Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Janne Ahonen, poturbowany podczas ostatnich zawodów w Planicy, wydaje się w pełni odzyskać zdrowie. Niedawno wziął udział w programie rozrywkowym fińskiej telewizji, "Se on siinä". Fińska ekipa rozpoczyna w maju przygotowania do następnego sezonu, jednak Ahonen nie uważa, iżby musiał w okresie wakacji pracować ciężej niż w roku ubiegłym, choć ma nadzieję na dobry występ podczas igrzysk w Turynie. Na razie z utęsknieniem oczekuje na rozpoczęcie rozgrywek drag cars, co nastąpi z końcem maja. Państwo Ahonenowie w ramach wakacji spędzili tydzień w kurorcie Tahko, ponadto najlepszy skoczek ubiegłego sezonu sporo udziela się towarzysko (wizyta w szkole w Vesikansa, honorowy gość podczas uroczystości otwarcia centrum handlowego w Lahti). Warto wspomnieć, że władze Holloli - sąsiadującej z Lahti miejscowości, na której terenie Ahonen notabene mieszka - uhonorowała Mistrza Świata z Oberstdorfu miejscem w porcie Messilä, biorąc pod uwagę jego plany zakupu łodzi.

Za zasługi ostatniego sezonu - na które złożyły się m.in. srebrny medal drużynowy Mistrzostw Świata, wspaniałe zwycięstwo w Turnieju Skandynawskim oraz trzecia lokata w klasyfikacji końcowej Pucharu Świata - nagrodzony został także Matti Hautamäki. Miasto Kuopio przyznało mu stypendium w wysokości 2 000 euro. Nie zapomniano także o trenerze klubowym Hautamäkiego z Puijon Hiihtoseura - Ari-Pekka Nikkola otrzymał 600 euro.

Klub Narciarski w Lahti nadał tytuły honorowych członków sześciu złotym medalistom olimpijskim, pośród których znaleźli się między innymi skoczkowie: Toni Nieminen i Jari Puikkonen.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« kwiecień 2005 - wszystkie artykuły
Komentarze
Paula
@pati kurikur całkowicie sie z toba zgadzam. tez mam juz dosc tych wszystkich zagorzałych dyskusji wybuchających po jakimkolwiek temacie dotyczacym finow. pozdro dla prawdziwych kobiet- fanow:)
(29.04.2005, 09:06)
Krak
pewnie, że szantaż był potrzebny... przecież inaczej te pasożyty z PZN'u by jeszcze bardziej żerowały na sukcesie Adama.
(27.04.2005, 13:18)
uskotko
a ja uważam, że "szantaż" Małysza był jedną z najlepszych rzeczy, jakie w życiu zrobił. Bądźmy szczerzy: w polskich organizacjach sportowych panuje taki burdel, jakbyśmy wciąż w PRLu tkwili. Małysz wiedział, że normalnymi sposobami NIC się nie załatwi, więc postawił ultimatum. To było mistrzowskie posunięcie.
(27.04.2005, 13:08)
_An_
@fanka
Z tym też się zgadzam. Nie uważam, że skoczek powinien zawsze siedzieć cicho, ale tutaj było to całkowicie niepotrzebne i- jak podejrzewam- tylko zaostrzyło to atmosferę w związku
(27.04.2005, 07:45)
fanka
Nie wiem, ja tylko wyrażam swoją opinię na ten temat. Każdy ma do tego prawo. Nie upieram się, tylko twierdzę, że ja odniosłam takie wrażenie, być może błędne...
Podstawowy błąd jaki Adam zrobił to to, że się wmieszał w tą całą aferę. Tego akurat robić nie musiał.
(26.04.2005, 23:05)
_An_
@fanka
Z tego wynika, że na skoczni ZAWSZE panują złe warunki. Jeszcze nigdy nie słyszałam Małysza mówiącego dobrze o warunkach. Presja mediów? I znowu to samo- skoczkowie z innych krajów nie usprawiedliwiają się warunkami, a już na pewno nie robią tego zawsze. Radzę poczytać sobie wypowiedzi na Skispringen.de. Sporo się można dowiedzieć. Możliwe, że i ja źle zrozumiałam to o zakończeniu kariery. To było coś w rodzaju "Jeśli wyrzucicie Kuttina i Federera ja kończę karierę"
(26.04.2005, 20:42)
...Adi...
Ja też nie udało mi się złapać fińskiej telewizji :D
Bo ta nasza kablówka w Sanoku ma tylko niemieckie
Widziałaś ten program? Eee, mnie się jakoś nie udaje złapać żadnej fińskiej telewizji :(
(26.04.2005, 19:55)
ktosia
Jasiek a nieważne :P nie umiesz po angielsku?
(26.04.2005, 19:05)
Jasiek
@sarah i ktosia
O co Wam chodzi???
(26.04.2005, 16:15)
ewa
Ahonen w programie rozrywkowym he he he...
(26.04.2005, 10:51)
fanka
Adam nigdy nie mówi, że warunki były złe, jeśli tak naprawdę nie było. Jednocześnie wcale nie twierdził, że jego skoki nie mogły być lepsze. W niektórych konkursach dobrze wiedział, że jego skoki nie były dobre i wtedy tego nie ukrywał. Zresztą jego wypowiedzi są związane z presją mediów, które wymagają, by cały czas wygrywał, a miejsca w pierwszej 10-ce nazywają porażką.
Jeśli chodzi o "zakończenie kariery" to w moim odczuciu nie o to mu chodziło, to nie miał być szantaż. Jak ktoś widział w TvN24 całą konferencje, to był to fragment wypowiedzi, dementujący pogłoski o zmianie obywatelstwa. W moim odczuciu chodziło mu o to, że woli zakończyć karierę niż startować w innych barwach, ale media wyrwały to zdanie zmontekstu...
(26.04.2005, 09:07)
sarah
do you mean icq or something like that?
(25.04.2005, 18:09)
sarah
sorry i don´t have it
(25.04.2005, 17:34)
ktosia
gadu-gadu (it does mean in english talk-talk but it isn't a name of this program, its name is gadu-gadu)
(25.04.2005, 17:03)
Wish
"Znawcy skoków" non stop narzekają, że za dużo tu o Finach. Skoro mają przesyt Skandynawów, a niedosyt niusów o rodzimych skoczkach, niech sami napiszą jakiś ciekawy artykulik o chłopakach, którym powinni kibicować Polacy jak na prawdziwych i wiernych kibiców przystało. Chyba nic nie stoi na przeszkodzie, skoro znają się na wszystkim i są fanatastycznymi ekspertami. Zawsze najłatwiej jest tylko narzekać. Temat Finów to niebezpieczny temat na SNC - ciągle dochodzi do jakichś bzdurnych kłótni.
(25.04.2005, 16:58)
sarah
talk talk? what do you mean?
(25.04.2005, 15:16)
ktosia
Sarah have you got a gadu-gadu (talk-talk) ?
(25.04.2005, 14:25)
sarah
the english version don´t work
(25.04.2005, 12:07)
=>justi<=
@Sarah
there is an english version in the left bottom of the page =]
(25.04.2005, 11:46)
pati kurikur
Krak
Pierwszy raz się z Tobą zgadzam:) pozdro
(24.04.2005, 20:23)
pati kurikur
to Sarah :)

He was a special guest on the openning ceremony of some shoppingcenter, He has also taken a part of some TV program in Finlad. The whole finish team will start preparing to the text season in May. But Janne will start little bit later because he has Drag Car Racing in the end of May.

P.S. It's nice to see some outlander here :)
(24.04.2005, 20:21)
Krak
Małysz to i tak fenomen jeśli chodzi o gwiazdorstwo. Innemu na jego miejscu zupełnie przewróciłoby się w głowie. A Małysz? Przecież on właściwie nic takiego nie powiedział... Każdy narzeka na warunki, tylko że Małyszem polskie madia najbardziej się interesują.
Dajmy taki oto przykład - Małysz zajmuje 7 miejsce, więc wszystkie gazety i programy telewizyjne zgodnie powatarzają: "Małysz narzeka na warunki". A co stało się w rzeczywistości? A to, że Adam faktycznie narzekał, ale dodał też, że "wiatr niekomu dziś nie sprzyjał". Ale media wyrywają kawałki wypowiedzi Mistrza i wychodzi na to, że Małysz tylko narzeka.
Z drugiej stronym, gdy Adam wygra, to o warunkach nic się nie pisze. Wszystko przestaje się liczyć - ważne, że Małysz wygrał! I nawet jeśli inni skoczkowie narzekali, to ich opinie zaginęły, gdyż nikt się nimi nie zainteresował. To media tworzą wizerunek kogoś takiego, jak Małysz i to przez media może się wydawać, że Adam narzeka więcej od innych zawodników...
(24.04.2005, 20:15)
pati kurikur
A co do Małysza to dziwne, że wy macie problemy a on sie jakoś nigdy nie zkarży...Może weźcie z niego przykład :)
(24.04.2005, 20:08)
pari kurikur
Żygać się chce jak piszecie wciaz to samo! Jakikolwiek artykuł o finach pojawia sie na tej stronie to zaraz sie zaczyna burda między "finomankami" i "znawcami skoków"(facetami)...Halo , czy są tu ludzie normalni z którymi można pogadać, czy sami popaprańcy co się tylko błotem umieją obrzucać? Ludzie wyluzujcie troszke....Mi też się nie podobają te kretyńskie zdrobnienia typu"finiątka". "Hautamakuś" itp. ale to nie znaczy, że musze kogoś wyzywać od tępych idiotek. Zakochały się dziewczyny i mają prawo. A to komu kto kibicuje danego roku to chyba jest prywatna sprawa każdego z kibiców i tez nie powinna być argumentem do kłótni!

hehheh alez sie rozgadałam ;) No to można tu z kimś normalnie pogadać??? pozdro dla wszystkich
(24.04.2005, 20:06)
uskotko
@An
masz rację w 100%.
(24.04.2005, 19:49)
Jasiek
@sarah
Co napisalas??
(24.04.2005, 19:48)
haha
Hahaha znów to samo o jeju :| ... Ciekawe czy w następnym sezonie będę norgefanką :D
(24.04.2005, 19:42)
sarah
and what is he doing
(24.04.2005, 19:26)
anonim
An: to jak wprowadza to moze sie przekonasz....
(24.04.2005, 19:10)
ann
@sarah

hi sarah, here is a text 'bout Janne Ahonen and what he's doing during spring & summer.
(24.04.2005, 18:38)
_An_
@anonim
I ty w to wierzysz? No tak. Biedny Adaś. Zawsze jako JEDYNY z czołówki ma złe warunki. Ktoś chyba go przeklął, żeby zawsze taki niefart dopisywał naszemu kochanemu Adasiowi. Anonim-skoki to sport bardzo podatny na wiatr. Tu trzeba mieć szczęście. Ja rozumiem, że można go nie mieć w jednym, dwóch konkursach. To normalne. Ale Małysz ma zły wiatr ZAWSZE. Nawet jak wygrywa to musi sobie ponarzekać na wiatr. A ja, dopóki nie zobaczę z powrotem pomiarów wiatru w telewizji nie uwierzę w ten pech.

@Krak
Mylisz się- Małysz nie zostanie zapomniany w historii skoków. Nie zapomina się kogoś, kto jako pierwszy na świecie zdobył trzy razy z rzędu Kryształową Kulę. Ale nie chodzi o to, czy ludzie go zapamiętają, ważne jakiego zapamiętają. Ja naprawdę wolę, żeby tak wspaniały sportowiec jak Małysz został zapamiętany jako ten sympatyczny, skromny chłopak z Wisły, któremu mimo sukcesów sława nie uderzyła do głowy, niż żeby zapamiętano go jako marudę skarżącą się na wszystko i wszystkich.
(24.04.2005, 18:03)
sarah
i´m german. can you tell me what is written there
(24.04.2005, 17:49)
Jasiek
@sarah
W'hat??
(24.04.2005, 17:39)
sarah
hi, bin deutsch. kann mir jemand sagen was in dem artikel steht?
(24.04.2005, 17:26)
anonim
uskotko: jak bezsensowne??!!!a moze malysz ma zawsze wspanialy wiatr??!!! wszyscy maja w plecy a malysz ma 100 km/h pod narty nie...zazwyczaj jest tak ze malysz ma gorszy wiatr od innych..
(24.04.2005, 16:01)
uskotko
no tak, Małysz zawsze ma pecha. Powinien dać sobie spokój ze skakaniem z takim niefartem życiowym. Człowieku, te argumenty są bezsensowne.
(24.04.2005, 15:40)
anonim
An: a przepraszam bardzo, czy malysz narezkajac na wiatr mowi nieprawde??? jakbys sie czula gdybys wygrala kwalifikacje i dali by ci np. 7 miejsce?? a mam przypomniec jak bylo w insbrucku?? juz nie pamietasz ze 24 pary mialy cisze albo wialo lekko od tylu a ostatnia para (ammann i ahonen) mieli na calej dlugosci wiatr pod narty?? tego to juz na pewno nie pamietasz...gdyby malysz skakal jako ostatni (bo wygral kwalifikacje) to by skoczyl najdalej (jestem o tym przkonany). i pewnie tez niezauwzylas ze prawie zawsze malysz mial pecha i mial wiatr gorszy od innych?? moze to sie wydaje dziwne za zawsze mowi o wietrze ale taka jest prawda..zauwasz ze nigdy nie bylo tak ze byl niekorzystny wiatr i nagle jak malysz to sie odwrocil i mu wialo 4 m/s... zawsze mial niekorzystny.. i on nie zmysla ze mial niekorzystny wiatr tylko mowi jak bylo...przyklady? np. insbruck, bischofshofen, willingen pregelato, oberstdorf, planica...
(24.04.2005, 14:23)
El_Toro
@_An_
No mi chodziło dokładnie o to co napisał Krak. Aczklowiek ty też piszesz mądrze...to się tu ceni...
@ uskotko
:D
(24.04.2005, 13:46)
Krak
@_An_
Małysz wygrał już tyle, że jak mało kto ma prawo ponarzekać sobie. Zachowuje się jak gwiazdor? Ależ on JEST gwiazdorem. I bardzo dobrze! Bo za kilka lat (gdy zakończy karierę) ludzie o nim zapomną. Teraz więc niech czerpie ze swej sławy i zachowuje się jak gwiazdor. Gdyby to był jakiś Tonio Tajner, czy inny Bachleda, to takie narzekanie byłoby oburzające. Ale Małysz? Najwybitnijeszy skoczek od czasów Weissfloga? On ma prawo zachowywać się jak gwiazdor! Ja nie mam nic przeciwko temu - zasłużył sobie. I jeszcze jedno. Małysz (w przeciwieństwie do Hannawalda) nadal jest skoczkiem ze ścisłej światowej czołówki. I choć nie zawsze wszystko mu wychodzi, to nadal pozostaje zawodnikiem, który liczy się w najważniejszych imprezach sezonu.
(24.04.2005, 13:17)
*****
Czy wy nie macie nic innego do roboty??? Do Kościoła już!!!
(24.04.2005, 13:15)
Karolcia :-)
_An_<w tej kwestii w 100% się zgadzam!Tu podoba Mi się zachowanie Ahonena!Na ostatnich zawodach kiedy nie skakał zadowalająco i raz Mu się udało to przyznał się, że WIATR MU POMÓGŁ!
(24.04.2005, 13:02)
Karolcia :-)
Ludzie! Po co się kłócić!?! Każdy kibicuje komu chce i w jaki sposób to wyraża.Ja kibicuję Polakom (całej kadrze) ale i także Ahonenowi czy Liokelsoyowi-lubię wszystkich zawodników. To, że np. "finofanki" kibicują finom (w tym sezonie) to oczywiste w końcu jak na razie byli/są najlepsi ALE! wiadomą rzeczą jest, że w przyszłym sezonie finom może się nie powodzić, więc normalne będzie to,że np. pojawią się "NORWEFANKI" to normalne takie jest życie. trzeba się z tym pogodzić...Powiem tylko tyle, że Ci, którzy kibicują teraz Ahonenowi bo wygrywa, a jeżeli przestanie dobrze skakać i przerzucą się na innego "lidera" -to uważam, że prawdziwymi kibicami nie są....takim ludziom trzeba współczuć........
(24.04.2005, 12:55)
_An_
@El toro
Ja jestem w stanie zrozumieć fakt, że Małysz narzeka np. na trenera albo coś w tym stylu. Ale usprawiedliwianie każdego swojego złego skoku złym wiatrem na prawdę nie świadczy dobrze o zawodniku. Czy Małysz nie jest w stanie się przyznać "Trudno, nie wyszło mi, postaram się poprawić". To jest godne wielkiego mistrza. Jak przeglądam komentarze po zawodach to ŻADEN zawodnik nie uskarża się tyle co Małysz. Owszem, zdarzają się pojedyńcze narzekania na warunki, ale Małysz po każdym skoku ta sama bajeczka. Twierdzisz, że nie masz nic do fanek Ahonena. W porządku. Ale obrażanie Małysza (czego ja nie robię, gdybym chciała go obrazić mój komentarz wyglądał by tak- Małysz ty *******) traktowane jest tutaj jako obrażanie świętości. Podczas gdy jeśli ktoś obrazi tutaj innego skoczka jest to traktowane jako norma. Nic się wtedy nie dzieje. Ja nie mam nic przeciwko konstruktywnej krytyce. Ale wyjeżdżanie na kogoś tylko dla tego, że odważył się walczyć z "Wielkim dzieckiem polskich skoków" uważam za głupotę. I ja- tak samo jak ty- nie toleruję obrażania zawodników, którym kibicuję. Wyznaję szacunek dla tego co dokonał Małysz- a dokonał bardzo wiele. Ale jego zachowania, które idealnie przypomina mi humory Hannawalda nie jestem w stanie znieść.

Co z tego, że Małysz grozi odejściem? W sumie nic mnie to nie obchodzi. Uważam, że wtedy atmosfera w skokach się oczyści- znikną pseudofani Małysza- nie skoków (żeby nie było- nie każdy kbicujący Małyszowi jest pseudofanem). Ale po raz kolejny- takie zachowanie to zwykły szantaż. I bardziej mi pasuje do dziecka w przedszkolu, niż do wielkiego skoczka. Biorąc pod uwagę tę wielkość Małysz powinien pohamować się z takimi komentarzami.
(24.04.2005, 12:53)
Jasiek
I po co to wszystko??
(24.04.2005, 12:27)
uskotko
@El Toro
;)
(24.04.2005, 12:24)
El_Toro
@uskotko
Ależ można powiedzieć coś złego, ale nie przesadzajmy...no bo _An_ napisała, że jej sie nie podoba, że Myłysz grozi odejściem...i co z tego? Jednak chyba ma prawo coś powiedzieć...tak mi sie wydaje...

PS. A Pietras jest tam dlatego, że często mnie popiera...

Pozdrawiam!
(24.04.2005, 12:20)
uskotko
@El Toro
Chyba powinnam się obrazić za wymienianie mnie obok pietrasa :P Tak czy owak dziękuję. Natomiast uważam, że idea, jakby nie można było złego słowa powiedzieć na Adama, tylko dlatego, że jest Polakiem, jakoś do mnie nie trafia, wybacz. No ale ja nie mówię złych słów na żadnego ze skoczków. Szkoda że nie wszyscy tak potrafią.

Miłego dnia!
(24.04.2005, 11:40)
El_Toro
@_An_
Wiesz co...rację to ty masz w połowie...Po tym do czego on doszedł i co zrobił dla swojego kraju nie możesz tak mówić...

PZN kręci sie wokół niego, bo wokół kogo innego miałby sie kręcić...Jak narazie to jedyny Polski Prawdziwy Skoczek...

On ma prawo sobie ponarzekać...To jedyny zawodnik, który obecnie ma prawo...Zobacz...Finlandia gdyby nie miała Ahonena i tak byłaby nadal potęgą...Polska bez Małysza byłaby gorsza niż Kazachstan...A to już żenująca sytuacja...

Ja osobiście nic nie mam do fanek Ahonena dopóki nie mowią nic złego na polskiego bohatera, czyli Małysza...To co ty napisałaś świadczy tylko tyle, że nie potrafisz zrozumieć, że jeżeli ktoś osiąga coś wielkiego (jak Małysz) topowinno sie go traktować jako bohatera do końca

PS Pozdrowienia dla ludzi, których komenty sie czytało i czyta bardzo przyjemnie:
mmm_krakow
Emu
kibic z Augustowa
Mariusz
Uskotko
i Pietras
(24.04.2005, 10:24)
Martu$$ka
@pietras
no.. "FINIĄTECZKA" nie piszę.. i nie mam zamiaru pisać...

@_An_
pięknie to napisałaś =) A co do Małysza... to naprawde on zaczyna być gwiazdorem....
(24.04.2005, 09:44)
_An_
@Anonim
Ja bardzo przepraszam- czepiacie się fanek Finów i Jannego (którego zresztą bardzo lubię, to człowiek z charakterem), że zachowują się jak idiotki, że wynoszą swoich ulubieńców na piedestał. A czy wy nie robicie tego samego z "Wielkim i wspaniałym Adasiem Małyszem"? Czy to, że ktoś kibicuje skoczkowi innej narodowości od razu ma oznaczać, że ma "przenieść się do Finlandii". Wierz mi, istnieją ludzie, dla których skoki to nie Małysz, a Małysz to nie skoki. Czy nigdy nie zauważyłeś, że poza "Wielkim i wspaniałym Adasiem Małyszem" w każdym konkursie jest jeszcze 49 innych, nie mniej ciekawych zawodników. Małysz może i był cudownym zawodnikiem 2,3,4 lata temu. Ale teraz już nie. Teraz Mąłysz staje się "gwiazdorem" nie mniejszym niż kiedyś Hannawald. Wszystko mu przeszkadza, nic nie gra. Każdy zły występ: "A, bo wiatr źle zawiał, a bo sędziowie jacyś stronniczy, a i jeszcze skocznia jakaś inna" Nigdy nie słyszałam żeby jakiś skoczek tyle narzekał co Małysz. Poza tym słynny już jego szantaż "Jeśli nie zrobicie co każę, zakończę karierę" Przepraszam, czy tak zachowuje się skoczek klasy światowej, zdobywca 3 Kryształowych Kuli, 3-krotny MŚ? Wątpię.

Żeby nie było- mnie też wnerwiają komentarze typu: "Ah, ten cudowny Janne jaki on jest przystojny, cudowny i w ogóle" Ale, czy nie pomyśleliście, że istnieją również osoby nie lubiące "Wielkiego i wspaniałego Adasia Małysza" (np. ja). Bo dla mnie teksty typu "leć Adaś leć, nasz skarbie narodowy, nasz wielki skoczku i tak wygrasz, zobaczysz" są równie dobrą oznaką braku inteligencji i zapóźnienia umysłowego

Z niecierpliwością oczekują ataków od Małyszofanów. :)
(24.04.2005, 09:26)
pietras
@Martu$$ka
Nie podajesz sie za finofanke i nie widzielem,ze piszesz>FINIĄTECZKA<wie c o co ci chodzi.Mam kilka uwag do finofanek ktore nie znaja sie na skokach i pisza tu rozne bzdury.
(24.04.2005, 09:17)
Martu$$ka
@Krak
Ja dla Janne kibicuje gdzieś tak trzy lata i nawet jeśli przestanie dobrze skakać i tak bedę mu kibicować. Bo mnie to nie obchodzi czy skoczek skacze dobrze czy marnie. I nigdy nie kibicowałam i kibicować nie będę dla Norwegów czy morgensterna =/

@pietras
Sorx, ale mnie Twoja gadka obraża. Jestem fanką finów i nic to nei ma do rzeczy z moją wiedzą o skokach. Skoki oglądam dla swojej przyjemnosci, a nie by popatrzeć na skoczków... A co do wiedzy o skokach to wielu kibiców mogłabym zakasować swoja wiedzą...
(24.04.2005, 08:15)
GruHa
Krak@ przesadzasz troche, NIGDY nie kibicowalam Svenowi i w ogole niemcom, norwegów nie trawie ;/ no wiec o czym mowa w ogole? nie wrzucaj wszystkich do jednego worka ;/ poza tym czy to zle ze dziewczyny kibicuja finskim skoczkom? to moze nie wiem, mamy nie ogladac skokow tylko biegac z nożem po ulicy? moze to jest robota dla nas? ;/
uskotko@ respect for you ;)))))
(24.04.2005, 08:01)
LL
A czy to nie jest normalne, że osoba popularna ma najwiecej fanów(fanek)??Tak trudno sie z tym pogodzić?Ja zaczelam od wspierania Małyszka...ale to, że teraz kibicuję Benko, czy Kuettelowi nie znaczy, że Adam poszedł w odstawkę. Nie przesadzajcie...
(24.04.2005, 00:44)
sUomka
@Krak- za rok będzie Hautämakikuś :P no, zaraz będę miała jazdę, że kibicuję "Fynlandczykowi" :) a zresztą, mam to gdzieś...
(23.04.2005, 23:47)
Krak
@pietras
masz oczywiście rację, ale na TEJ stronie nic nie wywalczysz. "Finiątka" są tu bożkami, uwielbianymi przez fanki-sezonówki. Ale bez obaw! Wystarczy, że cały ten Ahonen się skończy, a natychmiast horda rozkochanych w Finach 16-tek zainteresuje się kimś innym. Tak jest zawsze... niestety. Do sezonu 2003/2004 wszystkie panienki były miłośniczkami Adama i (ewentualnie) Hannawalda. Potem przyszła miłość do Norwegów. Ale już w tym sezonie jakoś nie było widać tych wszystkich fanek "Roarka" i "Sigurdka". W ich miejsce pojawiła się horda wielbicielek Ahonena, co to mu "od zawsze kibicowały". Tjaaaaa... ciekawe co będzie za rok? "Morgensternek"? A może ktoś inny?
(23.04.2005, 22:27)
uskotko
@pietras.
Nie wiem, co to kompleksy - jestem szczęśliwym człowiekiem. A Ty natomiast wiesz wszystko o finomankach. Wow. Jestem pod wrażeniem. Już Ci chyba tam na dole zwracali uwagę, byś nie wrzucał wszystkich do jednego worka, nie? Nie czepiaj się ludzi, tylko zajmij własną pasją i daj innym się zajmować, dobrze?

(23.04.2005, 22:16)
pietras
@uskotko
Denerwuja mnie takie wypociny.Nie wiesz nawet co to sa kompleksy,a do tego chronisz finomanki ktore nie maja pojecia o skokach i pisza na tej stronie!!!
(23.04.2005, 21:58)
uskotko
@snow.
Wiesz, chodziło o zawodników, którzy już nie skaczą, ale spoko. Tylko następnym razem się zastanów, zanim napiszesz.
A co do Janne - rzeczywiście, nie ma złotego medalu olimpijskiego. I co w związku z tym?

Tekstów o "finomankach" nawet nie chcę komentować. Jak zwykle wypowiadają się poważni znawcy, oczywiście mężczyźni, których kompleksy najpewniej prowokują do takich, a nie innych wypowiedzi. Zdumiewające jest, że kobiety, kibicujące skokom, potrafią znaleźć sobie zajęcie, potrafią się cieszyć i na pewno nie zawracają sobie głowy, czepiając się kibicowaniu facetów, podczas gdy faceci lubują się wprost wytykaniu kobietom tego, czym one się zajmują i udowadnianiu im, że są głupsze. Ot szowinizm. Ciężko w tym kraju być fanką sportu.
(23.04.2005, 21:48)
_dusia__
eh szkoda ,ze tak mało wiadomości o reszcie skoczków!Ale rozumię ,że u Aho najwięcej słychać!Więc dobre i to!
(23.04.2005, 21:27)
Karolcia :-)
Ania<widziałam w necie krótki filmik ,a przy okazji relacje z Cafe Antrackt (Zakopane z "Finami")jeżeli masz ochotę zaprzaszam 8159800.Ludzie nie mamy się o co kłucić!Finowie kontra Adam Małysz nie ma porównania,niektórzy mogą przecież kibicować i Finom i Polakom.Ale myślę,że jesdnak 1. miejsce to Polacy ale inni stosują inną taktykę ichy sprawa....
(23.04.2005, 20:22)
snow
Klub Narciarski w Lahti nadał tytuły honorowych członków sześciu złotym medalistom olimpijskim, pośród których znaleźli się między innymi skoczkowie: Toni Nieminen i Jari Puikkonen.

Janne nie spełnił wymogów i super :))))
Nie jest godzien mieć zatem wałsnej kei w porcie :) niech cymuje łajbę do boi i na ląd zasuwa na pagajach :)))
Jasiu postaraj się chłopie :)
(23.04.2005, 20:02)
pietras
@Flawia
Rozczaruje Cie,czepiam sie tego,ze nie znacie sie na skokach i specjalnie denerwujecie ludzi ktorzy tu pisza i czytaja.Lepiej zorganizujcie sobie wlasna stronke pdt.FINIĄTECZKA...
(23.04.2005, 20:02)
TAMI
anonim tak szczerze to ja też nie znoszę tych wszystkich velomanek itd, ale wysyłać już kogos poza Polskę to przegięcie zdeka;) Pozdro:D
(23.04.2005, 19:53)
PHL
@anonim
Czy Ania napisała, że nie kibicuje Małyszowi?
Owszem, są "fanatyczne finofanki", ale ty przyklejasz etykietkę fińskich szowinistów wszystkim tym, którzy oprócz kibicowania Polakom sympatyzują też z Finami.
(23.04.2005, 19:33)
anonim
mam propozycje dla tych "fanek" w tym anii ponizej. wezcie sie przeniescie do finlandii, zmiencie se obywatelstwo na finskie jak wy kibicujecie finom, szukacie stacji finskiej.... jakbyscie nie mieli komu kibicowac. jeszcze roumiem jakby nie bylo malysza, to nie bylo by komu kibicowac (to by trzeba bylo sie cieszyc ze nasz zawodnik jakis tam skupien czy bachleda sie nie zabil jest w czolowej 60). ale przezciez mamy wspanialego zawodnika swiatowej klasy a i tak tylko finow widzicie wokol swojego swiatka. i to jeszcze nie tylko jednym ahonenem sie cieszycie tylko wszystkimi haponenami peekami salomea jakimis....
(23.04.2005, 19:18)
Flawia
@pietras, Ty się absolutnie nie czepiasz, prawda? ;P Osobieście też jestem Finomanką i to, że mówimy na nich Finiątka jeszcze nie oznacza, że jesteśmy głupie. Przynajmniej ja się za taką nie uważam... Czasem przecież można sobie pofolgować i się powygłupiać, nieprawdaż? ;) Zresztą, równie dobrze mogłabym się przyczepić do Twojego 'wjochę', ale nie o to chodzi, prawda? ;)
(23.04.2005, 19:18)
PHL
@FINKA
Możnaby się kłócić, czy w ogóle istnieje państwo, gdzie sportowcy są najbogatszymi obywatelami (moim zdaniem nie), ale napewno nie jest tak w Finlandii - kraju skąd pochodzi m.in. koncern NOKIA i autor systemu LINUX.
A Ahonen i Matti przy fińskich hokeistach czy kierowcach rajdowych i Formuły 1 (Kimi Raikkonen) to prawie biedacy :)
(23.04.2005, 19:10)
Ania
Widziałaś ten program? Eee, mnie się jakoś nie udaje złapać żadnej fińskiej telewizji :(
(23.04.2005, 19:08)
Karolcia :-)
pietras<No wiesz Ja osobiście jak widzę Ahonena to nie piszczę i nie krzyczę ale nic do Niego nie mam.Jednak uważam,że masz racje to już lekkka przesada.Czyżby nie zwykły człowiek o inicjałach J.A. był leniwy!?!Ostatnio taki wypadek łazić prawie nie móg,a teraz lata!?!Sama widziałam kawałek tego programu z jego udziałem...oj Janne Janne...jakie krótkie wakacje w tym roku :) Pozwodzenia w wyścigach Drangsterów!:*
(23.04.2005, 18:38)
Finomanka
Kocham Finiątka !!! dokładnie Mina rakastan Suomi !!! jak mnie tu dawno nie było.....Finiaki góra !!!
(23.04.2005, 17:59)
TAMI
"umią"...o boże...
(23.04.2005, 17:50)
pietras
@FINKA
Hmmm kolejny dowod,ze te "dziewuchy"sa glupie,nic nie ROZUMIEJĄ i czuje wjoche kiedy czytam umią...:)
(23.04.2005, 17:46)
moderator
oj umio umio :-P
(23.04.2005, 16:51)
FINKA
Finowie umią docenić dwoich sportowców :D a oni są chyba najbogatszymi ludzmi w krainie tysiąca jezior :D
i jak tu nie kochać tego kraju ;)
(23.04.2005, 16:42)
masloo
bida piszczy a co :D
(23.04.2005, 16:21)
polak
a ciekawe co u nas w polsce piszczy....
(23.04.2005, 16:06)
shurii
ei koskelimme
(23.04.2005, 15:39)
lucy_suomi
Suomea miało być
(23.04.2005, 15:28)
lucy_suomi
Mina Rakastan Suomi!!!
(23.04.2005, 15:26)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Co w Finlandii piszczy?
Co w Finlandii piszczy?

Co w Finlandii piszczy?

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich