Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Od tego sezonu FIS zmienił nieco sposób ustalania kwot startowych, dzięki którym wiadomo ilu zawodników z danego kraju jest dopuszczonych do poszczególnych konkursów Pucharu Świata, Letniej Grand Prix czy też Pucharu Kontynentalnego.

Główną zmianą jest uwzględnienie 55 czołowych zawodników z listy WRL, a nie jak dotychczas 50-ciu. Ucierpiała na tym klasyfikacja CRL, w której najlepszych dwóch zawodników ostatniego periodu awansuje do najwyższej klasy rozgrywrek, a nie pięciu, jak w zeszłych sezonach. FIS przewidziało także dodatkowe miejsca dla kraju lidera Pucharu Świata i Pucharu Narodów.

Każdy kraj, który w ostatnim lub bieżącym sezonie zdobył przynajmniej 1 punkt PŚ lub LGP indywidualnie lub drużynowo, ma prawo wystawić dwóch zawodników. Maksymalnie kraj może wystawić 8 skoczków. Wyjątkiem są tzw. "kwoty narodowe", kiedy to na własnym terenie, federacja może wystawić większą ilość zawodników gospodarzy (od 6 do 10) - w zależności od kwoty maksymalnie 16 skoczków z jednego kraju.

W porównaniu do poprzedniego periodu sporo się zmieniło. Skoczkowie potraktowali lato raczej ulgowo. Wysoką, maksymalną kwotę stracili Austriacy, Niemcy i Norwegowie. W tej chwili nie ma państwa, które mogłoby wystawić 8 skoczków. Swoją pozycję poprawili m.in. Finowie (z 6 do 7 skoczków) i Japończycy (z 5 do 6). Francuzi uzyskali wyższą kwotę dzięki nowym przepisom (Chedal w 55 WRL), a Amerykanie i Polacy dzięki występom Clinta Jonesa i Marcina Bachledy latem w CoC.

Dwa miejsca w PŚ przysługują następującym krajom: Kanada, Białoruś, Estonia, Włochy, Kazachstan, Korea Południowa i Szwecja.

 Kwoty startowe - II period 2005/2006
 kraj kwota  zawodnicy
AUSTRIA 7   Thomas Morgenstern
  Martin Höllwarth
  Andreas Widhölzl
  Wolfgang Loitzl
  Andreas Kofler
  Florian Liegl
  Andreas Goldberger
CZECHY 4   Jakub Janda
  Jan Matura
  Jan Mazoch
FINLANDIA 7   Janne Ahonen
  Matti Hautamäki
  Risto Jussilainen
  Janne Happonen
  Tami Kiuru
  Juha-Matti Ruuskanen
FRANCJA 3   Emmanuel Chedal
JAPONIA 6   Daiki Ito
  Noriaki Kasai
  Akira Higashi
  Kazuyoshi Funaki
  Hideharu Miyahira
  Takanobu Okabe
NIEMCY 6   Michael Uhrmann
  Georg Späth
  Michael Neumayer
  Alexander Herr
  Stephan Hocke
  Jörg Ritzerfeld
  Martin Schmitt
NORWEGIA 6   Roar Ljoekelsoey
  Lars Bystoel
  Björn Einar Romören
  Sigurd Pettersen
  Henning Stensrud
  Tommy Ingebrigtsen
  Daniel Forfang
  Morten Solem
POLSKA 5   Adam Małysz
  Kamil Stoch
  Robert Mateja
  Krystian Długopolski
  Marcin Bachleda (CRL)
ROSJA 4   Dmitri Vassiliev
  Dimitry Ipatov
  Ildar Fatchullin
SŁOWACJA 3   Martin Mesik
SŁOWENIA 6   Jernej Damjan
  Rok Benkovic
  Robert Kranjec
  Primoz Peterka
  Jure Bogataj
  Peter Zonta
SZWAJCARIA 4   Andreas Küttel
  Michael Möllinger
  Simon Ammann
USA 3   Clint Jones (CRL)

Latem zainaugurowano nową klasę rozgrywek - FIS Cup - czyli III ligę skoków. Dzięki wprowadzeniu nowego pucharu, zmieniły się nieco zasady w Pucharze Kontynentalnym. W sezonie 2005/06 prawo startu w CoC będą mieć tylko skoczkowie, którzy zdobyli przynajmniej 1 punkt FiS Cup w bieżącym lub poprzednim sezonie, bądź mają już na swoim koncie punkty wyższych klas rozgrywek. Każdy kraj może wystawić 4 skoczków, jednak Ci, którzy mieszczą się w czołowej 50-ce rankingu CRL mają większą kwotę startową. I tak w przyszłym sezonie po ośmiu skoczków wystawią Austriacy, Finowie i Słoweńcy. Limit sześciu zawodników przysługuje Niemcom, a pięciu może wystawić Japonia.

W nadchodzącym periodzie właściwie nie mamy szans na zwiększenie limitu w Pucharze Świata. Dobrze byłoby tego nie stracić. Szanse na większą ilość skoczków mamy natomiast w Pucharze Kontynentalnym. W tej chwili w 50-ce CRL goszczą Marcin Bachleda, Wojciech Skupień i Stefan Hula. Ich pozycja jest raczej niezagrożona. Szanse na poprawienie swojego miejsca ma za to Paweł Urbański i nieco mniejsze Wojciech Tajner, Rafał Śliż i Tomasz Pochwała. Nie można liczyć natomiast na Kamila Stocha, który raczej będzie występował w Pucharze Świata i tam zwiększał swój ranking.

Miejmy nadzieję, że sztab weźmie wreszcie pod uwagę rankingi CRL i WRL przy ustalaniu składów na konkursy. Większy limit startowy to możliwość zdobywania większego doświadczenia przez większą liczbę naszych młodszych skoczków, co z pewnością zaprocentuje w kolejnych sezonach. Od lat mają tak Austriacy, Finowie czy Niemcy...

Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« październik 2005 - wszystkie artykuły
Komentarze
marmi
@Squeal: dotarło :)
Dzięki za wyjaśnienie, teraz wszystko jest jasne. Szkoda tylko, że zabrakło tych istotnych informacji w artykule...
(03.11.2005, 14:40)
fan skoków
@andbal
Dzięki
@ja
Z obecnych naszych skoczków, rzeczywiście nikt nie był w ścisłej czołówce (nie licząc pojedynczych przypadków) w PŚ- no bo w LGP było. Ale myślę że mamy skoczków których stać nawet na drugą dziesiątkę konkursów PŚ i mają do czego wracać.
pozdrowienia
(02.11.2005, 15:03)
daf
Jesli juz mozemy sie ta ten moment do kogos porownywac to raczej do Japonczykow (6 zawodnikow, ale poza Ito wszyscy raczej poza pierwsza "15")
(02.11.2005, 10:40)
Ushuaia
@ja. Popieram.
(31.10.2005, 20:49)
ja
@v,mnbd
Nie jesteśmy lepsi od Słowenii. Od Słowenii lepszy jest tylko Małysz. A porównaj takiego Jerneja Damjana z takim Mateją, albo innym Bachledą. Słoweńcy mają dwóch zawodników w czołówce światowej, my mamy jednego. Poza tym, wśród Słoweńców, to jeszcze Peterka od czasu do czasu jakoś tam skoczy, zawsze może wrócić do formy, u nas nie ma takiego potencjału. Nawet nie ma kto u nas WRACAĆ DO FORMY (pomijając Małysza oczywiście), bo nie można wrócić do miejsca, w którym się nigdy nie było :DDDDD
(31.10.2005, 19:56)
ADOLF
Z JAKIEJ PAKI SLOWENIA MOZE WYSTAWIC 6-SCIU SKOCZKOW PO ZA MALYMI WYJATKAMI 2-CH DOBRYCH A RESZTA SLABA JAK BARSZCZ.BENKOVIC NAJWIEKSZY FUKSIARZ MISTRZOSTW SWIATA I TEN DAMJAN JEDYNIE ONI COS TAM SKAKALI A RESZTA SLABO
(31.10.2005, 11:26)
v,mnbd
Ja myślę,że powinno być więcej polskich skoczków. Chyba lepsi jesteśmy od Słowenii, i dlaczego tak mało jest Szwajcarów?
(31.10.2005, 10:56)
andbal
@red
Artukuł ten co przytaczasz został napisany przed zmianą przepisów. Po zmianie przepisów FIS opublikował limity na LGP 2005 i wynosiły:
1. Finladia - 8
2. Austria - 8
3. Niemcy - 6
4. Norwegia - 6
5. Japonia - 6
6. Słowenia - 6
7. Czechy - 4
8. Polska - 4
9. Szwajcaria - 4
10. Rosja - 3
pozostałe kraje -2.
(30.10.2005, 20:43)
red
@andbal: zobacz sobie kwoty na LGP: http://skokinarciarskie.pl/new sy/pokaznews.php?news=2879
(30.10.2005, 18:59)
Henio
@Ushu
Masz rację w drużynówce najlepsi bylo Kot i Klimek.
Kubacki natomiast błysnął bodaj w konkursie z seniorami .Konkurs indywidualny został odwołany.
(30.10.2005, 10:41)
Squeal
@marmi:
[limit 8 skoczków] Artykuł jest poprawny, limit dalej wynosi ośmiu skoczków. Tyle że z tego tylko 6 dostaje się z miejsc na liście WRL, dodatkowe miejsca mogą być przyznane tylko za "bonusy". Tak więc, gdyby jakiś kraj miał lidera PŚ, liderował w PN i miał dwóch skoczków na pierwszych dwóch miejscach okresu CoC, i tak mógłby wystawić tylko 8 skoczków. Dotarło? ;)
[trwanie limitów] Limity oblicza się na nowo na początku każdego periodu. To chyba oczywiste. Liderzy PŚ i PN liczą się tym razem z klasyfikacji poprzedniego sezonu, bo FiS zdecydował się nie włączać do obliczeń okresu Grand Prix jako mało reprezentatywnego. Po pierwszym okresie zimowym do obliczania limitów użyci będą już _aktualni_ liderzy klasyfikacji PŚ i PN (klasyfikacji generalnej, nie za jeden period, chociaż w przypadku III periodu to to samo ;)
[10 skoczków z kwoty narodowej] To jest oczywiście głupi błąd w artykule, jest tak, jak piszesz.
(30.10.2005, 09:46)
marmi
Do autora: ja tu widzę jeszcze inne zasadnicze błędy:
"Maksymalnie kraj może wystawić 8 skoczków."; "W tej chwili nie ma państwa, które mogłoby wystawić 8 skoczków."
Pierwsze zdanie błędne, bo limit został zmniejszony właśnie w tym roku z 8 do 6, co było już przedmiotem polemik/kontrowersji. Jeśli byłaby to prawda to czemu Norwegia ma limit 6 skoro ma 8 skoczków (tudzież Niemcy 7 skoczków)?? Drugie zdanie: nie tylko w tej chwili, w ogóle jest mała szansa na to - żeby jakiś kraj mógł wystawić 8 skoczków to musiałby mieć min. 6 w 55WRL + lidera PŚ i PN. Stąd Austria i Finlandia mają limit 7 właśnie za liderów. Nie wiem tylko czy dwójka z COC umożliwia dodatkowe zwiększenie limitów ponad 6 ale chyba nie, wówczas teoretycznie jakiś kraj mógłby mieć 10 skoczków!
Nie znalazłem też wyjasnienia kwestii za jaki okres liczą się dodatkowe limity w kolejnych periodach i na jak długo. Na przykład teraz z COC ma Polska i USA - czy to jest ważne tylko na 2. period? Natomiast liderzy liczą się z klasyfikacji poprzedniego sezonu. Zachodzi więc pytanie czy liczy się to tylko na 2. period i wtedy po nim mogą przypaść dodatkowe limity za liderów (jeśli się zmienią) innym krajom, czy też liczy się to na cały sezon 05/06?
Aha, jeszcze do kwoty narodowej - wg mojej wiedzy obecnie nikt nie może wystawić 10 dodatkowych skoczków. Tu zasada jest prosta: generalnie wszyscy mogą wystawić 6 z wyjątkiem krajów posiadających lidera PS lub PN - te mogą 7, ewentualnie jeśli kraj ma obu liderów to może 8 (czyli razem 16 w kwalifikacjach).
(30.10.2005, 00:17)
andbal
Sprawdziłem limity na ostatni (VI) period zimy i wynosił odpowiednio:
Finlandia 7
Japonia 5
(29.10.2005, 19:56)
andbal
@fan skoków
Trudno powiedzieć do którego periodu autor porównuje. Bo do lata raczej nie. W LGP czyli I periodzie Finowie mieli limt 8 a Japonia 6. Mogę sprawdzić jeszczy 6 period ale chyba autor coś pokręcił. Powodzenia
(29.10.2005, 19:17)
Ushuaia
@Henio. To Maciek KOT był najlepszy w Czechach. Raz z juniorami a raz z całą kadrą (z wyjątkiem Jandy).
(29.10.2005, 10:12)
Henio
@Ushu
Klimek słabo wypadł w Fis-cup to prawda ,ale na Mistrzostwach Czech razem z Kubackim byli najlepsi (wygrali z całą kadrą Czaech i Polski z Kowalem,Toczkiem i Ł.Rutkiem na czele.
Pozdrawiam.
(29.10.2005, 09:55)
Ushuaia
Przyłączam się do apelu Apoloniusza.
Coś ktoś pisał,że na start na Średniej Krokwi trzeba mieć 12 lat.
Wiem ,że Vladena Pustkowa (13 lat) skacze na turniejach CoC kobiet.
Klimek startował w FIS CUPie i pokazał,że to jeszcze nie jego kategoria. Raz skoczył słabo ( w porównaniu z resztą-a skakało wielu 14-16 latków) a drugi raz został zdyskwalifikowany.
(29.10.2005, 09:43)
Apoloniusz
Limit wieku?
Droga redakcjo czy można ustalić czy w ogóle a jeśli tak to jaka jest granica wieku dopuszczająca start zawodnika w PŚ i CoC?
MMM-K twierdzi ,że 16 lat ale z wyjątkami na konkursy drużynowe?
Ja bym sądził, że raczej 14 lat w PŚ a w PK chyba jeszcze mniej?
A konkretnie to już chciałbym wiedzieć czy i kiedy KLimek Murańka może wystartować w PK a także w MŚJ.
(29.10.2005, 09:21)
Squeal
@mmm_kraków: Od tego sezonu, razem z resztą zmian.
Nie wiem, jak "oficjalne publikacje" na portalach, ale ja o tym w komentarzach już parę razy pisałem. Ale mnie nikt nie czyta. I później się dziwić, że nikt nic nie wie... ;)

@Prymka: Każdy kraj może wystawić 2 zawodników (O ile posiada skoczków z punktami w CoC, punkty w PŚ nie są tu konieczne). Kraje podane w artykule natomiast to te, które mają tzw. "bazową" kwotę startową (dwa miejsca, ale zwrot pieniędzy za jednego skoczka) - tę faktycznie dostaje się za punkty w PŚ.
(29.10.2005, 00:39)
fan skoków
Rzeczywiście to jest bez sensu z tymi krajami które jeszcze nie punktowały, też to zauważyłem. Nie wiedziałem że Finowie w LGP mieli tylko limit 6 skoczków. Szkoda że J.Hautamaeki wypadł z 55 WRL. Mam nadzieję że trenerzy zrobią tym razem wszystko żeby limit powiększyć.
pozdrowienia
(29.10.2005, 00:22)
Prymka
Z Powyższego artykułu wynika,że Chińczycy nie mogą wystawić dwóch zawodników.A że zdobywali punkty w COC to ja wiem.,podobnie jak Bułgar
(28.10.2005, 22:43)
Ushuaia
Ale chyba jest taki przepis,że jak ktoś zapunktuje w PK, to ma prawo startu w PŚ. A oni maja takich skoczków. Mogą ich wysłać do Japonii (elita skakać nie będzie). Zapunktują na 100% (jak Bułgar w USA na CoC). :)))
Przecież FIS po to zmienił przepisy , by wiele państw mogło startować.
(28.10.2005, 22:34)
Prymka
@Ushuaia. Chińczycy w PŚ i LGP punktów nie zdobyli jeszcze nigdy.
(28.10.2005, 22:18)
adam
nie kumam
(28.10.2005, 21:17)
Ushuaia
@Prymka. Napisali,że KAŻDY kraj może wystawić 2 zawodników , o ile zdobył wcześniej chociaż 1 punkt. A chińczycy chyba maja jakieś punkty (punktują w Japonii)
(28.10.2005, 18:56)
Ushuaia
@dex. To jest nagroda za zdobycie I miejsca w punktacji letniego CoC. Chyba jest to miejsce imienne. Tylko na I period PŚ. Jeżeli nie utrzyma się w 55 rankingu, to w II periodzie będą 4 miejsca dla Polski.
(28.10.2005, 18:40)
dex
Co to znaczy to przy Bahcledzie marcinie CRL
?
(28.10.2005, 18:23)
Prymka
A pozostałe kraje nie mogą wystawić zawodników ? Choćby Chińczycy. Nie zdobyli punktów PŚ w ubiegłym sezonie. A więc nie mają prawa startu? Jeżeli nie mają prawa startu to nie zdobędą punktów też i w tym sezonie itd.. A więc nie wystartują nigdy? Jak to jest?
(28.10.2005, 18:05)
andbal
@Stawy
Mam prośbę. CZy można zrobić aby po kliknięciu w zakładkę "Rankingi WRL i CRL" pojawiał się aktualny ranking WRL czyli po pierwszym periodzie. Dodatkowo można zrobić odstęp zgodnie z nowymi przepisami czyli nie po 50 tym lecz po 55 tym. Jeśli chodzi o limity CRLto faktycznie Henio ma rację i do tych rozważań trzeba brać ranking po II a nie I periodzie. No koniec pytanie z artkułu: W jakim przypadku można dostać "kwotę krajową" 9 lub 10 bo w zakresie od 6 do 8 to rozumiem. Jeśli gospodarz ma limit 6 i mniej to "kwota krajowa" jest 6 (Zakopane latem) jeśli 7 to 7 i 8 to 8. Pozdrowienia i dzięki za WRL jak się da zrobić.
(28.10.2005, 16:38)
mmm_krakow
@pan ktory zawsze zapomina sie podpisac
Wyskakujesz z wyjątkami :D A limity wiekowe były od zawsze :D
Na tej samej zasadzie to działa, dla której Klimek nie może skakac z juniorami ;) Nikt nie puszcza dzieci na zbyt wielkie skocznie w poważnych zawodach.
Zauważ, że zawsze dotyczy to sytuacji, w której skoczek ma prawie 16 lat [15 i kilka miesięcy] :P
Natomiast wspomniany Baxter debiutował w konkursie, gdzie była tez drużynówka, więc chyba dlatego został dopuszczony :) W innych konkursach go nie było.
(28.10.2005, 15:20)
pan ktory zawsze zapomina sie podpisac
mmm_krakow: Nie prawda! Benkovic zadebiutowal w Pucharze Swiata w grudniu 2001 r. Mial wtedy 15 lat i kilka miesiecy . Podobnie bylo z Baxterem ( rocznik 89 ktory mimo ze w 2004 r tez konczyl dopiero 15 lat zostal dopuszczony do kwalifikacji w Willingen wiec skad Ci sie wzial przepis o tym ze skoczek zeby wystarowac w PS musi miec rocznikowo 16 lat...
(28.10.2005, 14:55)
mmm_krakow
@Henio
Ale zawsze zaczynali skakać w PŚ dopiero w roku, w którym ukończyli [lub ukończą] 16 lat :P Ten przepis na pewno sie nie zmienił - a najwyżej Austriaki moga miec pretensje, że Innauer-junior jest rocznik 1990, a nie 1989 :)))))))))
@Squeal
Kiedy w takim razie skasowali liste imienną? Bo jak do tej pory to nikt tego nie podawał :D
(28.10.2005, 14:45)
Squeal
@mmm_kraków: Zwrot kosztów był według listy imiennej (z możliwością wymiany 1 zawodnika na innego) dopóki w ogóle była lista imienna. W tej chwili takowej po prostu już się nie oblicza.

PS: A niejednokrotnie miernota w CoC wyskakuje na świetnego skoczka w PŚ (patrz Matura w tym GP). Wahania formy, tyle.
(28.10.2005, 14:20)
Jasiek
@mmm_krakow i inni
Co do skakania w I lidze (PŚ), czemu są takie ,,ograniczenia wiekowe"??
(28.10.2005, 13:39)
snow
@Stawy

To nie ja jestem narcystcznym redaktorem portalu :) Moze i cale szczescie, bo moze bylbym jeszcze wiekszym bufonem :)))
Napisalem tylko i wylacznie o bledach merytorycznych, nie czepiam sie literowek tudziez przeinaczen, skad zatem cala agresja?

Daj sobie na luz i zajmij sie bierkami lub warcabami pod woda wyjdzie z porzytkiem do wielu, a tak niepotrzebnie sie "gotujesz".
(28.10.2005, 13:21)
Henio
@mmm-k
W wieku 16 lat to już co najmmniej 5-ciu skoczków poczynając od Collinsa kończąc na Morgim wygrywało konkursy PŚ.
Sądzę, że 15-letni skoczkowie mają prawo skakać nawet na dużych obiektach, w Pk jest to nawet regułą w każdym konkursie..
(28.10.2005, 13:14)
Stawy
@snow: Fakt, zapomniałem, że niektórym należy łopatologicznie wyjaśniać to co napisane. Rozumiem, że Towj krytyka jest wynikiem własnych niespełnionych ambicji i wszystko co napisze Ci się nie spodoba... Pozdrawiam!
(28.10.2005, 13:10)
mmm_krakow
@Hanio
Innauer-junior prawo startu w PŚ może dostać dopiero 1 stycznia 2006 - bo zacznie sie rok w którym skończy 16 lat. Wczesniej jest to niemożliwe, choćby wygrał i cały period COC ;P
Natomiast bracia Fettner - jakoś Manuel w LGP za wiele nie pokazał. :P
Ty zawsze zapominasz o różnicy klas między COC i PŚ - niejednokrotnie nawet i lider COC ma kłopot z wlezieniem do finałowej 30.
(28.10.2005, 12:59)
Henio
@mmm-k
poza Kochem jest jeszcze kilku niezłych z młodym Inauerem braćmi Fettnerami na czele
(28.10.2005, 12:53)
snow
@Apoloniusz

Czepiam sie, bo nie lubie jak ktos robi ze mnie wala lub stara sie udowodnic, ze jestem niepelnosprawny umyslowo. Blad merytoryczny pozostanie bledem i na nic dopisywanie ideologii do ewidentnej wpadki. :)
(28.10.2005, 12:40)
snow
"Nie można liczyć natomiast na Kamila Stocha, który raczej będzie występował w Pucharze Świata i tam zwiększał swój ranking."

Kolejne "przejezyczenie" :) niby dlaczego nie mozna liczyc?!
W przypadku marnej formy trenerzy nie powinni sie zastnawiac i "zeslac" delikwenta do nizszej ligi (nikomu tego nie zycze!!! :)
Swoja droga mogliby sie nasi skoleniowcy pobawic w taktykow i na ten przyklad zagrac Stochem w PK a nuz udaloby sie zwiekszyc limit. Gra jest warta swieczki gdyz pozycja Stocha w WRL jest mocna i raczej niema szans na to, zeby wypadl z 55 WRL przed TCS. Gorzej jest z miejscami Mateji i Dlugopolskiego, wymienieni zawodnicy naprawde musza sie napracowac, zeby pozostac w doborowym gronie.
Za "zagranie Stochem" przemawiaja tez przepisy FIS - majac dwoch zwodnikow w 55 WRL limit wynosi 4(2 z WRL plus limit podstawowy), przy 3 jest taki sam (3 z WRL plus 1). Obecnosc 4 zawodnikow w WRL pozbawia limitu podstawowego. Przypomniec wypada, ze maksymalnie (od tego sezonu) federacja moze zglosic maksymalnie 6 skoczkow do treningow - nie liczac bonusow z tytulu lidera PS oraz lidera PN.
(28.10.2005, 12:33)
Apoloniusz
@snow
Czepiasz się niesłusznie.
Może nie zrozumiałeś co Stawy słusznie podreślił
Rozszerzono na liście WRL o 5 bazę i aby nie zwiększać liczby uprawnionych do startu w konkursach PŚ zmnieszono o 3 liczbę awansujących z II ligi(PK) do PŚ.W sumie bilans i tak jest na +2.
Ta zmiana była moim zdaniem uzasadnina albowiem nawet zwycięzcy ,Liderzy CoC często mają problemy z wejściem do 50-tki w konkursach PŚ( mam nadzieję, że Bachleda nie potwierdzi tej reguły w br).Poziom konkursów PK nie tylko w USA i Japonii to różnicz II klas w stosunku do PŚ.
(28.10.2005, 12:24)
snow
"Główną zmianą jest uwzględnienie 55 czołowych zawodników z listy WRL, a nie jak dotychczas 50-ciu. Ucierpiała na tym klasyfikacja CRL, w której najlepszych dwóch zawodników ostatniego periodu awansuje do najwyższej klasy rozgrywrek, a nie pięciu, jak w zeszłych sezonach."

Niestety :) CRL nie ucierpila, bo nie mogla ucierpiec, co wiecej nigdy CRL nie byla brana pod uwage w limitach WRL!
Od dawien dawna awans do PS zdobywali zawodnicy najlepsi w poprzednim periodzie.

Rozumiem, ze Naczelny SNC chcial przyblizyc zmiany regulaminowe ale to poprostu go przeroslo :)
(28.10.2005, 12:14)
mmm_krakow
@Stawy :)
Oprócz pkt PŚ czy COC jeszcze trza miec formę na skakanie w PŚ :D Poza Kochem praktycznie nikogo nie widze, oprócz piątki, która zostaje z listy imiennej :D

A nie jest czasem tak, że owszem w tym przypadku limit zawodników rzeczywiście wynosi 7, natomiast zwrot kosztów jest wg listy imiennej [czli w tym wypadku dla 6 - jak napisałam w 1 poście]. Czyli jak pojedzie ktoś inny, to owszem - ma prawo startu, ale nie ma zwrotu kosztów.
Bo swego czasu któryś "ekspert" wygłaszał takową mądrość do mikrofonu...
(28.10.2005, 12:08)
Henio
@Stawy
Słusznie tym razem błąd szybkiej MMM-k zdementowałeś.
Ale a tekście są jednak małe dezinformacje:
1.Urbański z 190pkt jest aktualnie na 47m-cu CRL,
2.Kamil powinien w jednym choć PK skakać,
szczególnie, że na razie formą nie błyszczy,a do 50-tki CRL brakuje mu tylko 14 pkt(ze 175pkt zajmuje 55 miejsce).
3.Szanse pozostałej trójki : W.Tajner 72m i 109 pt,
R.Śliż 76m 98 pkt i T.Pochwała(wyrażny wzrost formy) 84m i 85pkt na wejście do 50-tki CRL są naprawdę duże (pod warunkiem ,że przez cały okres będzie skakać cała trójka).
Natomiast sugestję aby decyzje personalne o starcie w PK uwzględniały także , a może przede wszystkim aktualną sytuację na liście CRL w 100% popieram.( tylko czy ją poprze Ojciec Dyrektor?)
Pozdrawiam.
PS. Trochę mi przykro, że II dziesiątka z MP nie dostała żadnych punktów do rankingu n/Skoczków.
(28.10.2005, 11:53)
daf
No i Slowenia z Petera Zonty tez raczej dlugo nie skorzysta...
(28.10.2005, 11:36)
Stawy
@mmm: imiennie tak, ale zauważ że kwota dotyczy kraju, więc mogą wystawić sobie np Thurnbichlera, Szneidera, Kaisera czy któregokolwiek innego spełniającego warunki (punkty PS, CoC)
(28.10.2005, 11:13)
mmm_krakow
Z Austriaków, to z wymienionych przez Redakcję niestety tylko 5, bo Goldi i Liegl zakończyli karierę [choć nadal są w 55 WRL] :)
Plus jeden skoczek dodatkowo - za Puchar Narodów :)
Tak więc w pierwszym periodzie zimowym Austria ma ... 6 skoczków - hihihihihihihi :))))))))
(28.10.2005, 10:33)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Kwoty startowe na I period zimy
Kwoty startowe na I period zimy

Kwoty startowe na I period zimy

Kalendarium
Sabirżan Muminow
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich