aaaMentalnosc i wodka to 2 odpowiedzi
(25.02.2018, 07:22)
Orlo@jb
Ponownie pozwolę sobie się nie zgodzić. Po pierwsze: Murańka mial na MŚ w Falun 21 lat (rocznikowo) przy 19 Stocha w Pragelato. Po drugie. Pamiętam występ Stocha znowu w Pragelato (widać lubi tamtą skocznię), jeden z jego pierwszych konkursów, rok 2005, 18 lat i 7 miejsce. To już dawało nadzieję, zapowiadało przyszłe sukcesy. Natomiast u Murańki nic takiego nie zauważyłem. Jego najlepsze miejsce w PŚ to właśnie 7, z tym że Stoch osiąnął je w trzecim konkursie w jakim wystartował, natomiast Murańka skacze od wielu sezonów. I znowu się nie zgodzę :P Chyba lepiej mieć w kadrze takiego Schlirenzauera(gość przecież wciąż żyje, a nawet skacze) czy Peterkę niż czekać latami, a nóż nasze "wielkie talenty" w końcu udowonią swoją "wielkość"... A najlepszy przykład że można wygrywać przez niemal całą karierę to Ahonen. Jeden z najmłodszych i najstarszych zwycięzców PŚ. A Twój komentarz odnośnie tego, jak długo interesuję się skokami to nie wiem jak potraktować... Od wczoraj, ale to nie zmienia faktu że słusznie prawię...
(25.02.2018, 00:58)
jb@Orlo Można też powiedzieć, że Murańka był brązowym medalistą na MS w Falun (indywidualnie był 17., czyli porównywalnie), miał wtedy 20 lat. A pamiętam, jak ze Stocha robili na siłę następcę Małysza, gdy M. Rutkowski odpadł - a Stoch przez lata tego nie potwierdzał, przegrywał rywalizację np. ze Sliżem (ktoś go dzisiaj pamięta?) albo Łukaszem Rutkowskim. Jeśli ty nie pamiętasz pompowanie tego balonika w drugiej połowie lat dwutysięcznych, to chyba od niedawna interesujesz się skokami...
Ci, którzy wczesnie zaczeli wygrywać, wcześnie też kończyli - Schliri, Morgenstern czy Peterka to najlepsze przykłady. Rzadko kto w tym sporcie jest w stanie utrzymac się na szczycie przez lata. Można albo wygrywac jako młodzieniec, a potem kończyć albo spaść do roli średniaka, albo stopniowo się poprawiać i być coraz wyżej. U nas przeważa ta druga koncepcja - zawsze starali się, aby młodych nie "zajechać", nawet jeśli oznacza to rezygnację z wysyłania ich na wiele konkursów.
(24.02.2018, 12:59)
Orlo@jb Nie zgadzam się. Stoch w wieku 19 lat był 16 i 26 na Igrzyskach w Pragelato. Zresztą, o Stochu nie słyszałem że ma być następcą Małysza, dopuki nim de facto nie został. A Murańka był kreowany na talent na miarę Schilrenzauera... I po raz kolejny pytam, czemu tzw "wielkie taleny" z zagranicy potrafią wygrywać jako nastolatkowie, a nasi muszę czekać aż będą pod trzydziestkę?
(24.02.2018, 02:04)
AdaśkoCiekawe kiedy będzie PZN budował skocznie k90, k75, k60, k45, k30 w pobliży Wielkiej Krokwi
(23.02.2018, 18:50)
AdaśkoFIS CUP VILLACH [10]
Aleksander Zniszczoł, Bartosz Czyż, Krzysztof Leja, Andrzej Stękała, Krzysztof Miętus,
Krzysztof Biegun, Stanisław Biela, Damian Skupień, Kacper Juroszek, Karol Niemczyk,
FIS CUP VILLACH - KOBIETY [10]
Magdalena Pałasz, Joanna Kil, Kamila Karpiel, Anna Twardosz, Kinga Rajda, Joanna Szwab, Paulina Cieślar, Katarzyna Harsche, Róża Pawlikowska, Nicole Konderla,
(23.02.2018, 18:04)
HenioIlu Polskich skoczków wystapi w zawodach FIS CUP w Villach ?
(23.02.2018, 18:02)
jb@Orlo Jak pisałem - w jego wieku Stoch też dopiero zaczynał poważne skakanie. Dzisiaj mało kto pamięta, że Stoch przez lata (tak - to było ponad 5 lat) poniewierał się gdzieś pomiędzy trzecią a czwartą dziesiątką PS (coś jak Wolny w tym sezonie) i głośno mówiło się o zmarnowanym talencie. Czy dzisiaj ktoś jeszcze powie, że Stoch to zmarnowany talent?
(23.02.2018, 16:47)
.@troolol: Ja mu już odpisałem, że w Seefeld i Innsbrucku...
(23.02.2018, 13:51)
OrloKlemens Murańka jest młody? Ok, jest, ale jak na skoczka to już doświadczony zawodnik. Wielka nadzieja Polskich skoków, kreowany na następcę Małysza... Co z tego wyszło wszyscy wiemy. I jasne, może w następnym sezonie zacznie świetnie skakać, ale co z tymi wszystkimi straconymi latami? Czemu w innych krajach goście w wieku 20 lat i mniej mogą wygrywać Puchary/Mistrzostwa Świata, a nasi w wieku 24 lat ciągle mają na to czas. Pora się obudzić - nasza drużyna na Igrzyskach była chyba najstraszą, za 4 lata może nie być komu skakać. Ot taki zimny prysznic rzeczywistości...
(23.02.2018, 11:56)
troolol@ Ciekawski zdaje się że w courchevel ale nie jestem pewien
A tak odnosząc siędo innych. Kto wie. Może muraniek znowu odnajdzie swoją forme ale na razie jest mirnie z nim. Ale ja ciągle trzymam kciuki za zniszczoła który jakieś resztki swej starej formy znalazł i licze że jeszcze w pś go w tym sezonie zobacze chociaż 1(powiedzmy że w lahti albo w planicy)
(22.02.2018, 22:28)
bez sensunie hejtuje muranki bo tak mi sie podoba, moze i pokazal cos na treningach dlatego teraz taka wymiana, ale jednak patrzacw przeszlosc to muranka mie nie zaimponowal w ogole, nadwaga imprezy stawianie sie wszystkim duzo gorsze zachowanie niz ziobro,ktorego swoja droga nie lubilem nigdy. moze i muranka sie ogarnal skoro nadal go biora do skakania, ale wynikami tego nie pokazuje. w tym sezonie juz wiecej nie osiagnie dlatego stawialbym na tych co punktuja lepiej niz on. takie trzymanie zawodnika na sile bo moze za 10 lat bedzie mial swoj sezon zycia jest po prostu kiepskie przedewszystkim dla innych zawodnikow ktorzy rokuja lepiej niz ten 1 sezon w zyciu jak w przypadku huli. problem w tym ze narazie to nie ma w czym wybierac.
(22.02.2018, 21:52)
.@Ciekawski: Na skoczni normalnej w Seefeld, na skoczni dużej w Innsbrucku.
(22.02.2018, 21:52)
CiekawskiWiektoś może gdzie odbywają się MŚ w 2019 roku?
(22.02.2018, 21:38)
barnaba@Presto - nic dodać, nic ująć.
Hula= bula. Sezony, w których sam awans do 50 był sukcesem. 4 lata temu wysłany do Sapporo, gdzie w wyjątkowo słabo obsadzonych konkurach był w najlepszym razie 29 (jeśli dobrze pamiętam).
Dziś brązowy medalista olimpijski w drużynie. Tylko pech zabrał mu medal na K100.
Ta historia powinna być inspiracją dla wszystkich skoczków strzelających focha, gdy nie zabiorą ich na zawody. Na przykląd dla Ziobry
(22.02.2018, 21:30)
Fan JankaPrzypomnijcie sobie sytuacje Jana Matury. Sam niejednokrotnie zastanawiałem się po co on skacze, skoro nie osiąga sukcesów nawet małych. No to pan Jan wytłumaczył mi to wynikami mimo swojego wieku... Szacun i nauka, żeby nigdy nie skreślać skoczków mimo braku rezultatów i wieku.
(22.02.2018, 17:26)
PrestoO ile widzę straszną formę, a raczej jej brak u Murańki, to naprawdę jestem chyba jednym z ostatnich, którzy by wieszali na nim psy. Ludzie, ogarnijcie się...
Czy przed tym sezonem, chociaż połowa z was słyszała coś więcej na temat T. Pilcha? Założe się, że nie. Chłopak teraz ma dobrą formę, a wcześniej był praktycznie niewidoczny, pojedyńcze występy z punktami w FiS Cupie.
Kolejny przykład - Stefan Hula, w pierwszych 10 sezonach w PŚ, najlepsze miejsce w klasyfikacji generalnej to było 39, ale przeważały sezony, gdzie był poniżej 50-tki. A Klemens? W swoich 2 pierwszych sezonach dosyć mało występów, a potem 2 sezony z regulajnymi dobrymi występami.
Stefan, po tym swoim dobrym sezonie, przez 4 lata praktycznie nie skakal w PŚ, a od 3 sezonow, a zwłaszcza w tym, pokazuje na co go stać.
Dlaczego tak nie miałoby się stać z Murańką? Czy nawet innymi, niegdyś dobrze zapowiadającymi się skoczkami? Może popełniono błędy w okresie przygotowania? Może zawodnicy sami zepsuli przygotowania?
Wiele osób mówi, że jedyna nadzieja w Pilchu, ale za kolejny sezon znowu ktoś może nagle wyskoczy? A może Klimek, Olek itd w końcu odnajdą formę?
Większość naszych obecnych skoczków zaczynało skakać na dobrym poziomie, w obecnym wieku Klimka.
To, że zapowiadał się na niezwykły talent, nei znaczy, że byłby drugim Schlierim. Najgorsze co mogliby zrobić, to przestać skakać... i tutaj znowu wracam do Stefana, który był wyśmiewany tyle lat, po części słusznie.
Więc ogarnijcie się z tymi wszelkimi hejtami na Murańke i innych.
(22.02.2018, 16:53)
jbMurańka jest jeszcze młody,. W jego wieku Stoch reprezentował podobny poziom i dopiero zaczynał poważne skakanie.
(22.02.2018, 16:21)
troolol@risy
No fakt zapomniałem o erzurum szkoda tylko że zniszczoł kilka razy był w top 10 a nie raz jak muraniek. Dodatkowo Zniszczoł od periodu 4 skacze naprawde przyzwoicie a murańka miał może 2 3 lepsze występy w sezonie. A to czy do lahti pojedzie zniszczoł czy pilch to niech rostrzygają między sobą to(więcej czasów gdzie nasi walczą o to by być 7 zawodnikiem w konkursie pś
(22.02.2018, 15:11)
Lukash999Mateja przy Murańce to był skoczek wybitny...
(22.02.2018, 15:02)
kibic (fan zografskiego)Powiedzcie mi, czy ktoś traktuje poważnie wygranie tego CoC czy to tylko maszynka do zwiększania limitów w PS?
(22.02.2018, 14:58)
kibic (fan zografskiego)Murańka miał być następcą Małysza a został następcą Matei.
(22.02.2018, 14:56)
.*Zniszczoł
(22.02.2018, 14:41)
.O ile przed Brotterode wolałem Murańkę za Wąska, to po jego wysokich miejscach wolałem skład: Wolny, Pilch, Zniszczo0, Kantyka, Wąsek.
(22.02.2018, 14:40)
.@Risy: Zniszczoł na PŚ? Na punkty nie ma szans, może udałoby mu się wywalczyć jakieś 35. miejsce. Jeśli już by tak było, to Pilch pojechałby do Lahti...
(22.02.2018, 14:38)
to jeszcze dzieciak@bez sensu. Pamiętaj że Kredens ma dopiero 14 lat ma jeszcze czas na wielkie sukcesy to megatalent, ciekawe czy byś skoczył 135 w Zakóanem?
(22.02.2018, 10:12)
Risy@troolol
Po pierwsze Murańka był w 10. Po drugie możliwe że Wolny będzie walczył o limit 7 skoczków na Raw Air, więc do Lahti może pojechać Zniszczoł. Po trzecie Zniszczoł może wystartować w Lotos Cup i zgarnąć ponad 2000zł bez problemu
(22.02.2018, 10:11)
troololWłaśnie:
Zniszczoł bywał w tym sezonie w top 10 CoC co murańce sięni razu nie udało
(22.02.2018, 01:21)
bez sensumuranka juz jest dla mnie zniszczony i 100%bardziej wole zniszczola z reszta widac to po punktach. muranka w tym sezonie nic soba nie reprezentuje i spokojnie moze wrocic do lotos cup
(22.02.2018, 01:20)