Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

W nadchodzący weekend nasza kadra A poleci do Japonii na konkursy PŚ w Sapporo. W zawodach zabraknie Adama Małysza, który przygotowuje formę w Ramsau, by dobrze wypaść w Zakopanem. Łukasz Kruczek nie powołał także Kamila Stocha i Krzysztofa Miętusa. Ten ostatni wystąpi najprawdopodobniej w zawodach FIS Cup w Szczyrku.

Drugi trener kadry, Zbigniew Klimowski, zabiera do Japonii 6 skoczków, a szansę dostali: Marcin Bachleda, Łukasz Rutkowski, Stefan Hula, Rafał Śliż, Maciej Kot i Dawid Kubacki. Ostatnia dwójka powinna nie mieć kłopotów z aklimatyzacją, gdyż przebywa w Japonii od tygodnia. Przypomnijmy, że w zeszły weekend odbyły się na Okurayamie i Miyanomori zawody Pucharu Kontynentalnego i to właśnie Kubacki i Kot mieli tam dobre wyniki.

Oprócz Małysza, Stocha czy Miętusa, w Sapporo zabraknie Schlierenzauera, Ahonena, Koflera oraz Norwegów. Wystartuje za to Simon Ammann, który walczy o odzyskanie żółtego plastronu lidera klasyfikacji Pucharu Świata.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« styczeń 2010 - wszystkie artykuły
Komentarze
maniacom
Śmieszą mnie komentarze krytykujące skoczków (nie tylko polskich). Znajdzie się tu ktoś, kto skoczyłby dalej od któregoś z nich?? wątpię ;p

a co do startu simona ammanna... jest jak na razie jedynym zawodnikiem spoza polskiej kadry, przy skokach którego trzymam kciuki... po pierwsze: z sympatii do tego skoczka; po drugie: on jest narazie jedynym skoczkiem który jest w stanie zatrzymać gregora, a chyba nie chcemy, żeby pobił rekord małysza(3 kryształowe kule z rzędu), więc cieszy mnie decyzja o jego locie do japonii

a na ZIO... no cóż... fajnie by było jakby małysz z ahonenem sie podzielili złotem, ale biorąc pod uwagę obecną formę adasia będziemy zachwyceni pierwszą piątką ;p niewykluczone że złoto zdobędzie Harri Olli, a może objawi nam się ktoś taki jak ammann w 2002r.

Pozdrawiam :)
(14.01.2010, 20:36)
daf
To logiczne co pisze @marian. Faktycznie sprawdzian kadry na MŚJ można było urządzić na zawodach PK - zamiast K. Miętusa, który ma spokojnie trenować w kraju (jakby co start na MŚJ ma pewny) mógłby pojechać ktoś inny. Ze starannie dobranej piątki wybór 2-3 nie byłby gorszy niż z 20 w Szczyrku.
Zresztą, start G.Miętusa i Dawida Kubackiego jest chyba poza dyskusją, Maciek Kot i Krzysiek Miętus raczej będą w kadrze na ZIO, więc do obsady pozostają co najwyżej 2 miejsca.
(14.01.2010, 12:22)
Samo
Na Szczyrk pakują 25 a mogą wystawić 20, natomiast na Kontynentalny jedzie 3 a może 5. Totalny bezsens. Wyjdzie na to, że piątka nigdzie nie będzie skakać a mogli by choć dwaj z nich skakać.
(14.01.2010, 10:40)
marian
Na Puchar Kontynentalny powinni pojechać ewentualni nasi reprezentanci na MSJ K. Mietus, G. Miętus, J.Kot, K. Murańka i K. Kowal. poco tam posyłać T. Tajnera, D. Kowala i P. Żyłę? Tajner nie ma pkt w PK a dwaj pozostali zdobyli po 0 pkt w słabo obsadzonych 3 konkursach w Japonii. Nawet jak zdabęda tera jakieś parę pkt to nam i tak nie poprawi rankingu CRL.
Start juniorów w silniejszej osadzie chyba dałby więcej trenerowi niz słaby FIS w Szczyrku. A wszystkich juniorów to mógł sobie obejrzeć 26 grudnia w Szczyrku na MP.
(14.01.2010, 10:27)
hej
Jak widzisz oni nie chcą wysyłac nawet nikogo z tych trenujących a co dopiero nas;)
Teraz na PK niejedzie żaden junior, bo wszyscy "walczą"o miejsce na MŚJ a wszyscy dobrze wiemy, że pozakadrowcy i tak nie mają szans do startu tam a mogliby na PK pojechać
(13.01.2010, 21:52)
daf
@hej
No to zgłośmy się do któregoś klubu, może nas wyślą...
(13.01.2010, 21:35)
hej
Walka o kwoty na luty...
Pytanie tylko dla kogo? Najlepsi na IO, młodzież na MŚJ a któremu trenerowi będzie się chciało jechać na zawody? Przeważnie je olewano,nawet jak IO nie było.
(13.01.2010, 17:25)
hfgj

Mam nadzieje że dobrze wystąpiom bachleda śliż i hula aby powiększy ćkowoty startowe
(13.01.2010, 16:53)
wojtekiki
W zeszłym roku był Hula na 10. miejscu :P Co do MŚJ - ja akurat uważam, że dobrze, że ci zawodnicy jadą do Japonii, MŚJ to nie jest taka prestiżowa impreza, a jak ktoś tam coś zdobędzie to mu potem woda sodowa uderzy i po co to?
(13.01.2010, 16:53)
spiecki9
Już nie moge się doczekać tych konkursów w Japonii. Zawsze są bardzo ciekawe, tam się coś dzieje. W czołowej 10-tce znajdują się nowe twarze, co później może ich to w jakiś sposób podnosi na duchu i robią się dobrymi skoczkami. Mam nadzieje że znajdzie się w tej 10-tce jeden z Polaków
(13.01.2010, 15:28)
hej
@Maestro
A po co innym te punkty? Mają po 8 skoczków w 55 WRL a wolno im wystawić tylko 6 a znów te kraje, którze w 55WRL mająmniej niż 4 skoczków musza same pokryć koszt przelotu i zakwaterowania skoczkom dodatkowym (a to jest chyba po kilka tysięcy euro dla jednego).
(13.01.2010, 14:43)
Maestro
Ciekawe, że tylko Polacy wystąpią w pełnym, 6-osobowym składzie. Innym zespołom nie zależy na łatwych punktach?
(13.01.2010, 14:27)
lol
@Martuska

Aha rozumiem :D
(13.01.2010, 14:11)
hej
Dajcie spokój juniorom. Przygotowują się pod MŚJ w Hinterzarten i powinni teraz siedzieć w Polsce i pilnować treningów (zresztą w weekend startują w Fis Cup w Szczyrku). A osoby wyśmiewające się ze Śliża, czy któregoś innego skoczka, którzy regularnie zdobywali dla POlski limity startowe czy to w PK czy w PŚ niech się pukną w czółko i sprawdzą tabelki wyników (z tego i poprzednich sezonów). To że prześmiewacze się skokami zainteresowali wtym roku, nie znaczy, że polskie skoki się w tym roku zaczęły...
(13.01.2010, 11:58)
Hela
Podajcie pełne składy wszystkich reprezentacji , które wystąpią w Sapporo .
(13.01.2010, 11:57)
adamus774
domek. nie smiej sie ze sliza rutkowski tez raz byl w kontynentalnym i chyba 7 punktów zdobyl a w pucharze swiata po treningu skacze 2 za malyszem z polaków. no i co z takimi zrobic co niewiedzą co teraz skoczek robi ale go krytykują ja tez niewiem co on robi ale spoj czlowieku na rutkowskiego tez w kontynentalu slabo ale w pucharze po treningu lepiej. dla kazdego skoczka zycze najlepiej . sliza przeciez on punktu w kontynentalu dla ciebie to powinien poleciec grzegorz moze tez w kontynentalu dobrze to teraz kto wie dlaczego go niema?
(13.01.2010, 10:20)
Martuśka
@ lol
Wiem, wiem, masz rację, ja po prostu nie lubie Ammanna i uwielbiam docinki na jego temat ;p
(13.01.2010, 09:39)
sss
Jestem ciekwy konkursu :)
(13.01.2010, 04:54)
Moris
@JPW23

HAHAHA konkurs nocny, nie zapomne jak pare lat temu wygral Funaki tj najpierw skoczyl z 80m i kilku zawodnikom miedzy innymi Funakiemu dano szanse powtorzyc i skoczyl 135 dostal lepsze noty chyba od Morgensterna druga serie odwolali i sie Japonce cieszyly hehehe
(13.01.2010, 04:40)
krwisty
@Usia myślę, że do Zakopanego jeszcze zdążą Ammanna zgłosić. Rację ma przedmówca który twierdzi, że Simonowi zależy bardziej na PŚ niż IO. Simon nie jest już młodym zawodnikiem i taka forma jaką prezentuje obecnie może po prostu się nie powtórzyć.Kryształowej kuli brakuje mu w swoich trofeach i każdy logicznie myślący skoczek z takim dorobkiem jak on tylko o kuli by marzył. Ja bym marzył. A medal IO może zdobyć jakoby z rozpędu po drodze.A jak nie to i tak posiada już te trofeum .
(13.01.2010, 00:05)
JPW23
heh....ten konkurs w nocy ....to lubie :) Mam nadzieje, ze nie odwolaja jak w poprzednim sezonie.....
(12.01.2010, 22:32)
lol
Martuska Sapporo to tez sa zawody PS wiec ja nie rozumiem twojej wypowiedzi normalny PS a to ze Schlierenzauer nie pojechal to nie oznacza juz ze Amman uczepil sie tej zoltej koszulki Oo:...
(12.01.2010, 21:26)
hej
Za to Ammann nie jest zgłoszony na Zakopane!!!
(12.01.2010, 21:06)
Jasiek96
Zgadzam się z decyzją pana Łukasza. Małysz i Stoch (zwłaszcza ten drugi) niech sobie odpoczną, a niech jadą skoczkowie słabsi/nieoszlifowani/ci, którzy zwykle nie dostają szansy.
(12.01.2010, 20:46)
Martuśka
Ale się Ammann uczepił tego żółtego plastronu, nawet na drugi koniec świata po niego pojedzie
(12.01.2010, 20:18)
Adrianos
potwierdzone składy w Sapporo:

Austria - Thomas Morgenstern, Martin Koch, Stefan Thurnbichler, Mario Innauer, David Zauner

Niemcy- Michael Neumayer, Severin Freund, Stephan Hocke, Maximilian Mechler, Georg Spaeth

Norwegia - Andreas Stjernen, Akseli Kokkonen, Anders Bardal, Vegard Haukoe Sklett

Finlandia - Arttu Lappi, Olli Muotka, Sami Niemi, Juha Matti Ruuskanen, Kimmo Yliriesto

Szwajcari a - Simon Ammann

Polska - Łukasz Rutkowski, Marcin Bachleda, Stefan Hula, Maciej Kot, Dawid Kubacki, Rafał Śliż

Czechy - Antonin Hajek, Jakub Janda, Lukas Hlava, Roman Koudelka
(12.01.2010, 20:00)
:)
Amman wygra bo i tak w to niewierze zeby nawet przy ostrym wietrze w plecy nie weszedl do 30 ale pewnie wygra; )
(12.01.2010, 19:25)
badi
wygra Kot
(12.01.2010, 19:21)
domek
Co śliż w kadrze haha jak on nawet w pucharze kontynentalnym sobie nie radzi to już nie mówmy o pucharze świata szkoda że nie będzie schliriego
(12.01.2010, 16:25)
filipexoro
dobrze ze nie skacze ahonen podbuduje forme
(12.01.2010, 14:45)
legol
Mam nadzijeje ze Rutkowski powalczy o miejsce w 10-tce, a pozostali o awans do 30-stki powalcza,nie bardzo wierze w tego Kota, on na duzych skoczniach gorzej sie czuje no ale zobaczymy.Dla mnie te zawody beda drugorzadna sprawa dlatego ze nie jada ci najwieksi mistrzowie z Gregorem na czele pomijajac Ammana i Morgensterna.
(12.01.2010, 13:32)
:D
@Jaro

Ja i tak w to niewierze zeby nawet punktu Amman nie zdobyl !!
(12.01.2010, 12:02)
Quavertone
Przynajmniej jedna seria powinna się odbyć. Chociażby dla kibiców, trenerów i zawodników. A przynajmniej jest wysoce prawdopodobne, że jeden konkurs się odbędzie.
Co do cyrku - to jednak w ostatnich latach wygrywali tam faworyci i potem zazwyczaj forma przez jakiś czas się utrzymywała, wyjątek: Widhoelzl, który pozbawił się medalu na IO.
(12.01.2010, 11:43)
daf
@Jaro
Nie można przecież wykluczyć, że żaden konkurs się tam nie odbędzie, to byłaby dopiero jazda...
(12.01.2010, 11:36)
Jaro
@Quavertone
To wcale nie takie pewne, że Simon wróci na pierwsze miejsce. W Sapporo jest często taki cyrk, że wszystko może się zdarzyć. Może być i tak, że Ammann nie zdobędzie ani jednego punktu. Pamiętacie ostatnie zwyciestwo Funakiego? Pierwszy skok - katastrofa. Powtórzona seria - zwycięstwo. To samo może przytrafić się każdemu i to w obie strony. A poza tym konkursy mogą w ogóle się nie odbyć. I co wtedy? Niepotrzebny wyjazd na koniec świata, a konkurencja odpoczywa.
(12.01.2010, 11:34)
Quavertone
@hej

Simi poza pierwszą szóstkę nie powinien wylecieć, nawet przy katastrofalnych warunkach (potrafi przecież mocno nadrobić w 2 skoku). Strata do Schlierenzauera wynosi 2 pkt, więc nawet jak się ten jeden konkurs odbędzie to Simi wróci na fotel lidera PŚ. A o to mu chodzi.
(12.01.2010, 11:21)
hej
Wyjazd do Japonii to raczej kwestia pazerności na kasę. Tam i tak bywa loteria,więc zwycięstwa nikt nie ma zagwarantowanego, natomiast kasę tak.Punkty można nadrobić w Zakopanem czy na mamucie w Oberstdorfie oraz w Willingen.
(12.01.2010, 11:06)
Quavertone
Co nie znaczy, że zakładam, że Simi nie zdobędzie medalu na igrzyskach. O nie. Będzie groźny zwłaszcza na średniej skoczni.
(12.01.2010, 11:00)
Quavertone
@Jaro @daf

Kwestia priorytetów. PŚ albo IO. Simi ma złota z obu skoczni, ale nie ma Kryształowej Kuli, dlatego ucieknie Autom w Sapporo i przybliży się znacznie do jej zdobycia. Gregorowi zależy natomiast na IO, bo jeśli chodzi o PŚ, to ma jeszcze sporo lat, żeby go parę razy wygrać. A następna olimpiada dopiero za 4 lata, a wtedy forma może być już nie ta. Pozdrawiam.

(12.01.2010, 10:56)
Jaro
A to mnie Schlierenzauer zdziwił. Myślałem, że nie odpuści i będzie walczył o każdy konkurs. No, zobaczymy jak będzie na ZIO.
(12.01.2010, 10:44)
hej
Hulę dorżną(już sygnalizuje, ż ejest przemęczony) a Rutkoweski straci te resztki formy co ma. Rozumiem, ze obu już skreślono z listy z Vancouver?
Ci dwaj pojechali walczyć o limity na luty? Na zawody w których nie będzie miał kto startować? (Najlepsi lecą do Vancouver a najlepsi juniorzy na MŚJ). Nie lepiej było zostawić na miejscu tych z PK i ewentualnie dosłać Śliża i Bachledę?
Teraz nie pozostaje nic innego jak na lutowy Turniej wNiemczech wsytawić pełny skład Polaków, bo inaczej trenerzy się tylko OSMIESZĄ!
(12.01.2010, 10:25)
daf
Wychodzi na to, że Europa wysyła słabą konkurencję Japończykom, dzięki czemu utargają sporo punkcików, choć Koch, Ammann i Morgenstern mogą skutecznie "zablokować" podium w obu konkursach, a poza pierwszą trójką to już punktowe (niemal) ochłapy.
(12.01.2010, 10:24)
daf
Z jednej strony szacun dla Ammanna, że nie olewa Japońców, ale z drugiej strony... nie oszukujmy się, próbuje kuchennymi drzwiami uciułać odrobinę przewagi nad AUTami i to może się srogo zemścić w Kanadzie. Mam nadzieję, że choć Kuettel ma odrobinę oleju w głowie i spokojnie trenuje a nie szarpie się w konkursach.
(12.01.2010, 10:16)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Kadra na Sapporo bez Małysza, Stocha i Miętusa
Kadra na Sapporo bez Małysza, Stocha i Miętusa

Kadra na Sapporo bez Małysza, Stocha i Miętusa

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich