Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Trener kadry A polskich skoczków, Heinz Kuttin szykuje się do zmian w swojej drużynie. Miejsce w pierwszej reprezentacji stracić może dwóch skoczków na rzecz prezentujących się o wiele lepiej kolegów z kadry B.

Z pierwszej drużyny odejść mieliby Rafał Śliż oraz Piotr Żyła. Ich miejsce, jak donosi Przegląd Sportowy, zajęliby skaczący obecnie w kadrze B pod opieką Stefana Horngachera, Marcin Bachleda i Stefan Hula. Obaj Ci zawodnicy zaprezentowali się z bardzo dobrej strony podczas rozegranych w ostatni weekend konkursów Pucharu Kontynentalnego w Park City. Marcin Bachleda zagwarantował sobie już triumf w klasyfikacji końcowej letniego CoC ("Diabeł" zwyciężył łącznie w trzech konkursach tegorocznej edycji turnieju), natomiast Stefan Hula plasuje na 6. miejscu w klasyfikacji.

Jak zapowiada austriacki trener ostateczne decyzje zapadną najwcześniej po zaplanowanych na 15 i 16 października Mistrzostwach Polski w skokach, które odbędą się Zakopanem.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« październik 2005 - wszystkie artykuły
Komentarze
Bartek
Oto kadry narodowe Polski: (moje propozycje)

kadra A: Adam Małysz,Sebastian Toczek,Piotr Byrt,Artur Broda,Wojciech Topór,Tomasz Pochwała,Kamil Stoch
Kadra B:Robert Mateja,Rafał Śliż,Piotr Żyła,Krystian Długopolski.
Kadra C:Marcin Bachleda, Stefan Hula, Tomasz Pochwała, Wojciech Topór, Tomisław Tajner, Wojciech Tajner,Dawid Kowal,Marek Michniak,Mateusz Wantulok.

Trenerzy kadra A:Hainz Kuttin,Łukasz Kruczek (bez zmian)
Trenerzy kadra B:Pogorelcnik Gorazd, Hillar Hein
Trenerzy kadra C:Tadeusz Bafia, Piotr Fijas



(13.10.2005, 22:36)
ehhh
dla mnie też niedorzeczne, ale mowie teoretycznie, GDYBY polska ekipa byla tak silna jak inne, to wtedy nie patrzyloby sie na nazwisko, ale ze NIE JEST, wiec ok :) :-P
(09.10.2005, 00:00)
Fanka z Poznania
@ ehhh

no dobra juz , dobra ,
masz rację , że każdy ma prawo do swojej opini ,

chcę tylko ci uświadomić , że nawet jeśli , zalóżmy , Adam nie będzie na podium MP ,
to i tak pozostanie w kadzre , nigdy nie zdarzy sie tak , że zostalby gdzies przesunięty , to śmieszne ,
jest to obecnie najlepszy zawodnik w naszej ekipie , i nie mozna zawodnika , który w generalce jest 4 , przesówać go gdzies niżej ,
dla mnie to poprostu trochę niedorzeczne .
To tyle .
(08.10.2005, 10:43)
fan skoków
@wawa
Pamitaj że gdy Małysz w Nagano spadał na bulę to wtedy Skupień ratował honor naszego kraju. Pamiętasz może TCS 2000/2001 lub LGP 2001 i co wtedy Skupień nic nie pokazywał? Jeśli tak to boje się pomyśleć o wielu zawodnikach którzy byli za nim wtedy. W PŚ powinni skakać najlepsi a nie najmłodsi już odwrotnie myślał pan Boniek który swoimi genialnymi koncepcjami rozwalił wszystko co stworzył Engel i uciekł do Włoch, z których przyjechał do Polski dopiero w zeszłym roku. Przed sezonem 2004/2005 wielu żądało od Matei zakończenia kariery, a przecież to on dobrymi wynikami przede wszystkim w TCS spowodował zwiększenie kwoty startowej na kolejne periody, na MŚ w Oberstdorfie na K90 przyczynił się swoimi pożądnymi skokami do utrzymania przewagi nad Czechami Szwajcarami. Skupień najprawdopodobniej wejdzie do 50 CRL co nie wiadomo czy uda się młodemu (!!!) Urbańskiemu mimo zdecydowanie lepszej zaliczki na starcie.
pozdrowienia
(07.10.2005, 21:03)
2006
@mmm_krakow
Kogo Ty czarujesz? Małysz 6 i 10 miejsce w generalce jeszcze jako junior??? No nie, szanujmy się. Jako junior Małysz najwyższe miejsce w PŚ zanotował w Innsbrucku (siedemnaste), w generalce był 51.
(07.10.2005, 19:09)
Walther
Pieprzenie o Szopenie. Adam wygrywa MP, z kadry wylatuje Żyła, wchodzi Bachleda. Proste
(07.10.2005, 16:13)
Squeal
@Henio: Heh, mój błąd, byłem przekonany, że Mateja przeszedł do kadry A dopiero po TCS...
(07.10.2005, 12:41)
ehhh
@ja
@Fanka z Poznania
ja nie mowie, zeby wywalic malysza z kadry a, tylko stwierdzam, ze nawte jesli by byl w slabej formie to by sie zna;azl w kadrez na io i niekt temu nie zaprzeczy, a czy to db czy zle, to niech kazdy sam sobie odpowie. ja mysle, ze jesli by byl w dolku ze skakal by gorzej od jkais 5 zawodnikow, to wtedy nie powinien byc w kadrze, ale w rzeczywistosci u nas nie ma 5 ktorzy by lepiej skakali. zreszta kazdy ma prawo do swojej opinii i moze je wyglaszac, wiec spokojnie
(07.10.2005, 12:10)
wawa
ale on byl juz w kadrze chyba ze sto lat i nic nie pokazal wiec czemu niby miala by byc inaczej teraz!malo tego nie bedzie inaczej tylko gorzej!z reszta w naszej kadrze jest teraz tak sopkojnie po co miedzy dobrych chlopakow jakiegos pijaka dawac!
(07.10.2005, 10:52)
tłumacz
@wawa
Nie chodzi o Skupnia jako o samego Skupnia tylko o zasadę - że o miejscu w kadrze decyduja wyniki skoczka, a nie "widzimisię" trenera :D
Jasne, czy przetłumaczyć?
(07.10.2005, 10:49)
wawa
Zyła i Sliz powinni zostac oni jesze beda dobrze skakac!sam kuttin mowil ze szykuja forme na IO a tu nagle przed sezonem chce ich wywalic!no sorry ale cos tu nie tak! co ten skupien takiego zrobil w tych skokach ze go tak bronicie-no wielkie NIC!!!
(07.10.2005, 10:39)
mmm_krakow
@Henio
"Mleko" wygrał, a co pokazal w LGP???
(07.10.2005, 10:12)
Henio
@mmm-k
"mleko" wygrał Mateja więc może jednak kuttin nie jest taki zły jakl go malujesz?
(07.10.2005, 10:04)
Henio
Ja jednak poczekałbym do MP i za tydzień będzie jasne czy Śliż i Żyła dadzą sie pokonać Bachledzie i Skupniowi?
(07.10.2005, 09:54)
mmm_krakow
@Henio
To nie była "różnica poziomów" - wystarczyło popatrzeć na skoki Roberta :) Pod względem technicznym - na początku po powrocie do PS - było technicznie dobrze [i dobre skoki pod względem odległości], potem - powróciło charakterystyczne dla Roberta "skręcenie" w fazie lotu [i od razu były skoki na bulę].
Tego nie wytłumaczysz różnicą poziomu między COC a PŚ. Raczej marnie świadczy o umiejętnościach trenerskich pana K. :P
Też podzielam obawę Squela :( Żeby z Bachledą i Hulą nie było tak samo :(
(07.10.2005, 09:28)
Henio
@Sgueal
Piszesz prawdę ale:
Mateja w zeszłym roku,
Bachleda ,Skupień czy Hula w tym roku,
byli dobrzy ale w Kontinentalu.
Musimy sobie iświadomić że na dziś
PIERWSZE MIEJSCR w PK= 45 miejsce w PŚ.
Jeśli z tym się zgodzimy to mowa o tym że ktoś atracił formę przechodząc z COC do PŚ jest dziecinadą.
To nie strata formy tylko róznica poziomu między I a III ligą.Ot wsio.
Pozdrawiam
(07.10.2005, 08:55)
Squeal
A ja się będę do znudzenia powtarzał.

Skupniowi do niczego nie jest potrzebne miejsce w kadrze. Kadra to grupa szkoleniowa Kuttina/Horngachera i mogą sobie do niej brać, kogo chcą. W końcu to ich rozlicza się za wyniki. Problem jest z miejscami na zawody. Tam jest to reprezentacja całego kraju, i tam trenerzy mają psi obowiązek powoływać najlepszych. Jeśli tego nie robią, a zamiast tego faworyzują swoich pupilków z kadry... wylot.

A próba zmiany składu kadr (i tym samym zmiany trybu treningu zawodników) w trakcie sezonu to pomysł tak poroniony, że w ogóle szkoda gadać. Pamiętacie Mateję rok temu? Skoczył cokolwiek, jak go przesunęli do kadry A? Jaką mamy gwarancję, że z Bachledą i Hulą nie będzie tak samo? Bo moim zdaniem żadnej.
(07.10.2005, 08:31)
mmm_krakow
Nie wymagam, żeby Wojtek Skupień był w kadrze A, ale w B powinno być dla niego miejsce - z obecną formą będzie "robił punkty" dla reszty :D
Totalnym draństwem i pokazaniem własnego "ja tu rządze!!" jest wyrzucenie go w tym momencie całkowicie poza kadrę!

Małysz do B??? Na razie to można zakwalifikować jako kiepski dowcip :P
(07.10.2005, 08:04)
mmm_krakow
@gośc
Sliż to junior??? 22-23 latek powinien regularnie zajmowac miejsca w finale :P

---wnerwil mnie Twoj wpis !!! Nie wiem czy wiesz (bo moze bylas jeszcze mala / maly) ale Malysz jak trafil do kadry A tez na poczatku nie odnosil spektakularnych sukcesow.---

6 czy 10 miejsce w generalce PS nie jest "spektakularnym sukcesem"??? Właśnie jako jeszcze junior!!!
Dopiero potem przyszedł "dół" - najwyraźniej to ty "zdenerwowany wielce" wtedy sikałes w pieluchę, że tego nie pamiętasz :))))))))) Komu to opowiadasz - Sarajewo 1984, czy rekord Fijasa w 1987 roku widziałam "na żywo", więc daruj sobie takie uwagi "mędrku" :P
A co Żyła pokazał w LGP??? Nota bene słabiutko obsadzonym, bo część ekip ewidentnie olewała konkursy, wystawiając II skład. Niby zimą, gdzie już wszyscy będą skakac na maxa raptem zacznie zajmować miejsca na podium???
Koles najwyraźniej jeszcze nie jest gotowy do startu w PŚ, więc warto go wycofać na "zaplecze" zanim sie do końca nie zdołuje słabiutkimi wynikami.
(07.10.2005, 08:01)
Fanka z Poznania
@ ja

calkowicie się z tobą zgadzam ,
a podium , bedzie być może tak jak mówisz ,
Malysz , Bachleda i Stoch , choć nigdy nic nie wiadomo ,

ehhh
zastanów sie o czym mówisz , bo jak narazie to Malysz staje na podium najwazniejszycj imprez światowych , nikt inny z naszych tylko on ,
i podejrzewam , że znów będzie walczyl jak lew , on nigdy sie nie poddaje i może znów byc grozny ale to bardzo grozny dla rywali .
Nikt z innych ekip nigdy nie lekceważy Malysza , tylko u nas sie to zdarza , z czego to wynika ?
naprawde trudno to okreslić , może z tego , że kiedyś jeszcze nie takdawno to wlasnie on zdominowal skoki na świecie i to inni musieli za nim ganiać ,
teraz jest odwrotnie skoki posunely sie do przodu i to Malysz musi gonić lecz narazie z dobrym skutkiem , nadal jest w czolówce , czego żadnemu polakowi sie ta sztuka nigdy tak dlugo nie udawala.
Przyjdzie zima , bedzie kolejna dawka prawdziwych emocji wtedy zobaczymy kto z naszych bedzie mial problemy zeby dostac sie do finalu ale napewno nie bedzie to Adam.
(07.10.2005, 00:06)
gosc
@mmm_krakow

Te zmiany nasuwają sie same - przecież jeszcze przed LGP było wiadome, że Śliz i Żyła w kadrze A to nieporozumienie. Z pisklęcia wróbla orzeł nigdy nie wyrośnie :(
I pytanie za 100 pkt - a co z Wojtkiem Skupniem? Dalej poza kadrą???
wnerwil mnie Twoj wpis !!! Nie wiem czy wiesz (bo moze bylas jeszcze mala / maly) ale Malysz jak trafil do kadry A tez na poczatku nie odnosil spektakularnych sukcesow.
Ja nie bronie Żyły ale nie rozumiem posuniecia Kuttina. Moze warto dac chlopakowi szanse??? Potrzymac jeden sezon (bo i tak jestem pewna ze jakby go "wywalil" teraz to wezmie Go z powrotem do kadr A na sezon 2006/2007) Nie rozumiem po prostu czemu niektorych slabych zawodnikow tyrzma sie w kadrze A kilka sezonow a niektorych "wywala" sie za przeproszeniem jeszcze przed rozpoczeciem sezonu....
(06.10.2005, 21:32)
ja
No dobra, kto według was zdobędzie medale w pierwszym konkursie MP. Bo ja stawiam, że na podium będzie Małysz, Stoch i Bachleda, ewentualnie Hula, zamiast Bachledy.
(06.10.2005, 20:08)
ja
@ehhh
Nie popierasz wejścia Małysza do kadry na igrzyska olimpijskie??? A kto może go zastąpić??? Kamil Stoch albo Marcin Bachleda??? Oni być może parę razy wylądują w pierwszej 10-tce PŚ - ale to w najlepszym wypadku. A wiadomo, że Małysza zawsze stać na wiele i jak trochę potrenuje przed ważnymi zawodami, to może je wygrać. Trzeba się zastanowić, zanim się wygłasza takie opinie, jak ty...
(06.10.2005, 19:17)
ja
@Fanka z Poznania
Całkowicie się zgadzam, chociaż nie wróżyłem Małyszowi 1. miejsca na MP i nie wróżę, bo w zasadzie nie wiem, jak obecnie skacze Adam i oceniam go tylko po wynikach osiągniętych w LGP. Ale tak naprawdę to mi w ogóle nie zależy na zwycięstwie Małysza w MP. Przecież to w ogóle nieważne. Najważniejsza jest zima, olimpiada. Zresztą, nawet jak Małysz nie wygra MP, to wiadomo, że w PŚ mało który polski skoczek będzie się dostawał do 30-tki, podczas gdy Małysz będzie zajmował miejsca w pierwszej 10-tce albo nawet na podium...
(06.10.2005, 18:24)
Fanka z Poznania
I bardzo dobrze , że do końca nie jest znana aktualna forma Malysza , i niech tak pozostanie ,
przynajmniej będzie to jeszcze bardziej oczekiwany występ w Kussamo niz zwykle ,
jeszcze MP , ale jak wiadomo Adam jest od lat nie pokonany na swoim podwórku ,
dziwi mnie tylko taki maly brak wiary w Adama ,
on byl i bedzie nadal naszym najlepszym skoczkiem ,
jeszcze nieraz nas zaskoczy a z tego co mi wiadomo , skacze coraz lepiej , równiej i dalej .
Ostatnio skoczyl tak daleko na zgrupowaniu , że lądując na dwie nogi bo inaczej się nie dalo , nadciągnąl sobie pachwinę , ale to podobno nie grozne.
On nadal bedzie bardzo , ale to bardzo groznym konkurentem w PS dla innych .
(06.10.2005, 17:28)
Ushuaia
Małysza do kadry B :)))))))))))))))))))))))))))Chyba kogoś pogięło !
(06.10.2005, 17:23)
Kasia
Jestem za !!! :p
(06.10.2005, 17:17)
ehhh
nie no ludzie , wy jestescie kochani. jak malysz wygrywal to wszyscy hurraaaa, a teraz nagle co, nie skakal db to go do kadry b i do a wpychac jakis podlotkow??? dobry zart, widomo, ze trzeba zeby byli tam i mlodzi, ale tylko tacy co rokuja jakies nadzieje, a mysle, ze choc to moze byc krzywdzace, nawet slaby malysz, wejdzie do kadry na io. nie mowie, ze to popieram, ale tak bedzie i tak.
(06.10.2005, 16:24)
Apoloniusz
Formę Skupnia , Bachledy i Huli nie można oceniać przez pryzmat wyników z USA. Tam nie startuje żaden zawodnik z pierwszej 50-tki WRL.
Sądzę, ze Żyła i Śliż starując w USA na LPK również zajmowali by w kolejnych konkursach miejsca w I piątce.
(06.10.2005, 15:50)
Staruch
@ ja
Aktualne możliwości Małysza nie są aktualnie znane ale należy się liczyć ,że mogą one być już bardzo ograniczone.
(06.10.2005, 15:11)
Staruch
Na "mleku" Małysz przegrał i to zdecydowanie z Mateją i Hulą, z Kamilem Stochem to już może permanentnie przegrywać .
W konfrontacji ze Skupniem i Bachledą może też być różnie.
Byli mistrzowie dziś są tylko byłymi mistrzami a młodzi co jest normalne biją mistrzów.
O składzie na I.O. nie będzie decydowało nazwisko tylko aktualna forma.
(06.10.2005, 15:09)
Kazimierz Pająk
Nazywam sie Kazimierz Pająk.Od 23 lat naprawiam pralki.Jako kibic skokow narciarskich myśle ze w kadrze a powinni skakać sami wymiatacze: Wojtek Skupień,Mateusz Rutkowski,Klimek Murańka,Robert Mateja,Maciej Kurzajewski i Krzysiek Miklas.Piekny skład co da nam olimpijskie złota w Turynie.
(06.10.2005, 15:01)
wawa
@henio
ma absolutna racje!bo nawet jesli Zyla wypadnie z kadry a to w przyszlym roku i tak sie w niej znajdzie wystarczy ze potrenuje z Horngacherem i znow bedzie daleko skakal!z reszta powynikach z ostatniej zimy gdy w koncowce trenowal wlasnie z Horngacherem to niewiele odbiegal od wowczas najlepszego juniora w polsce Kamila Stocha!Piotr Zyla jeszcze bedzie gora!
(06.10.2005, 14:36)
ja
@Staruch
Małysza możliwości są wszystkim bardzo dobrze znane i wiadomo, że jest w stanie wygrać igrzyska olimpijskie albo jakąś inną imprezę. Natomiast wiadomo, że niczego takiego nie zrobi Wojciech Skupień...
(06.10.2005, 14:35)
Staruch
@ja
Wojtek Skupień jest tylko o 1 rok starszy od Małysza i nie wiadomo kto dziś ,jutro na MP będze lepszy.
To co Małysza też do kadry B?
(06.10.2005, 14:18)
ja
Myślę, że Wojciech Skupień nie powinien być w kadrze A, ponieważ on nie jest już młodym zawodnikiem i nie będzie się rozwijał. U niego jest już osiągnięta pewna granica dobrego wyniku. W kadrze A powinni być młodzi zawodnicy, którzy startując w PŚ, będą nabierać doświadczenia, umiejętności, obycia. To rozwinie ich możliwości. Może dzięki temu będzie kiedyś coś z takich zawodników, jak Marcin Bachleda czy Kamil Stoch.
(06.10.2005, 13:52)
Henio
@ mmm-k
Nie bądź taka pewna, że na MP Żyła i Śliż przegrają z Hulą ,Bachledą i Skupniem.
Bardal,Jones,Thunbichler- czołowka z PK w PŚ nie skaczą lepiej od Żyły,Śliza,Długopolskiegi czy Mateji
i również z wejściem do 50-tki (nie mówiąc o 30-tce) mają problemy
(06.10.2005, 12:51)
mmm_krakow
Te zmiany nasuwają sie same - przecież jeszcze przed LGP było wiadome, że Śliz i Żyła w kadrze A to nieporozumienie. Z pisklęcia wróbla orzeł nigdy nie wyrośnie :(
I pytanie za 100 pkt - a co z Wojtkiem Skupniem? Dalej poza kadrą???
(06.10.2005, 12:32)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Będą zmiany w kadrze A?
Będą zmiany w kadrze A?

Będą zmiany w kadrze A?

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich