Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Adam Małysz, skoki narciarskie, Zakopane – te hasła pojawiały się najczęściej podczas Dni Marketingu Sportowego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, które odbyły się w dniach 24-26.listopada 2004r. Trzydniowa konferencja naukowa odbyła się po raz trzeci. Impreza ta cieszy się dużym zainteresowaniem wśród ludzi nie tylko polskiego sportu.

Jak wiadomo, naszym najbardziej rozpoznawalnym produktem medialnym jest obecnie Adam Małysz. To on przyciąga sponsorów, to powierzchnia jego kasku, kombinezonu i nart jest jednym z najdroższych miejsc reklamowych. W czym tkwi siła marketingu w sporcie i jak najlepiej promować sportowców opowiadali zaproszeni do Poznania goście.

O tym jak ogromną siłę mają skoki narciarskie w Polsce wiedzą wszyscy. Co, a raczej kto wpłynął na taką popularność tej dyscypliny też wiedzą wszyscy. Jak zatem wykorzystać skoki do wypromowania się? Badania wykazały, że najchętniej oglądanym programem tego roku była styczniowa transmisja konkursów Pucharu Świata w Zakopanem. Zwykły widz siedzący przed telewizorem nie zdaje sobie sprawy jak istotna rolę mają wszelkie reklamy pojawiające się przed, po i w przerwie programu. Przygotowanie do transmisji, odpowiednie ustawienie kamer w stosunku do rozmieszczonych na skoczni reklam ma ogromny wpływ na całą organizację zawodów.

Jednym z gości konferencji był Matthias Pietza - wiceprezes i dyrektor generalny firmy IMG w Niemczech, która jest organizatorem Turnnieju Czterech Skoczni i konkursów Pucharu Świata w Niemczech. Matthias Pietza opowiadał o przygotowaniach do zbliżających się Mistrzostw Świata w Narciarstwie Klasycznym w Oberstdorfie, których również jest organizatorem. Przedstawiając projekt marketingowej organizacji mistrzostw, Matthias Pietza starał się udowodnić, że reklamy są jednym z najważniejszych elementów widowiska sportowego. Ogromną rolę odgrywają loga pojawiające się na czapkach czy opaskach. Wszyscy kojarzą Adama Małysza czy Apoloniusza Tajnera w czapce z logiem sponsora. O tym, że taka reklama ma siłę przebicia na rynku marketingowym przekonywał podczas swojej prelekcji Matthias Pietza.

Marketing sportowy, którego nie brakuje w skokach narciarskich jest coraz ważniejszy w sporcie. W obecnych czasach rola sponsora i mediów w promowaniu sportu odgrywa nadrzędną rolę. Nie bez powodu organizatorzy Dni Marketingu Sportowego wyróżnili Puchar Świata w Zakopanem jako jedną z najbardziej medialnych i marketingowych imprez roku 2004. Dzięki odpowiedniemu marketingowi można bardzo dobrze wypromować sportowca, kraj z którego pochodzi i firmy które go sponsorują. To czy zamierzony efekt udało się osiągnąć pokazuje czas. Przykład Adama Małysza i współpracujących z nim firm pokazał, że można odnieść marketingowy sukces, trzeba tylko wiedzieć w kogo i jak zainwestować, a korzyści odnoszą sponsorzy i sponsorowani.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« listopad 2004 - wszystkie artykuły
Komentarze
MAŁYSZ TO MISTRZ
MAŁYSZ TO MISTRZ
(27.11.2004, 13:27)
Giem
@Dora... może miał pokazać, że marketing sportowy zaczyna się rozwijać również w Polsce? Co prawda "gwiazd międzynarodowych" mamy dość mało, ale wreszcie coś zaczyna się dziać w tym segmencie... poza tym generalnie w Polsce sport jest dość skromnie "reklamowany" więc nie ma się co dziwić, że oprócz kilku WIELKICH nazwisk (a przede wszystkim właśnie Małysza), w swoich strategiach marketingowych firmy nie uwzględniają "oddziaływania przez sport" (nie mówiąc już o posiłkowaniu się gwiazdami sportowymi w kampaniach reklamowych). Takie konferencje jak ta w Poznaniu są potrzebne, raczkujemy jeszcze w tej sferze marketingu, a warto to zmienić... Nie ma wielkiego sportu bez wielkiego marketingu sportowego (vide: futbol, piłka nożna, tenis etc etc etc)
(27.11.2004, 11:01)
Ewka
Ja akurat jestem wdzięczna za ten artykuł, bo gdyby nie on, nie dowiedziałabym się, że owa konferencja się odbyła.
Pozdrowienia dla redakcji.
(27.11.2004, 10:51)
Dora
no właśnie, nie wiem co miał wnieść ten artykuł, żadnych konkretów...
(27.11.2004, 10:40)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Jak sprzedać Małysza
Jak sprzedać Małysza

Jak sprzedać Małysza

Kalendarium
Sabirżan Muminow
Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich