Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

W sezonie 2003/2004 do współpracy z polskimi skoczkami zatrudniono Austriaka Heinza Kuttina. Nowy trener objął kadrę B, a przede wszystkimi zajął się pracą z juniorami. Na Mistrzostwach Świata Juniorów w Stryn polska reprezentacja, pod jego wodzą, odniosła spektakularny sukces. Złoto indywidualnie i srebro w drużynie przerosło najśmielsze oczekiwania. Warto przypomnieć, że z każdych poprzednich MŚ juniorów Polacy wracali z pustymi rękami. Zatem rozwój polskich skoków nabrał tempa, co niewątpliwie było zasługą Heinza Kuttina. Austriak zbierał pochwały, zdobył uznanie PZN i kibiców. Powierzono mu funkcję trenera kadry A. Z kolei kadrą B zajął się jego rodak, do niedawna popularny skoczek, Stefan Horngacher.

Kuttin, który doprowadził do sukcesów polskich juniorów, miał sprawić to samo z pierwszą reprezentacją. Tymczasem bilans ostatniego sezonu okazał się gorszy, niż oczekiwano. Adam Małysz, który powinien wrócić znów na szczyt, zajął w łącznej klasyfikacji PŚ 4. miejsce. Niektórzy uznali to za porażkę.
Znacznie gorzej przedstawia się sytuacja wśród pozostałych zawodników. Mimo, że były pewne przebłyski formy naszych skoczków, to poziom drużyny diametralnie się obniżył. Kiedyś 6. miejsce Polaków w konkursach drużynowych było jak chleb powszedni, a dziś jest niemal szczytem marzeń... Co się tak naprawdę stało? Powszechnie przyjmuje się, że wszystkiemu winni są trenerzy. Na Heinza Kuttina zaczęto wieszać psy w mediach, a w PZN krążą pogłoski o zwolnieniu go z funkcji trenera. Tymczasem powinno się zwrócić uwagę na postawę samych skoczków. Nie od dziś wiadomo, że nie stronią od rozrywek, a o dyscyplinę wśród nich coraz trudniej. O ile Apoloniusz Tajner potrafił przywołać kadrę do porządku, o tyle Kuttin kompletnie sobie z tym nie radzi. Jednym zawodnikom woda sodowa uderzyła do głowy, a inni spoczęli na laurach. Wybierając lenistwo i zrzucając odpowiedzialność na trenera. Sam Heinz Kuttin nie przebiera w słowach i odważnie mówi o problemach w kadrze. Jego wypowiedzi są dość kontrowersyjne. Zdawałoby się, że mało kto zgadza się z jego stanowiskiem. Jednak zdaniem internautów to zawodnicy są winni słabych wyników.

Jeśli chodzi o Adama Małysza, myślę, że nie powinniśmy narzekać na jego wyniki w tym sezonie. Bardzo rzadko zdarza się, aby zawodnik przez 5 sezonów z rzędu zajmował tak wysoką pozycję w klasyfikacji PŚ, a tym bardziej utrzymał formę na wysokim poziomie. Często byliśmy świadkami upadków wielkich skoczków, którzy po 1-2 latach na czele stawki, w następnym okresie zupełnie przestawali liczyć się w walce o dobre miejsca. Nie sztuka być "gwiazdą jednego sezonu".
A Małysz jest tylko człowiekiem. Ciągłe odnoszenie zwycięstw jest fizycznie niemożliwe. Pomijając kwestie trenerów warto pamiętać, że poza nimi jest cały sztab szkoleniowy, który razem pracuje na sukcesy zawodników. Sprawę niejakiego "psychologa" Kamila Wódki pominę milczeniem. Na myśl nasuwają mi się wspomnienia Super Teamu z doktorami Janem Blecharzem i Józefem Żołądziem. Z relacji samego Małysza wynika, że ich powrót jest już niemożliwy. Zresztą było to jedne z posunięć prezesa PZN, którego lista błędów, jak wiadomo, jest bardzo długa. To on również postawił na młodych, niedoświadczonych trenerów. Ale co się stało, to się nie odstanie.
Reasumując, powinniśmy życzliwszym okiem spojrzeć na Kuttina, bo "austriacka szkoła" zaczyna dawać o sobie znać. Współpraca trenerów z Austrii może już niedługo stać się bardziej skuteczna. Dajmy im szansę. Krytyka przychodzi łatwo. Trudniej samemu podjąć się odpowiedzialnego zadania, którego ryzyko tkwi między innymi w narażaniu się na subiektywne reakcje opinii publicznej.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« kwiecień 2005 - wszystkie artykuły
Komentarze
fan skoków
6 a nawet i 5 miejsca w drużynówkach chlebem powszednim były w sezonie 2000/2001 czyli tylko przez 1 sezon u Tajnera choc w następnym sezonie było jeszcze na to nas stać, w sezonie 2000/2001 mieliśmy naprawdę dobrą drużynę oprócz Małysza Mateja i Skupień skakali na dobrym tylko że jak teraz Szwajcarzy brakowało nam 4, spadła forma Matei i Skupnia i pożegnaliśmy się z pierwszą 6.
pozdrowienia
(19.07.2005, 13:26)
ktoto
hehehe spoko... fajny text alus
(20.04.2005, 23:16)
kamil
ala gratuluję artykułu. Myślę, żę w pełni masz rację. Podziwiam zdolności pisarskie i zapał obiektywnego i wytrwałego kibica!!!
(19.04.2005, 11:56)
Kasia
@Ala
...co do Adama to prawda, ciągle wszyscy chcą żeby wygrywał i był na podium, ale przecież to jest bbardzo trudne, dobrze byłoby gdyby zajmował stale miejscę w pierwszej dziesiątce w przyszłym sezonie, może czasem troszkę wyżej, maszyna się psuje ;p
a co do Kuttina to myślę że trzeba mu dać jeszcze jedną szansę, ale z drugiej strony myślę że Heinz musi znależć jakiś sposób na tych leni, no przecież nie jest to rzecz nie możliwa, jeśli Tajner sobie z tym radził...
(17.04.2005, 10:59)
ALA
thx za komentarz:)
(16.04.2005, 22:52)
Fanka z Poznania
Swietny artykol.Naprawde jestem pod wrazeniem natomiast komentujący,ktorzy próbują cos wykrzesić w roli komentujących,sa do bani.Nie wiem po co tu wchodzicie szkoda czasu na was.Sam artykol naprawde podoba mi się jest obiektywny a to sie liczy.Zgadzam sie z autorką tego artykolu calkowicie.A co do naszych skoczkow? no coż ,faktycznie nadal mamy tylko Adama,podziwiac tylko nalezy go,ze tak dlugo utrzymuje sie w czolowce swiatowej,zasluguje na najwyzsze uznanie.Dobrze Kuttin robi,ze stawia na mlodych dla leni nie powinno byc miejsca w kadrze.Nadchodzi sezon olimpijski,i do kadry powinni wejsc nie koniecznie skoczkowie ,ktorzy cos osiagneli ale ci ,ktorzy naprawde chca cos osiagnac poprzez ciezka prace.Swietny artykol ,ja postawie ocene 6.
(16.04.2005, 17:54)
joa_44
kkk kerk: ja tez ogladam skoki od zawsze! zanim malysz stal sie slawny!!!
(15.04.2005, 22:25)
anulka
mmm_krakow: oni wszyscy tam są spece :) ale podzielam zdanie autorki
(15.04.2005, 22:23)
Michael
buhehehe ciekawe czy jakis skoczek to czytal albo sam wlodarczyk i teraz pod jakimis nickami sie podszywająi komentują hehe jak sie z tym ZGADZAM!!!
(15.04.2005, 22:18)
kto to??
@mmm_krakow
Tak, brak odwagi.
(15.04.2005, 14:34)
mmm_krakow
No i widzisz mądralo, że nie ma sensu sie pod kogoś podszywać?
Odwagi brak by sie podpisać?
(15.04.2005, 14:33)
kto to??
@mmm_krakow
Juz sie nie bede podszywal, ale nie ujawnie swojego nicka.

(ale redakcja ujawni, jeżeli będziesz zaśmiecał komentarze wklejaniem tekstów z newsów lub wklejaniem tekstów z innych komentarzy)
(15.04.2005, 14:25)
mmm_krakow
@podszywacz mmm_krakow
Z tym "po de", napisanym osobno dałeś popis ile masz lat smarkaczu? Bo o ortografii nie masz najwyraźniej zielonego pojęcia. Lekcje odrobione???
Nie, to wyjazd stąd, bo rozmawiają starsi od ciebie :D I nie pyskuj!!!
(15.04.2005, 13:20)
mmm_krakow
Do tego podszywacza, co podpisuje się tak samo jak ja!!!
Nędzny podszywaczu, IP jest rejestrowane, więc sie nie popisuj, że jesteś niby "prawdziwym" mmm_krakow :D
(15.04.2005, 13:18)
mmm_krakow (podszywacz)
Kto sie po de mnie podszywa i mowi ze to on??
(15.04.2005, 13:01)
mmm_krakow
@pietras
Najczęściej na 1 TVP leciało jako "live", a w przypadku olimpiad był cały blok transmisji.
Każdy, kto oglądał skoki w latach 80-tych ma zazwyczaj od 30 lat wzwyż :)
To nie ja pytałam o wyjazd na LGP, tylko jakiś podszywacz :D
(15.04.2005, 12:26)
pietras
@mmm_Krakow
Jak byly to na jakim programie??
@marmi mowisz ze ogladales skoki w latach 80,to ile masz lat??
@mmm_Krakow
Nie lubie LGP i nie jade.
(15.04.2005, 12:15)
mmm_krakow
Ooo, widze "podszywki" :))))
Bo nie pytałam pietrasa o wyjazd na LGP do Zakopca :D
(15.04.2005, 12:04)
mmm_krakow (podszywacz)
@pietras
Czy pojedziesz na konkurs LGP w Zakopanem?
(15.04.2005, 11:20)
Jasiek
:P
(15.04.2005, 11:19)
mmm_krakow
@pietras
Były, były i to nie w Dzienniku Sportowym, a "live" w Telewizji :)
"Nocne" Calgary do dziś pamiętam, bo na następny dzień z rana oczy mi się zamykały :D
@PHL
Kuttinowi się w ogóle wydaje, że jest nieomylny :) Szkoda, że żonaty, bo mają wakat w Watykanie, a tylko tam się przyjmuje założenie o nieomylności :)))))
(15.04.2005, 09:23)
marmi
pietras: skąd mam niby wziąść fotkę?! Kończę tą jałową dyskusję, równie "dobrze" moglibyśmy dyskutować np. o stanie wojennym, trwaj sobie w swoich wyobrażeniach jak 2 starsze osoby cię nie przekonują. Pozdrawiam.
(14.04.2005, 23:37)
PHL
@mmm_krakow
odnośnie motywowania zawodników - tych dwóch trenerów nie można porównywać bo Kojonkoski jest z wykształcenia psychologiem a Kuttinowi się tylko wydaje że jest... :/
(14.04.2005, 18:42)
pietras
@mmm_kraków
Moze byly ale w dzienniku sportowym!!!
(14.04.2005, 15:04)
pietras
@marmi
To daj fotke to sie przekonam moj mail >>lolpietras@o2.pl<&l t;i nie wiem o kim ty dziecko mowisz!!!
(14.04.2005, 15:02)
mmm_krakow
Szanowny "genialny trener" sobie o czymś zapomniał - i jego gorliwi obrońcy również :)))))
O motywowaniu zawodników :)))))
Jakoś Kojonkoski potrafił nawet najbardziej niepokornych "ustawić do pionu", a Kuttin twierdzi, że nic nie może poradzić :)))))
Jak Kojonkoski motywuje chłopaków i za wątpliwe "zasługi" wywala z kadry to jest OK, jak Kuttin bredzi że nie może sobie poradzić, że to wina zawodników - czyli dokładnie coś przeciwnego - to też jest OK?
Zdecydowalibyście się w końcu :/
(14.04.2005, 10:00)
mmm_krakow
@pietras
Wyobraź sobie że olimpiada w Sarajewie, Calgary, MŚ i TCS były w telewizji publicznej za komuny.
(14.04.2005, 09:55)
marmi
pietras: nie wypowiadaj się dziecko o rzeczach o których nie masz pojęcia. Mam 34 lata i zapewniam, że były skoki w TV w latach 80tych i to nie tylko TCS (choć oczywiście nie w takim wymiarze jak teraz).
(13.04.2005, 23:44)
snow
@Moderator
Ze wszech miar podpisuję się pod pomysłem!!! :))
Mam tylko jedną uwagę, czy nie wyjdziemy przed orkiestrę jak kibole Cracowi, KSZO, Korony Kielce :)
(13.04.2005, 21:56)
snow
@moderator
Wszak Koziołek Matołek to postać kultowa!
Dlaczego zatem epitet matołku ma być traktowany na równi z obelgą?
Jako dyskutant wymierzam "karę niższą" :)
Gdybym pojechał z grubej rury per "Matole" to bym nie miał żadnych ansów :)

(nie lubię obrażania kogokolwiek, dlatego uznałem to zdrobnienie za równie obraźliwe. Jestem mniej więcej w Twoim wieku S-y. Prosiłbym, byś wspierał mnie w propagowaniu kulturalnych zachowań, ponieważ wielu moich uczniów zagląda na tę stronę.)
(13.04.2005, 21:06)
snow
wyobraź sobie, że tak bywało :)
Ktoś mi kiedyś powiedział, że mój rocznik powinien być już w piachu :) ale ja się nie dam :)
(13.04.2005, 20:51)
!!!!
to nie tylko kuttina wina. DObry trener to jedno ale drugie to miec talent.Wy to byscie chcieli zeby po roku byl na 1 miejscu.Moglby skakac Mlysz tak jak japoncycy a nie skacze to znaczy ze kuttin jednak cos potrafi weiec na niego nie najezdzajcie tak . A pozatym malyszowi podoba sie praca kuttina
(13.04.2005, 20:27)
Squeal
Nie no, ja Kuttina naprawdę lubię (może dlatego, że ciągle jeszcze pamiętam ostatnie dwa lata z Tajnerem) i naprawdę nie chcę mu bruździć, ale... Szlag mnie trafia, jak widzę, że znowu całą winę próbuje się zrzucić na skoczków. [sarcasm mode="on"]"Dobr y trener, tylko nikt się go nie słucha."[/sarcasm] Figa tam, umiejętność motywowania podopiecznych do pracy jest podstawowym składniekiem warsztatu trenerskiego. Tudzież nic tak nie potrafi zniechęcić zawodników do pracy, jak nieudolny trener właśnie.

Jeśli jakiś sportowiec olewa treningi i zawody, to jest to, moim zdaniem, jego i tylko jego sprawa. Jeśli się to odbija na jego wynikach, to w porządnie prowadzonej drużynie zawsze powinien się natychmiast znaleźć zmiennik. A jeśli zmienników nie ma, to problem jest o wiele głębszy, niż wybryki tegoż zawodnika i skupianie się na tych ostatnich to tylko próby odwrócenia od tego uwagi. Naprawdę.
(13.04.2005, 19:50)
pietras
@snow
A co urodziles sie w latach 70??bo ja nie ale z opowiadan slyszalem,ze wtedy byly 2 programy i to nadawane raz na jakis czas,awiec nie sadze,ze przy takim ubogim pasmie programow ktos puszczal by TCS na ktormym polacy wypadali baardzo slabo!!!
(13.04.2005, 19:08)
snow
@pietras
A wyobraź sobie, że w TVP już od lat 70 żelaznym punktem programu były transmisje z TCS :)
Nie odkryłeś prochu ani Ameryki tym bardziej :)
(13.04.2005, 17:48)
Jasiek
Wylatuje.
(13.04.2005, 16:47)
Jasiek
W "Rozgrzeszenie dla Kuttina?" pisze o tym, ze jest gorzej niz zapowiadali.
(13.04.2005, 16:38)
Jasiek
@MrSnowman
Kuttin powinnien byc trenerem kadry C w Kongo.
(13.04.2005, 16:35)
pietras
sory mmm_snow ale chyba to ci sami
(13.04.2005, 16:35)
pietras
@mmm_krakow
Chlopie kaki kanal transmitowal skoki w latach 80,pomysl troche:|:|:|!!!
(13.04.2005, 16:34)
Jasiek
NIE CIERPIE, NIE NAWIDZE, I NIE LUBIE KUTTIN!!!. NIE ZMIENIE TEGO ZDANIA!!!
(13.04.2005, 16:33)
pietras
@Jasiek
Ja pierwszy raz ogladalem skoki chyba w '93,wiec nie sprzeczaj sie ze zpecjalista!!!A moze jestes lebszy od Kuttina i poprowadzisz kadre A???
(13.04.2005, 16:31)
MrSnowman
A tak na temat to powiem, ze rzeczywiście jak już ktoś pisał Kuttin wyprowadził Małysza z dołka, z juniorami wiele zdziałał, no ale nad kadrą jak widać (tu w całej rozciągłości zgadzam się z autorką) nie umie zapanować w ogóle.......
I właśnie dlatego że nad kadrą zapanować nie potrafi, nie byl najlepszym kandydatem na trenera kadry. Ja uważam że lepiej by się sprawdził w tej roli Lepistoe... no ale jak już taki trener jest to chociaż powinien mieć (co najmniej) doświadczonych wspólpracowników, a nie Ł. Kruczka, który heh co najwyżej balowałby razem z niedawnymi kolegami z reprezentacji...
(13.04.2005, 16:22)
k,,kk,erk
jasiek a skad ty jestes?...pytam tak tylko z ciekawosci gdzie sie tacy glupcy ludzie rodza???
(13.04.2005, 16:07)
Jasiek
@mmm_krakow
28??
(13.04.2005, 16:01)
mmm_krakow
@Jasiek
Sprawdź sobie w bazie ile ma lat :) Link "Sylwetki skoczków" jest po lewej stronie :)
(13.04.2005, 15:24)
Jasiek
@mmm_krakow
A ile lat ma Risto??
(13.04.2005, 15:15)
mmm_krakow
@Jasiek
Risto jest moim rówiesnikiem :P
(13.04.2005, 15:13)
Jasiek
@mmm_krakow
Ile Pan/Pani ma lat??
(13.04.2005, 15:05)
mmm_krakow
@k,,kk,erk,
Data pierwszego konkursu, który obejrzałam?
Hmmm, lata 80-te :P
(13.04.2005, 15:03)
Jasiek
A to Pani jest kobieta?? To straczliwie mocno Pania przepraszam. Ja nawet 10 nie mam.
(13.04.2005, 15:02)
Jasiek
k,,kk,erk,
Dokladnie.
(13.04.2005, 14:53)
k,,kk,erk,
data pierwszego konkursu ktory obejzalam 1.1.1994 wtedy to wy jeszcze nie wiedzieliscie ze takie co jak skoki wogole istnieja!!!
(13.04.2005, 14:50)
Jasiek
@pietras
Data pierwszego konkursu skokow, ktorego obejrzalem:01.01.03r. A wiec sie nie czepiaj, OK??
(13.04.2005, 14:37)
Jasiek
@ewa
Redakcja zastrzega sobie prawo do usunięcia bądź zmodyfikowania komentarzy nie związanych z powyższym artykułem, a także obrażających skoczków, redaktorów oraz innych użytkowników strony oraz zawierających WULGARYZMY.
(13.04.2005, 14:33)
pietras
@Jasiek
Chlopie ty nie masz pojecia o skokach,nie wypowiadaj sie jak nie wiesz co piszesz!!!
(13.04.2005, 14:11)
Jasiek
@Ad Jasiek
A o Kuttinie to powiem przy innej okazji.
(13.04.2005, 13:57)
ewa
@m.
zgadzam się w 100%. Adam znowu musiałby zdobyć PŚ, żeby choć na chwilę odczepiono się od niego i od trenera.
(13.04.2005, 13:19)
marmi
Dodam, że oczywiście nadzieje były większe, ale nie piszmy, że jest coraz gorzej...
Możliwe, że z innym trenerem byłoby lepiej ale tego się nigdy nie dowiemy więc można sobie tylko "gdybać".
(13.04.2005, 13:06)
marmi
Niektórzy uznali za porażkę wynik Małysza - mam nadzieję, że nie zalicza się do nich autorka. Rzecz prosta - należy porównywać z poprzednim sezonem a nie z wcześniejszymi.
Poziom drużyny diametralnie się obniżył?!? To jakiś absurd, proszę porównać ilość zdobytych punktów (poza Małyszem) z poprzednim sezonem, a poza tym kiedy był wysoki... Można powiedzieć, że ten poziom nadal jest niski, a drużynówki...No cóż, zwykle nie wypadały w czasie lepszej dyspozycji Małysza i Matei...
(13.04.2005, 13:04)
m.
O pracy Kuttina świadczą fakty. Obecnie ma na swoim koncie dość powiażne sukcesy z polską drużyną:
- srebrny medal z drużyną juniorów i indywidualne złoto Rutkowskiego
- wyprowadzenie Adama z "dna" do sukcesów: zwyciestwo w LGP i powrót z drugiej dziesiątki na 4 miejesce Adama Małysza, w tym aż 4 zwycięstwa w sezonie.

W najbliższym sezonie należy spodziewać się dalszej pracy u podstaw kadry austriackiej i sukcesów drużyny.
(13.04.2005, 12:56)
Ad Jasiek
To tyle o tobie a co o Kuttinie?
(13.04.2005, 12:32)
snow
@autror
stek bzdur i widzimi się!!!
O tempora, o mores!!!
Tego nie idzie czytać :(
(13.04.2005, 12:28)
mmm_krakow
"Prezes PZN postawił na młodych niedoświadczonych trenerów"???
Z tego, co powszechnie wiadomo Włodarczyk był za wyborem Lepistoe. Ale "grupa zakopiańska" z "super fachowcem" Nadarkiewiczem się uparła, więc trenerem został Kuttin.
Mam nadzieje że właściwe rozliczenie nastąpi po olimpiadzie.
(13.04.2005, 12:27)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Rozgrzeszenie dla Kuttina?
Rozgrzeszenie dla Kuttina?

Rozgrzeszenie dla Kuttina?

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich