BetX - nowy sponsor strony Skokinarciarskie.pl - oferujemy najwyższy bonus na rynku
Zaloguj się
Kalendarz zawodów
2
4
5
7
8
11
12
13
14
18
21
22
25
26
styczeń 2021
Najbliższe zawody
29.01.2021, godz. 15:45
Willingen HS-147
Willingen Six, kwal.

Czterech Polaków znalazło się w konkursie P¦ w Val di Fiemme, czyli wszyscy, którzy przyjechali do Włoch. Zawody w sobotnie popołudnie, z dziwnej bramki nr 0,5, rozpocz±ł Jarkko Maeaettae, który poleciał na 108,5 metra. Szybko jednak pokonał go Dejan Judez uzyskuj±c 121 metrów.

BetX - graj bez ryzyka. Twój 1 zakład na skoki narciarskie
Z pi±tym numerem na belce pojawił się Krzysztof Miętus. Zawodnik AZS Zakopane l±dował idealnie w linii punktu konstrukcyjnego i zajmował drugie miejsce z nadziej± na awans do II serii.

Kolejny dobry skok oddał Bjoern Einar Romoeren (125 m), który do¶ć długo stał na miejscu przeznaczonym dla lidera zawodów. W międzyczasie Maciej Kot uzyskał 120,5 metra, ale był za Miętusem.

Manuel Fettner błysn±ł form±. 127,5 metra dawało Austriakowi pierwsze miejsce po 16. skokach. Wyprzedzał Norwega o 4,5 punktu. Dobrze skakali też Vassiliev (120 m) i Morassi (119,5 m) obaj jednak byli za Polakami, którzy wci±ż plasowali się w czołówce.

Największa nadzieja gospodarzy - Sebastian Colloredo - nie zawiódł. 123 metry dawały Włochowi notę powyżej 100 punktów i miejsce za Fettnerem i Romoerenem. Zankomicie spisał się też Andreas Wank, który ostatnio zyskuje formę. 125 metrów dało Niemcowi 3. miejsce. Jescze lepiej skakał Sinkovec, który miał punkt więcej od byłego mistrza ¶wiata juniorów.

Do czołówki doł±czyli jeszcze David Zauner (124,5 m) i Jakub Janda (125,5 m). Niestety ta sztuka nie udała się Piotrowi Żyle. Polak po locie na 111,5 metra mógł zapomnieć o punktach. Dał jednak awans do finału Miętusowi. Po chwili wydawało się, że awansował także Maciej Kot, jednak Koivuranta po skoku na  116,5 metra wyprzedził Polaka o 0,2 punktu. Udało się to po 119 metrach Neumayera, który dostał niskie noty za styl i przegrał o 0,1 punktu z Kotem.

Prowadz±cego Fettnera zmienił na prowadzeniu jego rodak - Martin Koch. 129,5 metra dawało Kochowi pół punktu przewagi. Znakomicie zaprezentował się także Taku Takeuchi - 131,5 metra przy huraganie pod narty. Zawodnik z kraju kwitn±cej wi¶ni był nowym liderem. Peter Prevc był tuż za nim po skoku na 126 metr przy znacznie słabszym wietrze. Słoweńca pokonał jednak do¶ć szybko Simon Ammann z wynikiem 128,5 metra.

Na górze skoczni pozostało dziesięciu najlepszych. Severin Freund chciał wrócić do formy z pocz±tku sezonu. Skok na 131 metra dał mu tak± nadzieję. Niemiec miał spor± przewagę nad Takeuchim. Pół metra bliżej l±dował Koudelka i był poza czołow± trójk±. O wiele gorzej poszło Kranjcowi, który po locie na 119 metrów w ogóle nie wszedł do II serii...

Niewiele lepiej niż Kranjec spisał się Daiki Ito. Tylko 120 metrów było sporym zaskoczeniem. Japończyk jednak zmie¶cił się w trzydziestce. Wiatr chyba zmienił swój kierunek, czego nie uwzględniała u¶redniona nota, ponieważ znakomicie skacz±cy na treningach Freitag również l±dował zaledwie w punkcie K.

Nieco powyżej 120 metrów poleciał nasz Kamil Stoch (123 m). W tych warunkach dawało to Polakowi miejsce 8. na cztery skoki przed końcem 1. serii.

Z wiatrem nie poradził sobie także Thomas Morgenstern. 123,5 metra dało mu miejsce za Stochem. Czekali¶my co w takich warunkach zaprezentuje Schlierenzauer. Ten nie przej±ł się tym za bardzo i l±dował na 134 metrze w dobrym stylu. Był zdecydowanym liderem i wyprzedzał Freunda o 5,1 punktu.

Anders Bardal nie złożył broni. 126 metrów co prawda nie dawało mu ¶cisłej czołówki, ale dawało nadzieję na utrzymanie pozycji v-ce lidera Pucharu ¦wiata.

Andreas Kofler skakał rewelacyjnie na treningach, tylko w kwalifikacjach poszło mu fatalnie. W konkursie poszybował na 129,5 metra , co było trzecim rezultatem.

Wyniki po I serii
 
zawodnik
kraj
odl. 1
punkty
1
Gregor Schlierenzauer
Austria
134.0
127.1
2
Severin Freund
Niemcy
131.0
122.0
3
Andreas Kofler
Austria
129.5
117.5
 
Taku Takeuchi
Japonia
131.5
117.5
5
Simon Ammann
Szwajcaria
128.5
117.0
6
Roman Koudelka
Czechy
130.5
116.8
7
Peter Prevc
Słowenia
126.0
114.2
8
Martin Koch
Austria
129.5
113.9
9
Manuel Fettner
Austria
127.5
113.4
10
Anders Bardal
Norwegia
126.0
112.3
11
Kamil Stoch
Polska
123.0
110.4
12
Jakub Janda
Czechy
125.5
109.1
13
Björn Einar Romören
Norwegia
125.0
108.9
14
Thomas Morgenstern
Austria
123.5
108.1
15
David Zauner
Austria
124.5
107.6
16
Jure Sinkovec
Słowenia
125.0
107.4
17
Andreas Wank
Niemcy
125.0
106.4
18
Maximilian Mechler
Niemcy
123.0
106.0
19
Richard Freitag
Niemcy
120.0
104.9
20
Daiki Ito
Japonia
120.0
103.8
21
Lukas Hlava
Czechy
124.0
103.6
22
Rune Velta
Norwegia
120.0
103.2
23
Wolfgang Loitzl
Austria
120.5
102.1
24
Sebastian Colloredo
Włochy
123.0
101.5
25
Vegard-Haukoe Sklett
Norwegia
120.0
100.5
 
Dejan Judez
Słowenia
121.0
100.5
27
Krzysztof Miętus
Polska
120.0
99.9
28
Anssi Koivuranta
Finlandia
116.5
98.3
29
Maciej Kot
Polska
120.5
98.1
30
Michael Neumayer
Niemcy
119.0
98.0
31
Denis Kornilov
Rosja
120.0
97.4
32
Dimitry Vassiliev
Rosja
120.0
97.1
33
Janne Happonen
Finlandia
120.0
96.9
34
Robert Kranjec
Słowenia
119.0
96.4
35
Andreas Stjernen
Norwegia
120.0
95.1
36
Jan Matura
Czechy
116.5
93.6
37
Andrea Morassi
Włochy
119.5
93.5
38
Matti Hautamäki
Finlandia
118.5
92.0
39
Vladimir Zografski
Bułgaria
114.5
88.5
40
Kenneth Gangnes
Norwegia
115.5
87.2
41
Jernej Damjan
Słowenia
110.5
83.8
42
Noriaki Kasai
Japonia
112.5
83.5
43
Jurij Tepes
Słowenia
109.5
82.4
44
Piotr Żyła
Polska
111.5
82.3
45
Yuta Watase
Japonia
111.0
82.1
46
Atle Pedersen Roensen
Norwegia
110.0
78.6
47
Jarkko Määttä
Finlandia
108.5
76.8
48
Nikolay Karpenko
Kazachstan
105.0
72.1
49
Junshiro Kobayashi
Japonia
98.5
53.2
50
Shohei Tochimoto
Japonia
90.0
39.6


W drugiej serii z naszych reprezentantów zabrakło tylko Piotrka Żyła, który ostatnio nie skacze na swoim poziomie. Rozpocz±ł j± z belki nr 1. Michael Neumayer. Niemiec uzyskał 115 metrów. Chwilę po nim zaprezentował się Maciej Kot, który zacz±ł wreszcie do¶ć regularnie punktować. Drugi skok to tylko 112 metrów... 27. po 1. serii był Krzysztof Miętus. Drugi z Polaków skakał już z wyższej belki nr 2. i poleciał na 111,5 metra. To dawało mu miejsce za Maćkiem Kotem.

Lepszy skok pokazał Dejan Judez. Słoweniec uzyskał 116,5 metra i pozostał na swoim miejscu. Wiatr sporo osłabł i jury zdecydowało o kolejnym podniesieniu rozbiegu. Belka nr 3 zabierała aż -13,5 punktu na starcie. Vegard Sklett wykorzystał szybko¶ć i poleciał na 127 metrów. Był zatem nowym liderem.

Po skokach 10-tki mieli¶my dwóch Norwegów na czele tabeli. Po krótkiej przerwie technicznej zaprezentował się jednak Daiki Ito, który miał słaby pierwszy skok. Dwukrotny zwycięzca z Sapporo w swojej drugiej próbie znacznie się poprawił. 127,5 metra dawało mu prowadzenie przed Sklettem.

Potem ogl±dali¶my trzech reprezentantów Niemiec. Richard Freitag także udowodnił, że czuje się dobrze na tej skoczni uzyskuj±c 129,5 metra i wyprzedził Japończyka. Niewiele słabiej skakali Mechler (124,5 m) i Wank (129,5 m). Wank przegrywał z Freitagiem tylko przez lepsze warunki wietrzne w jakich oddał swój skok.

Dopiero 14. po 1. serii był Morgenstern. W drugim skoku jako pierwszy doleciał do 130 metra. Zrobił to przy minimalnym wietrze pod narty. To sprawiło, że Autriak był nowym liderem zawodów i miał szanse na awans do czołowej dziesi±tki.

Nagle zmieniła się pogoda. Wiatr zacz±ł wiać w plecy, a dodatkowo padał ¶nieg. To sprawiło kłopoty Romoerenowi i Jandzie, którzy stracili swoje pozycje. Niestety w tych warunkach swoj± drug± próbę musiał oddać także Kamil Stoch. Najlepszy z Polaków mimo tego skoczył przyzwoicie - 126 metrów. Kamil zajmował 2. miejsce, za Morgensternem, który powiększył przewagę w klasyfikacji Pucharu ¦wiata nad Polakiem.

Do końca zawodów pozostała czołowa dziesi±tka. Rozpocz±ł j± Anders Bardal, który miał jeszcze nadzieję na walkę w P¦ z Austriakami. 125,5 metra nie dawało jednak nadziei na utrzymanie pozycji v-ce lidera.

¦nieg przeszkodził też Manuelowi Fettnerowi, dla którego miał to być najlepszy występ tej zimy. Austriak skoczył jednak tylko 106,5 metra i był nawet za Maćkiem Kotem. Organizatorzy zaczęli czy¶cić tory najazdowe, co spowodowało krótk± przerwę w zawodach. Dodatkowo podniesiono rozbieg do belki nr 4.

Czekali¶my, jak w takich warunkach poradzi sobie Martin Koch. Austriak oddał skok na 118 metr i był kolejnym, który wypadł z czołowej dziesi±tki. Nie zdołali ujarzmić natury także Prevc (124,5 m) i Koudelka (126 m). Czech był jednak tuż za wci±ż trzecim Kamilem Stochem.

Dopiero Simon Ammann uzyskał dobry wynik. 127,5 metra dawało Szwajcarowi trzecie miejsce za Morgensternem i Bardalem. Taku Takeuchi już nie był tak zadowolony po swoim skoku. 122 metry to za mało na pierwsz± dziesi±tkę.

Zaczęła się robić nerwowo. Andreas Kofler potrzebował około 128 metrów by obj±ć prowadzenie. Poleciał na 126,5 metra i tylko o 0,1 punktu był lepszy od Kamila Stocha. O wiele lepiej zaprezentował się Severin Freund i miał pewne podium. Niemiec l±dował na 130,5 metra i wysoko zawiesił poprzeczkę Schlierenzauerowi.

Lider po 1. serii musiał dolecieć do 129 metra by odnie¶ć kolejny sukces. Austriak poleciał dalej - 134,5 metra i dało mu to 40 triumf w konkursie Pucharu ¦wiata i pozycję v-ce lidera.

Wyniki końcowe
 
zawodnik
kraj
odl. 1
odl. 2
punkty
1
Gregor Schlierenzauer
Austria
134.0
134.5
249.8
2
Severin Freund
Niemcy
131.0
130.5
234.7
3
Thomas Morgenstern
Austria
123.5
130.0
227.5
4
Anders Bardal
Norwegia
126.0
125.5
225.2
5
Simon Ammann
Szwajcaria
128.5
127.5
224.2
6
Andreas Kofler
Austria
129.5
126.5
223.4
7
Kamil Stoch
Polska
123.0
126.0
223.3
8
Roman Koudelka
Czechy
130.5
126.0
219.5
9
Richard Freitag
Niemcy
120.0
129.5
217.8
10
Andreas Wank
Niemcy
125.0
129.5
215.8
11
Daiki Ito
Japonia
120.0
127.5
215.5
12
David Zauner
Austria
124.5
126.5
215.4
13
Peter Prevc
Słowenia
126.0
124.5
214.4
14
Taku Takeuchi
Japonia
131.5
122.0
212.5
15
Vegard-Haukoe Sklett
Norwegia
120.0
127.0
209.4
16
Maximilian Mechler
Niemcy
123.0
124.5
208.4
17
Rune Velta
Norwegia
120.0
122.0
205.2
18
Jure Sinkovec
Słowenia
125.0
121.5
203.5
19
Martin Koch
Austria
129.5
118.0
202.3
20
Lukas Hlava
Czechy
124.0
119.0
199.5
21
Wolfgang Loitzl
Austria
120.5
119.0
198.2
22
Björn Einar Romören
Norwegia
125.0
113.0
195.4
23
Dejan Judez
Słowenia
121.0
116.5
194.7
24
Michael Neumayer
Niemcy
119.0
115.0
193.1
25
Sebastian Colloredo
Włochy
123.0
119.0
192.2
26
Maciej Kot
Polska
120.5
112.0
188.3
27
Manuel Fettner
Austria
127.5
106.5
187.7
28
Jakub Janda
Czechy
125.5
107.0
185.6
29
Krzysztof Miętus
Polska
120.0
111.5
183.5
30
Anssi Koivuranta
Finlandia
116.5
107.0
181.8
31
Denis Kornilov
Rosja
120.0
 
97.4
32
Dimitry Vassiliev
Rosja
120.0
 
97.1
33
Janne Happonen
Finlandia
120.0
 
96.9
34
Robert Kranjec
Słowenia
119.0
 
96.4
35
Andreas Stjernen
Norwegia
120.0
 
95.1
36
Jan Matura
Czechy
116.5
 
93.6
37
Andrea Morassi
Włochy
119.5
 
93.5
38
Matti Hautamäki
Finlandia
118.5
 
92.0
39
Vladimir Zografski
Bułgaria
114.5
 
88.5
40
Kenneth Gangnes
Norwegia
115.5
 
87.2
41
Jernej Damjan
Słowenia
110.5
 
83.8
42
Noriaki Kasai
Japonia
112.5
 
83.5
43
Jurij Tepes
Słowenia
109.5
 
82.4
44
Piotr Żyła
Polska
111.5
 
82.3
45
Yuta Watase
Japonia
111.0
 
82.1
46
Atle Pedersen Roensen
Norwegia
110.0
 
78.6
47
Jarkko Määttä
Finlandia
108.5
 
76.8
48
Nikolay Karpenko
Kazachstan
105.0
 
72.1
49
Junshiro Kobayashi
Japonia
98.5
 
53.2
50
Shohei Tochimoto
Japonia
90.0
 
39.6

klasyfikacja generalna Pucharu ¦wiata »
wirtualna klasyfikacja ¦wiatowej Listy Rankingowej (WRL) »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2012 - wszystkie artykuły
Komentarze
taka prawda
Jak to żaden nie brylował przez 6 lat? A Ahonen, Małysz czy nawet Thoma to co? I mówie tu tylko o skokach, a Ty piszesz o wszystkich sportach zimowych. A choć ich w większo¶ci nie ogl±dam to już z głowy wiem, że to bzdura bo Bjerndalen na pewno brylował dłużej. A to, że jaki¶ tam jeden się znudził czy zaprzepa¶cił nijak ma się do tego co zrobi np. Gregor.
W Pucharze nie prowadzi, bo opu¶cił 2 konkursy w Japonii i raz go zdyskwalifikowali za jak±¶ pierdołe z kostiumem. Tak poza tym to do miejsc przynajmniej 6-10 nie złapał się tylko dwa razy na jakie¶ 15 konkursów.
Ogólnie twoja wcze¶niejsza wypowiedĽ to jakie¶ jaja zupełne, sk±d Ty możesz to wiedzieć co on wygra, a czego nie na jakiej¶ imprezie albo czy będzie od kogo¶ lepszy? Bo sory, ale we wróżki nie wierze.
(06.02.2012, 00:25)
Karain
A wgl Kamil w tym konkursie miałem najgorsze warunki ,a szliri miał 10pkt więcej odjętych niż Stoch
(05.02.2012, 22:27)
Karain
do *Obergruppenfuhrer

To m.in. chciałem napisać.Oczywi¶cie ma talent ,ale on nie jest jedynakiem tylko ma drużynę koło siebie.

do *Do karain
A Małysz 3...Chociaż tu szliri nie czuję presji ,bo to nie jest ,aż tak ważne.

do *zalosne

Słuchaj ŻADEN zawodnik nie brylował przez 6lat w żadnym sporcie zimowym (miejsca w czołowej 3 P¦).A nawet jakprzez kilka lat wygrywali to zaraz potem nudziło im się wygrywanie (patrz Neuner-biathlon) lub postanowił zaprzepa¶cić ,bo mu się nie chciało (patrz pijaństwo Nykeanena).Szliri ma talent i lepsze miał szkolenie ,ale to co nie jest na papierze to nie zdobędzie m.in. powrót Małysza po 4 KK i po dwa srebra IO.

Wydaję się ,że szliri w tym sezonie najwięcej zdobył ,a nie prowadzi w P¦ ,ponieważ nie potrafi być 6-10.

Piszcie na GG to pod koniec sezonu i za sezon popiszemy.
(05.02.2012, 22:26)
Obergruppenfuhrer
wezcie jeszcze pod uwage ze ta liczba zwycięstw szlyrencauera to równiez efekt pomocy jak± ma z zewnatrz. i nic więcej. 40 zwycięstw i tylko 1 P¦ - smieszne że kto¶ próbuje stawiac w rzędzie największych..
(05.02.2012, 19:56)
taka prawda
Te kilka ostatnich wypowiedzi zasługuje na miano żałosnych. Prorocy się pojawili, którzy doskonale wiedz± co Gregor wygra, a czego nie, jakim jest typem skoczka i że 40 konkursów, które wygrał to dlatego, że mu wiatr powiał, albo rozbieg mu ustawili o 3 belki wyższy niż innym.
I oczywi¶cie także jak inni wygrywali to nigdy dlatego, że im wiatr powiał bardziej, a jak Polak to już na pewno miał najgorsze warunki i skakał z najniższej belki. Tragedia mieć takie klapki na oczach, chociaż bardziej prawdopodobne, że ludzie poprsotu trolluj±.
(05.02.2012, 13:06)
Do karain
Schlierenzauer wygrał już dwa razy turniej skandynawski
(05.02.2012, 12:47)
karain
*skoczek120

Masz rację.Każdy kraj ma swoj± dyscyplinę ,a Austria tej bryluję.Nie lubię Szliriego ,ale ma talent ,choć psychikę ma słab± i NIGDY ,powtarzam NIGDY ,nie będzie lepszy od Małysza.My¶lę ,że to nie wstyd wygrać kryształow± kulę maj±c 3 zwycięstwa w sezonie.To znaczy ,że nawet jak jaki¶ skok nie wyjdzie lub Ľle podwieje ,to się walczy ,a schliri to jak mu wyjdzie to wygra ,a jak nie to daleko.Patrzcie jak szliri ma mało podium (w porównaniu do zwycięstw).On nie umie skakać ¦REDNIO (miejsca 6-10).Dlatego też nie wygra tyle KK co Małysz ,przez słab± głowę nie wygra też tyle IO co Amann lub TCS co Ahonen.Może wygra najwięcej konkursów ,ale nie stanie tyle na podium co Ahonen.Nie wygra też Turniejów Skandynawskich lub M¦ tyle co Małysz.A wgl jak każdy za 2-3 lata straci swoj± ¶wietno¶ć i się nie podniesie.

Czytałem wszystkie komentarze i każda wypowiedĽ ,nie maj±ca nawet 40słów jest żałosna.Połowa tego to spam.
(05.02.2012, 12:19)
Mat30
szkoda gadac co sie dzialo! nie dosc ze wiatr platal figle to organizatorzy tez robili co chcieli! ile razy mozna zmieniac rozbieg? wszyscy dobrze wiemy (albo powinnismy) ze nijak sie ma rekompensacja punktowa w stosunku do dobrych warunkow :)
Schlierenzauer skoczyl najdalej w 2 serii bo mial dobre warunki + najdluzszy rozbieg! ktos chyba zapomnial wspomniec o tym w artykule ^^
moje zdanie jest takie ze nie powinno sie zmieniac rozbiegu najlepszej 10, a w szczegolnosci ze sie zwieksza rozbieg najlepszej 3, czyli tym teoretycznie lepszym ktorzy powinni sobie lepiej radzic w ciezkich warunkach!
(05.02.2012, 11:51)
djmisieqq
Na plus Schlieri i Ammann (najlepszy występ w sezonie), na minus na pewno Żyła i Kranjec.

Moje drobne podsumowanie sobotniego P¦ w narciarstwie klasycznym:
http://niemamn azwy.wordpress.com/2012/02/04/ siodemki-polskich-narciarzy-ju bileusze-ich-konkurentow/

(my¶lę, że to nie reklama, jako że to tylko link do amatorskiego, niekomercyjnego bloga :>)
(05.02.2012, 11:26)
rutkey1
Szkoda że Kamil poza pierwsz± pi±tk± , no nic ! Obejrzyjcie sobie amatorskie skoki narciarskie na mazurach http://www.youtube.com/watch?v =eNEFy9R3YHY
(05.02.2012, 10:09)
rafal
mam identyczne zdanie co skoczek120,
taka jest prawda, wiec tylko kto nie zna sie na realiach sporu moze powiedziec cos innego i brn±ć w swoim błędzie,
(05.02.2012, 09:24)
dida98
Zgadzam się ze Skoczek120 we wszystkim
(05.02.2012, 08:21)
jak by popatrzec
jak by popatrzec na strsze sezony to ciezko bylo wygrac bylo duzo zwyciezcow a teraz austria austria austria
(05.02.2012, 03:02)
bolo
kiedys jak skakali byla wieksza rywalizacja o zwyciestwo niz teraz
(05.02.2012, 02:50)
Skoczek120
Jedyny m±dry @Koval. Dzięki Ci, że stawiłe¶ się za mn±. Jedyny pokazałe¶, że my¶lisz logicznie. Co do reszty - szkoda gadac. Nie wiem, czy zakuty łeb nigdy nie pojmie tego, co się chce przekazac. Pozdrawiam i oby więcej Tobie podobnych. :)
(05.02.2012, 00:52)
qwertystyle
Skoczek 120 oczywi¶cie nie ma racji. W dodatku wydaje mu się, że tylko on ma do tej racji prawo, a każdy kto uważa inaczej niż on się myli.
(05.02.2012, 00:16)
Koval
Skoczek 120 ma oczywi¶cie rację. Ja nie mam nic do Schlierenzauera, a niech wyprzedni Nykkanena w ilo¶ci zwycięstw, życzę mu tego, je¶li na to go stać. Ale tak jak mówię Skoczek 120 ma rację, nie ma się co oburzać, gdyby Schlierenzauer urodził się w Polsce, miałby trudniej, by zaistnieć, być może przy nieprzeciętnym talencie faktycznie osi±gałby bardzo dobre wyniki, ale nie miałby takich warunków jak w Austrii. Tak samo Małysz czy Stoch przy swoim talencie i zapale do pracy pewnie byliby jeszcze lepsi gdyby urodzili się i trenowali od małego w Austrii. Nikolay Karpenko gdyby był Austriakiem byłby dzi¶ powiedzmy na miejscu Kocha, a gdyby Koch był Kazachem ti byłby na miejscu Karpenki:) Taka jest rzeczywisto¶ć. Tak naprawdę 90% sukcesu to ciężka praca, d±żenie do celu i trening, trening i jeszcze raz trening, 3 % szczę¶cie, a 7% talent.
(04.02.2012, 23:54)
Bobby
Przeczytałem wasze wywody i mogę ¶miało powiedzieć, że żało¶ć tu panuje , proponuję by¶cie się ogarnęli ;)

Schlierenzauer nie należy do mych ulubionych skoczków, ale tego, iż w wieku 22 lat, więc w bardzo krótkim okresie zdobył tyle zwycięstw, które jednakże nie przełożyły się JESZCZE (może się przełoż± może nie) na wiele wiele kul, medalów mistrzostw i igrzysk. Być może będziemy ¶wiadkami, iż po ponad 30 latach P¦ i skoków odk±d P¦ się pojawił ogl±damy największego skoczka. Nawet je¶li Małysz, Ahonen, Nykaenen, Weissflog , Ammann i wiele innych mniejsi nie będ± ;)

Z innej beczki, może zmienimy temat na nieznan± , acz ciekaw± przyszło¶ć, mianowicie Kamil 2 sezon jest w czołówce. Poprzedni sezon zakończył na 10 miejscu, teraz będzie prawdopodobnie wyżej, czy macie nadzieję i my¶licie, iż realna jest szansa na podium w P¦ w następnym sezonie? ;) Przeważnie skoczkowie mieli parę sezonów w czołówce , by eksplodować, fajnie by było.... ;)
(04.02.2012, 22:47)
tokas9
@Skoczek120 - No wła¶nie widzę wspaniałego Zografskiego, który dzisiał był 39.
(04.02.2012, 22:45)
Matius
Zalosny jestes
(04.02.2012, 22:45)
taka prawda
Ojej mistrzu, wybacz mi.
(04.02.2012, 22:23)
Matius
xxx: Ty sie lepiej nie odzywaj
(04.02.2012, 22:00)
taka prawda
Matius: Nie mam nic do Adama, to jeden z moich ulubionych sportowców. A przecież on wygrał tyle samo (przynajmniej do wczoraj) konkursów co Schlieri, więc Twoim kryterium wygrywał ci±gle. W swoim czołowym sezonie wygrał ze 2 razy więcej konkursów niż Gregor w tym, no powiedz mi jak on mógł, jakim prawem, przecież powinien był spadać z progu i dać innym wygrać czy tak?!

(04.02.2012, 21:55)
Matiusz
xxx: lepiej zostawmy Małysza w wspokoju
(04.02.2012, 21:50)
brawo PZN
A oto cytat ze strony PZN

Stoch siódmy w Predazzo, Schlierenzauer wygrywa po raz 50.
04-02-2012
Austr iak Gregor Schlierenzauer po raz 50. triumfował w zawodach Pucharu ¦wiata, co oznacza, że w klasyfikacji największej liczby zwycięstw w karierze wyprzedził dzi¶ Adama Małysza. W Predazzo najlepszym z Polaków był Kamil Stoch, który zaj±ł siódme miejsce. Do finału zakwalifikowali się też Krzysztof Miętus i Maciej Kot.

(04.02.2012, 21:44)
Obergruppenfuhrer
dzisiejszy konkurs to jaskrawy przykład na to, że tzw. wyniki sa rezultatem nie skoków i ich ajko¶ci, a manipulacji belk± i tzw. rekompensatami za wiatr. to nie ma nic wspólnego ze sportem.
(04.02.2012, 21:35)
Matius
xxx: Masz cos do Adama Małysza? O nim teraz nie mówimy. Adam Nie wygrywał ci±gle.
Twoje komentarze s± ¶mieszne.
(04.02.2012, 21:17)
Skoczek120
Tu nie chodzi o jednostkę, a jej wytrenowanie! Czy jest możliwo¶c, by¶my mieli w składzie większe talenty, niż Austria!? Oczywi¶cie! Niestety póki co marnujemy je. ;]
(04.02.2012, 21:05)
Skoczek120
@znawca - i tu jeste¶ w błędzie. Za dwa sezony nie ujrzysz w czołówce tego skoczka. Zobaczysz... ;]
(04.02.2012, 21:04)
Skoczek120
Nie no, nie mogę. Zrozum! Austria ma najlepszy system szkolenia, najlepszych trenerów. Zwi±zek wali w ten sport najwięcej kasy ze wszystkich reprezentacji! Jak więc ma nie byc wyników!? U nas nigdy tak nie będzie, dopóki nie post±pimy podobnie, jak oni. Szkoda mi Cię, na prawdę... ;]
(04.02.2012, 21:02)
Skoczek120
@a - cóż, widzę, że mnie po prostu nie rozumiesz. Nie dziwi więc twój nick. Zakończmy więc tę bezsensown± rozmowę. Jak podro¶niesz, to odpisz. ;]
(04.02.2012, 21:00)
a
Liczba konnkursów w poszczegołnych sezonach:
93/94 - 23 konkursy indywidualne ( z czego 4 odwołane)
94/95 - 24 konkursy ( z czego 3 pdwołane)
95/96 - 30 konursów ( z czego 2 odwołane)
96/97 - 26 konkursów( z czego 1 odwołany)
97/98 - 27 konkursów
98/99 - 30 konkursów ( z czego 2 odwołane)
99/00 - 27 ( z czego 1 konkur odwołany ) + M¦L
00/01 - 27 konkursów ( z czego 5 odwołanych) + M¦
01/02 - 24 Konkursy
02/03 - 28 konkursów ( z czego 1 odwołany)
03/04 - 30 konkursów ( z czego 8 konkursów odwołanych)
04/05 - 28 konkursów
05/06 - 26 konkursó ( z czego 1 odwołany)
06/07 - 29 konkursów ( z czego 5 odwołanych)
07/08 - 29 konkursów ( z czego 3 odwoł±ne)
08/09 - 29 konkursów ( z czego 1 odwołany)
09/10 - 25 konkursów ( z czego 2 odwołane )
10/11 - 26 konkursów

(04.02.2012, 20:20)
a
Zapomniałek jeszcze dodać ze w owym sezonie 2002/2003 Małysz wygrał tylko 3 konkursy i wygrał kulę dlatego że nie miał zbytniej konkurencji jak wy to okre¶lacie.

Pozdrawiam;)
(04.02.2012, 19:51)
a
Do Kibic w sezonie 2002/2003 28 indywidualnych z czego jeden odwołany a sezon 2011/2012 27 indywidualnych.
I gdzie tutaj masz mniej konkursów, może sie okazać jeszcze mniej wystarczy ze jeden indywidualny zostanie odwołany. Naucz sie liczyć ;)
(04.02.2012, 19:48)
Kibic
@a
3 KK wygrał fartem? - puknij się w głowę.
Kiedy¶ było mniej konkursów w sezonie, gdyby było więcej, to by miał więcej wygranych.
(04.02.2012, 19:40)
taka prawda
@Matius: Ojej, a czy Małyszek musiał wiecznie wygrywać w swoich najlepszych latach? Jakim prawem tyle konkursów wygrał?
...
Twoje komentarze s± ¶mieszne, jak jest najlepszy to czemu ma nie wygrywać? Bo Tobie to nie pasuje, że jest taki dobry?
(04.02.2012, 19:29)
a
Do Skoczek120
Innymi słowami według Ciebie Schlierenzauer wygrywa bo jest narodowo¶ci Ausriackiej, pochodzi z Austri. Gdyby nie pochodził z Austri nie wygrywałby.

ALbo jescze innaczej gdyby kamil był austriakiem to miałby juz KK i 50 wygranych konkursów zamaist on. POZDRAWIAM CIEBIE;)
(04.02.2012, 19:18)
a
Do Skoczek120
Czy Polska jest gorszym krajem oa Austrii czy Bułgari? To moje pytanie było w ogólnym znaczeniu, anie tylko w odnisieniu do skoków. Czytaj ze zrozumieniem;) Zerowe pojęcie o sporcie to masz może Ty. I nie zadałem pytania o którym wspominasz, cytuje: "co to ma za znaczenie!". Austria zerem nie jest jak to okresliłe¶.

Chodziło o to że to faworyzujesz skoczków austriackich na ich narodowo¶ć. Masz żal że wygrywaj±. WSTYD!
(04.02.2012, 19:15)
znawca
ten 22-latek ma przynajmniej 10 lat skokow x 5 zwyciestw minimum w ciagu sezonu co daje mu 50 juz ma 40 =90+1 lub 2 wiecej=100 nieprawdopodobnie ale on moze to osiagnac ---- gdzie ADAM albo NYKENEN
(04.02.2012, 19:10)
Matius
Veraton: to nie sa głupie komentarze! Czy Gregorek musi wiecznie wygrywać? Nie musi Niech tez inni wygrwaja nie tylko Gregorek. Nie musi byc zawsze najlepszy. To sie juz robi żalosne
(04.02.2012, 19:09)
witeks
A czemu to telewizja publiczna wybiórczo pokazuje zawody w telewizji? Czyżby oszczędno¶ci?
(04.02.2012, 19:07)
Avatar18@
Super 40 zwycięstwo ale i tak nigdy nie będzie miał 4 kryształowych kul :)
(04.02.2012, 19:07)
Skoczek120
@a - szkoda mi takich ludzi, jak ty. Zerowe pojęcie o sporcie i kulisach. Jak możesz zadac pytanie, co to ma za znaczenie!? Potwierdzasz, że nie masz absolutnie pojęcia o realiach. W Bułgarii ten sport wła¶ciwie nie jest uprawiany. Jedyny Zografski się wychował i to dla nich sukces! To tak egzotyczny kraj dla skoków, jak Hiszpania! Podałe¶/Podała¶ porównanie do piłki nożnej. Cóż, tutaj także nie wykazałe¶ się wiedz±, gdyż ani Austria, ani też Polska nie należ± do grona chocby 10-tki najlepszych w nożn±. Maj± na żenuj±co niskim poziomie ekstraklasę. Przystaje na fakcie, iż poza sportem zimowym Austria nic sob± nie reprezentuje. No ale i tak chwała tak małemu kraju za to. My nawet w zimę nie mamy sukcesów, poza Justyn± i czasami Kamilem. Odpowiadam Ci, gdzie jest Polska. Niestety, ale nasz kraj jest niemal tak daleko, jak daleko jest reprezentacja w piłce kopanej w rankingu FIFA. Opieramy się na indywidualistach (Małysz, Kowalczyk), którzy dzięki ambicji zrobili co¶ ponad możliwo¶ci naszego kraju. Niestety, ale w niczym nie prezentujemy poziomu ¶wiatowego. Mamy najlepsz± ligę w żużlu, ale to także niszowy sport. Sukcesy Radwańskiej oraz Kubicy to absolutny "wybryk natury" w naszym kraju. To tak, jak wygrac w ruletce. Ich wyczyny s± wła¶nie t± wygran±. U nas nie ma stabilno¶ci. Cóż, komuna upadał prawie 23 lata temu. Może za kolejne 20 lat będziemy należec do grona Niemiec, Włoch czy Hiszpanii, którzy ci±gło¶c sukcesów w sporcie maj± znakomit±! My na razie musimy liczyc na kolejne ponadprzeciętne jednostki, które wysławi± nasz zacofany kraj w ¶wiecie sportowym. ;)
(04.02.2012, 19:07)
a
Każdy konkurs w skokach narciarskich to pewne zawody, które maj± jak±¶ rangę albo jest to koknkur P¦, albko konkurs M¦, albko konkurs M¦L czy też konkurs IO. Różnica polega na tym ze ze opócz tego pierwszego konkursu pozostałe konkursy s± rozgrywane rzadziej. Ale chciałbym podkre¶lić ze konkurs to konkurs. Więc liczy się kto ile konkursów wygra. Adam Małysz ma wygranych 43 konkursów, G. Schlierenazuer ma wygranych 42 konkursy.
A to że Schlierenzauer ma 1 KK to tylko dlatego, że wtedy znakomicie skakał Ammann i Morgenstern. Z kolei Małysz trzeci± KK zdobył fartem. Wystarczy popatrzeć na lata wstecz np. Peterka, Goldberger zdobywali kule choć wygrywali ok. 4 konkury na sezon. Teraz trzeba wygrywac dużo więcej.
(04.02.2012, 18:47)
WujekDobraRada
W Polsce się sportu nie wspiera, chyba że akurat wtedy jest jaki¶ bum jak na Małysza czy Justynę Kowalczyk. Polacy oczekuj± czego¶ z niczego często, a je¶li się już kto¶ taki pojawi to dopiero wtedy jest zainteresowanie.
(04.02.2012, 18:44)
Lol
Nie MA teraz konkurecji ammann bez formy I schliri suffuse ale jaka on MA pomoc od sedziow I wszystkiego



(04.02.2012, 18:42)
a
Do Skoczek 120
A kogo to obchodzi z jakiego kraju pochodzi. Czy Polska jest gorszym krajem oa Austrii czy Bułgari? Jak swtwierdziłe¶ Austria jest zerem w sporcie, ale ostatnio Austria Wiedeń wyelminowała Legię Warszawa z LE. To czym jest w takim razie Polska?
(04.02.2012, 18:36)
Skoczek120
Poza tym poziom sportowy skoków jest kiepski. ;)
(04.02.2012, 18:33)
Skoczek120
Chodziło mi o Władimira Zografskiego - Bułgara! :)
(04.02.2012, 18:32)
Skoczek120
Już się tak nim nie podniecajcie. To jest kole¶, który oprócz talentu ma przede wszystkim fenomenalny system szkolenia! Dzięki temu szybko się rozwin±ł! Były i większe talenty i s± nawet teraz. Niestety w innych krajach ten niszowy sport jest mało ważny i nikt nie wykłada tyle kasy, co Austria, która poza zimowymi konkurencjami jest wła¶ciwie zerem w sporcie. Ja osobi¶cie czekam na wyczyny. Jeżeli on osi±gnie wiele w tym sporcie, uznam go za wybitnego! Dlatego tak uznam, ponieważ pochodzi znik±d! To jest talent! Zdobywa punkty i leje rówie¶ników, choc pochodzi z kraju, który ledwie zna ten sport. Zwróccie na to uwagę. Dlatego Adama należy uznac za geniusza. W Polsce sukcesy!? A jednak! ;)
(04.02.2012, 18:31)
Veraton
Wkońcu jakie¶ normalne komentarze. Zgadzam się w 100% z a i xxx!
(04.02.2012, 18:29)
a
Zgadzam się z komentarzem xxxw 100%
ZADRO¦CICIE I TYLE, WAM ZAL ZE WYGRYWA!!!
(04.02.2012, 18:23)
do bbb
No wreszcie kto¶ normalny. Zgadzam się z Tob± bbb!
(04.02.2012, 18:23)
sagnol32
Nykenena to powinien w tym sezonie jeszcze łykn±ć.
(04.02.2012, 18:22)
bbb
Imponuje mnie ten Schlieri...ma dopiero 22 lata i już aż 40 zwycięstw!!! Bravoo!!!:))
(04.02.2012, 18:21)
sss
Jezeli go pokona w zwyciestwach i nic wiecej nie osiagnie to wcale najlepszym w historii nazywac go nie mozna.
(04.02.2012, 18:18)
sss
Dobra jest swietnym skoczkiem ale poczekamy zobaczymy
(04.02.2012, 18:18)
Veraton
Zgadzam się z xxx! Jak Gregor wygra to odrazu pojawiaj± się głupie komentarze typu: wygrał dzięki sędziom, schlierenzauer jest głupi itp. Mówcie sobie co chcecie, ale jeszcze się zdziwicie gdy dowiecie się po 3 latach, że jest najlepszym skoczniem w historii. Już niewiele mu brakuje, żeby pokonać Nykaena i je¶li cały czas będzie skakał jak do tej pory to już niedługo go pokona.
(04.02.2012, 18:16)
Nostradamus
Ale tak się niestety stanie... ;]
(04.02.2012, 18:15)
aaa
Jaka masakra ten kole¶. Adasia przeskoczył wredny Schlieri, ojej - no i co z tego? Trzeba już złożeczyć?
(04.02.2012, 18:11)
taka prawda
Widać już zazdrosne wpisy się zaczynaj±. Je¶li nie wydarzy się nic nadzwyczajnego, to tylko kwestia niedługiego czasu (3-5 lat) jak Gregor przyćmi wszystkich Ammanów, Małyszów, Ahonenów, a i pewnie nawet Nykanena.
(04.02.2012, 18:07)
Nostradamus
Niech się cieszy. To jego ostatnie zwycięstwo, a podczas lotów w Planicy odda ostatni skok w karierze - zginie! :)
(04.02.2012, 18:00)
Dodaj komentarz
Jeste¶ niezalogowany!
Zaloguj się lub komentuj jako go¶ć
« regulamin komentowania »
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
P¦: 40-te zwycięstwo Schlierenzauera!
P¦: 40-te zwycięstwo Schlierenzauera!

P¦: 40-te zwycięstwo Schlierenzauera!

Kalendarium
Tomasz Byrt
Dzi¶ urodziny obchodz±:
Najbliższe zawody
29 stycznia 2021 (pi±tek)
10:00
P¦ Willingen
odprawa techniczna
12:30
P¦-k Titisee
odprawa techniczna
13:30
P¦ Willingen
oficjalny trening
14:15
P¦-k Titisee
oficjalny trening
15:45
P¦ Willingen
kwalifikacje
16:15
P¦-k Titisee
kwalifikacje
30 stycznia 2021 (sobota)
12:45
P¦-k Titisee
seria próbna
13:45
P¦-k Titisee
konkurs ind.
15:00
P¦ Willingen
seria próbna
16:00
P¦ Willingen
konkurs ind.
31 stycznia 2021 (niedziela)
12:00
P¦-k Titisee
kwalifikacje
13:15
P¦-k Titisee
konkurs ind.
14:45
P¦ Willingen
kwalifikacje
16:15
P¦ Willingen
konkurs ind.
4 lutego 2021 (czwartek)
19:00
P¦-k Hinzenbach
odprawa techniczna
Skoki narciarskie w Eurosporcie
Ogl±daj skoki narciarskie w Eurosport Player - wszystkie kwalifikacje i konkursy LIVE
Najbliższe programy w kanałach Eurosportu
teraz
w TV
Eurosport 1 Puchar ¦wiata, Lahti
dzisiaj
21:01
Eurosport 1 Puchar ¦wiata, Lahti
jutro
11:30
Eurosport 1 Puchar ¦wiata, Lahti
jutro
18:45
Eurosport 1 Puchar ¦wiata, Lahti
jutro
20:37
Eurosport 2 Puchar ¦wiata, Lahti
jutro
21:38
Eurosport 2 Puchar ¦wiata, Lahti
jutro
22:30
Eurosport 1 Puchar ¦wiata, Lahti
jutro
23:18
Eurosport 1 Puchar ¦wiata, Lahti
27.1.2021
10:30
Eurosport 2 Puchar ¦wiata, Lahti
27.1.2021
11:30
Eurosport 2 Puchar ¦wiata, Lahti
transmisje ze skoków
najbardziej aktualny program TV »
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Reklama
Skoki.tv - filmy o skokach narciarskich Blaster.pl - hosting, domeny, konta pocztowe, serwery wirtualne
Poznaj Skokinarciarskie.pl
Najszybsi na progu!
W naszym serwisie klasyfikacja generalna Pucharu ¦wiata pojawia się już niecał± minutę po ostatnim skoku...
Sonda
Kto wygra P¦ w sezonie 2020/21?
Kamil Stoch
Dawid Kubacki
Piotr Żyła
Markus Eisenbichler
Stefan Kraft
Karl Geiger
Peter Prevc
Halvor Egner Granerud
inny skoczek
koronawirus
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalno¶ci serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wył±czyć w ustawieniach Twojej przegl±darki internetowej.
Korzystaj±c z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przegl±darki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będ± przetwarzane wył±cznie w celu identyfikacji użytkowników pisz±cych komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomo¶ci drog± mailow± itp. i nie będ± w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2021 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich