Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

W ostatnim czasie wielu użytkowników komentujących artykuły w naszym serwisie zastanawia się nad składem drużyny Finlandii na zawody Pucharu Świata w Sapporo. Jak się okazuje, Tommi Nikunen już podjął decyzję i do występu w Japonii nominował mocną drużynę.

W najbliższy weekend na skoczni Okurayama zobaczymy więc wicelidera Pucharu Świata Janne Ahonena, a oprócz niego wystąpią tam Janne Happonen, Harri Olli (wicemistrz świata z tego obiektu) oraz Arttu Lappi. Być może do składu dołączy ktoś jeszcze po wtorkowych mistrzostwach Finlandii, bowiem kwota startowa tego kraju na rozpoczynający się właśnie period wynosi sześciu zawodników.

Obecność Ahonena w Japonii nie oznacza jednak, że Fin zmniejszy stratę do lidera klasyfikacji generalnej Pucharu Świata. Thomas Morgenstern ogłosił wczoraj, że także tam będzie - możliwe więc, że Austriak jeszcze powiększy swoją przewagę nad Ahonenem.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2008 - wszystkie artykuły
Komentarze
master
@Lintunia
No tak, skończyły się czasy sielanki w PŚ. W ostatniej dekadzie tylko Małysz miał patent na odstrzał lidera po przekroczeniu środka sezonu;) 4x na końcowym pudle i wszystkie pierwsze miejsca. Janne zaliczył już siedmiokrotnie(!) miejsce w czołowej trójce, za co wyrazy najwyższego uznania.
(31.01.2008, 15:45)
Lintunia
@master
Ja bym ten sezon porównała do 2004/05. Co ciekawe w obu przypadkach główną rolę pełni Ahonen. Wtedy gonionego, a teraz goniącego ;) Wtedy Roarowi nie udało się dogonić Jaśka i pewnie w tym sezonie też nikt nie dorówna Morgiemu :/
(31.01.2008, 14:49)
master
Są sezony gdzie króluje jeden zawodnik i są takie gdzie o puchar bije się dwóch lub więcej. Morgiemu na początku nikt nie był w stanie odebrać chociaż 20 punktów. Nie można tego porównywać do ostatniego sezonu, gdzie na początku równo szli Jacobsen i Schliri sami sobie redukowali zdobycz. Anders miał kontuzję kolana i to był kolejny znak słabego władcy. Dwie ostatnie kule Adama były właśnie zdobywane w ten sposób. Ahonen swojego skarbu nigdy nie gonił,a odpierał skutecznie ataki innych. Myślę że Thomas jest już zbyt doświadczony mimo młodego wieku, żeby pozwolić sobie na wpadki i spokojnie dowiezie to co ma. Chyba że zatrzymał się na linii horyzontu rywali i już się śmieje w ten charakterystyczny sposób, czego nie lubię. Nigdy nie mów nigdy.
(31.01.2008, 14:25)
Lintunia
@legia wawa
Decyzja o tym kto pojedzie do Sapporo została podjęta jeszcze przed Mistrzostwami Finlandii i nie było do końca wiadomo w jakiej jest dyspozycji. Poza tym pewnie trenerzy nie chcą ryzykować utraty tej formy, bo MŚL zbliżają się wielkimi krokami, a jak wszyscy wiemy Matti jest dobrym lotnikiem :)
(31.01.2008, 14:14)
legia wawa
ciekawe czemu niema mattiego hautamekiego wygral dzis mistrzostwa kraju narka
(31.01.2008, 11:18)
Quavertone
@daf
Traktuję to jako komplement :P
(ja też lubię się czepiać)
(30.01.2008, 14:50)
daf
@Quavertone
Po prostu uwielbiam się z Tobą sprzeczać, więc czepiam się każdej możliwości :)
(30.01.2008, 10:33)
Quavertone
Ad 1. Nadinterpretacja fragmentu. Z logicznego punktu widzenia druga część zdania wyklucza pierwszą i tak własnie miało być.
Ad 2. Tu była opisana sytuacja hipopetyczna PO DOWIEDZENIU się o chorobie Janne. Napisane zostało, kiedy jeszcze ewentualnie mógłbym mieć resztki wiary. Ja wiem, że ty tylko udajesz takiego, co nic nie rozumie :)
Ad.3. Bo nie wyskoczyłem pochopnie. Pochopnie to Ty wyskoczyłeś ze swoimi zabawnymi oskarżeniami :)
(30.01.2008, 09:33)
daf
@Quavertone
Skoro tak lubisz cytaty:
1. "Co prawda wiary i nadziei tracić nie należy, ale dogonienie (i przegonienie) Morgensterna przez Ahonena w tym seoznie jest extremalnie mało prawdopodobne."

Czyli kolega wmawia innym, że wiarę trzeba mieć, a sam dawno już stracił... Hipokryzja?

"N o jeśli Janne nie poleci do Japonii, a Morgi tak - to sytuacja będzie zupełnie inna - fakt, że bardzo ciężka, ale nie beznadziejna.
Jeśli ostatecznie obaj nie polecą do Japonii (a czort ich tam wie, taka możliwość też jest realna) - wtedy faktycznie będzie jeszcze szansa na dogonienie T.M. w klasyfikacji generalnej"

No to wierzysz w końcu, czy nie wierzysz?

I na koniec - skoro wkleiliśmy coś w tym samym momencie - ja natychmiast sprostowałem, że @Lintunia o tym pisała, a Ty nie pofatygowałeś się przyznać, że pochopnie wyskoczyłeś z cytatami. Kulturki nieco Panie Studencie.
(30.01.2008, 08:54)
Quavertone
@daf
Wkleiliśmy te posty w tym samym czasie. Tak trudno to zrozumieć? Ale nie, lepiej zaatakować, bo jestem fanem Ahonena.
Także druga część Twojej wypowiedzi jest nieprawdą, ponieważ od początku pisałem tutaj, że NIE WIERZĘ już...
(29.01.2008, 17:40)
Lintunia
To wolne tłumaczenie. Mam nadzieję, że dobrze to przetłumaczyłam, bo mój fiński jest dość ubogi ;)
(29.01.2008, 16:59)
Lintunia
@daf
Może 1 cud już się zdarzył ^^
- Gorączka wynosiła rano 38,7 też nie spadła przez cały dzień. Aktualnie wydaje się, że podróż do Japoni trzeba będzie odpuścić, to irytujące-wyjaśnił Ahonen MTV3 ;)
Ostateczna decyzja zapadnie jutro :D
(29.01.2008, 16:56)
daf
@Quavertone
I cóż te cytaty wklejasz, przecież chwilę później sprostowałem, że @Lintunia tą sprawę poruszyła.
A co do zwyżki formy Norów - zobaczymy. Ja obstawiam, że prędzej Hilde wyprzedzi Ahonena, niż Fin Morgensterna.
No ale jako niepoprawny fan Ahonena masz prawo wierzyć w cuda...
(29.01.2008, 16:17)
Lintunia
@Quavertone
1) No tak, wygrali drużynówkę. Romoeren się jakoś prezentował, ale po Kuusamo zaczęło się ostre pikowanie w dół.
2) Pracował, ale mógłby popracować jeszcze trochę, bo ideał to to jeszcze nie jest.
3) Jaki z tego wniosek? Lepiej skoczyć 5 metrów dalej z markowanym lądowaniem niż 5 m bliżej, ale za to w poprawnym stylu ;)
(29.01.2008, 15:24)
Quavertone
ale nam się dyskusja rozrosła :)
(29.01.2008, 15:09)
Quavertone
@Lintunia
1) Norwegowie na otwarcie sezonu wygrali konkurs drużynowy. Nawet Ljoekelsoey dobrze tam skakał.
2) Janne pracował nad lądowaniem i teraz prezentuje o wiele ładniejsze, niż w poprzednich sezonach (kiedyś ściągało go na lewą stronę i też to wyeliminował). Biorąc pod uwagę to, że sędziowie lubią szachrować notami w przypadku znanych zawodników, to potem mamy sytuację, kiedy dostaje się 19-stki bardziej za długość skoku, a nie za styl.
(29.01.2008, 15:08)
Lintunia
@Quavertone
Ja u Norge widzę pewną zwyżkę formy. Bo na pewno prezentują się lepiej niż na początku sezonu. I to, że będą odbierać obojgu punkty jest wielce prawdopodobne. Ale jeszcze raz podkreślę, że w POJEDYNCZYCH konkursach, a nie w ostatecznym rozrachunku ;)
A co do stylu lądowania, to ten element w wykonaniu Janne też pozostawia wiele do życzenia :|
(29.01.2008, 15:03)
Quavertone
@daf
W czarno-białych bo nie widzę jakoś "zwyżki formy" Norów. Bardalowi wystarcza sił na jeden skok (chyba, że mają zamiar zmienić zasady i przeprowadzać konkursy jednoseryjne), A Jacobsen lata sobie daleko, ale ląduje jak w skoku w dal, a nie narciarskim, więc jeśli Janne na podium bywać będzie, to raczej Norwegowie będą mogli Morgiemu odbierać punkty, jeśli będzie w słabszej dyspozycji...
(29.01.2008, 14:48)
Quavertone
@daf
"przy zwyżce formy Norów i ciągle mocnych Austriakach może być trudne. Efekt - nawet słabsze występy Morgiego nie gwarantują Ahonenowi sukcesu w końcowym rozrachunku. Co wy tak wąsko myślicie?"

Cy tat:
(@Lintunia)
&qu ot;@daf
Z Norwegów realną szansę na kulę ma jedynie Hilde (497 pkt straty). Bardal z Jacobsenem się nie liczą (pierwszy ma 794, a drugi 852 pkt straty). Poza tym Bardal jest nierówny, a Jacobsen traci dużo pkt za styl. Jedynym zagrożeniem z ich strony jest to, że zapewne będą odbierać Janne i Morgiemu punkty w pojedynczych konkursach. I to jest chyba największe zmartwienie Janne, bo nie wszystko zależy wyłącznie od niego samego."

Wniosek: Może my wąsko myślimy, ale za to ty czytasz wybiórczo.

(29.01.2008, 14:45)
daf
Sorry, @Lintunia tą kwestię poruszyła. Tylko Quavertone jakoś wszystko w czarno-białych kolorach widzi :).
(29.01.2008, 14:41)
daf
Ale nie chodzi o to, kto ma szansę na KK, tylko o to, że Ahonen myśląc o dogonieniu Morgiego musiałby bywać stale na podium, a to przy zwyżce formy Norów i ciągle mocnych Austriakach może być trudne. Efekt - nawet słabsze występy Morgiego nie gwarantują Ahonenowi sukcesu w końcowym rozrachunku. Co wy tak wąsko myślicie?
(29.01.2008, 14:39)
Lintunia
@Jaro
Po prostu jedynie Janne jest w stanie dogonić Morgiego. Schlieri nie jedzie do Japoni, więc jego strata znacznie się powiększy, a Hilde... mam takie samo wrażenie jak @Quavertone, że to jeszcze nie jego czas ;)
(29.01.2008, 13:28)
Quavertone
@Jaro
Ano w tej dyspucie skupiliśmy się na szansach dogonienia Morgiego w PŚ. Tyle...
(29.01.2008, 13:14)
Jaro
Dzięki, obędzie się, chodziło mi o dzisiejszą dysputę...
(29.01.2008, 13:10)
Quavertone
@Jaro
To masz problemy ze wzrokiem i/lub pamięcią, bo o tym też pisałem. Podać link?
(29.01.2008, 13:07)
Jaro
Wiecie co? Bardziej prawdopodobny od zdobycia Kuli jest spadek Ahonena na 3-4 miejsce w klasyfikacji generalnej. Jakoś nie chcecie spojrzeć i od tej strony : )
(29.01.2008, 13:06)
Lintunia
@Quavertone
Jak już wspomniałam Janne wygląda na bardzo zdeterminowanego by zdobyć KK, więc na pewno zrobi wszystko co w jego mocy by tego dokonać.

@daf
Z Norwegów realną szansę na kulę ma jedynie Hilde (497 pkt straty). Bardal z Jacobsenem się nie liczą (pierwszy ma 794, a drugi 852 pkt straty). Poza tym Bardal jest nierówny, a Jacobsen traci dużo pkt za styl. Jedynym zagrożeniem z ich strony jest to, że zapewne będą odbierać Janne i Morgiemu punkty w pojedynczych konkursach. I to jest chyba największe zmartwienie Janne, bo nie wszystko zależy wyłącznie od niego samego.
(29.01.2008, 13:05)
Quavertone
@daf
Przecież tu nie o Norwegów chodzi, tylko o bezpośrednią potyczkę Janne - Thomas. Oprócz Janne szansę na podjęcie pogoni mają jeszcze Schlierenazuer i Hilde, to ewentualnie Hilde mógłby się pokusić o pogoń, ale to chyba jednak nie jest jeszcze ta forma i ten sezon...
(29.01.2008, 12:57)
daf
@Lintunia
4-5 słabych konkursów Morgiego. NIby tak, ale w ten sposób trochę lekcewazysz innych skoczków, w tym zwyżkujących ostatnio formą Norwegów.
(29.01.2008, 12:54)
Quavertone
@Lintunia
No jeśli Janne nie poleci do Japonii, a Morgi tak - to sytuacja będzie zupełnie inna - fakt, że bardzo ciężka, ale nie beznadziejna.
Jeśli ostatecznie obaj nie polecą do Japonii (a czort ich tam wie, taka możliwość też jest realna) - wtedy faktycznie będzie jeszcze szansa na dogonienie T.M. w klasyfikacji generalnej - pod warunkiem, że Janne wziąłby się ostro do pracy i że wszystkie konkursy odbyłyby się zgodnie z planem... :)
(29.01.2008, 12:51)
Lintunia
@Quavertone
Po pierwsze nie wiadomo czy Janne straci formę po wycieczce do Japoni. Jest pewne (dość spore) prawdopodobieństwo, ale nie pewność.
Po drugie nie jest pewne, że Ahonen poleci do Sapporo, bo jak już wcześniej wspomniałam, Janne obecnie leży w łóżku zamiast uczestniczyć w Mistrzostwach Finlandii i jego obecność w najbliższych konkursach PŚ jest zagrożona. Bo lot do Japoni i start z gorączką nie jest najlepszym pomysłem, bo biedak może się już całkiem rozłożyć, a wtedy to już naprawdę będzie koniec marzeń o KK w tym sezonie :/
(29.01.2008, 12:47)
Quavertone
@Lintunia
Wierzyłbym w to, gdyby Janne nie jechał do Japonii. A tak to jednym efektem jego wyjazdu będzie to, że teraz nie straci do T.M. tyle, ile straciłby, gdyby w ogóle nie startował. Ale trzeba też patrzeć na to, co będzie po Sapporo...
(29.01.2008, 12:41)
Lintunia
@Quavertone
Wiem, że nie, ale tu chodzi o to, że zawsze może Morgiemu coś nie wyjść (tak jak Hamiltonowi) i wtedy Ahonen będzie miał szansę (tak jak Raikkonen). Tylko jest jeszcze 1 warunek. Janne będzie musiał wykorzystać tę szansę, tak jak to zrobił jego rodak.
@wiatrołap
A no znowu. Taki już jego urok, że się przeziębia w połowie sezonu :/
(29.01.2008, 12:38)
Quavertone
@Lintunia
Formuła 1 to jednak nie skoki :/
(29.01.2008, 12:33)
wiatrołap
Ahonen znowu chory? To juz jest przesada, kolejny sezon z choroba w srodku. Nie wrozy to wszystko najlepiej, tymbardziej powinien odpuscic Sapporo, to sie zle skonczy - obym sie mylil;)
(29.01.2008, 12:33)
Jaro
Nadzieja umiera ostatnia...
Nadzieja matką głupców...
: )
(29.01.2008, 12:30)
Lintunia
@daf
No tak, ale nigdy nie wiadomo co jeszcze może się stać. Szczególnie w skokach. A Ahonenowi starczą właściwie 4-5 konkursów w których Morgiemu coś nie wyjdzie ;) Dlatego moim zdaniem błędem jest skreślanie Janne już teraz. Nie mówię, że tą stratę łatwo ogrobi, ale mimo wszystko to DA się zrobić. Będzie o to bardzo, bardzo ciężko, ale się DA.
Jeśli oglądałeś F1 w poprzednim sezonie to wiesz o czym mówię. Przed Chinami wszyscy skreślili Raikkonena, bo przecież 17 pkt w 2 wyścigach jest niemożliwe do odrobienia, a jednak on tego dokonał i nie możesz wykluczyć, że w przypadku Janne nie będzie podobnie :)
(29.01.2008, 12:29)
Quavertone
@daf
Jeśli Morgi jedzie do Japonii, to się zanosi. Kłopot w tym, że Janne też jedzie, więc najprawdopodobniej obaj będą się obijać na końcu pierwszej dziesiątki, jak w tym słynnym sezonie olimpijskim, kiedy Janda "doczłapał" do swojej jedynej KK...
@ Lintunia
Daf generalnie wyjaśnił już wszystko (chociaż też jest niekonsekwentny, bo o tym, jak Małysz zleciał na bulę i stracił ponownie prowadzenie w PŚ, to już raczył zapomnieć). Od siebie jeszcze dodam, że Małysz praktycznie powygrywał wtedy wszystko i dlatego dogonił Jacobsena, który aż do Planicy nie za bardzo chciał się przed tymi atakami bronić.

Powtórzę raz jeszcze: zarówno zabieranie Janne, jak i Thomasa do Japonii jest bardzo złym pomysłem. Co prawda Morgi KK przez to nie straci, ale może się pozbawić tym medalu na MŚ w lotach, wygranych w TS i Planicy i roztrwonić część swojej ogromnej przewagi w PŚ...
(29.01.2008, 12:27)
daf
@Lintunia
Tylko zapominasz, że rok temu Jacobsena dopadła ewidentna zadyszka, czego efektem były nerwowe ruchy, rezygnacja z bodaj dwóch zawodów w Niemczech, a i tak na MŚ w Sapporo była klapa.
A Morgenstern co prawda seryjnie już nie wygrywa, ale praktycznie w każdym konkursie ma taki odpał (w pierwszym albo drugim skoku), że rywalom się odechciewa.
W Harrachowie był piąty, bo w konkursie akurat trafił mu się słabszy skok, w Zakopcu po I serii 12. a w drugiej tak przypalił, że wskoczył bodaj na drugie miejsce.

Ahonen miałby szanse odrobić te punkty, ale pod warunkiem, że Morgi zupełnie się pogubi. A na to się nie zanosi.
(29.01.2008, 12:19)
Lintunia
@Quavertone
Nie do odrobienia? Przecież Małysz rok temu w tym samym momencie sezonu (po Zakopanem) miał 407 pkt, a Jacobsen 757, czyli jak łatwo policzyć 350 pkt więcej. A skończyło się 1453 do 1319 dla Małysza. Jak widać te 410 pkt DA się odrobić. I jeżeli już ktoś jest to w stanie zrobić to jest to właśnie Janne. A tym słabszym występem w Zakopcu bym się tak nie martwiła, bo takie wahania są dla Jaśka charakterystyczne. Przed T4S też miał słabszy występ: 15 i 16 miejsce, a w T4S było 3, 2, 1, 1. Potem jeszcze wygrana w Harrachovie ;) Ja bym jeszcze Jaśka nie skreślała, bo widać, że facet jest zdeterminowany by zdobyć tą Kryształową Kulę :D
(29.01.2008, 12:03)
Quavertone
@Marta
Bez przesady. 410 pkt. to nie żaden "oddech na plecach". To jest NIE-DO-ODROBIENIA... Co prawda wiary i nadziei tracić nie należy, ale dogonienie (i przegonienie) Morgensterna przez Ahonena w tym seoznie jest extremalnie mało prawdopodobne.
(29.01.2008, 11:32)
Lintunia
@wiatrołap
Jak to kto będzie startował na Mistrzostwach Finlandii?? Poza Ahonenem, który jest chory i lekarz zalecił mu wypoczynek w łóżku, wszyscy :) I co lepsze będzie tam też Risto Jussilainen :D I sądzę, że on zdobędzie medal, bo to w końcu jego skocznia i pożegnalny konkurs :( A kto wygra? Prawdopodobnie Olli :)
Ale najbardziej ciekawi mnie postawa Mattiego H.
@Marta
Zgadzam się, Janne ma ochotę na tą 3 kulę. Pewnie Nikunen postanowił by Jaśko walczył o PŚ, a MŚL zajmą się Olli z Hautamaekim ;)
(29.01.2008, 11:20)
Marta
Morgen pojedzie !
Janne tez !
Morgen dlatego, bo czuje oddech Janne na swoich plecach, wic chce jak najwięcej punktów zdobyć, chocby kosztem zmiany czasu i tym co może się stać,
Janne to wojownik, ma chrapke na 3-cią kulę i bedzie robił wszystko aby ją zdobyć.
Czego ja mu osobiście zyczę.
(29.01.2008, 11:02)
master
Zasłona dymna wskazana. Moim zdaniem jest wielce prawdopodobne, że wyjazd Morgiego i Ahonana to podpucha. Łatwo jest rozbić cykl treningowy taką eskapadą.
(29.01.2008, 03:05)
wiatrołap
ciekawe w takim razie kto bedzie startowal na tych Mistrzostwach Finlandii i kto wygra, Lindstroem, ktory sie nie kwalifikuje, a moze jakis Estonczyk;-)
(28.01.2008, 23:28)
wiatrołap
zgadzam sie z opiniami ze Janne powinien odpuscic Sapporo przedewszystkim skupic sie na MŚL, wystepach w Planicy (krysztalowa kula za loty) jak i turnieju nordyckim. Brakuje mu tych trofeow
(28.01.2008, 23:24)
Kowal
Choć Ahonen jest jednym z moich ulubionych zawodników, to jednak nie daje mu raczej szans na dogonienie Morgensterna i zgarniecie krzystałowej kuli w tym sezonie. Morgi raczej do konca sezonu bedzie prezentował wysoki poziom, nie taki może jak na poczatku sezonu, bo juz go nie prezentuje, ale wydaje mi się, że większego dołka już nie załapie. W sumei dobrze, należy mu się to zwycięstwo w generalce.

Natomias t, co do Polaków. To Stoch jesli nie wydarzy sie katastrofa, to 100% punkty tam zdobedzie, a jak nie pojedzie cała czołówka to moze byc naprawde wysokie miejsca. Szkoda mi Kamila, bo media w Polsce skupiaja sie tylko i wylacznie na Malyszu, w sumie moze to i dobrze dla Stocha, bo nie ma takiej presji, ale nadal uwazaja gfo za zawodnika jak Hula, że awans do "30" to sukces, a to juz jest dla niego norma, ambitniejsze cele chłopak ma i niech rozwija się ale jednak szybciej, bo czas mija nieubłaganie. Na Huli punkty jesli utrzyma formę z Zakopanego też można liczyć. Bachleda jak mu jakis skok wyjdzie w konkursie to realne punkty. Natomiast Żyła na ten moment, to raczej watpie zeby cos zapunktowal, chyba, że w Sapporo bedzie taka obsada, ze najlepszymi jadacymi tam będą Lazzaroni i Wassiliew:p
(28.01.2008, 22:54)
Fin
Może Nikunen chce żeby ktoś po za Jane cos osiągną np.Olli czy Happonen staneli na podium.po prostu rzuca na szale wszystko i wierzy jeszcze w to że Ahonen dogoni Morgiego.Ale jeżeli Morgi wystartuje w sapporo to Ahonen już niema szans.Na Mistrzostwach świat w lotach finowie mogą być słabi.Ciekawi mnie czy Hautameki w końcu sie przełamie i zacznie skakać jak za starych lat.
(28.01.2008, 21:29)
gadzet
Żaneta -no ok:) nie wiem o co chodziło, ale ok:)
(28.01.2008, 21:28)
antonia
@Żaneta masz całkowitą racje Morgi będzie mieć KK
(28.01.2008, 20:56)
Żaneta
Mi się wydaje, że w Sapporo zapunktuje tylko Stoch...
.... no może Hula też, ale nie wiem...
(28.01.2008, 20:40)
Żaneta
@bolek
Nie zapominaj jeszcze o Schlierim bo do Ahonena brakuje mu tylko 6pkt.
Ale jestem święcie przekonana, że Morgi będzie miał tą Kryształową Kulę, należy mu się, wątpię, żeby go Schlieri lub Ahi dogonił.
(28.01.2008, 20:39)
bolek
słuszna decyzja - rozpoczyna się decydująca walka O kryształową kulę między Ahonnenem a Morgersternem. Jak Małysz miał na nią szansę to też jeździł poza Europę. Nasz skład też jest słuszny. Rodzi nadzieję, że Bachleda i Żyła znajdą się wreszcie na punktowanych miejscach bo tylko 3 Polaków z punktami PŚ to kompromitacja w (podobno) złotej erze polskich skoków
(28.01.2008, 20:34)
Żaneta
Quavertone
Aha, tak się pisze :))
(28.01.2008, 19:08)
Żaneta
chociaż Ahonen i mógły wskoczyć na 3 miejsce, nic nie wiadomo, ale na pewno nie wygra!
(28.01.2008, 19:08)
Żaneta
@Jaro z Tobą zgadzam się w 200%:))
(28.01.2008, 19:07)
Żaneta
gadzet
Nie ważne juz.
(28.01.2008, 19:06)
Quavertone
@Jaro
Zgadzam się z pierwszym akapitem :)
(28.01.2008, 18:59)
Quavertone
Acha, zapomniałem dodać. Żeby nie było, zabieranie Morgiego do Japonii również nie jest najlepszym pomysłem. Żeby się czasem jego fani nie zdziwili, ja nagle po powrocie z Japonii zacznie spadać na bulę (podobnie jak kiedyś jego rodak Widhoelzl na olimpiadzie w Salt Lake City).
(28.01.2008, 18:58)
Jaro
Nie ma co liczyć na podium Ahonena w Sapporo. Nie jest w najlepszej formie, nie lubi za bardzo tamtej skoczni, a w Japonii będzie mocny skład Austrii (o ile sprawdzą się prognozy, że Morgi jedzie) i Norwegii.

@Aho walczy o KK (Kodeks Karny? Kościół Katolicki???) : )
Morgi pobije jego rekord. Już sie zbliża do 40 pudeł, a przed nim z 10 lat skakania. I raczej należy sie spodziewać, że będą to udane lata...
(28.01.2008, 18:37)
Martina S
Finair przysięgam jak Jane zdobędzie kryształową kule i pogrąży Thomaska ja ogole się na łyso i pośle ci fotke
(28.01.2008, 18:18)
FinnAir
@Quavertone
Dokładnie tak! Zgadzam się w 100%!
(28.01.2008, 18:09)
gadzet
Żaneta - no widzę- faktycznie - i przepraszam - mój błąd - ale jak widać nie razi tak jak to z malej litery - sorki no - przeskoczyly mi literki. Finlandia - pasi teraz:)
a z ytm publicznie - to konkretnie o co Ci chodzi?
(28.01.2008, 18:06)
ola
Morgi jedzie do Sapporo, a Schlieri nie - Austriacy mocno Go oszczędzają i myślą przyszłościowo o tym chłopaku, nie nastawiając się na razie na Jego rezultat w generalce.
(28.01.2008, 18:03)
Quavertone
I po co zabierają Janne do Sapporo. To jest chyba największy błąd szkoleniowców Finlandii w tym sezonie...
(28.01.2008, 17:31)
FinnAir
@antonia
A niby z jakiego powodu miałby się załamać?! (ja bynajmniej niczego takiego nie zauważyłem).
(28.01.2008, 17:25)
Żaneta
gadzet
Sam błąd zrobiłeś, a czepiasz się @Martina S. Ludzie Finlandia nie umia pisać.
(28.01.2008, 17:23)
antonia
Jane( z całym szacunkiem dla tego zawodnika) nie prezentuje najwyższej formy po TCS jakby się załamał albo pogubił .
(28.01.2008, 17:22)
Żaneta
gadzet
Może nie powiedziałbyś tego tylko publicznie.
No dobra, dobra niech ci będzie.
(28.01.2008, 17:18)
gadzet
Martina S - jaki stary - Janne stary!?? super - cóż za teza - szkoda że nikt nie widzi że Małysz to rocznik Janne... czyli z tego wynika że Adam też jest...stary...??? nie - no - Adam to młodzieniaszek?? - Rozumiem ze chodzi Ci o to że Janne miał słabszy występ w Zakopcu? To co Ty pisałaś po występach na mamucie Adama??? Skoro 13 i 16msca Janne podsumowujesz - "stary i nogi Mu wysiadają".
Zresztą przecież każdy ma szansę na wygraną ( patrząc tutaj na wiek)- a jeśli chodzi o Janne to nie mam co do tego żadnych wątpliwości że wygrac może! więc nie pisz że Mu nogi wysiadają i że stary jest!
a jak piszesz coś o Mistrzostwach Finlandii - to pisz proszę Finladnia w sposób normalny - z dużej litery i bez błędu ortograficznego!
(28.01.2008, 17:18)
FinnAir
@Aho walczy o KK
A poza tym złotego medalu MŚL jeszcze nie ma, a KK ma już dwie.
(28.01.2008, 17:17)
antonia
mam nadzieje ze Schlierenzauer nie pojedzie do sapporo
(28.01.2008, 17:16)
Żaneta
Martina S
hehehe:))))
(28.01.2008, 17:16)
FinnAir
@Aho walczy o KK
Tak samo jak Morgiego, a wtedy to nie za dużo odrobi tych pkt w PŚ.
(28.01.2008, 17:11)
gadzet
no ok Żaneta- zgadzam się że każdy chce żeby Jego faworyt był zawsze na 1mscu - ale jak ktoś skacze źle (w sensie - nie mój faworyt) - to nie życzę Mu powtórki z tych nienajlepszych skoków w najbliższym konkursie...

Janne rulez :)
(28.01.2008, 17:04)
Martina S
ja tam ciesze się z tego że będzie Thomas osobiście uważam że Jane niema szans z Morgim bo jest za stary i nogi mu wysiadają szczerze nawet wontpie by został mistrzem finlandji
(28.01.2008, 17:00)
Żaneta
Schlieri*
(28.01.2008, 16:50)
Żaneta
Morgi musi byc 2 razy na pudle, ale Sc;lieri to nie wiem czy będzie.
(28.01.2008, 16:50)
Aho walczy o KK
Ale 2 razy pudło jest bardzo prawdopodobne!
(28.01.2008, 16:41)
FinnAir
@Aho walczy o KK
Właśnie jadąc do Sapporo, próbuje cyt. : "łapać wszystkie wrony za ogony", a dwa zwycięstwa w Sapporo są dużo miej prawdopodobne, niż medal na MŚL. Poza tym, nie zapowiada się na to, żeby Morgi nagle zaczął spadać na bulę.
(28.01.2008, 16:29)
Żaneta
Niee, już do nikogo nic nie mam. :) :**
(28.01.2008, 16:25)
Żaneta
gadzet
Ja nie lubię zabardzo Ahiego, ale ci co go lubią też chcą aby mój faworyt był gorszy od niego.
(28.01.2008, 16:23)
Żaneta
To dopiero będzie rywalizacja.
(28.01.2008, 16:21)
Aho walczy o KK
@FinnAir
Medal na MŚL wcale nie jest pewny. Skoczek może byc w super formie, a niestety zawsze wiatr może podwiać komus innemu. Jak się jest tak wysoko w PS jak jest Ahonen to trzeba tego pilnować a nie łapać "wszystkie wrony za ogony". Zawsze może sie Morgiemu forma skończyć a nawet jeśli Janne będzie drugi, to i tak sporo zarobi a on przecież nie skacze tylko dla idei, ale ma na utrzymaniu rodzinę. A może równiez zamierza tak wyśróbować swój rekord "pudeł, by nikt juz nigdy nie był w stanie sie do niego zbliżyć i by przeszedł do legendy skoków (chhociaż właściwie juz dawno tam jest).
(28.01.2008, 16:19)
FinnAir
Moim zdaniem wyjazd Ahonena do Sapporo, to błąd taktyczny. Strata do Morgrnsterna w PŚ jest zbyt duża, żeby można było realnie myśleć o KK (tym bardziej, że Morgi prezentuje cały czas równą, wysoką formę, a przecież jest jeszcze Schlieranzauer - wprawdzie nierówny, ale jednak nieobliczalny).
Wolałbym , żeby Janne skupił się raczej na przygotowaniach do MŚ w lotach.
(28.01.2008, 15:56)
gadzet
Żaneta - niezwykle miło z Twojej strony...
A może jeszcze masz coś do któregoś ze skoczków - nawet jak kogoś nie lubisz - darowała byś sobie - każdemu życz jak najlepiej - bo nigdy nie waidomo kogo złapie słabszy moment... może nawet Twojego faworyta albo Ciebie (co się nie tyczy tego że skoczysz słabiej... oczywiście)
(28.01.2008, 15:41)
TOTTI
No to bedzie chyba niezla walka w Sapporo, chociaz na Sapporo w ostatnich latach wiekszosc skoczkow sobie je olewala, ale nawet skoro nie bedzie Adama a beda Janne i Morgi to nie bede mial zwalonych urodzin w sobote.
(28.01.2008, 15:06)
Żaneta
A jednak jedzie Ahonen, szkoda...
Mam nadzieje, że będzie tak samo skakał jak w Zakopanem. :)
@popek
Twoje marzenie nie do spełnienia, bo Morgi na bank pojedzie.:)
*******
(28.01.2008, 14:55)
daf
@borek99
Czterech plus obrońca tytułu. A więc jeden kraj ma limit pięciu.
(28.01.2008, 14:38)
borek99
FanSkokow:
Co do drugiego pytania to każdy kraj ma prawo do udziału w Mś max.4 zawodników. A co do pierwszego pytania to prawdopodobnie nie gdyż jest mu nie potrzebna ;)
(28.01.2008, 14:34)
Xellos
Morgi pojedzie z obawy pewnie przed Schlierenzauerem chyba ze on tez by nie jechal :P Bez obrazy dla fanow Janne, ale patrzac na jego ostatnie skoki w Zakopanem, nie ma zadnego powodu twierdzic by w Japonii bylo cokolwiek lepiej. Natomiast Gregor jest nieprzewidywalny i moze wygrac 2 razy pod nieobecnosc innych dobrych zawodnikow ;p Chyba wieksza siara dla Morgiego by było stracić kule na rzecz młodszego kolegi z kadry niż doświadczonego Ahonena, z którym przegrać to zaden wstyd.

Nie rozumiem też po jakiego grzyba sie nimi martwic, jesli potraca forme to dobrze dla nas, może Adam sie podbuduje i w kolejnym konkursie stanie na podium ! :D
(28.01.2008, 14:18)
daf
No cóż, liczyłem na jakieś punkciki naszych, ale skoro jedzie praktycznie cała czołówka, to znowu skończy się tylko na wycieczce.
Oby ten pęd po KK nie skończył się klapą na MŚ w lotach. A właściwie, to oby się tak skończył ... ;)
A Małysz niech spokojnie poprawia ten słynny kierunek wybicia. Do wygrania przecież jeszcze oprócz MŚL jest jeszcze PN. No i może rekordzik życiowy w Planicy na koniec (żal, że niektóre "cieniasy" mają lepszą życiówkę od Małysza)?
(28.01.2008, 14:12)
FanSkokow
mam takie 2 małe pytanka :D z gory dzieki za odp :D

czy podczas MŚ w lotach Morges6tern bedzie nosił swoją koszulke lidera PŚ ?

ilu zawodników moze wziac kraj na MŚ w lotach ? 4 ? czy wiecej tak jak w PŚ
pzdr
(28.01.2008, 14:02)
???
Panie Andrzeju, a czemu Morgi miałby nie jechać, skoro wczoraj sam powiedział, że leci do Japonii?
(28.01.2008, 13:33)
Jaro
Pazerny, oj pazerny... Chce się tej Kuli, a będzie tylko figa : )
(28.01.2008, 13:29)
popek
oby morgi nie pojechał
(28.01.2008, 13:21)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Mocny skład Finów w Sapporo
Mocny skład Finów w Sapporo

Mocny skład Finów w Sapporo

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich