Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

W Zagórzu na dzisiejszych mistrzostwach Polski Uczniowskich Klubów Sportowych dominowali zawodnicy z Klubu Wisła Ustronianka. Do nich należały zwycięstwa w kategorii Junior D i Junior C. Na skoczni K-40 rewelacyjnie zaprezentował się Olek Zniszczoł, zdobywając złoty medal w wielkim stylu - dwa równe skoki 43 i 43,5 metra i uzyskując odskok punktowy od kolejnego zawodnika aż o 22,9 pkt! "Bardzo się cieszę ze zwycięstwa!" - nie krył swojego zadowolenia młody zawodnik Wisły.

W kategorii junior C zwyciężył także zawodnik Wisły Ustronianki - Adam Cieślar, oddając skoki identycznej długości jak jego młodszy klubowy kolega. Drugie miejsce w tej kategorii zajął Paweł Słowiok, tracąc do prowadzącego 2,3 pkt. Wśród najmłodszych bezkonkurencyjny okazał się Krzysio Leja (Start Krokiew Zakopane). Złoty medal powędrował w jego ręce za skoki na odległość 2x 22,5 metra (K-20).

Wielkim nieobecnym Mistrzostw Polski UKS był Klimek Murańka. Niezbyt łasy na kolejne medale (te, które już ma mogą przyprawić o zawrót głowy - zajmują 2 ściany w jego domu!), odpuścił skakanie na małej skoczni, by razem z kadrą oldboyów trenować w Ramsau. Wydaje się, że ta decyzja trenera Jarząbka jest w pełni uzasadniona i słuszna. Styl jaki prezentuje Murańka i odległości jakie osiąga pozwala na stwierdzenie, że ten diament powinien być już szlifowany na większych obiektach. Klimek ze starszymi kolegami był przez tydzień na tym zgrupowaniu. Skakał w Ramsau na K-90 i w Bischofshofen na K-125. "Właśnie na tej większej skoczni pobiłem swój rekord życiowy. Skoczyłem tam 142 metry!" - nie kryje radości młody skoczek. Pytany jak wypadł na tle oldboyów, odpowiedział skromnie "a, nie wiem... zwyczajnie." Podpytany, czy któryś ze starszych zawodników oddał taki skok, odpowiedział: "no, nie.. ja skoczyłem najdalej".

Czekamy zatem na występy Zakopanem na Mistrzostwach Polski. Wszystkim życzymy udanych dalekich skoków i  bezpiecznych lądowań!
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« październik 2007 - wszystkie artykuły
Komentarze
Polonus
Trening przed MP

Podobno na treniongu Klimek skakal lepiej nawet od Adama. Kamila, który ostatnio łoił bez niczego np. Morgensterna, odstawił o kilka metrów. Ja wiem, kto wygra w Soczi. A Wy?
(11.10.2007, 23:36)
daf
@myszka
Dzięki. Pozdrawiam.
(11.10.2007, 11:37)
ania
wedlug mnie to z jednej strony dobrze ze trenuje na duzych obiektach ale tez powinnien skkakac z rowiesnikami:)
ale inni zawodnicy w wwieku klimka i starsi od niego np Grzegorz Mietus, Olek Zniszczoł ,Paweł Słowiok, Adam Cieślar Tomek Byrt i inni zawodnicy tez powinni wyjezdzac na takie zgrupowania jak Klimek...
(10.10.2007, 16:50)
myszka55.sabcia
"Dość już Pochwał w naszych skokach. Jeden wystarczy! :)" to ci wyszlo:)
(10.10.2007, 16:17)
Labrador
KLIMEK MA 13 LAT
(09.10.2007, 21:33)
nebbia
no i @daf masz rację :) ! Pozdrawiam serdecznie :) !
(09.10.2007, 13:24)
daf
@nebbia
Dość już Pochwał w naszych skokach. Jeden wystarczy! :)
A na serio - zdaje się, że kolega @Klimek jest z grupy tych, co to widzą szklankę w połowie pustą.
Zgadzam się z @nebbią, że dzieciaków nic tak nie motywuje do treningu jak dobre słowo i oczywiście sukcesy. Te dwa czynniki sprawiają, że nawet bez wielkiej pasji chce się uprawiać sport. Wytykanie błędów jest dobre dla pewnych jednostek, których to mobilizuje a nie zniechęca. Ale to trzeba znać chłopaka, żeby wiedzieć co chce usłyszeć... A mam wrażenie (pewność?), że kto jak kto, ale @nebbia Klimka Murańkę zna całkiem nieźle...
(09.10.2007, 13:19)
lilcia
Wielkie brawa dla młodych!
Oni są przyszłością! polskich skoków ;)
(09.10.2007, 12:26)
nebbia
zaczynam podejrzewać, ze jesteś z rodziny jakiegoś rywala Klimka..... ;))))))))))))))))))))))))))))) ))))))))))))) Czy Twoim zdaniem nie warto pisać o młodych zdolnych? Nie warto ich chwalić jeśli na to zasługują? Jakoś wszyscy mówią, że pochwalenie kogoś (uzasadnione oczywiście!) ma większą moc niż chemiczny doping. A jak można przy takich osiągnięciach nie chwalić Klimka? Mimo ogromnej sympatii do wszystkich młodziutkich skoczków, muszę przyznać, ze wśród dzieci nie ma nikogo, kto miałby tyle osiągnięć co Murańka. Pochwała dodaje skrzydeł, Twoje zimne teksty je podcinają. Myśle , ze niebawem ukaże sie wiele pochwał także pod adresem kolejnego wspaniałego dzieciaka - Krzysio Leja pokazuje, że i on przeskoczy wszystkich. Ciesz się , człowieku, ze mamy takich sportowców. Warto ich chwalić, bo to często jest lepsze niz niejeden puchar.
(09.10.2007, 11:58)
Klimkofan
@Klimek
Też twierdzę, że na K-40 gdzie liczy się wyłacznie siła odbicia a nie technika lotu ,starsi i ewidentnie z natury rzeczy mocniejsi w nogach bez problemu w konkurencji "skok w dal z miejsca" wygrywają z Klim kiem!!
(09.10.2007, 11:51)
Klimek
@nebbia
Ależ to nie jest niechęć do Klimka!!!
Życzę mu wszystkiego najlepszego!!!
To jest niechęć do ludzi, którzy robią wokół niego taki cyrk!!!
Więcej umiaru!!!
A na marginesie - to wcale nie jest pewne, że Klimek wygrałby "w cuglach" w Zagórzu...
(09.10.2007, 11:43)
nebbia
A może dodać skrzydeł? Nie mierz wszystkich swoja miarką . Nie wszyscy to zgorzkniali malkontenci, którym żółć buzuje, jak innym sie wiedzie :P Przeczytaj uważnie. Klimek wolał spokojny, cichy trening, a nie wrzawę przy kolejnym wskakiwaniu na podium. Bo wskoczyłby na 100%. Jeśli byłby taki łasy na medale, to wybrałby prostsze Zagórze. Wtedy stałby na podium, ściskaliby mu prawicę, dali nagrodę itd A Klimek w tym czasie stał tylko na rozbiegu skoczni i ciężko trenował, aby w przyszłosci móc sprawić nam radość na wielkich konkursach. Proszę, wyhamuj z tą - delikatnie mówiąc- niechęcią do Klimka, bo jest to niesmaczne i bardzo, bardzo niskie...
(09.10.2007, 11:29)
Klimek

Język jest śmieszny

"Wie lkim nieobecnym (...) był Klimek Murańka (...) ten diament powinien być już szlifowany na większych obiektach. Klimek (...)
I ktoś powie, że to nie może chłopakowi zrobic wody z mózgu?
Trochę umiaru w ocenach.
(09.10.2007, 11:17)
Daria
@Dorotka

Bardzo dziekuję za odpowiedż, teraz jestem zadowolona i pewna, że rośnie nam zawodnik wielkiego formatu !
Pozdrawiam!
(09.10.2007, 09:33)
Dorota
@Daria....Cieszę się ,że mogę zaspokoić Twoja ciekawość. Klimek skakał z tego samego rozbiegu, co starsi koledzy :). Pozdrawiam!
(08.10.2007, 21:23)
Daria
No to może niech Szanowna Pani Redaktor uzupełni moją wiedzę o jedną rzecz bo to szalenie dla mnie ważne.
Kiedy skakał Klimek te 142 metry czy skakał z tego samego rozbiegu co starsi ? czy podwyzszyli mu rozbieg !
Bo to zasadnicza różnica, a ja chciałabym to wiedzieć.
Co nie ulega wątpliwości, ze chłopiec ma talent na sto dwa ! Sama widziałam jak skacze w Zakopanem i byłam pod wrażeniem ale tylko jego skoków, bo wrażenie inne mnie powaliło, ale może miał zły dzień !
(08.10.2007, 20:37)
Andrzej
Klimek Muranka bedzie wielką gwiazdą u boku Adama Małysza i Kamila Stocha.Skok Klimka w Bischosfhofen na dużej 125m wymaga nieco dużo prezycji,żeby się wbić tak wysoko jak Klimek ze swoim 142m i tylko zabrakło Koimkowi 1-tra do oficjalnego rekordu skoczni należącego do japońskiego skoczka Daiki Ito 143m.
Pozdrawiam wszystkich czytelników tego serwisu jak również szanowną redakjcę.
(08.10.2007, 20:12)
Jaro
@Polonus
Twój optymizm aż bije po oczach... mam nadzieję, że się nie mylisz.
Ja jednak mam poglądy bardziej "przyziemne". I jeśli Klimek osiągnie chociaż połowę sukcesów Adama, to będzie to OGROMNY sukces.
(08.10.2007, 18:54)
Polonus
Matti, Adam i Klimek

Za dwadzieścia lat te trzy nazwiska beda uznane za największe w historii skoków. Podana w tytule kolejność odpowiada obecnej sytuacji. Największy w historii jest Matti, zaraz potem Adam. o Murańce, że istnieje, wiemy my, jeszcze parę tysięcy ludzi w Polsce (nie wiem, czy nie przesadziłem) i kilkudziesięciu obcokrajowców.
Juz w przyszlym roku Małysz, wg mnie, przebije (w części) dokonania fińskiego fenomena. Kiedy bedzie kończył karierę (przewiduję, ze najwczesniej po Vancouver) cały swiat będzie go uznawał za nr 1 w historii skoków. I taki stan rzeczy potrwa co najmniej do roku 2020. Później Adama Małysza na pozycji nr 1 zmieni Klemens Murańka. I jego nie pobije juz nikt. Howgh!
PS 1
Juz tam Tajner nie zabiera 11-tolatka na prezentację kandydatów do orgasnizacji MŚ tylko dlatego, że ma taki kaprys. On wie, co Murańka bedzie znaczył za lat kilka. I chce, zeby wiedziano, ze on poznal sie na nim jako jeden z pierwszych.
PS2
Uprz edzając złosliwe uwagi stwierdzam, ze nie jestem krewnym ani znajomym Klimka. Co więcej, nie widziałem go nigdy na oczy. Jedyny mój kontakt z tym chłopcem miał miejsce na chacie SN w poprzednim sezonie, kiedy to zadałem mu (wystepował wraz z Bystoelem) kilka pytań.
PS3
Oczywiście scenariusz, który przedstawiłem może nie dojść do skutku. Będzie to tylko dowód na to, że mozna miec najwiekszy talent i nie dojść na szczyt. Bo na znalezienie sie na topie wpływa ogrom czynników. Często niezależnych od delikwenta.
I to na dzień dzisiejszy jest zasadnicza różnica między Nykaenenm i Małyszem a Murańką. Oni SĄ najwieksi a Klimek MOŻE takim byc. Głęboko wierzę, że dopnie swego.
(08.10.2007, 18:24)
nebbia
@Daria.. Tak, własnie o to mi chodziło :) Klimek jest pod fachowa opieką i myślę, ze decyzje podejmowane są rozsądnie. Niech skacze jak najlepiej, a odpowiedzialni dorośli niech trzymają rękę na pulsie :)
(08.10.2007, 18:01)
Daria
@nebbia

Zgadzam się z jednym co piszesz, mianowicie aby taki młody chlowpiec byl pod kontrolą dorsłych i bardzo odpowiedzialnych ludzi czyli lekarza sportowego , trenera, który go prowadzi i rodziców.
Chyba to miałaś na mysli ! Prawda ?
Bo gdyby Klimkiem kierowali jego kibice fanatycy :) to juz dawni wysłali by go na mamuty !
Tak, że ja mówie ostroznie na wszystko przyjdzie czas !
(08.10.2007, 17:45)
nebbia
@Daria...Lubię Cię zawsze czytać i mam duży respekt przed Twoja wiedzą, ale... Nie zgadzam się z Tobą co do puszczania Klimka na duże obiekty. To co piszesz o Adamie i hamowaniu go (???) jest strasznie hipotetyczne. Nie ma zadnych dowodów co by było, gdyby było :). Ja patrzę na to zupełnie z innej strony. Adam jest juz nieco leciwym skoczkiem (choć wspaniałym), inne metody treningowe były wobec niego stosowane niż teraz stosuje się do młodych. Swiatowe młode gwiazdy zaczynały na duzych obiektach w tym wieku co Klimek. Sportowcy (w tym Klimek) są pod profesjonalną opieką (w tym lekarzy sportowych) i nikt nie wysyła dzieciaka tam, gdzie coś mu grozi. Oczywiście skoki to sport urazogenny, ale wszystko jest pod kontrolą! A co do Adama ... wydaje mi się , ze taki talent jak on i tak by błyszczał pełnym blaskiem, niezależnie od stosowanych wobec niego metod treningowych. Dajmy fachowcom wykazać się swoją wiedzą i nie brońmy najlepszego szkolenia na jakie ich stać. Pozdrawiam ! :)
(08.10.2007, 17:35)
Daria
@Klimkofan

Podam ci przykład jak zwykle Adama Malysza bo trudno narazie o najlepsze przykłady u nas .
Mianowicie gdyby Adama kiedyś nie chamowano ze skokami na duzych obiektach to prawdopodobnie dziś nie byłby 4-ro krotnym Mistrzem Świata !
Jako dziecko startował na obiektach mniejszych odpwiednich do jego wieku, zreszta on zaczynał od kombinacji norweskiej, ale nie startował na duzych obiektach, jeszcze jako 13, 14-sto latek nie !
To uratowało pewnie go przed nadmiernymi przeciążeniami jakie sa podczas lądowania z obiektów npK 120 ,
powiem więcej , kiedy Adam w ubiegłym sezonie miał robione badania w Warszawie czy jego mięśnie są nie zużyte i konstrukcja szkieletowa szczególnie kręgosłupa nie naruszona stwierdzono, że spokojnie może jeszcze kilka lat poskakać ! Nic nie jest zuzyte !
Czy myslisz, że gdyby skakał jako 13-sto latek już na K-120 , to dziś w wieku 29-lat byłby tym kim jest ? I był jeszcze wstanie tak skakać w takim stylu i zdobywac kryształowe kule ?
Myślę, że wysyłanie dziecka na tak duże obiekty niesie za sobą też odpwiednie konsekwencje w przyszłości tak więc , nie speszyć się ludzie !
Niech dzieciak skacze tam gdzie jego miejsce narazie !
(08.10.2007, 16:59)
nebbia
@daf.. Klimek w sierpniu 2007 rozpoczął 14 rok życia. Najwyższy czas, aby w tym wieku , przy takim talencie i technice skakania zaczął zaznajamiać sie z większymi skoczniami :)
(08.10.2007, 15:57)
Henio
To że Klimkek jest lepszy od kadry oldbojów to wiadomo nie od dziś!
Przypomne ,że w II serii SOLIDARNOści ,Klimek był ze sko9kiem 120m na V miejscu za:
Małyszem125m,
B achledą 12,25m,
Stochem 121,5m,
Skupniem 121m. a przed:
Mateją 119,5m,
Hula 118,5m,
D.Kowalem 119m,
Śliżem 117m
oraż członkami byłej kadry T tj TajneremPochwała, Długopolskim itd!!!
(08.10.2007, 15:54)
daf
A właściwie to ile lat ma Klimek? 13? 14?
Przypominam @Klimkowi i innym konserwatystom, że Schlierenzauer wygrywał już konkursy PŚ w wieku 16 lat. Ani się obejrzymy, a Klimek będzie w tym wieku. I co, nadal ma w Zagórzu skakać?
(08.10.2007, 15:50)
Klimkofan
@Martyna + Klimek
Wasza gorycz nieuzasadniona!
Naprawdę skakanie na małych skoczniach (skok w dal z miejsca) ma niewiele wspólnego z lotami na dużych skoczniach?
Technikę lotów którą ma Klimek moze Mu pozazdrościć wielu n/seniorów i juniorów starszych.
Skoki na małych skoczniach mopgą spowodować nabrasnie złych nawyków i w konsekwencji zagubienie posiadanej już przez Klimka techniki!!!.
Dzięki tej technice Klimek to aktualnie nr 2 w kat junior starszy a i seniorów jak widać na Konkursie Solidarności jest nioewilu lepszych od niego.
Należy żałować tylko, że Klimek nie startował w ostatnich konkursach FC w EINSIEDELN bo śmiało mogł walczyć tam o podium!!!
(08.10.2007, 15:44)
nebbia
chyba nie czytałes uważnie tego artykułu. Klimek nie zachłystuje sie swoimi skokami, skromnie odpowiadał. Gdyby był nastawiony tylko na owacje pod swoim adresem, to pewnie chciałby za wszelka cenę zaliczyć podium w Zagórzu. Wśród rówieśników błyszczy - tego chyba nie zaprzeczysz. Wydaje mi się, ze jesli zawodnik bardziej zwraca uwagę na szkolenie, a nie na łatwe zwycięstwa, to tylko świadczy o poważnym podejściu do tego sportu. Czy jesteś aż takim malkontentem, ze tego nie widzisz? Nie umiesz dostrzec pozytywów w takim szkoleniu? Klimek wyjechał do Ramsau nie robiąc z tego wielkiego halo. Trenerzy próbują, co jest najlepsze dla niego. Najłatwiej byłoby puscić Murańkę do Zagórza i chełpić się kolejnym medalem. Jak widać szkoleniowcy potrafią myśleć nie tylko o poklasku - i chwała im za to! Dobrze, że nie myślą o krótkotrwałych zachwytach lecz w spokoju i ciszy próbują znależć dla tego utalentowanego zawodnika jego własną drogę do pózniejszych sukcesów. Jeśli tego nie rozumiesz, to chyba jesteś bardzo negatywnie nastawiony do Murańki i to przeszkadza Ci w rozsądnym rozumowaniu. Przykre...
(08.10.2007, 15:22)
Martyna
Niestety- mleko się rozlało, a woda sodowa już w głowie buzuje.
(08.10.2007, 15:10)
Klimek
@nebbia
Życzę mu jak najlepiej, ale wbijanie mu do głowy, że skocznia K 40 jest nie dla niego już, to lekka przesada. To jeszcze dzieciak przecież!!!
Porównywani e go z dorosłymi mężczyznami i jego skoków z ich skokami to nieporozumienie.
Mam nadzieję, że za 5-6 lat będzie na szczycie, ale wątpię. Sądzę, że niezbyt mądry program szkolenia nie wyjdzie mu na dobre.
(08.10.2007, 15:04)
Klimek
A czy to jest w porządku, że Klimek NIE brał udziału w Mistrzostwach Polski??
Nie ma co się zachwycać jego "rekordem", bo nie skakał z rówieśnikami podobnymi wagą.
A poza tym z cudownych dzieci raczej nie wyrastają cudowni dorośli. A Klimkowi już woda sodowa do głowy uderzyła. Inaczej nie zlekceważyłby konkursu w Zagórzu. Nawet Adam Mistrzostw Polski nie opuszcza!!!
(08.10.2007, 14:58)
nebbia
a to niech schudną..... ;))))) Jest takie przysłowie: złej baletnicy przeszkadza i rąbek spódnicy.... Nielotowi przeszkadza waga, wiatr, a najbardziej sama skocznia ;P
(08.10.2007, 14:43)
Klimek
A ile waży Klimek, a ile oldboje? Klimek jest lżejszy, to dalej leci!
(08.10.2007, 14:02)
Radek
Znowu euforia wokół Klimka. Mogli go zapytać z jakiej belki skakał on, a z jakiej Oldboye. Wiadomo - żeby skoczyć 142m trzeba mieć dobrą technikę i świetny wiatr, ale ważna jest długośc najazdu.
(08.10.2007, 10:14)
koperta
@jasiek96
A kiedy i gdzie to powiedział?
(08.10.2007, 10:12)
Dorota
Przepraszam wszystkich za zmianę tekstu i wycięcie zdania na temat sponsora. Pospieszyłam się podając nieoficjalną jeszcze wiadomość. Obiecuję poinformować wszystkich czytelników jak najszybciej o sponsorze, warunkach umowy i wszelkich okolicznościach jej podpisania. Proszę o cierpliwość i zrozumienie.
(08.10.2007, 10:09)
jasiek96
Co miało znaczyć zdanie: Olka Zniszczoła "No i dostałem od swojego sponsora (...) dość grubą kopertę!" Czy w tej kopercie były pieniądze?
(08.10.2007, 03:15)
Zula
Klimek, Klimek ... obyś za 10 lat też tak przeskakiwał swoich rywali w PŚ. Życzę ci wielkich sukcesów, medali MŚ i IO, ale spokojnie trenuj, bez pośpiechu. Szkoda by było, żebyś po latach juniorskich nie potrafił się odanaleźć w seniorach. Może piszę czarne scenariusze, ale nie od dziś wiadomo, że diamenty można źle oszlifować i stracić, a tego chyba nikt by nie chciał. Chuchać, dmuchać, ochraniać ....
(07.10.2007, 21:40)
Ankamalyszomanka
No to pasuje. Jak jest sponsor to już prawie połowa sukcesu. Druga połowa to talent, którego Olkowi nie brakuje. No w końcu złoto mówi samo za siebie hi hi:)))
Klimkowi serdecznie gratuluję. Ja tam bym się cieszyła, gdybym skoczyła sobie chociaż tę końcówkę jego rekordu- 2 metry hi hi:)) No, ale cóż apetyt rośnie w miarę jedzenia. Jeśli Klimek na K-125 skoczył 142 metry, to aż strach się bać ile może wyciągnąć na mamucie:))
Już teraz wyobrażam sobie jak będzie wyglądał komentarz @Klimkofana jak zajrzy na tę stronkę:))
(07.10.2007, 21:24)
Dorota
@krwisty.. Tak ma sponsora i wielka to zasługa p. Apoloniusza Tajnera. Postaram się napisać wkrótce wiecej o tym :), może przy okazji Mistrzostw Polski w przyszłym tygodniu... Pozdrawiam!
(07.10.2007, 20:32)
krwisty
No to OLEK ma juz sponsora???to super!odziez zimowa sie przyda ,sporttester tez niezla zabaweczka a i koperta oczywiscie tez...moze nawet bardziej niz odziez i tester he he
(07.10.2007, 20:28)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Rekord życiowy Murańki, złoto Zniszczoła, Cieślara i Lei
Rekord życiowy Murańki, złoto Zniszczoła, Cieślara i Lei

Rekord życiowy Murańki, złoto Zniszczoła, Cieślara i Lei

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich