Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Już w poniedziałek ostatni konkurs skoków na Olimpiadzie w Turynie. Tym razem skoczkowie będą rywalizować o medale drużynowo. Na skoczni K-125 w Pragelato w szranki stanie prawdopodobnie 16 zespołów, w tym polska ekipa. W Park City w 2002 roku zespołów było 13. W tym roku w porównaniu z poprzednimi Igrzyskami zabraknie Francji, ale przybęda nowi: Chiny, Kanada, Włochy i Rosja.

Będzie to ostatnia szansa dla Niemców na zdobycie medalu w skokach. Przypomnijmy, że jak dotąd trzy medale mają Norwegowie (złoty i dwa brązowe), dwa Austriacy (złoty i srebrny) i jeden Finowie (srebro Hautamaekiego na K-95).

Niemcy tytułu mistrzowskiego bronić będą zatem zaciekle. Przed czterema laty pokonali zaledwie o 0,1 punktu Finów. Podopieczni Petera Rohweina nie będą mieli łatwo. Atmosfera po wykluczeniu Herra z reprezentacji na IO nie sprzyja dobrym skokom. Czy Schmitta, Neumayera, Uhrmanna i Spaetha stać na złoto? Raczej wątpliwe. Które miejsce zajmą Polacy? Także wielka niewiadoma.

Pokusiliśmy się o małe prześledzenie dotychczasowych wyników na skoczni K-125. Jeśli brać pod uwagę tylko konkurs indywidualny to największe szanse na złoto mają Austriacy, z którymi powalczyć mogą jedynie Norwegowie. O brązowy medal sprawa może rozstrzygnąć się między ekipami Finlandii i Niemiec. W szóstce powinny znaleźć się także Szwajcaria i Japonia, a do II serii awansują jeszcze Rosja i Polska. Nie należy przekreślać także Czechów, którzy mają niewielką stratę do naszej ekipy. Niespodzianką może być występ Słowenii, której reprezentacja broni brązowego medalu, jednak mogą oni nie wejść do finału.

Jeśli brać pod uwagę wszystkie skoki na K-125 oddane na Olimpiadzie (uwzględniając treningi, kwalifikacje, serie próbne i konkurs) to widać nieznaczne róznice. Ponownie najlepiej wypadają Austriacy, jednak walka może być bardziej zaciekła bowiem Finowie i Norwegowie mają do Austrii niewielką stratę. O miejsca za podium walczyć powinny ekipy Japonii i Niemiec, a na kolejnych miejscach znajdą się Szwajcaria, Rosja i Polska. Po raz kolejny poza czołową ósemką znajdujemy Słoweńców, do których mogą dołaczyć Czesi. Pozostałe ekipy stoczą bój raczej o dalsze miejsca. Wśród nich przewidujemy następującą kolejność: Włochy, Kazachstan, USA, Korea Pd., Chiny i Kanada.

Należy jednak pamiętać, że aby wypaść dobrze w "drużynówce" należy oddać osiem dobrych skoków. Decyduje dyspozycja dnia. Jeśli któryś ze skoczków zawali swój skok, wtedy jego reprezentacja może stracić szanse na wysoką lokatę. Do tego dochodzą zdarzenia loteryjne jak np. warunki wietrzne. Ciężko zatem prorokwać wyniki zawodów. Ja stawiam na Austrię.

Przewidywania Skokinarciarskie.pl
1. Austria
2. Norwegia
3. Finlandia
4. Niemcy
5. Japonia
6. Szwajcaria
7. Rosja
8. Polska
----------
9. Słowenia
10.Czechy
11.Włochy
12.Kazachstan
13.USA
14.Korea Pd.
15.Chiny
16.Kanada
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2006 - wszystkie artykuły
Komentarze
michał
Będzie tak Hula zepsuje polakom wejscie na podium.Mateja może troche polepszyć skład ale nie dużo.Stoch będzie dobry skoczy tak jak małysz.MAŁYSZ BĘDZIE NAJLEPSZY.Liczmy także na Jande ale czechy będą bardzo dobzi.Trzymamy kciuki za POLAKÓW.
(20.02.2006, 16:06)
michal
polacy zdobędą brąz a liczymy szczegulnie na małysza stocha i mateje hula zepsuje im złoto
(20.02.2006, 15:58)
michal
polacy zdobędą brąz a liczymy szczegulnie na małysza stocha i mateje hula zepsuje im złoto
(20.02.2006, 15:58)
daf
Nasz chciejstwo a plany Ojca Prezesa to - znajac zycie - dwie rozne sprawy. Niestety.
(20.02.2006, 14:58)
fan skoków
@daf
Lepisto to byłby najlepszy wariant, o nim nie pisałem bo nie wiem jak będzie u niego z reprezentacją Włoch po sezonie. Możliwe że będzie to Kruczek, ale jeszcze raz to powiem za wcześnie na niego. Niech zdobędzie doświadczenie.
pozdrowienia
(20.02.2006, 12:27)
daf
@fan skokow
A moze jest jeszcze jedna mozliwosc...?
Wcale bym sie nie zdziwil, jakby po ZIO za nowa praca zaczal sie rozgladac Lepistoe... :). Tylko ze jego zdaje sie Tajner nie chcial juz dwa lata temu.

Wariant najbardziej prawdopodobny: trenerem zostanie Kruczek, bo jego Tajnerowi najlatwiej bedzie "ustawic"... :)
(20.02.2006, 12:03)
super fan skoków
@ Novy
Finlandia silna jest nie tylko z Aho!! Jeszcze jest Hautamaeki i Kiuru!!!
(20.02.2006, 11:25)
fan skoków
@daf
Szczerze to nie mam zielonego pojęcia kto z wolnych trenerów powinien u nas trenować. Potrzebujemy doświadczonego trenera. Myślę że z Kuttinem polegał na tym błąd że za wcześnie dostał taką kadrę na której ciąży taka presja. Może za parę lat jak zbierze doświadczenie będzie dobry, ale wtedy już do nas na pewno nie wróci. Horngacher? Obawiam się że będzie powtórka z Kuttina jest także niedoświadczony, przecież ledwie 4 lata temu skończył karierę skoczka. Bajc? Tu się z tobą zgodzę on jest indywidualistą a ma już problemy Czeskim ZN., więc nie wiadomo czy u nas nie będzie podobnie. Jest jeszcze Kruczek- jedyny polski dyplomowany trener, ale on też powinien zbierać doświadczenie, zresztą nie wiadomo jakie są jego relacje z Tajnerem. Z tej grupki trenerów jeśli bym miał na kogoś postawić to jednak na Bajca- może jednak sobie poradzi z PZN-em. Ale głowy nie dam. Zobaczymy po sezonie jacy będą kandydaci.
pozdrowienia
(20.02.2006, 11:14)
daf
Moze by tak:
Horngacher do kadry A, a Malysz z powrotem do Szturca?
Tylko czy za rok znowu nie bedzie lamentu, ze "zamienil stryjek siekierke na kijek..."
(20.02.2006, 10:43)
daf
@fan skokow
dzieki, nawzajem :)

A swoja droga - kogo obstawiasz za Kuttina?
Sam Kuttin twierdzi, ze Horngacher nie przyjmie oferty pracy z kadra A, bo "sa dobrymi przyjaciolmi".
A czy Bajc to dobry pomysl? Ja nie wiem. Skoro to taki sam indywidualista jak Kuttin, to przy sposobie pracy naszych wladz, pokloci sie z Tajnerem jeszcze szybciej niz Kuttin :)
(20.02.2006, 10:37)
fan skoków
@daf
Popieram.
pozdrowienia
(20.02.2006, 10:27)
daf
Ja obstawiam 7-8 miejsce. Jesli nasi nie wejda do drugiej serii, to niech sobie @Realista mowi co chce - bedzie to kiepski wystep. I tyle.
Analiza wynikow na podstawie konkursu indywidualnego jest bardzo mylaca (nie staruje Pettersen), zwlaszcza wzgledem druzyn, ktore nie mialy po czterech skoczkow w obu seriach. Poza tym nalezy sie liczyc ze zmianami - u nas za Sliza jest Hula.
Mateja jednak moglby rozpoczynac. Pozniej Hula, Stoch i Malysz.
(20.02.2006, 10:09)
fan skoków
@Realista
Były plotki że Niemcy się mogą wycofać. Chodziło mi o to że jeśli się wycofają to możemy zająć 5 miejsce.
pozdrowienia
(20.02.2006, 09:34)
Realista
@Novy

Najgorszy sezon Polaków? Chyba bardzo nowy jesteś...
(20.02.2006, 01:46)
Realista
@fan skoków

Piąte miejsce? Chodzi Ci na pewno o tę samą dyscypline sportu co mnie? Może piszesz o sanczkarstwie na torach naturalnych albo o bojerach? :-)
(20.02.2006, 01:44)
Novy
Wszelkie zmiany mogą wyniknąć z następujących czynników: (Według mnie )!
1.U Finów może być tylko lepiej, ponieważ skacze Happonen zamiast Jussilainena (b. dobra zmiana według mnie) jako 4 ty. Matti i Janne wątpie aby skakali tak koszmarnie jak w indywidualnym. Nota Finów będzie wyższa pewnie niż ta wynikająca z wczoraj.
2. U Norwegów raczej nic się nie zmieni, ponieważ Pettersen skoczy słabiej, ale Ljoekelsoey skoczy na pewno bardzo dobrze i nadrobi wszystko.
3. Austria - tu może być tylko gorzej. Kofler znany jest z tego że psuje skoki drużynowe, a Morgi może już nie skoczyć 2 razy po 140. O skoki dwóch pozostałych skoczków tej drużyny też się obawiam.
4. Niemcy bez Herra nie będą mieć medalu i niech jadą do domu.
5. Szwajcaria, Japonia i Rosja - tu wszystko możliwe.
6.Czechy raczej lepiej, bo Janda wziął się w garść.
7.Polska no cuż . Zobaczymy tylko po jednym skoku każdego :( Najgorszy sezon polskich zawodników :(
(19.02.2006, 23:21)
fan skoków
@Quavertone
To jest cały urok konkursów drużynowych. Statystyki statystykami, ale one nie mogły przewidzieć, np. skoku Pettersena na K90 w Oberstdorfie, Kofflera i Matei w Kulm i wynikających z tego wyników tych drużyn. Ale mimo wszystko ja lubię dla zabawy sprawdzić coś takiego, a nóż tak będzie. Co ciekawe ze stastyk na konkurs drużynowy na MŚ w Planicy wyszło mi prawie idealnie to co było w konkursie, zamienili się jedynie miejscami Japończycy i Słoweńcy. Znamy już składy więc dzisiaj jeszcze policzę na jutrzejszy konkurs.
pozdrowienia
(19.02.2006, 22:48)
Quavertone
@Novy
Oj, co się denerwujesz, zwykle to ty zaczepiasz ludzi, a ja raz chciałem żeby było odwrotnie - a ty się zaraz boczysz - nieładnie ;) Czego mi jest żal? Hmmm, dwóch rzeczy - po pierwsze że dopiero teraz zacząłeś pisać coś co zaczyna przypominać sensowne posty, a po drugie, że do konkursu druzynowego bierzesz pod uwagę indywidualne wyniki. Czyżbyś zapomniał, że drużyna musi oddać osiem ładnych, równych skoków? Chodzi mi tu głównie o reprezentację Norwegii: mamy równego Bystoela (któremu jak dotąd wiaterek sprzyja), a reszta? Tak się trochę nad tym zastanów... Co do Austrii natomiast zgadzam się w 100%, bo nawet taki Widhoelzl potrafi skakać w drużynie lepiej (choć i jemu przydarzają się wpadki - vide: Willingen) niż indywidualnie :] Co do Finlandii kłócić się nie będę, bo osobiste antypatie nie pozwolą na prowadzenie sensownej konwersacji. Na koniec zauważ, że przedstawiłem coś na kształt konstruktywnej krytyki miast oskarżać Cię o pisanie głupot, czego Ty niedawno nie omieszkałeś zrobić na tejże stronie. Pozdrawiam :]
(19.02.2006, 22:11)
Novy
@Quavertone
człowieku co Ty chcesz ode mnie?
policzyłem w excelu wczorajsze wyniki...
zebrałem to do kupy i umieściłem.
Żal Ci że Finowie nie są na 1. miejscu?
(19.02.2006, 21:44)
Quavertone
@Novy
Statystyka czy może "subiektywna sympatyka?" ;)
(19.02.2006, 21:11)
fan skoków
@Roberto Cecon
Popatrz sobie na wyniki z K125: 3 naszych lepszych od 3 Rosjan. Hula nie startował. Na 75% będą lepsi? Dawałbym podobne szanse.
pozdrowienia
(19.02.2006, 20:48)
Novy
@sabcia
Statystyka kotku i tyle.
Taki układ ma największe prawdopodobieństwo.
Oczywiście:
1.Korea
2.USA
3.Chiny
też może być, ale z prawdopodobieństwem 1 na milion.
(19.02.2006, 20:37)
Roberto CECON
@Dymitri
Jakbyś nie zwrócił uwagi, Rosjanie, zwłaszcza Vasiliev i Ipatov są w w bardzo dobrej dyspozycji i na 75% będą przed nami.
(19.02.2006, 20:36)
sabcia
@novy
jaki sens ma podliczanie wynikow?
@dmitri
co w tym jest takiego smiesznego?
ja tez uwazam ze mozemy z nimi przegrac...

a wygra norwegia:PP
(19.02.2006, 19:57)
ola
mam nadzieję,że Włosi dobrze wypadną!!
(19.02.2006, 19:29)
Novy
@super fan skoków
tak obaj macie racje ;)
Finlandia z Ahonenem jest taka mocna, że aż strach
hehehe...
Zapomniałem że to Ahonen skoczył wczoraj 140m hehehe.
(19.02.2006, 18:14)
Novy
@Dymirti
Tak wygląda to z wczoraj i to nie jest moja propozycja ani to nie są moje przewidywania.
Rosja może i lepsza, albo nie od Polski, a nie od "POLDKI"
(19.02.2006, 18:12)
super fan skoków
@ RUFKOR
W pierwszej trójce zupełnie się z tobą zgadzam!!!
@anne-marie-dore-tossa
Ty masz zupełnie takie same wyniki jak ja!!!:-]
(19.02.2006, 17:38)
Dymirti
@ novy
Rosja lepsz od POLDKI?! buahahahahahahahahahahaha!! Dobre!! Odpuść sobie!
(19.02.2006, 17:35)
rafał
polska będzie 5 lub 6 lub 7 mysleże tam morze bść
(19.02.2006, 15:33)
Novy
według mnie redakcja ma rację.
Na podium nic się zmienić nie powinno.
podliczając wczorajsze wyniki....wygląda to tak:

1.Austria 953
2.Norwegia 934
3.Finlandia 874
4.Niemcy 869
5.Szwajcaria 852
6.Japonia 832
7.Rosja 765
8.Polska 762
9.Czechy 741
10. Słowenia 692
(19.02.2006, 15:24)
RAFKOR
Wszystko tak, jak jest, oprócz pierwszej trójki:
1 Finlandia
2 Austria
3 Norwegia
(19.02.2006, 15:19)
fan skoków
@Realista
Na początku sezonu było (bardzo) mało prawdopodobne 6 miejsce, conajwyżej 8, teraz się trochę zmieniło. Nie wiem czy zauważyłeś: Słoweńcy są zupełnie bez formy; Janda na poziomie zbliżonym do Małysza, zresztą pozostali Czesi nic wielkiego nie prezentują; Vassiliev błysnął na średniej ale na dużej Rosjanie słabo, Niemcy mogą nie wystąpić, a Szwajcarzy raz od jakiegoś dłuższego czasu błysnęli, są podstawy żeby liczyć na 6 (lub 5 w zależności od Niemców) miejsce.
@Andrzej
Jak już to zawali Pettersen, on jest bez formy.
@Quavertone
Racja, ale to pokazuje mniej więcej możliwości drużyn.
@drukarka
Wolałbym żeby Austriacy lub Norwegowie.
pozdrowienia
(19.02.2006, 15:06)
Alff
Norwegia może wygrać, ale tylko wówczas gdy nikt nie zawali im skoków, podobnie jak Austria, gdzie pewni są tylko Morgi i kofler. Ale ja tam liczę na Osterreich !!!
(19.02.2006, 14:13)
sabcia
licze na takie podium
1norwegia
2finlandia
3austria
dalsze miejsca .....
4niemcy
5rosja
6japonia
7szwajcaria
8...polska?
dalej tak jak redakcja....

(19.02.2006, 13:17)
axel
bedzie miejsce 8 prawdopodobnie, Szwjacarow to nie pokonamy bo Kuettel ma duzo lepsza forme niz Malysz, w Japonii Okabe skacze tez lepiej, pozostali są równi, Rosje moze sie udac pokonac
(19.02.2006, 12:49)
drukarka
@ fan skoków
Jak chcą się wycofać, to tylko ich pochwalić!!!
(19.02.2006, 11:46)
daf
@Realista
Jesteś nudny jak flaki z olejem.
(19.02.2006, 11:35)
Quavertone
Przewidywanie wyników konkursu drużynowego na podstawie wyników konkursu indywidualnego jest TOTALNYM BEZSENSEM. Przecież doskonale wiadomo, że w konkursie indywidualnym każdy walczy dla siebie, inna jest mobilizacja i całkiem inne podejście do skakania, a inna w konkursie drużynowym, gdzie każdy skacze dla ogółu :]
(19.02.2006, 11:06)
hd
Niemcy moze sie wycofają ale to było pod wpływem nerwów wierze ze niemcy wygraja
(19.02.2006, 10:55)
fan skoków
Wiadomość dnia!!! Niemcy rozważają wycofanie się z jutrzejszego konkursu.
pozdrowienia
(19.02.2006, 10:51)
Quavertone
Pisałem to już wiele razy ale wg mnie tylko Austria i Finlandia mogą wywalczyć złoto drużynowe :]
(19.02.2006, 10:45)
Fan Morgiego
Austria wygra Morgus ich doprowadzi do zwyciestwa
(19.02.2006, 10:35)
max
Mamy optymistycznie rzecz ujmujac szanse nawet na 5 miejsce.Szwajcaria Japonia i Rosja sa jak najbardziej w naszym zasiegu.Jesli oczywiscie Malysz bedzie skakal tak jak na wtorkowych treningach,Stoch i Mateja rowniez a Stefanek sie zmobilizuje i odda najlepsze skoki an tym obiekcie tak jak na k95 wlasnie w konkursie.Nie mam watpliwosci ze Hula bedzie czwartym do druzyny.Oczywiscie to optymistyczna wersja..
(19.02.2006, 10:16)
Andrzej
Polska zdobędzie brąż, jeśli:
1) Polacy wystawią skład: Mateja, Hula, Stoch, Małysz
2) Małysz będzie skakał lepiej od Japończyków
3) Niemcy pokłócą się, wystawią Schmitta, lub nie wystartują
4) Widholz i Kofler zepsują skoki
I tak jesteśmy lepsi od Słoweńców, Rosjan, Czechów i Szwajcarów.
(19.02.2006, 09:23)
anne-marie-tore-dossa
będzie tak:
1.Finlandia
2.Austria
3.Norwegia
4.Niemcy
5.Japonia
6.Szwajcaria
7.Słowenia
8.POLSKA

.......................... ..........

9.Rosja
10.Czechy
11.Kazachstan
12.Włochy
13.USA
14.Korea Poł.
15.Kanada
16.Chiny
(19.02.2006, 08:25)
Realista
Polacy przed Słoweńcami i Czechami... miło jak tak będzie. Ale na początku sezonu pisano na tej stronie o pierwszej szóstce... Mieliśmy pokonać "słabych" Japończyków, Szwajcarów "którzy nie mają czwartego skoczka" itd... Ja podtrzymuje moje przewidywania 9-10 miejsce. Jeżeli będzie wyżej - bardzo się ucieszę. Ale miejsce w "10" będzie sukcesem!
(19.02.2006, 01:14)
monkey
oby tak było....
(19.02.2006, 00:59)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
IO: Kto wygra w drużynówce?
IO: Kto wygra w drużynówce?

IO: Kto wygra w drużynówce?

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich