Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

To co miało miejsce podczas inauguracji Pucharu Świata jest ujmą dla tego sportu, brakiem poszanowania kibiców i samych zawodników. Po pierwsze: naruszono podstawy bezpieczeństwa! Bardzo mało brakowało, aby Janne Ahonen nie wypadł z progu skoczni Rukatunturi. Lądowanie na buli jest również niebezpieczne oraz bolesne. NIe zwracano uwagi na silny i zmieniający kierunek wiatr. Cud, że te zawody zakończyły się bez żadnego wypadku. Jaka jest rola Mirana Tepesa i Waltera Hofera? Gdyby któremuś zawodnikowi coś się przytrafiło, całą winą obarczony zostałby dyrektor.

Inną sprawą jest okropne potraktowanie czołówki Pucharu Świata. To warunki spowodowały, że Adam Małysz był 34, Jakub Janda 52, a Janne Ahonen 55. Skoczkowie niepotrzebnie stali na skoczni i marznęli. Równie dobrze mogli w ogóle nie brać udziału w tym konkursie zachowując siły na następne zawody.

Inauguracja nie może być uznana za udaną. To kompromitacja władz FIS-u i "rzeź 15-tki" świata. Artu Lappi oddał świetny skok i może nikt nie przeskoczyłby Fina, ale tego się już nigdy nie dowiemy. Ważniejsze było przeprowadzenie konkursu. Walter Hofer był naciskany przez media, które transmitowały wydarzenia z Kuusamo. To było ważniejsze od skoczków. Jednak co tak naprawdę transmitowały media? Chyba tylko parodię!

W sobotę drugi konkurs na Rukatunturi. Należy się zastanowić czy zawody powinny być organizowane na tym obiekcie w przyszłym roku. Kuusamo zawsze kojarzy nam się z silnym wiatrem, obfitym śniegiem i bardzo niskimi temperaturami. FIS planując następny kalendarz PŚ powinien znaleźć alternatywę dla Kuusamo. Władze muszą wyciągnąc wnioski z dzisiejszej
inauguracji. W przeciwnym razie skoki narciarskie będą zmierzały do upadku.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« listopad 2006 - wszystkie artykuły
Komentarze
Chomek
Ta.... Ja również pozdrawiam.
(01.12.2006, 12:04)
Raff
Prawda jest taka, że media kierują Polską... Niestety mamy zbyt słabą wolę, by uwierzyć dziewczynie która była pod Kuusamo... Smutne.
(28.11.2006, 21:19)
alicja
ano posprzatano......kolejny dowód --- ten ma racje kto rządzi......bez urazy..........
(28.11.2006, 15:26)
daf
@Chomek
Trochę nam tu "posprzątano" dialog :). Pozdrawiam.
(28.11.2006, 02:13)
daf
A czy zdrowemu kibicowaniu pomaga prowadzenie konkursu w ewidentnie niesprzyjających, tudzież zmiennych warunkach atmosferycznych? To dopiero wypacza sens rozgrywania zawodów!
Jeśli hipotetycznie takie loteryjne zawody miałyby się odbywać do końca cyklu, to zwycięzcą PŚ będzie faktycznie najlepszy skoczek? Śmiem twierdzić, że raczej ten, któremu najbardziej dopisywało szczęście (i pogoda).
A co do Kuusamo - bezpieczniej i nie mniej wirygodnie byłoby po prostu sporządzić 67 kulek, wrzucić je do bębna i po prostu rozlosować.
Nikt nie wmówi mi, że Landert, Hula, Ulmer czy Aren w normalnych (równych) warunkach mieliby szansę na podobne wyczyny. Mało tego, mieliby problem, aby się w ogóle dostać do konkursu.
(27.11.2006, 13:10)
Chomek
Może i tracą na wartości, ale uważam, że narzekanie na wszystko i wszystkich tylko dlatego, że Małysz czegoś nie wygrał, albo zdobył mało punktów, albo jeszcze lepiej - oskarżanie wszystkich naokoło, że próbują oszukać i wykiwać Polaków, jest conajmniej śmieszne. A już napewno przeczy zdrowemu kibicowaniu. Może FIS powinien nakazać jakimś Finom, Norwegom czy Austriakom, żeby zawsze dawali fory Małyszowi, skakali po 50 m. mniej niż rekordy poszczególnych skoczni wtedy byłoby wszystko ok, sprawiedliwie i po myśli polskich "kibiców".
(27.11.2006, 12:32)
Chomek
Przyznaję się do błędu i niewiedzy i zamienię "rasizm sportowy" na "sportowy nacjonalizm".
(27.11.2006, 12:24)
daf
@Chomek
O ile mi wiadomo, rasizm to dyskryminacja na tle rasowym, a nie narodowościowym. To, co przebija się z wypowiedzi Darii nazwałnym raczej nacjonalizmem. I taka różnica.
A skoro już próbujesz nazywać pewne zjawiska, to rób to precyzyjnie, bo Twoja wypowiedź przez to taci na wartości.
(27.11.2006, 11:45)
Chomek
Wczytaj się jakie mam zarzuty odnośnie rasizmu, a potem staraj się mnie przekonać, że nie mam racji.
(27.11.2006, 11:01)
daf
I jeszcze Małysz:
" "Oni nie chcą z nami w ogóle rozmawiać. Kiedy podejmowaliśmy takie próby, dowiadywaliśmy się tylko, że jesteśmy od skakania, a nie gadania" - żalił się po konkursach w Kuusamo Adam Małysz."

Chyba przyznasz mu rację - takie traktowanie skoczków to zakrawa na niewolnictwo (skoro wypowiedź Darii udało Ci się podciągnąć pod rasizm).
(27.11.2006, 10:22)
daf
@Chomek
Cytat z wypowiedzi Lepistoe (mam nadzieję, że wystarczający specjalista):
"Pretensji do Waltera Hofera (szef PŚ w skokach) nie ukrywał również trener polskich skoczków Hannu Lepistoe. "Jury popełniło w piątek błąd, ale ja też, bo nie powinienem w ogóle pozwolić Adamowi skakać w takich warunkach!" - wściekał się zawzwyczaj opanowany fiński szkoleniowiec."

(27.11.2006, 10:18)
Chomek
Wsród żadnych pokonkursowych wypowiedzi ludzi, którzy znają się na skokach nie zauważyłem, żeby ktos narzekał że warunki zagrały zdrowiu czy życiu. Mowa była o warunkach wypaczających wyniki konkursu.
Dla mnie jej wypowiedź ma w sobie wiele, z nazwijmy to, "sportowego rasizmu". Tylko Polak może wygrywać, tak? A jak wygrywa ktoś inny to to oznacza od razu, że zwyciężył niesprawiedliwie, że ktoś Polakowi zabrał wygraną? Takie mam odczucia, czytając jej post.
Wszyscy najlepsi ubiegłego sezonu skakali w złych warunkach, nie tylko Małysz, a niektórzy już mają jakieś ale, doszukuja sie chorych ideologii, że wszyscy z kierownictawa PŚ robią wszystko, by tylko Małysz nie wygrał, żeby przegrał z "jakimiś Norwegami, jakimiś Finami".
Napisałem co wiedziałem to fakt, zauważ tylko, że każdy pisze tutaj to, co wie. Ty i Daria również.
(27.11.2006, 09:23)
daf
@Chomek
Napisałeś o fachowcach:
"Oni też pewnie nie są zadowoleni, że tak to wszystko wyglądało, ale czasami siła wyższa decyduje".

Myślałem, że wartość nadrzędna to zdrowie skoczków. Czyżbym się pomylił...?
Słowem - napisałeś co wiedziałeś, mnie do końca nie przekonałeś, a przy okazji obraziłeś Darię posądzając ją o rasizm.
(27.11.2006, 09:09)
Chomek
@Daria
Cały twój wpis ma w sobie sporo z rasizmu - "jakiś Fin, Norweg, wszyscy tylko kombinują, żeby Małysz nie wygrał 4 kuli". Zastanów ty się dziewczyno nad tym, co piszesz!!! Jak Finowie i Norwegowie będą dobrze skakać, to zajmą wyższe miejsca w PŚ czy na mś niż Małysz, to chyba oczywiste. Czy ty w ogóle dopuszczasz do siebie myśl, że ktoś może być lepszy od Polaka??? Zero kultury, tolerancji i sprawiedliwości. A Walter jest świetnym człowiekiem i sprawdza się jako dyrektor PŚ - ciekawe, że tylko "telewizorowym" polskim kibicom przeszkadza, ale cóż, oni zawsze wszystko wiedzą najlepiej.
(27.11.2006, 09:04)
Chomek
"Taka" Daria na pewno wie więcej od "takiego" Hoffera i "takiego" Tepesa. Ciekawe. Przydałaby się choć odrobina pokory.
(27.11.2006, 08:54)
Chomek
15-letnie kibicki, które od kołyskikochaja skoki i wiedzą o nich wszystko, włącznie z kolorem slipek swego idola) płaczą, bo Romoeren mógł się zabić i stąd wiekszość tych anty postów i nagonka na organizatorów.
A ja wam powiem, że nie wiecie nawet 10% z tego co wiedzą ludzie odpowiedzialni za zawody więc nie kreujcie się na wszystkowiedzących ekspertów! Oni też pewnie nie są zadowoleni, że tak to wszystko wyglądało, ale czasami siła wyższa decyduje.
Czy w jakimś innym kraju też tak narzeka się na Waltera Hoffera czy malkontenctwo jest tylko polską domeną?
(27.11.2006, 08:51)
Raff
Akurat sądzę, iż to Ustotko ma rację. Co to ma być? Szał mediów na zakończenie sezonu ogórkowego?! Słucham radia po drugiej stronie Odry, i tam jakoś nic nie mówią. No oczywiście polaczki wiedzą swoje, a media kierują całym światem.
(26.11.2006, 19:42)
Daria
Te zawody nigdy nie powinny dojsc do skutku , już w piątek powinni je odwolac.
Ale dopóki będą rzadzić tam taki Hoffer i Tepes nigdy nie bedzie dobrze.
Jesli warunki byly fatalne trzeba bylo wszystko odwolac a rywalizacja w nastepnych zawodach byłaby przyjemniejsza i bardziej sprawiedliwa.
Zaczyna się tak jak w piłce noznej ,
ktoś rządzi i steruje tym tak jak chce , zawodnicy nie mają tu nic do gadania.
Hoffer powinien odejśc i to jak najszybciej ten drugi też.
Oni nie dopószczą do tego aby Polak sięgnął po 4 kulę , bedą tak kombinować, żeby to Fin jakiś wygraywal albo Norweg , nie Polak.
Ale , jesli Adam bedzie robił swoje i oddawał dwa równe i dalekie skoki , to moga mu podskoczyć.
Nic kombinacje nie pomogą, za tydzień okaże się , kto jest mocny , wystarczy , ze ADam odda dwa bardzo dobre skoki i wskoczy na swoje miejsce.
(26.11.2006, 16:07)
alicja
Aniu i tak trzymaj. .....Pozdrawiam cieplutko...W styczniu jadę do Zakopanego tam zawsze jest SUPER......nawet jesli Adam nie wygrywa jest uroczo......
(26.11.2006, 12:52)
alicja
uwazam ze to skandal......mogło się skończyć kolejna tragedią..........nic do ludzi nie dotrze poza kasą... ktos wczesniej zauwżył,ze jest duzo gadania iz to tym razem tym słąbszym sprzyjały warunki a lepsi musieli skakac w gorszych.... ale ci lepsi skakali . natomiast gdyby słabszym przyszło skakac w takich w arunkach co tym najlepszym...........to bardzo kiepsko to widze......
(26.11.2006, 10:18)
fan skoków
@pawel
Już ktoś to pisał i przyznałem tej osobie rację, więc tobie też przyznaję.
pozdrowienia
(25.11.2006, 21:19)
pawel
moze to i była kopromitacja dla tego sportu takie cos nie powinno mieć miejsca ale jak Ci słabi maja takie warunki to nikogo to nie obochi bo co oni moga zrobic a pierwszy raz zdarzylo sie na odwrót jak takie warunki bylby a poczatku to byłoby ok a tak to była rzez najlepszych to fakt te zawody powinny byc odwolane ale zastanówmy sie równiez nad tymj w tym kontekscie
(25.11.2006, 20:16)
golda
jestem fanką zaróno skoków narciarskich jak i kombinacji norweskiej. Zawodnicy obu tych dyscyplin zaczynają oficjalny sezon w Kuusamo i już nie po raz pierwszy zauważyłam, że kombnatorzy startujący rano mają o wiele lepsze warunki niż skoczkowie...
a może by tak, skoro już sezon ma zaczynać się w listopadzie, to ustalić rozpoczęcie konkursu skoków bezpośrednio po lub tuż przed skokami do kombinacji??
a druga sprawa to od ładnych paru lat zastanawiam się nad sensem rozgrywania kwalifikacji. może by tak puścić jedną lub dwie serie ze wszystkimi zawodnikami a do finałowej dopuścić tę najlepszą 30. z tym że uwzględniany by był ten lepszy skok każdego zawodnika...
może by warto to przemyśleć??
trzecia sprawa to uwzględnianie w pierwszej kolejności bezpieczeństwa zawodników a nie wymagań mediów. w końcu media jakoś zdołają zatkać ewentualną "dziurę" w programie a zdrowia czy nawet życia (odpukać) zawodnika nikt nie przywróci...
(25.11.2006, 17:10)
Jaro
@fan skoków
zapomniałem o tym
też pozdrawiam

@uskotko
Jeśli nie podoba Ci się TEN serwis, to poszukaj sobie innego. Zapewniam Cię, że NIKT nie będzie za Tobą tęsknił...
(25.11.2006, 16:14)
fan skoków
@Jaro
2004 r: konkurs przełożony z piątku na niedzielę.
pozdrowienia
(25.11.2006, 15:21)
Generał
Iteresuje się skoków narcarskich od 2000r i takich zawodów to jeszcze niewidzałem jak tak będzie FIS prowadził dalej zawody PŚ to Będzie "Sęsacji" Szkoda mówić. Ale co wtym będzie dobre zawody będom wygrywać zawodnicy mało znani """"BĘDZI E CIEKAWIE"""&quo t;""
(25.11.2006, 15:14)
daf
@uskotko
Tak jest - bez odbioru. Pani już dziękujemy.
(25.11.2006, 15:13)
Chomek
@Jaro
Masz racje, ale na takie rozwiazania nie zgodzą się Ci, którym skoki przynosza sporo kasy. Może warto się zastanowić nad zamianą poszczególnych miejsc rozgrywania zawodów. Ktoś już w jednym z postów sugerował inne "ustawienia" i jest to chyba dobra rzecz do przedyskutowania.
(25.11.2006, 15:00)
Jaro
"jak nie w Kuusamo to gdzie?" A kto powiedział, że skoki mają zaczynać się w listopadzie? Można skakć w grudniu, gdy śniegu jest więcej. A w Kuusamo zawsze są problemy. Dowody? Proszę bardzo...
2003 rok - Upadek Koflera i Morgensterna
2005 rok - dwa konkusry jednego dnia
2006 rok - cóż, to już wszyscy widzieli, więc nie warto przypominać
(25.11.2006, 14:30)
Chomek
A ja się będę upierać przy swoim, bo każdy ma prawo do własnego zdania.
Jakoś nie zauważyłem, żeby któryś z zawodników czy trenerów mówił o warunkach, które zagrażają zdrowiu czy nawet życiu, tylko o warunkach wypaczajacych sportową rywalizację, a to spora różnica.
(25.11.2006, 14:14)
Ania
I nie zarzucaj mi, że krótko inetersuję się sportem, bo pomimo, że jestem dziewczyną, niektórym chłopakom wydaje się to dziwne - sport to całe moje życie i to nie od dzisiaj!
(25.11.2006, 14:02)
Ania
Chomek w takim przypadku jaki miał miejsce wczoraj na rozbiegu nikomu nie pomogłoby doświadczenie, ponieważ w momencie kiedy któryś z nich wyleciałby z toru i podczas upadania się "wybił" to nie skończyłoby się to dobrze.. Po prostu spadłby i wole nie myśleć co mogłoby się stać!
(25.11.2006, 14:00)
Chomek
Jak się ktoś interesuje skokami trochę dłużej, to nie wyleci ze stwierdzeniem , że Romoeren czy Ahonen mogli się wczoraj zabić na skoczni, (co w postach kilku osób mozna wyczytać). To są doświadczeni zawodnicy i wiedzą jak sobie poradzić, a wczorajsze warunki na skoczni nie stwarzały aż takiego zagrożenia dla starych wyjadaczy skoczni. Wiało w plecy, a to oznacza, że "przyduszało" w dół i skoczkowie lądowali blisko. Jakby wiało na boki, znosiło zawodników albo mocno z przodu, wtedy byłby wielki problem.
Jakoś nie widziałem po zachowaniu ani Romorena ani Ahonena, żeby się wściekali po skokach. Jakby warunki były fatalne, znając Bjoerna, rzucałby nartami i klął jak szewc.
(25.11.2006, 13:48)
Dona
Organizatorzy nie patrzyli chyba na bezpieczenstwo bo w takich warunkach , gdzie czołowa 15 PS nie moze doleciec do setnego metra..... ludzie troche rozumu dobrze ze Moelliego tam nie było bo bym Tepesowi............
jakby mu sie cos stało :-(
(25.11.2006, 13:39)
Ponura
Nie wiem ten Hofer to wczoraj miał klapki na oczach czy co?? Czy on zdawał wogóle sobie sprawe na co narażał zawodników :/ brak słów do powiedzenia papieru do napisania....
ciekawe jak bedzie dzisiaj.....
(25.11.2006, 13:36)
May
Macie rację, to była jedna wielka parodia... Ale mało brakowało, żeby nie zmieniła się w tragedię - wielu zawodników miało problemu już na progu, o "zaliczeniu" buli nawet nie wspominając... Dziwne, że praktycznie co roku w Kuusamo jest podobny problem, a nikt się jeszcze tym jakoś specjalnie nie zainteresował... Wydawało się, że po ciężkim wypadku Thomasa Morgensterna w 2003 roku coś się zmieni... Zmieniło się? Bo ja nie widzę żadnych zmian! Czy naprawdę trzeba porządnej tragedii na skoczni, żeby kierownictwo FIS-u zaczęło działać?!
(25.11.2006, 13:27)
Antek
Nie wiem czy się ze mną zgodzicie ale tak powinie wyglądać kalędarz sezonu:
1 i 2 konkurs:Lillehammer
3 i 4:Falun
5 i 6:Ramsau
7 i 8:Engleberg
Turniej 4 Skoczni:Oberstdorf,Ga-Pa,Innsb ruck,Bischofshofen

13 i 14:Harrachov k-125 lub k-185
15 i 16:Zakopane
17 i 18:klingenthal
ważna impreza np.MŚ cz IO
19 i 20:lahti (1 drużynowy 1 indywidualny)
21:Kuopio
22:Trondheim
23:Oslo
24,25 i 26:Planica (1 drużynowy i 2 indywidualne)

(25.11.2006, 13:08)
Ania
uskotko interesujesz się skokami od wczoraj, czy od tygodnia? bo takie wrażenie miałam po przeczytaniu Twojego komentarza. Otóż życie skoczków było wczoraj naprawdę zagrożone (wiadomo, że nie wszystkich, bo niektórzy skakali w całkiem przyzwoitych warunkach), ale wspominany już wcześniej przeze mnie przypadek Romoerena, czy Ahonena. Gdyby nie utrzymali równowagi podczas poślizgnięć na rozbiegu i wypadliby z toru to nawet nie chce myśleć co by się stało.. A jesli chodzi o Hoffera to wiele razy już podejmował co najmniej DZIWNE decyzje, ale wczoraj to już przeszedł samego siebie!
(25.11.2006, 13:06)
Anika
Skoki są chyba najbardziej loteryjnym ze sportów. Nawet szybownictwo / w którym jest wi8elw zmiennych/ nie umywa się do nich. Wczoraj było to dobitnie widać. CBDU
(25.11.2006, 12:51)
Chomek
Jedyny plus tych zawodów był taki, że wszyscy z ubiegłorocznej 15 PŚ wypadli słabo i zdobyli mało punktów, bo gdyby któremuś się poszczęściło zaraz poleciałyby inwektywy ze strony zawiedzionych kibiców, że akurat temu się udało, a innym nie.
(25.11.2006, 12:49)
Chomek
Pewnie, że nie wszedzie jest śnieg, ale chyba lepiej, żeby wcale nie było zawodów niż by miało być coś takiego, jak wczoraj.
Te zawody naprawde mogą się "zemścić" na którymś z najlepszych w tym sezonie zawodników a nawe mieć wpływ na końcową klasyfikację PŚ 07/08. Fajnie byłoby przegrać tytuł przez to, że w Kuusamo było jak było??? Nie sądzę.

(25.11.2006, 12:28)
fabio
Ci organizatorzy PŚ to idioci. Weźcie przykład z Kuusamo, albo jeszcze lepiej z Trondheim. Co roku jest tam 3 i 4 konkurs i co roku albo odwoływany albo przenoszony do Lllehammer. Nie idiotyzm? Chyba lepiej zorganizowac 3 i4 k. w Lillehammer a w Trondheim Turniej Skandynawski. W ten sposób Lillehammer ma 3 konkursy. Parodia!
(25.11.2006, 12:26)
martusia fanka
Jednym słowem po wczorajszym konkursie jestem bardzo zbulwersowana. W takich warunkach zawodnicy nie powinni być puszczani! To cud ze żaden ze skoków nie zakończył się upadkiem!!! Gdy na progu Olliemu przychamowaly narty albo po skoku Ahonena i calej najlepszej 15 to juz bylo przegiecie!!! Brak słów!!!
(25.11.2006, 12:25)
fan skoków
W jednym się zgodzę z uskotko: jak nie w Kuusamo to gdzie? Przecież nie wszędzie o tej porze roku jest śnieg.
pozdrowienia
(25.11.2006, 12:14)
darek urbański
skoczek narciarski jest trochę zmęczony musząc czekać w padającym śniegu na swój skok. Zresztą to nie były skoki. Proszę o konstruktywną krytykę. Jeśli skoczka przychamowuje przy progu mokry śnieg - to bardzo poważne niebezpieczeństwo! MOże wypaść z progu i spaść na zeskok. I wy tu mówicie że to żadne niebezpeiczeństwo!
(25.11.2006, 12:11)
marionen
Canton masz rację
(25.11.2006, 12:07)
Marionen
uskotko szkoda że nie masz pojęcia o czym piszesz.To była parodia i cyrk.
(25.11.2006, 12:04)
Canton
Wczorajsza rywalizacja to własciwie pojedynek 52 skoczków. Zawodnicy z numerami 53-67 sobie tylko zlecieli z progu.
Wie ktoś może kiedy będą jakieś wybory na prezydenta FIS od skoków? I czy wogóle takie są. Bo duet Hofer- Tepes już troche długo jest.
(25.11.2006, 12:04)
uskotko
nie podoba mi się wydźwięk tego artykułu. Jeśli ktoś pisze na podstawie tego, co widzi w tv - nie wydaje mi się, by to był najlepszy pomysł, skoro nie ma się poglądu na sytuację rzeczywistą. Stoję pod skocznią w Kuusamo i wiem, co tu się dzieje. Mrozów nie ma, jest temperatura plusowa. Wiatr był momentami silny, momentami przyzwoity. Śnieg padał, to prawda. Pisanie jednak, że życie zawodników było zagrożone, zakrawa na tanią sensację, której po TYM serwisie bym się nie spodziewała. Artykuł zawiera błędy merytoryczne, nie mówiąc o gramatycznych i interpunkcyjnych. Kto dopuścił coś takiego do publikacji?? Taki tekst to młyn na wodę dla pseudokibiców i zacietrzewionych Polaków. Odwołać Kuusamo? I gdzie skakać? Na Kamczatce?? Walter musi odejść - dobre sobie. I kto pokieruje Pucharem Świata? Ludzie, nie wiecie kompletnie, co mówicie. Żenada.
Nie mówię, że wczorajszy konkurs był w porządku - w gruncie rzeczy można go uznać za pomyłkę, jednak ten artykuł jest jeszcze większą. Bez odbioru.
(25.11.2006, 11:47)
Edyta
Rzeczywiście całe szczęście, że nikomu nic się nie stało. Organizatorom zabrakło wyobraźni. Poza tym mają bardzo krótką pamięć skoro zapomnieli o wypadku Morgensterna i nie potrafią uczyć się na błędach. Następnym razem takie rozgrywanie konkursu na siłę może mieć gorsze skutki niż słabe rezultaty zawodników.
(25.11.2006, 11:24)
Daga
parodia....tylko tak można nazwać ten wczorajszy konkurs skoków.....
kwalifikacje dziś o 14.30:))
(25.11.2006, 11:18)
fan skoków
@kioa
Chyba od niedawna oglądasz skoki, bo Lappi to 6. na normalnej skoczni, 12. na dużej skoczni i mistrz świata w drużynie w Valdi Fiemme.
pozdrowienia
(25.11.2006, 11:07)
mastyk
Biedny Janne, o mało co by wleciał z butów.
(25.11.2006, 10:59)
Liff
Hofer dał ciała... nie po raz pierwszy z resztą... prześmiewka;/
(25.11.2006, 10:54)
kioa
Rany, a jak by ktoś się wywrócił to co by się stało???Co robią ci organizatorzy!Od wielu lat oglądam skoki i nie znałem Ulmera,Lappiego,Jakobsena,Keit turi itp.
Jedynie dobrze że Hula 12................
(25.11.2006, 10:35)
typowicz
typ na 2 konkurs w kuusamo:ammann,ahonen,malysz.
(25.11.2006, 10:33)
typowicz
a moze by tak raz zrobic konkursy RANO?najwyzej by sprawdzili o ktorej porze lepiej skakac.he he:).
(25.11.2006, 10:32)
Radex500
wczoraj to nie były skoki !!! Niech ktos mi powie dlaczego nie przerwano konkursu !!! Tam nie było warunków do skakania a Małysz jak by miał warunki to by skoczył dalekooooo oj daleko
Zobaczymy co bedzie dzisiaj ??
(25.11.2006, 10:25)
lilcia
no sory...nie fair i tyle.... :/
(25.11.2006, 10:15)
Lav
Sorry, ale te wczorajsze konkursy to jakiś przypał był :|
(25.11.2006, 10:09)
realny świat
@Magdalena
Bo prawdopodobnie nie wszyscy trenerzy protestowali. Przecież mogli odwołać swoich skoczków a nie zrobili tego.
(25.11.2006, 09:53)
Magdalena
Dlaczego Hofer nie reagował na protesty trenerów (a takie na pewno były)? Czy on już zapomniał, co stało się w 2003 roku, też w Kuusamo, kiedy Morgi doznał tego ciężkiego upadku? Przecież Janne Ahonen zachwiał się na rozbiegu, a Romoeren o mało co nie spadł z progu. Konkurs mógłby się zakończyć wypadkiem. Wczorajsze zawody mogę określić tylko jednym słowem: skandal. Hofer mógł przerwać konkurs, ale tego nie zrobił. Dlaczego? Dlaczego ekipa nie zmiotła śniegu z torów? Czy dla jury naprawdę ważniejsze jest doprowadzenie konkursu do końca niż zdrowie zawodników (wszystkich, nie tylko gwiazd)? To był w moim odczuciu Puchar Strachu o bezpieczeństwo skoczków.
(25.11.2006, 09:32)
laczo
PARODIA SKOKóW
(25.11.2006, 09:26)
Chomek
Rozgrywanie zawodów w ten sposób oprócz tego, że jest komedią jest również zaprzeczeniem zasady fair play. I już nawet nie chodzi o to, że w pierwszym konkursie nowego sezonu w piętnastce znajdują się zawodnicy, którzy w normalnych warunkach mieliby problemy z wejściem do 30. Część skoczków chyba sama miała z tego ubaw, ale niestety pod koniec sezonu może się okazać, że to była czarna komedia, że ktos przez głupotę tych, którzy pozwoli na skakanie w takich warunkach, przegrał dobre miejsce w całym cyklu PŚ.
Chyba warto się zastanowić nad sensem rozgrywania zawodów w Kuusamo skoro co roku dziają sie tam dziwne rzeczy!!!
Tak jak tytułuje to dzisiejsz GW - to była parodia skoków w Kuusamo!!!
(25.11.2006, 09:15)
sabcia
czy angielska wersja tej stronki tylko mi nie dziala? czy poprostu nie jest jeszcze calkiem gotowa?
(25.11.2006, 09:08)
januszlan
To tak jakby w F1 czołowej pietnastce bolidów odkręcić koła , kto to będzie chciał oglądać
(25.11.2006, 09:07)
sabcia
jestem ciekawa co to bedzie dzisiaj...
(25.11.2006, 09:04)
dom
CYRK!!!
(25.11.2006, 08:43)
Ania
W moim poprzednim komentarzu miało być "Walter Hoffer wykazał się we WCZORAJSZYM konkursie(...)"
(25.11.2006, 08:41)
krytyk krytyka
Po przeczytaniu tego artykułu pytam :
"Dokąd zmierza polskie dziennikarstwo?"

A winę za wczorajszty konkurs w równej mierze ponosza trenerzy. Oni przecież mogli odwołać swoich skoczków z belki startowej!
(25.11.2006, 08:39)
Ania
Swoim skromnym zdaniem chciałam zauważyć, że nie tylko Ahonen o mało co nie wypadł z toru, bo Romoerenowi stało się identycznie. Wolę nawet nie myśleć co by było gdyby nie utrzymali oni równowagii..
Walter Hoffer wykazał się w dzisiejszym konkursie (jeśli to można było nazwać konkursem!) niemożebną głupotą! Była to jedna wielka loteria. I tutaj już nawet nie chodzi o wyniki, ale o bezpieczeństwo zawodników! Padający śnieg, wiatr i rozbieg, który pod przykrywającym go śniegiem, pokryty był lodem.. Czy nie są to wystarczające powody, aby odwołać dzisiejsze zawody ? Od pewnego momentu wszyscy skoczkowie oddawali skoki krótsze niż 100 metrów i jakoś nikt nie zwrócił na to uwagi!
(25.11.2006, 08:36)
Malgven
Romoeren mało co też się nie zabił...to po protsu żenada! Nie wolno przeprowadzać konkursów za wszelką cenę, bo to zbyt niebezpieczny sport. Morgenstern przeszedł na tej skoczni swoje, dobrze, że nic mu się nie stało, ale mógł byś sparaliżowany do końca życia- chyba nie o to chodzi, prawda?
(25.11.2006, 08:19)
małyszka
WALTER HOFER MUSI ODEJŚĆ
(25.11.2006, 08:13)
Kiciuś
To co było wczoraj, to był brak szacunku dla zawodników.
A tak nie na temat, kiedy będzie opis konkursu w menu Puchar Świata?
(25.11.2006, 07:16)
Kiciuś
To jest jakieś chore! Jak można skakać w takich warunkach. Ahonen i Romoeren o mało się nie wywalili na progu, a wielu skoczków z czołówki skoczyło bardzo słabo. Jeśli dzisiaj będą takie same warunki, to ja stracę zaufanie i szacunek dla tego sportu, Waltera Hofera i całego FIS-U.
To prawda, w Kuusamo zawsze były jakieś problemy, ale większość konkursów odbyło się normalnie, a wczoraj te warunki można porównać do 29 listopada 2003 roku.
(25.11.2006, 07:14)
Simek i Kasiulku
Skoki na tej skoczni zawsze były kontrowersyjne i już od kilku lat dziwimy się, że inauguracja sezonu odbywa się właśnie tam. Pamiętamy wciąż konkurs, kiedy T. Morgenstern spadł z wysokości 5 m, a wszystko z powodu niesprzyjających warunków. Na dodatek na koniec zaserwowano sztuczne ognie... Żenada. Naprawdę, FIS powinien zacząć działać, a nie tylko liczyć kasę z zawodów...
(25.11.2006, 03:17)
Kriss82
ja nie mam słów, nie wierzyłem własnym oczom. Jestem zdumiony zszokowany...
(25.11.2006, 01:46)
Barb83
Do upadku? Chyba za mocne slowa troche hehe
(25.11.2006, 00:34)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Dokąd zmierzają skoki narciarskie?
Dokąd zmierzają skoki narciarskie?

Dokąd zmierzają skoki narciarskie?

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich