Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Jaki związek miał nasz najlepszy skoczek narciarski, Adam Małysz, z z decyzjami Polskiego Związku Narciarskimi - w wiekszości niewytłumaczalnymi i niekorzystnymi - jakie to zapadły w ostatnich latach? Okazuje się, że bardzo duży... Jak doności "Rzeczpospolita" polski skoczek miał szantażować PZN!

Te mocne słowa pojawiają się przy okazji umowy, którą w 2004 roku PZN zawarł z firmą Edi Federer Sportmarketing. Zacznijmy jednak od początku. W czerwcu 2004 r. rozpisany został przetarg, którego przedmiotem była sprzedaż 150 cm kwadratowych powierzchni reklamowej na strojach polskich skoczków w sezonie 2005/2006. Do przetargu zgłosiły się dwie firmy - Lotos (gotowy zapłacić 900 tys. zł.) oraz firma Ediego Federera (proponująca 250 tys zł. i umorzenie długów PZN)

Komisja przetargowa wybrała Lotos. Komplikacje pojawiły się trzy dni po tym fakcie, podczas trwania Letniego Grand Prix w Zakopanem.

Federer postawił ultimatum - jeśli PZN nie podpisze z nim umowy, austriacki menadżer Adama Małysza wycofa się z finansowania kadry polskich skoczków narciarskich. Ponadto Małysz zagroził wycofaniem się ze startu w LGP na Wielkiej Krokwi.

Wobec takiego postawienia sprawy, zarząd PZN postanowił przedłużyć umowę z Edim Federerem. W efekcie do kasy związku nie wpłynęły żadne pieniądze, natomiast Małyszowi Federer zapłacił w sumie 165 tys. euro za reklamowanie Maxdaty i Generali. Fakt ten wydaje się być sprzeczny z przepisami FIS, która zabrania menadżerom wypłacania pięniędzy bezpośrednio zawodnikowi.

Prawdy, która być może leży i w tym przypadku pośrodku, możemy nigdy nie poznać. Faktem jest jednak, iż ujawniane coraz to nowe "afery" i rewelacje dotyczące zaplecza polskich skoków nie służom przygotowaniom do najważniejszej imprezy tego sezonu, jaką są bez wątpienia Igrzyska Olimpijskie...
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2006 - wszystkie artykuły
Komentarze
Fanka z ???
@veelden

Nie zgodze się z tym co piszesz i kropka.
Moglabym powtórzyć to samo jeszcze raz co napisalam , ale nie bedę się powtarzać ,
myslę , że sąd kiedy będzie chcial ją ukarać ,
weżmie pod uwagę wlasnie te okoliczności , o których już wspomnialam ,
są wyjątki w takich sprawach , kiedy mamy doczynienia z mistrzynią świata i olimpijką ,
sa wyjątki i sąd to wlasnie weżmie pod uwagę ,
weżmie również pod uwagę , szkodę psychoczną , przez jaką ona sama musi przechodzić ,
ona sama się już ukarala i to wystarczy jak dla mnie ,
wtrącenie jej do więzienia , nie leży w niczyim interesie ,
a tylko zawzięci glupcy w tym kraju nie potrafią wybaczać ,
to ona stracila brata , nie ty czy ja ,
i nie gdybajmy co by bylo , gdyby ............
jest konkretna sytuacja i konkretna tragedia i z tym sad będzie musial się uporać.
Dla mnie ona , już się ukarala , i to napewno sąd wezmie pod uwagę .
(30.01.2006, 14:26)
veelden
Oby nikt z Waszych bliskich nie zginal w wypadku samochodowym. Gleboko gdzies mam kim jest i co zrobila Otylia dla mojej ojczyzny. Faktem jest, ze ktos jechal sobie spokojnie do domu, byc moze z rodzina, a ona stworzyla zagrozenie dla jego zycia i to z czystej glupoty. "Fanka z..." - co by bylo jakby zginela? Przykro by mi bylo, ale w gruncie rzeczy doszedlbym do wniosku, ze sama jest sobie winna, bo to prawda, ale jej brat on nie byl winny, samochod jadacy z naprzeciwka z dozwolona predkoscia tez nie byl winny. Musimy chronic takich ludzi, karzac tych co robia takie nie odpowiedzialne i glupie rzeczy jak Otylia. Taka prawda.
(29.01.2006, 13:15)
fan skoków
@Jaro
Przyznaje bez bicia że nadal nie rozumiem. Czy ci chodzi może o to że to jest niby sprawowanie przez obywateli władzy sądowniczej?
pozdrowienia
(28.01.2006, 22:25)
Jaro
widzę, że nie możemy się zrozumieć : )
a więc tak: chodzi o ustawę o zmianach w KK, a konkretnie o wyłączenie odpowiedzialności znanych ludzi za spowodowanie śmierci ich najbliższych osób. Tak Ty zaproponowałeś, czy tak?
Zakładam, że projekt ustawy składa 100 000 obywateli. Sejm ma obowiązek zająć się projektem, co oczywiście nie oznacza, że taki projekt przejdzie... zakładając nawet, że Sejm by uchwalił taką ustawę, Senat by nie zgłosił poprawek, a prezydent podpisał, to z pewnością ktoś (np. RPO) skierowałby ją do Trybunału. Oczywiście TK orzekłby o niezgodności takiej ustawy z Konstytucją. A dlaczego? Bo taka ustawa byłaby niezgodna np. z artykułem 10 Konstytucji (demokratyczne państwo). Bez zmian w Konstytucji nie ma sensu zajmować się takimi aktami, bo i tak ZAWSZE zostaną odrzucone przez TK. A obywatele nie mają inicjatywy w sprawie zmian w Konstytucji...
tyle chciałem powiedzieć...
(28.01.2006, 21:58)
fan skoków
@Jaro
Nie chodzi mi o nr artykułu, ale mniej więcej o co w nim chodzi.
pozdrowienia
(28.01.2006, 16:44)
fan skoków
@Jaro
Ale z czym konkretnie jest niezgodne,bo nierozumiem.
pozdrowienia
(28.01.2006, 16:07)
Jaro
cudownie... ale nawet gdyby Sejm uchwalił taką ustawę, to Trybunał by uznał, że jest niezgodna z Konstytucją. Dlatego konieczna byłaby zmiana samej Konstytucji, a w tej sprawie obywatele nie mają inicjatywy...
(28.01.2006, 15:39)
fan skoków
@Jaro
art.118, &1
"Inicjatywa ustawodawcza przysługuje również grupie co najmniej 100 000 obywateli mających prawo wybierania do sejmu.
Tryb postępowania w tej sprawie określa ustawa."
Jest to ustawa 24.VI.1999 roku o wykonywaniu inicjatywy ustawodawczej obywateli Dz.U. Nr62 poz. 688 artykuł 3: "Projekt ustawy nie może dotyczyć spraw, dla których Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej zastrzega wyłączną właściwość innych podmiotów, którym przysługuje inicjatywa ustawodawcza." Możesz tą ustawę znaleźć na stronie: http://bap-student.lex.pl/serw is/du/1999/0688.htm.
pozdrowienia
(28.01.2006, 15:31)
Jaro
taka inicjatywa musiałaby dotyczyć nie samego kodeksu, a wręcz calej Konstytucji... a tego obywatele zrobić nie mogą.
(28.01.2006, 15:16)
fan skoków
Zaraz pewnie wyjdzie na to że źle życzę naszym sportowcom. Każdy wobec prawa jest równy. Czy kodeks karny mówi coś o tym że śmierć kogoś bliskiego w takim przypadku jest wystarczającą karą? Jeśli tak to podajcie mi nr artykułu mam w domu ten kodeks. Jeśli nie i tak bardzo chcecie żeby to było to nie ma problemu w końcu inicjatywę ustawodawczą mają też obywatele. Tylko że trzeba zebrać 100 000 podpisów pod tym, ale jeśli by się udało to sejm ma obowiązek to rozpatrzyć.
pozdrowienia
(28.01.2006, 14:09)
Jaro
zawsze to samo...
kiedy nasz rodak odnosi sukcesy (np. Małysz i Otylia), to cały naród jest z nim. Wszyscy kochają naszych sportowców, noszą ich na rękach, mamy małyszomanię i otyliomanię...
ale wystarczy, że coś się stanie (np. wypadek Otylii, czy brak formy u Małysza), a ten sam naród solidarnie (takie modne słowo...) odwraca się od swych "idoli". I zaczyna się nagonka w prasie i głupie komentarze w necie... nagle każdy jest znawcą prawa i najlepszym ekspertem w dzieninie skoków. A wszystko to z potwornych kompleksów tego narodu...
ech... szkoda, że urodziłem się w kraju, gdzie nikt nie szanuje bohaterów narodowych. Bo Małysz i Otylia są bohaterami narodowymi!
(28.01.2006, 12:32)
Fanka z ....
Co do Otylii ,
uważam , że ona już poniosla taką karę , że sumienie do końca życia nie da jej spać w spokoju,
to chyba największa dla niej kara ,
nie więzienie , do którego ją tu niektórzy wysylają , bo to nic nie da ,
największa karą , jest sumienie ,
utrata , najukochańszej osoby jaką byl jej brat , z jej winy ,
to największa kara jaka mozna ponieść ,
ona już tę karę ponosi od chwili śmierci brata ,
to byla jej rodzina ,
a przecież sama mogla zginąć ,
gdyby zginęla razem z bratem , wtedy byloby dobrze prawda ?
ale , ze przezyla , to jest żle ,
to wlasnie największa dla niej kara , musi z tym żyć.
(28.01.2006, 11:41)
Fanka z.....
Zamiast , zachwycać się skokami w wykonaniu naszego mistrza w Zakopanem ,
nie wiem dlaczego zaczeto zajmować się sprawą ,
która w moim mniemaniu akurat teraz jest bez znaczenia.
I ta redakcja , powtarza też , bzdety z gazety .
Po co ??
Powtarzam , przyjdzie na to czas , po sezonie , przed nami najwazniejsza impreza , Olimpiada ,
pytam ,
kimu zależy na tym , aby dobić Adama Malysza ??
w kajim celu teraz poakzują się tego typu artykuly??
komu to ma sluzyć ?
bo napewno nie zawodnikowi , która za dwa tygodnie stanie na Olimpijskim rozbiegu skoczni w Pragelatto ,
jeśli marzymy o medalu w Turynie , to powinno się zrobić wszystko aby pomóc zawodnikowi ,
poprzez nie pisanie między innymi takich bzdur ,
Malysz będzie musial ,uporać się z tymi sprawami sam ,
uważam , że to nie nasza sprawa ,
ale to nie pora na to , aby to roztrząsać , teraz ,
po co ta redakcja powiela , bzdury , z gazety,
chyba , ze też zależy im na tym aby zaszkodzić .
(28.01.2006, 11:36)
veelden
Co do afery to sie nie wypowiadam, gdyz poki co nie wierze w nia. "Rzeczpospolita" nigdy nie byla dla mnie wiarygodnym zrodlem.

Co do Otylii - oczywiscie kare poniosla. Wyrzuty sumienia beda jej towarzyszyly do konca zycia, ale faktem jest, ze popelnila przestepstwo i stworzyla zagrozenie zycia dla innych, calkowicie nieswiadomych i niewinnych ludzi i za to powinna poniesc konsekwencje. Ja nie chce, zeby szla do wiezienia, ale jakas kara musi byc, oby sprawiedliwa.
(28.01.2006, 11:26)
fan skoków
Co do Jędrzejczak to nie powinno być dla wyjątku, powinna dostać taką karę jaką dostaje zwykły śmiertelnik i to się dotyczy wszystkich gwiazd sportu. Co do Małysza to rzeczywiście jest najgorszy moment żeby o tym pisać to jest sprawa ewentualnie dla prokuratury a nie prasy itp. Czy Małysz szantażował? Napenwo raz tak było. Bo co to było innego: jeśli rozwiążecie umowę z Federerem kończę karierę. Wszyscy o tym wiedzą, a pisanie nowego artykułu to już szukanie sensacji.
pozdrowienia
(28.01.2006, 11:04)
Lintu
@cynik
Zgadzam się z tobą...
I czuje się głupio... mam już dość słuchania o tych wszystkich polskich aferach!!! Dla wszystkich liczy się tylko KASA... I wywlekanie tych brudów teraz... kiedy zbliżają się zawody w Zakopanem... TO ŚWIŃSTWO!!!
A co do Otylii, uważam że żadna kara nie jest potrzebna... ona została ukarana najsurowiej jak tylko mogła być... straciła brata i nic jej go nie wróci... każdy popełnia będy, ona swój przypłaciła życiem swojego brata.
(27.01.2006, 20:42)
dsdsfdsf4352q
jaaa...Fanka z... masakra co ty piszesz ....aaa parodia maskotka skoki...pl :-) hehe
(27.01.2006, 19:02)
PHL
Norweski spisek z "Rzepą" przeciw Małyszowi??? Hahahaha!!! Ale się uśmiałem ;))) Był już spisek masonerii, Żydzi, scjentolodzy w polityce i kod Leonarda da Vinci, ale czegoś takiego jeszcze nie ;))) Norwegowie z takim zapleczem i potencjałem, z 5-6 zawodnikami, którzy są w stanie wygrywać konkursy PŚ, mają się bać jednego biednego Adasia, który i tak jest bez formy (na razie)??? Muszą go jeszcze "dobijać"??

Może jeszcze wynajdą coś na naszych biegaczy, żeby Hetland, Svartedal, Bjoergen i spółka nie mieli przypadkiem z nimi problemów na trasach w Pragelato???
(27.01.2006, 18:38)
finka
Cóż...wypada tylko powtórzyć pytanie: "Co z tą Polską?" Nigdzie nie idzie dopatrzeć się sprawiadliwości...liczy się tyko KASA, jakby w życiu nie było nic innego co miałoby jakąkolwiek wartość...
A tak w ogóle to każdy przedstawia prawdę jak mu wygodnie...nikomu nie można dziś ufać- ani mediom, ani politykom, ani sportowcom...
(27.01.2006, 16:04)
Milos
Muszę przyznać drodzy internauci - jest problem. Albowiem takie postępowanie firmy Federera może doprowadzić do nieprzyjemnych komplikacji prawnych i w rezultacie straty pieniędzy przez PZN. Nie wspomnę już o moralach polskich zawodników ( a szczególnie Adama M., gdyż ten bardzo nieprzyjemny incydent może doprowadzić do definitywnego zakończenia jego kariery ) i nas, sfrustrowanych kibiców.
(27.01.2006, 15:42)
borsuk
Ja nie wiem czy to norweska prowokacja, trochę mi takie tezy pachną spiskową teorią dziejów. Faktem niezaprzeczalnym jest to, iż Federer miał wyjątkowo dużo do powiedzenia w sprawach polskich skoków. Moim zdaniem dużo za dużo. Nie należy też w mojej ocenie do osób, które powinno się obdarzać zbyt dużym kredytem zaufania. Mówiąc prosto: od początku sprawiał wrażenie lekko szemranego biznesmena. Nikt nie może zaprzeczyć również temu, iż był menadżerem Małysza, na którego bezkrytyczne poparcie mógł nieustannie liczyć, co też Małyszowi sowicie wynagradzał. To wszystko może więc sprawiać wrażenie, iż Małysz w jakimś stopniu jest uwikłany w całą tą aferę z kontraktami Federera z PZN. Póki co, są to jednak tylko wrażenia, a cały ten "bajzel" powinny chyba wyjaśnić jakieś kompetentne organy z prokuraturą na czele. I zamknąc sprawę raz na zawsze.
A co do wątku Otylii - w jej sprawie zachodzą wszelkie podstawy do zastosowania nadzwyczajnego złagodzenia kary (art. 60 par. 2 pkt 3 Kodeksu karnego), więc o żadnym więzieniu nie może być mowy. A gadanie o równych i równiejszych w jej sprawie (przecież sprawa toczy się zwykłym trybem) odbieram jako dyletancki bełkot.
(27.01.2006, 15:41)
daf
"posrodku" piszemy razem - taka mala dygresja, moze sie przyda na przyszlosc... Pozdrawiam.
(27.01.2006, 15:01)
Cynik
"Akurat trafiło na nią" i dzięki temu w ogóle o tej sprawie wiesz, bo znam przypadki niemedialne, identyczne i nikt się głowy sprawcy w takich sprawach nie domaga.
A co kolega Klown powie o pijanych posłach? Bo jakoś im szybko przebaczamy, tzn. ....ehehe, w zależności od prezentowanej opcji, prawda?
(27.01.2006, 14:53)
bzykóś
Dajcie mu naeazie pokój
(27.01.2006, 14:50)
Obywatel = Realista
Komu służy "Rzeczpospolita"? No komu?
(27.01.2006, 14:28)
klown
i ja jestem za tym zeby karac bardzo surowo tych co jezdza po 180 i wyprzedzaja na 3, kilkakrotnie mialem powazne problemy przez takich debili
akurat trafilo na nia:) takim textem sam robisz z siebie klowna, a gdzie powaga sytuacji?
nie rozumiesz tego co napisalem? na wiezienie skladaja sie inne czynniki oprocz predkosci i wyprzedzania np wypadek smiertelny, chyba wyraznie napisalem??
pijanemu kierowcy odbiera sie prawo jazdy i kara wysoka grzywna jesli nie spowodowal wypadku, jesli zas spowodowal to pudło itp.
(27.01.2006, 14:26)
Cynik
@cynik klon, chyba klown

Jakby tak wszystkich co jeżdżą 180 na godzinę i wyprzedzają na trzeciego wsadzali do więzienia, to po drogach, z przyczyn technicznych, bo nie mentalnych broń Boże, jeździłyby same maluchy, pandy i matizy.
A to, że uległa wypadkowi... no cóż, trafiło akurat na nią. Moralną karę poniosła dużo sroższą, niż się komukolwiek wydaje.
Przy okazji, chciałbym aby tak pijanych kierowców atakować z równą zawziętością, co Otylię, bo tym się jakoś zazwyczaj pobłaża...
(27.01.2006, 13:57)
Fanka z ...
@ Cynik

święta racja , wlasnie o czyms takim wspomnialam ,
świetnie to napisaleś ,
więc komu zależy najbardziej na tym aby dobić Adama przed Olimpiadą ??
odpowiedż zawarta jest w twoim komentarzu ,
brawo.
(27.01.2006, 13:48)
cynik klon
Jędrzejczak powinna iśc do więzienia, to tak w ramach sprawiedliwosci, za spowodowanie wypadku (śmiertelnego) zagrozenia na drodze, wyprzedzanie na trzeciego, przekroczneie predkosci i to znaczne (co za glupek jezdzi 180km/h?) i za glupote
(27.01.2006, 13:46)
fan z lasu
biedny Adam, rany, redakcjo jak tak mozesz?
Adam by pchły nie skrzywdzil, a co dopiero machlojki finansowe, Jezus przy nim to maly pikuś
ja to jestem gotow oddac zycie za Adama jak bedzie trzeba
ożenie sie z nim jak bede mógł
Adam rules!!
(27.01.2006, 13:43)
Cynik
@Sędzia
A owszem! Są równi i równiejsi!!!
Tylko wcale nie trzeba ich szukać wśród sportowców - vide FOZ, eSBctwo i wiele, wiele innych spraw!!! Proste?
A to, ze te niepotwierdzone oszczerstwa pojawiają się w prasie na dzień przed konkursem zakopiańskim i to w gazecie, której większościowym udziałowcem jest norweska firma nie jest przypadkiem i tylko ślepiec tego nie widzi.
Biedny, pokrzywdzony PZN, buahahahaha, dobre sobie, koń by się uśmiał.
I w ogóle ! O jakim szantażu mowa ??? To normalne, ze Małysz musiał postawić sprawę na ostrzu noża przed konkursem! Skoro nie wiedział jakiego sponsora ma reklamować, to powiedział, ze nie wystąpi, logiczne dla każdego, kto ma trochę oleju w głowie. A nie wystąpi, żeby mu Fis nie anulował wyniku!!!

A co do Jędrzejczak TO W TAKICH WYPADKACH, gdy na skutek błędu ginie członek rodziny sąd NIGDY NIE ORZEKA jakieś wielkiej kary, dobrze o tym wiadomo, najwyżej "zawiasy". Ale oczywiście tłuszcza wolałaby widzieć Otylię za kratkami. Po prostu.
(27.01.2006, 13:39)
Fanka z .......
O rany , no Redakcjo !!
wy też ??
no dali byście spokój z tymi rewelacjami , może byście tak chociaz nie powtarzali teraz tego ,
jak myslicie , komu zależalo na tym , żeby teraz przed startem w Zakopanem i przed sama Olimpiada , wyciągnąć ponownie te brudy i pogrążyć Malysza ??
ktoś napewno ma w tym swój interes , inaczej nie widzielibyśmy tych rewelacji , które przeciez i tak są znane ,
bo jak bylo to doskonale wiemy , bylo o tym glośno w ubieglym roku ,
ale po co teraz to powtarzać ?coprawda zaczęla Rzeczpospolita , ale po co to ciągnąć ,
zbliżają się Igrzyska , wszystkie oczy będą skierowane na Adama i kiedy uda mu się coś wywalczyć , wszyscy będziemy wrzeszczeć z radości ,
lącznie z tymi , którzy teraz chcą go pogrążyć ,
komuś wyrażnie zalezy na tym , aby Adama Malysza tak dobić , zeby do Olimpiady się nie podniósl.Można wyśledzić , na czyje polecenie dziennikarzyna z Rzecz. , wysmarowal teraz ten artykul .
Na rozliczenie przyjdzie czas , po sezonie ,
Adam tez będzie musial stawić czola , tym sprawom , ale z tym akurat musi się uporać sam.
(27.01.2006, 13:31)
sędzia
@ cynika
Są równi i równiejsi?
Jeśli są winni naruszenia prawa tak Małysz a już na pewno Jędrzejczak ,to kara nie powinna ich ominąć.
(27.01.2006, 12:54)
Cynik
Był czy nie był.... grunt, że szum jest, prawda?
Norgepospolita dokonała kolejnego udanego rozjątrzania.
Brawo, brawo, udało się. Jeszcze tylko żeby Jędrzejczak poszła do więzienia, najlepiej na 25 lat i będzie super....
(27.01.2006, 12:48)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Małysz i PZN - czy był szantaż?
Małysz i PZN - czy był szantaż?

Małysz i PZN - czy był szantaż?

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich