Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Mika Kojonkoski, trener reprezentacji Norwegii, krytycznie wypowiada się w sprawie Letniej Grand Prix. Fin jest zdania, że liczbę letnich zawodów powinno się zmniejszyć zamiast ciągle wydłużać cykl. "Kilka lat temu moja opinia była inna, z czasem uległa jednak zmianie. W Skandynawii skoki latem nikogo nie interesują, ciężko jest im rywalizować z konkurencjami typowo letnimi."

Sezon zimowy trwa prawie cztery miesiące, a tempo konkursów jest szybkie. "Skoki narciarskie jako dyscyplina mają się dobrze i powinno się je rozwijać w wersji zimowej. Uważam, że rozgrywanie zawodów latem budzi wątpliwości, lato powinno się zostawić na spokojny trening i przygotowania" mówi Kojonkoski.

Z sondy przeprowadzonej przez fińską stację MTV3 wynika, że popularność letnich skoków w Kraju Tysiąca Jezior - gdzie skoki narciarskie traktuje się jako sport narodowy - jest znikoma. Ponad 70% ankietowanych odpowiedziało, że skoki to dyscyplina zimowa, a letnie konkursy zupełnie nie budzą zainteresowania. Niespełna 20% potwierdziło, że w pewnym stopniu interesuje się letnimi zawodami skoków, a mniej niż 10% - że bardzo. W sondażu brało udział ponad 3000 osób.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« październik 2006 - wszystkie artykuły
Komentarze
Henryk 56
KTO komentuje skoki w letnim GP?. Ostatnio w niedziele z Courchevel. Czyżby znowu Szaranowicz?
(05.08.2008, 13:29)
uskotko
obawiam sie, ze jesli ja zamilkne, zostac moga same oszolomy...
(13.10.2006, 13:22)
daf
@Wehrmacht
"Zgadzam sie z Kojonem, a w tym roku to juz zupelnie przesadzili z tymi skokami w październiku - przeciez to juz jest jesień więc jak tu mówić o LETNIEJ Grand Prix..."

Zimowy puchar świata zaczyna się pod koniec listopada, a więc jeszcze miesiąc przed rozpoczęciem zimy. To, parafrazując Twoją wypowiedź, jak tu mówić o ZIMOWYM Pucharze Świata...?


(11.10.2006, 15:31)
daf
A co do dobrych występów Norwegów - no cóż, chyba nie przypadkiem są to nazwiska z tzw. "drugiego planu", nie mieszczący się w elicie Kojonkoskiego. Śmiem przypuszczać, że te dobre wyniki nie są de facto zasługą Obertrenera.
(11.10.2006, 15:29)
Fanka
Ja możenie w 100% na temat, ale czy znacie wyniki Mistrzostw Norwegii na igielicie? Srebro zdobył Henning (tak, tak, ten sam którego trener MK już skreślł), a 5-te miejsce Morten Solem. Bardzo sie cieszę i gratuluję!!! Mistrzem został T. Hilde.
(09.10.2006, 11:15)
Torres
The red sun is rising. Armia biało-niebieskiego czarodzieja Kojota rośnie w siłę. Strzeżcie się biało czerwoni;) Lato minęło, nadchodzi zima!!!

A tak na poważnie to Adam wraca :):):) Super !!!
(09.10.2006, 08:59)
Quavertone
I see that army of Malysz is rising below. It's victory is at hand... ;) :P
(09.10.2006, 01:19)
Daria
@uskotko

To ty już lepiej zamilcz , bo co zdanie to głupoty wygadujesz :)

czy tylko ja tutaj to zauwazyłam , że Mika jest bardzo niezadowolony z LGP ?
nie tylko ja , przejrzyj sobie wszystkie wypowiedzi a potem na mnie wlatuj :))))
Napisałam prawdę i mało mnie tu teraz obchodzi to co Szanowny Pan Mika sądzi o Adamie ,
prawda jest taka , że nikt nie zusza nikogo do startów w LGP , ich tez nie , to dobrowolna sprawa , nie musza startowac we wszystkich konkursach i dałam tylko przykład Adama ,
Zresztą Norwegowie zawsze powtarzali , ze oni do startów letnich nie przywiązuja wagi , więc o co mu teraz chodzi ??
Lepiej niech się przygotowują do zimy bo mogą mieć klopoty i to nie małe , oni wieczni nie są a forma albo jest albo jej nie ma .
I bądż łaskawa zejsc ze mnie bo sama wygadujesz bzdury:))
(08.10.2006, 15:00)
Jaro
@uskotko
Tobie już radzono milczeć setki razy i jakoś wciąż nie dociera... dlatego nie pouczaj innych.
(07.10.2006, 21:04)
uskotko
@Daria.
Wydaje Ci się, że jesteś jedyną osobą na świecie, która docenia i szanuje Adama Małysza? To masz bardzo kiepskie pojęcie. Mika Kojonkoski nigdy nie ukrywał, że podziwia Adama, nigdy nie szczędził pochwał pod jego adresem, więc Twoja uwaga jest zupełnie nie na miejscu.
A z samym Kojonoskim poniekąd się zgadzam - choć sama uważam, że letnie skakanie jest wspaniałe i jak słusznie zauważono poniżej, można oglądać bez marznięcia i w pełni rozkoszować się zawodami, to jednak prawdą jest, że konkursów letnich jest coraz więcej, co w pewnym stopniu zaburza proces treningowy, nie mówiąc o tym, że jest po prostu męczące. Łatwo powiedzieć: jak nie chcą, niech nie skaczą (ten sam argument kieruje się często do ludzi, którzy wchodzą na niusy na przykład o Finach, a potem mówią, że nie mogą już o nich czytać - i może skutkuje? dobre sobie...).
A jeśli chodzi o Norwegów, to uważam, że ich występy wcale nie były złe - wystarczy popatrzeć na Hilde, Jakobsena czy Bardala. Ale to chyba za duże wymagania wobec tych, którzy poza Adama M. nie widzą nic więcej.
(07.10.2006, 20:45)
Jaro
gdyby wygrał jakiś Norweg to powiedziałby "LGP to istotny etap w przygotowaniach do sezonu zimowego. Traktujemy te zawody bardzo poważnie..." : )
(07.10.2006, 20:14)
Daria
Dobre , naprawdę ,
ciekawe czy gadałby tak samo gdyby jego zawodnikom poszło znacznie lepiej w tym LGP , myslę , że śpiewałby inaczej ,
po drugie ,
kto im każe startować we wszystkich konkursach ,
Adam nie startował we wszystkich a i tak wygrał !

Drazni go pewnie , ze Polak tryumfował , :)) ciekawe jakby zaspiewał gdyby to wygrał np: Bystoel lub Romoren , wtedy spewka byłaby inna.
(07.10.2006, 16:30)
letni duszek
Latem widzowie moga się wreszcie bez marznięcia napatrzeć na skoki. Oglądanie latem to sama przyjemnośc. oglądanie zima to sport dla hazardzistów i ludzi nie szanujących własnego zdrowia.
A komu sie nie podoba niech nie skacze. LGP niejest obowiązkowa dla zawodników.
(07.10.2006, 16:20)
widok z giewontu
...znowu wymazali mi komentarz,nikogo w nim nie obrazalem,ani nie byl wulgarny,poza tym co sie rzadko zdarza byl napisany poprawna polszczyzna,moze to dlatego...

pewnie się pogubiłeś używając tylu nicków
(07.10.2006, 13:29)
Torres
Konkursów faktycznie mogłoby być mniej i faktycznie rozgrywane powinny być latem, ale na pewno nie należy rezygnować z całego turnieju. Zawodnicy mogą się sprawdzić, przetestować sprzęt, kibice napatrzeć a i ci co tak bardzo o to zabiegają mają z tego dochody.
(07.10.2006, 10:05)
Torres
Przecież startowanie w LGP nie jest obowiązkowe, nikt Miki nie zmusza, żeby wysyłał chłopaków na wszystkie konkursy. Spokojnie mogą sobie siedzieć w Trondheim, Lillehammer czy w jednym z austriackich lub fińskich ośrodków i i przygotowywać się do zimy.
Kojon mówi tak dlatego, że jakoś nie potrafi sprawić, by któryś z jego zawodników wygrał choć jeden z konkursów LGP, nie wspominając już o klasyfikacji generalnej. Nory latem zawsze na szarym końcu, dla nich sukcesem jest to, że zakwalifikują się do czołowej 30 więc na pewno o wiele prościej jest powiedzieć, że SGP to tylko zabawa , nic ważnego, i że treningi zaczęło się miesiąc póżniej niż reszta niż przyznać się, że znowu nic nie wyszło z letniego skakania.
(07.10.2006, 10:01)
Kasiunia
Nie zgadzdam sie z tym!! Ok niech ograniczą ilosć konkursów, ale niech im nie przyjedzie to głowy totalna likwidacjia LGP, tego bym nie przeżyła
(06.10.2006, 21:24)
Wehrmacht
Zgadzam sie z Kojonem, a w tym roku to juz zupelnie przesadzili z tymi skokami w październiku - przeciez to juz jest jesień więc jak tu mówić o LETNIEJ Grand Prix...
(06.10.2006, 20:27)
marta
ja jestem zdania Kojonkowskiego poco caly rok mordowac zawodnikow oni tez maja prawo do swojego osobistego zycia i wakacji
(06.10.2006, 19:27)
snow
Jak glupi jest kojo malo kto wiedzial. Teraz "nadtrener" ujawnil, ze nie jest w stanie dobrac odpowiedniej diety na lato i jest amba. Kojo rozloz sie w slonecznej Hiszpani i przestan marudzic jak twoj rudowlosy pupilek.
(06.10.2006, 19:04)
zefir
...a moze po prostu skakac tylko wiosna i jesienia,skoro zima z latem nie moga sie dogadac,ponoc w przyszlym roku ma byc wiosna stulecia wedle synoptykow
(06.10.2006, 19:02)
daf
Ojej, 3000 osób... To pewnie cała Finlandia (nie licząc Helsinek) głosowała.
A bardziej serio - przecież to właśnie letnie skoki są szansą na rozpowszechnienie tej dyscypliny gdzieś poza zapatrzoną w siebie Skandynawię.
(06.10.2006, 17:08)
igelit
A kto każe tym samym skoczkom skakać latem i zimą? Chyba tylko zidiociali trenerzy.
Niedługo i tak ocieplenie klimatu spowoduje zanik skakania...ale zimowego . Skakanie na igelicie może spowodować rozwój tej dyscypliny sportu w cieplejszych krajach.
(06.10.2006, 16:18)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Kojonkoski przeciwny Letniej GP
Kojonkoski przeciwny Letniej GP

Kojonkoski przeciwny Letniej GP

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich