Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Skocznia Puijo w fińskim Kuopio jest znanym ośrodkiem treningowym. W Kuopio mieszkają dwaj trenerzy reprezentacji skoków narciarskich - Mika Kojonkoski, szkoleniowiec Norwegów, oraz Pekka Niemelae, który już drugi sezon trenuje ekipę Francji. Obaj panowie przywieźli swoich podopiecznych na zgrupowania, którym mieliśmy okazję się przyglądać.

Reprezentacja Norwegii w składzie Anders Bardal, Anders Jacobsen, Roar Ljoekelsoey, Sigurd Pettersen, Bjoern Einar Romoeren oraz Tom Hilde odbywa w Kuopio obóz w czasie 1-6. lipca. "Jak na razie wszystko układa się świetnie: pogoda jest doskonała, tym samym warunki do skakania wspaniałe" mówi Mika Kojonkoski, któremu towarzyszą obaj asystenci, Jermund Lunder i Geir Ole Berdahl. "O formie chłopców nie mogę nic powiedzieć, bo jest po prostu za wcześnie. Mnie najbardziej cieszy fakt, że nastroje w ekipie są dobre i wyrównane. Rok temu część zawodników prezentowała świetną formę i podejście, podczas gdy część czuła się zdecydowanie gorzej - teraz jest mniej więcej po równo. Naszym hasłem na ten rok jest: "z pokorą, skromnością, ale i dumą"."

Zapytany o problemy zdrowotne Andersa Jacobsena, Kojonkoski odpowiedział: "Wciąż nie znamy przyczyny bólu kolana Andersa. Przeszedł kurację sterydową - i zero efektu. Miał dłuższy odpoczynek - i z takim samym skutkiem. Andersa sytuacja frustruje, ponieważ nie jest w stanie biegać, a to jego ulubiona forma treningu. Skoki jednak oddaje bez problemu, a my wierzymy, że znajdziemy powód dolegliwości" kończy optymistycznie Kojonkoski.

Francuzi zawitali na Puijo już w zeszłym tygodniu i długie zgrupowanie zakończą dopiero 11-go lipca. Oprócz kadry narodowej, którą stanowią Emmanuel Chedal, David Lazzaroni oraz Vincent Descombes Sevoie, Pekka Niemelae przywiózł także trzech zawodników kadry juniorskiej. Benjamin Bourqoui (19), Nicolas Mayer (16) i Alexandre Mabboux (15) na razie zapoznają się z obiektem K90.

"Uważam za świetną sprawę, że młodzi mogą trenować ze starszymi. Oni właściwie znajdują się w osobnym projekcie, zaplanowanym na dwa-trzy lata. Każdy z nich ma własny program treningu fizycznego, bo znacznie lepiej jest zaczynać u 15-latków niż już u pełnoletnich zawodników. Ta kwestia została bardzo zaniedbana we Francji i kiedy objąłem kadrę, jedynie David Lazzaroni mógł poszczycić się jako taką formą fizyczną" mówi Pekka Niemelae. "W najbliższym sezonie juniorzy być może wystartują w pojedynczych konkursach, ale nasz cel jest odległy w czasie właśnie o jakieś dwa-trzy lata. Muszę przyznać, że radzą sobie całkiem nieźle. Jeśli zaś chodzi o starszych, to zwłaszcza Lazzaroni i Chedal nie rozczarowują. Trzeba jednak pamiętać, że lato dopiero się zaczęło."

"Zgrupowanie w Kuopio jest rzeczywiście długie i dlatego uznałem, że chłopcy będą robić coś więcej, niż tylko skakać i siedzieć w hotelu. Ekipa mieszka w kurorcie, który umożliwia różne aktywności, na przykład grę w siatkówkę plażową, ale też chodzimy do wspaniałej sauny i robimy wycieczki łodzią po jeziorze. Jeśli chodzi o dalsze plany letnie, odbędziemy jeszcze zgrupowania w Hinterzarten oraz Einsiedeln, no i oczywiście startujemy w zawodach Letniej Grand Prix" opowiada Niemelae.

Obu reprezentacjom życzymy owocnego pobytu w Kuopio :)

zobacz zdjęcia z treningów »
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« lipiec 2007 - wszystkie artykuły
Komentarze
Daria
@uskotko

I coś mi się wydaje, ze twoim jedynym problemem jest chyba Adam Małysz , nie myle sie ?
Tak cię wkurza to, ze wciąz jest bardzo dobry, ze nawet nie mozesz juz rozsądnie myslec :))))
Tylko co on za to może ?
Ano nic ! jest świetny i nic na to nie poradzisz.
(05.07.2007, 09:20)
Daria
@uskotko

Ale nie musisz zaraz tak się denerwowac prawda ? Mozna chyba miec swoje zdanie i wyrobiona opinie na ten temat, czy nie mozna ?
Akurat wyobraz sobie, ze wiem cos na ten temat gdyz sama przez woele lat uprawiałam sport wyczynowy i nie potrzeba mi tu znać teorii, ja znam to z praktyki a to najlepsza szkoła.
Nie bede sie rozwodzic chyba o co chodzi ale wiem, ze niektóre problemy u sportowca siedza w głowie, można trenerowi wmawiac potem, ze cos boli, trener zavhodzi w glowę i odsyła do lekarza, robia wszelkie badania i nic !
Powiem tylko tyle, ze póżniej po długim czasie okazało się, ze zawodniczka zwyczajnie miała problem natury psychologicznej.
Na podstawie wszystkich artykułów jakie czytałam o Andersie, i wypowiedzi jego trenera,mozna sobie wyrobić opinie, że to nic związanego z zadną kontuzją.
No chyba, ze maja lekarzy idiotów ale nie sądzę.
Bo nawet reumatyzm mozna stwierdzić na podstawie testów z krwi.
Anders normalnie trenuje, skacze ale co jakis czas teraz będą powracac do tej sprawy w wypowiedziach, bo głupio by bylo nic nie wpsominac .
I moze się okazać, ze ten zawodnik pomimo tego iz pokazał, ze ma ogromny potencjał i talent, bo niewątpliwie ma,
może być gwiazdą jednego sezonu.
Zobaczymy, do PŚ zimowego jest jeszcze troche czasu ale jestem pewna, ze stanie na rozbiegu skoczni i bedzie skakał.
I po co tyle złości ? @uskotko uspokuj się, to tylko rozmowa:)
(05.07.2007, 09:16)
daf
a @uskotko w swoich wypowiedziach jak zwykle subtelna niczym zapach amoniaku....
(05.07.2007, 00:51)
uskotko
@Daria
Ja po prostu zastnawiam się, czy znasz się na biomechanice i fizjologii, a z Twojej wypowiedzi wynika że nie. Gdybyś miała pojęcie, wiedziałabyś, że w proces chodzenia czy biegania zaangażowane są inne partie kolana czy w ogóle kończyny niż w skakanie. Inne są obciążenia i przeciążenia. A "narowista" jestem, ponieważ nic nie denerwuje mnie bardziej niż wypowiadanie się na tematy, o których nie ma się zielonego pojęcia. Jest to niedojrzałe i po prostu żenujące - niestety, wielu ludzi wychodzi z założenia, że wiedzą o wszystkim wszystko, zamiast przyjąć do wiadomości, że tak nie jest. Ot i cała sprawa.
@Elite
Wiesz , akurat czasami zdarza się, że problemy psychiczne objawiają się właśnie cieleśnie (i wtedy dopiero lekarze mają problem, hihi). A argument, że skoro wszędzie o czymś trąbili, jakoś do mnie nie przemawia :P Niemniej jednak faktem jest, że Andersowi dokucza i w to wierzę, bo to się naprawdę liczy. Pozdrawiam!
(04.07.2007, 21:41)
krwisty
@kobietki ...mowi sie ze paluszek i glowka to szkolna wymowka...i cos w tym jest a moze i kolanko i glowka?a tak powaznie to jak czlowieka gdzies nie strzyka i nie lamie to znaczy ze trup....jego forma byla naprawde swietna z malymi wahaniami podkreslam malymi...ale trafil na tytana takiego jak adam ktorego rutyna i stalowe zdrowie (tez psychiczne) zdeklasowaly Andersa i reszte gawiedzi....coz i tak bywa...
(04.07.2007, 19:55)
Daria
@uskotko
A cos ty taka narowista? :))

Czy tu juz glosno nie mozna myslec i nic napisac ?
Przecież to nie ma seznsu, to ciągłe nawijanie o jego kolanie, oni sami sobie przeczą,ci , którzy o tym mówią,
skacze na skoczni, a biegac nie może , no co jest bardziej obciążające, skakanie i lądowanie ? czy zwykłe bieganie.
Ja nie twierdze, ze to przez Adama, który zacząłó się do niego zbliżać, coś w Andersie pęklo.
Twierdze natomiast, że zwyczajnie forma mu uciekła przed MŚ !
I coś trzeba bylo powiedzieć, bol kolana beirze się niestety nieraz z glowy, zawodnik odczuwa jakieś dolegliwości, których tak naprawdę nie ma.
Pozatym był przebadany przez specjalistów, zaden nic nie stwierdził, jak to wyjasnić ?
Przeciez sam Mika się w pewnym moemncie wypowiadał, ze sam nie wie juz jak mu pomóc, jak go zmotywować.
Więc przestaliby o tym już mówić, bo jestem pewna, ze przyjdzie listopad i bedzie normalnie startował.
Ja nie twierdzę, ze ma nierówno pod sufitem, tak się nie wyraziłam, @Elite27.12.
to twoje słowa, natomiast twierdzę, ze każdemu zawodnikowi potrzebna jest czasem pomoc psychologa.
I być może on tego potrzebuje!
I przypominam, ze Anders wygrał tylko 4 razy , a Adam 9 !
jest różnica ?
(04.07.2007, 18:49)
Elite27.12.
@uskotko Popieram!
Przecież jakby nie było problemu to by o tym nie pisali. Jakby Anders mógł biegac to by biegał! Jednym słowem skoro w świecie skoków tyle się trąbi o problemach Jacobsena, to przecież one muszą byc prawdą.
@Daria mylisz się moim zdaniem i to grubo sądząc, że Anders ma nierówno pod sufitem. Dziwne, żeby objawmi choroby psychicznej był ból kolana. Zastanów się, z Twojego komentarza właśne to wynika... Hehhh;)
(04.07.2007, 17:46)
uskotko
nie chcę być złośliwa, ale problem w głowie tkwi chyba u kogo innego. Anders wygrywał jeszcze zawody w styczniu i przed MŚ - wystarczy przypomnieć sobie Oberstdorf, Titisee czy Willingen, jeśli już chcemy być dokładni i rzetelni. Osobiście jestem zdania, że sugerowanie, jakoby problemy Andersa wynikały z formy Adama, jest nie tylko naciągane, ale też mocno pachnie małyszomaństem. Jakby wszystko na świecie kręciło się wokół Adama... Ludzie, bez żenady! Anders jest skoczkiem o wspaniałej, mocnej psychice, co udowadniał raz po raz podczas zimy. Naprawdę nie radzę wypisywać rzeczy, o których nie ma się pojęcia.
(04.07.2007, 15:28)
Daria
@uskotko

Może nie tak odrazu z grubej rury :) z tym psychiatrą, ale przypomina mi się jedna rzecz,
Anders bez problemu w początkowej fazie PŚ wygrywał, wskakiwał na podium, wygral TCS,
az nagle cos się zacięło, forma gdzies uciekła, juz nie wskakiwał na podium a już totalna porazka była na MŚ, nie wierzę, ze taki zawodnik jak on tego nie przeżywał jakos.
Potem bylo juz gorzej niż lepiej, Malysz zaczął mu deptac po piętach, zblizał się coraz bardziej, jednym słowem Adam zaczął wygrywac juz przed MŚ,
Anders to bardzo przeżywał i potem pojawiły sie rzekome bóle w kolanie.
Dlatego na tej podstawie mysle, ze jego problem tkwi w glowie, może przydałby się mu dobry psycholog ?
Nie wiem, ale skoro trenuje to chyba nic mu nie jest.
(04.07.2007, 15:07)
uskotko
@Daria.
A wiec do psychiatry trzeba go wyslac. Ktos powinien mu to zasugerowac...
(04.07.2007, 09:18)
Daria
Nie, no ta choroba Jacobsena staje sie juz jakaś niewidzialna ani nie namacalna :) chyba.
Nikt nic nie wie i nikt nic nie potrafi cos powiedzieć.
Niech już przestaną, bo skoro może skakac na skoczni i lądowac z tak dużej wysokości i wszystko jest w porządku to biegac nie może ?
zaczyna mnie to juz trochę irytować, najlepiej jakby juz nic nie mówili na ten temat.
Bo Anders bierze udział normalnie w zgrupowaniach i normalnie trenuje, Więc może !
Reumatyzm ? co ja tu czytam.
Przeciez reumatyzm mozna stwierdzić na podstawie odpowiednich testów w badaniu krwi !
On byl przebadany wzdłuż i wszesz i nic nie stwierdzili.
Dali juz by spokój temu skoro specjaliści niczego nie znależli to przyczyna tkwi w głowie.
(04.07.2007, 09:00)
krwisty
@usia wiesz ze to niegłupi pomysl z tymi cieplymi krajami ,ja jako dziecko mialem w obu kolanach podobne bole reumatyczne i wygrzewanie naprawde pomaga...moze i jemu tez by to pomoglo takie sloneczko na kolanko :-)@elite tylko zeby te zgrupowania nie konczyly sie zbiorowa impreza zakrapianą bo i tak nie raz bywalo....@zono moja a moze jemu brak innego ciepla...kto wie co chlopakowi dolego i co moze mu pomóc jak juz nawet lekarze nie wiedza....?;-)
(03.07.2007, 19:39)
żonaKrwistego
@USIA tak masz rację Andersowi przydało by się słońce,chyba,że mieszkancy zimnych obszarów mają uczulenie na ciepło:-)
(03.07.2007, 19:22)
Daga
@bimba
też coś słyszałam.
Clio, może ty coś wiesz na ten temat?
(03.07.2007, 10:02)
Usia
Panie Mika Kojonkoski
Weź Pan Andersa do słonecznych i suchych rejonów Europy, to ból kolana minie jak ręką odjął. Prawdopodobnie ten ból ma podłoże reumatyczne i trzymanie chłopaka na zimnej i wilgotnej północy tylko sprawę pogarsza. Latem powinien sie wygrzać w rejonie Morza Śródziemnego. Jest tam masa skoczni "obok morza i ciepłych plaż", ale wiem "interesa skoczni w Puja " zmuszają do skakania własnie na tym obiekcie a nie na obiektach na południu. Dla mnie to głupota i sabotaż skoczków po prostu.
(03.07.2007, 09:07)
Fanka
@ bimba
Cicho!!!
(03.07.2007, 08:29)
Elite27.12.
Fajowo mają na tym zgrupowaniu. Sauna, siatkówka, łódka... Takie urozmaicenie jest bardzo przydatne, dzięki temu zawodnik nie myśli tylko o treningach, może się od tego w jakiś przyjemny sposób wyłączyc:)
(03.07.2007, 06:57)
bimba
Czy to prawda, ze Norwegowie nie przyjadą na konkurs LGP w Zakopanem?
(02.07.2007, 21:20)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Francuzi i Norwegowie na Puijo
Francuzi i Norwegowie na Puijo

Francuzi i Norwegowie na Puijo

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich