Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Pogoda bardzo przeszkadzała dzisiaj w rozegraniu konkursu o mistrzostwo świata na dużej skoczni. Po dwukrotnej próbie przeprowadzenia drugiej serii jury podjęło decyzję o zaliczeniu wyników po pierwszej rundzie. W ten sposób swój pierwszy tytuł mistrza świata zdobył Andreas Kuettel ze Szwajcarii. Ze srebrnym medalem konkurs zakończył Martin Schmitt, a na najniższym stopniu podium stanął Anders Jacobsen.

Przy belce startowej ustawionej na pozycji 25 rozpoczął się chyba najbardziej prestiżowy konkurs mistrzostw świata - indywidualny na dużej skoczni. Już występy pierwszych na liście startowej zawodników były całkiem niezłe - Radik Zhaparov uzyskał 111 m, a Alexandre Mabboux - 112 metrów. Jeszcze lepsze wyniki osiągali Ukraińcy - Vitaliy Shumbarets (116,5 m) i Volodymyr Boschuk (119,5 m). Oczywiście reprezentanci naszych wschodnich sąsiadów kolejno obejmowali prowadzenie.

Zawody zapowiadały się ciekawie, bowiem na 120 metrze lądował - wychodząc na pierwsze miejsce - Nikolay Karpenko z Kazachstanu. Po nim na belce usiadł pierwszy z Polaków, Łukasz Rutkowski. Zakopiańczyk niestety nie doleciał do czerwonej linii - zabrakło mu do tej granicy pięciu metrów. Wszystko wskazywało na to, że utalentowanego zawodnika nie zobaczymy w drugiej serii.

Kolejnym liderem konkursu został Sebastian Colloredo. Włoch skoczył co prawda minimalnie krócej od Karpenki, jednak nadrobił stratę notami za styl.

Pierwsze problemy z wiatrem pojawiły się, gdy przyszła kolej na Rafała Śliża. Polak dwukrotnie musiał opuszczać belkę startową. Po dłuższym oczekiwaniu warunki się poprawiły, ale zawodnik Wisły Ustronianki z tego nie skorzystał - 96 metrów nie dawało mu żadnych szans na awans do finału.

W tym samym miejscu, co Colloredo, lądował Kamil Stoch. Polak otrzymał za swój skok wysokie noty za styl i o jeden punkt wyprzedzał Włocha.

Piękny skok oddał Robert Kranjec. Sympatyczny Słoweniec jako pierwszy poleciał za czerwoną linię (125,5 m). Jeszcze dalej, bo na 127 metrze, lądował Stephan Hocke. W tym momencie prowadził właśnie Niemiec.

Zbyt silny wiatr znowu dał o sobie znać przed występem Daiki Ito. Japończyk, podobnie jak wcześniej Śliż, musiał długo czekać na możliwość oddania skoku. Gdy wreszcie się doczekał, potrafił ją dobrze wykorzystać - 123,5 metra dawało mu trzecie miejsce.

Dłuższą chwilę na belce startowej siedział Adam Małysz. Polak potrafił wykorzystać dobre warunki - poleciał na odległość 127 metrów i wspólnie ze Stephanem Hocke plasował się na pierwszym miejscu!

Wielką radość sprawił licznie zgromadzonym pod skocznią kibicom Roman Koudelka. Czech we wspaniałym stylu (5 x 19 punktów) poleciał na odległość 128 metrów, oczywiście obejmując prowadzenie.

Jednak reprezentant gospodarzy nie cieszył się długo z pierwszego miejsca, bowiem wkrótce po nim jeszcze dalej latali Anders Bardal (131 m) i Andreas Kuettel (133,5 m w świetnym stylu). Do walki o czołowe miejsca włączył się też Dmitri Vassiliev (129,5 m).

Świetny skok oddał Anders Jacobsen - 132,5 metra w bardzo dobrym stylu sprawiło, że przegrywał tylko z Kuettelem. Swoich fanów zawiódł za to typowany na zdobywcę medalu Harri Olli. Fin uzyskał tylko 122,5 metra i stracił szansę na podium.

Tylko pół metra bliżej, niż prowadzący w tym momencie Kuettel, lądował Martin Schmitt. Niemiec uzyskał bardzo wysokie noty za styl i tylko minimalnie ustępował Szwajcarowi.

Sporą stratę do lidera zanotował Thomas Morgenstern. Austriak lądował na 128 metrze - w tej chwili było to dopiero siódme miejsce, a na górze skoczni czekali jeszcze Loitzl, Ammann i Schlierenzauer. Pierwszy z nich osiągnął jednak tylko pół metra więcej...

Prowadzącego Kuettela nie wyprzedzili ani ustępujący mistrz świata Simon Ammann (129 m), ani Gregor Schlierenzauer (132 m). Po pierwszej serii na czołowych pozycjach mieliśmy więc Szwajcara, Niemca i Norwega.

Wyniki końcowe

zawodnik

odl. 1pkt
1

Andreas Küttel (Szwajcaria)

133.5
141.3
2

Martin Schmitt (Niemcy)

133.0
140.9
3

Anders Jacobsen (Norwegia)

132.5
139.5
4

Gregor Schlierenzauer (Austria)

132.0
138.6
5

Anders Bardal (Norwegia)

131.0
135.8
6

Wolfgang Loitzl (Austria)

128.5
132.3
7

Dimitry Vassiliev (Rosja)

129.5
132.1
8

Simon Ammann (Szwajcaria)

129.0
131.7
9

Roman Koudelka (Czechy)

128.0
131.4
10

Thomas Morgenstern (Austria)

128.0
130.4
11

Matti Hautamäki (Finlandia)

127.0
128.1
12

Ville Larinto (Finlandia)

127.0
127.6

Adam Małysz (Polska)

127.0
127.6

Stephan Hocke (Niemcy)

127.0
127.6
15

Robert Kranjec (Słowenia)

125.5
125.4
16

Martin Koch (Austria)

126.0
124.8
17

Michael Uhrmann (Niemcy)

124.5
122.1
18

Emmanuel Chedal (Francja)

123.5
120.3
19

Jakub Janda (Czechy)

122.5
120.0
20

Daiki Ito (Japonia)

123.5
119.8
21

Harri Olli (Finlandia)

122.5
119.0
22

Denis Kornilov (Rosja)

122.5
118.5
23

Tom Hilde (Norwegia)

120.5
115.4
24

Kamil Stoch (Polska)

119.5
113.6
25

Sebastian Colloredo (Włochy)

119.5
112.6
26

Nikolay Karpenko (Kazachstan)

120.0
112.5
27

Lukas Hlava (Czechy)

119.0
111.7
28

Michael Neumayer (Niemcy)

119.5
111.6

Volodymyr Boschuk (Ukraina)

119.5
111.6
30

Johan Remen Evensen (Norwegia)

119.0
111.2
       
31

Kalle Keituri (Finlandia)

117.5
107.5
32

Noriaki Kasai (Japonia)

118.0
107.4

Pavel Karelin (Rosja)

118.0
107.4
34

Shohei Tochimoto (Japonia)

116.5
106.2
35

Vitaliy Shumbarets (Ukraina)

116.5
105.7
36

Johan Erikson (Szwecja)

117.0
105.6
37

Jernej Damjan (Słowenia)

116.0
105.3
38

Ondrej Vaculik (Czechy)

115.5
102.9
39

Łukasz Rutkowski (Polska)

115.0
102.5
40

Anders Johnson (USA)

114.0
100.2
41

Vincent Descombes Sevoie (Francja)

113.0
98.4
42

Alexandre Mabboux (Francja)

112.0
95.6
43

Radik Zhaparov (Kazachstan)

111.0
92.3
44

Ilja Rosliakov (Rosja)

109.5
91.6
45

Takanobu Okabe (Japonia)

109.0
89.2
46

Mackenzie Boyd-Clowes (Kanada)

107.5
85.5
47

Mitja Meznar (Słowenia)

107.0
84.6
48

David Lazzaroni (Francja)

106.0
82.8
49

Oleksander Lasarovich (Ukraina)

102.0
74.6
50

Rafał Śliż (Polska)

96.0
59.8

Przed drugą serią sędziowie nie zdecydowali się na wydłużenie rozbiegu. Z tej samej 25 belki startowej lepsze wyniki uzyskali Johan Remen Evensen (123 m) i Michael Neumayer (123,5 m) - ci zawodnicy kolejno obejmowali prowadzenie.

Kolejni skoczkowie uzyskiwali słabsze wyniki. Niestety, należał do nich także Kamil Stoch. Polak, który miał tu walczyć o medal, skoczył na odległość 113,5 m - przegrywał nawet z Karpenką i Boschukiem.

Po skokach dziewięciu zawodników na skoczni w Libercu zaczął sypać śnieg. W tych warunkach przyszło startować ustępującemu wicemistrzowi świata Harriemu Olli. Fin lądował na 123 metrze i objął prowadzenie, ale pewne już było, że medalu nie wywalczy.

Fin zdążył awansować do drugiej dziesiątki, zanim znalazł się przed nim Martin Koch (122,5 m). Wkrótce obu tych skoczków wyprzedził także Robert Kranjec (122 m).

W połowie drugiej serii na rozbiegu pojawił się Adam Małysz. Także Polakowi przeszkodził sypiący śnieg - 118,5 metra dawało mu w tym momencie trzecie miejsce.

Kolejnym liderem zawodów był Ville Larinto. Młody Fin lądował w tym samym miejscu, co prowadzący do tej pory Kranjec, jedna przewaga po pierwszym skoku dała mu prowadzenie.

Długo na możliwość startu musiał czekać Matti Hautamaeki. W tym czasie organizatorzy wyczyścili rozbieg ze śniegu - na próżno, ponieważ już po chwili znowu napadało. Odbiło się to na jego prędkości, a co za tym idzie - na długości skoku (111,5 m).

Do 121 metra udało się dolecieć Thomasowi Morgensternowi. Austriak z niewielką przewagą objął prowadzenie. Ta sztuka nie udała się ustępującemu mistrzowi świata Simonowi Ammannowi (zaledwie 110 metrów).

W tym momencie jury podjęło decyzję o przerwaniu konkursu. Druga seria miała rozpocząć się na nowo o 18:10.

Anulowane wyniki II serii (1)

zawodnik

odl. 1odl. 2pkt
1

Thomas Morgenstern (Austria)

128.0
121.0
247.7
2

Ville Larinto (Finlandia)

127.0
122.0
245.2
3

Robert Kranjec (Słowenia)

125.5
122.0
244.5
4

Martin Koch (Austria)

126.0
122.5
243.3
5

Adam Małysz (Polska)

127.0
118.5
239.9
6

Harri Olli (Finlandia)

122.5
123.0
238.4
7

Jakub Janda (Czechy)

122.5
121.5
238.2
8

Michael Uhrmann (Niemcy)

124.5
120.0
236.1
9

Roman Koudelka (Czechy)

128.0
114.0
233.1
10

Michael Neumayer (Niemcy)

119.5
123.5
232.4
11

Johan Remen Evensen (Norwegia)

119.0
123.0
230.6
12

Emmanuel Chedal (Francja)

123.5
118.0
229.7

Daiki Ito (Japonia)

123.5
118.0
229.7
14

Tom Hilde (Norwegia)

120.5
119.0
227.6
15

Denis Kornilov (Rosja)

122.5
118.0
227.4
16

Simon Ammann (Szwajcaria)

129.0
110.0
226.7
17

Lukas Hlava (Czechy)

119.0
120.5
226.6
18

Matti Hautamäki (Finlandia)

127.0
111.5
223.8
19

Sebastian Colloredo (Włochy)

119.5
118.5
222.9
20

Stephan Hocke (Niemcy)

127.0
111.5
222.8
21

Volodymyr Boschuk (Ukraina)

119.5
118.0
221.0
22

Nikolay Karpenko (Kazachstan)

120.0
116.0
217.3
23

Kamil Stoch (Polska)

119.5
113.5
213.4

Tak jak zapowiadano, druga seria rozpoczęła się na nowo o 18:10. Ponieważ prędkości na progu drastycznie by się zmniejszyły za sprawą śniegu zasypującego tory, jury wydłużyło rozbieg z 25 do 27 pozycji.

Mimo to odległości uzyskiwane przez zawodników były bardzo słabe - 106,5 m Evensena czy 107 m Boschuka. Michael Neumayer, który w anulowanej serii osiągnął 123,5 m, tym razem lądował pięć metrów bliżej - oczywiście objął prowadzenie.

Wojciech Fortuna typował dzisiaj Kamila Stocha na mistrza świata. Niestety, pomylił się... Mieszkaniec Zębu w pewien sposób nawiązał do sukcesu rodaka, lądując na 111 metrze - to przecież dzięki takiej odległości Fortuna zdobył złoto olimpijskie... Jednak Kamilowi taki skok dawał w tej chwili dopiero czwarte miejsce.

Prowadzenie obejmowali kolejno Tom Hilde (116 m) i Denis Kornilov (117 m). Natomiast Harri Olli, który wcześniej skoczył przyzwoicie, awansując do drugiej dziesiątki, tym razem uzyskał tylko 89,5 metra - ostatnie miejsce.

Ze swojego występu może być dumny za to Emmanuel Chedal. Francuz jako pierwszy w drugiej serii przeskoczył czerwoną linię - 121,5 metra dało mu prowadzenie.

W połowie drugiej serii nastąpiła kolejna przerwa, tym razem spowodowana wiatrem. Zobaczyliśmy dwóch przedskoczków, a następnie Roberta Kranjca. Słoweniec wolałby chyba jednak, żeby na niego nie patrzeć - osiągnął tylko 105 metrów i wypadł z drugiej dziesiątki.

W tym momencie po raz kolejny nastąpiły obrady jury, w wyniku których podjęto decyzję o zakońćzeniu zawodów po pierwszej serii. W ten sposób mistrzem świata został Andreas Kuettel!!!

Anulowane wyniki II serii (2)

zawodnik

odl. 1odl. 2pkt
1

Emmanuel Chedal (Francja)

123.5
121.5
237.5
2

Martin Koch (Austria)

126.0
119.0
235.5
3

Denis Kornilov (Rosja)

122.5
117.0
227.1
4

Tom Hilde (Norwegia)

120.5
116.0
222.2
5

Michael Neumayer (Niemcy)

119.5
118.5
220.9
6

Daiki Ito (Japonia)

123.5
113.0
219.7
7

Sebastian Colloredo (Włochy)

119.5
117.0
218.2
8

Jakub Janda (Czechy)

122.5
110.5
214.4
9

Lukas Hlava (Czechy)

119.0
114.0
213.4
10

Kamil Stoch (Polska)

119.5
111.0
207.9
11

Nikolay Karpenko (Kazachstan)

120.0
109.5
204.1
12

Robert Kranjec (Słowenia)

125.5
105.0
203.4
13

Michael Uhrmann (Niemcy)

124.5
102.0
199.2
14

Volodymyr Boschuk (Ukraina)

119.5
107.0
198.7
15

Johan Remen Evensen (Norwegia)

119.0
106.5
196.9
16

Harri Olli (Finlandia)

122.5
89.5
170.1

Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2009 - wszystkie artykuły
Komentarze
czichiczik
Gratulacje dla medalistów i Polaków
(03.03.2009, 16:50)
karol3
BRAWO KUETTEL
(03.03.2009, 14:01)
Fanka
Brawo Andi, należało Ci się za całą karierę. Brawo Maddin, że po kilku latach "chudych" znów powrót na szczyt. Biedny Gregor - na pewno, gdyby konkurs dokończono, mógłby zdobyć medal. Kasai - aj, aj, aj!!!
(02.03.2009, 09:33)
Taro
Popieram wypowiedzi poprzedników .
A tak wogóle to Schlierenzauer w Sapporo zostawił swoją formę, a zabrał szczeniackie zachowanie!!!
(28.02.2009, 14:46)
bbc
Jeszcze co do samego konkursu na K-120.
Co on pokazał: słabość FIS. Całe te mistrzostwa to pasmo niedociągnięć błędów i złośliwości ze strony natury.
Ludzie którzy się orientuja pukali się w głowę widząc Liberec jako miejsce dla MŚ i to jeszcze w takim terminie.
No i nie ma co się dziwić że potem wiatr wybiera medalistów.
Takie konkursy powodują spadek popularności tej dyscypliny
(28.02.2009, 13:21)
bbc
Panowie, dajcie sobie z TVP spokój, ich nic nie ruszy bo oni wszystko wiedzą najlepiej jeszcze sie tego nie nauczyliście?;P Polecam transmisje na Eurosporcie - konkretny komentarz znajomość tematu i wiekszy dystans do tego cyrku zwanego nasza kadrą
(28.02.2009, 13:17)
Żaneta
zobaczysz w tv ^^ po co ci teraz
(28.02.2009, 10:00)
krzyslo
a gdzie są składy drużyn na drużynówkę???
(28.02.2009, 09:59)
Evill
@wolfi
O, w końcu ktoś kto chce pogadać o TVP. Mam nadzieje, że ktoś z TVP to czyta, to może weźmie se do serca uwagi. Z Włodkiem nie wygramy, ale wczoraj w liczbie pomyłek przeszedł sam siebie i cieszę się że nie tylko ja tak uważam :). Natomiast ja od x czasu walczę o zdjęcie dzielonego ekranu, to zakłóca przekaz, szczególnie jak dają to w czasie skoków ta przyzwoitych skoczków jak Haytamaeki czy Morgi. Widzieliście jak Małysz z utęsknieniem spoglądał na to co się dzieje na skoczni podczs rozmowy z Hellerem. Morał: te wstawki wszyscy, łącznie ze skoczkmi mają gdzieś. Dla mnie to jest sytuacja podobna do przedstawionej w pewnym serialu przez Polsat: w 90 minucie meczu Polacy wykonują karnego, który przesądzi o awansie do MŚ, a tu przerywają transmisje, by nadać relacje z mistrzostw Mongolii we wstrzymywaniu oddechu. Tylko, że w prawdziwym świecie to nie jest śmieszne i kibiców ***** (to nie redakcja, sam się powstrzymałem)! A co do Stocha, to było pewne, że jak zrobią wokół niego szum to se nie poradzi, a TVP owy szum zrobiła i to ich kolejna wpadka.
(28.02.2009, 09:52)
wolfi
a ja napiszę z innej beczki - wczorajszy konkurs najbardziej skrzywdził ...medalistów! Dlaczego zapytacie - ano dlatego, że każdy sportowiec chce wygrać z najlepszymi w uczciwej walce. Zakładam, że medaliści maja podobne odczucia jak kibice -że wyniki sa przypadkowe. Pozostanie wielki niedosyt (szczególnie dla Andreasa). W pamięci kibiców i w annałach historii ten konkurs zostanie zapisany jako najbardziej fuksiarski konkurs w historii, a Kuttel jako jeden z "przypadkowych mistrzów". Do przegranych zaliczyłbym także Stocha i TVP. Stocha dlatego, że uwiezył przez chwilę że "do medalu jeden metr" i że już jest wśród najlepszych - a znając siłę psychiki polskich skoczków - ten moment kreowania go prze media na supergwiazdę zaszkodzi mu jak nic dotąd w karierze.
TVP - zaś jak zwykle równa w dół. Pomijając wyczyny Włodka Złotoustego (które komuś mogą się nawet podobać) to pomysł z dzielonym ekranem w trakcie konkursu MISTRZOWSKIEGO to była MEGA PORAŻKA - dorównująca tylko obcięciu końcówki 4 kwarty meczu o mistrzostwo w koszykówce parę lat temu jakimiś wiadomościami. I te bzdetne pytania Hellera. Panie Bartku mama nie uczyła, że jak nie ma sie nic do powiedzenia trza milczeć?

Wygrani to Loitzl i Schlierenzauer. Pierwszy bo po latach średniactwa jest Mistrzem, drugi bo sprostał ogromnym oczekiwaniom i zdobył medal.
(28.02.2009, 09:32)
Skoczek120
mico245- po części masz rację. Może Kuettel miał troszeczkę lepsze warunki, ale tylko troszeczkę. Po prostu Gregorowi nie wyszedł aż tak dobry skok, jakie mu wychodziły, gdy wygrywał sześć razy z rzędu konkursy. Jest już zmęczony i nie ma już tego błysku. A jak powiedział Szaranowicz, sam talent nie wystarczy. Może popełnili błąd puszczając go do Sapporo. Chociaż z drugiej strony trochę by to było dziwne, gdyby lider odpuścił sobie dwa konkursy. I tak dużo osiągnął, zdobywając srebro. Jeszcze raz brawa dla Kuettela. Morgensternowi nie za bardzo wychodzą skoki, gdyż on za bardzo chce skoczyć daleko. Nie ma tej lekkości, jak w zeszłym roku. Poza tym jest niesamowicie spięty,. Ammann nie miał tak wysokiej formy, jakby się wydawało. Loitzlowi ten skok akurat nie za bardzo wyszedł. A Olli, to Olli, z nim to wszystko jest możliwe, nawet w kwestii picia, jak pisali tu moi poprzednicy.
(28.02.2009, 09:10)
sss
@Kibicuch
To tak jak mowilem ze to by byl konkurs jak wszyscy by mieli idealne warunki a nie jeden ma dobre za pare skokow sa juz zepsute:)
(28.02.2009, 08:54)
benek
Wiecie co jest najlepsze po tych MŚ? Ze wlasciwie nie jestesmy w stanie pwoiedziec kto byl tak naprawde w formie. No bo czy byl to Olli ktory oddal fantastyczny pierwszy skok na K90... a pozostale 3 na mistrzostwach mial co najmniej slabe? A moze Jacobsen, ktory przeplatal swietne skoki beznadziejnymi? A moze Ammann, ktory przeciez zdobyl medal na K90 ale ogolnie nie zachwycal? A moze Loitzl, ktory zdobyl mistrzostwo na K90 ale w jego skokach nie bylo widac takiego blysku jak chocby podczas TCS? A moze Chedal, ktory na treningach skakal swietnie... by potem nie wejsc do konkursu? A moze Küttel, ktory na treningach byl bardzo slaby a wczoraj wygral? I tak moznaby wyliczac i wyliczac...:)
(28.02.2009, 08:39)
Evill
Oj, reen, co Ty wiesz o życiu, przeżyłem już tylu liderów PŚ: Goldiego, Peterke, Funakiego, Schmita, Małysza, Ljoekelsoeya, Ahonena, Jande, Morgiego, a pierwszy raz od czasów Hannawalda wqrza mnie skoczek z najwyższej półki (no wnerwiał mnie tez Bystoel, ale to z powodu, że on nie powinien należeć do panteonu sław).
No, Kuettela nikt nie przewidział, aczkolwiek ja mu gratulowałem i doliczyłem się 4 takich osób :), ale o złoto na K90 byłem spokojny, więc może znowu trafię z typami na drużynówkę. Po pierwsze w sondzie powinno być pytanie: kto zajmie 2 miejsce :), a moje obstawienia to: 1. Austria, 2. Rosja, 3. Finlandia/Norwegia
(28.02.2009, 08:33)
cobra11
Najbardziej niesprawiedliwy konkurs MŚ jaki widziałem. Serdecznie i szczerze gratuluję Kuettelowi. Tak jak powiedział Małysz to bardzo fajny i dobry zawodnik. Długo czekał na sukces i się doczekał, ale ja uważam że cała trójka na podium nie zasłużyła na te miejsca. W warunkach jakie oni mieli niejeden mógłby skoczyc dalej niż Kuettel. Pierwszą złą decyzją było przerwanie II serii gdy do końca zostało 7 skoczków. Trzeba było tak długo czekac aż by mogli oddac swoje skoki. Wtedy bardzo by mi to było na ręke bo bardzo dobry skok oddał Morgenstern i mógłby tak się przesuwac co skok innego skoczka do przodu. Może by zaszedł na podium ! Naprawdę bardzo dobry skok Morgiego. Jeśli chodzi o Olliego to on chyba coś sobie wypił przed tym skokiem, bo po talim krótkim skoku jeszcze nigdy nie widziałem tak rozbawionego zawodnika. Podsumowując konkursy indywidualne na MŚ to cieszy mnie aby 1 miesjce Loitzla i 4 miesjce Stocha. Największym poszkodowanym jest Morgi. On najbardziej zasłużył na medal jak i na średniej skoczni gdyby nie upadek i na dużej skoczni gdyby dokończono II serie. Szczerze mu współczuję, ale jestem wiernym kibicem i nadal będe mu kibicowac.
Jutro sądzę że wygra Austria. Drudzy będą Norwegowie, a trzeci Niemcy. Finlandia teraz już sie nie liczy po tym co pokazali w idywidualnych konkursach.

P.S. Gratuluje studiu na TVP1. Nareszcie był temat skoków i nawet były filmiki ze skokami z serii próbnej (chyba z serii próbnej, ale teraz nie jestem pewien). Ten Schli. Jak miał przegrywac to wygrywał, a jak na niego postawiłem w konkursie to ani razu nie wygrał. Ale teraz nie żałuję. Za dwa lata postawię na moich ulubieńców ( Morgi i Loitzl), a nie na tego co jest w formie. POstawiłem na Schli. bo chciałem wygrac i to byl błąd !!! Może trafie, z drużynówką bo postawiłemże wygra Austria, ale to to nawet początkujący kibic w skokach może załważyc !!!
(28.02.2009, 08:28)
Evill
Ilość przeciwników Schlieriego jest jak widzę dużo większa od zwolenników, co oczymś świadczy, a ja się zgadzam z opiniami przeciwników. Z negatywcnych cech, które mu przypisaliście nie przeszkadza mi tylko jego pryszczatość. A poważnie to on i tak miał na tych MŚ farta na K90, więc jak ma pecha na K120 to remis. Ansi miał pecha 2 razy no to jest niepocieszony, a Gregor musi jeszcze dojść do odpowiedniego poziomu NIEsportowego.
(28.02.2009, 08:24)
Kibicuch
Gdyby Adam miał takie warunki jak medalisci to było by rewelacyjenie tak mówił Hannu Lepisto1 miejsce
(28.02.2009, 07:45)
Fin
@fanka. Nie twierdzę że życzę Austriakom i Szliriemu tego co najgorsze bo super skaczą.Powiedzmy sobie obiektywnie że Szliri Formy na mistrzostwach świata nie miał tak jak miesiąc temu.Na K-90 zdobył srebro i mu gratuluję chodz miał DUŻE SZCZĘŚCIE z warunkami i taka prawda.Więc niech się cieszy że wogóle ma medal z tej imprezy a nie płacze na wywiadach.Chyba za bardzo przywykł do wygrywania.Talent to on ma ale by nie popadł w jakąś depresje jak Hanawald .Inni też prezentują świetną formę i zasługująna trochę szczęścia.Tak to już jest w sporcie że kibicuje się tym słabszym.A to że już od tylu sezonów drużynowo wygrywa Austria to staje się nudne.
(28.02.2009, 07:34)
anke1980
Na tyle osób tylko jedna pogratulowała Andreas-owi a tu on jest w końcu Mistrzem Świata 2009 tak czy nie! Bo jak ja to czytam to jaki to biedny ten Gregor znowu mu się nie udało, po prostu miał pecha i gorszą dyspozycje dnia, a więc - ja Gratulacje Andreas jesteś najlepszy zawsze to wiedziałam, i oby tak dalej. Powodzenia na Olimpiadzie i pokaż kto jest najlepszy.
(28.02.2009, 04:30)
kabumek
Co gorsza, może nie zyskać szacunku nawet wśród swoich (kolegów).
Polskim kibicom nie ma się co dziwić, w końcu apetyty rozbudzone - jak co roku. Niezadowolenie można rozładować na kolejnym germańskim pyszałku.
Pewien trener piłkarski powiedział kiedyś, że Austriacy to wyjątkowo wredny naród. Miał coś racji? Czy rasista?
(28.02.2009, 00:57)
Sadzio105
@krwisty

Cali Polacy. Zawsze się znajdzie się jakiś oburzony ;].
(27.02.2009, 23:55)
krwisty
Tak jak napisałem na początku ciężko się ten konkurs oglądało.Lecz ja jestem daleki od stwierdzenia że to przekręt,nieudolność ,paranoja.Co by Walter Hofer nie postanowił i tak odbiło by mu się to czkawką .Jak wiadomo od "tysiącleci" skoki narciarskie to dyscyplina niezwykle loteryjna.Jeszcze bardziej wiadomo(od milionów lat) że każde mistrzostwa świata, czy też mistrzostwa olimpijskie w skokach to dopiero bywa loteria do kwadratu i czasem ślepy łut szczęściem farciarzy wspiera.A już najbardziej rozpowszechnioną od kilku sekund wiedzą jest fakt ,że pogoda jest najmniej przewidywalnym czynnikiem na świecie(np.trzepot skrzydeł motyla w Japonii może skutkować przyczynowo tornadem w USA).Dlatego pytam Was, czy myślicie że Walter Hofer to jakaś wróżka czy inny David Copperfield ??Gdyby puścił ostatnich 7 zawodników w taki syf pogodowy to dopiero byście szczekali.Gdyby przełożył zawody na jutro, czy tez na niedzielę (nie wiem czy sie formalnie dało) i wtedy pogoda też by spłatała figla ,to byście szczekając nawet go w kostkę ugryźli.A gdyby nawet Walter poczekał te parę minut i puścił tą siódemkę i oni np.mieli by w tym momencie o wiele lepsze warunki od innych to też by mu się dostało, że czekał i dał fory najlepszym,zamiast wszystkich jednakowo potraktować.Zważcie jeszcze na fakt, że dostanie mu sie po "pysku"od co poniektórych trenerów ,a jak będzie trzeba to mu nawet jakaś stacja w tyłek przykopie za naciąganie czasu antenowego.Także gdzie by sie chłopina nie odwrócił tam z pół obrotu w szczękę oberwie ,kopa w zadek zasadzą ,zdepczą go i oplują, oraz na koniec psami w postaci kibiców poszczują.Ot uroki dyrektorownia !!Ja od dawna postuluję o kryte skocznie z dmuchawą pod narty 1 m/s dla wszystkich i po kłopocie.Co do podium to takie niespodziewane wyniki mi się podobały ,choć nie do końca były wyznacznikiem formy .Co do Gregora to i tak obroni się z formą w PŚ i osobiście to będzie prawdziwy wyznacznik klasy zawodnika ,a nie loteryjna przegrana lub wygrana na MŚ.Nie jestem jego fanem i nawet zauważam jego tysiące kraterów z majonezem,lecz w tym sezonie raczej KK nikt mu nie wydrze i obiektywnie po Planicy pogratuluje mu zwycięstwa!!Co do Harriego Olli to zauważyłem że ta jego dziwna radość po spartolonym skoku była podobna do radości Kamila ,gdy ten dziś przed kamerami opowiadał o swoim występie.Czyżby razem planowali zalać robaka po mistrzostwach???Ale najlepszy był dziś Włodzimierz Szaranowicz złotousty nasz kochany przewodnik sportowy.Przez pierwszą serię sędziwy poniekąd Włodek dał się wyprzedzać obrazowi i komicznie darł się jesttt,superrr,pięęęknyy skok,w momentach jak już zawodnik o bandy się opierał ha ha ha.Panie Włodku to nie wina łączy jak Pan twierdził to raczej już refleks nie ten i chyba pora zaprzestać komentowania w TVP ,lub może niech Pan poprosi realizatorów o kilkusekundowe opóźnienie w transmisji obrazu, by Pan mógł z komentarzem nadążyć, a nie dawać się wyprzedzać byle obrazowi bez formy hi hi
(27.02.2009, 23:50)
fanka
Ale nie mówię, że nie bywa butny, bo sam czasami mnie irytuje swoimi reakcjami.
Tyle, że miano najlepszego skoczka PŚ otrzymuje ten, kto owy PŚ zgarnie. Gregor jest znakomitym skoczkiem i to można stwierdzić na podstawie wyników na skoczniach.
Ale to, czy będzie wybitnym sportowcem i zyska szacunek nie tylko swoich, ale wszystkich kibiców zweryfikuje już życie i to jakim Gregor okaże się być człowiekiem w trudnych sytuacjach.
(27.02.2009, 23:46)
Fiandino
@fanka

Schlierenzau er jest zbyt butny i bezczelny, a swoim zachowaniem pokazuje że nie zasługuje na miano najlepszego skoczka PŚ.
(27.02.2009, 23:31)
Sadzio105
@fanka

Dobra,dobra wygrałaś ;-)

Ale Anssi miał 2 razy 4 a Gregor raz Srebro i raz 4 miejsce ale w sumie trochę Grega szkoda, a Anssi ma jeszcze jutro ostatnią szanse na medal.
(27.02.2009, 23:31)
fanka
Nie jestem fanatyczką Gregora, zawsze bardziej kibicowałam Morgensternowi i Schmittowi.
Powiedzmy, że ze względu na moje zainteresowania nieco poraża mnie zachowanie polskich kibiców i tyle.
Też uważam, że przed Schlierenzauerem długa droga, bo prawdziwy sportowiec to taki, który umie przegrywać i godzić się z porażkami. Ale porażki zawsze sportowców bolą i boleć będą. A dziś gorycz przegranych tym większa, że konkurs był loteryjny.
(27.02.2009, 23:29)
fanka
Pewnie raczej jest rozczarowany, nie ma się akurat czemu dziwić.
Podkreślam, okej można Go nie lubić za ten brak pokory, ale nie trzeba od razu wyzywać od "chamów", dopatrywać się ciągle farta i szczęścia w Jego sukcesach. Ja też nie lubię kilku sportowców za owy brak pokory, ale to nie znaczy, że im nie gratuluję i nie doceniam, gdy zdobywają medale.

Anssi Koivuranta też się popłakał po dwóch 4. miejscach w kombinacji na MŚ i co - oznacza to brak pokory albo dąsanie się?
(27.02.2009, 23:26)
Naruto
@fanka

Moim zdaniem Schlierenzauer wreszcie stracił formę i dobrze bo nie potrafi godnie przegrywać!!!
A ty nie potrafisz przyznać że mam rację, zachowujesz się jak fanatyczka Gregora S.
(27.02.2009, 23:25)
Sadzio105
@fanka
***** nie dość że ma farta że był w pierwszej 5 dzięki świetnym warunkom i jeszcze się dąsa, że nie zdobył medalu. Owszem talentem jest ogromnym ale z takim charakterem nie wróżę mu przyszłości.
(27.02.2009, 23:22)
demol
Schlieriego sie nie lubi bo nie ma pokory, jest pyszałkowaty i się wywyższa. Inna sprawa że talent ma taki że głowa mała, coś na miare Phelpsa czy Bjoerdalena. Ale głupi człowiek który chce kochać/kibicować wszystkim zawodnikom. Gdyby Amman/Romoeren/Olli wygrywali wszystko jak Schliri kibicowałbym im z całego serca. Ale Schlieriego nie trawie, mówiąc zwięźle jemu i Morgensternowi źle z oczu patrzy.
(27.02.2009, 23:17)
fanka
A co z pokorą ma wspólnego ból sportowca po porażce? Nienawidzicie tego chłopaka i każda okazja jest dobra, żeby Go poniżać.
(27.02.2009, 23:12)
Jasiek96
Najgorszy konkurs Mistrzostw Świata w HISTORII! Wstyd, FIS, wstyd!
(27.02.2009, 23:08)
Sadzio105
Schlieri miał najlepsze warunki co można zauważyć po błędzie na progu, a Kuettel po prostu był dzisiaj najlepszy ale z tą 7 to się nie popisali.

@fanka

Gregor jest słaby, w końcu w wywiadzie dla ORF'u się popłakał, więc dalej nie ma chłopak pokory.
(27.02.2009, 23:02)
mięsista
@benek
jeśli chodzi o schlieriego to chłopak ma ogromny talent, przeskoczył już w ilości zwycięztw takie sławy jak hannavald, widhoelzl i goldberger, idzie w tym sezonie jak burza, ma silną psychikę (co jest niecodzienne jak na 19-latka), uczy się chyba w najlepszym miejscy dla młodych skoczków narciarskiech... czego chcieć więcej? ano pokory i szcunku wobec innych. proste :]
(27.02.2009, 22:59)
mico245
@Skoczek120
No nie wiem czy mieli taki sam wiatr, Kuttel skoczył 133.5m jak wszyscy z tamtych zbliżonych miejsc skakali 127 - 133m, a gdy Schmitt skoczył 133 później 5, 4 metry bliżej skoczyli Morgi, Loitzl, Ammann więc trochę Gregor nie miał dobrych warunków (chyba że, akurat zrobił się dobry wiatr w co wątpie). Było minęło a Andreas przypadkowo czy zasłużenie ale zdobył złoty medal
(27.02.2009, 22:58)
fanka
No to widzę, że zabawa w obrzucanie błotem Schlierenzauera trwa dalej.
Jego tytuł MŚ w lotach był przypadkowy?! To Małysz na średniej w Lahti też "przypadkowo" wygrał, bo Schmitt nie wytrzymał?! Tego się nie da czytać, jest mi wstyd, że Polacy się tak zachowują i nie potrafią docenić klasy zawodnika.
A Gregora się nie lubi, bo po prostu jest za dobry w tym, co robi.
(27.02.2009, 22:52)
mięsista
Moim zdaniem decyzja do zakonczenia konkursu była słuszna. Wyniki drugiej serii były tak wypaczone, ze bez sensu było to ciągnąć. Warunki masakrycznie złe, a prestiż konkursu zbyt wysoki żeby pozwolić sobie na loterie. Można było ewentualnie przenieść drugą serię na niedziele, ale też nie wiemy jaka byłaby wtedy pogoda. Uważam, że Hoffer ze swoją ekipą podjęli słuszną decyzję.
(27.02.2009, 22:49)
reen
@benek
Znaczna liczba ludzi nie lubi Gregora bo ma 19 lat a to za wczesnie na wygrywanie poza tym podobno jest wybuchowy i zzera go duma, najpierw mowi pozniej mysli, ma duzo pryszczy na twarzy, Hoffer mu ciagle zalatwia wygrane i przypadkiem jest liderem pucharu swiata....jak zwykle zawisc tych niby to tolerancyjnych kibicow.
(27.02.2009, 22:31)
Skoczek120
Ja wytypowałem wszystko źle, chyba że Austriacy wygrają MŚ.
(27.02.2009, 22:21)
Skoczek120
Z resztą było wielu, którzy w dziwnych okolicznościach osiągali sukcesy. Przykładem jest właśnie wicemistrzostwo i mistrzostwo Gregora (gdyby nie słabe nerwy Kocha, przegrałby z nim bez mrugnięcia okiem).
(27.02.2009, 22:17)
Skoczek120
mico245- dobry skok Kuettela nie można suprawiedliwiac dobrym wiatrm. Schlierie również miał dobre warunki, a skoczył mniej. Nie wiadomo, jak by było, gdyby odbyła się druga seria, ale z pewnością Andi byłby w stanie odda drugi dobry skok. Przeważnie skakał równo, a jego atutem jest dodatkowo silna psychika (znaczy się jest jednym z najlepiej znoszących presję). I owszem jego zwycięstwo jest w pełni zasłużone.
(27.02.2009, 22:15)
Maestro
Skąd niektórzy wiedzą ze Kuettel nie zasłużył na mistrzostwo. On nie otrzymał szansy by potwierdzić to że jest najlepszy. Żal mi go bo niektórzy będą go teraz nazywać przypadkowym mistrzem a taka opinia jest krzywdząca.
(27.02.2009, 22:11)
kabumek
Schlierenzauer jest młody, "wdarł się", odnosi sukcesy, media kreują go na gwiazdę, w sztabie wszyscy pracują pod niego, a do tego jest Austriakiem. Trudno żeby mu nie odbiło.
(27.02.2009, 22:11)
mico245
Kuttel miał dobry wiatr i wykorzystał to brawo dla Mistrza Świata. Jednak nie zasłużył na zwycięstwo bo wątpię żeby w drugiej serii po wyrównaynch warunkach wygrał skoro różnice były minimalne. Cieszy mnie srebro Schmitta, lubię go, może trochę przypadkowe srebro ale i tak super. Jacobsen skoczył jak umiał i tu brązowy medal jest słuszny. Schlierenzuer, pech no ale musi się w końcu pogodzić z porażką chodziarz jak podkreślał Evill nie zasłużoną porażką bo mógł nawet wywalczyć złoto.
(27.02.2009, 22:07)
Chcę pozostać anonimowy
@benek
W kwestii Gregora zdania są podzielone. Argumęty przeciwników Schlierenzauera, są takie, że cfaniakuje, nie umie się pogodzić z porażką, nie ma pokory i zachowuje się jak obrażalski królewicz, gdy przegra (wypowiedź z Oberstdorfu K185)
(27.02.2009, 21:51)
benek
Sluchajcie ja mam takie pytanie - dlaczego tak nie lubicie Schlierenzauera? Mnie nie bylo dlugo w kraju i dzis pierwszy raz ogladalem konkurs w tym sezonie. Czy on cos w trakcie sezonu zrobil, cos powiedzial... cwaniakowal czy cos w tym stylu? Odbila mu sodowka? Dlaczego wielu kibicow go tak nie lubi? Prosze o wyczerpujaca odpowiedz. Z gory dzieki.
(27.02.2009, 21:44)
xxx
Jakby medale mieli dawać za zasługi,to Adam powinien mieć już 2 złota na tych MŚ. W końcu to on ze wszystkich skaczących ma największe osiągnięcia :).
I już tak nie podkreślajcie,że Martin "w tym wieku " itp. :)Przypominam,że Andi w tym roku końcy 30 lat :)
(27.02.2009, 21:44)
Evill
@Bobby
Jakie piwo? Ponieważ nie można tu chyba reklamować to naoiszę "tylko dla orłów", w butelce, wstrząśnięte nie zmieszane :)
(27.02.2009, 21:40)
marmi
Odczepcie się od Liberca, bardzo dobrze że są tam MŚ a warunki wszędzie mogą być złe.
Mnie ciekawi czy przepisy pozwalają na rozegranie 2. serii na następny dzień? Bo tak ewentualnie mogli zrobić. Po fakcie wiemy, że można było po krótkiej przerwie dokończyć 2. serię, ale trudno to było przewidzieć. Skoro śnieg padał coraz mocniej to logiczne było zrobienie dłuższej przerwy co wymuszało zmianę belki i restart serii. Jestem jednak przekonany, że gdyby dokańczali to byłoby tyle samo albo i więcej narzekania na nieobiektywne warunki/wyniki.
A na pudle nie stanęli może najlepsi w tym sezonie, ale na pewno zawodnicy ze ścisłej czołówki, także podium jest OK.
Co do naszych to Małysz niestety nie osiągnął wysokiej formy na MŚ, ale dziś skakał przyzwoicie. Bardziej martwi mnie Stoch, który był bardzo zadowolony ze swoich skoków. Jeśli skoki na trzecią dziesiątkę go satysfakcjonują to nigdy nie będzie wygrywał czy choćby na podium...
BTW. Ciekawe czy ktoś wytypował Kuttela ma mistrza w konkursie? Albo czy ktoś zaliczył więcej niż jedno trafienie?
(27.02.2009, 21:39)
fanka
@Deegenerat
Ja nie mówię, że mnie się nie podoba - to są zawodnicy, którzy nie raz udowadniali wielką klasę.
Ale dziś o tym, czy ktoś zasłużył na podium czy nie, nie można mówić.
Wszyscy są świadomi tego, jakim skoki są sportem, ale to, co nastąpiło dzisiaj jest już wielką przesadą - nie dość, że loteryjne warunki, to jeszcze tylko jedna seria.

@Evill
Pisałam raczej o tych, których posty są przepełnione nienawiścią i zawiścią. Jasne, że można Gregora nie lubić, ale to przecież nie musi być jednoznaczne z niedocenianiem Jego klasy jako utalentowanego młodego sportowca.
(27.02.2009, 21:31)
aaaad
Hehe ciekawe kto w konkursie typowania postawil na Andyego.;p
(27.02.2009, 21:30)
Degenerat
Nie wiem dlaczego ludzie uparcie piszą Hofer przez podwójne "f" ?!
Co do konkursu : Zgadzam się z opinią uskotko - pierwsza trójka mi się podoba i bynajmniej nie można powiedzieć, że sobie nie zasłużyli!
(27.02.2009, 21:23)
Bobby
Cóż..Warunki nie pozwoliły dokonać mojego założenia ;x Jakie zamawiacie? ;x

Z jednej strony głupio, iż potwórzono konkurs przed ostatnimi 7-ma zawodnikami, mogli poczekać i dać im skoczyć parę minut później...tak czy siak podium mimo, że sympatyczne, to raczej zupełnie przypadkowe i Ci zawodnicy nie powinni się tam znaleźć no, ale cóż..to sa skoki i sam naprawdę nie wiem, dlaczego zawodnicy sami nie chcą krytych skoczni. Im się chyba podoba to jak takie losowanie jest....dziwne.
(27.02.2009, 21:16)
Evill
@fanka
Ponieważ nie wiem czy Twój post nie tyczy się do mnie, więc wyjaśniam: konkurs to była loteria, Schlieri i Wolfi zasłużyli na więcej, a że lubię Wolfganga, a nie lubię Gregora, to tylko moje prywatne odczucia :)
(27.02.2009, 21:16)
Pan Włodek
Ej, ale w jednym się z oryginalnym panem Włodkiem zgadzam. Jaki Olli miał powód do radości jak skoczył 89 m?
Gratulacje dla medalistów, zwłaszcza Kuettela, no i Boschucka
(27.02.2009, 21:05)
fanka
@Fin
Na szczęście nigdy nie będę na miejscu pana Hofera i nie będę miała takich problemów.
Tak, nie próbowali rozegrać na siłę drugiej serii. Bo na siłę był cały konkurs od samego początku. Od rana było wiadomo, że w Libercu panują fatalne warunki, odwołano trening kombinatorów. Ale potem pan Hofer opowiadał, że w czasie konkursu skoków wszystko będzie okej i nie sądzi, by się zabawa zakończyła na drugiej serii.
Ponadto - dlaczego nie poczekali 5 minut pod koniec II serii i wtedy nie puścili ostatniej siódemki?! Woleli poczekać 20 i puszczać zawodników od początku?! Paranoja jakaś.
CYRK.

Nie deprecjonuję dzisiejszego osiągnięcia Kuettela, Schmitta i Jacobsena. Są bardzo dobrymi zawodnikami, ale dla nie nazwałabym ich bohaterami. "Należał się medal" - w sporcie za zasługi medali się nie rozdaje. Choć medaliści są skoczkami z najwyższej półki, to jednak dziś kolejność na podium jest dość przypadkowa.

Tekstów w stylu "dobrze, że Schlieri, Amman i Loitzl nie stanęli na podium" aż się nie da komentować... "Bo w tym sezonie już zgarnęli wszystko". Chcielibyście, żeby w innych krajach wypisywali takie rzeczy, jak Małysz był w superformie i wygrywał wszystko?! Tylko tam zamiast takich tekstów był wieli szacunek dla Adama i Jego osiągnięć. A Polaków jak widać nie stać na to, by docenić klasę takich mistrzów w skokach jak Austriacy. Niektórych z Was stać tylko na radość, że Schlieriemu nie wyszło i że na całe szczęście przegrał medal (nieważne, że po prostu miał dziś pecha).
(27.02.2009, 21:03)
Evill
Ja Austriakom nie zazdroszczę, stąd kibicuje Loitzlowi. A Schlieri to inna bajka, zawsze będę mu przyznawał talent, ale kibicował to mu będę jak nauczy się pokory, pozdrawiam tych co twierzdili, że wygra Schlieri, pewnie mielibyście racje jakby był to normalny konkurs. Ano racja, Bobby ja bardzo lubię złocisty trunek pewien :)
(27.02.2009, 20:59)
fan skoków
@Bobby
Nie chcę być złośliwy, ale kiedy stawiasz piwko??:-)

W skrócie o konkursie:
Konkurs żenada i nie chodzi bo Polakom nie poszło. Oglądałem na wyrywki konkurs bo robiłem co innego, co nie powinno mi się tak dłużyć, no ale cóż MŚ są. Brawa dla medalistów zwłaszcza dla Schmitta. Ostatni skok Olliego to przemilczę. Poza tym za 2 lata ponownie zamiast 5 będziemy mieć 2 skoczków. Polacy nie popisali się. Małysz przyzwoicie jak na ostatnią formą. Stoch mnie najbardziej zawiódł i nie mówię że dlatego bo medalu nie zdobył. Stać było go że by był przynbajmniej w "15", no ale zupełnie mu nie wyszedł ten konkurs. Rutkowski podobnie jak na K 90. Śliż: no coments, ale też był kilka razy ściągany z belki, ale zawalił. Co do jutrzejszej drużynówki ciężko oceniać, zwłaszcza że nie wiadomo jakie jutro będą warunki. Przy równych warunkach najprawdopodobniej: Włosi, Słoweńcy, Kazachowie i Francuzi out. O reszcie ciężko cokolwiek powiedzieć. Pierwsza 4 raczej zarezerwowana dla Niemców, Norwegów, Finów i Austriaków. Czesi mieli 3 w II serii, Polacy, Japończycy i Rosjanie po 2. Zobaczymy.
(27.02.2009, 20:50)
Beata
@fanka @kibic
zgadzam sie, tutaj nie chodzi moze o nienawisc ale pewnie zazdrosc, oni maja najlepszy system szkoleniowy na swiecie wiele swietnych skoczkow, ba rewelacyjnych a zazdroscicie bo wygrywa najlepszy, maja talenty to wygrywaja. Nalezalo im sie bez wątpienia, mysle ze gdyby by;la druga seria to by Schlieri wygral to bo Jacobsen pewnie by sie spalil, kuettel nie jest zawsze powtarzalny i mysl ze moze byc mistzrem moglaby go sparalizowac a Smithem to nie wiadomo wtamtym konlursie tez byl wysoko ale spieprzyl. Nie dziwie sie ze Auty sa w******** [brzydki wyraz, oznaczający "zdenerwowani" - moderator], tez bym byla, Chlopak ma szczescie ale gratulacje mimo wszystko jest mistrzem:)
(27.02.2009, 20:44)
Fin
@fanka. Może kiedyś sama poprowadz sobie taki konkurs w dość niesprzyjających warunkach jak taka cwana jestes!!!Organizatorzy nie popełnili żadnego błędu.Próbowali to rozegrać na dwie serie ale nie dążyli też do tego za wszelką cenę ! ! !
Co do bohaterów:
Kuettel-W 2004 roku zaliczył w Libercu swoje pierwsze podium w karierze (3miejsce) nie przepadam za nim i nie jest dla mnie skoczkiem wielkiego formatu.Aleeeeee... jego forma zaczeła rosnąć tuż przed mistrzostwami a na K-90 skakał równo i daleko.Ponadto wielokrotnie był w czołówce przez te lata i rzeczywiście należał mu się medal.
Schmit-w tym wieku i po takich problemach to wielki sukces Martina i na pewno pociągnie koniunktuirę niemieckich skoków jeszcze przez najblizszy sezon.
Jacobsen-Temu chłopakowi należało by się nawet złoto!!!tyle co stracił zwycięstw w konkursach w tym sezonie a forma drzemie w nim potężna już od początku sezonu tylko w psychice jest problem.
Olli-zawiódł dziś wielu.Chyba już sam niewierzył że coś na tych mistrzostwach jeszcze zdobędzie.Mam nadzieje że jutro takiej nonszalancji niepokarze podczas dróżynówki.Zresztą dziś rozzłościł Pana Włodka :)
Hautamaeki też zawiódł.Troche pecha miał Morgi.Ale ogromnie się cieszę że Szliri , Loitlz i Amman nie zdobyli medalu .Huraaaaaaaaaa.I tak już wiele w tym sezonie zgarneli
(27.02.2009, 20:40)
Evill
Wszystko to prawda, ale przyczyny tkwią głębiej. Kto wybrał Liberec??? Pytam poraz setny, bo nie wierzyć że zrobili to działacze - dawni zawodnicy, trenerzy, śędziowie. Bardziej bowiem to przypominało działanie ślepych krasnoludków. Odnośnie Austriaków, Loitzla i Morgiego mi żal, Schlieriego w ogóle nie, ale poraz trzeci aby nie było wątpliwości, uznaje że też został skrzywdzony.
(27.02.2009, 20:33)
kibic
@ fanka - zgadzam się
TCS-Austria, PNarodów- Austria, MŚ na K-90- Austria no i PŚ raczej na 90%-Austria czy jeszcze ktoś ma jakieś wątpliwości?
(27.02.2009, 20:24)
Jaro
No cóż, fajnie że Schmitt zdobył medal, ale organizatorów i zarząd FIS to bym dziś pod ścianą postawił. I ognia! Naprawdę można było dokończyć ten konkurs...
(27.02.2009, 20:19)
fanka
TO JEST SKANDAL!
Jakim prawem pozwala się na to, by taka szopka była konkursem o Mistrzostwo świata?!
Dlaczego nie można było poczekać chwilę i puścić pozostałej siódemki?! Tak jak zrobili jest sprawiedliwiej?!
Paranoja ... Po co na siłę rozgrywali dzisiaj konkurs, skoro od rana było wiadomo, że warunki są fatalne i konkurs i tak będzie niesprawiedliwy?!

A radość niektórych, z tego, że Austriakom nie wyszło jest żałosna... Nie rozumiem czemu w tym kraju taka nienawiść do zwycięzców, ludzi, którzy osiągają sukces i potrafią zbudować po mistrzowsku system. I nawet Wasza zawiść nie zmieni tego, że bohaterami tego sezonu i tak będą Austriacy.
(27.02.2009, 20:13)
@Evill
Prawda, wielkie brawa dla Volodymyra Boszczuka !!!
(27.02.2009, 19:53)
sss
Super by byla rywalizacja jakby kazdy mial te same warunki no ale niestety zawsze to samo --.--
(27.02.2009, 19:53)
Milka
zobaczyć mine Gregora - bezcenne;)
(27.02.2009, 19:47)
sss
Austriacy wygraja tutaj raczej nie ma szans...
(27.02.2009, 19:44)
frysia109
należało się Martinowi :) ale decyzja sędziów to trochę dziwna była ...;/
(27.02.2009, 19:35)
żygula
@pih
opanuj się!
(27.02.2009, 19:31)
Żaneta
wygrają*
(27.02.2009, 19:31)
Żaneta
no, wielka niespodzianka Kuettel
a co do Austriaków to jutro wygra drużynówkę na bank
(27.02.2009, 19:30)
ubot
schlirenzauer na nic nie zasługuje bo stosuje niedozwolone środki !!!

zdyskwalifikować schlirenzauera !!!
(27.02.2009, 19:25)
Evill
A najgorsze jest to że obiecałem sobie po K90, że się nie ogolę dopóki znowu nie wygra Loitzl. Kobieta moja mnie zabije, albo wyzwie od brodatych żubrów :(
(27.02.2009, 19:24)
Miałem
Czy w MŚ kiedyś decydowała 1 seria? Bardzo lubię Andreasa, ale należało sie Schlieremu albo Wolfiemu. Hoffer na emeryturtę
(27.02.2009, 19:19)
Skoczek120
Serdeczne gratulacje dla Andreasa Kuettela!!! Wreszcie przyszedł na niego czas. Widac było, że był mocny i nawet gdyby druga seria się odbyła, mógłby i tak wygrac, gdyż przeważnie skakał równo, jak również ma silną psychikę.. Martin to Martin, chłop ma wiek i już nie raz pokazał, że drugi skok mu nie za bardzo wychodzi. Gregor dzisiaj mógłby się liczyc, jednak nie był tak mocny. Na normalnej został wicemistrzem raczej w wyniku szczęścia, a nie bardzo dalekich skoków. Najbardziej obawiałbym się o Jacobsena, który znowu spaprzyłby skok (chociaż kto wie...). Dzisiaj namieszac mógłby z pewnością Bardal, który dzisiaj również był mocny. Nasszym poszło w miarę dobrze. Piszę tak, gdyż nie wierzyłem, aby coś nawojowali.
(27.02.2009, 19:18)
Robert Mateja
Ukrainiec jest w 30, tego jeszcze nie było. Skrzywdzili Austriaków i Chedala, który mógł bardzo wysoko awansować. SKANDAL i CHAMSTWO.
(27.02.2009, 19:17)
krwisty
Konkurs oglądało mi się bardzo ciężko ,dziwne decyzje pogoda jeszcze gorsza.Podium mi się akurat bardzo podobało gratulacje dla Andreasa i Martina...Ci dwaj panowie to istny" trzeci oddech kaczuchy "he he
(27.02.2009, 19:17)
pih
Tajner liczy jutro na 6 miejsce !!!

przecież Polacy nie wejdą do 8 jak będą ześlizgiwać sie z rozbiegu zamiast oddawać porządne skoki !!!
(27.02.2009, 19:14)
pih
Mi tam obojętne kto zdobył medale, dla mnie ważniejszą kwestią jest kolejna KOMPROMITACJA POLAKÓW !!!

a Tajner na wizji w TVP1 powiedział, że jest zadowolony ze skoków polaków !!!

TOŻ TO SKANDAL !!!

GDZIE TEN DZIADEK MA OCZY !!!

przecież ukraińcy, kazachowie i włosi biją naszych !!!
(27.02.2009, 19:12)
pati19958
nie no jak w MŚ o zwycięstwie może decydować jedna seria...:/ przecież można było póścić tych ostatnich 7 zawodników w drugiej serii... a tak to wygrał ten który nie miał żadnych sukcesów w tym sezonie!!:/
(27.02.2009, 19:11)
Dżymek
Chamstwo i skandal w biały dzień. W skoki narciarskie wchodzi korupcja, jak w piłkę nożną. Konkurs można było rozegrać w niedziele, a nie kończyć po dwóch drugich nie dokończonych seriach. Przez to nie wiemy kto by sobie poradził z presją, a kto nie. Pewnie Martin skończyłby gdzieś w okolicach 15 miejsca, co nie oznacza, że myśle że chłopak nie umie skakać.
(27.02.2009, 19:04)
gość
zrobili dzisiaj Austriaków na perłowo- szczerze mówiąc są mi całkiem obojętni ale dzisiaj to trochę było mi ich żal - moim zdaniem pewne było, że któryś z nich miałby medal nawet brązowy ale miałby - pozostaje wierzyć, że jutro będzie bardziej sprawiedliwie
(27.02.2009, 19:01)
Evill
Jeśli pojawi się Fanka: czy 30 miejsce to wystarczające preludium do zemsty, jaką zobaczysz jutro, gdy Norwegowie nie zdoędą (tak będę czarował) medalu bez Roara. Choć po tym występie JRE, Roar może się dostać do drużyny, a wtedy napiszesz mi "Evill jesteś tak wielki, że wokół ciebie powinien krązyć mniejszy Evill" :)
(27.02.2009, 18:59)
fankaMartina
super Martin!!! bravooo!!! nareszcie medal!!! ;*
(27.02.2009, 18:57)
Evill
@TOTTI
Schmidt come back jak Vettori w 1992 i Weissflog w 1994. Jednak konkurs niesprawiedliwy :(
(27.02.2009, 18:54)
Evill
To jeszcze raz ja. Albo te wstawki z Hellerem, tam skaczą Hautamaeki i Morgi, a tu pan Bartosz mączy Małysza. Żal. Nikogo nie rozumiałem w tych zawodach, chyba tylko Kuettela (fjutela jak mawia Włodek) bo usiadł na belce, skoczył i ma złoto. Co do Schmita, wrócić po latach to wielka sztuka. Jacobsen by nie wytrzymał, miał fartucha, Schlieri stracił medal i Bogu dzięki z jednej strony, jednak z drugiej trochę nawet jego żal, bo co on winny, że Hoffer to ***** zwykły co zabrał mu medal, Bardal miał dobre warunki w I serii ( wogóle Norwegia miała farta), Loitzl mógł jeszcze coś zmienić, szczególnie notami, Polacy słabo, choć trzeba podkreślić, że Śliża bardzo skrzywdzili tym cyrkiem z zdejmowaniem go 50 razy z belki
(27.02.2009, 18:52)
TOTTI
Yes! Martin ma srebro! Tyle lat czekalem na jego medal, zawsze mu kibicowalem od kiedy zaczalem ogladac skoki i wciaz mu kibicuje. Kuettel wlasciwie zloto za caloksztalt ale Schmitt bardziej zasluzyl i on zdobylby zloto gdyby nie te zalosne cyrki Hofera, skoro udalo sie powtorzyc z 14 skokow a zostalo w II serii 7 to jakim prawem on zrestartowal ta II serie? Harrachovem 2008 mi tu smierdzi. Przeciez mogli a nawet powinni przeczekac troche az przestanie tak sypac ale nie. Przeciez 7 skokow zostalo, kto wie moze warunki byly akurat w tej przerwie dobre i ostatnia trojka + Schlierenzauer mieliby dobre warunki. Schmittowi jeszcze raz serdecznie gratuluje srebrnego medalu i on wygra w Lahti! Jestem pewien ze Martin skoczylby w takich warunkach lepiej od Jacobsena i Kuettela moze nawet Schlieriego i mialby zloto ale srebro po tylu latach absencji medalowej to i tak wielki sukces, mimo ostatnich dwoch dobrych sezonow to dopiero w tym nastapilo calkowite odrodzenie, on przezywa druga mlodosc. Małysz w tym wieku wrocil do formy i Martin tak samo, chyba cos maja ze soba wspolnego, Ahonen tak samo. Martin Schmitt, 4 medal na MŚ indywidualnie po dwa zlota i dwa srebra. To najwiekszy talent z tych wiekowych zawodnikow.
(27.02.2009, 18:51)
sss
Evill znowu musze sie z toba zgodzic:)
(27.02.2009, 18:47)
fan Martina
a Kurzajewski którego tak lubię dzisiaj lekko wyśmiał srebro Schmitta
(27.02.2009, 18:47)
sss
niewiadomo jakby sie spisal Schlierenzauer a Jacobsen moglby sobie poradzic no nie wiadomo jakby bylo nie jestesmy jasnowidzami mnie tez bardzo cieszy Schmitt wielkie gratulacje dla dawnego mistrza no Malysz mozna powiedziec ze niezle no ale tak ogolnie to jestem zadowolony...
(27.02.2009, 18:45)
ja
Brawo Martin!!! jak sie ciesze, i nie bede ukrywac- mogl nie dac rady w drugiej serii
no ale nikla nadzieja byla ze wygra..
i tak sie strasznie ciesze :)) w koncu
a Kuttela nie lubie, co nie znaczy ze nie mol wygrac. dla niego tez brawo
(27.02.2009, 18:44)
Evill
Jednego tylko nie rozumiem, tych czarów ,zebrań, Hofera pełzającego z krótkofalówką i tego całego cyrku. Chłopaki skakali po 3 razy, a liczył sie 1 skok, mało tego, w czasie gdy była przerwa między "II" a "III" serią był moment, że siódemka mogłaby skakać. Wygrałby Loitzl, oczywiście :). Jeszcze postanowiłem nadać prywatne wyróżnienia 3 skoczkom. Wassiliewowi za 7 miejsce, Chedalowi za świetny skok w "III" serii i Boschukowi za awans do finału. Złota malina wędruje do FISu za przyznanie MŚ Libercowi. Komentarz Szarana drażnił niezwykle. 4 rzzy słyszałem o wielkiej przewadze Olliego nad Loitzlem na K90, a było to 1.5 pts
(27.02.2009, 18:43)
Demol
Świetnie, brak Schlieriego na podium to miód na moje serce ^^ Niesamowicie ciesze się tez z medalu dla Schmitta, wspaniały zawodnik, który ciężko pracował na powrót do formy (sygnał dla Adama że on też może jeszcze troche zdziałać). A cóż Kuttel to farciarz jakich mało :P
(27.02.2009, 18:43)
Wojtek
Fajnie, że Kuettel mistrzem świata, fajnie, że Schmitt wicemistrzem, ale CO TO MIAŁO BYĆ! Co roku Hofer wyprawia jakieś cyrki, a chyba juz od 17 lat jest tym dyrektorem...kiedy się skończy jego "kadencja"??!?!?!?!? !
Ja zapraszam na emeryturę! I Tepesa razem z nim!
(27.02.2009, 18:42)
Skoczex
Ha.!
Po pierwsze: Gratulacje dla pierwszej trójki.
Po drugie: Hahaha dobzre tak austriakom, a szczególnie *****!
(27.02.2009, 18:41)
Nathan
Najbardziej skrzywdzony został Schlieri i z 1 strony żałuje, że przerwali 2 serię, ale z 2 strony srebro Schmitta mnie bardzo cieszy ;) Jacobsen nie wytrzymałby 2 skoku ;P
(27.02.2009, 18:40)
xxx
SUPER PODIUM!! :)
(27.02.2009, 18:37)
Evill
Loitzl to nie debil i nie cienias, to dla mnie najlepszy zawodnik tych mistrzostw, gratulacje dla Kuettela, szkoda Loitzla i Morgiego, może by się poprawili, bo Jacobsen pewnie by nie wytrzymał, brawo Martin Schmidt. Cieszy zwycięstwo zawodnika tak dobrego, a będącego w cieniu Ammana, wiecznie 5 albo 6 i fakt iż nie ma Schlieriego na podium, co (uczciwie przyznaje) chyba mu się dziś jednak należało.
(27.02.2009, 18:37)
katrin
Kuettel super!!Tak ma byc, nalezalo mu sie:)
(27.02.2009, 18:35)
sss
@???

A jednak Kuettel mistrzem swiata!!!
(27.02.2009, 18:33)
???
Bo Austriaków nie ma w 3 ,.to nie odwołali ;/
(27.02.2009, 18:25)
lolik55
Debilowanie to jest zgadzam sie z tobą Evill ale też głupie warunki ale też ważne jest jedno małysz teraz może lepiej się wybije i nie będzie leciał tak płasko racje ma Evill a nie Hoffer
(27.02.2009, 18:05)
krzyslo
szkoda że skaczą od nowa bo zaraz miał skakać Loitzl a tu znowu te n Boschuk, Hlava, Colloredo i Karpenko
(27.02.2009, 18:04)
lolik55
małysz po 1 serii dobry a po2 to patrzeć nie moge
(27.02.2009, 18:03)
sss
W sumie Evill ma racje to jest lekka przesada ale mozna sobie ogladnac troche duzej tez bym chcial Schmitta nalezy mu sie i to bardzo...
(27.02.2009, 18:02)
Evill
Zwolnić Hoffera, co to było, restart??? SKANDAL!!! Jak można przerwać takie zawody w tkim momencie. Kierownictwo zepsuło mi zabawe, już miałem oglądąć najlepszych, a tu z powrotem Boschuk, Hlava i Colloredo :/
(27.02.2009, 17:58)
Angello89
ja chcialbym zeby Schmitt wygral.. nalezy mu sie
(27.02.2009, 17:41)
sss
Boje sie o to ze Schlierenzauer skoczy daleko a reszta zrobi to co na malej skoczni wlasnie Jacobsen i Olli mam nadzieje ze tak nie bedzie zobaczymy
ale stawiam jednak ze bedzie tak...
1M.Schmitt
2G .Schlierenzauer
3A.Jacobs en
8Małysz
17Stoch. ..
(27.02.2009, 17:15)
krzyslo
moja trójka: (mówię to między 1 a 2 serią)
1. Martin Schmitt
2.Anders Jacobsen
3.Gregor Schlierenzauer
-------
4.Adam Małysz
18. Kamil Stoch
(27.02.2009, 17:12)
lukas909
choc w druzynowce tez bedzie ciezko, nawet bardzo, ale moze bronz:))
(27.02.2009, 17:10)
lukas909
:( ale japonia zwalila ten konkurs:( szczegolnie kasai:( taka forme mial i na zle warunki trafil;/ zaden z japonczykow nie skakal w idealnych, moze tylko ito mial w miare dobre.
Gdyby kasai skakal wtedy co np. bardal, kuettel to tez bylby tak wysoko. A szkoda bo swoje lata juz ma i to moze byla jego ostatnia sznasa na medal;/
Pozostaje mi tylko nadzieje w druzynowce
(27.02.2009, 17:08)
Milka
Maddin pieknie ;D
(27.02.2009, 17:08)
uskotko
podoba mi się pierwsza trójka, ale pewnie znów jakieś przekręty będą w II serii, więc szczególnych nadziei na złoto Martina albo Andersa nie mam...
(27.02.2009, 17:05)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
MŚ: Andreas Kuettel mistrzem świata!
MŚ: Andreas Kuettel mistrzem świata!

MŚ: Andreas Kuettel mistrzem świata!

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich