Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Nie znamy jeszcze pełnych składów na kolejne konkursy Pucharu Świata w Sapporo. Można jednak już powiedzieć, że nie zobaczymy tam większości czołowych skoczków. Zawody w Japonii "odpuszczą" lider Pucharu Świata - Janne Ahonen i jego kolega - Matti Hautamaeki. W takim przypadku pojedzie tylko czterech zawodników: Jussi Hautamaeki, Risto Jussilainen, Akseli Kokkonen i Kimmo Yliriesto. Do Kraju Kwitnącej Wiśni nie pojedzie żaden z Polaków. Także Norwegowie polecą w okrojonym składzie. Szanse na odrobienie straty do Adama będzie miał Roar Ljoekelsoey, któremu towarzyszyć będą: Morten Solem, Lars Bystoel i Henning Stensrud.

Konkursów za oceanem nie odpuszczają dwaj najwyżej sklasyfikowani w PŚ Austriacy: Thomas Morgenstern i Martin Hoellwart. Ze startu zrezygnowali natomiast inni kadrowicze: Andreas Widhoelzl, Wolfgang Loitzl oraz Andreas Goldberger.

Niemcy wystawią jedynie Ferdinanda Badera i Christiana Brudera, skaczącego ostatnio z powodzeniem w konkursach CoC. Georg Spaeth i Michael Uhrmann wykorzystają ten czas na treningi.

Jakub Janda także zostaje w domu. Do piątku ma wolne, w sobotę wyjeżdża z Vasją Bajcem do Ramsau na treningi, później przenosi się do Niemiec, gdzie będzie trenował do czwartku. Już w przyszły piątek będzie skakał na nowej skoczni w Pragelato (Włochy).

Kto zatem ma największe szanse w Sapporo? Konkursu nie odpuszczą gospodarze, którzy pojawią się w najliczniejszym składzie. Wśród nich zobaczymy m.in.: Daiki Ito, Hideharu Miyahirę, Kazuyoshi Funakiego, Takanobu Okabe, Akirę Higashi oraz Tsuyoshi Ichinohe. Nie potwierdzono jeszcze startu kontuzjowanego Noriakiego Kasai.

Zawodnicy z czołowej 15-ki PŚ jadący do Sapporo:
4. Martin Hoellwarth (Austria)
5. Roar Ljoekelsoey (Norwegia)
6. Thomas Morgenstern (Austria)
11.Daiki Ito (Japonia)
12.Lars Bystoel (Norwegia)
13.Jernej Damjan (Słowenia) - brak danych
14.Noriaki Kasai (Japonia) - kontuzja?
15.Risto Jussilainen (Finlandia)
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« luty 2005 - wszystkie artykuły
Komentarze
slomps
Małysza mogą dogonić Roar Ljoekelsoey i Martin Hoellwarth :( . Mogli by też nie pojechać !!!
(04.02.2005, 11:24)
Piotr
@sebastian błaszczyk
Osobiście bardzo lubie Schmitta ale atpie by był w staniw wygrać na MŚ.Wątpliwe jest czy nawet tam pojedzie,a o zwycięstwie może sobie chyba raczej pomarzyć.Może czołowa 15.
(03.02.2005, 19:24)
sebastian błaszczyk
schmitt wygra zawody w obersdorfie
(03.02.2005, 17:39)
Chiquita
Jeśli nie pojadą Małysz, Ahonen i Hautameki, to nie warto budzić się o 2 w nocy, żeby oglądać ten konkurs. Dla mnie w tej sytuacji oczywiste jest że walka o najwyższe miejsce na pudle rozegra się między trzema zawodnikami: Thomas Morgenstern z Austrii, Roar Ljokesoey z Norwegii i Daiki Ito z Japonii. Przy czym ten ostatni ma najmniejsze szanse na zwycięstwo. Zagrożenie może też stanowić Hoellwarth, a nawet dogonić Małysza w klasyfikacji generalnej. Ale musiałby zdobyć conajmniej 58 punktów, czyli zająć gdzieś czwarte miejce. A to chyba niemożliwe.
(03.02.2005, 11:26)
Bartt
@snow
ale przed MŚ są jeszcze konkursy w Pragelato i nie wiadomo, czy już tam Małysz nie odrobi straty do Hoellwartha i Ljoekelsoeya, a przynajmniej do jednego z nich... I nie będzie skakał w Oberstdorfie z numerem 47...
(03.02.2005, 00:50)
dżaberlong
szkoda że małysz nie jedzie bo teraz bedzie miał jazdy jak go wyprzedzą ljoekelsoey i hoellwarth ahonen nie ma sie co martwić bo nikt go nie dogoni ale małysz go już totalnie pojebało miał szanse dodać sobie troche punktów a tu huj nie jedzie niech robi co chce.
(02.02.2005, 20:12)
andbal
To już dzisiaj chyba nikt nie poda ciekawych wiadomości kto będzie jeszcze startował w Japonii.
(02.02.2005, 20:07)
Piotr
@snow
Sam się obudż!Ja nie pisałem że Małysz jeżdzi bez sprzętu!Chodziło mi o to po co "inni" polscy skoczkowie mają się męczyć z podróżą do Sapporo ryzykować ze sprzętem(może zaginąć)jak i tak nie umieą skakać!!!Idż spać snow już po dobranocce!!He he he
(02.02.2005, 19:47)
snow
@Braveheart
I dobrze, że jadą. Jak Adam spadnie na czwarte miejsce to zacznie się czad.
W Predazzo skakłał z nr 47 (bo był w geralce PŚ 4), w Zakopcu w sobotę też miał nr 47. Dla ułatwienia dodaj sobie 4+7=11
Wniosek? Dwa złota z Oberstdorfu!! :)
(02.02.2005, 19:12)
snow
@Piotr
Sugerujesz, że Małysz jeździ na zawody bez sprzętu?
To na czyim sprzęcie skacze? Obudź się chłopie!
(02.02.2005, 19:09)
Piotr
Przecież ci słabeusze(śliż,Tajnerowie)j uż startowali w PŚ w Zakopcu i co ostatnie miejsca.W poprzednich sezonach też skakali i nie było rezultatów.Nie warto marnować czasu!
(02.02.2005, 19:05)
Braveheart
Szkoda, że Hoelwarth i Ljokelsoey jadą...
Przegonią Małysza.
Ale mam nadzieję, że potem Małysz przegoni ich :)
(02.02.2005, 18:36)
jozek-sibek
Myślę że do Japoni powinni jechać nasi,tak jak n.p.słabsi Niemcy jadą.Obsada będzie słabsza i była by jakaś szansa na zdobycie punktów PŚ.Mamy paru zawodników którzy nie mają gdzie startować w stawce międzynarodowej.Mam na myśli :SLIŻ,W.TAJNER,SKUPIEŃ,HULA, T.TAJNER. Była jedyna szansa bo więcej w tym roku nie wystartują w PŚ. A na kontynent mógłby pojechać jeden z wyżej wymienionych plus SOBCZYK,WANTULOK 8 w MP-nigdzie nie sprawdzany,tak samo jak 12 MACIUSIAK.
(02.02.2005, 18:25)
Piotr
snow
Mylisz się.Np.taki Długopolski musi zabrać cały sprzęt,narty itd. a jak coś się stanie kto za to zapłaci bo chyba nie PZN.Tu nie chodzi tylko o koszty podróży.Dzięki za komentarz!
(02.02.2005, 17:50)
snow
@Piotr
Jesteś w błędzie, PZN otrzymałby zwrot poniesionych kosztów za pobyt całej drużyny. 4 zawodników plus dwóch trenerów.
(02.02.2005, 17:33)
Piotr
Dobrze że nasi nie jadą do Japoni.Po co wydawać kase na zawodników którzy nie umieją skakać.Umieją jedynie Małysz,Mateja i Rutkowski.Talent ma także Wojtek Skupień ale go zmarnował.Co o tym myślicie?
(02.02.2005, 17:31)
Damian
Gratuluje tego oceanu! Pozdrawiam!
(02.02.2005, 16:08)
spiderman
Na COC powinni jechać Śliż, Skupień, Sobczyk i może Tomisław Tajner, który ostatnio zdobył punkty COC.
(02.02.2005, 14:46)
Apoloniusz
Czy tak trudno ustalić kto z naszych jedzie na CoC do Braunlage?
Sobczyk,Śliż ,Wantulok ew.Skupień i Maciusiak relatywnie dobrym występem na MP zasłużyli na start w PK.
(02.02.2005, 14:31)
mmm_krakow
@andbal
Chyba dlatego że najlepiej się prezentuje z całej ekipy francuskiej.
Inne ekipy zazwyczaj wysyłają najlepszych w danej chwili, w przeciwieństwe do nas, gdzie niektórzy "wycieczki" mają zagwarantowane. :D
(02.02.2005, 14:19)
spiderman
W Sapporo będzie około 45-50 skoczków.
(02.02.2005, 14:05)
Human
Adam Małysz powinien poćwiczyc w Pragelatto. Tak jak 2 lata temu, kiedy odpuścił Wilingen
(02.02.2005, 13:47)
Jasiek
Moim zdaniem dobrze, ze Malysz nie pojedzie do Sapporo.Musi przygotowywac sie do Mistrzostw Swiata w Oberstdorfie.RudOlf sie myli.Najpierw ci tlumaczylem,a teraz klepiesz glupoty jak potluczony.Zkat Meksyki?Z Chinami to sie zgadzam,ale zkat Filipiny?Nie rozumiem tych ludzi.Najpierw im trzeka tlumaczyc,apotem klepia.Ludzie to gupki!
(02.02.2005, 13:42)
andbal
@mmm_krakow
Co Ty z tym Dessumem. Dlaczego Dessum ? Z czego to wynika ? Ja rozumiem że zwrot kosztów jednego to jednego. Może być nawet i Lazzaroni.
(02.02.2005, 13:29)
Zossia
Czemu kadra B nie jedzie?
(02.02.2005, 13:07)
mmm_krakow
@Squeal
I chyba właśnie dlatego byłby to tylko Dessum :)
Może ktoś zna francuski, żeby sprawdzić, czy Żabojady w ogóle jadą?
(02.02.2005, 12:54)
andbal
Dzięki Squeal. Czy wiadomości o 4 -ech Słoweńcach są potwierdzone bo nigdzie nie mogę znależć.
(02.02.2005, 12:37)
Squeal
@andbal: Oczywiście masz rację, zainteresowanych odsyłam na stronę FIS (Albo do ARCHIWUM TEGO SERWISU). Francja może wystawić dwóch skoczków, przy czym za jednego dostają zwrot kosztów.
(02.02.2005, 12:22)
andbal
@Dexter
Będę z Tobą polemizował. Teraz obowiązują limity po IV periodzie zakończonym. Od Zakopanego jest V -ty period i tam są aktuane nie obowiązujące miejsca. Ja patrzyłem na miejsaca Francuzów po IV periodzie. Może nie mam racji, ale nie to ktoś rozsądzi.
(02.02.2005, 12:09)
andbal
@mmm_krakow
O ósmym zawodniku oczywiście czytałem, tylko zacytowałem inny portal który pisze o siedmiu. Jeśli chodzi o reprezentację Francji to limit ma 2 tak jak Słowacja a to że skakał tylko Dessum to nie ma znaczenia. Może skakać dowolnych dwóch. Tak samo może skakać ze Słowacji dwóch a skacze tylko Mesik.
(02.02.2005, 12:04)
Dexter
@andbal
Nie patrzysz na to na co powinienes. Na stronie tutaj jest limit "do przodu" czyli nie uzwglednia punktów za ostatni period który sie liczy. Kliknij sobie na przycisk "Poprzedni period" i zobaczysz ze Nicolas jest w 50 WRL, bo zdobyl w ostatnim (tzn. jeszcze w sezonie 2003/04) sporo cennych punktów. Ale istotnie jak w tym periodzie nie zdobedzie tylu, to z niego wypadnie. Pozdrawiam
(02.02.2005, 12:01)
mmm_krakow
@andball
Zajrzyj na skispringen lub sportsplanet :)
Co do Francuzów - w Zakopcu był tylko Dessum :)
(02.02.2005, 11:46)
andbal
@DeXter
Dessum nie jest w 50 -tce WRL. Chyba 62 -gi.
(02.02.2005, 11:32)
andbal
@mmm_krakow
Francja ma limit 2.
(02.02.2005, 11:29)
Dexter
@mmm_krakow
Tak tylko Dessum jest w 50 WRL, ale jak kazda reprezentacja Francja ma prawo wystawienia 2 zawodników (kwota podstawowa) tak wiec w sumie moze jechac trójka. Ale nie wiem czy jada. Jak ktos zna francuski niech poszuka prosze.
(02.02.2005, 11:28)
rud0lf
Ja wiem ze pojadą Chinczycy Koreanczycy podobno pojawi sie też reprezentant Filipin i Meksyku.Będa więc to egzotyczne zawody
(02.02.2005, 11:17)
mmm_krakow
@Dexter
Ale zgodnie z limitem wg WRL, to byłby chyba tylko Dessum solo ;)
(02.02.2005, 11:11)
mariolka
ach ten Jernej.... :D
(02.02.2005, 11:07)
Dexter
Z tego wynika, ze kwalifikacje nie beda moze nawet potrzebne. Zalezy jeszcze czy przyjada Francuzi. Ale tego juz nie moge znalezc, nie znam francuskiego :D
(02.02.2005, 10:28)
Dexter
Do tego pewnie beda jacys Koreanczycy i Kazachowie, wnioskujac z tego, ze nie byli w Zakopanem. Co do wystepu Chinczyków to nie bylbym pewien, bo ostatnio siedzieli w Europie.
(02.02.2005, 10:19)
mmm_krakow
Korea i Chiny? Wie ktoś czy będą?
(02.02.2005, 10:17)
Dexter
Pisze wszystko co wiem: 8 Austriaków, 4 Norwegów, 12 Japonczyków, 4 Slowenców, 2 Niemców, 4 Finów, 3 Rosjan, 2 Czechów, 2 Amerykanów, a ponadto 0 Polaków i 0 Szwajcarów.
(02.02.2005, 10:16)
mmm_krakow
Czesi - Mazoch lub Matura i na pewno Hajek
(02.02.2005, 10:13)
mmm_krakow
Ma być 8 Austriaków:
Morgi, Hoellwarth, Kofler, Koch, Liegl, Schwarzenberger, Schneider i prawdopodobnie Muller
(02.02.2005, 10:12)
andbal
@Dexter
Proponuję zrobić zestawienie na podstawie znanych wiadomości z różnych serwisów ilu to zawodników może wystartować na PŚ w Japonii.
Zgodziliśmy się co do 12 z Japonii.
Wszędzie piszą o 2 zawodnikach z Niemiec i 4 z Norwegii.
Znalazłem inf że ma być 4 z Finlandii.
Co do reprezentacji Austrii to czytałm i 7 i 8.
Podobno pojadą też dwaj Czesi i dwaj Amerykanie.
Jak coś wiecie więcej to piszcie.
(02.02.2005, 09:50)
statystyk
Można potwierdzić nasz skład na PK w Braunlage?
(02.02.2005, 09:18)
Majorek
Ja bym wolał aby chociaż kadra B pojechała, bo na MŚ nie będzie startowała więc im by się przydało :/
(02.02.2005, 08:24)
Dexter
@andbal
Dobrze rozumiesz :) Japończycy mogą u siebie wystawić aż 12 zawodników.
(02.02.2005, 08:06)
andbal
@autor
Mam pytanie czy dobrze rozumiem regulamin i Japonia będzie mogła wystawić 12 zawodników - 6 limit i 6 grupa krajowa.
(02.02.2005, 07:55)
andbal
@m.
O jakie cenne punkty Ci chodzi. Te kilka w PŚ ewentualnie nic nie dają. Lepiej niech startują w PK i wprowadzą do 50 -tki CRL jeszcze dwóch zawodników tak, żeby na ostatni period moglibyśmy wystawić 6 -ciu zawodników. Bez zaplecza skaczącego w PK nie ma co marzyć o sukcesach w PŚ.
(02.02.2005, 07:40)
i
a moze pogoda splata figla i konkursow nie bedzie :D szkoda, bo Adam moze spasc o 3 pozycje w generalce PS
(02.02.2005, 07:38)
m.
A można było wysłać skład z COC-u. Chłopaki zdobyliby pierwsze cenne punkty...
(02.02.2005, 01:12)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
7 wspaniałych nieobecnych w Sapporo
7 wspaniałych nieobecnych w Sapporo

7 wspaniałych nieobecnych w Sapporo

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich