Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Janne Ahonen wygrał pierwszy konkurs Turnieju Czterech Skoczni w tym sezonie. Fin oddał najdalszy skok w I serii, a dzięki przyzwoitej odległości (130 m) w drugiej próbie zdołał utrzymać prowadzenie. Na drugim stopniu podium uplasował się Roar Ljoekelsoey z 2,5 punktową stratą, a trzeci był lider PŚ - Jakub Janda. Tuż za podium znaleźli się Takanobu Okabe, Matti Hautamaeki (2 po I serii) i Andreas Widhoelzl. Zawiódł nieco Andreas Kuettel, który kompletnie zawalił swój pierwszy skok i ostatecznie wylądował na 20 pozycji. Adam Małysz był dziś 13-ty. Do II serii nie weszli pozostali Polacy, a także Sigurd Pettersen i Thomas Morgenstern.

OPIS KONKURSU:
O 16:30 rozpoczął się pierwszy konkurs Turnieju Czterech Skoczni sezonu 2005/06. Pierwszą parą byli Jan Matura i Daiki Ito. Z 22 bramki lepszy okazał się Japończyk (116,5 m). Kolejną parę z kretesem przegrał Wolfgang Loitzl. Pokonał go wracający do wysokiej formy Romoeren (117 m).

Po dobrych skokach treningowych w najważniejszej próbie zawiódł Sigurd Pettersen. Źle wyszedł z progu i lądował na buli. Dzięki temu pokonał go młodziutki Joonas Ikonen, który uzyskał 117,5 metra.

W pierwszym "bratobójczym" pojedynku spotkali się Austriacy: Morgenstern i Hoellwarth. 109,5 metra Morgiego otworzyło szanse przed doświadczonym Hoellim, który poszybował 3,5 metra dalej i dość niespodziewanie wygrał rywalizacje.

Do drugiej serii bez problemów awansowali: Neumayer (118 m), Ammann (120,5 m) i Janne Ahonen (130,5 m). Fin zdecydowanie objął prowadzenie w konkursie.

Dość niespodziewanie Włoch - Sebastian Colloredo - pokonał Risto Jussilainena. Dobrze spisał się także jego rodak - Andrea Morassi, który mimo przegranej w parze miał szanse na wejście do czołówki jako "lucky loser".

Ciekawą parę stanowili Martin Schmitt i Takanobu Okabe. Niemiec uzyskał 116 metrów, ale to było za mało na Japończyka - 128 metrów.

Daleko latali także Matti Hautamaeki (129,5 m) i Roar Ljoekelsoey (128,5 m).

Pierwszy z Polaków skakał Adam Małysz. Nasz rodak nie miał problemów z pokonaniem Estończyka Salumae. Wylądował na 121 metrze. O wiele mniejsze szanse miał Kamil Stoch. 97 metrów nie dawał cienia szansy na dobrą lokatę w konkursie. Niewiele lepszy występ zaliczył Robert Mateja.

Kolejni zawodnicy nie mogli pokonać wciąż prowadzących Finów Ahonena i Hautmaekiego. Zawiódł Andreas Kuettel, który był jednym z faworytów. Co prawda wygrał swoją parę, ale 111 metrów dawało mu daleką pozycję. Tylko w okolicach 120 metra lądowali Michael Uhrmann, Jakub Janda i Andreas Widhoelzl.

Po I serii wygrywali zatem dwaj podopieczni Tomiego Nikunena. Adam Małyszn zajmował 7 lokatę.

 Wygrani
 miejsce i  skoczek odl. 1 punkty
  1. Janne Ahonen (Finlandia)
  2. Matti Hautamäki (Finlandia)
  3. Takanobu Okabe (Japonia)
  4. Jakub Janda (Czechy)
  5. Andreas Kofler (Austria)
  6. Adam Małysz (Polska)
  7. Michael Uhrmann (Niemcy)
  8. Simon Ammann (Szwajcaria)
  9. Georg Späth (Niemcy)
 10.Noriaki Kasai (Japonia)
 11.Primoz Peterka (Słowenia)
 12.Michael Neumayer (Niemcy)
 13.Joonas Ikonen (Finlandia)
 14.Alexander Herr (Niemcy)
 15.Björn Einar Romören (Norwegia)
 16.Dmitri Vassiliev (Rosja)
 17.Daiki Ito (Japonia)
 18.Martin Höllwarth (Austria)
 19.Robert Kranjec (Słowenia)
 20.Martin Koch (Austria)
 21.Andreas Küttel (Szwajcaria)
 22.Janne Happonen (Finlandia)
 23.Lars Bystoel (Norwegia)
 24.Michael Möllinger (Szwajcaria)
 25.Sebastian Colloredo (Włochy)
 
130.5
129.5
128.0
123.5
122.0
121.0
120.5
120.5
119.5
119.5
119.5
118.0
117.5
117.5
117.0
117.5
116.5
113.0
111.5
112.0
111.0
111.5
110.0
109.5
110.0
 
135.9
132.6
127.9
121.8
119.1
115.8
115.4
114.9
113.6
113.1
112.1
108.9
108.5
108.0
107.6
107.0
106.7
99.9
96.7
96.6
94.8
94.7
94.5
93.6
93.5
 
 Przegrani
 miejsce i  skoczek odl. 1 punkty
  1. Roar Ljoekelsoey (Norwegia)
  2. Andreas Widhölzl (Austria)
  3. Rok Benkovic (Słowenia)
  4. Martin Schmitt (Niemcy)
  5. Tommy Ingebrigtsen (Norwegia)

  6. Andrea Morassi (Włochy)
  7. Robert Mateja (Polska)
  8. Martin Mesik (Słowacja)
  9. Tami Kiuru (Finlandia)
 10.Tsuyoshi Ichinohe (Japonia)
 11.Thomas Morgenstern (Austria)
 12.Julian Musiol (Niemcy)
 13.Balthasar Schneider (Austria)
 14.Wolfgang Loitzl (Austria)
 15.Harri Olli (Finlandia)
 16.Maximilian Mechler (Niemcy)
 17.Jan Matura (Czechy)
 18.Risto Jussilainen (Finlandia)
 19.Hiroki Yamada (Japonia)
 20.Antonin Hajek (Czechy)
 21.Jens Salumäe (Estonia)
 22.David Lazzaroni (Francja)
 23.Jernej Damjan (Słowenia)
 24.Kamil Stoch (Polska)
 25.Sigurd Pettersen (Norwegia)
128.5
119.5
117.0
116.0
116.5

115.0
113.0
111.5
110.5
109.5
109.5
109.0
109.0
109.5
108.5
106.0
104.5
106.0
104.5
103.5
105.0
102.5
99.0
97.0
80.5
129.8
113.6
107.6
106.3
103.7

103.5
99.4
96.2
93.9
93.1
92.1
91.2
91.2
90.6
90.3
84.3
84.1
83.8
82.6
80.3
80.0
79.0
71.7
66.1
27.9

Drugą serię rozpoczął z 24 belki Sebastian Colloredo skokiem na 121 m, dzięki czemu nieco awansował w klasyfikacji. Pierwszy daleki skok oddał Andreas Kuettel - 130,5 m, udowadniając, że krótka odległość w I serii była wypadkiem przy pracy. Szwajcar prowadził do skoku Daiki Ito (125,5 m). Kolejnymi liderami byli: Vassiliev (134,5 m) i Romoeren (131,5 m). Potem zmienił się nieco kierunek wiatru i skoki były krótsze.

Złą passę przerwał reprezentant gospodarzy - Georg Spaeth, lądując na 129 metrze i pokonując resztę stawki. Szybko wyprzedził go jednak Andreas Widhoelzl (130 m).

Swojej wysokiej, 7 pozycji, nie utrzymał Adam Małysz. Polak w swoim drugim skoku wylądował na 124 metrze i spadł poza pierwszą dziesiątkę. Jeszcze słabiej spisał się Andreas Kofler.

Kolejny bardzo daleki skok należał do lidera Pucharu Świata. Czech poszybował na 133,5 metra i zdecydowanie objął prowadzenie. Pokonał Takanobu Okabe (130,5 m), ale okazał się słabszy od Ljoekelsoeya (132 metry w II serii).

Na rozbiegu pozostała czołowa dwójka Finów. Matti Hautamaeki zawiódł. 125,5 metra nie wystarczyło by utrzymać miejsce na podium. Presje wytrzymał za to Janne Ahonen. Z dużym spokojem uzyskał 130 metrów i to wystarczyło, by utrzymać prowadzenie i wygrać kolejny konkurs w swojej karierze.

 Klasyfikacja końcowa
 miejsce i  skoczek odl. 1 odl. 2 punkty
  1. Janne Ahonen (Finlandia)
  2. Roar Ljoekelsoey (Norwegia)
  3. Jakub Janda (Czechy)
  4. Takanobu Okabe (Japonia)
  5. Matti Hautamäki (Finlandia)
  6. Andreas Widhölzl (Austria)
  7. Georg Späth (Niemcy)
  8. Simon Ammann (Szwajcaria)
  9. Michael Uhrmann (Niemcy)
 10.Björn Einar Romören (Norwegia)
 11.Dmitri Vassiliev (Rosja)
 12.Alexander Herr (Niemcy)
 13.Noriaki Kasai (Japonia)
 14.Adam Małysz (Polska)
 15.Andreas Kofler (Austria)
 16.Daiki Ito (Japonia)
 17.Rok Benkovic (Słowenia)
 18.Joonas Ikonen (Finlandia)
 19.Primoz Peterka (Słowenia)
 20.Andreas Küttel (Szwajcaria)
 21.Michael Neumayer (Niemcy)
 22.Tommy Ingebrigtsen (Norwegia)
 23.Martin Koch (Austria)
 24.Martin Schmitt (Niemcy)
 25.Martin Höllwarth (Austria)
 26.Robert Kranjec (Słowenia)
 27.Janne Happonen (Finlandia)
 28.Lars Bystoel (Norwegia)
 29.Sebastian Colloredo (Włochy)
 30.Michael Möllinger (Szwajcaria)

 31.Andrea Morassi (Włochy)
 32.Robert Mateja (Polska)
 33.Martin Mesik (Słowacja)
 34.Tami Kiuru (Finlandia)
 35.Tsuyoshi Ichinohe (Japonia)
 36.Thomas Morgenstern (Austria)
 37.Julian Musiol (Niemcy)
 38.Balthasar Schneider (Austria)
 39.Wolfgang Loitzl (Austria)
 40.Harri Olli (Finlandia)
 41.Maximilian Mechler (Niemcy)
 42.Jan Matura (Czechy)
 43.Risto Jussilainen (Finlandia)
 44.Hiroki Yamada (Japonia)
 45.Antonin Hajek (Czechy)
 46.Jens Salumäe (Estonia)
 47.David Lazzaroni (Francja)
 48.Jernej Damjan (Słowenia)
 49.Kamil Stoch (Polska)
 50.Sigurd Pettersen (Norwegia)
130.5
128.5
123.5
128.0
129.5
119.5
119.5
120.5
120.5
117.0
117.5
117.5
119.5
121.0
122.0
116.5
117.0
117.5
119.5
111.0
118.0
116.5
112.0
116.0
113.0
111.5
111.5
110.0
110.0
109.5

115.0
113.0
111.5
110.5
109.5
109.5
109.0
109.0
109.5
108.5
106.0
104.5
106.0
104.5
103.5
105.0
102.5
99.0
97.0
80.5
130.0
132.0
133.5
130.5
125.5
130.0
129.0
128.0
127.5
131.5
134.5
129.0
125.5
124.0
122.0
126.5
125.0
124.5
123.0
130.5
124.5
125.5
127.0
120.5
123.5
124.0
122.0
120.0
121.0
119.5




















 
270.9
268.4
262.6
260.8
258.0
248.1
245.3
244.8
244.4
243.8
243.6
238.7
238.0
238.0
236.7
232.4
231.1
230.6
230.5
230.2
229.5
227.1
223.2
220.7
219.7
217.9
211.8
208.5
208.3
205.2

103.5
99.4
96.2
93.9
93.1
92.1
91.2
91.2
90.6
90.3
84.3
84.1
83.8
82.6
80.3
80.0
79.0
71.7
66.1
27.9


klasyfikacja TCS >>
klasyfikacja Pucharu Świata >>
zobacz wirtualną klasyfikację WRL >>
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« grudzień 2005 - wszystkie artykuły
Komentarze
kaupunki
@nick
No jasne, przeciez wszyscy wiedza, ze Ahonen nic nie potrafi, to zupelnie przecietny skoczek. A wszystkie jego zwyciestwa, to czysty fuks...
(31.12.2005, 15:13)
Basia
@nick
mam pytanie: wg ciebie Ahonen wygrywal zawsze tylko dlatego, ze mial szczescie, tak? Dziwi mnie takie stwierdzenie, jak mozna miec szczescie przez kilkanascie lat kariery, w ktorej nigdy sie nie wypada poza pierwsza pietnastke, a wlasciwie tylko raz sie jest poza pierwsza dziesiatka w klasyfikacji generalnej. Ahonen ma na koncie tyle sukcesow, ze to chyba oznacza,ze po prostu jest dobry. Gdyby wygral jeden konkurs, zdobyl jeden medal, mozna by mowic o szczesciu.Ale przy jego osiagnieciach, mowienie o szczesciu jest wbrew zdrowemu rozsadkowi, rachunkowi prawdopodobienstwa i jest policzkiem dla innych znakomitych skoczkow, ktorzy mieli okazje przegracc z Ahonenem.
P.S. Nick, zapewne cos mi odpiszesz, zeby zdyskontowac moja wypowiedz. Uprzedzam, ze nie mam stalego dostepu do sieci, wiec moze nie odpisze od razu, ale na pewno tu jeszcze zajrze. Pozdrawiam
(31.12.2005, 15:12)
fan skoków
@nick
Rozumiem, z tym to trudniej, pomyślę o tym przez weekend.
pozdrowienia
(30.12.2005, 23:12)
fan skoków
@oko
Mógłbyś uzasadnić. Bo to jak na razie pusty frazes.
@fan skokow
Można do tego dodać co by było gdyby 50 zawodnik w kwalifikacjach miał taką samą notę co inny.
pozdrowienia
PS
Niestety odpisać ewentualnie będę mógł najwcześniej w niedzielę wieczorem, gdyż mnie nie będzie w domu. Tak właściwie to mnie teraz nie powinno być, ale PKP się już postarało.
(30.12.2005, 22:32)
nick
fan skokow: tylko nie porownuj ahonena do benkovicia. chodzi mi o to kiedy mial pechowo gorsze warunki od zawodnikow ktorzy skakali bezposrednio przed nim lub po nim a nie ze benkovic mial lepsze. tu ahonen nie mial pecha bo takie same warunki miala cala 15-stka. tak wiec janda hoelwarth lyoekelsoey malysz ahonen i inni mieli rowne warunki.
(30.12.2005, 22:30)
fan skoków
@nick
Chodzi mi oczywiście o konkurs indywidualny w Oberstdorfie. Ahonen oczywiście skakał w podobnych warunkach co Janda, i skoczył w sumie dalej, ale przegrał notami, więc w tym przypadku nie przegrał pechowo. Ale porównaj warunki przy jego skoku, a przy skoku Benkovica, pewna różnica była. Co do Lahti to Ahonen czekał 44 sekundy na oddanie swojego skoku- sporo. Komentator przez te 44 sekundy cały czas podkreślał że Ahonen ma złe warunki i nie ma prawo dobrze skoczyć i tylko był 1 moment (dosłownie) kiedy komentator powiedział że teraz tzn. teraz ma skakać. Po skoku powiedział, że na te warunki chyba już nie mógł więcej osiągnąć. Wydaje mi się że komentator nie mógł się aż tak pomylić. Hoellwarth i Horngacher skakali zdecydowanie wcześniej i mieli zapewne lepsze warunki. Nie podważam tego że miał podobne warunki do Scmitta i Małysza, no ale oni wtedy rzeczywiście byli w wielkiej formie więc skoczyli swoje.
@Realista
Masz rację że skoczkowie najczęściej skaczą u siebie najlepiej np. nasi. Ale popatrz jaką skaczą pozostali Włosi w PK: St Moritz: Bolognani: 38, Chiapolino: 40, Beltrame: 54; I-wszy konkurs Engelberg: Chiapolino: 50, Beltrame: 58, Bolognani: 59; II- konkurs w Engelbergu: Bolognani: 51, Beltrame: 58, Chiapolino: 61. Te wyniki sam musisz przyznać że są kiepskie. Przecież to już między nimi a naszą kadrą B to przepaść. Wątpię żeby atut własnej skoczni zniwelował ją. Także duża różnica jest między Colloredo i Morassim, a Małyszem także trudna do zniwelowania przez atut własnej skoczni. Biorąc pod uwagę atut własnej skocznito moim zdaniem szansa jest dla Włochów jedynie między: drugim Włochem: Morassim, a drugim naszym: Mateją, który rzadko zawala w drużynie zwłaszcza na imprezach. Czy jeden Morassi zniweluje tę różnicę? Bardzo wątpię. Choć to sport i wszystko może się w nim zdarzyć. Napisałem "prowokator: bo to dla mnie na dzień dzisiejszy mało prawdopodobne. Może trochę przeadziłem. Jeśli uraziłem to przepraszam. Co do Rosjan , no to zauważ że tylko 1 był w konkursie, u nas 3, Vassiliev oczywiście był przed Małyszem ale sam musisz przyznać że to rzadki przypadek. Co do Japończyków rzeczywiście z dobrej strony się pokazali dlatego powiedziałem o 9 miejscu, ale tutaj jeszcze nic nie wiadomo. To dopiero 1 konkurs, a Okabe ma jednak swoje lata i może byż zmęczony sezonem.
(30.12.2005, 22:25)
fan skokow
mam takie pytanko jak ktos wie niech odpowie. jezeli w pojedynko KO jeden i drugi zawodnik otrzymaja takie same noty laczne to wtedy do drugiej serii wchodza oboje tak?? i wtedy wchodzi 4 lucky luser czy normalnie 5?? bo tak mnie zaciekawilo jak by to bylo w takim przypadku
(30.12.2005, 19:42)
nick
stukpuk: no nie rozsmieszaj mnie, on mial wiele wiele razy pecha??? wiele to mial ale szczescia. nie przypominam sobie zeby kiedys mial jakiegos pecha a ogladam skoki od bardzo dawna bo zawsze ten sport lubilem. pamietam swietne skoki peterki, goldiego czy funakiego. ale i tak i tak kiedys nie bylo tych glupich ostrych przepisow i wtedy wiatr nie odgrywal az tak waznej roli. widac to nawet jeszcze na filmach chocby z 2002 roku. widac jak na calej dlugosci wiatr oscylowal w granicach 1.5-2 m/s a hanawald i malysz bili nawet rekordy skoczni. ale w ostatnich latach ahonen mial tylko i wylacznie szczescie a pecha to nigdy nie mial. to jest dopiero niesamowity farciarz....zawsze trafia w korzystny wiatr. przeciez kazdy sie nadziewa na fatalny wiatr (np. kuttel czy janda nie wspomne juz o malyszu). a ahonen jakos zawsze skubaniec trafia w te warunki...
(30.12.2005, 18:10)
uskotko
Janne on paras.
(30.12.2005, 17:54)
Realista-znawca
@fan skoków

Co do drużynówki. Ja uważam, że możemy przegrać i z Rosjanami (mają silniejszy skład), i z Włochami. Nie doceniasz atutu własnej obskakanej skoczni. Np. Polacy zawsze lepiej wypadają w Zakopanem. Chyba temu nie zaprzeczysz? Zwycięstwo z którymkolwiek z tych zepołów byłoby naprawdę dużym sukcesem, pokonanie Japończyków (pisałem, że ich forma pójdzie w górę - możesz to sprawdzić), Czechów, Szwajcarów czy Słoweńców - cudem. Bo o Norwegach, Austriakach, Finach i Niemcach chyba nie ma co pisać? Naprawdę nie wiem, czemu uważasz moje wypowiedzi za prowokacyjne podobnie jak paru innych tutaj. Piszę zawsze spokojnie i kulturalnie. Po prostu sądząc po obecnych wynikach miejsce w "10" dla Małysza i drużyny byłoby sukcesem. W ogóle miejsce w "10" na IO to zawsze jest sukces i nie widzę powodu żeby to podważać. Teraz coraz więcej osób zgadza się ze mną. Różnica jest tylko taka, że ja pisałem to już przed sezonem (można sprawdzić) i nawet pod koniec zeszłego sezonu, a wielu pisało wtedy o medalu (!) w zawodach drużynowych...
(30.12.2005, 17:45)
stukpuk
Jak czytam te żenujące, szowinistyczne komentarze, to po prostu mnie mdli.
A czy aby Ahonen nie jest wysłannikiem piekieł? Ja bym się Ojca Dyrektora zapytał. Kto wie, może sam Lucyfer zesłał go na pognębienie biednych polskich Małyszomaniaków.
Ludzie postukajcie się po główkach, bo zaczynacie być nudni. Ile lat mogą warunki dyktować?
@nick
Ahonen miał wiele, wiele, wiele razy pecha do warunków, do sędziów, do jeszcze paru innych rzeczy, ale wtedy to Ty nawet nie wiedziałeś, że jest taka dyscyplina sportowa jak skoki narciarskie.
(30.12.2005, 16:48)
nick
fan skokow: no nie zgodzilbym sie. w oberstdorfie nie wiem czy chodzi ci o konkurs indyw. czy druz. ale w obu przpadkach na pewno nie mial pecha z wiatrem bo wszyscy mieli trudne warunki. jezeli chodzi o konkurs indyw. to cala czolowka miala najgorszy wiatr a jezeli o druz. to tez czolowi zawodnicy mieli b. trudne warunki. pamietam jaka byla sniezyca nawet. a jezeli chodzi o lahti to o ile sobie dobrze przypominam to mial takie warunki jak schmit czy malysz wiec nie byl skrzywdzony. ale nawet jesli to zauwaz ze wtedy czyli 4 lata temu wiatr nie byl tak waznym czynnikiem skokow jakkim jest teraz. teraz wystarczy ze lekko sie zmieni wiatr i koniec - skoczysz co najwyzej przyzwoicie. a 4 lata temu gdy sie zmienil wiatr to i tak zawodnik w formie z poteznym odbiciem mogl skoczyl najdalej. a wiec nie przypominam sobie zeby ahonen mial kiedys pecha z wiatrem a nawet jesli mial to pewnie raz w calej karierze...
(30.12.2005, 16:48)
fan skoków
@fanka
Masz rację.
@Realista
Byłem strasznie ciekaw co teraz wymiślisz i czym teraz uzasadnisz ewentualne miejsce Polakó poza pierwszą "10" w drużynówce. Jak widać niczym, tylko rzuciłeś puste słowa nic nie znaczące, bo wiesz bardzo dobrze ż się nie da tym konkursem tego twierdzenia uzasadnić. Popatrz sobie na wyniki PK gdzie startują pozotali Włosi i spróbuj w oparciu o nie uzasadnić. Pod konkursami PK czemu nie piszesz że przegramy z Włochami bo jesteś zwykłym prowokatorem, którego nie da się brać na poważnie. Widzę że powoli inni zaczynają ciebie ignorować ja też tak zacznę robić. Nie mogę się doczekać drużynówek m.in. dlatego żebyś wreszcie przestał się odzywać. Włosi robią postępy więc być może za 3, 4 lata będą rzeczywiście lepsi od nas, ale jak na razie do tego jeszcze im daleko. Wyniki tego konkursu mnie tylko umocniły w przekonaniu że będziemy w 9.
@ekspert
Ależ wykombinował. Z Ukraińcami może też przegramy. to co napisałem do Realisty ciebie też się tyczy. Dziękuję wam obu bo dzięki temu mam niezły ubaw.
@marni i Mich
Też napisać o Matei, o czym w mediach nie wspominają, zapewne gdyby to był Małysz to by ciągle o niesprawiedliwości systemu KO trąbili.
@poligonka
Uważam że za wygranie kwalifikacji powinna byż nagroda skakania z najsłabszym, więc nie uważam żapowinni to zmieniać.
@nikaa
Popieram, już od dawna uważam że Kurzajewski powinien odejść.
@kuba
Ja na "innego skoczka", bo moich ulubieńców tam nie ma.
@ja
Zgadzam się z tobą nie licząc kwestii Matei bo wczoraj udowodnił że warto na niego stawiać.
@mmalyszrlz
Dobrze się czujesz? Przecież zawiedli.
@ibiza
Ja wierzę nie tyle w Małysza tylko w polskich skoczków.
@nick
Ja ci odpowiem np. MŚ na K90 zarówno w Oberstdorfie jak i Lahti. W tym drugim przypadku został puszczony w ostatniej chwili, a komentator powiedział gdy Janne siedział na belce. że nie ma dobrego wiatru i nie ma prawa oddać dobrego skoku. Mam nagrany ten konkurs. Jeszcze jakieś pytania?
@oko
Ciekaw jestem na jakiej podstawie twierdzisz że to *****. Nie przesadzaj.
@do wszystkich co krytykują Mateję
Mam wrażenie że liczyliście ż pokona Kofflera, chyba trochę przesadzacie gdyby to był zwykły konkurs to bez problemu zmieściłby się w pierwszej "30, chyba macie w stosunku do niego takie same wymagania jak do Małysza, nieprzesadzajcie. Pewnie gdyby skakał w parze z Kuettelem i patrząc na wyniki konkursu by go wu\yeliminował to i tak byście narzekali.
Gratulacje dla pierwszej "5" konkursu. Co do Polaków jedynym pocieszeniem jest występ Matei, który był blisko kolejnych punktów, szkoda. Paradoksalnie gdyby był2 pozycje niżej to by był w "30". Do B.Helera Mateja w pierwszej "5" "lucky luser" był rok a nie 2 lata temu. W Ga-Pa 2001 Mateja też nie zdobył punktów przez system KO. Stoch całkowicie zawalił, a Koch był do pokonania, mo a Małysz tak jak w lutym zwalił II skok. Martwi mnie: Schmitt i Peterka, cieszy Ahonen i M.Hautamaeki. Dla mnie największe niespodzianki to porażka: Jussilainena i Morgensterna, samą porażką Pettersena nie jestem zaskoczony. Jest kilka podobieństw do MŚ z lutego: miałem wrażenie przy Pettersenie że oglądam jego skok z drużynówki z K90 po raz drugi, dokładnie tak samo wyglądał; to samo podium i zwalony drugi skok Małysza. Okabe znów bardzo dobrze ale raczej nie utrzyma tak wysokiej formy do ZIO wiek robi swoje. Oddala się od nas szansa na II-gą serię w drużynówce, raczej będziemy "9" bo nie widzę możliwości żeby 1 dobrym skokiem Vassilieva Rosjanie nas pokonali, gdy pozostali nawet w konkursie nie byli. 2 najlepsi Włosi są najwyraźniej na poziomie Matei i Stocha.
pozdrowienia
(30.12.2005, 14:22)
,,,
W jak ogromnym bledzie jestes przekonasz sie w Ga-Pa.
Zenujace jest to, ze ktos pozwla na publikowanie Twoich postow.
(30.12.2005, 14:19)
fanka
Owszem, Morgi jest znakomitym skoczkiem, a to, że ma zaledwie 19 lat i od trzech sezonów plasuje się w czołowej 10 PŚ świadczy tylko o Jego klasie. Chłopak ma ogromny talent i wydaje mi się, że w Austrii dobrze Go oszlifują. Nie to co w Polsce, bo kto dziś pamięta o Rutkowskim? A przecież pokonał Morgiego w pamiętnych MŚ juniorów.
Poza tym nie usprawiedliwiam słabszej formy Adama tym, że innym też nie poszło. Wiadomo, że coś jest nie tak i trzeba poważnie się zastanowić nad tym co dalej. Chodziło mi po prostu o to, że ten konkurs nie dość, że nie był emocjonujący, to przekreślił szanse wielu zawodników na dobry rezultat w całym TCS. Nie lubię i z reguły nie zrzucam winy na warunki atmosferyczne itp., ale jednak coś w tym jest, że tylu skoczków, którzy jeszcze dwa tygodnie temu czy nawet na treningach skakali wyśmienicie, nagle w konkursie nie doskakiwali nawet do punktu K.
(30.12.2005, 14:01)
nick
no i jednak nikt mi nie powiedzial kiedy i gdzie ahonen mial pecha i gorsze warunki....czyli juz sie przekonaliscie ze on zawsze mial najlepsze warunki i to mu pomagalo
(30.12.2005, 13:58)
,,,
ktos powiedzial ze Morgi to znakomity skoczek.
Przeciez ten malolat nie ma za grosz techiki i powinien dostatac dzywatni zakaz startow
(30.12.2005, 13:36)
ja
@Mich
Może i tak, ale to znaczy, że jednak nie należy nic poprawiać?? Chyba należy, skoro Małysz nie może wskoczyć do pierwszej dziesiątki!!!
Poza tym, wszystkie ekipy od tamtego czasu sporo pozmieniały w swojej technice i technika skoków bardzo poszła do przodu, a poziom się podwyższył. Dlatego właśnie skoki Małysza nie wystarczają już na wysokie miejsca. Adam musi wreszcie też zmienić technikę i dogonić obecny poziom techniki skoków narciarskich.
(30.12.2005, 12:54)
Mich
Gdyby nie było systeu KO, to Robert Mateja po pierwszej serii byłby 25.!
Wszyscy uczepili się prędkości na progu Małysza. Raz jeszcze przypomnę, że, gdy wygrywał i bił rekordy, też był zawsze wolniejszy
(30.12.2005, 11:37)
klamca
moze w koncu zrozumiecie ze malysz jest gorszy i lepiej chyba juz nie bedzie skakac
(30.12.2005, 11:33)
Jaro
@RagingBull
też mnie to zastanawia... powiem nawet, że byłem trochę rozczarowany tytułem. Liczyłem na coś w stylu "Król przestworzy, fenomenalny Janne Ahonen przebudził się z zimowego snu i znokautował rywali w Oberstdorfie"... A tymczasem widzę niewinne "Ahonen wygrywa w Oberstdorfie". Co jest? : )
(30.12.2005, 11:13)
Henio upierdfliwy
Chronić Kamila
Aby ocalić Kamila trzeba bezzwłocznie odesłać chłopaka do Pk niech startuje w Planicy i tam spokojnie walczy o podium.
Dalszer jego starty w PŚ -skakanie na bulę są bez sensu.
(30.12.2005, 09:13)
ja
Jeśli Małysz nie zrozumie, że musi pójść za rozwojem techniki skoku, to się za bardzo w przyszłości nie nawygrywa. Ale tutaj znowu gadanie, że zły wiatr, dziwny konkurs, bo nie tylko on zawiódł... Ale przecież już po konkursie w Engelbergu oraz po treningach w Oberstdorfie nie widać było, że Adam wypadł z tej ścisłej czołówki. Takie gadanie, że w drugiej serii tomu wiatr wczoraj przeszkodził... To skąd ja wiedziałem po I serii, że Adam spadnie o kilka pozycji??? Po prostu tak on teraz skacze. Przed zawodami stawiałem na jego 10. miejsce, wielu stwierdziło, że jest to bardzo zaniżone, a co się okazało??? Wszyscy wiemy. I w Ga-Pa nie będzie lepiej, no może minimalnie lepiej. Jeśli Małysz nie zgodzi się na zmiany proponowane przez Kuttina, to takie skoki będziemy oglądali do końca sezonu. Ale przecież Małysz się nie zgodzi na te zmiany, bo on najlepiej wie, czego mu trzeba!!! Bo on przecież wszystkie rozumy pozjadał i to on podejmuje decyzje o technice, a nie jego trener!!!
(30.12.2005, 09:07)
nick
ragingbull: pewnie umarla z radosci....:P
larwa: tylko nie mow ze "mial szczescie - no coz tak bywa". tylko ze u niego tak zawsze bywa. no prosze powiedz mi gdzie ahonen mial kiedykolwiek pecha i gorszy wiatr.....no prosze powiedz....licze ze mi odpowiesz.
i oczywiscie nie mow ze jestem zly na ahonena bo ma zawsze lepsze warunki. nie chodzi o to ze go nie lubie tylko o to ze zawsze ma szczescie wiec nie widze powodu do az takiego zachwytu nad nim. bo gdyby nie wiatr to bylo by duzo duzo gorzej......
(30.12.2005, 02:51)
RagingBull
Pytanie do redakcji !!!
Co sie stało z największą ahofanką we wszechświecie, redaktorką clio ? Po konkursie z ciekawości wszedłem na SNC, licząc że zobacze "fenomenalny ahonen", "ahonen królem", "powrót króla" a tu nic....:P:P:P:P
(30.12.2005, 00:39)
Gabriel
cze adam małysz wygra jeszcze nie jeden konkurs, A reszta wziąć się za skoki, albo wymienić na innych lepszych
(30.12.2005, 00:38)
BlaCkRa
Mówi się Małyszowi i jego cienią( całej reszcie) brakuje świeżości. I genialnym pomysłem jest stwierdzenie „damy im odpocząć” Jak oni cały sezon odpoczywają to nie ma się co dziwić że skaczą jak skaczą. Cała kadra powinna przed sezonem dostać mocno po tyłkach na treningach to może byli by „świeżsi&#8221 ;. A tak pyzatym to dlaczego kadra nie ma psychologa itd. Teraz SA takie czasy ze bez tego ani rusz. Gdyby zarząd nie był taki zachłanny i przede wszystkim głupi to by się znalazły pieniądze. Puzdro i powodzenia w następnym sezonie :/ A co do trenera. Dajmy mu czas do olimpiady. Jak Małysz nie będzie w 6 to powiesimy go na gumce od majtek na jakiejś latarni :P.

(30.12.2005, 00:16)
malysz51
A skok Pettersena był replayem skoku Matei z serii próbnej.
(29.12.2005, 22:36)
malysz51
Fakt, że Małysz skoczył nienajlepiej, ale wielu zawodników z czołowej dziesiątki skoczyło słabo: Bystoel, Kuettel, Kranjec, (Morgenstern wręcz fatalnie), ale może w Ga- Pie będzie lepiej. Małysz i tak wciąż jest w generalce szósty:D
(29.12.2005, 22:33)
fanka
Mówię to z przykrością, ale moim zdaniem tenkonkurs nie zasługiwał na miano konkursu Turnieju Czterech Skoczni - imprezy prestiżowej, ze znakomitą sławą. Trzymał mie jedynie w napięciu w czasie ostatnich kilku skoków kiedy nie wiadomo było kto stanie na podium. Dla mnie dzisiejsze zawody były zawodami rozczarowań i niespodzianek. Rozczarowali mnie znakomici skoczkowie, którzy dzisiaj po prostu zawiedli, szczególnie Morgenstern. Mimo nie najlepszej ostatnio formy regularnie plasował sie w pierwszej "10", a dzisiaj pierwszy raz od dawna nie awansował do drugiej serii. Poza tym poniżej oczekiwań spisali się Kuttel i Widhoelzl, który po wczorajszych kwalifikacjach był jednym z kandydatów do zwycięstwa. Trafiło się także kilka niespodzianek - przebudzają się Finowie i Norwegowie. Wciąż mnie jednak zastanawia jak to się dzieje, że wyniki kwalifikacji i treningów kompletnie odbiegają od wyników konkursu... Formy nie traci sie lub nie zyskuje z dnia na dzień :/ Co do występu Polaków - Adam Małysz juz tyle zrobił dla naszego sportu, dla całego społeczeństwa, że po prostu musimy się uzbroić w cierpliwość i nie oceniać pochopnie Jego gorszych występów. Co do naszych pozostałych orłów - co tu pisać... Myślę, że gdzieś w systemie szkoleniowym popełnia się poważne błędy... I to widać było już w ubiegłym sezonie.
(29.12.2005, 21:44)
123
@ibiza
ja też w niego wierze
(29.12.2005, 21:42)
mmalyszrlz
no nareście !! niespodziewałem sie tak znakomitego wyniku Adama i reszty ! wiedziałem że mnie niezawiodą z tą swoją tajną bronią... =]
(29.12.2005, 21:40)
bzykóś
Wiesz ty ''ja'' masz poprawdzie masz racje powinien zmienić to pozycje
(29.12.2005, 21:39)
ja
Małysz zaczyna mnie wnerwiać. Nie chodzi mi bynajmniej o wynik - każdy ma prawo nie być w formie. Denerwuje mnie, że jest po prostu uparty. On nie będzie zmieniał pozycji dojazdowej, bo nie czuje się komfortowo na progu!!! No to niech nie zmienia, ale jak nic nie zmieni, to jego wyniki też się nie zmienią i wejście do pierwszej szóstki będzie dla niego wielkim osiągnięciem.
Ja rozumiem, że wyjście z progu to jego mocny punkt, ale czy to znaczy, że nie nalezy nic zmieniać i ma zostać tak jak jest?? Wszystko wskazuje na to, że nadszedł czas na wielkie zmiany. Technika skoków poszła w ostatnich latach do przodu, wszyscy skoczkowie kombinowali coś z techniką i poziom jest coraz wyższy. Tylko Małysz stoi w miejscu. Być może takimi skokami jak dziś to kiedyś zająłby miejsce w pierwszej szóstce, ale liczy się teraźniejszość. Małysz najwyraźniej musi się dostosować do tego rozwoju techniki skoków narciarskich, zmienić pozycję dojazdową, więc wyjście z progu również. Myślę, że nic się złego nie stanie jak pod tymi względami zbliży się do czołówki światowej...
A jeśli chodzi o innych zawodników, to w ogóle szkoda gadać. Mnie naprawdę denerwuje to, że prawie wszyscy polscy skoczkowie (oprócz Małysza) zawsze są zadowoleni i weseli. Tak strasznie mnie wnerwia, jak Bachleda po każdym kompromitującym skoku z uśmiechem na twarzy opowiada dziennikarzom o tym, że wyjście z progu spóźnił. To samo się tyczy paru innych skoczków. Brak u nich zacięcia. Nic od siebie nie wymagają, zawsze są zadowoleni i wyniki są jakie są. Nie mają żadnych ambicji. Tylko Mateja się od nich trochę różni - bo on się w ogóle nie uśmiecha...
(29.12.2005, 21:32)
Finka ;)
MATTIX REAKTYWACJA!!! FINNS RULEZZZ :) Pozdro dla wszystkich Finofanów :*
(29.12.2005, 21:18)
ktosia
A Hanni miał taką smutną minkę :(
(29.12.2005, 21:10)
swissair
Z Robertem Mateja leci STRACH, a to bardzo zly kumpel. Mateja szuka wsparcia, a tu tylko powietrze. Jak skoki przestaja byc radoscia ( pomimo nawet napiecia wewnetrznego ), to lepiej dac sobie spokoj.
(29.12.2005, 21:10)
biedronka
jak gledzą wKurzajewski na spółke z Zimochem , to ściszam fonię....
(29.12.2005, 21:08)
biedronka
@Ibiza,, ja TEŻ :)
(29.12.2005, 21:06)
swissair
Nie ogladalam pierwszej czesci skokow i od razu widac bylo rezultat : Andreas Kuettel skoczyl slabiutko. Dopingowalam go juz w finalach i chlopak polecial jak trzeba ; ))))
(29.12.2005, 21:06)
bartek
najlepszy jest robert mateja. jak siedzi na belce startowej to widze u niego strach w oczach. a w locie zachowuje sie tak jakby szukal czegos do zlapania .
(29.12.2005, 21:05)
biedronka
"Janne Ahonen wygrał pierwszy konkurs Turnieju Czterech Skoczni w tym sezonie. Fin oddał najdalszy skok w I serii, a dzięki przyzwoitej odległości (130 m) w drugiej próbie zdołał utrzymać prowadzenie. "

no właśnie taka to byla wygrana....
OK , i tak trzymam kciuki za Adasia:)
(29.12.2005, 21:05)
kuba
wiedzialem ze ahonen wygra nawet zaglosowalem w sondzie na niego a wy na jande wiedzialem ze nie wygra.

piszcie na kogo zescie glosowali ja na ahonena
(29.12.2005, 21:02)
ibiza
eh szykowaliśmy się no dobre miejsce zresztą jak zawsze ale Adam wiecznie skakać dobrze nie będzie wyskoczy jeszcze z parę razy wygra może z 5 konkursow i zdobedzie jakis medal na ZIO i tyle.... a reszta skoczków to słów brak płakać się chcę... JA WIERZĘ W MAŁYSZA A TY??
(29.12.2005, 20:44)
bzyk
jestem tego samogo zdania Kurzajewski nie nadaje sie na komentatora skoków bo zamiast wspierać to dołuje Adama albo jak Tajnera sie pytał czy niewiedzi ani jednej złej strony skoku Adama może nie widzi a on to wszystko co złe by chciał
(29.12.2005, 20:37)
Elken
Tak Ahonen miał szczęście ale szczęście sprzyja najlepszym, a całej reszcie jak zwykle wiart w oczy, a raczej chciałoby się rzec w plecy :-)))
(29.12.2005, 20:29)
Jaro
Ahonen (jak zwykle...) miał najwięcej szczęścia. Nie miał prawa dziś wygrać, a jednak mu się udało... Trudno, mam nadzieję, że był to ostatni taki przypadek w sezonie.
Komentarzy Realisty nawet nie chce mi się krytykować. Powiem tyle: nuuuuuuuuuudzisz kolego. A zanudzanie innych to grzech śmiertelny...
(29.12.2005, 20:24)
Marta=)
Brawa dla Ahonena!!:D
szkoda mi tylko Kuettela bo on trafil na zle warunki m 1 skoku=(ehh....
ale mam nadzieje ze Kuettel wygra caly turniej bo na to zasluguje!!!=)
(29.12.2005, 20:21)
Adi
moim zdaniem Małysz za dużo kombinuje z tym dojazdem!wogóle zawsze ma jakieś wytłumaczenie czemu tak słabo skacze!a to wiatr a to za niski i trzeba go było wydłurzyć<lol2>!dajmy już mu spokój z dobrym skakaniem jego lata już mineły:( zrobił swoje:)!pozdr
(29.12.2005, 20:20)
nikaa
Nareszcie Janne wygrał!!! Bardzo mnie to cieszy i z całego serca mu gratuluję:))
Smutno mi tylko,że więcej nie zobaczę na skoczni Hanniego!!! Naprawdę wielki był z niego sportowiec!!!
I jeszcze jedno!!! CZemu ten Kurzajewski tak się czepia wyników treningu??!! Przecież on służy poprwianiu techniki a nie ściganiu się z innymi o odległość. Kurzajewski musi odejść:)))
(29.12.2005, 20:09)
bzykóś
Sądze że jak trener nie zacznie pożądnie trenować to bedzie gorzej jak był Tajner było cóool.A nie potem mówi że niejest za dobrze z naszymi skoczkami a to nie ich wina tylko trenera bo to on ich tak wytrenował w końcu co nie??? I to od zmiany treera Adam skacze gorzej ale i tak zajefajnie bo który skoczek jest 6rok w czołówce skoczków świata nikt inny tylko nasz POLSKI ORZEŁ Z WISŁY TAK DALEJ Więcej treningu lepsza pozycja i szybszy rozbieg a olimpiada jest twoja to co że nie wygrasz paru konkursów najważniejsza jest IO i już
(29.12.2005, 20:08)
bartek
ten szaranowicz jest boski :)
(29.12.2005, 20:05)
andbal
Szkoda, że wczoraj zdyskwalifikowali Jandę. Pierwotnie w parze z Mateją był Kraniec i tak jak ktoś pisał miałby szansę. Porównując dokonania obu to Mateja był lepszy i by był w serii finałowej.
(29.12.2005, 19:55)
larwa
Po pierwsze chciałbym powiedizeć, że nie powinno tak sie obrażć skoczków jak zrobił to - ANONIM. Ahonen w pierwszej seri miał lepsze warunki- tak bywa..tym razem miał szzceście inym nie..ale w drugiej nie były one dobre..( zobaczcie na skok Mattiego) a Ahonen oddał tkai sam skok. ( podobnie jak Ljokelskoy). Gdyby Małysz miał lepsze warunki..na pewno nie było by tego typu komentarzy..a Adaś skacze" poprawnie" ale widać było podczas jego skoków..jakby brakowało mu energii..checi walki o zwycięstwo??!! Brak mu jak to mowi trener Tajner " swierzości, błysku" chociazby przy odbiciu jaki ma Janda Kuttel .i ten ten opluwany przez niektorych z was Ahonen. Dlaczego tak jest to pytanie [pada do trenera. Nie jestem fachowcem, nie che wydawać sądów, ani tez bardzo krytykiowac, ale jesli Adam ma walczyc na oli[piadzie w 5 najlepszych..to na turnijeu 4 skoczni powinien reprezentowac sie lepiej. Drugi problem to wiecznie skrzyzowane narty podczas skoku- tak równierz nie powinno byc..wielokrotnie słyszy sie przecież, że to skraca skok. Trenerzy..powinni sie zastanowić co robią bo widać, że popełniają gdzies bład. Nie chce wspominać skoku Stocha..bo zamiast skakać coraz lepiej skacze coraz gorzej...- równiez jest pozbawiony enrgii. i pełen rezygnacji!! PZN ma wiele do przemyslenia. Tymaczem gratulacji dla dzisijeszej pierwszje 3 ahonen ljokelsoy i Janda- naprawde świetnie skakali
(29.12.2005, 19:52)
FINOFANKA
AHO RZĄDZI :D AHO THE BEST :D AHO ON PARAS :D AHO RULEZZZZZ :D AHO NAJLEPSZY...
(29.12.2005, 19:50)
Oxana
a mnie to Morgiego szkoda ... nie ma formy :( ehhh
(29.12.2005, 19:49)
Magda
Adas nadrobi to fakt ale od janka to ty sie odczep
powinni cie zamknac panie anonim!
(29.12.2005, 19:47)
poligonka
a moim zdaniem to powinni to KO zmienić
moim zdaniem to 50 powinien skakać z 25 49 z 24 i tak dalej. Moim zdaniem toi byłoby bardziej sprawiedliwe, bo jak 1 skacze z 50 to raczej z góry wiadomo, który wygra "pojedynek"
(29.12.2005, 19:44)
you_see
po prostu - powrót MISTRZA :)))
(29.12.2005, 19:43)
Dżymek
Aż mi szkoda Pettersena, a Małysz mógł uczymać pozycje z 1 serii. Gratulacje dla Ahonena w końcu wygrał:)
(29.12.2005, 19:39)
sedno
Jeśli Kuttin nie zostanie natychmiast odstawiony na bok, występ na olimpiadzie będzie tragedią. Kontrakt z nim to typowe zjawisko dla wszystkich dziedzin życia w naszym kraju. Polaków potrafi wykolegować każdy, łącznie z Eskimosami, Zulusami...itp, nie mówiąc o bliższych Arabach. Chciałoby się, żeby Adam wygrywał, ale już chyba za późno. Teraz pozostaje tylko kibicowanie Jandzie, jako najbliższemu sąsiadowi. Ahonen mu nie zagrozi.
(29.12.2005, 19:20)
ftegttg
dziwne ze wszedzie gdzie sie zmienia trener to druzyna nagle skacze duzo duzo lepiej. z wyjatkiem naszej druzyny. nawet rosjanie wlosi francuzi skacza lepiej. zobaczcie jak vasiliew skoczyl 134.5. nawet jakies colorado i inni skacza
(29.12.2005, 19:15)
urażony fan skoków - nie Ahonena
prosze o usunięcie komentarza anonima. patrz pkt.1 regulaminu.
(29.12.2005, 19:15)
Cassiopunia
Fajnie że, Hanni był. Ale zgadzam się z Bartkiem wywalić Kuttina-Puttina i do tego dać Kojonkowskiego albo z powrotem Tajnera!!!
(29.12.2005, 19:08)
miszczu
ale mateja mial pecha;/ stoch chyba jednak za mlody
(29.12.2005, 19:06)
jumper
niech PZN wyrzuci pana tfu! Kuttina, bo będzie tragikomedia!!!
tragedia jesli chodzi o Adasia i Kamila, komedia jeśli chodzi o resztę...
(29.12.2005, 19:06)
ekspert
zgadzam się z bartkiem, zwłaszcza jeśli chodzi o punkt 3 !
(29.12.2005, 19:02)
nick
a to trzeba od razu z wykrzyknikiem pisac ze wygral ahonen??? co to on polakiem jest ze taka radosc??? bo nie czaje tego... a tak swoja droga to znowu ten cwaniaczek ahonen mial szczescie jak nikt inny. nie dosc ze mial w 1 serii lepsze warunki (zreszta on zawsze ma najlepsze warunki) to jeszcze notami cudem wygral. no powiedzcie mi czy ahonen mial kiedys pecha i mial gorsze warunki od innych??? no prosze jesli kiedys tak bylo to oswiedzcie mnie i powiedzcie kiedy to bylo.
(29.12.2005, 19:00)
kalllalo
po co wy tam jezdzicie tylko SIARE ROBICIE wracajecie do domu
(29.12.2005, 18:59)
bartek
macie problem. trzeba zmienic kilka rzeczy zeby adas dalej latał.
1. zmienic narty na elany (tak jak za dawnych czasów) - te narty mają lepsze prędkości
2. Adam musi przestac krzyzowac narty bo tez sie na tym traci predkosc.
3.wywalic kuttina bo jest tak jakby go nie bylo.!!!
(29.12.2005, 18:58)
fanka
Brawo Matti !!! oby tak dalej :)
Janne jesteś wielki !!!

Polacy do domu !!!
(29.12.2005, 18:58)
fan x
z dobrej strony pokazał się Matti i Takanobu
(29.12.2005, 18:52)
fanka
W końcu ujrzałam Svena...
(29.12.2005, 18:51)
ekspert
Dotąd myślałem że polska drużyna może czyścić buty Finom, Norwegom, Niemcom, Austriakom, Słoweńcom, Japończykom, Szwajcarom, Czechom, Rosjanom, a teraz widzę że także Włochom.
Jak dobrze że w PŚ jest tylko jeden Słowak!
a co będzie gdy przegonią nas Chińczycy, Kazachowie, Koreańczycy, Amerykanie, Francuzi itp.?!
(29.12.2005, 18:50)
marmi
Pierwsza czwórka miała dużą przewagę po 1 serii do czego przyczyniły się też warunki. Ustawiło to w dużej mierze podium konkursu. Oczywiście widać, że z tych 4 lepsi są Ahonen i Roar zaś Matti i Okabe byliby na jeszcze dalszych pozycjach gdyby mieli przeciętne warunki w 1 serii.
Małysz trochę gorzej, miałem nadzieję na 10. miejsce ale on w 2 skoku musi przestać myśleć o poprawieniu pozycji, jak już to o jej utrzymaniu. Zauważmy dobry występ Matei - w normalnym konkursie byłby 25. po 1 serii a więc 2 raz byłby w 30. Niestety wyeliminował go system KO, weszło np. 3 skoczków, którzy skoczyli o 3m bliżej od niego... Stoch - bez komentarza :(
(29.12.2005, 18:50)
ANONIM
WSZYSCY ZA TYM AHONENEM DZISIAJ MIAŁ SZCZĘŚCIE SZKODA MI KUTELLA I MAŁYSZA ALE W ADASIA WIERZE JESZCZE NAROBI BAŁAGANU A AHONEN TO DO DOMU !!!

Usunięto część komentarza, IP zablokowano
(29.12.2005, 18:47)
pawel
dobrze ze matii powraca naradzie stac go na jeden dobry skos a na drugi przecietny ale bdzie lepiej i znowu zacznie wgywac tak jak rok temu czego jemu zycze i wszystkim jefo fanom
(29.12.2005, 18:43)
fan x
brawa dla Jakuba i Janne !
(29.12.2005, 18:43)
fifanka
super gratyyyy dla Ahonena oby tak dalej!!!oby bylo jeszcze lepiej!!!
(29.12.2005, 18:42)
Janusz J.
Jane Ahonen zaczyna zaczyna znowu wygrywać, szkoda że Adam Małysz wypadł z pierwszej dziesiątki.
(29.12.2005, 18:34)
Realista-znawca
Pisałem od początku sezonu, że sukcesem dla polskiej drużyny i weterana polskich skoków Adama Małysza będą na IO miejsca w pierwszej "10". Niestety widać jasno, że tego celu zrealizować się nie w obecnej dyspozycji zawodników nie da. Nasi skoczkowie wyraźnie ustępują już nie tylkko Rosjanom, Czechom i Japończykom, ale także Włochom. Wydaje się, że w tej sytuacji na olimpiadę powinien pojechać tylko Małysz (jeżeli zechce) i skoncentrować się na występie na średniej skoczni.
(29.12.2005, 18:29)
fan x
Małysz jak zwykle! W pierwszej serii dobrze, w drugiej kiepściutko...
A Kuttin jest nerwowy...
(29.12.2005, 18:29)
fan
Ahonen zasłużył na zwycięstwo.
(29.12.2005, 18:26)
fan
@fanka
Wiatr po pierwszej serii miał duży wpływ na konkurs, np: słaby skok Kuettela. Ale nie martwmy się rywalami tylko martwmy się o to żeby Małysz powalczył o podium.
(29.12.2005, 18:12)
fanka
Czy ktoś, tak jak ja, odniósł wrażenie, że ten konkurs tioczy sie dość dziwnie? Czy na skoki nie miał znaczącego wpływu wiatr? Bo miejsca niektórych skoczków mocno zaskakują...
(29.12.2005, 17:42)
Janusz J.
Dobrze Adam tak trzymaj, szkoda Roberta, a Kamil niech
tak skacze dalej to znajdzie się w grupie skoczków B.
(29.12.2005, 17:40)
DOMINGO
MOŻE MATEJA ZACZNIE MYŚLEĆ O EMERYTURZE
(29.12.2005, 17:35)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
TCS: Ahonen wygrywa w Oberstdorfie!
TCS: Ahonen wygrywa w Oberstdorfie!

TCS: Ahonen wygrywa w Oberstdorfie!

Kalendarium
Sabirżan Muminow
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich