Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Po pierwszej części sezonu, kiedy skoczkowie opuszczali Oberstdorf po inaguracyjnym konkursie Turnieju IV Skoczni, większość kibiców była przekonana, iż faworyt do sięgnięcia po złote medale w lutowych MŚ jest jeden. Mowa o Janne Ahonenie.

Teraz, gdy do mistrzowskich konkursów odliczane są już tylko godziny, a skoczkowie ponownie zmierzą się na skoczniach Oberstdorfu, kwestia tytułu MŚ nie jest już tak oczywista. Fiński skoczek chorował, wyłaczyło to go z rytmu przygotowawczego do najważniejszej imprezy sezonu. Czy stanie się to się powodem gorszego występu Janne? Czy też może choroba wpłynie na lidera PŚ wręcz odwrotnie i przejawi się "wybuchem formy"?
"Przez półtora tygodnia nie ćwiczył, w perspektywie mistrzostw świata w Oberstdorfie to bardzo dużo. Od tego czasu odbył jednak siedem treningów i za każdym razem jest coraz lepiej. Do pierwszego konkursu MŚ zostały trzy dni, liczę, że będzie dobrze." - mówił trener reprezentacji Fińskiej, Tommi Nikunen.

Kto zatem, według szkoleniowca ekipy Finlandii jest faworytem do zdobycia złota i medali pozostałych kolorów w Oberstdorfie?
"Na K90 Hoellwarth, Morgenstern, Ljoekelsoy i oczywiście Małysz. Ta czwórka plus Ahonen i Hautamaeki jest bardzo równa i mogą zadecydować noty za styl. W tej sytuacji większe szanse na zwycięstwo dawałbym Austriakom, stracić mogą tu Małysz i Ahonen. Na dużej skoczni wygra Małysz. Nie chodzi tu o kurtuazję względem Polaków. Wygra, bo na takich obiektach jest teraz najlepszy i nawet Janne nie będzie mógł nawiązać z nim walki." - tłumaczył Nikunen.

Finowie z pewnością będą walczyć o obronę złotego medalu z Predazzo z 2003 roku. Janne Ahonen, Matti Hautamaeki i Risto Jussilainen - tych skoczków, prezentujących obecnie najwyższy poziom w drużynie, powinnyśmy zobaczyć w składzie na konkursy drużynowe. Kto skompletuje ekipę? Jak mówi Nikunen, obsada czwartego miejsca będzie kłopotem:
"Przede wszystkim cieszy mnie forma Mattiego Hautamaekiego. Wiedziałem od początku sezonu, że będzie skakać daleko. Na treningach tak było, ale na zawodach sobie nie radził. Teraz pokazuje, że kryzys ma za sobą. Myślę, że jednak teraz mam trzech równych skoczków, problem jest tylko z obsadą czwartego miejsca na drużynówkę. "
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2005 - wszystkie artykuły
Komentarze
Mateusz
Liczę na ciebie ADAŚ mysłę że wygrasz ale nawet gdybyś nie wygrał to i tak będę zadowolony ,bo przecierz nie jestes maszyna do wygrywania ,ale pokaż tym Ahonenom
, Shmitom i innym co potrafisz .Leć Adaś po złoto i po Mazurka Dąbrowskiego
(18.02.2005, 15:46)
wojtekiki
co to znaczy "czy stanie się to się" ???
(16.02.2005, 21:10)
Asia S.
Oj Adasiu. Wtgrasz i znow bede tak szczesliwa jak po kazdym Twoim sukcesie; wiekszym czy mniejszym. Dla nas i tak - zawsze najlepszy. A IO sie nie przejmujcie; choc mowie to do Was to do dzis mam zal do Kasai Waltera H i Ammana bo to on namieszał. lotem poni podzielic sie Małysz i Hannawalld bo to oni wtedy byli najlepsi. A w sobote-nie widze innego zwyciezcy jak Adam. "Zwycieztwo jest przeciez dla Adama:)"
(16.02.2005, 20:02)
seba
adaś jest misztrzem
(16.02.2005, 20:01)
Himena
Ziober - uważaj bo uwięrzę - jeszcze się rozczarujesz! Aho, Matti i Risto postarajcie się!
Nikunen: bredzi prze gorączkę - żart! Ale jestem w stylu Clio trzymam kciuki za Finów! A szczególnie Janne i Mattiego!
(16.02.2005, 19:42)
uskotko
no nieee, znów wszystko wina Hofera i Tepesa. Tylko nie wtedy, kiedy Adam wygrywał.
Ludzie, dajcie na luz.
(16.02.2005, 18:37)
Ziober
Pierwsza 10 na k-90
1.Małysz
2.Hautameki
3.Morgerstern
4.Ahonen
5.Speatch
6.Kasai
7.Hoelwarth
8.Ljoeksoley
9.Damjan
10.Mateja
Nie sądze aby ktos wygral z Hautamekim i Malyszem.Janda juz zgasnal.Ahonen bedzie poza podium a niemcy moga sprawic niespodzianke
(16.02.2005, 18:33)
Elvis
Zgadzam się z Wami, gdyby nie ta dziura Adam miałby złoto.Ileż to już razy Hofer i Tepes kręcili zawodami, wcale bym się nie zdziwił gdyby w Oberstdorfie było podobnie, obym się mylił...
(16.02.2005, 17:36)
vegx
to dziwne co mowi nikkunen...
zdaje mi sie ze malysz ma wieksze szanse na k90 niz na k120, ale wierze ze bedzei 2x złoto
A swoja droga to małysz tez troche nie trenowal, w zasadzie to tylko odpoczywal kiedy inne ekipy mogly sie wzmocnic i wyeliminowac bledy.
Adam bedzie taki jak w zakopanem a inni od tego czasu troszke potrenowali. No, ale na + mozna zaliczyc to ze odpoaczal co pozwoli mu oddac rowne skoki... tak mysle...
(16.02.2005, 17:29)
Adam K.
@indor - dobrze , że przypomniałeś o pechu Małysza ze skoczni K-90 w Salt Lake City (konkretnie w Park City). Rzeczywiście - gdyby nie ta nieszczęsna dziura, którą zrobił N. Kasai, wielce prawopodobne, że Adam zostałby mistrzem olimpijskim... Wielkie pretensje mam przede wszystkim do niejakiego Waltera H. Miejmy jednak nadzieję, że w Pragelato Adam wreszcie zdobędzie ten najbardziej oczekiwany tytuł. Będzie mógl wtedy z dumą stawiać się na równi z Jensem Weissflogiem i Matti Nykaenenem...
(16.02.2005, 16:16)
mmm_krakow
Jeśli chodzi o K-120 w Oberstdorfie radziłabym się cofnąć do MŚ Oberstdorf 1987 :))))) I popatrzeć że zwycięzca z dużej skoczni nigdy na niej nie wygrał podczas TCS, hehe
Może to jednak dobra wrózba dla Adasia ;))))))))))))))))))

Janda, Widhoelzl - jakoś ich nie widzę w gronie faworytów, na tej samej podstawie, co pisałam o Zakopcu. Konkursy będa przy sztucznym świetle, a obaj noszą soczewki.
(16.02.2005, 15:05)
uskotko
@mmm
no, nie tylko z Hollim przegrał, ale jeszcze z dwoma innymi. I jakoś nie widzę, co do tego ma trener. Ahonen jest jednym z nielicznych zawodników, którzy skaczą mniej więcej równo niezależnie od trenera reprezentacyjnego - pewnie dlatego, że większe znaczenie ma w Finlandii trening klubowy pod wskazówkami trenera osobistego. Brąz na skoczni dużej był dla Janne - nie oszukujmy się - porażką. Walczył o złoto, godził się ze srebrem, a skończyło się na brązie. Nie nam oceniać zawodnika i jego nadzieje+reakcje, ale można sobie wyobrazić, że podczas MŚ we własnym mieście liczył na najwyższe laury. Na K90 startował wyraźnie podłamany psychicznie, poza tym nie miał szczęścia do warunków. mmm - innymi słowy: odsyłam do wcześniejszej wypowiedzi nt. oceniania preferencji zawodnika poprzez pryzmat jednego konkursu.
(16.02.2005, 14:35)
uskotko
pewnie, że Was prowokuję, a jak?! :D Jestem strasznym prowokatorem. Ale tak naprawdę to piszę to, co myślę - a tak naprawdę nikt nie wie, co będzie na mistrzostwach. Janne Ahonen BYŁBY faworytem, gdyby nie jego choroba z następczą absencją w skokach. Nikt nie wie, co Jasiek pokaże w Oberstdorfie. Adam Małysz w ciągu ostatnich lat pokazywał, że podczas wielkich imprez jest bardzo silny. Pozostali zawodnicy z czołówki - Holli, Morgi, Jakub, Roar czy nawet Matti - po prostu powtarzam nazwiska, jakie wymieniają spece. A przecież jest całkiem możliwe, że rozbłyśnie nowa gwiazda, która zadziwi wszystkich - może i Kamil Stoch? Czemu nie?

Nikt z nas nie jest jasnowidzem - no chyba że jest - ale prognozować można. To niezła zabawa. Byle opierała się na konkretnych wiadomościach i faktach. Pozdrawiam!
(16.02.2005, 14:27)
mmm_krakow
Małysz faworytem na dużej? A może stracić na średniej???
Przepraszam, ale pan trener chyba nie myje oczek, albo spożył zbyt dużo "Finlandii" w płynie, bo opowiada bzdury. Janne nie zalicza się do faworytów? Taki tekst o swoim zawodniku?
@uskotko
Jakoś Janne z Lahti ma brąz z dużej skoczni, a nie K-90, gdzie przegrał z Hoellwarthem :D
Przypomnij sobie, kto był trenerem Finów w 1997 roku, to może zrozumiesz :D Dlaczego Janne we wcześniejszym okresie lepiej skakał na średnich skoczniach.
Chodzi o technikę skoku :D
(16.02.2005, 14:24)
daf
@uskotko, piszesz, że Schmitt po 1,5 miesięcznym niebycie wygrał niespodziewanie na K-116, no to teraz mamy prostą analogię z Janne Ahonenem - skoro wówczas Schmitt wygrał niespodziewanie, to dlaczego teraz Ahonen jest w grnie faworytów?
(16.02.2005, 14:20)
ADAM fan
tak, czy inaczej - liczę, że Adam przywiezie nam medale nr 5 i 6 z tych MŚ... a jaki będzie ich kolor? Każdy będzie ładny, ale jednak poprosiłbym o złoty : )
(16.02.2005, 14:16)
daf
@indor
mam wrażenie, że uskotko troszkę nas tu prowokuje.
(16.02.2005, 14:15)
uskotko
tzn. Martin wygrał tylko raz przed MŚ w Lahti w 2001 :)
(16.02.2005, 14:12)
uskotko
obawiam się, że jeśli Stoch wygra MŚ, to niewiele z niego pożytku mieć już będziemy. Chyba że będzie miał wokół siebie ludzi, którzy o niego zadbają - by nie podzielił losu wieluuuu talentów. Nie zgadzam się natomiast z twierdzeniem, że przed MŚ Adam wygrywał na zmianę z Martinem. Jakie na zmianę??? Od Turnieju 4 Skoczni wygrał przecież tylko raz, w Hakubie (Adam chyba znów wpadł w dziurę :) a na pewno w dołek - aklimatyzacyjny). Jego zwycięstwo na 116 było wielką niespodzianką - po 1,5 miesiąca słabszej dyspozycji.

Ach, to był konkurs... :)
(16.02.2005, 14:09)
indor
@uskotko
no niby miał ale złoto to złoto, a taka okazja jaką miał wtedy może się już nie powtórzyć...Ty nie żałujesz, że przez takie coś przegrał najważniejsze dla sportowca trofeum???
(16.02.2005, 14:07)
misia(svenka)
No no no...ten Nikunen coś troszkę naciąga sprawę. Zgadzam się z nim jednak, że noty za styl będą odgrywały bardzo dużą rolę. Trzymam kciuki za Adasia i wierzę, że przywiezie nam złoto!
(16.02.2005, 14:04)
uskotko
oj wiem, że wpadł! Facet to ma pecha... Skakało ich po tym nieszęsnym Kasaiu tyluuu, a akurat Adam musiał wpaść! No ale medal miał - napewno nie wolałbyś, by skończył na miejscu czwartym, prawda?
(16.02.2005, 14:03)
daf
@uskotko
rzeczywiście sport to nie matematyka, a już na dzisiejsze szanse obu panów wpływ MŚ z Lahti czy Predazzo jest tylko symboliczny, dlatego przywoływanie statystyk mija się nieco z celem. Przed MŚ w Lahti Małysz wygrywał seryjnie, na zmianę ze Schmittem, przed MŚ w Predazzo skakał nieźle, ale do formy z 2001 roku wiele my brakowało, a w konkusie był zdecydowanie najlepszy - to dowód, że spekulacje to tylko demagogia, bo na zawodach naprawdę wiele się może zdarzyć łącznie z tym, co było w Pralegato, czyli Stoch zajmie lepsze miejsce niż Adam (nie miałbym nic przeciwko, gdyby to oznaczało np. drugie miejsce dla Małysza :))) )
(16.02.2005, 14:02)
indor
Ale wtedy naprawdę wpadł - to było przecież widać, ja naprawdę wolałbym, aby Adam przegrał bo nie był w formie, a nie przez niedopatrzenie sędziów, którzy nie poprawili zeskoku po upadku zawodnika na najważniejszych zawodach!!!
(16.02.2005, 13:56)
uskotko
z całym szacunkiem do Adama - on jakoś zawsze ma pecha i wpada w dziury po innych skoczkach. A słyszeliście, by jakikolwiek inny zawodnik z PŚ narzekał na coś takiego? Jakieś tu przekręty są...

No ale jedni skarżą się na dziury, inni na kombinezony, jeszcze inni na katar. Jak w przysłowiu o baletnicy...
(16.02.2005, 13:50)
indor
Adam podczas IO na K120 przegrał przez swoje skoki, a na K90 przez to,że wpadł w dziurę po upadku Kasai - daje sobie rękę odciąć, że gdyby nie to byłby pierwszy (sumę skoków miał przecież taką samą jak Ammann), a w pierwszej serii skoczył dalej (Adam - 98,5, Ammann - 98) i w drugiej serii skakałby jako ostatni. Do tej pory nie mogę odżałować, że przez ten pech Adam nie zdobył złota.
(16.02.2005, 13:45)
indor
@uskotko
Ale nawet Adam sam mówił, że na średnich skoczniach lepiej się czuje.
Ale ja nadal nie rozumiem skąd teraz - po 9 miejscu Adama w Pragelato nie daje większych szans innym zawodnikom...może to wszystko przez warunki i skoki Adama były rzeczywiście dobre, już nie wiem..
Jeżeli chodzi o mnie to wolałbym, żeby Adam wygrał na K90, bo miałby 3 tytuł na sredniej skoczni pod rząd..
Zauważyliście,że przed tymi MŚ nie ma zdecydowanego faworyta - przed Lahti był Małysz, przed Predazzo Hannawald, a teraz:
niby Ahonen, ale nie wiadomo do końca jak jest z jego formą
Małysz-po Zakopcu byłem większym optymistą, teraz nie wiem
I tak samo z Austriakami, Hautamaekim, Lyoekelsoeyem..
Szkoda, że odwołali trening, bo czegoś możnaby było sie dowiedziec.
(16.02.2005, 13:40)
uskotko
W Predazzo Adam wygrał na obu skoczniach, więc w ogóle nie widzę potrzeby o tym wspominać.

W SLC też był niżej na K90 niż na K120, a w Lahti miał po prostu pecha, bo byłby wygrał na K116, gdyby nie warunki, o których się tak szeroko wszyscy zawsze rozpisują. Jeśli porównać (jeśli Ci się, daf, oczywiście zachce) występy obu panów na skoczniach średnich oraz na dużych, nie wyjdzie nic innego jak właśnie przewaga Janne na tych pierwszych, a Adama na tych drugich. Prosta statystyka.

Choć oczywiście sport to nie matematyka. Ale też przewidywania i prognozy to nie wyniki, nie?
(16.02.2005, 13:34)
daf
to ilu jest tych indywidualnych "złotych" na średniej wśród obecnie skaczących? Coś pamięć zawodzi... ZNAWCĘ SKOKÓW
(16.02.2005, 13:29)
daf
@uskotko
zaraz zaraz, a Predazzo? Przypomnij mi, bo nie pamiętam, kto tam wygrał na średniej skoczni?
(16.02.2005, 13:25)
lzk
Mysle że na jednej skoczni Adam wygra na 100% i do tego pobije na pewno rekord na skoczni K90 LEĆĆĆĆĆ ADAM I STOCH ZEBY Z MATEJĄ BYLI W ! 20
(16.02.2005, 13:16)
uskotko
I Wy ludzie uważacie się za znawców skoków??? Dobre sobie. Tylko dlatego, że Adam nie wygrał na dużej skoczni w Lahti - BO MIAŁ MNIEJ SZCZĘŚCIA niż Martin Schmitt - a wygrał na K90, uważacie, że jest lepszy na średnich skoczniach??? Buahahahaha. Zapominacie chyba, kto ma najwięcej z obecnych skoczków zwycięstw na skoczniach średnich oraz (jedyny) indywidualny tytuł MŚ ze skoczni właśnie średniej: mianowicie Janne Ahonen. Adam Małysz zawsze lepiej radził sobie na skoczniach większych, a Janne zawsze na mniejszych, i Tommi Nikunen ma 100% racji.

I nie zapominajmy, że Ahonen NIE lubi Schattenberg K120 - a w tym sezonie wygrał tam tylko dzięki swojej super formie, której prawdopodobnie już nie ma... To jedna z jego najmniej lubianych skoczni. Adam jest pretendentem do tytułu na K120.
(16.02.2005, 13:02)
daf
hehe, indor, masz rację - do dalszy ciąg podchodów. A może asekuranctwo Nikunena, bo Janne po chorobie na treningach nie błyszczy? Piernik wie...
(16.02.2005, 12:46)
indor
Dziwne jest to, co on gada - Adasiek zawsze jest faworytem na skoczniach średnich - a już w Oberstdorfie nigdy mu tak super nie szło.
Ale najbardziej dziwi mnie to zdanie:
"Nawet Janne nie będzie mógł nawiązać z nim walki"- pierwszy raz słyszę coś takiego, żeby trener nie wierzył w swojego zawodnika.
A na jakiej podstawie Nikunen wyciąga te wnioski o Adamie, skoro w Paragelato był dopiero 9 ??
Wniosek: wojna psychologiczna - starcie drugie
bo pierwsze to Kojon i jego cudowne kombinezony
(16.02.2005, 12:37)
daf
Simi już raz wyskoczył jak diabeł z pudełka... :)
I chyba wystarczy... :) Prędzej Kuettel.
A o Jandzie jest cicho, bo on jednak złapał mały dołek, w dodatku wieczorne konkursy wyjątkowo mu nie "leżą". Ponoć ma to związek z jego przypadłością wzrokową.
(16.02.2005, 12:09)
andbal
A Simi ?
(16.02.2005, 12:00)
Karolcia:-)
Ja myślę,że Nikunen próbuje trochę zmylić zawodników tą wypowiedzią.Ahonen napewno jest w dobrej formie,chociaż Ja osobiście trzymam kciuki TYLKO za Adama!
(16.02.2005, 11:59)
daf
Ech, Bull... to Redaktorzy są jacyś tacy nadwrażliwi...
(16.02.2005, 11:57)
RagingBull
Ehhhh ojciec.... Coś ty taki ostatnio przeciwny redaktorom pewnego serwisu o skokach..???
Pozdro !!!
(16.02.2005, 11:52)
Caro
podium k120:Lyokeysoy,Malysz,Ahonenk90:Małysz,Ahonen,Janda.
(16.02.2005, 11:48)
Gosiak
Adam jest przeciez silniejszy na mniejszej skoczni- to przeciez tu sie liczy sila odbicia... Adam wygra ale na K-90
(16.02.2005, 11:47)
daf
Hehehe, wychodzi na to, że trener Finów zachowuje więcej obiektywizmu niż co poniektórzy Redaktorzy Pewnego Serwisu Poświęconego Skokom Narciarskim...
(16.02.2005, 11:42)
RagingBull
Ano, nie można zapominać o Jandzie, bo to on może sie okazać najlepszym zawodnikiem MŚ. Oczywiście nie mam nic przeciwko, żeby sie spełniły proroctwa Nikunena...:P:P:P. Ciekawe czy Suomi też mają przygotowany cichcem jakiś magiczny kombinezon.....:P:P
ADAM DO BOJU !!!
(16.02.2005, 11:35)
kibic
Czemu wszyscy pomijają Jakuba Jande?? Nie zdziwcie sie jak Czech wszystkich zaskoczy.
(16.02.2005, 11:29)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Nikunen:
Nikunen: "Na dużej skoczni wygra Małysz"

Nikunen: "Na dużej skoczni wygra Małysz"

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich