Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Podczas kongresu FISu, który odbył się w weekend w Zurychu, a w którym udział brały komisje skoków narciarskich i kombinacji norweskiej, podjęto bezprecedensowe decyzje w sprawie przeprowadzania konkursów skoków. FIS dopuścił możliwość zmiany belki startowej w trakcie tej samej serii zawodów, zaproponował także system punktowy w zależności od siły i kierunku wiatru na skoczni. Obie zmiany mają na celu redukcję ryzyka oraz minimalizację wpływu warunków pogodowych na ostateczną ocenę skoku i przetestowane zostaną podczas zawodów Letniej Grand Prix.

Do tej pory jedyną możliwością, jaką mieli organizatorzy i jury zawodów, w przypadku gdy zbyt silny wiatr przedni zagrażał bezpieczeństwu zawodników, było przerwanie serii i rozpoczęcie od nowa ze zmienionego rozbiegu, co znacząco wpływało na czas przeprowadzenia konkursu. Zaproponowany przez FIS system bonusowy polega na przyznawaniu dodatkowych punktów zawodnikowi, który oddał skok z krótszego najazdu niż pozostali. Dokładna ilość punktów ma zależeć od obiektu, na którym rozgrywane są zawody.

Decyzja FISu jest odpowiedzią na wzrastającą krytykę środowiska skokowego w kwestii zbyt długich skoków oraz narażania zdrowia zawodników. W ubiegłym sezonie wielokrotnie byliśmy świadkami upadków wynikających ze zbyt dużych prędkości na progu, niedopasowanych do warunków panujących na skoczni. Nowy system ma zminimalizować ryzyko i jednocześnie zapobiec wydłużaniu zawodów.

Druga innowacja polegać ma na ocenianiu skoku w zależności od warunków powietrznych. Jeśli w trakcie oddawania skoku przez zawodnika wiatr przekroczył tzw. korytarz powietrzny (ustalony przez jury przed konkursem zakres wiatru, przy którym zezwala się na skok), zawodnikowi przyznaje się bądź odejmuje punkty - w zależności od siły i kierunku wiatru. Ma to zredukować różnice punktowe wynikłe z nierównych warunków powietrznych i umożliwić bardziej sprawiedliwą ewaluację.

Ostateczne decyzje i ustalenia szczegółówe mają zostać zatwierdzone pod koniec maja podczas kongresu FISu w Dubrowniku.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« kwiecień 2009 - wszystkie artykuły
Komentarze
Furtian
Teraz najdalsze skoki w Planicy to będzie 200 metrów.
(08.05.2009, 19:49)
maniolka
Ale mieszają w tych skokach!!! !Lekka przesada.......
(26.04.2009, 11:11)
koniec
i tak oto skończą się prawdziwe skoki narciarskie
(24.04.2009, 10:05)
fan skoków
@!!
Sędziowie mają poprostu swoich pupilków z Austriakami na czele. Np. I konkurs w Willingen 1,7 pkt tyle wynosiła różnica jak pamiętamy. Morgenstern dostał bardzo wysokie noty nawet jedną 20 mimo słabego lądowania. Większość skoczków w jego sytuacji dostałoby napewno niższe noty.
(21.04.2009, 23:15)
hehe
Pisz, koniec portalu skokinarciarskie :P
Może się ktoś obudzi i przypomni sobie, że portal prowadzi.
(20.04.2009, 17:30)
Obergruppenfuhrer
to juz nie sport, to cyrk.
(20.04.2009, 09:36)
krwisty
Jeżeli ktoś nie widział tak jak ja ,to u góry strony jest ankieta pt."Ulepsz z nami nasz serwis" .Znajduje się już kilka dobrych dni i bardzo może pomóc nam kibicom w tworzeniu tej świetnej strony.A więc wypełniajcie ankietę i piszcie w niej co Wam się podoba, lub co Was boli.Sądzę że redakcja weźmie sobie do serca nasze uwagi które mogą być bardzo pomocne w dalszym tworzeniu strony.Przypominam że ta strona jest tworzona przez kibiców dla kibiców czyli przez nas dla nas.Do dzieła ci co jeszcze nie wypełnili ,ja obudziłem się wczoraj ale sumiennie wypełniłem pytania he he;-)
(19.04.2009, 13:57)
patrycja 381
tak krwisty, LGP zaczyna sie drugiego sierpnia w Courchevel
a poza tym jestem ciekawa czy te nowe przepisy sie sprawdza... nie jestem do nich do konca przekonana.no coz, poczekamy zobaczymy...
(19.04.2009, 13:42)
krwisty
@azja prawdopodobnie drugiego sierpnia w Courchevel.
(18.04.2009, 13:10)
krwisty
@Gajduszówka na portalu bratnim rozwinęliśmy pod kreską bardziej ten temat.Grubą kasę mają jedynie od sponsorów których sami muszą sobie znaleźć ,lecz żeby łatwo było znaleźć dobrze płacącego sponsora to trzeba najpierw zabłysnąć formą i zdobyć bardzo dobre miejsca.Zresztą policz 30 tys .franków za pierwsze miejsce to nie żadna symboliczna kasa tylko ok 85 tys.PLN.I teraz przykładowo taki Adam czy inny zawodnik łapie mega formę i ten błysk i wygrywa np.11 konkursów w sezonie lub więcej.Pomnóż sobie to wyjdzie Ci prawie milion złoty z samych wygranych w sezonie. A wg.nowych przepisów zarobi tylko ponad 300 tys. złotych.Widzisz różnicę?700 tys.PLN odda kolegom w imię durnych przepisów.Przecież nawet dla bogatego Adama milion drogą nie chodzi ,a dokładniej 700 tys.PLN .Wiadomo że nikt nie obiecywał skoczkom że zawsze będą mieli taką kasę za wygrane ,lecz dlaczego im ujmować zamiast dodawać?Dlaczego nie stworzyć osobnej puli dla słabszych skoczków,a nie uszczuplać nagrody najlepszym?Dlaczego grubasy z FIS swoich wynagrodzeń nie zredukują o 1/3??Przecież oni życia nie narażają tak jak skoczkowie a wypłaty mają solidne.Przecież skoki to najbardziej dochodowa i ogladana dyscyplina narciarska...@!! zgadzam się z Tobą ,jak zawsze zresztą ;-)))))
(18.04.2009, 13:06)
azja
Przepraszam, czy ktoś wie, kiedy zaczyna się LGP? Bo właśnie zamierzam jechać na jak najwięcej konkursów, które będą się odbywać jeszcze podczas letnich wakacji. Proszę o odpowiedz, będę bardzo wdzięczna :)
(18.04.2009, 12:53)
!!
Jaka to motywacja skoro i tak dostaną kasę za nic ?
Najlepszym się nic nie dzieje ?
Zabierają im pieniądze za ciężką harówkę, bo żeby być w tej 10-tce trzeba się zdrowo teraz nachapać, to nie takie proste tam być.
Skoczkowie i tak mało zarabiają ci najlepsi w porównaniu z innymi dyscyplinami a teraz jeszcze im zabiorą.
Jak ktos chce zarabiac to niech sie bierze do roboty i wskakuje do 10-tki, kto im nie każe?
Za nic, kasy nie ma, nawet w pracy zawodowej za nic nie płacą.
(18.04.2009, 11:51)
Gajduszówka:)
Jakie okradanie człowieku, czołówce się nic nie dzieje, zarabiają grubą kasę!Jakby okradali ludzi biednych to by się można było oburzać. A tak to będzie motywacja dla slabszych zawodników.
(17.04.2009, 12:47)
!!!
To okradanie z pieniędzy najlepszych zawodników świata.
Jak chcą nagradzać innych tych co wąchają ogony to nie kosztem najlepszych, niech Hoffer sam za to płaci.
(16.04.2009, 13:23)
DO REDAKCJI
A co z konkursem TYPUJ MISTRZÓW ŚWIATA???/

http://sk okinarciarskie.pl/index.php?a= news&b=pokaz&id=7671
(15.04.2009, 21:02)
nareszcie
30 zawodników będzie zarabiać! To najnowsze info.
(15.04.2009, 16:37)
koleś
to jest pytanie
(15.04.2009, 15:25)
koleś
a to bedzie wprowadzone w przyszłym sezonie na 100%
(15.04.2009, 15:25)
!!!!
"Pupilek" Małysz przegrywa z oszustami. Można się nieźle wkurzyć!
(15.04.2009, 14:25)
!!
Może i Amman nieco markował te telemarki ale odkąd publicznie zaczęto na to zwracać uwagę i sam Pointner poszedł do sędziów popyskowac jak to krzywdzą na początku sezonu jego zawodnika, odtąd Amman zwracał na to uwage i tylko slepy nie widział, ze zaczął lądować bardzo poprawnie.
Ale nie ma to jak nazywać zawodnika oszustem co ?
Z resztą nie pierwszy raz to czytam, tylko dlatego, ze okazywał się lepszy od czyjegoś pupilka, na początku sezonu a Gregor to niby tak pieknie zawsze lądował ?
Nie jeden raz sędziwie byli ślepi.
Bo wcale tak pieknego stylu nie posiada.
(15.04.2009, 12:11)
ja
budujcie wiatrołapy
(14.04.2009, 23:45)
Martuśka
teraz to dopiero Schlierenzauer będzie pokazywał sędziom gdzie mają się puknąć, Schlierenzauer i myślę, że nie tylko on
(14.04.2009, 21:29)
Evill
@głos rozsądku
Że Ammana oceniają za wysoko to ich rzecz, ale mają pewien sprawdzony system, nie muszą brać nie wiadomo jakich czynników z kosmosu. Bardzo dobrze pisze @Bartt: każda skocznia, dzień, zawodnik: wszystko jest inne ciągle i trzeba by było niezwykłych umiejętnosci by zrobić system taki sprawiedliwym. No a sędziowie od stylu, no cóż ja już się przyzwyczaiłem. Mają "piękne" (jak to ktoś określił, to nie moja myśl) zasady skoro np. oceniają Neumayera niżej "z reguły" o czym wszyscy wiedzą (albo Sagen: o tym nie wszyscy wiedzą a mnie to wkurza). Ale noty są w skokach od lat i muszą być, bo co to by było jakby Loitzl nie dostawał wyższych not gdy naprawdę zasłużył. Natomiast jak wprowadzą to to będą musieli odebrać złoto Benkovicowi i Bystoelowi. Ale ja myślę że jeszcze sie opamiętają.
(14.04.2009, 17:42)
!!!
Jestem za tym aby było jak jest, czyli jak dotąd.
To sport na wolnym powietrzu jak świat światem, tego nikt nie powinien ruszać ani zmieniać.
Wiatr jest częścią tego sportu, czasami zdarza się, ze komus bardziej podwieje a innemu mniej ale tak już jest.
Po tych zmianach jakie chcą wprowadzić, można powiedzieć, że medale z IO już w zasadzie są rozdane, tylko jeszcze Hoffer musi sie zastanowić komu je dać i wszystko będzie dla niego OK.
My nigdy się nie dowiemy, kto w jakim korytarzu skakał, my tego nie widzimy.
To dopiero będzie manipulacja, szkoda słów.
(14.04.2009, 16:47)
daf
PS. Tylko czy oni zdają sobie sprawę z tego, jaką odpowiedzialność na siebie biorą - do niedawna jak coś komuś źle poszło, to mógł ponarzekać na aurę. Od najbliższego konkursu obrywać będą organizatorzy! Słusznie czy nie - zawsze znajdzie się ktoś, kto zarzuci im manipulację... W sumie to Tepesowi się może będzie mniej zbierało, bo już nie będzie miał takiego wpływu na długość skoku manewrując wynikami pomiarów wiatru - teraz będzie BONUS (do niedawna ten bonus nazywał się Tepes, a teraz?).
(14.04.2009, 16:23)
daf
Na dzień dzisiejszy dla mnie to idiotyzmy - konkursy pokażą, jak będzie naprawdę. Jakkolwiek by na te zmiany nie patrzeć to trudno oprzeć się wrażeniu, że Hofer do spółki z sędziami chcą odebrać naturze wpływ na wyniki konkursu i przydzielić go arbitralnie sobie... Nie wiem co gorsze... (a właściwie to wiem, ale nie powiem)
(14.04.2009, 16:19)
Bartt
Weźcie też pod uwagę to, że każda skocznia jest inna - ma inną długość najazdu, kąt nachylenia najazdu, długość zeskoku itp itd.. Nie mówiąc już o tak oczywistych rzeczach jak punkt konstrukcyjny czy HS. Wynika z tego, że dla każdej skoczni powinien obowiązywać osobny algorytm odejmowania/dodawania metrów czy tam punktów w zależności od belki. Np. na mamucie jedna belka różnicy to może być 5 metrów w długości skoku, a na skoczni K-90 to może być raptem metr, albo i mniej. Zresztą nawet niektóre skocznie K-120 znacznie się od siebie różnią, np. na K120 w Lillehammer skacze się zupełnie inaczej (dalej) niż u nas na K120 w Zakopanem. No i na przykład róznica pomiędzy skokiem z 11 i 14 belki nie musi być taka sama, jak różnica pomiędzy skokiem z 1 i 4 belki... Moim zdaniem nie da się ustalić sprawiedliwych przeliczników.
(14.04.2009, 14:55)
głos rozsądku
@Sadzio
Ale "on sam " markuje telemarki by z góry wyglądały na prawdziwe.
Gdyby tego nie robił, to wina by była po stronie sędziów.
(14.04.2009, 12:46)
Sadzio105
Od wielu lat słyszeliśmy o patriotyźmie Hoffera i Tepesa. Z tych zasad wynika, że nikt z poza czołówki nie może zająć dobrego miejsca. Żenua.

@Głos Rozsądku

Zanim zaczniesz Ammanna wyzywać od oszusta musisz wiedzieć, że nie on sobie wystawia ocen, a 5 siędziów się chyba nie myli ^^.
(14.04.2009, 12:33)
głos rozsądku
@Evil
Tak jak biorą wysokie noty dla oszusta Ammanna (według sympatii do konkretnych skoczków :P)
(14.04.2009, 12:09)
alfons6669
@Artello
Žonty bym do tego grona nie zaliczył, jego sukcesy napewno nie były przypadkowe.

(14.04.2009, 10:40)
Evill
@głos rozsądku
Widzisz, sam(a) o tym piszesz, to nie będzie sprawiedliwe, to raz. A po drugie, czy wiatr musi być taki sam na całej długości zeskoku. Nie. Więc jak będą brali te coś do tej żałosnej noty. Będą liczyć średnią?
(14.04.2009, 10:20)
głos rozsądku
Czy noty za styl też sumujecie na kalkulatorze, czy macie podane na ekranie? Teraz też nie wiecie, który będzie skoczek jak widzicie jego odległość, więc o co chodzi. To będzie taka sama "nota" dodawana lub odejmowana automatycznie, taki "czwarty liczony sędzia" .
No i tak naprawdę to woda na młyn Małysza. Przeciez jako niższy skoczek potrafi się "silniej" wybić (bo mniej waży) i mniej mu służą wiatry pod narty (bo ma mniejsza powierzchnię lotną) a za wiatr w plecy (który jemu nie przeszkadza będzie dostawał dodatkowo bonifikatę.
Niestety stracą na tym wszyscy wyżsi niż 170 cm skoczkowie.
(14.04.2009, 10:02)
koleś
wolalbym zeby to nie przeszlo
(14.04.2009, 09:49)
ja12345467
Żal np. R. Mateja skacze z 23 belki 135m a A. Małysz 100m z 15 Kto wygra ? kalkulatory w dłoń
(14.04.2009, 09:20)
Koment
Żałosne!!! teraz bedziemy ogladac skoki tylko z kalkulatorami w reku mam nadzieje ze to nie przejdzie!!! :(
(13.04.2009, 16:21)
Artello
I jeszcze Żontów :)
(13.04.2009, 12:54)
Evill
@kelfes
Raczej przez ten system namnoży sie Benkoviców, Urbanców, Yumotów i im podobnych :P
(13.04.2009, 12:20)
kelfes
przez ten system sezon bedzie jezscze bardziej zdominowany przez 1-3 zawdoników niz w tym
(13.04.2009, 03:02)
Mysiunia
oby tylko nie przesadzili w druga strone. FIS ma tendencje do przesadzania w jedna albo w druga strone. trzymam kciuki tym razem za zloty srodek
(12.04.2009, 23:40)
Martuśka
@nannerl
a widzisz po prostu działaczą FISu leży na sercu wykształcenie polskiej i nie tylko młodzieży, a ja tak skrytykowałam ten jakże szlachetny pomysł, aż mi wstyd...
(12.04.2009, 21:58)
b
w Zurychu nie odbywał się żaden kongres FIS, jako, że ten odbywa się co dwa lata i akurat przypada w przyszłym roku, tylko tzw. Spring Meeting komitetu skoków, różnych komisji i podkomisji ..... zasadnicza różnica dla wtajemniczonych
(12.04.2009, 21:04)
ja
Tylo strzelba i strzelać! Tragedia!!!
(12.04.2009, 18:36)
Evill
@nannerl
Takie straszno-śmieszne :)
(12.04.2009, 16:13)
nannerl
@Martuśka
pomyśl ile będziemy mieć przy tym zabawy ^^ a o ile się podniesie poziom matematycznego wykształcenia ludzi na świecie, jeśli będą siedzieć przed TV i nieustannie wykonywać takie skomplikowane działania!! Na testach gimnazjalnych i maturach będą się teraz pojawiać zadania typu: oblicz, który skoczek wygra, jeśli....... xD
(12.04.2009, 12:51)
Andrzej
Jako fizyk widzę problem w tym, że nie istnieje obiektywny wzór stuprocentowo uwzględniający wpływ długości rozbiegu i siły wiatru na długość skoku. Bo bardzo dużo zależy od zachowania skoczka - na przykład niektórzy dostaną wiatr pod narty z długiego rozbiegu i specjalnie skrócą skok dla swego bezpieczeństwa. I co, wówczas będziemy im odejmować punkty?
(12.04.2009, 12:46)
bombel
chyba orzestanę ogladac skoki ;/ to jest żałosne ;/
(12.04.2009, 11:10)
kelfas
raz schnirezuaer sie wywróciłł i juz ze duzo skoków az za długich
(12.04.2009, 00:07)
Evanna
@Evill
No i z tobą się zgodzę... To jest bez komentarza w ogóle. Wymyślają na siłę... Nigdy idealnie nie będzie, wiadomo przecież.
(11.04.2009, 21:48)
guno
@Martuśka
dobre xD
(11.04.2009, 21:48)
Martuśka
no nieee, błagam to jest żałosne, zastanówmy się i podejdźmy do tego logicznie: zmierzamy do tego, żeby wszyscy i mistrzowie i ogony dostawali w efekcie takie same noty. Wiadomo: warunki nie powinny przekraczać ustalonych norm bezpieczeństwa, ale to czy w danych warunkach zawodnik odda dobry skok to zależy wyłącznie od jego talentu, predyspozycji etc. Uważam, że nawet najbardziej zaawansowane oprogramowanie nie poradzi sobie z oszacowaniem takie skali punktowania w zależności od wiatru, deszczu, śniegu, zawodnika, jego koloru skarpetek i bóg wie jeszcze czego....
już nie wspomnę o stronie techniczo - organizacyjnej, poza tym konkursy stracą na widowiskowości, zamiast podziwiać dalekie loty i porównywać odległości będziemy siedzieć z nosem w kalkulatorze, zapisywać prędkość wiatru, kierunek, belkę, numer zawodnika jego wzrost i wagę. gdy już to wszystko mamy zapisane wystarczy pomnożyć odległość przez kwadrat długości nart, następnie podzielić przez kierunek wiatru (mierzony w stopniach odchylenia od długiej osi skoczni), do tego dodajemy wagę zawodnika podzieloną przez spierwiastkowany numer belki i odejmujemy prędkośc wiatru i już po chwili otrzymujemy wynik :D
bravo, naprawdę gratuluję pomysłu !!!
(11.04.2009, 21:03)
alfons6669
mam nadzieję, że to tylko na to LGP...
(11.04.2009, 18:48)
Evill
@Bartt
Całkowicie popieram. Żeby światowe skoki były uzależnione od kaprysu zawodnika to jest niepradopodobne... I niekt nikt nie pisze że to nie prawda, bo Vancouver pokazało ze tak jest. Larinto nikogo nie obchodził i wsio było cacy bo Gregor ustal.
@uskotko
Już kolejny raz piszesz na tej stronce głupoty. Tak bylo po Libercu, tak było po oberku i znowu...
(11.04.2009, 17:09)
Bartt
"W ubiegłym sezonie wielokrotnie byliśmy świadkami upadków wynikających ze zbyt dużych prędkości na progu, niedopasowanych do warunków panujących na skoczni."

Haha ha! No weźcie, nie rozśmieszajcie mnie. Takich upadków, spowodowanych zbyt dalekimi skokami mieliśmy tylko dwa - Larinto w Vancouver (tu akurat jury nic sobie z tego nie zrobiło, bo chwilę później puszczono Gregora w tych samych warunkach - ustał, więc nie było dyskusji), oraz Schlieriego w Vikersund, choć ten drugi to wcale nawet nie próbował wylądować, tylko ostentatycjnie upadł żeby zamanifestować jak to on ceni swoje nóżki. A sprawiedliwość dziejowa dopadła go po sezonie...
Gdyby nie jego bezczelne zachowanie nie byłoby dziś dyskusji, a tak wszyscy się zastanawiają jak chronić zdrowie jaśnie wielmożnego Gregora...
(11.04.2009, 14:41)
hej
@Gabriel
A MŚ w lotach składają się z 4 serii. Tak tez powinno byc w walce o tytuł Mistrza Świata i Mistrza Olimpijskiego!. A gdyby wprowadzić 4 serie i z tego wybierać 3 najlepsze dla skoczka noty, to już by prawie całkowicie wykluczyło przypadkowych podwiewajkowych mistrzów.

No i tak na marginesie nawet zwycięzce TCS i Turnieju Nordyckiego wyłania się po 8 skokach a tak ważnymi imprezami jak MŚ i IO ma rzadzić przypadek?
Małysz ma rację z tym, że Mistrzem Świata powinno sie ogłaszać tego kto w ciągu roku zdobył najwięcej punktów (lub w ciągu 2 lat, skoro co 2 lata się go ogłasza). A jesli się nioe chca posuwać do tego, to koniecznością jest dodanie kilku skoków w czasie tych imprez. Te tytuły mają zbyt duża renomę by ich zdobycie było równie łatwe jak podium Urbanca w Zakopanem.
(11.04.2009, 07:44)
Gabriel
Te zmiany są żałosne. Wygra zawodnik który skoczył 60 metrów bliżej od pozostałych, bo miał najniższą belkę, i najgorszy wiatr. Super...
Co do 4 serii w MŚ, czy IO to lekko bez sensu, bo skoki to zawody złożone z 2 serii, a nie 4, a trochę niespodzianek się przyda.
Budowanie skoczni pod dachem to będzie brak czegoś, skoki na świeżym powietrzu, to jednak są skoki...
Natomiast sędziowie powinni dawać noty każdemu równo, a nie jak ktoś skacze bliżej ma gorsze noty, a ktoś skacze dalej ma lepsze, tak samo z numerami, ten kto ma numer niski ma od razu z urzędu zapewnione złe noty.
(11.04.2009, 01:22)
marmi
Nie jestem laikiem ale jestem zdecydowanie na nie. Należy na MŚ i IO rozgrywać 4 serie to nie będzie przypadkowych mistrzów. To co proponują spowoduje rządzenie wynikami przez sędziów!
(10.04.2009, 23:11)
uskotko
szkoda, że nie wprowadzili tego kilka lat wcześniej - Ahonen, który skakał przy wietrze w plecy o 2 m/sek silniejszym niż Bystoel i jego koledzy z podium, miałby w Turynie zasłużone złoto olimpijskie.
Może w przyszłości uda się wyeliminować podobne idiotyzmy i dzięki tym nowym zasadom wyniki będą w końcu bardziej sprawiedliwe. W przeciwieństwie do laików jestem na TAK.
(10.04.2009, 22:59)
tommm
idiotyzm.

więcej póki co nie napiszę bo jestem śpiący.
(10.04.2009, 21:47)
wojtekiki
Cóż, zamienił stryjek siekierkę na kijek...
bezsensowne zmiany
(10.04.2009, 21:07)
Jesus
Jeśli wprowadzą takie zmiany to po prostu zabiją tą dyscyplinę sportu.
(10.04.2009, 20:55)
hej
Olimpiada blisko to bedzie trzeba "poeksperymentować z wynikami.
(10.04.2009, 20:36)
Evill
Zajeliby się skokami dziewczyn na IO, a nie takimi dzikimi wężami czy jak to nazwać...
(10.04.2009, 20:06)
Tajner
Jeżeli mnie posłuchacie to mówię : Hoffer i Tepes to głupki i te ich pomysły. cobra11 nie dawaj im głupich pomysłów.
(10.04.2009, 20:06)
Tepes
O skoczniach pod dachem też pomyślimy. cobra11 zaproponujemy ci może posadę u nas w FISie
(10.04.2009, 20:04)
Evill
Kilka sugestii Waszych bardzo mi się podoba
@hej
To dobry pomysł wiecej skoków na MŚ.
@Maarten
No Kusamo to wielka lipa, fakt.
@kiki
Może to racja... a przynajmniej niech wybierają do kalendarza te mniej narażone na wiatr.
@wszyscy
To będzie po prostu niesprawiedliwe jeszcze bardziej niż to co jest teraz, tak mi się zdaje... I po co takie zamieszanie? Bo jeden zawodnik ma jakieś wąty? Nie rozumiem, naprawdę. A może to spóźniony pierwszokwietniowy żart?
(10.04.2009, 20:03)
Hoffer
Mnie nie porąbało. Po prostu tak będzie lepieej dla telewzji krótsze transmisje itp. .W końcu za to mi płacą.
(10.04.2009, 20:02)
kiki
zamiast wprowadzac tak durne zmiany powinni pomyslec o tym by zaczeto budowac skocznie pod dachem mysle ze to wtedy byloby najbardziej sprawiedliwe rozwiazanie bo postawiwliby jakies urzadzenia ktorymi mogli by kontrolowac wiatr i juz jazda a nie teraz bedaz wprowadzac jakies beznadziejne pomysly ktore kompletnie juz zepsuja ta dyscypline :/
(10.04.2009, 19:56)
cobra11
Za dużo mieszania...
Dobre warunki ma ten kto ma szczęście, tak było zawsze...
(10.04.2009, 19:56)
indor
Hoffera już do reszty porąbało - wybrał sobie iedealny moment na eksperymenty - sezon olimpijski ;(
(10.04.2009, 17:51)
x/
Żałosne...
(10.04.2009, 17:37)
!!!
Normalne jaja sobie robią.
Co to ma być, punkty mają zależeć od siły wiatru ? i warunków ?
Większej głupoty nie czytałem, czy oni całkiem powariowali ?
Zmiany musza być owszem ale na stanowisku, które od wielu lat zajmuje Pan Hoffer.
Czas na emeryturę.
(10.04.2009, 17:10)
Harri_Olli_the_best
aha. co jeszcze wymysla -.- ?! teraz to na serio beda cyrki ...
(10.04.2009, 15:42)
-_-
Prawie spadłem z krzesła jak to przeczytałem. Widzę FIS stwarza sobie jeszcze lepsze warunki do ustawiania wyników konkursów. Chyba niedługo przestanę interesować się tą dyscypliną sportu...
(10.04.2009, 14:46)
Sadzio105
W takim razie po co jest punkt K i punkt HS?? Po jak widać i to straci później sens.
(10.04.2009, 14:37)
indor
Teraz to się dopiero cyrki zaczną..
(10.04.2009, 14:12)
krwisty
Zamieszanie na początku z tą punktacją będzie bardzo duże.Jeszcze strawię może te bonusy za obniżenie belki ,pod warunkiem że będzie ogólnie podane ile wynoszą na danym obiekcie te bonusiki.Lecz z tym wiatrem i punktami za przekroczenie korytarza powietrznego to już czarna magia na dzień dzisiejszy.Ciekawe czy powrócą do pokazywania siły wiatru w relacjach.Bo jak nic nie będą pokazywać kibicom to już widzę te czary mary ,gdy zobaczymy długi ładny skok Adama i krótszy Gregora ,a tu sruu Gregor choć skoczył parę metrów bliżej wygrywa.Bo sędziowie stwierdzili że Adam miał lepszy wiatr w korytarzu czy innej poczekalni i złoto odpływa nam z przed nosa .Znowu jak wrócą do pokazywania tego okienka z wiatrem jak kiedyś to i tak będzie im źle bo kibice będą widzieć tylko jakiś pobieżny rysunek i nim się kierować.A sędziowie i tak zrobią swoje bo oni przecież mają lepszy podgląd na wiatr i więcej kompów do oceny i pomiarów do oceny.W ogóle .... się z tymi wiaterkami ,regulaminami ,zmianami itp.A i tak w gruncie rzeczy Hofer będzie Hoferował swoje,Tepes Tepesował jak dawniej ,sędziowie będą stronniczy i pomagający ulubieńcom z nazwiskami a ostatnią dziesiątkę czy też szóstkę i tak będą w najlepszych warunkach puszczać coś mi się wydaje ...zamiast trochę pleksi wziąć ,lekkie rusztowanko postawić i zakryć przezroczystym podświetlonym pięknie tunelem rozbieg i większą część zeskoku ,a resztę infrastruktury skoczni ,trybun i np.przeciwstok zostawić po staremu odkryte....;-)
(10.04.2009, 14:00)
Maarten
Proponuję dodać także przeliczniki temperatury powietrza, gęstości i wilgotności śniegu oraz ciężaru kropel deszczu. No i współczynnik zarostu, bo podobny wąsy zmniejszają aerodynamikę. A może kiedy są złe warunki skoczkowie będą zjeżdżać po zeskoku na czas, a potem zostanie to przeliczone na punkty?
FIS naprawdę nie ma co robić.
Nie prościej byłoby wywalić z kalendarza miejsca, gdzie ciągle wieje, takie jak Kuusamo?
(10.04.2009, 13:44)
hej
I powinni cos pomyślec o MŚ. Np 4 skoki w konkursie w 2 różnych dniach a nie rozdzielac miejsca na podium loteryjnie.
(10.04.2009, 12:21)
tragedia
No to teraz miejscs będą przydzielali sędziowie a nie natura. Szykuje się cały cioąg zwycięstw Ammanna, któremu juz teraz dodawali po 4-5 punktów mimo fatalnego stylu.
Niech zyje "reforma"
(10.04.2009, 12:06)
rob
Mi sie to srednio podoba
(10.04.2009, 11:29)
Sadzio105
Ocenię to tak... Pomidor
(10.04.2009, 10:53)
mapiarzyk
no ciekawe czy się uda...
(10.04.2009, 10:25)
Skoczek120
bardzo dobrze, że zmiany wreszcie nastąpiły. Mam nadzieje, że wpłynie to jak najbardziej pozytywnie na rozgrywanie konkursów.
(10.04.2009, 09:26)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
FIS wprowadza bezprecedensowe zmiany
FIS wprowadza bezprecedensowe zmiany

FIS wprowadza bezprecedensowe zmiany

Kalendarium
Sabirżan Muminow
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich