Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Po tym, jak Gregor Schlierenzauer nie został powołany do składu na mistrzostwa świata, Austriak nie znalazł się również w reprezentacji na Raw Air. Utytułowanego skoczka tej zimy nie zobaczymy już na skoczni...

To nie jest dla Gregora Schlierenzauera sezon marzeń. Austriaka rzadko oglądaliśmy w zawodach Pucharu Świata - wystąpił tylko w Wiśle, Ruce, Niżnym Tagile i Lahti, a punkty do klasyfikacji generalnej zdobywał w zaledwie dwóch konkursach (Ruka i Lahti).

Były jednak i przyjemniejsze momenty, jak wygrana w drużynowym konkursie w Lahti czy przyzwoite starty w Pucharze Kontynentalnym w Bischofshofen. To nie zmienia faktu, że Schlierenzauera zabrakło w reprezentacji Austrii na rozgrywane w Seefeld mistrzostwa świata; teraz jednego z najwybitniejszych skoczków w historii zabraknie również w turnieju Raw Air oraz w Planicy.

- Fakt, że nie będę mógł rywalizować w pozostałych konkursach, rozczarowuje. Nie jest to łatwe, ponieważ przez cały rok ciężko pracowałem, próbowałem zrobić krok do przodu. Muszę to jednak zaakceptować. Nie udało się, więc czas zakończyć ten sezon - oznajmił Schlierenzauer.

Austriak na razie nie składa deklaracji odnośnie dalszej kariery sportowej:

- Sprawa pozostaje otwarta. Tak nagłe zakończenie sezonu to dla mnie, jako sportowca, trudny i gorzki moment. Muszę teraz nabrać dystansu - dodał.

Pod nieobecność Schlierenzauera austriaccy skoczkowie udadzą się do Norwegii w szerokim i silnym składzie, w którym nie zabraknie drużynowych wicemistrzów świata. Andreas Felder na Raw Air nominował Stefana Krafta, Clemensa Aignera, Philippa Aschenwalda, Manuela Fettnera, Michaela Hayboecka, Jana Hoerla i Daniela Hubera.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« marzec 2019 - wszystkie artykuły
Komentarze
organizator raw air
ten uczuć kiedy mam go w managerze...
(11.03.2019, 13:37)
marmi
@Śnięty
Tak, właśnie jest za stary do kadry A, tam jest podobno górny limit wieku 25 lat, formę na tą kadrę ma wystarczającą (przypominam, że to druga kadra, a nie pierwsza jak u nas)
(08.03.2019, 21:01)
Polonus
@hej
Zaraz, zaraz.
A kto w ogóle, oprócz Wellingera i Pilcha, ma ich na kasku? Czy oni w ogóle w to jeszcze poważnie inwestują? Myśleli na pewno poważnie o Wellingerze, ale się w tym sezonie "wykoleił". Chyba nie myślisz, że Schlierenzauer to słabo skacze przez to, że go sędziowie krzywdzą?
(08.03.2019, 12:36)
hej
Haha. No ale powiedz który z pierwszej 20 na rogatego na kasku? A pamiętasz jak kiedys paski dominowały? No i co chyba Innauer wykrzyczał krytykom Kuttina ze kadra teraz " nie ma wsparcia związku jak to bywało przedtem"?
(08.03.2019, 11:26)
Polonus
@hej
Myślisz, że to aż tak?
Chyba nie do końca. Wellingerowi zwykle wieje pod narty.
A Goldbergerowi, jak skacze z kamerą, też:)
(08.03.2019, 11:21)
hej
Moze czerwony byczek zapomniał o jakiejś składce? Coś ostatnio wszyscy jego reprezentanci trafiają na zły wiatr na progu. To nie tylko Gregor...
(08.03.2019, 09:33)
Śnięty Mikołaj
@marmi
Gregor jest młodszy od Stocha (Schieliri 29,Kamil 32)!
Więc nie jest za stary,tylko za słaby, ten sezon z powodu wcześniejszej kontuzji.
Gregor,trzymam kciuki
(08.03.2019, 09:24)
marmi
Okazuje się, że Gregor został w ogóle usunięty z kadr austriackich. Nie spełnia warunków do kadry narodowej, zaś do kadry A (drugiej) jest za stary.
Stawia to pod dużym znakiem zapytania sens kontynuacji kariery, biorąc pod uwagę jak bardzo (jak sam twierdzi) się starał. Proponowano mu COC ale widać, że jest mocno rozczarowany i/lub sfrustrowany. Dla wybitnych skoczków regularne występy w COC (pomijając okazyjne występy u siebie) są jednak poniżej pewnego poziomu godności, tajk mi się przynajmniej wydaje.
(08.03.2019, 08:52)
Paweł
No to zobaczymy kto wygra mistrzostwa polski juniorów brak wąska napewno I szkoda. Jak dlamnie wygra juroszek.
(07.03.2019, 15:53)
Płaskoziemca
@marmi
Moneta jest niby płaska, ale jak ją zakręcisz to widzisz kulę, tak samo jest z Ziemią, nie bądź naiwniakiem ;)
(07.03.2019, 14:59)
MM
@DragonL

słabe dokonania Schlierenzauera, a to niezłe
(07.03.2019, 12:15)
marmi
Fajnie być naiwniakiem. To lepiej niż np. antyszczepionkowcem czy płaskoziemcem.
(07.03.2019, 09:06)
Paweł
Kto będzie w runie zamiast wąska w coc piąty oprócz kota zniszczoła stękały I kantyki?
(07.03.2019, 08:48)
Polonus
@placek08
Wracając do Twojego wczorajszego posta:
Nie musisz mnie uczyć jak wybitnym skoczkiem jest Schlierenzauer. Ponad 10 lat temu, 7 stycznia 2009 roku, na tym portalu, ale ukazał się też w prasie ogólnopolskiej, popełniłem artykuł o 19-letnim wówczas Austriaku, gdzie udowodniłem ponad wszelką wątpliwość, że był najwybitniejszym nastoletnim skoczkiem w historii. jest do wglądu w tutejszym archiwum.
Schlierenzauerowi AD 2019 nikt, a już szczególnie ja, nie odmawia przynależności do grona kilku najwybitniejszych skoczków w historii. Żeby to robić trzeba być kompletnym ignorantem.
Natomiast równie niezaprzeczalnym faktem jest to, że pewna część sukcesów Schlierenzauera to efekt zabiegów panów jurorów. jak ktoś uważa, że to przypadek to jest w najlepszym razie naiwniakiem.
(07.03.2019, 08:31)
Polonus
@DragonL
Z tym "brakiem dokonań" u Schlierenzauera to rzeczywiście dałeś do pieca:)
(07.03.2019, 07:52)
Fanka
@ DragonL
Czyli tak: 2xPŚ, 2xTCS, MŚ, MŚwL, medale MŚ i IO (indywidualnie i drużynowo) nic nie znaczą? A mówimy o zawodniku 29-letnim. Mam nadzieję, że Gregor jeszcze się odbuduje i w lepszej formie wróci w kolejnym sezonie. W każdym razie - ja go pamiętam z kilku konkursów PŚ (jako jedyny wygrał ich 5) i LGP w Zakopanem -nie tylko za wyniki, ale i bardzo sympatyczne zachowanie w stosunku do kibiców. Mówcie sobie, co chcecie, ale dla mnie jest to ważne.
(07.03.2019, 05:59)
DragonL
@Mr Perfect
no lekko się mylisz, bo do wygrania wszystkiego brakuje mu bardzo, ale to bardzo dużo, poza wygranymi w PŚ to schlieri słaby strasznie jest z innymi dokonaniami.
(07.03.2019, 03:20)
Fan
Ja o Horngacherze,mam nadzieję , że odejdzie.Nie, że jest złym trenerem,jest świetnym.Ale co za dużo to nie zdrowo,jak mamy się prosić cały sezon i następny i tak w kółko,to trzeba podziękować nawet gdyby mu się odwidzialo z Niemcami, trochę honoru..
(07.03.2019, 02:38)
Mr Perfect
Polonus dobrze pisze :)
(07.03.2019, 00:48)
Mr Perfect
Ten czarny baron nigdy skokow nie ogladal:) jak szliri wygrywal to cala czolowka byla w najgorszej formie, nie mial z kim walczyc.

Osiagnal wszystko :) sam mowil ze majac wszystkie tytuly troche mu brak motywacji i szukal zmiany kariery.

Nie pyklo i wrocil do skokow, po nic innego jak kase.
(07.03.2019, 00:46)
Alphons
Tak jak widać, kiedyś wygrywał konkursy, a teraz jest zwykłym pośmiewiskiem w całej Austrii i nie tylko ;)
(06.03.2019, 22:35)
Arturion
@Czarny baron
Tyż prawda! ;-)
(06.03.2019, 22:01)
Arturion
@Polonus
Hiper odpowiedź z tym poziomem! ;-)
(06.03.2019, 21:59)
mateusz
w księdze ulicy pisze jasno kto odpuści parę konkursów dla urlopu ten nie wróci już do formy to, że nie wyszło mu 6 konkursów i odpuścił 10 to mu dało dużo... Stochowi jak nie szło lądował do 3, 10 jeszcze 3 lata temu to nie poddawał się urlopem ale skakał.
(06.03.2019, 21:44)
Czarny Baron
Najwyższy poziom skoków to i tak był chyba w latach 90 i na początku XXI wieku. Prezentowany był na skoczni do lotów w Harrachowie :D
(06.03.2019, 20:24)
Paweł
Chyba tak?
(06.03.2019, 19:51)
hej
@Paweł
Czyli poziom PK w Zakopanem bedzie jak poziom Fis Cup?
(06.03.2019, 19:46)
Polonus
@cedryk
Wyższy poziom skoków to taki jaki osiagał Dawid Kubacki za Kruczka. Skakał na wysokośc czterech pięter. Teraz zdecydowanie obniżył loty:)
(06.03.2019, 19:42)
cedryk
Nie wiem jak wy, ja nie rozumiem co znaczy wyższy poziom skoków, no ale mniejsza o to. Ja tam bym wolał niższy poziom i więcej zawodników, także losowych.

Ale prawda, same nieprzekonywujace nazwiska w "10"
(06.03.2019, 19:12)
Czarny Baron
@???
W ogóle idąc dalej tym tropem to w zeszłym roku konkurs wygrali Semenic i Damjan, a w tym Klimow. A co do Harriego Olli i Schmitta. W zeszłym sezonie w "trójce" generalki był Freitag. W ogóle patrząc na skład zeszłosezonowej 10 to można odnieść wrażenie, że poziom spadł, bo nazwiska w większości kompletnie nieprzekonywujące. To samo niektórzy medaliści IO czy MŚwL.
Wyjeżdżanie, że Nykkanen, Małysz, Schlierenzauer mieli słabą konkurencje, bo jakiś ogórek zdobył punkty lub ktoś inny zajął miejsce w 10 jest po prostu głupie. Każdy miał adekwatns konkurencję do ogólnego poziomu sportowego jaki panował w danej dyscyplinie na całym świecie.
To tak jakby powiedzieć, że na MŚ w piłce nożnej w 1974 i 1982 Polacy zdobyli medale, bo inni grać w piłkę nie umieli.
(06.03.2019, 19:04)
Czarny Baron
@???
Fettner był 5 w B-hofen w 2001. Z kolei w tym roku Peier zdobył medal MŚ. I co z tego?
(06.03.2019, 18:59)
Paweł
Aignera nie będzie w zakopanym to kto tam będzie oprócz polaków. słabszi niemcy I nowi austracy. Bo chyba norwegów też nie bo u siebie bedą.
(06.03.2019, 18:58)
Paweł
A zapomniełem że jest fettnar który był znim.
(06.03.2019, 18:51)
???
@cedryk

Tak.Świadczy o tym 5. miejsce Fettnera w Bischofshofen 2001.Dziś coś takiego byłoby niemożliwe.Zresztą sam Fettner mówił w wywiadzie dla tej strony,że dzisiaj poziom jest zdecydowanie wyższy.
(06.03.2019, 18:51)
Paweł
Niech skacze teraz sobie dla siebie ja też go nie lubiłem kiedyś ale teraz został jedyny ze starego składu z morgensternów. Loitzów kochów koflerów itd.
(06.03.2019, 18:49)
Piotr186
Powinien był powiedzieć "Nie udało się, czas zakończyć karierę"...
(06.03.2019, 18:19)
Polonus
@hej
Jak widzisz, nie można tu spokojnie choćby paru zdań wymienić. Tęsknię za starym SJ. Tym sprzed Hejnała, rzecz jasna.
(06.03.2019, 17:55)
T
Przyznam się, że za czasów jego olbrzymich sukcesów nie lubiłem go, chyba za arogancję i dominację która pomiatała starszymi, utalentowanymi zawodnikami. Teraz chyba się nauczył pokory, ale jego osoba na skoczni jest mi nadal obojętna. Brawa za walkę o powrót do tamtej formy, ale nie wychodzi mu to już od dawna i trzeba wiedzieć kiedy odpuścić. Czas zająć się czymś innym, bo robi to samo co Ahonen. Mistrz leżący na podłodze to mistrz bez honoru.
(06.03.2019, 16:13)
marmi
No cóż, można się było tego spodziewać, choć wcześniej miał przebłyski, które też komentowałem.
Zobaczymy czy znajdzie dość determinacji aby kontynuować karierę i przygotować się z pełnym zaangażowaniem do następnego sezonu. Myślę, że nie jest bez szans przynajmniej na to, aby być regularnie w austriackiej szóstce.
@placek08
Do brze napisane, tak samo uważam.
@Polonus
Chri s źle zrobił zamieszczając taki komentarz, najlepiej było jednak napisać do redakcji aby go usunęli. Wiadomo, że nikt tam nie siedzi i nie czyta na okrągło komentarzy, które przeszły przez filtr. Zamiast tego odpowiadasz obrażając innych, traktując ich z góry, jak nie przymierzając magnat chłopa i zrobiła się pyskówka (w której M. dołożył także do pieca). To oględnie pisząc nie świadczy dobrze o tobie, ale może w przyszłości zechcesz epitety pominąć...
(06.03.2019, 15:32)
cedryk
@??? A w czasach największych sukcesów Małysza Koreańczycy, Białorusini i Holendrzy. Też miał taką słaba konkurencję?
(06.03.2019, 15:10)
placek08
Po co ten jad? Wszyscy wiemy, że dla jednego z was skoki składają się z wiatru i smarowania nart, a dla drugiego z intryg i kolesiostwa.
Tak: wiatr ma znaczenie; tak: kombinezon ma znaczenie; tak: sędziowie czasem mają nietrafione pomysły czy nie te okulary na nosie. Ale skacze ZAWODNIK, nie sędzia i nie sprzęt. A Gregor był i będzie jednym z największych zawodników w historii. Bo w podobnym słowach co o Austriaku można mówić też o Ahonenie, Nykeanenie, Stochu, Ammannie, Kasaim, Koglerze, Prevcu, Morgensternie, a nawet o Małyszu. Dajcie mi człowieka, a ja znajdę paragraf.

Argument o gorszych rywalach - można go stawiać, ale jak porównać zawodników różnych epok. Czy pijak wygrywający wszystko jak leci może mieć silnych rywali? Czy można założyć, że jakaś nacja może obniżyć loty (tak, to akurat pytanie retoryczne)? Nie da się. Skoki idą do przodu: sprzęt, technika, trening. Dlatego belki idą w dół, a poziom w górę. Ale czy przez to taki Fijas jest gorszy od Stękały?

Dla mnie sport, w którym sędziowie JAWNIE, CELOWO i REGULARNIE faworyzują drużynę lub zawodników, jest bez sensu. Podobnie, gdy wszystko zależy od sprzętu i warunków, bo wtedy zależy to od umiejętności, tak jak zwycięstwo w chińczyka. A sportów bezsensowych nie oglądam, bo mnie nie interesują. Jak nie interesują, to i nie komentuję. Tego życzę też pozostałym, bo to trochę ułatwia życie :)
(06.03.2019, 14:33)
Polonus
Nie rozumiesz, że przez to, że teraz go nie forują (co oznacza, że jak ma złe warunki to już nie czekają w nieskończoność aż wiatr się zmieni) chcą, żebyśmy zapomnieli, że część sukcesów zawdzięcza właśnie tylko i wyłącznie im? To ma być alibi ich neutralności. Rożnica jest tak, że Małyszowi przeszkadzali kiedy walczył o zwycięstwa, a Gregorowi nie pomagają kiedy walczy o wejście czy serii finałowej. Taki niuans.
(06.03.2019, 13:50)
hej
Polonus to ze najpierw przeginali w jedna stronę nie znaczy ze teraz nie przeginają w drugą. Popatrz na wiatr jaki ma wpisywany a to nie widac tego co najważniejsze czyli na progu.
(06.03.2019, 12:28)
Polonus
@hej
Tworzysz jakąs alternatywną historię.
Gdyby ktokolwiek inny niż Schlierenzauer groził jurorom choć raz, zniszczyliby go jak słoń deptający robaka. Tymczasem Gregorowi hofery pozwalały na wszystko.
A to nie dostał wiatru pod narty (z reguły dostawał) to już wymachiwanie rękami, a to za duży wiatr - to samo. Wyprzedził Nykaenena w ilości zwycięstw, a nie wiem czy powinien ich mieć więcej niż Adam.
Był oczywiście wspaniałym skoczkiem, ale do Mattiego, czy Adama nie go nawet co porównywać.
(06.03.2019, 12:23)
hej
Tak naprawde Gregor przekreślił swoją karierę na próbie przedolimpijskiej w Vancouver gdy pogroził pięścią sędziom. Potem juz nie trafiał na dobre warunki.
(06.03.2019, 12:15)
Frans
@???

Konkurencją dla Gregora nie byli zawodnicy z drugiej czy trzeciej dziesiątki, tak jak nie są dla Kamila.
Rywalizacja o najwyższe laury rozgrywa się pomiędzy największymi zawodnikami.
(06.03.2019, 11:42)
hej
Schmitt po rekonstrukcji u Horngachera. Olli gdy jeszcze alkohol i konflikty z działaczami nie odebraly mu formy.
(06.03.2019, 11:26)
PLANET
Jaka szkoda.
(06.03.2019, 11:22)
???
@Czarny Baron

Miał taką konkurencję,że w jego najlepszym sezonie 2008/2009 do "30" wchodzili Ukraińcy.A w "10" byli Olli i Schmitt.To mówi wszystko.
(06.03.2019, 11:10)
Czarny Baron
Taka konkurencja była słaba, że Ammann i Małysz go pokonali na igrzyskach. No i wygrał tylko raz MŚ indywidualnie. W sumie jak na "giganta skoków" to ma "tylko" 2 KK i 2 TCS. Rzeczywiście, słaba konkurencja.
Schlierenzauer trafił na lata, kiedy wielu wybitnych skoczków było na topie, jak np. Małysz, Ammann i Morgenstern.
O braku konkurencji to mówić może Stoch. No bo czy o Prevcu, Freundzie, Krafcie czy Norwegach możemy powiedzieć, że to TOP 10 w historii tej dyscypliny? Chyba nie.
(06.03.2019, 10:43)
Kubson
@Mr Perfect
A rozmawiałe# z nim że coś wiesz na temat braku motywacji
(06.03.2019, 10:22)
Mr Perfect
Osiagnal wszystko w skokach, nie dziwne ze brak mu motywacji.

Mial tez szczescie, ze jak dobrze skakal konkurencja byla slaba.
(06.03.2019, 10:14)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Schlierenzauer: Nie udało się, czas zakończyć sezon
Schlierenzauer: Nie udało się, czas zakończyć sezon

Schlierenzauer: Nie udało się, czas zakończyć sezon

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich