Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Po letnich mistrzostwach Polski na Średniej Krokwi, w których Klimek Murańka zdobył brąz, na całym świecie głośno zrobiło się o sensacyjnym 13-latku. Apoloniusz Tajner i Hannu Lepistoe mówili, że nie przypominają sobie żadnych limitów wiekowych w zawodach FIS, co daje nadzieję na starty Murańki w zawodach Pucharu Świata.

Walter Hofer, dyrektor Pucharu Świata, w rozmowie z Przeglądem Sportowym ostatecznie rozwiewa wszelkie wątpliwości. "Limitów nie ma i nie będzie. Jedyne ograniczenie wiekowe dotyczy przedskoczków na obiektach mamucich. (...) Klimek Murańka? Znam nazwisko. Czy może startować w Pucharze Świata? Nie będziemy robić przeszkód, mimo że ma dopiero 13 lat".

Jest niemal przesądzone, że Murańka w najbliższym sezonie zimowym dostanie szansę debiutu. Będzie zatem najmłodszym, najmniejszym i najlżejszym uczestnikiem PŚ. Dla ścisłości – Klimek ma 13 lat, mierzy 152 cm, a waży 38 kg.

W poprzednim sezonie, przy okazji debiutu Macieja Kota w Pucharze Świata w Lahti, pojawiły się informacje, że Hofer nie chciał dopuścić 15-latka do pełnienia roli przedskoczka w konkursie indywidualnym. Walter Hofer dementuje te pogłoski. "Nie przypominam sobie. Wstrzymywać go mogłem tylko w razie trudnych warunków pogodowych. Pełną decyzyjność w wyborze zawodników do kadry na zawody Pucharu Świata ma związek. Ale z tym wiąże się też pełna odpowiedzialność za ich zdrowie".

Na razie trenerzy zaplanowali Murańce starty w Alpen Cup i pojedyncze w Pucharze Kontynentalnym. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem Murańka zadebiutuje na zawodach PŚ w Zakopanem w styczniu 2008 roku. Musi jednak wcześniej zdobyć punkty CoC lub wystąpić w drużynówce PŚ.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« październik 2007 - wszystkie artykuły
Komentarze
henio
Podobno w listopadzie Klimek miał trenować razem z kadrą A i co?już nieaktualne>
(31.10.2007, 13:34)
Daria
@krwisty

U nas pada od samego rana :))))

(27.10.2007, 11:33)
Qba
http://youtube.com/watch?v=Mji TEpzFlUk
(26.10.2007, 20:07)
krwisty
Kobiety nie całujcie sie tak bo zacznie padać he he:-)
(26.10.2007, 18:17)
Daria
@nebbia
Ja również Ciebie pozdrawiam i przepraszam jeszcze raz jeśli Cie zdenerwowałam, nie chciałam !

@Henio
Dokł adnie jest tak jak piszesz, taki talent nie może być zmarnowany i powinien być wspierany ze wszec stron, co mnie jeszcze martwi trochę, co będzie jak Hannu Lepistoe odejdzie, przecież kontrakt mu wygasa wraz z zakończeniem przyszłego sezonu !
Mam nadzieje, że PZN stanie na głowie przed nim aby go przekonac żeby został u nas aż do Olimpiady!
Boję się, że to co on zaczął, te wszystkie zmiany, kiedy odejdzie zostaną zmarnowane.
(26.10.2007, 17:08)
nebbia
Daria! Nic dodać , nic ująć! Ja też tak samo myślę! Z wielką przyjemnością przeczytałam Twój komentarz ! Buziaki! :**********
(26.10.2007, 12:20)
Henio
Chore jest to gdy najlepszy junior (Klimek) sam sobie kupuje buty,smary itd ---gdzie tu profesjonalizm PZN?
(26.10.2007, 11:14)
Henio
@ Daria
M.Kot po co?
Pozornie masz rację,ale?:
Kot nie dostawał szansy startu w PK bo przez cały period łudzono się że oldboje wywalczą zwiększony limit na zimę.
Mimo rozpaczliwych prób oldoboje podobnie jak w PŚ tak w PK nic nie wskórali i dlatego debiut M.Kota na światowych skoczniach był taki jaki był.
Natomiast problem Kota i Klimka nie jest w tym czy będą skakać w PŚ czy PK, chodzi o to aby bedąc w kadrze "A" mieli zapewnione najlepsze warunki treningu, serwisu technicznego , odnowy biologicznej i opiekę najlepszego trenera -- to jest dla obu juniorów dziś najważniejsze.
PS.
Chre jest jeśli buty,smary Klimek sam sobie kupuje-za to powinien odpowiadać sztab szkoleniowy PZN.
(26.10.2007, 11:12)
Daria
@nebbia

Ja również lubię tutaj pisac i nieco podyskutować.
Ciesze się, że Tobie ulżyło i monitorek masz cały :)
Ja naprawdę nie chcę w żaden sposób urazić ani Klimka ani tez jego zwolenników.
Po prostu martwi mnie ten cały zgiełk wokół niego i tak jak piszesz mam nadzieję, ze ma wokół siebie mądrych ludzi, którzy jakoś zaradzą tej sytuacji.
@Polonus
W oem, że wskakiwanie do PŚ w druzynówce to legalne bo przecież Maciek tak wskoczył, ale po co ?
Skoro może zdobyć pare pkt PK, może wystartowac już w konkursie indywidualnym i to na swojej skoczni, którą doskonale zna w Zakopanem.
Musze wam powiedzieć, że jesli tak się stanie i speaker zapowie jego nazwisko, kiedy zasiądzie na belce startowej, to ja przed telewizorem obejrze go na stojąco, bo wysiedzieć się nie da, taka bede dumna, że w naszej druzynie znajdzie się chłopiec, w dodatlku najmłodszy.Nie oczekuje w tym momencie od niego jakiegos super wyniku, ale ten debiut zapisze się w pamięci nie tylko tych ludzi pod skocznią ale i całego świata !
Natomiast co mnie martwi, otóż, martwi mnie to, że niektórzy kibice będą od niego zbyt dużo wymagać, nie wszyscy sa tacy wyrozumiali, skoczy raz , będą oczekiwac więcej i większych wyników.
To mnie martwi.A przeciez Klimek skacze tak fantastycznie tylko i wyłącznie dzieki swojemu talentowi i doskonałej technice narazie, on jeszcze nie przechodzi żądnych treningów ani siły ani mocy.
Więc nie mozna oczekiwać od niego, ze na dobre zagości w PŚ, po prostu nie da rady ! Fizycznie!
Mam nadzieję, że to ludzie zrozumieją.
Ale debiut ? jak najbardziej, będe trzymac za niego kciuki tak samo jak za Adasia i pozostałych naszych a nawet może bardziej je zacisnę w tym momencie !
W każdym razie życzę mu powodzenia.
(26.10.2007, 10:05)
Polonus
@krwisty
Nie podniecaj się. Klimek, jeżeli wystartuje indywidualnie to tylko w Zakopanem. I bez wzgledu na miejsce, które tam zajmie nigdzie indziej go nie wyślą. Chyba, że chcą, żeby skończył jak Collins.
(25.10.2007, 21:07)
Ankamalyszomanka
Przepraszam, za brak składu w moim wcześniejszym komentarzu, ale pisałam go z takim zaangażowaniem emocjonalnym [ ale ładnie udało mi sie to nazwać:))], ze po prostu nie patrzałam na to, czy zdania są poprawne stylistycznie. Ale tak to już jest, jak człowiek w gorącej wodzie kąpany:))
(25.10.2007, 20:43)
Ankamalyszomanka
@krwisty
Tak mi się fajnie czytało polemikę @Daria-@nebbia-@krwisty-@polon us, że pierwsze co postanowiłam to chociaż raz się nie wtrącać, w wasze komentarze i przeczytać z uwagą wszystkie wasze opinie. Tak się jednak nie dało. Muszę też coś napisać, bo po prostu ręce aż mnie świerzbiły do tego, żeby coś napisać.
No to więc @krwisty -spokojnie, Ty sie o Klimka nie martw, @ nebbia ma racje, on ma od tego ludzi, którzy "martwią się" za niego. Na pewno zrobią tak jak będzie najlepiej. Bo w końcu Klimek ma dopiero zaczynać przygodę z PŚ, a nie być już traktowany jako superskoczek, który będzie posyłany na wszystkie konkursy. Udziałem w drużynówce ma zapewnić sobie tylko starty , a więc na pewno (przynajmniej tak mi się wydaje) w tym roku będzie startował tylko w Zakopanem, może na jakiejś innej skoczni, ale na pewno tych konkursów będzie niewiele.
(25.10.2007, 20:39)
krwisty
kra ,kra ,kra:-)
(25.10.2007, 20:29)
krwisty
@nebbia pod warunkiem ze te "hamulce"nie polknely bakcyla kariery za wszelka cene....i ogolnie nie daly sie zwariowac i nie zatracily wartosci podstawowych...ale dzis kraczę he he
(25.10.2007, 20:28)
Anika
@krwisty
To napisałam 16.10.:
"...Jest takie stare brydżowe powiedzenie "bierz co swoje, i do domu". Oznacza ono, że należy brać lewy póki jest okazja, żeby jak najwięcej "ugrać", nie oglądając się na konsekwencje.
Jako żywo przypomina mi to aktualną sytuację z Klimkiem. Należy go wrzucić na głęboką wodę, niech daje z siebie wszystko (jest młodziutki i aż pali się do skakania), może wygra jakieś zawody PŚ, a wtedy będzie można się pochwalić znakomitymi osiągnięciami. Przecież dorastając może już nie być taki dobry, więc trzeba się śpieszyć, żeby jak najlepiej wykorzystać jego aktualny potencjał. Wykorzystać do maksimum to co teraz reprezentuje.
Życzę Klimkowi jak najlepiej, ale też jestem pełna obaw co do jego dalszych losów..."

Pra wie to samo, co Ty
(25.10.2007, 20:27)
nebbia
@krwisty... spokojnie! Nie zapędzaj się ;))))) Klimek o sobie sam nie decyduje. Ma wokół siebie mądre "hamulce". Bez obaw!
@ Daria.. Już mi ulżyło. Monitor cały :)))))))) A tak na marginesie: lubię z Tobą polemizować, bo chociaż nudno nie jest! :) Pozdrawiam!
(25.10.2007, 20:22)
krwisty
@polonus nie wazne jakim sposobem Klimek znajdzie sie w PS ,ale gdy tam juz wystartuje i co lepsze zajmie jakies wysokie miejsce np. w pierwszej dziesiatce(a czemu nie?) to chyba nie wierzysz ze trenerzy,zwiazek, kibice i ogolnie opinia spoleczna pozwola mu tylko na ten jeden wystep...jak sie ta cala machina nakreci to wycisna z chlopaczka ile sie da...wlasnie to kibice beda rządni sukcesow i dziennikarze pytaniami "co dalej"beda naciskac na trenerow..i nie wierze w to ze tak nie bedzie...Klimek nie wroci spokojnie do swojej "mlodszeh klasy"tylko moze zostac "zajechany" w śród dorosłych, az do pierwszych powaznych kontuzji i spadku formy czy zalamania psychicznego-wiem ze to czarny scenariusz i tego mu nie zycze..ale wiele cudownych dzieci swiata spotu czy show-businesu tak konczylo!
(25.10.2007, 20:19)
Polonus
W sprawie młodego wilka uwag wypowiem kilka
1. @Daria
przez drużynówke też jest legalnie; świadczy o tym przykład mlodszego Kota; jeśli przepisy pozwalaja to nic nie jest nielegalne
2.zwolennicy skróconej wersji załapanioa się przez Klimka na PŚ (sam do nich należę):
Jesli hofer mówi, ze on nie widzi przeszkód, żeby Muranka skakał w PŚ to ja kategorycznie oswiadczam: ZMIENIŁEM ZDANIE. WYSTĘPY MURAŃKI W PŚ MOGĄ BYĆ DLA NIEGO BARDZO SZKODLIWE. A NAWET NA PEWNO SĄ. Inaczej hofer by nas do tego nie zachęcał. )))) On organicznie nie cierpi Małysza i polskich skoczków. Nie znajduję powodów dlaczego Murankę miałby traktowac inaczej.
...
Żartow ałem, ale tylko w kwestii zmiany zdania. A hofer się myli w swoich poboznych zyczeniach. Jednorazowy start chłopaka w PŚ w niczym mu nie zaszkodzi.
(25.10.2007, 19:50)
Daria
c.d

"Pokrętne drzwi " dosłownie tak to brzmi,
że niech wskoczy do PŚ legalnie czyli zgodnie z przepisami, jak zdobedzie punkty w PK, no co to za problem ? 1 grudnia jest juz PK, przecież jesli tak dobrze skacze to zdobedzie te punkty prawda !
Natomiast wprowadzanie dzieciaka do PŚ , w druzynówkę, bo innego sposobu może nie być uważam trochę za pokrętne drzwi takie !
I nie musicie zaraz się tak unosić, tylko dlatego, ze ktoś ma troche inne zdanie.
Na tym koniec, bo jestem już cała spocona :)))
(25.10.2007, 18:10)
Daria
C.d .

Wiec niech trenuje z naszą kadrą "A" neich bierze przykład od najlepszych czyli Adama i kamila, czasem jakies zgrupowanie mu nie zaszkodzi z nimi, start w PŚ najwyzej raz lub dwa i to nie jest tylko moje zdanie ale sztabu trenerskiego i jego trenera klubowego!
Jego miejsce jest narazie w PK i Pucharze Alp, a jak zadebiutuje już w PŚ w Zakopanem, naprawdę myslicie, ze nie będę dumna z niego ? Będę i to bardzo !
Będzie najmłodszym zawodnikiem wświecie w PŚ !
(25.10.2007, 18:06)
Daria
@nebbia

Jezu żle mnie zrozumiałas i nie unos sie tak, bo monitor tobie peknie :))

Napisałam całe orędzie na ten temat ale niestety, komentarz nie chciał się dodać, więc drugi raz nie mam zamiaru pisać.
Powiem tylko tyle, że nie jestem przeciwna Klimkowi i jego debiucie w PŚ, !
Ale obawiam się, że mamy tak nieraz narwanych kibiców, ze bedą od niego oczekiwac zbyt wiele !
Do tej pory najmłodszym zawodnikiem debiutującym w PŚ był Simon Amman lat 15 i Steve Coolins 15 lat i 11 miesięcy, który wygrał juz zawody PŚ w Lahti w tym wieku, obawiam się, że kibice beda od Klimka oczekiwac cudów !
To tyle !
(25.10.2007, 18:03)
Daria
@nebbia

Żle mnie zrozumiałaś i nie musisz zaraz się tak unosić.
Bo jeszcze monitor Tobie peknie :))
Ale do rzeczy !
Czy naprawdę myslicie, że ja jestem przeciwko temu chłopcu ? Boże , żle mnie rozumiecie, ale patrząc realnie na to wszystko na cały ten zgiełk wokół niego, naprawdę nie widziecie, że sami poniekąd wyrządzacie mu juz krzywdę?
No bo ile mozna pisać i robić taki szum wobec tak młodej osoby.
I dla waszej wiedzy trenerzy też tak uważają ! Czyli ma zdobyć punkty w PK, potem ewentualny debiut w PŚ i t w Zakopanem, czy naprawdę myslicie, że nie będę dumna jak speaker zapowie jego nazwisko kiedy zasiądzie na belce ? Będę bardzo dumna z tego, cały swiat bedzie na niego patrzył, jak tu nie być dumnym ?
Ale to co się ostatnio dzieje wokół niego, to jakas przesada, dobrze, że ma madrych rodziców, którzy izolują go od czytania gazet i czytania inetrnetu,.jego miejsce zw względu na wiek jest obecnie w PK i w Pucharze Alp, przecież jesli tak dobrze skacze to nie może mieć problemu ze zdobyciem punktów a potem debiut w PŚ !
Ale jestem tylko za debiutem, zważcie na to, ze ten chlopka nie miał jeszcze czegoś takiego jak trening siłowy, niektórzy myślą, ze jak zadebiutuje to bedzie regularnie juz startował w PŚ, Nic błędnego, on tego by nie wytrzymał, taki Gregor S. starszy od niego o 3 lata tez nie wytrzymał w ubiegłym sezonie, a jest starszy!
Więc moje zdanie jest takie, niech trenuje czasami z kadrą "A", niech ma najlepszy przykład w osobie Adama, wspólne czasami zgrupowania mu nie zaszkodzą a wręcz pomogą, jeden najwyżej dwa starty w PŚ i na tym narazie koniec !
I to nie jest moje zdanie tak mysli również jego trener klubowy, który go wychował i sprawuje nad nim pieczę!
Jak do tej pory najmłodszym zawpdnikiem który debiutował w PŚ był Simmon Amman , lat 15 i Steve Coolins , który miał 15 lat i 11 miesięcy i juz wygrał zawody PŚ w Lahti w tym wieku!
Obawiam się, ze jeśli Klimek zadebiutuje to szaleni kibice będą od niego zbyt wiele oczekiwać, bo tacy są u nas ludzie !
Ale nie ejstem przeciw debiutowi jego ani jemu samemu.
(25.10.2007, 17:54)
Henio
Do biadolących
Pateząc na skoki Roberta Mateji( lot postrzelonej wrony) to cały jestem w nerwach że zaraz będzie tragedia na zeskoku!!!
Patrząc na Klimka w locie to jakbym widział ptaka,lotnię , szybowiec na turalnie i bezpiecznie lawitującego nad Krokwią!!!
(25.10.2007, 15:43)
Zula
Ufam, że ludzie, którzy są odpowiedzialni za tego chłopaka wiedzą co robią.
Przecież PŚ to nie MŚ Dzieci!!! To nie zabawa tylko rzeczywistość, która dla 13- latka może okazać się zbyt brutalna. Mam jednak nadzieję, że Klimek da radę i będzie prowadzony sensownie. Jak sobie pomyślę, że doświadczeni zawodnicy maja upadki, tracą przytomność na skoczniach, miewają poważne kontuzję, a za chwilę pomyślę, że o 13- latku ważacym ledwo 30 kg na skoczni np. w Kussamo to robi mi się jakoś źle.
Będę trzymała kciuki za niego, bo chyba nic mi już nie pozostaje.
(24.10.2007, 21:02)
krwisty
@nebbia ja "pokretne drzwi"zrozumialem jako wlasnie droge kolejnych standartowych etapow wiekszosci mlodych skoczkow, a przez drużynówkę -rozumiem skróty do PS..(na marginesie obydwie drogi zgodne z prawem),nie odebralem jej slow jako sugerowania przekretow z Klimka wejsciem do "elity"...ale moze moj odbiornik ze starosci szwankuje :-)...zgodze sie z toba ze dzieki takim sprzecznym opiniom istnieje polemika i ruch na stronce...zreszta bardzo czesto Polonus pisze kontrowersyjnie(np.sterydy w drużynie Austrii) i zaczepnie(odzywki do internautow) uzywajac dobitniejszych slow niz Daria ..o co nie masz do niego pretensji..ja raczej tez nie (choć raz milalem ,to to napisalem)....takze widze ze dziewczyny bedziecie darły" kota-y"....a raczej Klimka chyba czesto, jak żadna z was nie spuści troche z tonu:-))))))
(24.10.2007, 20:55)
lilcia
Trzymam kciuki za Klimka! ;*
^^
(24.10.2007, 20:47)
nebbia
@krwisty. .. Wszystko w porządku, ale drażni mnie obrażliwe szermowanie słowami ("pokrętne drzwi"), które świadczy jedynie o niechęci do zawodnika. Jak się mają do tego zapewnienia , ze "życzy mu dobrze"? Nijak. O stosunku Darii do Klimka świadczy szereg komentarzy, nie tylko niedawno pisanych. I to mnie boli. Swoje obawy - jeśli takowe ma- powinna wyrażać ważąc bardziej słowa. Nie każdy jest gruboskórny. Można wszystko pisać, ale po co używać słów sugerujących coś , czego nie ma? I o to mam pretensję. A zdania ani ja jej nie zmienię, ani ona mojego. I niech tak zostanie. Dzięki temu jest jakaś polemika. Na przyszłość jednak proszę ją o więcej dbałości o dobór słów (jesli rzeczywiście nie ma zamiaru nikogo obrażać, bo w przeciwnym wypadku lepiej zamilknąć). I tylko tyle.
(24.10.2007, 20:25)
krwisty
Hej dziewczyny@nebbia,daria poprzeklinał bym po Polsku, ale mnie zaraz ocencuzruja,lub zabluzgał bym po Szwajcarsku ,ale nie wiem jak sie poprawnie to pisze ha ha ha...dajcie spokój tym zwadom...widze ze mamy tu spięcie dwóch podejśc do osoby Klimaka-jedna hura-optymistka ,a druga pesymistka(a raczej twarda realistka)...Nebbia masz racje Daria czesto pisze o Klimku dosyc chlodno, ale ja bynajmniej nie odbieram tego jak ty , jako ataku na jego osobe, lub jakiejś nienawisci -ot po prostu Daria nie zachłystuje sie trendem powstajacej powoli Klimkomanii i nie daje sie poniesc tej fali ..sama zreszta kiedys pisala ze mu dobrze zyczy!Wydaje mi sie ,ze ona ma ciagle na uwadze fakt , ze to jeszcze maly smarkacz i gołowąs-po rostu dzieciak, ktory powinien przechodzic powoli wszystkie etapy "edukacji" narciarskiej-dlatego pisze o nim czesto z takim dystansem- mozna sie z tym zgadzac lub nie(co tez czynimy),ale nie zaraz kazac jej zamilknąć bo pewnie tez za niego kciuki trzyma co Daria?;-)...ja osobiscie nie każe ci zamilknac, choć niepopularne opinie głosisz:-).Ty nebbio masz duzo ,duzo racji piszac o tym ze trenerzy i rodzice najlepiej wiedza co dla chlopaka najlepsze(znaja go przeciez najlepiej)-to jest tez moje zdanie o tym tez niedawno pisalem..ze to oni biora odpowiedzialnosc najwieksza za Klimka kariere,zycie i zdrowie ! Z racji tego, ze znasz go osobiscie ..to troche moim zdaniem za bardzo rozowo patrzysz na tego malego czlowieka-sportowca i przez to nie mozesz zniesc jak ktos moze miec odmienne opinie co do jego kariery.....no ale coz mamy wolnosc slowa i pogladow z czego Daria smialo korzysta he he....wiem dziewczyny ze obie jak na prawdziwych kibicow przystalo chcecie dla naszych sportowcow jak najlepiej -a ze kazda troche inna droge obiera i inna postawe ,to przeciez naturalne-bo kazdy z nas jest inny ,inaczej byl wychowywany i ma tez czesto inne poglady na swiat-lecz mamy jeden wspolny mianownik -pociąg do skoków narciarskich:-))))))))))))))))
(24.10.2007, 19:37)
szwajcarka
Odczepcie się od Darii, bo ona chce dla tego chłopca dobrze! Chce, żeby stał się gwiazdą, żeby mówili: w swoim debiucie w PŚ od razu zdobył punkty, mając 13 lat. To chyba dobrze, co?
Też jestem zdania, że występ w PK pokaże, czy rzeczywiście nadaje sie do Pucharu Świata, bo jeżeli nie, to po co się spieszyć?! może warto troszkę poczekać, aby później pozwolić mu wskoczyć niespowanie, od razu w czołówkę (jak na przykład szliri)
(24.10.2007, 19:11)
nebbia
@ kibic... Zgadzam się, że Klimek nie musi wcale przy pierwszym podejściu w P.Ś. wskakiwać na podium. @Daria chyba nie wie, co pisze, albo - co gorsza- jest żle nastawiona do naszego młodziutkiego talentu. Zadaniem Klimka jest jedynie złapanie punktów, a do tego nie potrzebne jest podium. Jeszcze ma na to czas. Nie ma presji na Klimka, aby był 1,2 , czy 3. NIE O TO CHODZI! Myślę , że wszyscy o tym wiedzą. A co do Klimka.... Ja jestem pewna tego, ze chłopaczek jeszcze pokaże wiele razy jak wielkim jest talentem. Jestem spokojna o jego karierę. To chłopiec, który ma dobrze poukładane w głowie i mądrych ludzi wokół siebie. Ma też mądrych rodziców, którzy separują go od tych często niemądrych i złośliwych komentarzy internetowych.
@ Daria... Jesteś ponoć dorosłą kobietą. Skąd u Ciebie tyle wrogości do tego zdolnego dzieciaka? Weź przykład ze swojego idola Adama i okaż Klimkowi trochę przyjażni. A jesli Cię na to nie stać, to chociaż zamilknij...
(24.10.2007, 17:29)
kibic
Henio! Klimek skacze na 2.15cm bo na takich mu wolno inaczej by go zdyskfalikowali. Długosc nart jest dopasowywana do wzrostu i wagi danego zawodnika w zimie prawdopodobnie bedzie mogł skakac na 2.17cm.Dlatego niema takiego czegos ze seniorzy na takich długosciach a juniorzy na takich. Zawsze długosc nart jest dobierana do wagi i wzrostu. Pozatem Cie pozdrawiam!!!Bo jestes super kibic Klimka. Nebbia! Juz to napisała Draii ze Maciek Kot tez wchodził do PŚ tylnymi drzwiami i nikt z tego nie robi problemu. Ciekawe dlaczego tak uczepiłas sie własnie klimka to twoj wielki błąd. Dobrze by było zeby klimek zdobył punkty do PK ale nie musisz go odrazu stawiac na podium. Bo na PK startują tacy zawodnicy ktorzy w PŚ juz bardzo sie licza jak Austrijacy czy Słoweńcy i nie badż złosliwa mysle ze klimek poradzi sobie z tym.
(24.10.2007, 17:05)
noname
Ojej, już nie mogę się doczekać, jak komentator podczas konkursów PŚ będzie zapowiadał, że właśnie na belce z numerem X zajął miejsce Klemens Murańka. Kolejna twarz polskich skoków. Kolejna duma Polaków. Całkowicie zgadzam się z nebbią. Lepistoe powinien dać Klimkowi szansę startu w drużynówce. Z jednej strony jeszcze mały (152cm, 38kg), a z drugiej już wielki. Wielkimi krokami zbliża się do nas następca Małysza;)
(24.10.2007, 16:50)
nebbia
@Daria... Rzadko mi sie zdarza eksplodować, ale po przeczytaniu Twojego komentarza wzrosło mi ciśnienie... Jak możesz mówić o "pokrętnych drzwiach"!!! Toż to sugeruje wręcz jakieś niezbyt czyste zagrywki! Czy Twoim zdaniem udział młodego w drużynówce (np Kota) to jakiś przekręt??? Ja uważam, ze Hannu Lepistoe wie co robi! Dobrze zrobił dając Maćka do druzynówki i dobrze zrobi dając Klimka! Mam nadzieję, ze po prostu żle Cię zrozumiałam i że dawno temu juz wyleczyłaś się z Klimkofobii....Powiedz, że tak... PROSZĘ!!!
(24.10.2007, 16:36)
Daria
Ograniczeń nie ma , to fakt, ale jak nie zdobedzie punktów w PK, to nic ze startu w PŚ !
1 grudnia rusza PK, niech go tam posłą, jesli taki dobry to nie powinien mieć problemu ze zdobyciem pkt a nawet aby stanąć na podium.
Tam nie ma elity z PŚ więc powinno być łatwo dla niego.Ja wolę oglądać Klimka jak debiutuje w pŚ, normalna drogą a nie jakimiś pokrętnymi drzwiami, w drużynówce np
Jeśli w grudniu zdobedzie pkt PK, to zobaczymy go w PŚ w Zakopanem już w styczniu !
No i juz przestańcie robić taki szum wokół niego, mam nadzieje, że on nie czyta ani gazet ani internetu, na swój temat, tak jak to robi Adam !
(24.10.2007, 14:35)
Henio
W "PS" podają jeszcza że Klimek skacze na nartach o krótszej długości jak dla seniorów a nie dla juniorów !!!
(24.10.2007, 14:14)
Klimkofan
super!!!
Nie ma ograniczeń wiekowych
(24.10.2007, 11:30)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Walter Hofer zaprasza Murańkę do PŚ
Walter Hofer zaprasza Murańkę do PŚ

Walter Hofer zaprasza Murańkę do PŚ

Kalendarium
Andreas Kuettel
Dziś urodziny obchodzą:
Miran Tepes (1961)
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich