118.5
113.6
 
Viktor Polasek
Czechy
119.0
113.6
26
Markus Eisenbichler
Niemcy
122.0
112.9
27
Jernej Damjan
Słowenia
117.0
112.3
28
Andreas Wank
Niemcy
118.5
111.8
29
Ville Larinto
Finlandia
119.0
109.7
30
Denis Kornilov
Rosja
116.5
108.4
31
Davide Bresadola
Włochy
120.0
108.2
32
Jakub Janda
Czechy
119.5
107.7
33
Daiki Ito
Japonia
115.0
107.3
34
Aljaz Osterc
Słowenia
119.0
105.2
35
Antti Aalto
Finlandia
119.5
104.4
36
Dawid Kubacki
Polska
114.0
103.0
37
Roman Koudelka
Czechy
114.0
102.7
38
Jan Ziobro
Polska
112.0
102.5
39
Klemens Murańka
Polska
115.0
101.7
 
Roman Sergeevich Trofimov
Rosja
118.0
101.7
41
Mackenzie Boyd-Clowes
Kanada
114.5
101.4
42
Tom Hilde
Norwegia
112.0
101.0
43
Kevin Bickner
USA
116.5
99.1
44
Daniel Huber
Austria
115.0
98.1
45
Kaarel Nurmsalu
Estonia
113.0
93.9
46
Kento Sakuyama
Japonia
108.0
93.8
47
Halvor Egner Granerud
Norwegia
110.5
89.4
48
Jakub Wolny
Polska
110.0
88.4
49
Aleksander Zniszczoł
Polska
106.5
85.9
50
William Rhoads
USA
97.0
66.4


Drugą serię rozpoczął Denis Kornilov skokiem na 120 metrów z 4. belki. Szybko lepszy okazał się Larinto (120,5 m). Kolejnymi liderami byli: Damjan (124 m) i Geiger (133 m).

Niemiec mógł liczyć na spory awans w klasyfikacji. Skaczący po nim Hayboeck nie zdołał go pokonać (126 metrów). Ta sztuka nie udała się także m.in. Koflerowi (125,5 m), Kasaiemu (120,5 m) czy Descombesowi (118 m). Manuel Fettner skacząc 126 metrów zbliżył się na niecałe 5 punktów do lidera i mieliśmy trzech Austriaków za Niemcem.

129,5 metra poleciał Robert Johansson i to on był na czele z o 1 punkt lepszą notą.

Czołową dziesiątkę otwierał Anders Fannemel, który z obniżonej belki do poziomu nr 3 oddał skok na 122 metr. Spadł w klasyfikacji.

Tuż po nim zaprezentował się Piotr Żyła. Pierwszy z trójki Polaków w II serii oddał skok na 119,5 metra, ale miał dodane punkty za niekorzystny wiatr w plecy. To plasowało go tymczasowo na 3 miejscu.

Znacznie lepiej spisał się Johann Andre Forfang (126 m) i przez chwilę mieliśmy dwóch Norwegów na czele tabeli. Pokonał ich szybko Stefan Kraft uzyskując 129,5 metra. Richard Freitag mimo 122 metrów zajmował drugie miejsce ex aequo z Forfangiem.

Daniel Andre Tande walczył o pozycje wice lidera z Domenem Prevcem, gdyż z Kamilem mało kto ma obecnie szanse. Najlepszy z Norwegów wysoko zawiesił poprzeczkę lotem na 134,5 metra!

Po nim największa niespodzianka sezonu. Gregor Schlierenzauer powrócił do rywalizacji. Po znakomitym wyniku w pierwszym skoku, teraz było gorzej - 123 metry. Niemniej jednak Austriak zajął miejsce w czołowej dziesiątce.

Metr bliżej lądował Maciej Kot i niestety nie utrzymał miejsca na podium. W konkursie był oczywiście jak zwykle piąty.

Domen Prevc miał sporą stratę do Kamila, ale 132 metry dawały mu nadzieję na zwycięstwo. Wydawało się, że miał już pewną drugą lokatę i utrzymanie pozycji wice lidera klasyfikacji generalnej. Przegrał jednak z Tande o 0,1 punktu!

Kamil Stoch poleciał bliżej - 128 metrów, ale przewaga z pierwszego skoku wystarczyła by wygrać! Brawo Stoch - trzecie zwycięstwo z rzędu!

Wyniki końcowe
 
zawodnik
kraj
odl. 1
odl. 2
punkty
1
Kamil Stoch
Polska
135.5
128.0
271.7
2
Daniel Andre Tande
Norwegia
128.5
134.5
270.5
3
Domen Prevc
Słowenia
130.0
132.0
270.4
4
Stefan Kraft
Austria
126.5
129.5
259.5
5
Maciej Kot
Polska
130.0
122.0
253.8
6
Richard Freitag
Niemcy
127.0
122.0
253.2
 
Johann Andre Forfang
Norwegia
130.0
126.0
253.2
8
Gregor Schlierenzauer
Austria
135.5
123.0
251.4
9
Robert Johansson
Norwegia
125.5
129.5
249.3
10
Karl Geiger
Niemcy
123.5
133.0
248.3
11
Piotr Żyła
Polska
126.5
119.5
247.2
12
Andreas Wellinger
Niemcy
128.0
123.5
246.5
13
Anders Fannemel
Norwegia
128.5
122.0
243.5
14
Manuel Fettner
Austria
121.5
126.0
243.4
15
Michael Hayboeck
Austria
121.0
126.0
241.9
16
Andreas Kofler
Austria
121.0
125.5
239.7
17
Noriaki Kasai
Japonia
123.5
120.5
234.1
18
Jernej Damjan
Słowenia
117.0
124.0
233.3
19
Evgeniy Klimov
Rosja
125.5
119.5
231.5
20
Stephan Leyhe
Niemcy
125.5
117.0
231.3
21
Vincent Descombes Sevoie
Francja
123.0
118.0
229.9
22
Markus Eisenbichler
Niemcy
122.0
122.0
228.0
23
Jurij Tepes
Słowenia
120.5
119.0
226.8
24
Andreas Stjernen
Norwegia
118.5
120.5
226.1
25
Ville Larinto
Finlandia
119.0
120.5
220.6
26
Andreas Wank
Niemcy
118.5
117.0
220.1
 
Viktor Polasek
Czechy
119.0
118.5
220.1
28
Denis Kornilov
Rosja
116.5
120.0
217.5
 
Bor Pavlovcic
Słowenia
126.5
115.0
217.5
30
Taku Takeuchi
Japonia
121.5
111.0
210.3
31
Davide Bresadola
Włochy
120.0
 
108.2
32
Jakub Janda
Czechy
119.5
 
107.7
33
Daiki Ito
Japonia
115.0
 
107.3
34
Aljaz Osterc
Słowenia
119.0
 
105.2
35
Antti Aalto
Finlandia
119.5
 
104.4
36
Dawid Kubacki
Polska
114.0
 
103.0
37
Roman Koudelka
Czechy
114.0
 
102.7
38
Jan Ziobro
Polska
112.0
 
102.5
39
Klemens Murańka
Polska
115.0
 
101.7
 
Roman Sergeevich Trofimov
Rosja
118.0
 
101.7
41
Mackenzie Boyd-Clowes
Kanada
114.5
 
101.4
42
Tom Hilde
Norwegia
112.0
 
101.0
43
Kevin Bickner
USA
116.5
 
99.1
44
Daniel Huber
Austria
115.0
 
98.1
45
Kaarel Nurmsalu
Estonia
113.0
 
93.9
46
Kento Sakuyama
Japonia
108.0
 
93.8
47
Halvor Egner Granerud
Norwegia
110.5
 
89.4
48
Jakub Wolny
Polska
110.0
 
88.4
49
Aleksander Zniszczoł
Polska
106.5
 
85.9
50
William Rhoads
USA
97.0
 
66.4

klasyfikacja generalna Pucharu Świata »
wirtualna klasyfikacja Światowej Listy Rankingowej (WRL) »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2017 - wszystkie artykuły
Komentarze
m.
Czy tylko ja ogladam zawody na Eurosporcie?
(16.01.2017, 18:31)
Gość
Ja uważam że Stoch słusznie miał wyższe noty od Domena bo miał lepsza sylwetkę w locie a wylądował identycznie gdyż obydwu lekko odjechała narta a jeśli chodzi o tande to jego lądowanie moim zdaniem było bardzo koślawe i to jego noty były zawyżone
(16.01.2017, 14:45)
marmi
@Jaro: no ja nie przesądzam, że mu zawyżyli, generalnie wielkich błędów tam nie ma a małe przy dalekich skokach sędziowie najczęściej pomijają i to dotyczy całej czołówki. Od tego są wyjątki w jedną stronę kiedy wreszcie zauważyli jak Ammann udaje telemark po wielu kontrowersjach (to wcześniej kiedy jeszcze skakał daleko) i zaczął dostawać po 16 czyli bez "premii" za odległość i w drugą kiedy ewidentnie za wysoko oceniają przy spapranym lądowaniu, co zdarzało się w przypadku np. Freunda czy wczoraj Schlierego.
Bardziej mnie denerwuje przyznawanie ocen za odległość i/lub nazwisko. Od tego są punkty za odległość właśnie. Jeżeli FIS (sędziowie?) uważa, że należy bardziej za nią premiować to wystarczy zmienić przeliczniki z np. 1,8 do 2 czy nawet 2,2 pkt. za metr...
(16.01.2017, 14:27)
Sebek99pl
Konkursy na dobrym poziomie, a Szaranowicz... Aż przypomniały się czasy kiedy to Małysz wszystkim odlatywał. Mam nadzieję, że skomentuje zawody w Zakopcu, a potem MŚ i konkursy w Planicy. Mimo błędów dodaje temu sportowi coś czego żaden inny komentator nie potrafi. Duet Szaranowicz - Rudziński - fajnie ich się słuchało, wolę w takiej formie niż Szaranowicza ze Szczęsnym. Fajnie zobaczyć Gregora w 10. O ile się nie mylę to chyba jego pierwsze miejsce w TOP 10 od sezonu 14/15. Chciałbym aby jeszcze w tym lub w przyszłym sezonie Schlieri, P. Prevc i Freund wrócili do naprawdę dobrej formy. Ich walka ze Stochem byłaby naprawdę ciekawa :D
(16.01.2017, 07:50)
Jaro
A ja nie uważam, by Stochowi zawyżyli oceny. A nawet gdyby... to wiecie co? Mam to gdzieś. Tyle razy zostaliśmy oszukani na notach, tyle razy jakieś AUTy czy inne Norge nas wykiwały, że jakoś przeboleję zbyt wysokie oceny dla Polaka. Że to hipokryzja, powiecie? To też mam gdzieś - jak chodzi o Polaków i ich sukcesy to jestem w stanie przymknąć oko. Zasady są dla innych - dla nas są medale :)
(16.01.2017, 01:23)
GRUBY
Słaby był to konkurs w wykonaniu Polaków. Wszycy patrzą na Stocha ale do drugiej serii awansowało tylko trzech Polaków. To chyba mówi wszystko. Wstyd żeby przed własną publicznością tak mało zawodników awansowało. Kubacki znowu lata jak worek ziemniaków, a Ziobro tradycyjnie, na treningach lepiej a w onkursie swój stały poziom. Wczoraj to był wypadek przy pracy że zdobyl punkty. Z 12-stu zawodników awansuje marnie 3-ch, pięknie prezentuje się nasze zaplecze, wszyscy się skupili na Stochu a reszta skacze fatalnie. Dodatkowo jeszcze ten pech do warunków u Polaków, przeważnie trafiali na złe warunki, tylko Stoch trafił na dobre tak na prawdę. A Żyła to przez cały weekend trafiał na złe warunki, chyba tylko w próbnej przed sobotnim konkursem miał wiatr pod narty. A tak to cały czas w plecy. Reszta tez nie dość że skakała slabo to jeszcze raczej farta do warunków nie miała. I jeszcze ten Szczęsny, który czepia się bez przerwy ojca Zografskiego, czemu nie czepi się naszych wspaniałych trenerów których podopiecni spisują się jeszcze gorzej od Bułgara? Co już odwagi brak? O naszym fatalnym zapleczu nic a nic ani słowa, Rudzinski coś delikatnie próbował temat poruszać i tylko on w TVP. Reszta z dyletantem Kurzajewskim na czele wielce zadowolona a gdyby odjąc Stocha i paru z kadry a to występ tragiczny a zapleczenia nie ma. Zaplecze skacze fatalnie i zostąło zmarnowane.
(16.01.2017, 01:17)
marmi
Zwracam uwagę, że zielona linia jest ustawiana przy założeniu ocen na poziomie 54pkt. (3x18pkt) o czym nie tylko wielu komentujących ale i niektórzy dziennikarze najwyraźniej nie wiedzą.
Wystarczy pomyśleć, przecież linia musi zakładać jakieś oceny, które są znane przecież później... Dlatego przy końcu serii, kiedy są dalekie skoki z reguły oceniane powyżej 18 to można mieć pewność, iż skok na zieloną linię oznacza prowadzenie, a nawet trochę przed. Do tego dochodzą możliwe korekty wiatru w trakcie skoku (niewielkie ale jednak).
Inna sprawa, że Stoch miał raczej zawyżone noty, ale to zachwianie dobrze widać z kamery TV, nie wiem czy tak to widzą też sędziowie, oni zdaje się mają sekundy na ocenę i polegają tylko na swoim wzroku chyba. Bardziej zawyżone noty dostał jednak Schlieri, do 20 to tam sporo brakowało...
(16.01.2017, 00:14)
bbj
Niestety cała drużyna polskich skoczków podupada z zawodów na zawody...
Jedynie Stoch trzyma poziom, ale to legenda skoków i wielki profesjonalista. Reszta gaśnie w oczach... :(
(16.01.2017, 00:07)
xnm
Dziwnym jest skoczyć z tej samej belki w I serii 0,5m za zieloną a dostać3m przewagi, nie lubię takiego słodzenia to jest przegięcie niech się sędziowie ogarną w ocenianiu
(15.01.2017, 23:52)
jorge29
Martwi Mnie forma Kadry B jest przepaść między kadrą A i B Coś mi się wydaję że Mateja nie radzi sobie za dobrze
(15.01.2017, 23:50)
xnm
Trzeba przyznać że noty za pierwszy skok Kamila zawyżono o 2 pkt dziś jednak to Tande bardziej zasłużył na zwycięstwo po 2 skokach.
Tu mamy tą samą sytuację co była w Sochi na dużej skoczni Kamil skacze przed zieloną a jednak wygrywa notami sędziowskimi.
(15.01.2017, 23:50)
marmi
Mam podobne odczucia co do Szaranowicza. Czasem ogarnia człowieka zażenowanie na bzdury jakie wygaduje, ale każdy komentator, który potrafi wzbudzić emocje popełnia błędy a przynajmniej w tym pierwszym Szaran jest najlepszy.
Merytorycznie z tych co pamiętam to Snopek się wyróżnia z tym, że jak on komentuje np. Sapporo to akurat człowiek łatwo przy nim zasypia :)
(15.01.2017, 23:42)
esgr
Odnośnie komentowania:

Szaran jest dyrektorem sportowym TVP więc on tylko na zawody w Polsce sobie robi ten prezent, a nam...w sumie mam mieszane uczucia, Szaranowicz zawsze najpiękniej komentował, niemal artystycznie, doprowadzał mnie do wzruszenia gdy Małysz odchodził, mam do typa szacunek, a to, że się myli - ZAWSZE się mylił.

Co do zawodów: nie były aż tak loteryjne, w końcu czołówka PŚ zajęła swoje miejsca, Gregor trafił na dobre warunki, ale co z tego? Oddał fenomenalny skok i tyle, mam nadzieję, że jego wytępy dodadzą skokom pikanterii. Gregor to kawał świetnej historii skoków, tego co jest w nich najbardziej tajemniczego - skąd przychodzi i gdzie odchodzi wielka forma czucie progu, ułożenie w locie, to często małe rzeczy, ale decydują od 10-15 metrach na zeskoku. Chętnie zobaczę jak Gregor wraca na szczyty.

Mam też nadzieję, że zanim się kończy sezon Maciek coś wygra. O Stochu - no co tu można, Stoch jest teraz w świetnej formie, ale obawiam się, że jak się zajedzie, to nie dociągnie do Lahti. Tak samo drużyna, nie boję się o Maćka i Stocha, ale o Żyłą i oczywiście o Kubackiego. Piotrek ma tendencję do obniżania formy już w połowie sezonuu, a Kubacki jest nieobliczalny.
(15.01.2017, 22:51)
Janas
Zawsze podziwiam Macieja Kota za wsparcie każdego polskiego skoczka. Robił to już za ery Małysza i teraz się nie zmienia. Mimo sukcesów i lepszej dyspozycji jak ktoś coś osiągnie to wyjdzie - pogratuluje i cieszy się czyimś osiągnięciem.
(15.01.2017, 22:35)
M.
@jadebowczyk: jakiś czas temu ktoś tutaj pisał, że rozmawiał ze Stękałą i że ten ma już kupione bilety do Sapporo. Nie wiem na ile to prawda, ale tak było pisane.
(15.01.2017, 22:11)
jadebowczyk
@tommm

Szaranowicz ma już swoje lata po co ma się męczyć komentowaniem wystarczy żeby konkursy w Polsce komentował a nie męczył się lataniem do różnych krajów.
(15.01.2017, 21:49)
tommm
Znów zaczęły się sukcesy Polaków, to znów Szaranowicz wepchał się do komentowania konkursów. Gdzie był w zeszłym sezonie??
(15.01.2017, 21:43)
jadebowczyk
Co do polaków to dziś słabo tylko 3 w 30 zacznę od Kamila który znów zasłużył na wielkie brawa bardzo dobry występ Maćka szkoda tylko że znów 5 miejsce Żyła dobrze w drugim skoku gorsze warunki miał i to koniec dobrych informacji niestety bo Dawid kompletnie nie radził sobie w piątek gdy warunki dobre były to w kwalifikacjach odleciał w sobotę zapunktował ale był 21 dopiero dziś bez punktów oby w Zakopanem już skakał lepiej Jankowi dziś luzu brakowało natomiast Klimek powinien albo odpocząć albo startować w PK bo forma mu spada coraz bardziej Zniszczoł znów mizernie Kuba Wolny również kiepsko Stefan dziś odpadł w kwalifikacjach ale to nie jego wina tylko warunków Biegun po piątkowych kwalifikacjach wyraźnie mówił że odczuwa jeszcze skutki kontuzji z lata wywiad z nim na Skijumping jest Kłusek nigdy chyba w PŚ punktów nie zdobędzie a Miętus skacze obecnie na poziomie Kazacha Tkaczenki i Ukraińca Kaliniczenki.

Moje typy:

Polacy na Zakopane

- Kamil Stoch
- Maciej Kot
- Piotr Żyła
- Dawid Kubacki
- Stefan Hula
- Jan Ziobro

Polacy na PK w Sapporo?

- Klemens Murańka
- Aleksander Zniszczoł
- Jakub Wolny
- Krzysztof Biegun
- Bartłomej Kłusek
- Krzysztof Miętus

Moim zdaniem najlepiej żeby Klemens w Japonii wystartował bo zależy nam zapewne na obronienie limitu 6 a tam są trzy konkursy i można nabić sporo punktów Klimka stać na miejsca w TOP 10 w PK Wolny,Zniszczoł i Biegun również są w stanie wywalczyć punkty może Kłusek i Miętus odkują się zobaczymy.
(15.01.2017, 21:38)
jb
Nie zgodzę się z większością wyrażanych tutaj opinii. Przede wszystkim - konkurs nie był wcale losowy. Najlepiej świadczy o tym fakt, że 5 pierwszych miejsc zajęli w nim zawodnicy zajmujące 5 pierwszych miejsc w klasyfikacji generalnej, i to w identycznej kolejności. Wysoko też byli zawodnicy, którym ta skocznia leży, i dobrze spisywali się na niej od pierwszych treningów. Czyli dobrym zawodnikom wiatr ani trochę nie przeszkodził, wylądowali tam, gdzie powinni, nie poradzili sobie jedynie słabeusze i niektórzy średniacy (jak Kubacki, którego styl nie pasuje do tej skoczni).
Nie podzielam też zdania o farcie Gregora. Zaprezentował on coś, co prezentował przed tym, zanim zrobił sobie przerwę - problem z regularnością i oddaniem kilku porównywalnych skoków pod rząd. Dzisiaj dwa razy skoczył świetnie, raz średnio. Czyli dalej musi dążyć do tego, aby być regularnym - a jeśli to osiągnie, to w takiej formie, jak był dzisiaj, to w przyszłym sezonie powalczy o Kryształową Kulę.
(15.01.2017, 21:36)
Jaro
@Kibic skoków
Znacznie mają tylko trzy konkursy drużynowe - o mistrzostwo olimpijskie, o mistrzostwo świata i o mistrzostwo świata w lotach. I tyle. Wygrywanie w PŚ oczywiście jest fajne (bo zawsze lepiej wygrać, niż nie wygrać), ale ostatecznie nie ma większego znaczenia.
(15.01.2017, 21:21)
Kibic skoków
@kibic; @ Jaro
Jak możecie pisać, że Puchar Narodów czy konkurs drużynowy to zabawa? Przecież tak naprawdę to pierwszy raz w historii mamy drużynę! Nie możemy patrzeć tylko przez pryzmat sukcesów indywidualnych Kamila, nie wiem jak dla innych kibiców, ale dla mnie właśnie te sukcesy całej drużyny są najcenniejsze bo unikalne, jak do tej pory. Do tej pory, nawet gdy wygrywał Adam czy potem Kamil, bardzo zazdrościłem Austriakom, Niemcom czy Słoweńcom, że mają drużyny, a my tylko pojedynczego mistrza...Teraz trzymam kciuki za wszystkich biało-czerwonych i liczę, że w Zakopanem znowu wygrają.
(15.01.2017, 21:10)
Mati2002
Nie wiem skąd wy wytrzasliście to że Kamil ma nie skakać w drużynówce i wogóle drużynówki w PŚ są bardzo interesujące tak samo jak PN
(15.01.2017, 21:04)
kibic
@M: dlatego, że Stoch jest poobijany. Dlatego, że Stoch jest naszą największą gwiazdą i gra o wyższe cele od jakiegoś pucharu narodów, którym podniecają się janusze skoków.
(15.01.2017, 20:54)
M
Czemu akurat Stoch ma być zmęczony, a inni zawodnicy nie? Oczywiście, że będzie skakał w drużynówce.
(15.01.2017, 20:29)
placek08
Za dzisiaj brawa dla Stocha, Kot i Żyła też dobrze. Noty za styl to Stoch może i miał trochę zawyżone, ale popatrzcie na 1. skok Schlierego - te same co Kamil w 2 serii, a przysiadł mocno jak nie wiem i nikt nie narzeka. Jak już jestem przy temacie Gregora to brawa dla niego za występ, ale drugim takim farciarzem to może być chyba tylko Tande. Warunki fenomenalne, najlepsze i w kwali i konkursie.
Pozostali nasi no cóż, wydaje mi się (patrząc na skoki), że Kubaś to tutaj jego styl nie działa, Hula wydaje mi się, że złe warunki, tak jak i reszta. Pewnie, że tak czy siak Murańka bez wiatru i tak by się nie zakwalifikował, a Wolnemu to wiatr umożliwił dostanie się do 1. serii. Niemniej konkurs losowy, formę drugiej 3 lepiej ocenimy po Zakopcu.
Z pozostałych brawa dla Larinto, Nurmsalu też może pod koniec sezonu zdobędzie punkty. Wielki pech Włochów: 31 + 41 i 42 w kwalifikacjach. Ale potencjał jest, tylko szczęście musi trochę dopomóc i w przyszłym sezonie pewnie będziemy widzieć po 3 Włochów w PŚ, regularnie (choć może pojedynczo) wchodzących do 2 serii.
No i na koniec: Stoch ma odpuścić drużynówkę? Niby dlaczego? Żeby wypaść z rytmu? Równie dobrze może odpuszczać skoki w 1 dzień. Dlaczego skacze na treningach? Bo to nie jest takie nic, a 2 skoki to nie maraton. Ponadto pomyślcie, co by było gdyby odpuścił drużynówkę w Zakopanem. Zostałby wyśmiany, znienawidzony itd. itp. A jeżeli piszecie, że wielcy zawodnicy odpuszczają nagminnie drużynówki, to choć podajcie przykłady.
(15.01.2017, 20:18)
aaa
@jablecznik poczytaj mitologie
(15.01.2017, 20:08)
Kibic
A czy to przypadkiem nie Rudziński powiedział, że Schlierenzauer miał wiatr w plecy podczas pierwszego skoku? Sam już zgłupiałem jaki ten wiatr był, dopóki nie zobaczyłem not.
(15.01.2017, 19:42)
padre
zgadzam sie ze flaga to nie reklama ale przecietny klient tego nie rozumie ze flaga to nie fulda lub tym bardziej co mnie wkurza niemilosiernie pewne napoj piwopodopbny rozdajcy bialoczerwona szmatke imitujaca flage... ze swoim logo. Za darmo mam to uzywam:)
(15.01.2017, 19:35)
Jaro
@DragonL
No i jeszcze przed skokiem D. Prevca: "I został już tylko lider Pucharu Świata... (Włodek orientuje się, że gada bzdury)... poprzedni" :)
(15.01.2017, 19:33)
Nicram
@DragonL

Ten wywiad go uratował, jeden błąd mniej jakby nie patrzeć. No a matematyk to z niego wybitny raczej nie jest.
(15.01.2017, 19:26)
TVP 1 TVP SPORT
TVP 1 i TVP SPORT to super kanały skoków narciarskich
(15.01.2017, 19:22)
DragonL
@Edek
ta Fulda też mnie wkurzała

@Jaro
S zaranowicz jest the best

albo że za chwilę skacze Osterc, a to był Polasek, niewielu zauważyło, bo wrzucili wywiad, albo że Stoch dogoni Małysza w ilości zwycięstw, bo ma 19 a Małysz 39 to mu 10 brakje LOL
(15.01.2017, 19:11)
kibic
@Jaro: nawet nie musi to być upadek ale złe wylądowanie, naciągnie to chore kolano i zrobi się problem na kilka tygodni przed MS.
(15.01.2017, 19:01)
Rrr
Zna ktoś jakieś składy na PK w Sapporo?
(15.01.2017, 18:54)
hobbit
Fenomenalna forma Kamila, oby kolano się leczyło, w Zakopanem pewnie też wygra, ale drużynówka... pięć najlepszych dzisiaj czwórek z najlepszych reprezentacji (nota Kubackiego x2):
1. NORWEGIA 1016,5
2. AUSTRIA 996,2
3. NIEMCY 979,3
4. POLSKA 978,7
5. SŁOWENIA 948,0

Wniosek? Dawid do poprawki o będzie super! :)
(15.01.2017, 18:54)
Edek
Mnie denerwował facet z wielkim bapisem Fulda na Białoczerwonej. Nazwy miejscowości z wielkim trudem jestem w stanie przeboleć. Jednak ten typek zdrowo przesadził. Powinien beknac za znieważenie
(15.01.2017, 18:53)
Jaro
@marmi
A cóż w tym tak szokującego? To normalna praktyka, że najlepszy skoczek odpuszcza mało ważne zawody. Bo nie czarujmy się - drużynówka w PŚ to rzecz całkowicie zbędna. A jeszcze, nie daj Boże, Stoch upadnie w czasie takiego zbędnego konkursu i co będzie? W tym sezonie już doznał kontuzji kolana i barku, a w grudniu był przeziębiony i nie wystąpił na MP. Nie warto go obciążać, jeśli nie jest to absolutnie niezbędne.
(15.01.2017, 18:47)
Sweet
Kaarel brawo 2 konkurs i już 45.miejsce. pupil Nomme dwa sezony by czekał na 50 miejsce!!
(15.01.2017, 18:46)
Sweet
Brawooooo! Ależ forma ależ skoki ależ klasa!!!
(15.01.2017, 18:41)
marmi
@Kibic: podniecamy się drużynówką bo pierwszy raz Polska prowadzi w pucharze narodów. Wcześniej nie mogliśmy nawet myśleć o podium. Kamil jak najbardziej będzie skakał w drużynie, nawet nie ma takiej możliwości aby było inaczej. Jak to sobie w ogóle wyobrażasz żeby nie skakał, to całkowicie nierealne, jeszcze w Zakopanem LoL.
Poza skokami konkursowymi nie musi oddawać żadnych innych w Zakopcu a jeden dodatkowy dzień nic mu nie da, jak sam mówi potrzebowałby 2-3 tygodni odpoczynku na co nie ma szans.
(15.01.2017, 18:38)
Jaro
@Kibic
Zgadzam się. PN i konkursy drużynowe PŚ to zabawa, która nie ma większego znaczenia. Stoch powinien skupić się na walce o MŚ i PŚ, a nie tracić czas i siły na zbędne konkursy drużynowe.
(15.01.2017, 18:36)
marmi
Pierwsza trójka na podium i w generalce, tu zaskoczenia nie ma.
Natomiast poza naszą najlepszą trójką dziś było źle i miejmy nadzieję, że to tylko pech do warunków w jednych, słaba dyspozycja dnia w innych wypadkach, bo liczyłem na 6-7 w drugiej serii.
Schlierenzauer dziś sporo szczęścia miał w przeciwieństwie do wczoraj, ale widać że trzeba się z nim liczyć. Miejsce w 10. w pierwszy weekend startów po roku da mu zapewne sporo wiary w siebie i jeszcze może być na pudle w tym sezonie.
(15.01.2017, 18:34)
Kibic
Co Wy tak się podniecacie tą drużynówką? Kamil powinien odpoczywać, żeby leczyć kolano bo ważna jest walka o PS i MS. Drużynowe zawody ważne są tylko a IO i MS a puchar narodów to rzecz drugorzędna.
(15.01.2017, 18:33)
Derek
Brawo, brawo Kamil. Stoch króluje, ale Kubacki słabuje a zbliżają się dwa zawody drużynowe w obecnym periodzie. Na Kubackim Hrngacher musi uruchomić pogotowie treningowe.
(15.01.2017, 18:28)
KO
Nasz mistrz wygrał i nie będę z tego powodu rozdzierał szat.
(15.01.2017, 18:25)
KO
@kibic
Jak innym zawyzają noty, to wszyscy się rzucają i jest "ulubieniec sędziów" "za co te noty" a jak ktoś od nas ma zawyzone to "nic mnie to nie obchodzi" trochę hipokryzja co nie?
(15.01.2017, 18:24)
jabłecznik
co jak co ale tekst sezonu padł dziś w eurosporcie:

"Ka mil był sztywny w locie tak jakby meduza na niego patrzyła"

wtf?
(15.01.2017, 18:18)
Fan Zografskiego
Nie wiem czemu Rudziński z Eurosportu odszedł,moż enie było dla niego miejsca,ale fakt faktem dzisiaj z Szaranem przyjemnie się ich słuchało.Nieszczęsny chyba ma tam niestety dozywotni etat katowania widzów.
(15.01.2017, 18:10)
146,5
z drugiej strony - rzadko kiedy 0,1 pkt daje 20 pkt w klasyfikacji, dostał Tande sygnał, ze fart wraca.. a że od Stocha jest młodszy to w końcówce sezonu może być groźny..

Forfang - wielka zagadka, ale nawet ewentualny powrót do formy w tym sezonie juz niewiele zmieni.
(15.01.2017, 18:09)
kzez1986
Kamil brawo!! Kot i Żyła mw na swoim poziomie, troszkę może 2 skoki chciałoby się lepsze, ale też warunki. Ale przydałby się jakiś 4 na tę drużynówkę. Troszkę robi się nierówno. Przydałoby się zmobilizować Kubackiego i Ziobrę. Niestety pojawia się dziura.
(15.01.2017, 18:08)
146,5
nno..powiedziałbym, ze stykowo.. jakby Tandem odrobił 6pkt.. to mógłby mocno uwierzyć w siebie - Hayboeck zawodzi, jednak tylko dwóch zawodników walczy o PŚ w tej chwili.

szkoda Żyły, liczyłem na bombę w drugiej serii, ale nic takiego nie miało miejsca.
(15.01.2017, 18:06)
bzyyyk
Oznajmiam, że to było piąte 5. miejsce Kota w sezonie. Myślę, że to go usatysfakcjonuje i zacznie od teraz piąć się jeszcze wyżej.

Swoją drogą dziś pobił swój rekord zdobyczy punktowej w jednym sezonie PŚ. A przecież jeszcze tyle konkursów.
(15.01.2017, 18:05)
kibic
@ kkk: no i nic mnie to nie obchodzi, że Stochowi zawyżyli noty. Jak sędziowie zawyżali naszym rywalom to takie głąby jak ty pisały że Polacy mogli, skoczyć kilka metrów dalej i wygrać. Typowe polactwo a właściwie wolactwo z ciebie wyłazi.
(15.01.2017, 18:01)
kibic
Jeszcze odnośnie komentatorów. Jeździcie od zawsze po TVP ale jak Rudziński był w Eurosporcie to był genialny.
(15.01.2017, 17:57)
Kkk
Sprzedany konkurs Stoch takie dobre noty za zawachanie przy lądowaniu
(15.01.2017, 17:56)
kibic
Brawo Kamil Stoch! Teraz indywidualny konkurs w Zakopanem a drużynowkę powinien odpuścić i odpoczywać.
(15.01.2017, 17:55)
Jaro
Schlierenzauer chyba całą karierę będzie jechał na farcie. Najlepsze warunki w pierwszej serii + noty za nazwisko. Parodia. Na szczęście druga seria go zweryfikowała.

A Szaranowicz to był dzisiaj w olimpijskiej formie. Kilka cytatów:
"Dalej kontynuował na Mianori" - tautologia + wymyślona nazwa skoczni
"To 5. miejsce jest mu przypisane w karierze w sezonie" - to w karierze czy w sezonie?
"Usiadł na desce", "głowa między deskami", "z trzeciej deski" - stolarz czy co?
(15.01.2017, 17:54)
julek
Stoch wspaniale!
Żyła i Kot dobrze. :)
Ale co do reszty to trochę porażka, tylko 3 zawodników i II serii..
(15.01.2017, 17:52)
dani
Brawo Kamil .zawsze trzymam kciuki za ciebie. Jesteś super skoczek . Ko5 niech się uczy od ciebie ...wszystkiego. Dużo mu brakuje. Ojciec brał juz go jak skakal Małysz
Wymagamy od ciebie więcej niż 5 misce. Trzeba skontrolować.
(15.01.2017, 17:51)
barttp83
@...

a czy zasłużył na 19 i 18,5 (bo takie noty też dostał i jedna z nich liczy się do noty łącznej) ?
(15.01.2017, 17:49)
...
czy Tande zasłużył na 17? troszkę mu zaniżyli
(15.01.2017, 17:47)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ Wisła: Stoch znów triumfuje!
PŚ Wisła: Stoch znów triumfuje!

PŚ Wisła: Stoch znów triumfuje!

Kalendarium
Sabirżan Muminow
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich