Zaloguj się
Kalendarz zawodów
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
kwiecień 2024
Najbliższe zawody
kalendarz na przyszły sezon
nie został jeszcze zatwierdzony

Mika Kojonkoski podał nazwiska zawodników, którzy pojadą na zbliżający się Turniej Czterech Skoczni. W TCS rywalizować będą: Bjoern Einar Romoeren, Anders Jacobsen, Tom Hilde, Johan Remen Evensen, Kenneth Gangnes i Roar Ljoekelsoey.

"Jedziemy na Turniej Czterech Skoczni aby 'polować' na czołowe miejsca" - zadeklarował Clas Brede Braathen.

Bjoern Einar Romoeren zajmuje obecnie 3. miejsce w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata. I to właśnie on jest w tym sezoniem liderem norweskiego teamu. Bardzo dobre występy w dotychczasowych konkursach pozwalają z optymizmem patrzeć na TCS w wykonaniu rekordzisty świata w długości lotu.

"Wszystko może się zdarzyć. Kibice mogą widzieć we mnie faworyta, czy też outsidera, ale ja o to nie dbam. Jadę na Turniej Czterech Skoczni z o wiele lepszym nastawieniem niż miałem przed zawodami w Lillehammer i to jest dobre. Teraz będą Święta Bożego Narodzenia, troche potrenuję i nacieszę się rodziną. Mam nadzieje, że podobnie będzie z resztą teamu, potrenują i dzięki temu będą w lepszej dyspozycji na TCS" - stwierdził Romoeren.

Obecność Roara Ljoekelsoey z pewnością ucieszy wielu symaptyków skoków narciarskich. "Roar wiele znaczy dla zespołu. Nie chcę aby zastnawiano się czy powinien być w kadrze, czy też nie, ale chciałbym zobaczyć go w lepszej kondycji niż w Engelbergu" - stwierdził Braathen.

Również Kenneth Gangnes otrzymał szansę występu w tej prestiżowej imprezie. "Wierzymy w jego talent, ale musi go szybko pokazać. Wiemy, że potrafi skakać daleko, bo prezentował to niejednokrotnie na treningach. Jest to dla nas wyzwaniem, aby przekonać Kennetha, by pokazał na co go stać" - wyjasniał szef skoków Norweskiego Związku Narciarskiego.

"Mamy wielu skoczków, którzy są w stanie skakać na podobnym poziomie co Bjoern Einar. Pierwsze konkursy pokazały, że zawodnicy są w calkiem dobrej formie, muszą tylko dobrze skakać zarówno w treningach jak i zawodach" - podsumował Braathen.

Norwegowie wyruszą do Oberstdorfu w drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia.
Typuj wyniki i wygrywaj nagrody!
« grudzień 2009 - wszystkie artykuły
Komentarze
Fanka
@ fan_hannawalda (22.12.2009, 14:26)
Masz rację. Przy mojej ogromnej sympatii, a przede wszystkim szacunku dla Janne jako sportowca (gdybym Go nie ceniła, nie poniosłoby mnie do Lahti na pożegnalny konkurs) muszę przyznać, że ostatni konkurs TCS 2004/2005 był dla mnie dość nerwowy. No i byłam bardzo wdzięczna Hoelliemu, że spowodował, iż Hanni nadal jest jedynym skoczkiem z kompletem zwycięstw w TCS. Tym bardziej, że wtedy na zawodach był obecny Sven.
(23.12.2009, 09:45)
alex_91
@legol
Tak czytając te wypowiedzi, to zgadzam się z Jaro. Nie będę tu prawiła Tobie morałów, ale mam prośbę. Nie próbuj na siłę udowadniać, że jesteś znawcą w tym temacie. A jak już chcesz zabłysnąć, to musisz uzupełnić trochę Swoją wiedzę. :)
(22.12.2009, 21:13)
Jaro
@legol vel Małysz lover (mogę tak się do ciebie zwracać?)
Twoją dorosłość i znawstwo widać po stylu wypowiedzi. Np. upajanie się słowami "legenda" w stosunku do skoczków (lubisz użyć tego słowa po 3-4 razy na wypowiedź), albo niżej "ludność" Haha ludność? Dobre! "Nie ukrywam mówić prawdy". Też niezłe, choć niejasne. Dobra, czepiam się, ale sam chciałeś. Jak mi tu będziesz wyjeżdżał z argumentami typu "ja się znam-ja jestem dorosły i poważny", to będziesz otrzymywał takie bombki : )
A z Japońcami tak łatwo się nie wymigasz. Strzeliłeś głupotę logiczną jak stąd do Kanady i wszyscy to widzieli czarno na białym (u mnie biało na czarnym, a nawet siwawym) : )
(22.12.2009, 17:50)
legol
@Jaro
No wlasnie problem polega na tym ze na skokach znam sie lepiej od ciebie.Nie zrozumiales trudno.No coz mamy inne opinie,wg mnie najlepsza trojca to Nykanen,Weissflog,Ahonen.Nie zrozumiales trudno.Co do Japonii gdybym powiedzial ze beda mogli skakac do setki tez bys uwierzyl.Nie wiesz co to przenosnia, nie zrozumiales trudno.A prawda jest tez ze traktuje sie wszystkich jednakowo.A ja chcialem to nieco zluzowac i nie wystawiac Małysza ponad innych polskich skoczkow, tylko zeby i oni zostali zauwazeni.I pisalem to tutaj duzo wczesniej.Nie zrozumiales trudno.Podsumowujac:Nie zrozumiales trudno.
(22.12.2009, 17:24)
Jaro
@legol
No wiem, że piłkarska, bo na skokach się nie znasz. Nie zrozumiałeś, trudno : )
Kolejna kwestia. Mówisz o prawdzie w skokach? Jakiej prawdzie? Co ty w ogóle piszesz? Prawda jest taka, że Małysz to jeden z trzech najlepszych skoczków w HISTORII, a nadal jest najlepszym skoczkiem w Polsce (patrz klasyfikacja PŚ). I wcale się o komercję nie prosił. Przeciwnie, musiał się wyprowadzić z Wisły bo obok budowali hotel "z widokiem na Małysza". Myślisz, że to tak fajnie? 10 lat z kibicami, fanami i turystami na karku? I tak wielki szacunek dla Niego, że Mu się w głowie nie przewróciło.
Ale najlepsze jest to na końcu - Japończycy mogą skakać do 60tki, ale Okabe się wykrusza. To wreszcie mogą, czy nie mogą? Hehe pure nonsense... : )
(22.12.2009, 17:13)
legol
Jeszcze do SKijumper
Warto by sie tez zastanowic nad skokami a nie nad kurteczkami Justyny.O tym jakos nikt tu nie wspominal.Juz pisalem tutaj nie raz o swoim stosunku do Małysza i zwlaszcza jego otoczki i komercji wiec sie powtarzal nie bede.Zwlaszcza o skupianiu sie na jednym a zostawianiu innych.Choc teraz i inni o sobie czesciej przypominaja a ludnosc i tak skupia sie na jednym.Cos w stylu Jeden Pan Skoczek, jeden Pan Trener, reszta koledzy skoczkowie, jeden trener słabiak.Czyli 2 worki a brak tego jednego wspolnego.
(22.12.2009, 16:38)
legol
@Jaro
FIFA Manager to gra pilkarska a nie o skokach wiec trenerem tam nie moglbym byc.Poprostu nie ukrywam mówic prawdy o sytuacji w skokach jak ty to robisz ja ukrywajac.Poza tym o ile sie nie myle Kruczek nie trenuje Małysza.
@Skijumper ty tez wierz w to ze Stoch w koncu zacznie wygrywac i zajmowac miejsca na podium.Musimy to robic.Nie napisze zeby sobie darowal niech skacze jak mu pasuje.A Kasai to inna bajka, Japonczycy maja zdecydowanie wiekszosc sprawnosc od Europejczykow wiec moga skakac do 60tki choc juz Okabe sie powoli wykrusza.
(22.12.2009, 16:31)
Fanka
@ SkiJumper
No i w Libercu dostaliśmy podczas drużynówki niezłe lanie od tego samego weterana. Teraz niezbyt Mu idzie, ale nic jeszcze nie jest pewne i mam nadzieję, że będzie lepiej. A Adam był na wiosnę w Japonii, żeby zapoznać się z metodami trenigowymi i sposobem życia Japończyków i liczę, że to też wkrótce zaprocentuje.
(22.12.2009, 15:48)
SkiJumper
@legol

dokładnie tak, podpisuję się pod tym co napisał Jaro, masz jakiś uraz związany z tym imieniem? w dzieciństwie uciekałeś od jakiegoś Adama? co osiągnął w polskich skokach Stoch oprócz (bądź co bądź szczęśliwego) 4. miejsca na MŚ? i nie wal tutaj gadki o tym, że Małysz już stary jest i żeby sobie darował. Zobacz co w tym sezonie robi Kasai, skacze równo, daleko, powtarzalnie. Muszę przypominać Kuopio w poprzednim sezonie? zastanów się czasem co piszesz.
(22.12.2009, 15:29)
Jaro
@legol
"Jakbym był trenerem" buahaha chyba w FIFA Manager, bo na skokach to Ty się brachu nie znasz. Masz jakąś obsesję na punkcie Małysza? Skrzywdził Cię ktoś imieniem Adam? No, śmiało przyznaj się, tu masz samą brać narciarską, słuchamy : )
(22.12.2009, 15:09)
Fanka
@ juko
Moja "6" na TCS: Skład z PŚ Zakopane 2009 r.+ Anders J.
W ten sposób mają: 2 Zwycięzców TCS, Złotego Medalistę w Lotach, Zwycięzcę 1 i 2 konkursów PŚ i trochę młodości - w osobie Kima. Dla mnie byłby to skład miodzio.
@ martuśka
To ja poproszę, żeby Evensen powtórzył swoje wyniki z Lillehammer, a Gangnes - z Engelbergu. Były wspaniałe (żeby mi tu nie pisano, że tylko potrafię krytykować, kolego Jabbar).
(22.12.2009, 14:57)
legol
@pawel
Tak bez skoczka narciarskiego Adama Małysza.
@fan_hannawalda< br>zgadzam sie.Dorzucilbym tez Schmitta, to jest klasyka skokow, co ci dwaj wyrabiali w poprzednich latach.. niezapomniane chwile dla kazdego kibica skokow.
@marmi
Inni tez mogli by w spokoju poternowac no ale Kruczek planuje co innego niestety.Dlatego licze ze Stoch wlaczy sie do walki nawet kto wie czy nie o podium.Roznie byc moze.
(22.12.2009, 14:35)
fan_hannawalda
I tak nikomu nie uda sie powtorzyc osiagniecia Hanniego z TCS 2001/02.A juz na pewno nie Malyszowi.Najlepszy z najlpeszych Sven Hanni Hannawald
(22.12.2009, 14:26)
Martuśka
@hej: dobrze powiedziane, wszystko rozbija się o sponsorów.
W Polsce ogólnie jest jakiś głupi trend żeby jak tylko coś nie wychodzi to na gwałt wszystko zmieniać, zasypywać skoczków nowymi trenerami, formami treningu i nie wiadomo czym jeszcze.
Czasem trzeba coś stracić, odpuścić, żeby coś potem zyskać.
Proponuję działaczom, trenerom itp lekturę "Mika Kojonkoski. Tajemnica sukcesu" - mogą się wiele nauczyc.
(22.12.2009, 12:53)
hej
Marmi, Nie licz na to, że sponsorzy pozwola na taki manewr. Niepotrzebny był wyjazd do Engelbergu, ale skoro lillehammerowski wiatr pod narty potraktowano jako formę ...
Mogli Adama podreperować do T4S, ale skoro dla nich wysokie wyskoki "testowe" to oznaka formy, to trudno się dziwić, że nie sa w stanie Adamowi pomóc. Jednak przynajmniej się dowiedzieliśmy na czym polegają te "skomplikowane fińskie testy formy"? Po prostu szkoda Adama ...
(22.12.2009, 11:19)
marmi
Mógłbym nawet poprzeć legola w propozycji składu Polaków na TCS lecz z zupełnie innych pobudek. Nie z powodu chorobliwej nienawiści do Małysza a po to aby mógł on spokojnie trenować na IO z Lepistoe. Powiedzmy sobie szczerze, że przy obecnej formie liderującego duetu i z drugiej strony Małysza nie ma on szans na zwycięstwo w TCS ani w generalce PŚ, należy się więc skupić wyłącznie na IO. Dodatkowo w ostatnich latach starty w TCS nie przynosiły mu nic dobrego...
(22.12.2009, 02:41)
Labrador
Hmmm, przewidziałem ten skład w 100% :P
(21.12.2009, 22:42)
Martuśka
W sumie wybór chyba słuszny, przecież każdy z tych zawodników zaliczył jakieś sukcesy i jakieś wpadki w tym sezonie. Ewidentnie najsłabszym ogniwem jest Gangnes. Romoeren jest najmocniejszy, ale też nie do końca (lillehamer to nie był szczyt jego możliwości -16,35). U Ljoekejsoeya tendencja spadkowa (8;16;19;20;40), Hilde i Jacobsen skaczą w kratkę. Wbrew pozorom najrówniej skacze teraz Evensen i myślę, że on z Romoerenem będą stanowić filar norweskiego teamu na TCS.
(21.12.2009, 20:59)
Gabriel
ładnie
(21.12.2009, 18:55)
xxx
Nie żartuj @Fanka. Sigurda z taką "formą" na TCS?
(21.12.2009, 18:52)
juko
@ Fanka
chyba lepszy Evensen ktory zdobywa "jakies" punkty w PŚ niz Pettersen ktory nie zdobywa punktow w PK nie uwazasz?:P tak z ciekawosci jaka 6 ty bys wytypowala?
(21.12.2009, 18:40)
pawel
@legol
bez Małysza???
(21.12.2009, 18:36)
legol
Jakbym byl trenerem na miejscu Kruczka postawilbym na TCS taki sklad:
Kamil Stoch
Krzysztof Mietus
Grzegorz Mietus
Stefan Hula (mimo wszystko) a rezerwowy moze byc Rutkowski jesli wroci do formy.Lider naszej ekipy Stoch w koncu wkroczy i awansuje do 10-tki i wierzmy w to gleboko!
(21.12.2009, 18:10)
Jabbar993
Fanka ty naprawde potrafisz tylko krytyzowac, ta 6 jest dobra, lepszych poprostu nie maja!
(21.12.2009, 17:37)
Fanka
@ ;)
A co powiesz o sukcesach Skletta i Gangnesa? No i Evensen też jakby się średnio popisuje, bo przecież w Lillehammer nie zdobył ani jednego punktu, a wczoraj w II serii przegrał m. in. z Naszym Stefankiem. Tylko serię przerwano i Evensen znowu miał farta.
(21.12.2009, 17:09)
;)
Twój Sigurdzik dzielnie walczy z bulami w zawodach Pucharu Konrtynentalnego. Trzy starty, trzy sukcesy i w efekcie zero punktów :P
(21.12.2009, 16:39)
Fanka
To Gangnes nie pokazał jeszcze na co go stać? Przecież w Engelbergu skakał bardzo równo, nie zdobywając ani 1 pktu. Aż dziw, że nie ma mojego drugiego ulubieńca, czyli Skletta.
Szczęście, że jedzie Roar. Ale nadal nie ma Sigurda i nawet nie wiem, co się z Nim dzieje :-(.
(21.12.2009, 15:25)
hej
A Polska wystawi dwudziestkę. 5 trenerów, 11 działaczy PZN wraz z rodzinami i 4 skoczków. Ale w sumie, po co tam skoczkowie?
(21.12.2009, 14:54)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby komentować:
Kategorie użytkowników
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Skład Norwegów na TCS
Skład Norwegów na TCS

Skład Norwegów na TCS

Przekaż 1,5% podatku na rehabilitację syna naszego redaktora - Adam Mysiak
Reklama
Typer - typuj wyniki skoków narciarskich
Reklama
krzesła biurowe Warszawa
Cookies
Ten portal korzysta z plików cookies w celu umożliwienia pełnego korzystania z funkcjonalności serwisu, dopasowania reklam oraz zbierania anonimowych statystyk.
Obsługę cookies możesz wyłączyć w ustawieniach Twojej przeglądarki internetowej.
Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Administratorem danych osobowych, udostępnionych przez Klienta, jest 10 OFFICE Paweł Stawowczyk. Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu identyfikacji użytkowników piszących komentarze, w celu obsługi konkursów, w celu wysyłki wiadomości drogą mailową itp. i nie będą w żaden inny sposób archiwizowane, gromadzone lub przetwarzane.
Publikowane materiały mogą zawierać Piksel Facebooka i inne technologie śledzenia, stosowane za pośrednictwem stron internetowych osób trzecich.
ukryj ten komunikat na stałe »
copyright © 2000-2024 10office.pl
Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Facebooku Obserwuj Skokinarciarskie.pl na Twitterze RSS na Skokinarciarskie.pl - newsy o skokach narciarskich