Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Klimek Murańka to bez wątpienia talent z najwyższej półki. Już w wieku trzynastu lat zdobył punkty Pucharu Kontynentalnego, zajmując siódmą pozycję. Był także medalistą Mistrzostw Polski seniorów.

Ostatnio wiele mówi się o starcie Klimka w Pucharze Świata. Jednak byli trenerzy polskiej kadry: Heinz Kuttin i Stefan Horngacher przestrzegają polski sztab szkoleniowy: "Pamiętam go z czasów, kiedy trenowałem Polaków. Robi duże postępy. To ogromny talent, ale trzeba bardzo uważnie go prowadzić. W Słowenii był najmniejszym i najlżejszym skoczkiem i to był jego duży atut. Nie wiadomo jednak, czy wkrótce nie przytyje zbyt wiele." - ostrzega Heinz Kuttin.

"Byłem trenerem w Polsce i wiem, że oczekiwania mediów oraz kibiców w waszym kraju są bardzo duże. Już teraz chcielibyście mieć następcę Małysza. Ale przecież Murańka to dzieciak. Dajcie mu jeszcze trochę spokoju." - sądzi Stefan Horngacher.

Czy więc austriaccy szkoleniowcy mają rację? Trudno powiedzieć. Może warto jednak odczekać jeszcze kilka lat i dopiero wtedy wystawić Klimka na zawody Pucharu Świata? Miejmy nadzieję, iż nasi trenerzy podejmą odpowiednią decyzję. Klimek może wystartować już w tym roku w Zakopanem.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2008 - wszystkie artykuły
Komentarze
Kibiccc
Nie wiem czy to dobra decyzja. Ale czym sie rozni puchar swiata od kontynentalnego ?? No wiadomo presja wieksza. Ale on jej nie ma. Jezeli Warunki beda Swietne Moze startowac bez wachan :D
(13.01.2008, 15:40)
fan skoków
@daf
Być może masz rację, nie wiem bo trenerem nie jestem. Tylko poprostu apeluję o rozwagę żeby zbyt pochopnych decyzji nie podejmować. Zdecydowano że wystartuje, mam nadzieję że trenerzy wiedzą co robią.
(11.01.2008, 21:02)
Polonus
@Lady
Przestań juz w końcu paplac o tym Murańce. Masz swoje dzieci to się nimi zajmij a nie mieszaj sie komus w wychowywanie dzieci. Miętolisz temat jak w maglu.
Nie masz się za czyich rodziców zabrać? to ja ci temat podrzucę. Rodziców toncia i Tomcia wex na tapetę.
I daj mi juz swięty spokój z tym Klimkiem. nie potrafisz docenic wielkości chlopaka to nie. Tylko nie kaz innym byc równie slepymi. Bez odbioru. Amen.
(11.01.2008, 19:48)
05kwiecien
niech wystartuje i tak przecież tam skacze.Nie musi być przedskoczkiem
(11.01.2008, 17:31)
daf
@Daria
Więcej w "SuperExpressie". Nic dodać, nic ująć.
(11.01.2008, 14:33)
Dawid
Niech startuje w zakopanem , a jak będzie słabo skakał to nie
będzie startował jest wicem misztrzem Polski przecież , a ty nie mów ,że będzie zły wiatr ,a jak będzie zły wiatr to odwołają kąkurs.
(11.01.2008, 14:30)
patryk
moim zdanie klimek nie powinien startowac w zakopanem ..........jest za mlody a po zatym moga byc zle warunki i mozr siie przewrucic i nie powruci juz na skocznie..... :(
(11.01.2008, 14:01)
Daria
@Polonus
A to zajarzysz ? czy tez nie:
Kreuje się go na następcę Adama Małysza.Ma wielki talent i ambicje. Teraz wyszło na jaw, że z tej ambicji Klemens Murańka narażał zdrowie, aby wystartować w zawodach, które otworzyłyby mu bramę do startów w Pucharze Świata.
Aby wystąpić w PŚ, Murańka musiał skakać w Pucharze kontynentalnym w Kranju. Na miejscu został zdyskwalifikowany, bo był za lekki w stosunku do długości nart. A był za lekki, bo nie mógł jeść z powodu choroby. Trenerzy o tym nie wiedzieli.

- U nas w domu mieliśmy wielki szpital. Jedna osoba od drugiej łapała wirusa. A Klimek przed wyjazdem do Kranja nie dał po sobie poznać, że jest chory - mówi ojciec Murańki.
Nikt mi nie wmówi, że rodzic nie wie, ze jego dziecko się zle czuje, to zwyczajnie nie mozliwe, kto jak kto, ale matka czy ojciec, odrazu, widzą, ze jest cos nie tak.
I to ma byc odpowiedzialnośc ojca ? On nie może się doczekać kiedy jego syn wskoczy w PŚ i nie ważne jakim kosztem i jakie będą tego następstwa póżniej, liczy sie tu i teraz.
Chce zrobić z syna twardziela, nie zważając na to, ze to jeszcze dziecko i ma swoje słabości.
Żenada.
(11.01.2008, 14:00)
jakarolina
Uważam Ze Klimek jak najbardziej może już startować w PŚ.Szczególnie , iż te zawody odbędą się na skoczni , na której bardzo często on skacze. Tak więc jest to dla niego to samo. Co najwyżej można go wycofać go z belki w sytuacji , w której byłby mocny wiatr. Pod każdym innym pozorem sądzę , że mółby jak najd\bardziej brać w tym udział.
(11.01.2008, 12:01)
Polonus
@Daria
Cieszę się, że zdecydowalas sie mi już tego nie tłumaczyć. I tak bym nie zajarzył. Pozdro
(11.01.2008, 09:57)
qrczak
Skokinarciarskie.pl znowu przemilczały kolejnego newsa niewygodnego dla zaślepionych zwolenników skręcenia sobie karku przez smarkacza.
http://www.one t.pl/177-47872091
(11.01.2008, 09:56)
Daria
@Polonus

To zgłoś przy okazji jeszcze kilka pzypadków, takich jak : Moka Kojonkoski, Horngaher, Pointner i wielu innych, acha ,miedzy innymi psychologa sportu, który w TV przestrzegał, jest jeszcze wiele autorytetów, oni tez musza sie leczyc prawda ?
Głupia chęć udowodnienia czegos całemu światu nie wystarczy, trzeba spojrzec na tę sprawę z innej strony, jakiiej ? przy okazji spytaj psychologa jak juz tam bedziesz, bo ja nie zamierzac Tobie tego juz tłumaczyc.
(11.01.2008, 09:24)
tskamil
ja jednak chce aby Klimek wystąpił w PŚ w Zakopcu bo to bedzie dla niego taki minisprawdzian jego mozliwosci. Niech się chłopak uczy i kto wie czy za jakis czas bedzie najlepszym polskim skoczkiem. Trzeba dawac szanse i jestem zdecydowanie na "tak"
(10.01.2008, 20:55)
Cristiano Ronaldo
Optymistyczny i calkiem mozliwy scenarusz:Start Klimka w Zakopcu dwa razy first thirty odpoczynek w PK i zaszczytna rola:Zastapianie tego komu nie idzie w PS
(10.01.2008, 19:24)
Reyes19
Klimek powinien wystąpić w Zakopanem??? Dlaczego??? Sama chęć wystąpieni w tak ważnych i prestiżowych zawodach, niech zobaczy jak to funkcjonuje, niech za 5 lat powie "W wieku 14 lat skakałem w jednych zawodach Pucharu Świata z 5krotnym zwycięscą TCS czy też 4krotnym Mistrzem Świata". Niech zobaczy, ile pracy go jeszcze czeka, bo niektórzy już z niego zrobili zawodnika na miano pierwszej dziesiątki. Zakopane to skocznia gdzie oddaje z 50 skoków tygodniowo, niech skoczy na swojej skoczni, w domu, dla tysięcy kibiców. Nie sądze by spoczywała na nim presja, może mała chęć pokazania się, ale on tu nic nie może stracić, a zyskać dużo. Nie chodzi tu o to, że znać go będą na całym świecie, że będą za nim biegać dziennikarze. Chłopak zdobędzie doświadczenie, o któe Małysz w jego wieku mógł tylko pomarzyć. Później zostanie oczywiście Fis Cup, może Puchar Kontynentalny, ale pojedyncze starty, nie ma co się spieszyć, ma jeszcze ze 3 lata czasu na zaczęcie skakac z najlepszymi. Niech urośnie, dojrzeje, poprawi technikę, a przede wszystkim moc, bo technikę na wyborną. Fajnie by było gdyby pokazał się w MŚJ. Na razie nie ma jakiś fenomenalnych talentów, jedynie Koudelka czy Pauli, bo Schlierenzauer i tak pewnie nie pojedzie. Fajnie by było jakby powalczył o jakieś miejsce, a jak nie to poczekamy do następnego roku.
(10.01.2008, 19:22)
ziuta535
a niech muszczom klimka w zakopanym niech pokarze co potrafi<<<klimek do boju>>>
(10.01.2008, 19:14)
patryk.n
taki mały a tak skacze mateja wstyd dla ciebie
(10.01.2008, 19:04)
Janek
Dlaczego ma nie skakać? Musi skakać jak najszybciej musimy mieć następce Małysza:)
(10.01.2008, 18:43)
katarzynka
nio niech wystartuje w Zakopanem ;-)))) zobaczy sie czy jest dobry ;-))))
(10.01.2008, 18:39)
popek
w zakopanem musi wystaryowac
(10.01.2008, 14:46)
Polonus
@nebbia
Masz jak w banku. Nie zdradzę:)
@Lady
Wyb ieram się do psychologa, fakt. muszę mu powiedzieć o Twoim przypadku.
(10.01.2008, 11:23)
Owieczka:)
Nie wiem czu trzeba go wystawiać
(10.01.2008, 11:02)
nebbia
Czytam i czytam te komentarze i nie wiem już, czy jestem na stronie o skokach, czy to też jakis kabaret. Niektórzy maja słabą pamięć i nie pamiętają, że Murańka juz raz pokonał Małysza :) Nie o to jednak chodzi. Wierzę w to mocno i wiem, że mam rację, że kto jak kto, ale Adam nie ma nic przeciwko temu, aby ktoś z młodych wreszcie zaczął go przeskakiwać. Traumę z tego powodu ma nie nasz mistrz z Wisły, ale niektórzy krzykacze, którym idzie ciężko czytanie ze zrozumieniem :). Małysz to pogodny człowiek kochający skoki, ktory tyle juz zrobił dla tego sportu, ze teraz jego gorsze występy nie powinny być dla nikogo solą w oku. On sam doskonale sobie zdaje sprawę z tego, że w skokach możliwe jest prawie wszystko. Jesli więc jest młody, zdolny i odważny Murańka, którego technika lotu juz zadziwia świat, to niczyja ambicja nie zostanie przydeptana, jeśli to młodemu przytrafi sie wygrana.Oczywiście to tylko rozważania teoretyczne, nigdy nie kibicowałam Murańce przeciwko Małyszowi, ani Małyszowi przeciwko Murańce. Nie o to przecież w tym sporcie chodzi. Małysz ma klasę i jako sportowiec , i jako człowiek. Starajmy się być chociaż do niego podobni w tym ostatnim. Akurat decyzja PZN dotycząca wystawienia Klimka jest rozsądna. Chłopiec zna tę skocznię, trenuje przecież na niej. Sport taki jak skoki to sport niezwykle widowiskowy, to nie szachy w sali. Dlatego pozwólcie Klimkowi skoczyć w świetle jupiterów, przy dopingu gardeł wszystkich kibiców. To przecież NASZ zawodnik, tak samo jak Adam, jak Kamil. Wierzę, że organizatorzy i szkoleniowcy Klimka zadbają, aby startował w bezpiecznych warunkach. Nie mówię tu, ze siostra Warszawska ma zaklinać pogodę. Po prostu w gorszych warunkach Klimek zostanie odsunięty od startu. @Polonus... Mareczku! Ktoś Cię pyta o Twoje sny. Nie zdradzaj! !!! :))))Coś mi to Freudem zalatuje..... :D
(10.01.2008, 10:54)
Daria
@Polonus

Ty chyba miałeś sen :))
Nawet za dwa lata Klemens nie wygra z Małyszem ani w Zakopanem ani nigdzie ,
popatrz sobie jak skacze Adam z ajkiej belki sa puszczani zawodnicy, Adam z belki 15-tej podczas LGP skoczył 139,5 metra omało nie przeleciał skoczni.
Nie będa ryzykowac aby zabić naszego najlepszego zawodnika.
Tu nie o to chodzi aby Klemens go przeskoczył, bo zanim to bedzie miało nastapic Adam zakończy już karierę,
ale chodzi o co innego, zmarnuja tego chłopaka zanim zacznie regularne starty w PŚ , zobaczysz.
A czy ty mu zagwarantujesz warunki odpowiednie w Zakopanem ?
Już wszyscy zapomnieli co sie stało z Mazochem ? Albo z tym 14-sto latkiem w Niemczech ?
Wszystko sie może zdarzyć dlatego trzeba dmuchac na zimne.
Ale zarówno ty jak i te buce z PZN chca rekordu, będa go mieć.
Ciekawa jestem czy gdyby chodziło o twoejgo syna w tym wieku, czy pozwoliłbyś na to.
Polecam jego rodzicom dobrego psychologa. Tobie tez.
(10.01.2008, 09:25)
Daria
No a ta swoje:)

@nebbia
Gdzie Klimek skacze na K-40 ?
Bo w PK, to bylo chyba K-90, a moze sie myle ?
W PK, skaczą, własnie na takich obiektach i większych.
MŚ juniorów to powinien byc cel numer jeden dla tego chlopca i jego trenerów, to na te imprezę głównie powinni go przygotować.
Nie cieszyła byś sie gdyby został Mistzrem Świata ?
Bo ja tak !
Natomiast co mu da start w PŚ, jeden czy dwa ? Nic !
Ale Pacany z PZN chcą rekordu, no to będa go mieć, tylko co dalej ?
Przy takim podejściu do sprawy nie wróżę mu długiej kariery ona jak szybko się zacznie to jeszcze szybciej może zakończyć.
(10.01.2008, 09:17)
daf
@fan skoków
Jak chłopak będzie miał słaby charakter, to "Rutkowskim" zostanie bez względu na ewentualne sukcesy. Kto wie, czy sekowanie go właśnie nie spowoduje większej deprechy niż nieudany start.

Ja generalnie starałem się unikać tematu, ale w sumie co mi tam - moja "oferta" jest taka - w tym sezonie Murańkę wysyłać na zawody PK i PŚ na skoczniach średnich i nromalnych (nie sprawdzałem, ale PŚ już na takich skoczniach się chyba wyczerpał) plus Zakopane zarówno w PK jak i PŚ.
To powinno wystarczyć na ten rok. A w przyszym może warto wysłać go już na kilka dużych, uchodzących za bezpieczne, obiektów.
(10.01.2008, 01:25)
fan skoków
Zgadzam się z Austriakami trzeba uważać w prowadzeniu Murańki ma przecież dopiero 13 lat, łatwo tak młodego chłopaka zepsuć. Nie jestem trenerem i nie wiem co należy robić. Ale apeluje o rozwagę, uważam że zanim się podejmie decyzję o starcie trzeba się bardzo poważnie, spokojnie zastanowić, bo nie chcę mieć drugiego M.Rutkowskiego.
(09.01.2008, 23:11)
Emilia
Polonus "Klimek jest za slaby na regularne starty w PŚ." nie czytalam wszystkich wpsiow ale czy ktos na prawde myslal o regularnych startach? O_o i nic więcej w tej kwestii ;)
(09.01.2008, 21:49)
Polonus
O co te kłótnie idą? Jeszcze raz powtarzam. Klimek jest za slaby na regularne starty w PŚ. chcecie żeby wypadał jak Maciek ? ja nie chcę. Natomiast start w zakopcu to zupełnie inna spiewka. On tu moze punkty zdobyć! I to jest warte zachodu. I nic złego z tego tytulu mu się nie stanie. Więc dlaczego ma nie startowac? Tylko dlatego, żeby nie wyprzedził innych Polaków? @Lady Ty się nie bój. Z Małyszem jeszcze nie wygra, możesz spać spokojnie. Dopiero za jakie dwa lata (pod warunkiem, ze Zakopiec bedzie miał jeszcze homologację) to Klimek wygra w Zakopcu z wszystkimi. Z Adamem też. Więc dziś nie musisz jeszcze kopii kruszyć:)
(09.01.2008, 21:14)
KIBIC
Moim zdaniem - dlaczego nie ? Niech poskacze w Zakopanym . Myślę że to jest dla niego cel na najbliższych kilka lat. Powinien tam pokazac się z dobrej strony i zdobyć punkty do kolekcji punktów z PŚ . W wieku 15 lat , jeśli nadal będzie się tak dobrze rozwijał powinien pojechać na te 2- 3 konkursy ( szczególnie K-90 ) . Gdy osiągnie wiek 16 lat wystawiać się go powinno regularnie tak jak np. G.Schlizenzauer , M. Kot czy w swoim czasie . Achonen - choć pamiętając , że zbyt duża ilość konkursów mogłaby zamęczyćnasz talent . A później co roku az do skończeni trzydziestki , mierzyć w coraz wyższe cele . Po trzydziestce powinien starać się być w jak najlepszej formie i zdobywać punkty PŚ . Do ukończenia 30 lat myślę , że powinien mieć na swoim koncie : 2 - 4 wygranych TCS ; 1 - 4 kryształowych kul ; 3 małe kryształowe kule ; MŚ ( k-90 , k-120 ) ; kilka medali MŚ ; Medale MŚ w lotach oraz sukcesy Olimpijskie . Tego mu życzę i uważam , że jest w stanie to zrobić . Ai jeszcze ok.40 zwycięstw w PŚ i 100 podium .
Trzymam kciuki Klemens !!! :) :) :)
(09.01.2008, 20:55)
fordern
a czemu nie? niech spróbuje w zakopcu, zna tą skocznię więc powinno mu się udać, i tak co roku do osiągnięcia 17 lat (2011 rok) kiedy powinna pojawic sie systematycznosc
(09.01.2008, 19:38)
TOTTI
Wedlug mnie jeszcze za wczesnie. Ma dopiero 13 lat a on ma jeszcze mnostwo czasu zeby sie wytrenowac poza tym jest zdecydowanie za mlody by debiutowac w Pucharze Swiata, bo podczas zawodow za bardzo sie zestresuje co jest bardzo mozliwe i zezre go presja bo za bardzo bedzie chcial zaimponowac i zgadzam sie z tym co sadzi Stefan Horngacher. Malysz jeszcze sie nie skonczyl i wierze ze to on z Ahonenem bedzie rywalizowal bo Gregor i Morgi tyle formy juz zuzyli a jeszcze jest II polowa sezonu i powtorzy sie sytuacja sprzed roku, jak to bylo z Jacobsenem ktory nie wytrzymal koncowki.
(09.01.2008, 19:17)
nebbia
@krwisty... Czemu wirtualnie? Nie będzie Cię w Zakopanem? (328401 moje nowe gg)
(09.01.2008, 19:01)
nebbia
@ja... No tak. Tak samo Małysz, Morgenstern, Ahonen i reszta. Po jakiego diabła oni startują? Oich istnieniu wie juz cały świat, doswiadczenia też nie muszą zdobywać... :P
(09.01.2008, 18:58)
krwisty
@nebbia fakt trochę to czarno-białe lecz tyle jest zdań kibiców ile samych kibiców także ująłem tylko te najbardziej skrajne,ale oczywiście każdy może dopisać swoje kategorie.Dorotka myśle że tego szampana wypiję z Toba wirtualnie po starcie Klimka w Zakopanym.Pozdrawiam:-)
(09.01.2008, 18:58)
ja
Po co ma startować w Zakopcu?Przecież zna tę skocznię i niczego nowego się na niej nie nauczy,bo zna ją jak własną kieszeń(a przecież co niektórym chodzi o to by zdobywał doświadczenie na skoczniach).A argument,żeby pokazać go światu do mnie nie przemawia.O jego istnieniu wiedzą już praktycznie wszyscy.
(09.01.2008, 18:54)
jasio ;] tylko niezalogowany ;]
nie zgadzam sie z kurczaiem....niechcieli shliriego puscic ,,bo jeszcze najlepsze lata ma przed sobą" ale puscili i co? to nie jest mlody skoczek to Super gwiada!!
(09.01.2008, 18:49)
qrczak
Murańka póki co najwięcej potrafi beczeć. To męski sport*. Podrośnie - zobaczym, teraz to jego sukcesy polegają tylko na korzystniejszych warunkach fizycznych, które ma nie dzięki treningowi, tylko temu że jest smarkaczem. Też mi wyczyn.

* - z całym szacunkiem dla pań, które skaczą. Aczkolwiek też raczej tych przynajmniej pełnoletnich.
(09.01.2008, 18:40)
nebbia
@krwisty... Twoja klasyfikacja podoba mi się :), chociaż jest taka biało-czarna, no może trochę z odcieniem szarego... :) Od czerni do bieli jest jednak tak daleko jak od entuzjastów przez sceptyków do przeciwników :)... Właśnie szukam sobie miejsca w Twojej klasyfikacji i stwierdzam, że trochę mi uwiera tu i tam :)... Daleka jestem od umieszczenia Klimka na stałe w PŚ, jeszcze na to przyjdzie czas. Nie jestem jednak zwolenniczką dopuszczania Klimka jedynie na K-40.... O jego psychikę jestem bardziej spokojna niz o psychikę niektórych internautów. Klimek w Kranj udowodnił, że do jego psychiki nie powinien nikt się czepiać. Nie tu pies pogrzebany. Występ na PŚ w Zakopanem przy dobrych warunkach i na skoczni, na której najczęściej skacze nie niesie przecież jakiś niecodziennych zagrożeń. No, chyba że różnej maści Fanki czy Darie obawiają się o psychikę Adama... Uważam jednak, że i Klimek , i Adam poradza sobie z tym wszystkim świetnie. Nie szukajmy dziury tam, gzdie jej nie ma. A co do czarnowidztwa austriackich trenerów, to powiem tylko, ze oprócz Stefana Krafta (rok starszego od Klimka) Austriacy nie maja żadnego młodego zawodnika, który mógłby rywalizować z Klimkiem. Kraft jednak już od 2 lat musi uznać wyższość Klimka ( dowodem jest ich wspólny start na Fis Youth i od 2 lat pierwsze miejsce naszego w klasyfikacji generalnej). Dlatego zalecam spokój, wyhamowanie dyskusji, a decyzję o startach Murańki zostawmy jemu samemu, jego rodzicom i szkoleniowcom. My lepiej zrobimy jak bedziemy po prostu mocno trzymać kciuki za tego utalentowanego chłopca, bo inaczej to faktycznie zostanie nam tylko sól na slimaki (@krwisty, jestes boski!!!) albo kubeł zimnej wody na łeb. A ja przeciez wole szampana!!! i powód do jego picia!!!:))))))))
(09.01.2008, 18:36)
yo
w zakopanem powinien startować ale tylko z zakopanym
(09.01.2008, 18:06)
dj_piter
wiecie co,moim zdaniem mozna dac chlopakowi szanse skakac w PŚ w Zakopanym,to tylko 2 konkursy wiec duzo niestraci i moze skakanie na malych skoczniach w kontynentalnych.Niech chlopak pojezdzi i poprubuje,co to 2 czy 3 konkursy.Niepodoba mi sie tylko temat ,,szkola,, mlody kot ma 16 lat i jezdzi i nic mu niemuwią,to samo teraz jest z miętusem wiec nierozumiem choc oni wiecej jezdzą od muranki
(09.01.2008, 17:52)
krwisty
@Emilia jak sie nie podpisujesz pod żadnym to rozszerz ten rys o jakieś inne portrety ,może być ciekawie;-)
(09.01.2008, 17:51)
Emilia Pustelnik
krwisty- ale zanalizowałeś. jakie piękne portrety psychologiczne, strach się bać ;D nawet nie pytam do której ja sie zaliczam :P
(09.01.2008, 17:42)
krwisty
Dopiszę jeszcze że zawsze w takich sprawach tworzą sie różne obozy ,które swoich racji bronić będą.Może tak debate publiczną na ten temat trzeba zrobić.Referendum ogolnokrajowe tez by można było zorganizować i niech rzesze rodaków popędzą do urn wyborczych zagłosowć za startem lub nie w PS naszego małego gwiazdora;-)
(09.01.2008, 17:41)
krwisty
Sorry już to raz pisałem ale zdania i podejscia do Klimka i zamieszania wokoło niego nie zmieniłem,a mianowicie -"Wrogów Klimka podzielił bym na dwie grupy.Jedna nazwijmy ich kreaturami ,to ci którzy ogólnie zazdroszczą mu talentu,osiagnięć w tak młodym wieku i rosnacej popularnosci i dlatego nie chca by startował na duzych imprezach(zawistne kreatury).Druga grupa nazwijmy ich slimakami to ci ktorzy nie chca ,by startował na tychże imprezach, bo sie boja, ze on taki mały ,chudy,niedoświadczony połamie sie ,lub nie daj Boze zginie jak ostatnio młody Jermo Ribbers.Chcą by jego kariera toczyła sie wolniej(ślimaki obślizgłe).I tu własnie obie te grupy kreatur i ślimaków staraja sie siać niezdrową atmosferę wokół chłopca,tworzyć swoje tezy,szerzyć swoje poglądy -kolokwialnie mieszac i bić piane.Moim zdaniem kreatury trzeba tępić zajadle w samym zarodku ,by ich destrukcyjne podejscie nie stalo sie obiegową opinia.Slimaki z racji tego, ze kieruje nimi wrodzona troska(nadwrazliwosc) to bym oszczedził ,lekko tylko solą posypał ,by pianę wytworzyly, ale na swojej osobie nie na Klimka.Trzecia grupia nazwijmy ja modliszkami...ta oto grupa wrecz przeciwnie nie hamuje ,lecz za wszelka cene chce Klimka widziec na szczycie teraz ,nie zważając na nic ,nawet kosztem zdrowia fizycznego i psychicznego skoczka.To sa reprezentanci tzw.lansowania,fali,parcia na szkło itp;to oni wrzeszczą najgłosniej Klimek nastepca Adama!!!Tym samy tworzą chorą atmosferę sukcesu wokól dzieciaka..zapominajac ze trzeba mu spokoju i normalnego rozwoju.Modliszki chca go wykorzystać i pochłąnąć im też mówie stanowcze stop!!!Traktuje ich mocnym srodkiem owadobójczym:-)Staram sie od poczatku trzymac swego zdania ,ze nie nam kierowac jego kariera, lecz jest to rola rodziców,trenerow i samego zainteresowanego o opatrznosci Bozej nie zapominając.";-)
(09.01.2008, 17:37)
Żaneta
Nie no z Zakopanem to muszą go wystawić. Błagam ...:))
(09.01.2008, 17:33)
Żaneta
ja jestem za tym by wystawili go na PŚ!!! Z pewnością lepiej będzie skakał od inych polskich skoczków (oprócz Stocha i Małysza) no ale bez urazy. Mama nadzieję, że go wystawią, myślę, że by sobie poradził. Może nie na każde zawody, ale na niektóre, czemu nie???
:*************dla Schlieriego
(09.01.2008, 17:33)
Carla
@ nebbia
Pś i PK to dwie różne rzeczy. Starty w Pś wiążą się z większą pesją, do tego trzeba dojrzeć. Właśnie dlatego niektórzy świetnie spisujący się w PK zawodnicy w Pś sobie nie radzą. Puchar świata to inna bajka, wyższa półka. Junior temu nie podoła, po prostu,
(09.01.2008, 17:28)
Emilia Pustelnik
Zdecydowanie nie. To jest jeszcze dziecko, bez względu na poziom jeog skoków to jeszcze zbyt świeży materiał aby wystawiać go na tak silną konfrontację jak zawody PŚ. Dajmy mu mimowszystko być dzieckiem. Trzeba budować stabilny, silny sportowy organizm po to by potem uzyskać stabilnego zawodnika. Jeżeli p-rzesadzi się teraz z presją czy oczekiwaniami a już na pewno ze startami w PŚ, to potem będzie można miec pretensje tylko do siebie. Zmarnować zawodnika można bardzo łatwo, jest bardzo cienka granica między faktycznie potrzebnymi krokami a przesadą.
(09.01.2008, 17:10)
Daria
A trenerom radze lepiej pilnowac jego wagi, ktora bedzie się zmieniać jak w kalejdoskopie, bo nastepnej dyskwalifikacji chyba nie zniosę.
Tego niech pilnują.
(09.01.2008, 17:05)
Daria
@nebbia

Czy cos się Tobie przypadkowo nie pokręciło ?
Czy starty w PK lun na MŚ juniorów to sa starty w ciszy i przy zgaszonych światłach ?
Wybacz, ale chyba oglądasz inne konkursy może na Marsie :) takie prowadzą, nie wiem, w kazdym razie na ziemi to są tak samo prestizowe zawody jak PŚ.
Ktoś chce popsuc naszego młodego zawodnika, przestrzegają nas o tym, ale my to taki dziwaczny naród, za wszelka cene robimy po swojemu oby za 3,4 lata nie beczeli jak te owce.
Bo wszystko może się zmienić kiedy chłopak bedzie zmieniał swoje parametry,na to trzeba zwrócić szczególna uwagę i tego pilnowac jak oka w głowie.
Ale Polska to dziwny kraj, za wszelką cenę ale jakim kosztem ?
Austria tak głupia nie jest moze dlatego mają tylu znakomitych młodych zawodników.
Co mu da start w jednym PŚ w Zakopanem ? Nic !
Bo świat juz go zna, więc o co chodzi ?
(09.01.2008, 17:02)
kibic
oby klimek wystartowal w zakopanem na PŚ
(09.01.2008, 16:22)
kibic
koniecznie klimek ma wysartować w zakopanem , to jego skocznia .
(09.01.2008, 16:17)
Henio
Ludzie troszkę myśleć.
O startach Klimka nie powinien decydować już wiek ,zdanie fanek , cz przede wszystkim kombinacje Apoloniusza Tajnera( w aspekcie pociotków etc).
O startach Klimka winny decydować :
1.poziom sportowy,
2.osiągane wyniki.
Tak w pierwszym i drugim przypadku Klimekjest w stanie powalczyć o podium w CoC(ani więcej ani mniej)
Dlatego osobiście uważam ,że na PŚ w Zakopcu klęski nie będzie ,ale sukces np na wejście do finału też nie można realnie liczyć.
Forma i umiejętności uzasadniają cvałkowicie start Klimka nie w PŚ nie w FC ale przede wszystkim w CoC
(09.01.2008, 15:57)
szwajcarka
MIka Kojonkoski tez byl super jak byl dzieckiem (mial bodaj 15 lat), trenerzy chcieli go zabrac na Igrzyska, ale rodzice go nie puscili bo stwierdzili, ze jest za maly. potem przytyl i wszystko sie skonczylo... na igrzyskach mogl naprawde dobrze wypasc... skoro wiec klimek jest dobry juz teraz, po co czekac, az przytyje...
(09.01.2008, 15:55)
killerusss
Moje zdanie jest takie: Klimka mozna wystawic do PS np w Zakopanem bo uwazam ze trzeba sie pochwalic takim talentem, ale na tym wystepie powinno sie poprzestać. Puchar świata to jest "liga" duzo trudniejsza niz jakis tam PK czy FIS. Nie bez znaczenia jest rownież fakt ze organizm Klimka dopiero sie rozwija i moze nie znieśc takich obciązeń jakie sa na treningach zawodnikow występujących w PS. Wiec proponuje jednorazowe wystawienie go w PS a pozniej niech sie rozwija w innych turniejach typu FIS lub Mistrostwa Swiata Juniorów
(09.01.2008, 15:27)
Josh
Dajcie sobie skoczyć Klimkowi w Zakopanym w PŚ jak będą dobre warunki wietrzne w innym wypadku nie można go narażać jest jeszcze młodym chłopcem niech się rozwija i łapie doświadczenie w PK . Na stały pobyt w PŚ może jeszcze poczekać.
(09.01.2008, 15:26)
Kama fanka Bernara
Moim zdaniem trzeba korzystać póki można powinno się pokazywać młodych skoczków. Klimek ma wielki talent i ogromne możliwości a jego medale nie wzięły się z niczego. Jego zdolności cenią najlepsi fachowcy i skoczkowie. Warto byłoby pozwolić mu na występ w PŚ bo choć mamy wielu juniorów mało który może się pochwalić takim dorobkiem jak Klimek. :))
(09.01.2008, 14:21)
Henio
Jeśli Klimek w Zakopcu na PŚ wygra ze Stchem a nie daj Boże z Małyszem to ja też będę za wysyłaniem Klimka na PŚ !!!
Dziś jednak szkoda ,że Klimek zamiast robić duże pkty wJaponii i ew.pracować nad zwiększeniem limitu w CoC dla oldbojów będzie skakał o pietruszkę w FC !!!
(09.01.2008, 14:10)
I like ski jumping
Mam nadzieję, że Klimek nie wystratuje w żadnym Pucarze Śwaiata, aż nie osiągnie 18 lat. Wg mnie na parwdziwe zawody powinni starotwać pełnoletni zawodnicy. Kloimek niech skacze wraz z juniorami, albo dziecmi, tam jest jego miejsce. Przecież to dzieciak!!!
(09.01.2008, 13:49)
necik
Moim zdaniem Klimek nie powinien startować w PŚ z prostej przyczyny. Na PK jego skoki są bardzo dobre, ale z czołówką PŚ może sobie nie poradzić. Oczywiście nic złego by się wtedy nie stało ale dla nas kibiców, trenerów. Ale Klimek ma dopiero 13 lat i wg mnie nie ma jeszcze zbyt mocnej psychiki. A niezbyt dobry występ mógłby go troszeczkę podłamać.
(09.01.2008, 13:46)
nebbia
@Pinklon... Kręgosłupowi jest raczej obojętne, czy jego własciciel skacze na k-120 w PŚ, czy PK, czy treningu :P @ stary człowiek i może... zrozumiałam , co napisałeś. Moje poparcie dotyczyło kwestii Heinza :) Dalsze zdanie to moja własna dygresja na temat PS i Pk.
(09.01.2008, 13:21)
BAR
A pamiętacie jeszcze nasze talenty przed kilku lat? Chodzi mi o Jana Ciapałe i Dawida Kowala. Jan Ciapała z jakieś 3-5 lat temu był 3 chyba w Pucharze Prezesa Tatrzańskiego a tam przecież startowała czołówka polska wraz z Adamem Małyszem na czele. Dawid Kowal też z 2-3 lata temu był 3 na Mistrzostwa Polski a teraz jego sukcesy to zdobycie kilku punktów na PK jak go wystawią.
(09.01.2008, 13:20)
stary człowiek i może
@nebbia
Ale ja wcale nie napisałem, że klimek ma w tym roku skakać w PŚ. Raczej, oprócz Zakopanego, nie powinien. Z prostej przyczyny. Na zblizonych skoczniach może skakac w PK, a z duzo lepszymi rezultatami. Po co ma dostawać lanie jak moze odnosić sukcesy?
Pozdro
(09.01.2008, 13:01)
Pinklon
Ciekawe czy ktoś pomyślał o jego kręgosłupie. Niedługo zacznie szybko rosnąć, a poddany dużym obciążeniom może się żle ukształtować
(09.01.2008, 12:56)
nebbia
c.d. (komputer mi szaleje, sorry) 1.Dlaczego Klimek "jest za młody na starty w PŚ", a wolno mu skakać na PK? Przeciez to takie same skocznie? 2. Czym różni się zebranie doświadczenia na PK od zebrania doswiadczenia na PS? Kto zmierzy i jak to doświadczenie? W czym się ono wyraża? W technice skakania? W odległościach? W mocnej psychice?
(09.01.2008, 12:40)
nebbia
@stary człowiek i może, @Klimkofan, @sieniu... zgadzam się z Wami. Oczywiście nikt Klimka na siłę wbrew jego woli nie ciągnie na największe imprezy. Chłopak ma po prostu wielką frajdę ze skakania, z mozliwosci poznania innych skoczni niż Krokiew, z mozliwości zmierzenia się z najlepszymi. Przecież sport to rywalizacja i wieczne sprawdzanie się, a skoki to nie szachy, to sport kochający publikę.Dlaczego akurat Klimek powinien to robić w ciszy i przy zgaszonych swiatłach? Z@Darią nie dyskutuję (ze względów powszechnie wiadomych). Do @Carli mam tylko takie pytania;
(09.01.2008, 12:36)
Carla
Mają rację. Kilmek jest jeszcze za młody na starty w Pś. Zgadzam się z Darią: niech skacze w PK i zdobywa doświadczenie. To wielki talent, ale nie ma co za wcześnie wypuszczać go na tak głęboką wodę.
I nie ma co powoływać się na to, w jakim wieku startował Schlierenzauer: przypomnę, że on zaczynając stary w Pś miał lat szesnaście, Murańka ma trzynaście. Trzy lata w wypadku skoczka to moim zdaniem duża różnica.
(09.01.2008, 12:03)
sieniu
całkowicie się z nim nie zgadzam!!!
niech sie lepiej zajmą skoczkami w swoim kraju nikt im nie podpowiadał kiedy wypuścić na skocznię PŚ Szliriego
bowiem jak jego talent już świeci to pokażmy go całemu światu, bo potem może być tak jak mówi że może przytyć urosnąć itd. i nie wiadomo jak bedzie skakał.
w tym sporcie kuje się żelazo póki gorące!!!
(09.01.2008, 11:10)
stary człowiek i może
Kuttin się boi, bo klimek leje wszystkich jego 17-to i 18-toletnich podopiecznych:). A za rok-dwa zacznie lać wszystkich niemieckuich seniorów:) i jak bedzie wygladał Kuttin?
(09.01.2008, 11:09)
Klimkofan
Ja też się z nimi zgadzam ,że Klimek i urośnie i przytyje.(odkryli Amerykę)
I co z tego?
Starty Klimka w lidze szkolnej ,treningi przez całą zimę na sali gimnastycznej + zawistmi starsi "koledzy" to właściwa droga do zmarnowania talentu.
Klimek oczywiście nie musi skakać w tym roku w PŚ ,ale powinien trenować w kadrze "A" skakać w PK i zdobywać doświadczenie na zagranicznych obiektach.
Skacząc w kraju na K-20m czy nawet k-40 b.szybko złapie forme ala Tonio-nielot czy technikę ala Mateja.
(09.01.2008, 10:32)
Daria
Całkowicie sie z nimi zgadzam, nic dodac nic ująć.
Ale to kogo to trafi ?
Do Panów z PZN, którzy chcą wpisac się do historii skoków jako kraj, który wystawia najmłodszego zawodnika na świecie, napewno nie.
Oni pragną tego rekordu i zapewnie tak się stanie.
Klimek swietnie się zaprezentował w PK i to tam powienien nadal skakać, zdobywac doświadczenie, jakże cenne na przyszłość.
Pozatym niedługo są MŚ juniorów, to tam powienien zabłysnąć, start w PŚ nic mu nie da, da tylko tyle, żę cały swiat bedzie skierowane miał oczy na najmłodszego zawodnika, Polaka ale czy o to tu chodzi ?
I co potem ?
(09.01.2008, 09:42)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Czy warto już teraz wystawić Klimka Murańkę na PŚ?
Czy warto już teraz wystawić Klimka Murańkę na PŚ?

Czy warto już teraz wystawić Klimka Murańkę na PŚ?

Kalendarium
Andreas Kuettel
Dziś urodziny obchodzą:
Miran Tepes (1961)
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich