Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Niemieccy skoczkowie powtórzyli dziś wyczyn z konkursu drużyn mieszanych - mimo że nie byli faworytami do zwycięstwa, zdobyli złoty medal. Największym bohaterem ekipy gospodarzy był z pewnością Karl Geiger...

Dwa złote medale w drużynie, srebro i brąz indywidualnie - takie trofea Karl Geiger przywiezie do domu po mistrzostwach świata w Oberstdorfie. Nie jest to długa droga - niemiecki skoczek pochodzi właśnie z tej miejscowości...

- Złoto zdobyte w domu to coś wyjątkowego. Teraz nie mogę się doczekać przytulenia mojej żony i dziecka - przyznał Niemiec, który liczył na wygraną, ale był świadomy, że zawody mogły potoczyć się różnie: - Dzisiejszy konkurs był niesamowity! Już od rana nie mogłem się go doczekać! Było tak blisko, wszyscy wykonali świetną prace. Myślę, że mój drugi skok był najlepszym, jaki oddałem na tych mistrzostwach.

Geiger w tym sezonie w sumie trzykrotnie został mistrzem świata - do złota z Planicy teraz dołożył dwa najcenniejsze medale w drużynowych konkursach w Oberstdorfie:

- To szalone! Wiedziałem, że mamy tu szansę, ale nie spodziewałem się, że będzie mi tak dobrze szło w każdym konkursie. Bardzo się cieszę, że mogłem osiągnąć to wszystko u siebie w domu.

Kolegę z reprezentacji chwalił Markus Eisenbichler - on co prawda indywidualnie na podium nie stanął, ale również był w obu złotych drużynach:

- To, co zrobił Karl, zasługuje na szacunek. Bardzo cieszę się z jego występów, ma za sobą niesamowite mistrzostwa świata.

W niemieckiej drużynie byli też inni szczęśliwi skoczkowie - Pius Paschke, który w wieku niemal 31 lat zdobył swój pierwszy złoty medal mistrzostw świata, oraz Severin Freund, który portfolio ma znacznie bogatsze. Dziś zwycięzca Pucharu Świata z sezonu 2014/2015 po sześciu latach znów mógł cieszyć się z tytułu mistrza świata:

- Myślę, że dziś nie należeliśmy do grona faworytów - w tym sezonie inne drużyny pokazywały, że są mocniejsze. To jednak mistrzostwa świata, zwłaszcza zawody drużynowe, były szczególnie emocjonujące. Fakt, że na mecie jesteśmy na szczycie, to coś szalonego - cieszył się 32-latek. - Moim zdaniem o wygranej zadecydował fakt, że Pius był dziś bardzo mocny, a ostatnie skoki Karla były najwyższej klasy. Sam w drugim skoku nie byłem zbyt dobry na progu, ale ostatecznie liczy się wynik zespołu.

Bez wątpienia słowa uznania należą się Stefanowi Horngacherowi - Austriak w 2017 roku poprowadził do złota Polaków, teraz powtórzył ten sukces z Niemcami.

- To jak sen! Wszyscy moi zawodnicy dali dziś z siebie wszystko, nie popełniali błędów. Jestem niezmiernie dumny! Zwycięstwo w drużynie na własnej ziemi było naszym wielkim celem - mówił Horngacher, który szczególnie pochwalił Freunda: - Severin przygotowywał się do tego dnia przez całe lato, wciąż myślał o tym, że chce tu być. Dziś wykonał świetną pracę - zakończył szkoleniowiec.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« marzec 2021 - wszystkie artykuły
Komentarze
As
@gary zgadzam się,te mś to były dla kamil anajgorsze od 16 lat
(16.03.2021, 10:44)
Gary
Panowie pax! Przyjmijmy konsyliacyjnie, że kto by nie wygrał byłoby to niespodzianką. Austriacy - bo cały sezon skaczą w kratkę, a zdarzały się konkursy, że żadnego nie było w pierwszej 10. Norwegowie - bo bez Graneruda i zbici z pantałyku z powodu covida. Polacy - bo oprócz Żyły pozostali bez błysku, a Stoch i Stękała wręcz z obniżką formy. Niemcy, bo nie mają czwartego, a Pius to dziadek debiutant. Słoweńcy - bo nie mają trzech braci Lanišków. Rumuni - oni byliby faworytami na średniej skoczni, bo dużej nie mają.
(16.03.2021, 09:07)
sebinweb
Masz racje. Ja mam moje zdanie na ten temat, a ty twoje. No i tyle.
(13.03.2021, 21:28)
marmi
Cieszę się, iż zgadzamy się w tym, że nie ma o czym dyskutować, pozdrawiam.
(13.03.2021, 21:04)
sebinweb
A na jakiej podstawie wylaniasz "faworyta" lub faworytow" ?
Chyba wedlug dotychczasowych osiagniec. Wiec twoim zdaniem postawa Niemcow na tych skoczniach i przez caly tydzien na MS nie ma ZADNEGO wplywu na to czy ktos bedzie w ostatnim konkursie faworytem, czy nie. Tutaj nie chodzi tylko o Geigera, bo i Eisenbichler i Paschke skakali dobrze lub co najmniej bardzo solidnie. A w trakcie MS albo ZIO mozna dobra postawa webrnac w role faworyta !
A na jakiej podstawie byli to Norwegowie i Austriacy faworytami ? Wlasnie dlatego, ze przez ostatnie konkursy indiwidualne i druzynowe osagali dobre wyniki. Tak samo jak Niemcy indiwidualnie i w mikscie.
P.S.: Zreszta Niiemcy druzynowo juz od lat licza sie prawie zawsze i na duzych imprezach (MS, ZIO) i w PS. Wystarczy policzyc ich medale i ilosc podium w PS to na pewno sa w czolowce swiatowej !
I dla CIEBIE takie argumenty to sa bzdury ???
No to naprawde nie ma o czym dyskutowac.
(13.03.2021, 20:38)
marmi
Dokładnie tak, to są bzdury. Niemcy nie byli faworytami do złota, jego zdobycie to duża niespodzianka, podobnie jak gdyby zdobyli je Polacy. Nieważne jest to, że byli w gronie faworytów do medalu. Medal a złoty medal to nie to samo.
Faworytami do złota byli Norwegowie i Austriacy. Fakt, że nie było Graneruda zmieniał tyle, że Austriacy stali się także faworytami do złota. I tylko te dwa zespoły, zwycięstwo Polski lub Niemiec to duża niespodzianka, te drużyny powinny walczyć o brąz. Zwycięstwo Japonii lub Słowenii byłoby sensacją, innych drużyn po prostu niemożliwe.
Nie jest ważne ile Niemcy zdobyli medali indywidualnie na tych mistrzostwach w kontekście medalu w drużynie. Naprawdę jeśli przytaczasz takie argumenty to nie ma o czym dyskutować EOT.
(13.03.2021, 16:25)
sebinweb
Ty reagujesz na oczywiste bzdury ?
Aha. Ale twoje wywody to sa wlasnie oczywiste bzdury, bo biorac pod uwage wyniki na tych mistrzostwach, to oprocz Austriakow, to wlasnie Niemcy przed ostatnim konkursem druzynowym zdobyli najwiecej medali, a forma przed MS byla u wszystkich rozna ! Tylko Granerud skakal w miare stabilnie, a wszyscy inni w kratke, tak jak Kamil ! (Kobayashi dwa razy lepiej, potem znowu gorzej i nawet sam Kraft ktory wiecej niz przez polowe sezonu skakal nawet na tych samych objektach raz w kwalifikacjach albo treningach top, a w konkursie flop. No i kto oprucz Norwegow i Austriakow tutaj mial byc faworytem ? A bez Graneruda to Norwedzy byli "przecietni".
Wl asnie ze wzgledu na osiagniecia na tych MS zaliczalbym Niemcow do grona faworytow. To nie oznacza ze byli faworytem nr. 1 do zlota, bo tego nigdy nie napisalem, ale byli na pewno JEDNYM Z faworytow !
I to maja byc wedlug CIEBIE BZDURY ?
(13.03.2021, 12:04)
Hej
Więcej buloklepow do drużyny a będziemy przegrywali wszystko. Kruczek potrafił zdobyć brąz że skoczkami bez formy a Dolezal brąz z tymi ponoć w formie.
(13.03.2021, 10:35)
marmi
Oczywiście, że przeczytałem i oczywiście, że grubo się mylisz @sebinweb co już wykazałem. Nie mam zamiaru odnosić się do każdego punktu po kolei, nie chce mi się tego ciągnąć.
To jak typowali kibice na tej stronie owszem, świadczy bardzo dobrze o ich notowaniach, które owszem, wcale wysokie u buków nie były, mianowicie 6,5:1 na zwycięstwo, co można sprawdzić w artykule przed konkursem.
Owszem, 3 a nawet 4 Niemców skakało na co najmniej 100% ich możliwości. W szczególności Geiger zaskoczył na całych MŚ na + a również Eisenbichler po tym co pokazał w konkursach indywidualnych.
Po co tu dyskutować z faktami? Wystarczy zobaczyć wyniki Geigera przed MŚ czy Eisenbichlera w trakcie (2x17 miejsce, a w drużynowym 5te).
Moim celem jest przede wszystkim wyrażanie swojego zdania. Najpierw jednak czytam inne komentarze i kiedy widzę oczywiste bzdury, na które nikt nie reaguje to robię to ja. Inaczej kolejni czytelnicy mogliby pomyśleć, że wszyscy się z tym zgadzają lub nawet, że tak jest. Nie dotyczy to notorycznych trolli czy foliarzy, o których większość czytelników wie, czyli głównie hej. Twoim problemem jest chorobliwa awersja wobec Niemców, tu akurat objawiła się w dość ciekawy, przewrotny nieco sposób. W przeszłości były również twoje posty @sebinweb, w których cię popierałem pomimo że inni coś ci tam zarzucali (szczegółów nie pamiętam), tak więc nie mam awersji do ciebie.
Gary w swoim komentarzu ma częściowo rację, ale nie do końca. musiałbym szczegółowo odpisywać aby się odnieść, ale nie mam na tyle czasu ani chęci.
(12.03.2021, 15:34)
fan skoków i żużla 886
@.
no on też miałby dziś urodziny
(12.03.2021, 14:04)
.
Dziś urodziny obchodziłby także Stanisław Bobak. I to równe - 65. Ale, jak widzę, w Kalendarium niestety redakcja o nim zapomniała...
(12.03.2021, 13:49)
fan skoków i żużla 886
@QuatrusPL
ja się przyłączam do życzeń
(12.03.2021, 11:18)
QuatrusPL
Sto lat Dawidowi!!! Kto dołącza się do życzeń?
(12.03.2021, 10:17)
sebinweb
@marmi. Mam nadzieje ze przeczytales komentarz Gariego ! A tego ja nie napisalem. Przeczytaj sobie dokladnie jeszcze raz to co napisalem nizej i powiedz czy kazdy z punktow ktore tam wytyczylem sie moze nie zgadza ???
A Niemcy z Eisenbichlerem i tez Geigerem nie mieli by sie liczyc w gronie faworytow i to w Niemczech ?
Oni tak tylko powiedzieli, zeby sobie wiecej chwaly przysporzyc. I to wszystko. I to ja "sie grubo myle" ?
Wyglada to na to, ze twoim celem jest podwazanie chyba kazdego mojego oddanego komentarza na tej stronie i nic wiecej.
(11.03.2021, 22:26)
Gary
@ marmi
Niemcy nie wygrali dlatego, że skakali jakoś sensacyjnie fantastycznie. Każdy w tej drużynie skakał po prostu maksymalnie dobrze jak na możliwości, które prezentował w tym sezonie. Natomiast w innych reprezentacjach tak nie było. U nas poniżej średniej z tego sezonu skakali Stoch i Stękała, a i Kubacki tak sobie. U Austriaków pierwszy skok zawalił Kraft, a to był ich motor napędowy. U Norwegów sprawę położył Tande, a i Lindvik w pierwszym skoku sporo pokpił. Jeśli coś było niespodzianką to nie postawa Niemców - oni skakali dobrze, ale nie wzbili się na jakiś nieosiągalny dla nich i dla innych pułap. I szczerze powiedziawszy byli do ogrania, gdyby inni skali tak jak potrafili to robić podczas tego sezonu. Ale nie skakali. I tylko to moim zdaniem można by uznać za niespodziankę - właśnie to że inne drużyny nie skakały na miarę swojego potencjału. Ale Stoch, Kraft, Lindvik czy Tande to tylko ludzie i też miewają słabsze konkursy. A Niemcy się spieli najlepiej jak potrafili, tylko że to akurat nie powinno specjalnie zaskakiwać. Myślę, że nasi też by się spięli, gdyby mistrzostwa były w Zakopanem. No i jeszcze jedno Niemcy z Geigerem i Eisenbichlerem może nie byli murowanym faworytami do złota, ale że będą liczyć się w walce o medale było chyba oczywiste. A to jak typowano tutaj w typerze, sory, z całym szacunkiem, to jednak zabawa, prawdziwe notowania były u booków, a tam Niemcy stali jednak wysoko.
(11.03.2021, 20:20)
Gary
@Polonus
Trzeba się słabo znać na skokach albo po prostu kierować się jakimiś uprzedzeniami, żeby twierdzić, że zwycięstwo Niemców w konkursie drużynowym w skokach narciarskich to jakaś niewyobrażalna, niemożliwa do wzięcia pod uwagę nawet w czysto teoretycznych rachubach, sensacja - a w podtekście sensacja, która zaistniała tylko dlatego, że w wyniku spisku i matactw na skalę do tej pory niespotykaną, pozbawiono innych drużyn szans na uczciwą rywalizację mimo, że przecież wszyscy oprócz Niemców skakali fantastycznie. Świetnie w pierwszej próbie skoczył Lindvik, Tande w obydwóch. Stękała był w życiowej formie, tak jak i Stoch. Kraft w pierwszym skoku pobił rekord skoczni, również bracia Prevc skakali jak za najlepszych lat. A gdyby Spulbara nie puścili w tak okropnych warunkach to Niemcy przegraliby też z Rumunami. Przecież po skoku Feldoreana deptali Niemcom po piętach... No a w ostatnim skoku Kubacki skoczył przecież fenomenalnie i przeciez wszyscy widzieliśmy, że rąbnął jakieś 20 metrów za zieloną linią. Nieprawdaż?
(11.03.2021, 19:49)
Polonus
A tak w ogóle.
To jest rzeczywiście niesamowite, że Niemcy zdobyli ten tytuł.
Przed konkursem to było parę razy mniej prawdopodobne jak to, że Porto wygra parę z Juventusem. Dlatego po zwycięstwie Niemców ja byłem wczoraj pewien, że Porto utrzyma status wynikający z pierwszego meczu. Zacząłem się też zastanawiać czy nie postawić czegoś na Barcelonę, która u siebie w pierwszym meczu przegrała 1:4 z PSG. No bo skoro Niemcy mogli zdobyć mistrzostwo świata... Tyle, ze Barcelona nie gra u siebie.
(10.03.2021, 12:09)
Polonus
Średnia wieku mistrzów świata - ponad 30 lat.
A mogła być jeszcze znacznie wyższa:)
(09.03.2021, 14:17)
marmi
Niemcy bez wątpienia nie byli typowani do złota czy też faworytami do niego. Wystarczy spojrzeć na notowania czy też typowania w komentarzach przed konkursem. Najczęściej byli typowani do 3-4 miejsca.
W typerze najczęściej byli typowani na 4tym miejscu a najrzadziej właśnie na pierwszym. Także grubo się mylisz @sebinweb.
Niewątpliwie doskonale skakali w tym konkursie Geiger, Eisenbichler i Paschke.
I oni i my mieli jednego słabszego w drużynie, bardziej wyrównany był zespół austriacki.
(08.03.2021, 19:09)
kibic (fan Zografskiego)
Dokladnie. KK przyznana, cisnienie po MS zeszlo i jeszcze te 2 tyg przerwy. Rozumiem przerwe przed mistrzostwami ale po to tylko rozleniwi skoczkow. Ciekawi mnie z jakim nastawieniem pojada do Planicy. Trzecia fala rosnie. Nie zdziwilbym sie gdyby zakonczyli teraz sezon.
(07.03.2021, 13:46)
skijumper DS
w zasadzie to sezon się skończył prawie, jak tylko jakieś konkursiki w Planicy które i tak już w generalce prawie nic nie zmienią. a do Planicy to wiele osób zapomni o skokach bo święta i wgl.
(07.03.2021, 13:00)
kibic (fan Zografskiego)
Diamencik Wellinger, solidny Freitag czy przyzwoity Kraus doluja w FIS- cupie, a mistrzostwo swiata w druzynie, zdobywa 30- letni buloklep, ktory reprezentacje widzial wczesniej z perspektywy puli krajowej w PS. Powiedzmy sobie wprost: Horngacher nie do konca wykorzystuje potencjal zawodnikow.
(07.03.2021, 12:20)
iLove Deutschland
Nawet gdy nie należysz do faworytów, to decyduje mentalność zwycięzców i wola walki. Dlatego Niemcy od dekad są potęga nie tylko sportową. To zaszczyt im kibicować.
(07.03.2021, 07:22)
sebinweb
Niemcy nie nalezeli do grona faworytow ???
A kto tu niby mial byc GLOWNYM faworytem ???
Norwegia bez Graneruda ?
Japonia tylko z troche dobrym Kobayashim (inni Japonczycy tutaj na MS do dzisiaj slabo skakali) ?
Austriacy ? Okay. Ale forma u Krafta nawet na tych MS byla zmienna !
No i Polacy (tylko Zyla narazie dobrze skakal !)
A oprocz tych zespolow ?
Slowency ?
GeIger juz z trzema medalami, Eisenbichler tez z medalem z mikstu. Skacza u siebie i opowiadaja potem takie bajki !!!
ONI tutaj, po wykluczeniu Graneruda byli Faworytem Nr. 1 albo po Austrii, najnizej Nr. 2 !!!
(07.03.2021, 03:50)
jacekpalcek
Kto by sie spodziewał jeszcze kilka miesięcy temu, że Pashcke z Freundem zdobędą złoty medal ms
(07.03.2021, 01:28)
Hej
Bo który trener byłby tak głu pi by do drużyny wstawić słabego Stekale a potem jeszcze nie dopilnować by serwisanci posmarowal narty Kubackiego. Kubacki mógł wczoraj mieć medal indywidualny a drużyna z Wolnym lub Muranka złoto. No ale po co skoro można wstawić bylekogo i mieć o ledwie brąz i to tylko d l atego że Covid rozłożył inne drużyny.
(06.03.2021, 23:58)
Kabans
Nie nalezelismy do grona faworytow ale... Prezent od Norwegów i Polaków
(06.03.2021, 23:53)
Hej
Horngacher wybiera najlepszych w danej chwili i ich szkoli. Nie wybiera poleconych pupili tylko dlatego że są czyimś pupilami. Dlatego Horngacher wygrywa choć jego skoczkom nikt nie ustawia dywanu wiatrowego pod narty. Gdyby warunki były obiektywne( bez ingerencji sędziów) wygrywałby prawie wszystko
(06.03.2021, 23:43)
KKE
Powtarzam od lat: trener Horngacher pokazuje nam, co znaczy austriackie gadanie
(06.03.2021, 23:29)
Hej
Horngacher to jednak geniusz trenerki
(06.03.2021, 22:48)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Freund: Nie należeliśmy do grona faworytów, to coś szalonego
Freund: Nie należeliśmy do grona faworytów, to coś szalonego

Freund: Nie należeliśmy do grona faworytów, to coś szalonego

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich