Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Po fatalnym skoku Sigurda Pettersena w pierwszej serii, ekipa norweska pożegnała się z myślą o mistrzowskim medalu na skoczni K-90. Na domiar złego, zawodnik został zdyskwalifikowany, co uniemożliwiło Norwegom choćby wejście do serii finałowej konkursu drużynowego. Jaki był powód owej dyskwalifikacji? Otóż nieodpowiednia waga skoczka!

"Ważyłem się przed skokiem, miałem wtedy 400 gramów więcej, niż wynosi minimalna waga wymagana do tej długości nart. Według FIS ważyłem o 200 gramów za mało" - powiedział Pettersen.

Ściślej rzecz biorąc, skoczek według samodzielnie wykonanych pomiarów ważył 65,4 kg. Gdy zważono go zaraz po skoku, otrzymano wynik 64,8 kg. Gdzie zatem podziało się 0,6 kg?
Zarówno sam zawodnik, jak i norweski szef sportowy Clas Brede Braathen, mieli problemy z wyjaśnieniem tej kwestii.

"Przez cały rok używaliśmy tej samej wagi. I przez cały rok zgadzała się ona z wagą FIS. Nie wiem dlaczego tym razem było inaczej. To naprawdę dziwne" - skomentował sytuację Braathen.

Sam zainteresowany stwierdził natomiast: "Być może był to amatorski błąd. Teraz nic już nie mogę zrobić". Nikt z norweskiej ekipy nie potrafił znaleźć odpowiedzi na pytanie dlaczego doszło do takiej sytuacji. "To w ogóle nie powinno się było zdarzyć" - twierdzili zgodnie Clas Brede Braathen i Roar Ljoekelsoey.

Dlaczego więc się zdarzyło? Czy błąd popełnił zawodnik, czy działacze FIS-u? To zapewne nadal pozostanie tajemnicą. Norwegia zajęła dopiero 12 miejsce.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2005 - wszystkie artykuły
Komentarze
lhljkgkl
i nawet tajemnicze szwy nie pomogly Norwegom
(22.02.2005, 16:01)
mmm_krakow
@Jagaciarz:
Czy ja wiem, czy aż tak wyśrubowane? Może jednak nie, tylko to raczej mój "ulubieniec" Mika K. w zeszłym roku przesadził z odchodzaniem chłopaków? Momentami miałam wrażenie, że jeszcze tylko pasiaki i prosto do Alcatraz ;)))))))))
Z nieoficjalnych wyliczen wychodziło, że Pettersen, wygrywając zeszłoroczny TCS miał wskaźnik BMI niepełnie 17 ;) A tak nisko zbita wagę cieżko odbudowac.
(22.02.2005, 07:41)
marmi
Rekord zostaje stary. Na skoczniach normalnych i dużych rekord może być podczas konkursu PŚ,MŚ,IO i podczas kwalifikacji pod warunkiem, że w jej trakcie nie podwyższano belki.
(21.02.2005, 23:38)
Jagaciarz
Najlepiej walke z niewlasciwa waga podsumowal nasz ulubieniec red. Szaranowicz-"skonczono z rzesza suchotników na skoczniach":):):)
(21.02.2005, 22:43)
Jagaciarz
@mmm kraków-nie sadzisz jednak,ze troche za bardzo wysrubowali te limity?
U Hannawalda mi to akurat nie przeszkadzalo,chociaz nie zaliczalem sie do jego kibiców(inna sprawa,ze brakuje mi teraz takiego "dobrego" Niemca).
A faktem jest,ze Norwegów lubie i zyczylem im zlota-pozdrawiam.
(21.02.2005, 22:38)
amator_skoków
żal mi Norwegów.......w Willingen byli daleko....Na MŚ także....nie jestem pewien ale chyba gdzieś czytałem, że rekord zalicza się wtedy, gdy zawodnik w oficjalnym treningu, oficjalnej serii próbnej, kfalifikacjach bądź konkursach PŚ, IO, MŚ...a więc ten rekord Benkovica chyba się powinien zaliczać...........
(21.02.2005, 20:41)
Norge w mor(d)ge
Zakulisowe zagrywki... VIP-ów z FIS-u... pozbawiły skandynawów medali... Gospodarze, którym idzie pod górkę... medal musieli zdobyć!
(21.02.2005, 17:53)
Jasiek
Pewnie ta waga u Pettersena sie zepsula.
(21.02.2005, 17:21)
jankower
tu smierdzi cos petersen nic mugl otym ni wiedziwc ze tyle przytyje moze fis mial zle wage ustawiona
(21.02.2005, 17:00)
Noemi
To co sie stalo w niedzielnym konkursie bylo dla mnie bardzo podejzane, poniewaz trudno uwiezyc, ze przez caly rok ta sama waga pokazywala dobry wynik a przed samymi skokami pojawil sie blad! A penie nie wazyl sie sam! Ktos musial przy nim stac i to sprawdzic! Jak by tak bylo to niedoszloby do takiej sytuacji i Norwegia moglaby dalej walczyc o medale!
(21.02.2005, 16:25)
ama
@Dexter:
tak, Pettersen skakał jako drugi, Bystoel pierwszy.
(21.02.2005, 16:21)
Dexter
@autor
Sigurd skakal o ile sobie dobrze przypomninam jako drugi. A pierwszy byl Lars Bystoel, tak??
(21.02.2005, 15:35)
mmm_krakow
@Jagaciarz
Przepisy wagowe - a ile razy złościliśmy się na anorektyka Hanniego?
Gdy teraz BMI dotknęło Norwegów i "cudotwórca guru" Kojonkoski nie potrafi poradzić sobie z wagą skoczków to raptem przepisy sa złe?
(21.02.2005, 14:41)
FAN
@Jagaciarz
popieram cie calkowicie
(21.02.2005, 14:24)
FAN
Pettersen tomoj ulubiony skoczek (poza adasiem) i mi strasznie przykro
(21.02.2005, 14:19)
Jagaciarz
Przepisy wagowe owszem,ale bez przesady.Powinna byc zdecydowanie wieksza tolerancja.W ogóle to zawsze mnie dziwi,dlaczego nie ma wazenia przed zawodami,tylko dopiero po,jak juz ktos sobie zrobi nadzieje dobrym wynikiem(no akurat Sigurd nie:).Wtedy unikneloby sie takich "koszalków" na zawodach.
A tak zawsze 2 czy 3 musza dyskwalifikowac.Przez to nigdy nie ciesze sie z Polaka w 2giej serii dopóki ta 2ga seria sie nie znacznie-nóz go moga zdyskwalifikowac.
Podobnie bylo z Pastuszka na Olimpiadzie-kajak wazyl 100 gram za malo.Debilizm kompletny,no ale przepisy przepisami...Jakos nie wierze,zeby 100 gram zasadniczo zdecydowalo o medalu.

Czy naprawde nie da sie nic na to poradzic?
(21.02.2005, 13:34)
merc
Aha czyli poza tym,że Kochowi unieważnili rekord w Harrachowie, to reszta po staremu??
(21.02.2005, 12:44)
kolesio
200 g to niecała szklanka wody...No ncomment
(21.02.2005, 12:20)
Fryc
@ merc

Oficjalnym rekordzistą skoczni HS 100 w Oberstdorfie jest Frank Loeffler, który 4 sierpnia 2002 w drużynowym konkursie Pucharu Kontynentalnego skoczył na odległość 101,5 metra.
* - przy założeniu, że nowe zasady FIS w sprawie rekordów ważne są od początku sezonu 2004/2005 ( mimo, iż zostały wprowadzone dopiero w grudniu 2004).
(21.02.2005, 11:59)
Luk
Chyba Pettersen chciał znowu mało ważyć, żeby powtórzyć sukcesy z ubiegłego sezonu :)
(21.02.2005, 11:59)
borsuk
A tam, nawet gdyby zaliczyć skok Pettersena, Norwegia byłaby po I serii na 8 miejscu, co i tak było grubo poniżej oczekiwań. A kto balansuje na granicy dozwolonej wagi ten musi liczyć się z ryzykiem dyskwalifikacji. Nowe przepisy wcale nie są głupie i stanowią jakieśtam zabezpieczenie przed walką o zwycięstwo za wszelkę cenę (np. produkowanie anorektyków). A 400 gram wagi ciała, zwłaszcza sztucznie nabite przed zawodami, bardzo łatwo w trakcie tych zawodów stracić.
(21.02.2005, 11:58)
=>justi<=
szkoda mi Norwegów
szczególnie Bjoerna {on jest taki słodki}
(21.02.2005, 11:28)
merc
To kto w takim razie jest??
I co z rekordem Małysza w Innsbrucku??
(21.02.2005, 11:10)
Radex
Czy po dyskwalifikacji drużyna wciąż jest na 12 miejscu?
(21.02.2005, 10:37)
Fryc
@ merc, marmi

Rok Benkovic NIE JEST oficjalnym rekordzistą skoczni HS 100 w Oberstdorfie ( gdyż tak jak już wielokrotnie pisałem...Rekordem oficjalnym jest każda próba oddana w kwalifikacjach oraz konkursach głównych w PŚ, IO i MŚ).
(21.02.2005, 10:27)
NIEMAZGODY
Ile Sigurd dostał punktów za ten skok 65,5m, bo może "-", to lepiej przecież DSQ i mieć 0 punktów
(21.02.2005, 09:56)
Pawko
jakie fajne zakonczenie tego newsa...TO NADAL POZOSTAJE TAJEMNICA...nic tylko dopisac cdn ;) jak w harrym potterze same tajemnice ;]
(21.02.2005, 06:51)
cannabinol
nie no... teraz widzimy jak na dłoni, jak wprowadzenie tego kretyńskiego przepisu z BMI zabija skoki...
a co do rekordu Małysza z Innsbrucku - nie jestem z redakcji wprawdzie :) ale z tego co kojarzę - rekord Adama pozostał rekordem starej Berg Isel i nikt mu go już nie odbierze - bo przecież starej Berg Isel już nie ma... a szkoda :(
(21.02.2005, 04:34)
marmi
merc: popieram i o to samo pytam, miał być art już dawno temu i nic
(21.02.2005, 02:37)
merc
Mam pytanie do redakcji:
Czy skok Benkovica jest oficjalnym rekordem na K90?? Bo podobno miały się liczyć tylko rekordy z zawodów PŚ i kwalifikacji?? I czy Adam nadal ma rekord w Innsbrucku??
Prosiłam już kiedyś o informacje na ten temat i obiecaliście, że będzie artykuł, tylko kiedy??

(21.02.2005, 01:42)
aa xxx
Eh, szkoda chłopaka.
(21.02.2005, 01:13)
LL
Szkoda, że właśnie w ten sposób przegrali i odpadli.
W takim konkursie Sigurd chyba nie ryzykowałby, że złapią go na tym, że mało waży...więc co było nie tak???
Szkoda
(21.02.2005, 01:08)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Tajemnica dyskwalifikacji Pettersena
Tajemnica dyskwalifikacji Pettersena

Tajemnica dyskwalifikacji Pettersena

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich