Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Po skokach 44 zawodników konkurs Pucharu Świata w Engelbergu został przerwany ze względu na złe warunki atmosferyczne. Opady śniegu się znacznie nasiliły, również wiatr nie okazał się pomyślny. Po kilkunastominutowej przerwie, jury zadecydowało o anulowaniu wyników serii.

Do końca serii pozostało już zaledwie 10 zawodników, z których 4 miało powtarzać swoje skoki. Wśród nich znaleźli się Lars Bystoel, Robert Kranjec, Thomas Morgenstern i Roar Ljoekelsoey. Do tego jednak nie doszło. Z dotychczas skaczących najlepsi okazali się Wolfgang Loitzl, Michael Neumayer oraz Noriaki Kasai. Austriak i Niemiec jako jedyni osiągnęli punkt konstrukcyjny skoczni

Z Polaków zdążyło skoczyć trzech zawodników. Wszyscy osiągnęli podobne odległości, jednak w razie dokończenia serii na punkty mięli szansę jedynie Kamil Stoch i Wojciech Skupień.

Jutro na godzinę 13:45 zaplanowane jest rozpoczęcie niedzielnego i jak się okazuje, jedynego konkursu Pucharu Świata w szwajcarskiej miejscowości Engelberg.

 Wyniki anulowanego konkusu
 miejsce i skoczek odl. 1 punkty
  1. Wolfgang Loitzl (Austria)
  2. Michael Neumayer (Niemcy)
  3. Noriaki Kasai (Japonia)
  4. Rok Benkovic (Słowenia)
  5. Martin Koch (Austria)
  6. Jörg Ritzerfeld (Niemcy)
  7. Thomas Morgenstern (Austria)
  8. Simon Ammann (Szwajcaria)
  9. Janne Happonen (Finlandia)
 10.Andreas Kofler (Austria)
 11.Sigurd Pettersen (Norwegia)
 12.Georg Späth (Niemcy)
 13.Isak Grimholm (Szwecja)
 14.Tami Kiuru (Finlandia)
 15.Martin Höllwarth (Austria)
 16.Roar Ljoekelsoey (Norwegia)
 17.Dmitri Vassiliev (Rosja)
 18.Michael Möllinger (Szwajcaria)
 19.Kamil Stoch (Polska)
 20.Björn Einar Romören (Norwegia)
 21.Wojciech Skupień (Polska)
 22.Guido Landert (Szwajcaria)
 23.Martin Mesik (Słowacja)
 24.Marcin Bachleda (Polska)
 25.Jan Matura (Czechy)
 26.Joonas Ikonen (Finlandia)
 27.Primoz Peterka (Słowenia)
 28.Matti Hautamäki (Finlandia)
 29.Denis Kornilov (Rosja)
 30.Harri Olli (Finlandia)

 31.Primoz Pikl (Słowenia)
 32.Andrea Morassi (Włochy)
 33.Ondrej Vaculik (Czechy)
 34.Lars Bystoel (Norwegia)
 35.Stephan Hocke (Niemcy)
 36.Sebastian Colloredo (Włochy)
 37.Manuel Fettner (Austria)
 38.Dimitry Ipatov (Rosja)
 39.Daniel Forfang (Norwegia)
 40.Tsuyoshi Ichinohe (Japonia)
 41.David Lazzaroni (Francja)
 42.Jens Salumäe (Estonia)
 43.Alan Alborn (USA)
 44.Robert Kranjec (Słowenia)
 45.Radik Zhaparov (Kazachstan)
 46.Tommy Ingebrigtsen (Norwegia)
127.0
127.0
123.0
121.5
118.5
118.0
117.5
118.0
118.0
117.5
117.0
117.5
116.5
116.5
115.5
115.5
116.0
115.5
115.0
115.0
115.5
115.0
114.5
114.5
113.5
114.0
124.0
113.0
113.0
113.0

112.0
111.5
112.0
109.5
110.0
110.0
109.5
108.0
108.5
107.0
102.0
100.0
97.5
92.5
DNS
DSQ
118.6
115.1
110.4
107.7
100.8
100.4
100.0
99.9
99.4
98.0
97.6
97.5
97.2
96.7
95.4
95.4
94.8
94.4
94.0
94.0
93.9
93.0
92.6
92.1
91.8
91.7
89.7
89.4
88.9
88.4

87.6
85.2
85.1
84.1
84.0
84.0
83.6
79.9
79.8
78.1
65.1
65.0
55.0
46.5
DNS
DSQ
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« grudzień 2005 - wszystkie artykuły
Komentarze
fan skoków
@Fanka z Poznania
Nie zgadzam się z tobą w jednym że napewno 4 Polaków by punktowało. Piszesz że Janda sobie nie radził na treningach w tego rodzaju warunkach, a Małysz to co? Ani razu nie był w pierwszej "30". Wprawdzie konkursu nie widziałem ale nie rozumiem dlaczego pozwolono powtórzyć skok Morgensternowi skoro był 7 w momencie przerwania. Zgadzam się z tym że dobrze że robiono tego rodzaju treningi.
@mohawk
Kasai i Benkovic byliby niespodzianką popatrz na ich wyniki do tej pory w tym sezonie.
Ja osobiście żałuję że konkurs przerwano, może gdyby nasi zapunktowali to by się wreszcie przełamali tak jak Japończycy w Willingen 2003, a nawet gdyby ten raz Małysz by niezapunktował to by mu się krzywda nie stała. Szkoda. Mimo wszystko gratulacje dla Loitzla za ten skok.
Mam pytanie, bo konkursu nie widziałem co się stało z Peterką? Upadł? Że ma taką niską notę mimo trzeciej odległości.
pozdrowienia
(18.12.2005, 11:32)
Fanka z.........
Ja równiez mam dziś nadzieję , że zobaczymy znów dobre widowisko sportowe ,
i że nasi zawodnicy , pokażą , ze nie są gorsi od innych , muszą tylko uwierzyć w siebie a to dużo daje ,

wczoraj po odwolanym konkursie , nasza kadra , zrobila sobie mini tor , i w tych śnieżnych warunkach , ćźwiczyli zjazd i odbicie , nie bylo to coś dużego , ale ludzie stali i patrzyli z jaką determinacja polacy ćwiczą i podziwem dla nich .
aTrwalo to ok.45 minut, potem poszli odpoczywać.
Zamiast leżeć do góry brzuchami , zrobili sobie mini imitację na , torach ,
bardzo dobry pomysl .
(18.12.2005, 10:41)
ujm
A może nawaliła szwajcarska precyzja. Podobno zabrakło paliwa do dmuchaw odśnieżających tor.
(18.12.2005, 09:32)
DAWID
MAŁYSZ NA PODIUM BĘDZIE DZISIAJ
(18.12.2005, 09:03)
mohawk
@Fanka z....: Jest prawie że logicznie niemożliwe, żeby konkurs zakończył się niespodzianką na czołowych miejscach (choć to, rzecz jasna, kwestia oceny, co dla kogo jest niespodzianką), albowiem rozegranie drugiej serii było już wysoce nieprawdopodobne. Tak więc czołowe miejsca zajęliby w nim albo skoczkowie z pierwszej 'dziesiątki' PŚ (którzy nie skakali), albo zajmujący czołowe miejsca dotychczas - Loitzl, Neumayer, Kasai, Benković. Żadna z tych ewentualności nie byłaby tak naprawdę dużą niespodzianką.
--------------
Nawiasem mówiąc, myślałem i miałem nadzieję, że konkurs nie zostanie odwołany, a jedynie przełożony. Zdawał się to sugerować napis na ekranie telewizora - zamiast 'zwyczajowego' "Competition cancelled" było "Competition cancelled for today"....
(18.12.2005, 02:19)
uskotko
ja również.
(17.12.2005, 23:57)
Jagaciarz
@spiderman Też mi się tak wydaje w stosunku do Adama(choć pewności rzecz jasna mieć nie możemy)-ale z 2giej strony byłaby ciekawa i niespotykana sytuacja-3 naszych z punktami,a Adam np. koło 40 miejsca:).
A tak na poważnie mam :tylko nadzieję,ze jutro obejrzymy emocjonujący konkurs z dużą liczba punktujących Polaków,czego Wam i sobie życzę.
Dobranoc wszystkim.
(17.12.2005, 23:48)
spiderman
@Fanka z......
Gdyby dzisiaj pozwolono dokończyć tę serię skoków to Adam byłby na pewno na szarym końcu... W tych warunkach Małysz nie miałby szans, miałby najgorszą prędkość i skok na pewno nie przekraczający 100 m. Ciesz się, że odwołali konkursy, bo jeśliby został rozegrany to nie miałabyś za wesołej miny...
(17.12.2005, 23:23)
Jagaciarz
@Fanka z:Mi tez szkoda,że nasi nie zapunktowali,bo mieli ku temu ogromną szansę,ale jednak pod koniec warunki były naprawdę fatalne i wyniki byłyby wypaczone.W sumie więc dobrze,że konkurs zakończono.Choc sam strasznie nie cierpię odwołań konkursów to dzisiaj jednak muszę Hoferowi przyznać rację.I nie zgodziłbym się całkiem,że to faworyzowanie,choć na pewno słabsi(w tym nasi) na odwołaniu dużo stracili.
(17.12.2005, 23:07)
Fanka z......
@ An

Ale ty mnie żle rozumiesz , czy mówię, ze Adam mial żle ??
przecież mówię wyrażnie , ze bylam za tym aby konkurs odbyl się do końca , w tym i Adam musial yb skakac w takich samych warunkach jak każdy.
Mnie nie chodzi tu o Adama , teraz ,
to oblęd i tyle , zeby przeprowadzac konkurs , niemalże do końca , a potem kiedy ma skakać ta czolówka , skladająca się z finów , austryjaków i norwegów , ma jaies specjanle przywileje , bo tak to mozna odebrać ,
ktoś dziś w tym konkursie niezle by stracil , aktoś może duzo zyskal , nie wiemy jak potoczylby sie do końca , bo nie dali nam takiej mozliwości obejrzenia tego spektaklu ,
ale jestem w stu procentach przekonana , ze dzis podium bylo by zaskoczeniem dla wszystkich , mógl konkurs zakończyć się tylko na jednej serii , ale móglbyć do końca.
Zresztą jak czytam wypowidzi na innych portalach , mówią dokladnie to samo , zawodnicy z Austrii i Norwegii są traktowani lepiej , inaczej.A taknie powinno być, to jest sport i w każdych warunkach trzeba skakać , a jak już , to Hofer , nie powinien pozwolić wogole na dzisiejszy konkurs.
I nic by się nie wydarzylo.
Trenerzy innych ekip , też się oburzyli , wlasnie to czytam , na powtórki czwórki zawodników, i maja rację.
(17.12.2005, 23:00)
spiderman
A jeśli chodzi o skoczków którym nie pozwolono już w tej serii skoczyć to uważam, że z nich najlepiej by skoczył Ahonen, mógłby nawet ten konkursy wygrać. Na tej skoczni skacze świetnie i jest chyba głównym faworytem do zwycięstwa w jutrzejszym konkursie, chyba, że będzie mieć słabe noty to może się okazać, że ktoś go pokona :)
(17.12.2005, 20:36)
spiderman
Uważam, że tej czwórce skoczków należało pozwolić powtórzyć skok... Mieli naprawdę fatalne warunki i słabe prędkości na progu. Bystoel się niemal nie wywrócił na progu... Uważam to za słuszną decyzję i nie rozumiem niektórych z was, którzy się z tą decyzją nie zgadzają...:/
(17.12.2005, 20:35)
spiderman
Dobrze, że ten dzisiejszy konkurs odwołali. I nie szkodzi mi tutaj nawet tych miejsc Polaków w "30". Wyniki konkursu byłyby zaskakujące, słabi zawodnicy byliby w czołówce... Uważam, że nie miało sensu dokańczanie tej jednej serii i tak też sie stało. Trochę sobie skoków pooglądaliśmy, ale wyniki anulowano. Jak dla mnie było ok. Oczywiście wolałbym aby konkurs został rozegrany w całości, ale się po prostu nie dało, a uważam, że nie miało by sensu dokańczanie tej jednej serii... Warunki już były tragiczne i nie zdziwiłbym się, gdyby Małysz w tych warunkach skoczył 80 m...
(17.12.2005, 20:31)
_An_
@spiderman
Z tego co wiem to jutro o 11 mają się odbyć kwalifikacje do konkursu niedzielnego. Wydaję mi się, że to dobrze. Wielu dobrym zawodnikom (jak np. Jussilainen) szanse na udział w dzisiejszym konkursie zepsuły warunki. No i Robert będzie miał szanse wskoczyć do konkursu.
(17.12.2005, 20:29)
spiderman
No to teraz pytanie. Czy kwalifikacje rozegrane dzisiaj w Engelbergu będą dotyczyły jutrzejszego konkursu, czy może jutro zostaną rozegrane kwalifikacje do drugiego konkursu, a wyniki kwalifikacji do konkursu pierwszego zostaną anulowane?
(17.12.2005, 20:26)
uskotko
@AAA.
"Imponował"?? To co - już Martin się tego intelektu pozbył? Lol.
(17.12.2005, 20:17)
AAA
SZARANOWICZ: "Martin Schmitt imponował swoim intelektem:)Amman to raczej taka maskotka Szwajcarii - czy jakoś tak...hehehe dobre
(17.12.2005, 19:12)
El_Toro
A mi ta kontrowersyjna myśl, o powtórce czterech skoków się spodobała. Tzn w zasadzie wystarczyłoby powtórzenie skoków Kranjca i Bystoela. Ale ogólnie, to czemu nie? Bo inni się czują rozgoryczeni:/ To niech "se" inni zobaczą jakie mieli warunki oni, a jakie tamci :)

Strasznie szkoda mi Grimholma... a miał szansę na punkty chłopak :( I to na sporo nawet :(
(17.12.2005, 18:54)
borsuk
Błąd w prowadzeniu zawodów polegał na tym, że czasami robiono zbędne przerwy, a potem zabrakło dosłownie 10 minut na dokończenie zawodów. W tej przerwie przed skokiem Małysza trzeba było albo natychmiast oczyścić tory, puścić przedskoczka i kontynuować zawody albo od razu dać sobie spokój. Podczas gdy jury debatowało i czekało na 4 zawodników powtarzających skoki, śniegu przybywało i było coraz gorzej. Ale wszystko byłoby do uratowania, gdyby zawody zaczynały się o 11 a nie 13.45. Wówczas - w razie potrzeby - byłby czas na przełożenie na późniejszą godzinę. A tak wystarczy 30 minut przerwy i w najlepszym wypadku odpada druga seria, a najcześciej anulowane są całe zawody.
Co do powtarzania skoków przez 4 zawodników - Bystoel aż stracił równowagę na rozbiegu, Kranjec też miał bardzo niską prędkość przy progu. Takie powtórki skoków już się zdarzały, więc ostatecznie można było podjąc taką decyzję, tylko zamiast czekać aż zawodnicy wjadą na górę i rozpoczną skoki przed Małyszem, mogliby skakać jako ostatni. Ale nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, szkoda tylko że "naszym orłom" i kilku outsiderom przeszły punkty PŚ koło nosa.
(17.12.2005, 18:23)
Roberto CECON
WŁODEK SZARANOWICZ: Adam Małysz, ostatni bohater romantyczny...
Oprawić w ramkę i zawiesić na ścianie! :)))
(17.12.2005, 18:23)
uskotko
zgadzam się z An. Po co robić od razu aferę i wszędzie dopatrywać spisku antymałyszowego? Ja mogę narzekać, że szkoda, że konkurs się nie odbył, bo Janne na pewno by wygrał, skoro to skocznia, na której czuje się doskonale - ale osobiście uważam, że jednak dobrze się w sumie stało, bo wyniki byłyby wypaczone i pozostałby niesmak. Oby jutro było wszystko dobrze, a konkurs piękny :)
(17.12.2005, 18:21)
_An_
@Fanka
Owszem powtarzanie skoków przez Morgiego i Roara było przesadą - oni mieli jeszcze znośne warunki. Ale nie powiesz mi, że nie widziałaś co działo się z Larsem, jak zachwiał się już na rozbiegu. Jeśli pozwolono w kwalifikacjach na powtórzenie skoku Loitzlowi to tym bardziej powinno się taką samą możliwość dać Larsowi. Tak więc już nie przesadzajcie z tym "Jak to Adaś ma zawsze źle"
(17.12.2005, 17:41)
jopa
ten konkurs i jego prowadzenie to byla zenada HOFFER i TEPES musza odejs dla dobra skokow i FIS-u
(17.12.2005, 17:03)
Glon
Widzieliście, że na koniec transmisji Adam skoczył? To był na pewno On!
(17.12.2005, 16:55)
Fanka z.........
Można by również wysnuć domysly , ze wyrażnie chodzi o to by Janda wygraywal zawody a Ahonnen zawsze byl w tej czolówce ,
powinni skakać , w takich samych warunkach jak reszta , na tym polega sport , i kropka.
(17.12.2005, 16:09)
Fanka z.........
Nie mam slów na to wszystko co dziś dzialo się w Engelbergu.
Już nie chodzi mi o tę wariacką pogodę , ale warunki w jakich przyszlo skakać zawodnkom , byly fatalne , a jednak przeprowadzono zawody niemalże do końca .
Mówię niemalże , bo skandalem dla mnie jest to , że faworyzuje się austryjaków i norwegów , pozwalając im powtarzać swoje niby nie udane próby ,
równie dobrze można bylo powtórzyć , caly konkurs /choć to paranoja/ ,
jestem ciekawa , czy jesli w tej grupce znalazlby się polak , czy Hofer pozwolilby mu na powtórzenie skoku , nie pamiętam , nigdy czegoś takiego , choć w przeszlości byly duże przeslanki ku temu żeby pozwolić Adamowi na powtórzenie skoku , ale dobrze OK ,
te zawody powinny się odbyć do samego końca , w takich samych warunkach ,
choćby mialo się to skończyć na jednej tylko serii , dziś kiedy bylo bardzo prawdopodobne , ze 4 polaków znalazloby się w 30-stce , to anulowno wszystko , jesli już tylu zawodników skakalo , z przerwami ale skakalo ,
to równie dobrze moglo się to odbywać dalej ,
sama jestem ciekawa jakby w tej sytuacji poradzili sobie Janda i Ahonnen i reszta .
Bo po wczorajszych treningach można by wywnioskować ,żę Janda nie odnajduje się w takich warunkach , ale taki jest sport ,
a tu wyrażnie faworyzuje się niektórych zawodników.Wszyscy pozostali trenerzy , powinni zlożyć oficjalny protest w tej sprawie ,tak być nie może.

(17.12.2005, 16:06)
ms
a czemu czworka miala powtarzac skoki?
(17.12.2005, 15:58)
Discipline
Syf! Akurat kiedy mój kumpel Isak Grimholm dostał się do finałowej trzydziestki.. Ale z drugiej strony lepiej będzie jeżeli wszyscy będą skakać w podobnych warunkach
(17.12.2005, 15:36)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
PŚ w Engelbergu anulowany
PŚ w Engelbergu anulowany

PŚ w Engelbergu anulowany

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich