Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Informacja o wycofaniu Adama Małysza z ostatniego konkursu TCS również w naszym serwisie wśród komentujących wywołała kontrowersje. Niektórzy popierali decyzję Małysza, gros było przeciwnych. Lider polskiej ekipy miał odpocząć w domu, później spokojnie potrenować przed PŚ w Zakopanem, bowiem to stolica polskich Tatr będzie kolejnym przystankiem dla naszych skoczków. Sztab szkoleniowy zdecydował, że w Kulm polska reprezentacja się nie pokaże.

Miał być spokojny trening, tymczasem dowiadujemy się, że 4-krotny zdobywca kryształowej kuli jest już w Lahti! Wraz z Małyszem poleciał drugi trener reprezentacji, Robert Mateja, a jutro zjawi się tam też Łukasz Kruczek.

"Wszystko odbywa się z wiedzą, zgodą i na koszt Związku. Pomysł, aby Adam poleciał do Lahti zrodził się w samej kadrze - w czasie rozmów Adama z trenerami - ale oczywiście potrzebna była także zgoda PZN. Stąd moje poniedziałkowe spotkanie z Adamem w Wiśle. "- informuje wiceprezes ds. organizacyjnych i finansowych PZN, Andrzej Wąsowicz.

Było tyle miejsc na wybór treningu, początkowo miał odbyć się przecież w Polsce. Wybór ten nie jest jednak przypadkowy. Planowane są rozmowy z Hannu Lepistoe. Może to były trener pomoże Małyszowi? Taką nadzieję ma też Andrzej Wasowicz: "Wiem, że w Lahti trenerzy oraz Adam nie wykluczają konsultacji z Hannu Lepistoe. Trzeba wykorzystać każdą szansę, aby w czasie Pucharu Świata w Zakopanem oraz mistrzostw świata w Libercu Adam był w formie pozwalającej walczyć o zwycięstwa."

Planowo Małysz do Polski ma wrócić na początku przyszłego tygodnia. Po powrocie już cała kadra będzie przygotowywać się do startu w zakopiańskich konkursach.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2009 - wszystkie artykuły
Komentarze
fan skoków
Słyszeliście??? Tajner nic nie wiedział o wyjeździe Małysza do Lahti bo był na wczasach!!!
Moim zdaniem to nie przypadek że właśnie teraz Małysz wyjechał. Myślę że Kruczek z Małyszem wykorzystali tę sytuację, bo Tajner by się nigdy na coś takiego nie zgodził. Bo co teraz pozostało Tajnerowi? Nie skrytykuje publicznie tego ruchu, bo wie że Kruczek ma niskie notowania u kibiców i wszystkich cieszą konsultacje u Hannu. Gdyby on skrytykował, to by stracił resztkę szacunku u fanów. Więc pochwala ten pomysł nasz nadtrener, bo nic mu innego nie pozostało.
Krótko reasumując Kruczek ma u mnie dużego plusa za ten ruch i wykorzystanie takiej okazji. A pan Tajner? Może go teraz wyślemy na Karaiby? Myślę że wszyscy kibice się zrzucą.
(08.01.2009, 22:47)
kibicuch
polski niema ale gdyby była to ledwo by sie do 30 dostawała no nie ! :;P
(08.01.2009, 16:48)
Kibicuch
i dobrze ze pojechał do lahti a lepisto powinien byc trenerem :D
(08.01.2009, 16:45)
kumpel
szkoda ze polski nie ma
(08.01.2009, 14:25)
fan skoków
@Polonus
No już nie przesadzajmy z tym 2002 rokiem, ale rozumiem o co chodzi.

A co do wypowiadania się przed kamerami to zawsze mi się podobał Ł.Kruczek jak był asystentem, chyba wtedy bardziej był rzecznikiem prasowym.
A co do decyzji Kruczka o tej konsultacji, no cóż czy gwóźdź do trumny jeśli on sam zadecydował? Napewno dobrze że na to się zdecydował, widać że szuka różnych metod co cieszy, byle żeby znalazł skuteczną. No i szkoda że wszyscy nie jadą.
(07.01.2009, 22:09)
Jaro
Ten cały PZN to taki PZPN bez "P" : ) ). Najpierw rezygnują z prawdziwego fachowca (o jego dokonaniach nie trzeba pisać, bo są powszechnie znane), zastępują go żółtodziobem, który nigdy się niczym nie wykazał, a teraz lecą do tego samego odtrąconego fachowca po pomoc. No bezczelne typy! A najlepszy jest Tajner, który w najlepsze wraca sobie z urlopu i mówi, że nie wie, gdzie jest Małysz i gdzie jest Kruczek. Jak to nie wie? Prezes nie wie, gdzie jest trener kadry narodowej i najlepszy skoczek w historii Polski? Normalnie Monty Python... "And now for something completely different... Przed państwem Polski Związek Narciarski"
(07.01.2009, 21:21)
mięsista
dla mnie najśmieszniejsza byla wypowiedź pola, która usłyszałam w tv, że niby on nic nie wie na temat tego, gdzie jest małysz i kruczek i co robią. Przeciez to jasne, ze wcześniej kruczek musial to skonsultować ze swoim guru!
btw... kruczek w koncu pojechał do lahti czy został z młodymi? bo napływają do mnie sprzeczne informacje...
(07.01.2009, 21:16)
stary kibic
Wątpię, aby te chaotyczne ruchy cos dały ? Wyraźnie widać, że tu nic się nie klei. Te działania sa robione na ślepo, z nadzieją, że cos sie wydarzy.
Już nawet nie chcę się domyslać, co mogą pomysleć pozostali zawodnicy kadry................zostawien i samym sobie, po to, aby doprowadzić byłego mistrza do mistrzowskiej formy. To tragifarsa rozgrywana na oczach wszystkich, którzy interesuja się skokami. Takie ruchy tylko w Polsce są mozliwe. Zobić głąbów z samych siebie i narażać na śmieszność całe środowisko. W gruncie rzeczy jest mi wszystko jedno w jakiej formie bedzie Adam Małysz po tych wszystkich zabiegach. To co sie dzieje, pokazuje jaskrawo , jaka mizeria siedzi w głowach rządzących sportami zimowymi. Zmarnowane 10 lat koniunktury na skoki narciarskie - cała dekada. Tyle zostanie, jak Adam zakończy karierę - nawet jesli zdobedzie kolejny tytuł mistrza świata.
(07.01.2009, 19:17)
po-cichu
jak trwoga, to do Boga.
a Lepistoe teraz pokaże im środkowy palec i będzie miał rację;]
(07.01.2009, 17:51)
grzeeech
@Fin
Jeśli Adam bo treningach z Hannu odzyska błysk i forme to będzie to raczej gwóźdż do trumny Kruczka. Tajner go pewnie poświęci aby samemu zostac.
(07.01.2009, 17:29)
Fin
Na miejscu Lepisto olałbym Małysza.Jak wróci Adaś do formy to zaraz Kruczek z Tajnerem przypiszą sobie zasługi Fina
(07.01.2009, 17:24)
krwisty
he he he "wydalenie" ha ha ha Ty to masz "zaparcie";-))))))
(07.01.2009, 13:55)
Polonus
Niepotrzebnie użyłem czasu teraźniejszego. Ostatnie "wydalanie" w moim przypadku ze dwa lata temu miało miejsce. Ale faktycznie skrupulatne było.
(07.01.2009, 13:45)
krwisty
@Poldek ja tu o wypowiedziach skoczków sie produkuję i tylko o nich, a Ty mi o pytaniach do Tajnera ni z gruszki ni z pietruszki wyjeżdżasz .Jakbym nie wiedział że istnieje jakaś zmowa milczenia odnośnie ,trudnych,bardzo trudnych i monstrualnie trudnych pytaniach jakie można zadać w TVP Tajnerowi lub Kruczkowi.Zapewniam Cię oglądamy te same tv i te same przekazy czytamy.Lecz co do moderowanych czatów SJ to masz rację.Tylko dziwię się że taki obcykany lis jak ty ,uczestniczy w nich czynnie i łudzi się że mu ciężkie pytania przejdą he he.Ja sobie już to dawno odpuściłem;-)
(07.01.2009, 13:36)
ekrs6me3
sezon jest i tak stracony!!!
(07.01.2009, 12:51)
Glon
Pierwszy trener Małysza, Jan Szturc podkreśla bezradność trenów kadry. - Po tak słabych wynikach atmosfera w kadrze na pewno nie jest dobra. Niepowodzenia muszą mieć wpływ na psychikę. Adam jest w dołku, pozostali skoczkowie i trenerzy też bezradnie rozkładają ręce. Jedyne, co nam zostało, to czekanie na cud...
(07.01.2009, 12:45)
kibicc
Hula potrafi mówić sprawnie? Wy chyba kpicie.To Bachleda przy nim to mistrz słowa.A Żyła wypowiada sie jak juniorek.Niech on sobie zapamięta że on już nie jest Piotrkiem tylko Panem Piotrem i sie wypowiada jak dorosły facet a nie dzieciak z gimnazjum.Wiadomo że z Wódki to taki psycholog jak z koziej ... trąba i nic ich nie nauczy.Albo jeszcze zaszkodzi.Bachleda ma już tą góralską wrodzoną nature i poczucie humoru i jego już nic i nikt nie zmieni, zdecydowanie go wole oglądać niż Hulę który nie potrafi słowa wydukać przed kamerami.
(07.01.2009, 12:18)
Polonus
@befsztyk
My to chyba inne telewizje oglądamy. Widziałeś, żeby którys z telewizorantów zadał Tajnerowi jakies trudne pytanie?
Np.:"Obchodzimy juz 8 lat "małyszomanii". Czy mógłby Pan wytłumaczyć, dlaczego przez te bite 8 lat bez przerwy upycha Pan Bachledę do PŚ skoro ostatni skok w tym cyklu , za który nie musielismy się wstydzic, oddał w roku 2002? W PK skacze chłop całkiem przyzwoicie, a Pan z uporem godnym lepszej sprawy go statąd bez przerwy wyrywa."
Ale co tu gadać o TVP jak na każdym czacie na SJ moderator skrupulatnie wszystkie np. moje pytania "wydala".
(07.01.2009, 12:15)
krwisty
@Poldek wiem zę Kamil potrafi mówić o czym przekonałem sie w tamtym sezonie i w sezonie letnim.Lecz zwróciłem uwagę na fakt że z Kamilem teraz coraz gorzej i w chłopaku tkwi dziwna nerwowość.Nie ma co zganiać całej winy na reporterów ,bo oni gadają jak zawieje.Jak jest dobrze to słodzą ,a jak źle to ganią i zadaja głupie i trudne pytania.Lecz na to powinni być przygotowani nasi skoczkowie.Przecież od tego jest też psycholog w kadrze.Ale widać słabo idzie Wódce w przygotowaniu mentalnym ,a jescze słabiej lub w ogóle jeżeli chodzi o kontakty z prasą.Jedni chwalą Kamila za szczerość,sam nawet w tamtym sezonie to robiłem ,lecz w tym sezonie widzę że to nie szczerość tylko bezradność i rozregulowanie psychiczne wkradło sie w łebki skoczków.
(07.01.2009, 12:03)
Polonus
@befsztyk
z tym kamilem to nie masz racji. Jabłonski pierdoszy wszystko co w danej sprawie pamięta albo jeszcze więcej to co mu chłop odpowiedzieć? Ja tez bym mu odpowiedzia ł "No tak".
Jabłonski co prawda nigdy nie przebije Hellera (to jest po prostu niemozliwe) i prezentuje nieco inny typ reporterki. Nie zadaje głupich pytań tylko zadaje pytania i na nie sam odpowiada myśląc, ze chłopaki se rady nie dadzą. Co do Zyly to może dobra taktyka, ale reszta? Hula, Stoch czy Kot potrafią mówić i pan red. powinien to zauważyć.
(07.01.2009, 11:41)
krwisty
@miesista wkradł mi sie błąd ,ale raczej też jestem tak jak ty za "polszczyznę" ;-)
(07.01.2009, 11:16)
miesista
@krwisty
zgadzam się z każdym poniższym slowem! pan jabłoński, rozmawiając z kamilem, mial ubaw z tych jego wypowiedzi, a ja siedząc przed TV, jeszcze większy z nich obydwóch, hehe :)
ps. zapominają (biernik: kogo/co?) polszczyznę ;) wg mojej skromnej osoby
(07.01.2009, 10:56)
krwisty
(hmm pisze się polszczyzny zapominają czy polszczyznę zapominają??);-)
(07.01.2009, 10:11)
krwisty
Co do naszych pozostałych skoczków .Ja naprawdę się lękam o ich zdrowie psychiczne.Co ten Wódka wyprawia z nimi?To że Żyła w swoich wypowiedziach przypomina mi dziecko specjalnej troski które chce za wszelką cenę pokonać swoją nieśmiałość,to już Kamil całkowicie sprawia wrażenie niezrównoważonego.Przecież co kilka słów śmiał się dziwnie nerwowo,jakby na siłę chciał być dowcipny i pokazać jaki jest wyluzowany.Kto nie widział może wygrzebie na YT te wywiady.Z drugiej strony pozytywnie wypadł Kot.Maciek potrafił płynnie i poprawnie sie wypowiedzieć i trafne spostrzeżenia sformułować. Widać było że rozgarnięty jest najbardziej i psychicznie najmniej zdegradowany.Zalecam ogólne leczenie nieśmiałości dla Zyły ,a dla Stocha coś na uspokojenie(może być w czopkach).:-) Ogólnie żal mi chłopaków że zamiast jechać na dalsze zawody ,zostali pominięci bo sztab cały skoncentrował sie na gonitwie za Małyszem.Ręce opadają jak tak przedmiotowo można traktować młodych skoczków.Nie dziwię sie że biedaki nawet z tego stresu polszczyzny zapominają.
(07.01.2009, 10:06)
krwisty
Zrobione sa już zrzuty ekranowe które starczą za dowód .Nie ma sensu żeby choć przez sekunde dłużej te przekleństwa w stosunku do Małysza widniały na tej stronie.
(07.01.2009, 09:55)
Polonus
No więc trzeba go przywrócić na portal, a potem gościa skarżyć. A nie kasować.
(07.01.2009, 09:29)
krwisty
No własnie juz wykasowano.Spoźniłes sie ,ale nic nie straciłeś.
(07.01.2009, 08:46)
Polonus
@krwisty
A gdzie ten tekst, żeby było o co skarżyc? Nie może wisiec u Ciebie w kiblu tylko na portalu.
(07.01.2009, 05:59)
fan skoków
@Orlo
Ok, no to zwracam honor:-) Zresztą widzę że też się pomyliłem co do PZN-u to rzeczywiście przegięcie z ich strony że lecą do Lepistoe, a raczej brak honoru, no ale może jednak dobro naszych skoków jednak stawiają na pierwszym. Choć też z wypowiedzi Wąsowicza wynika, że to trenerzy podjęli tę decyzję, a nie PZN. Ja osobiście lubię Kruczka i wierzę że zrobi wszystko co w jego mocy żeby nasi coraz lepiej skakali, tylko pytanie czy to wystarczy.
(06.01.2009, 23:57)
grzeeech
Bardzo słuszne rozwiązanie z tym treningiem w Lahti. W Polsce każdy skok treningowy Adama filmowało by dwadzieścia kamer a durne karierowicze z TVP skakałoby przez płoty aby mieć choć pół wywiadu z Adamem. W takich warunkach o spokojny trening nie sposób. Ale mnie ciekawi co innego. Skoro Polo Tajner i cały związek zgodzili się na konsultacje z Hannu to znaczy że przyznali się do błędu że zbyt pochopnie się go pozbyli. Kolejny krok powinien być tylko jeden. Po powrocie z Tajlandii na biurku prezesa Pola powinna leżeć jego własna dymisja własnoręcznie podpisana. Tak powinno być w normalnym kraju i normalnym związku sportowym. Ale jakoś tego nie widzę :-/
Mam nadzieje że po porwrocie z Lahti wujek Jasiu Szturc też wrzuci swoje trzy grosze w trening Adama. Za tydzień wyjeżdzam do Zakopanego i mam nadzieje że magia tego miejsca znów zadziała :-)
(06.01.2009, 23:55)
marmi
Orlo, twoje wnioski opierają się na błędnym założeniu o nieomylności PZNu.
Nie wiem czy Lepistoe jest dobrym trenerem, ale on ostatni prowadził Małysza jak był na szczycie. Na pewno więc bardzo dobrą decyzją w tym momencie jest zwrócenie się do niego o pomoc. Pisze się o tym w artykule w zawoalowany sposób bo pewnie PZN użył takich sformułowań, jak "nie wykluczają konsultacji z H.L.". Heh, przecież to oczywiste, że głównie po to pojechali...
Oczywiście to posunięcie nie daje żadnych gwarancji sukcesu, ale jest na to szansa i należy ją wykorzystać. Nie wyobrażam sobie teraz lepszego ruchu, a sam na to nie wpadłem, bo nie wiedziałem, że jest to możliwe. Teraz zaczynam wierzyć, że znaczna poprawa jest możliwa w tym sezonie tylko szkoda, że Zakopane jest już za 10 dni, przydałoby się zdecydowanie tydzień czasu więcej!
P.S. Na pewno lepiej jakby trenerem pozostał H.L. niż to co zrobiono (czyli Kruczek), ale nie ma co rozstrząsać tego co było, ważne żeby robić co możliwe dla poprawy i tak moim zdaniem jest.
(06.01.2009, 23:04)
Orlo
@fan skoków oczywiście nie zrozumiałeś ironii w stwierdzeniu że Lepistoe to słaby trener. No i tu jest właśnie moje pytanie: skoro to nie był zły trener to po co go wywalili? Żeby nie płacić mu gaży trenerskiej tylko jeździć do niego po darmowe konsultacje?
(06.01.2009, 23:04)
fan skoków
@Orlo
Tylko, że Kruczek to nie jest każdy inny nowy pracownik. Oni razem pracowali i zapewne się przyjaźnili, więc nie uważam nic w tym dziwnego jeśli inicjatywa wyszła ze strony Kruczka.
A co do tego jakim był trenerem Hannu, to wystarczy spojrzeć ile w karierze osiągnął, to raczej nie przypadek, bo przypadek to mogło być np. złoto Benkovica w Oberstdorfie, a Lepistoe z tego co wiem to jest najbardziej utytułowanym trenerem w historii PŚ. Zresztą Steierta też swojego czasu zwolnili w Niemczech, czy wcześniej Hessa, a czy to oznacza że byli słabymi trenerami?
(06.01.2009, 22:47)
Orlo
Ludzie ale miejcie jakiś honor albo chociaż resztki przyzwoitości... Jakbyście odnieśli wielki sukces w pracy, a potem gdy przyszedł gorszy czas dostali "kopa", a po jakimś czasie widząc że nowy "pracownik" se zupełnie nie radzi by do was przyszedł ktoś i spytał co tu robić z "firmą" to chyba w waszych oczach nie wyglądałoby to "ładnie" ani nawet "przyzwoicie". Lepistoe nie był dobrym trenerem. To nie opinia, to fakt. Bo jakby był dobrym trenerem to by go chyba nie wywalili ze stanowiska... Więc skoro nie jest dobrym trenerem, to po kiego grzyba jadą do niego na "konsultację"...?!
(06.01.2009, 22:36)
fan skoków
@Orlo
Nie wierzę żeby to była inicjatywa PZN-u, raczej Kruczka który szuka rozwiązania problemu. A on chyba był w dobrych stosunkach z Lepisto
(06.01.2009, 22:24)
mięsista
Pamiętam, że Hannu mówił, że jeśli Adam bedzie potrzebował rady czy konsultacji czy czegokolwiek, to on jest gotowy pomóc i można na niego liczyć. W końcu to nie Adam, ani zaden inny skoczek nie wywalił Hannu z posady w tym jakże przepięknym stulu, tylko zarząd wiec jesli poczuł się urażony to na pewno nie z winy zawodników. W takim wypadku dlaczego by nie skorzystać z otwieranej w kierunku Adama ręki? Skąd te kontrowersje wśród komentujących (jak to napisała autorka artykułu)?
(06.01.2009, 22:23)
Orlo
Ej ja nie napisałem "wywalić" tylko trochę inaczej, ale też cenzuralnie:D

no, nie bardzo - wykropkowanie końcówki wulgaryzmu też jest uznawane za wulgaryzm
(06.01.2009, 22:02)
Skoczek120
Oby to pomogło!
(06.01.2009, 22:01)
krwisty
@gosc 12345 (IP 83.22.69.167) ZA TEN STEK OBELG W STOSUNKU DO ADAMA uruchamiamy odpowiednie narzędzie do namierzania twojego adresu domowego.Mamy już twoje IP a resztą zajmą sie fachowcy.Publiczne znieważenie to będzie z art 212 kodeksu karnego i osoba, która to zrobiła może dostać grzywnę albo 1 rok ograniczenia / pozbawienia wolności. Sprawę wnosi się prywatnym aktem oskarżenia do sądu.Także Pan Adam zostanie poinformowany o tym znieważeniu.A sprawą zajmie sie jego prawnik.
(06.01.2009, 21:56)
Bobby
Mam nadzieję, że post ,,gościa 12345" zostanie usuniety, bo to zniesmacza, w tym dosyć kulturalnym portalu, poza tym fakt co powiedział Orlo , trzeba mieć tupet, żeby teraz błagać na kolanach Hannu, ale Adamowi nie odmówi, bo wie, że to nie jego wina co się u nas dzieje
(06.01.2009, 21:44)
Orlo
To trzeba mieć tupet! Najpierw go wywalić z posady trenera za jeden słabszy sezon, a teraz jadą do niego "na konsultacje". Normalnie szczyt! Takie rzeczy to tylko w Polsce...
(06.01.2009, 21:36)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Może Lepistoe pomoże? Małysz wyleciał do Lahti!
Może Lepistoe pomoże? Małysz wyleciał do Lahti!

Może Lepistoe pomoże? Małysz wyleciał do Lahti!

Kalendarium
Sabirżan Muminow
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich