DODERT@100
i co z tego ?
(13.03.2018, 09:11)
100Setny komentarz mój !
(12.03.2018, 21:27)
marmi@jendrysz
Ale pojechałeś z fantazją, a może masz potwierdzenie ze skarbówki, że zamierza prowadzić śledztwo w sprawie nagród, u nas lub w innym kraju?
(12.03.2018, 16:45)
.@jaculek29: Ale wyraziłeś pewność, tj. że jest to jedynie kwestia czasu.
(12.03.2018, 15:43)
Tomaszwie ktoś czy dziś będzie wiało pod narty czy w plecy ???
(12.03.2018, 10:57)
Fanka@ kibic (fan zografskiego)
Masz rację, zwłaszcza, jak oglądając zawody człowiek denerwuje się nie o wynik, a o to, by wszyscy wylądowali bezpiecznie, czego najlepszym przykładem w ostatnim czasie był konkurs na normalnej skoczni w Korei.
Oczywiście szkoda tego, co się wczoraj stało (+ Markus - chlip!), ale Kamil ma na tyle dużą przewagę, że istnieje duża szansa, że to właśnie on wzniesie w Planicy Kryształową Kulę.
Pod jednym z ostatnich artykułów na tej stronie kibice rozważali, jaki scenariusze muszą się ziścić (kto z czołówki jakie powinien zajmować miejsca), aby Kamil wygrał PŚ po raz drugi w karierze. To ja może trochę uproszczę - wystarczy mu zdobycie 366 pkt w pięciu pozostałych konkursach (a więc nieco ponad 73 pkt na konkurs), aby - nie oglądając się na rywali, mógł już szykować miejsce na półce na KK. No, ale jeszcze musi go trochę wygospodarować na puchary z RAW AIR :-). Powodzenia!
(12.03.2018, 10:26)
kibic (fan zografskiego)@jendrysz: loteryjność wcale nie uatrakcyjnia ale wręcz zniechęca do oglądania.
(12.03.2018, 09:35)
jaculek29@.
Czy ja śnię, czy już jest czwartek godz. 19 (czyli po konkursie w Trondheim) ?
(12.03.2018, 04:05)
jendryszNiestety skoki narciarskie na obecnych zasadach wykorzystują loteryjne warunki, bez możliwości ich poprawienia, to celowo obliczana loteria i przez to mało uczciwa.
Fakt, że losowość ogranicza nudną przewidywalność osiągnięć sportowca i zwiększa atrakcyjność imprezy, ale nie może to się odbywać kosztem ducha sportu, A skoki wręcz przeczą zasadzie Fair play nie przejmując się zakłóceniami i wliczając każde zdarzenie losowe.
Jeśli organizatorzy nie zneutralizują loteryjność tych cyrków, to na dodatek mogą mieć na karku skarbówkę.
Sport powinien dawać równe szanse, w porównywalnych warunkach i powinien się cechować odrzuceniem korzyści wynikających z dodatkowych czynników, np dopingów, podkładania nogi, itd. Dlatego nazywanie skoków narciarskich konkursem, czy zawodami sportowymi jest mocnym naciągnięciem, bo to w rzeczywistości loteria promocyjna i przy obecnych zasadach (np Raw-Air) podchodzi pod ustawę o grach hazardowych.
Oczywiście większość tych imprez nie odbywa się w Polsce i Polsce nic do tego, ale sportowcy którzy tam startują i ich organizacje sportowe mogą stracić publiczne dotacje. I to jest tylko kwestią czasu, kiedy ktoś z tym fałszem zechce zrobić porządek. W sporcie powinien zwyciężać duch sportu, nie jego loteryjność dla potrzeb oglądalności.
(12.03.2018, 01:42)
xdhalo dzieci!
Skończcie już to sianie popeliny. Tande wygrał fartem, konkurs był loteryjny. Kamila wgniotło podmuchem i spadł. W normalnym konkursie skasowałby wszystkich tak jak pierwszym skokiem i każdym poprzednim.
A wy tutaj, że Tande zagraża.
Ochłońcie dzieci.
(12.03.2018, 01:33)
.@kibic (fan zografskiego): Nie taką dużą. 180 pkt. to można w 2 konkursy odrobić.
@jaculek29: Jesteś pewien? Oto Twoje własne słowa: "Po Trondheim Kamil już wszystko pozamiata i skończą się dywagacje, kto ma szanse na KK i RA" Czyli napisałeś, że już ma KK bo "wszystko pozamiata" (tj. NA PEWNO wszystko pozamiata, nie ma innej możliwości)
(12.03.2018, 00:01)
exeZgadzam sie ze Stoch ma największe szanse na kk, jedyni którzy mogą zagrozic to niemcy którzy ostatnio sa dość przecietni i nierowny tande, który musialby modlić się o zle warunki dla Kamila. W przypadku raw air nie dam sobie ręki uciąć ze wygra Kamil, bo jednak trafiają mu się częściej nieudane konkursy niż np Johansonowi.
(11.03.2018, 23:58)
.@summo14: W RA tak, jest rywalem Kamila. Ale szanse na KK ma co najwyżej matematyczne. Traci 483 pkt. do Kamila, na podium w tym sezonie jeszcze nie był. Jeśli Kamil zajmie jutro min. 14. miejsce, Johansson straci wszelkie teoretyczne szanse.
(11.03.2018, 23:56)
NickiWie ktoś jaki będzie jutro wiatr podczas treningów i prologu ? Pod narty czy w plecy ? Dzięki za info
(11.03.2018, 22:39)
jaculek29@.
Nie napisałem, że Kamil Stoch ma już KK.
Na szczęście to MISTRZ KAMIL stawia kropki nad "i" nie ty.
(11.03.2018, 22:39)
TomaszKamila w tym roku jak i w poprzednim roku wycięły warunki.Ale jutro w Lillehammer wszystko wróci do normy i Kamil będzie dalej skakał na bardzo wysokim poziomie ...
(11.03.2018, 22:37)
marmiJohansson może być groźny w kontekście RA, ale jeśli chodzi o KK to nie ma żadnych szans. On nawet jeszcze na podium PŚ nie był a musiałby wygrać wszystko zaś Kamil zdobyć najwyżej 17pkt... Wystarczy, że raz będzie tylko drugi i straci nawet matematyczne szanse...
(11.03.2018, 22:22)
kibic (fan zografskiego)Tande ma dużą stratę a poza tym jest nierówny. Z jednym dobrym skokiem w konkursie, nie wygra PS. Całe szczęście, że Niemcy byli dzisiaj jeszcze niżej. Chociaż Wellinger jakby słabł a Freitag po IO ma podcięte skrzydełka i widać, że to nie ten sam zawodnik z początku sezonu.
(11.03.2018, 21:52)
summo14Matematyczne szanse moze i maja ale kto ogladal dzis skoki wie ze Kamila troche organizatorzy *** z wiatrem. Nie ma o co miec do kogo pretensi. Takie są skoki i tyle. Bardziej mi szkoda Dawida niz Kamila bo Kamil to twardziel. Dawidowi w tym sezonie juz takie wpadki z wiatrem sie za duzo razy przytrafialy.
Jedym jak na dzien dzisiejszy zagrozeniem dla Kamila jest Johanson. Ale to też czlowiek zagadka. Na podium to on czesto nie gości a skacze ostatnio jak natchniony. Szczegolni jak nie ciazy na nim wieksza presja. Kamil oddal dzis swietny skok ale w sumie jak by to wygladalo jak by przeliczniki za wiatr oddawaly wszystko co sie dzieje na skoczni i Kamil by wygrał skocząc 119m?
Niesprawiedliwych konkursow nie ma co oceniac i trzeba czekac co przyniesie jutro. A lilechamer wydaje sie pasowac stylowi Stocha i moim zdaniem moze tam sie zdazyc powtorka z Lahti i ogromna przewaga.
Tylko ten Johanson...
(11.03.2018, 21:28)
Fani Kamila StochaANTYFANIE! Mimo że jesteś antyfanem to nie powinieneś pisać kłamstw i bredni. Nie zmyślaj bajeczek i pisz prawdę!
(11.03.2018, 21:21)
.@J.A.Forfang: Masz rację w takim razie.
@Maciek: Spadek formy może aię zdarzyć zawsze. Niezależnie od wszystkiego. Na TCS Kamil wygrał wszystkie konkursy, po czym zajął 21. miejsce w Tauplitz.
@jajako: W Lahti jakoś tak nie było :P
@jaculek29: Żebyś się nie zdziwił. Media napompują balonik, który może pęknąć. Dopóki Stoch nie zapewni sobie KK, nie jest prawdą, że już ją ma.
@Malgosia: Skąd? Stąd, że większość osób uważa, jakoby Stoch miał już KK w swoich rękach. A jeśli któryś z rywali będzie miał formę podczas ostatnich 5 konkursów, to pokona Stocha i tyle.
@madziula: A Kraft wygrał wszystkie treningi i kwalifikacje przed konkursem w Wiśle, po czym zająl 3. miejsce. Nic nie jest pewne...
@kocham L.A.: "jeśli Stoch utrzyma formę" No właśnie.
(11.03.2018, 20:35)
xDJaki strach przed Tande. Typ znowu przyfarcił. Przecież on wygrywa tylko wtedy jak jest loteria, albo niepełny konkurs.
Mówiąc niecenzuralnie wydymali Kamila. Gdzie to rozum, śpieszyć się i puszczać ostatniego skoczka kiedy takie warunki są. Sedlak to ułom, nie pierwszy raz odwala taką akcję. Zniszczył tak kamilowi konkurs w Zakopanem, zniszczył tak Freitaga w Willingen.
Kamil dominator całego weekendu, wyjechał z Oslo jako 6.
Żenujące.
(11.03.2018, 20:00)
kocham L.A.Pamiętam jak jeszcze niedawno robiliście w gacie przez formę Wellingera,wcześniej Freitaga ,teraz strach przed Tande.Ludzie jeśli Stoch utrzyma formę to spokojnie zdobędzie kryształową kulę a jak jakimś cudem jednak straci to zwyczajnie nie zasłuży na puchar ,wtedy będzie się radował ktoś inny,na ten moment nic tego nie zapowiada.
(11.03.2018, 19:24)
madziula@.
'Jeśli Stoch straci teraz formę, to niestety, ale kto inny zdobędzie KK.
Przepraszam za wyrażenie, ale co Wy bierzecie niektórzy? To ma być bez obrazy, chodzi mi tylko o że przecież w Oslo Kamil wygrał prawie wszystkie serie (wliczam też treningi, kwalifikacje i serie próbne!), przegrał tylko dzisiaj w drugiej i wczoraj o 0,2 w pierwszej serii drużynówki (!) i teraz nagle straci formę? Przecież gołym okiem widać, że gdyby warunki przy skoku Kamila były normalne (choćby i w plecy ale na całej długości) to skoczyłby dobrze.
(11.03.2018, 19:07)
troolol@pablo
tak się składa że sam stoch się wypowiedział o konkursie i powiedział że czuł jakby ktoś go pociągnął za narty w dół w locie.
(11.03.2018, 19:03)
xxxxSpokojnie, Stoch sam się wypowiada i jest w szoku co się stało. A on w końcu zawsze krytycznie ocenia swoje skoki. Jeżeli on nie dopatruje się w swojej pracy błędu, to już od jutra ponownie pokaże moc
(11.03.2018, 18:49)
marmiTak @Malgosia, zgadzam się. Na dzień dzisiejszy Stoch jest najbardziej prawdopodobnym zwycięzcą PŚ i nic nie wskazuje na spadek jego formy, wręcz przeciwnie :)
Zwycięstwo kogokolwiek innego byłoby niespodzianką, ja gdybałem kto jest największym rywalem na dziś. Na szczęście dla Stocha często się to zmienia, był Freitag, Wellinger, Johansson, Tande ale żaden z nich nie prezentuje bardzo wysokiej i jednocześnie równej formy.
(11.03.2018, 18:45)
Malgosia@jaculek29 zostałam wywołana do dyskusji, więc odpowiedziałam. Każdy ma własne zdanie : )
(11.03.2018, 18:25)
Malgosia@. Tylko ale i ale. Więc zapytam - ALE skąd u ciebie takie czarnowróżenie? Czy cokolwiek przesądza o nagłym spadku formy Stocha i jego rzekomym załamaniu?
Według mnie najwieksze szanse na KK ma Kamil Stoch, co na dzień dzisiejszy nie wyklucza także innych zawodników z kręgu ścisłej czołówki. Niemniej na dzień dzisiejszy żaden z rywali nie prezentuje równej, czy zwyżkowej formy, mogącej zagrozić pozycji lidera. Czas pokaże jak ta walka się potoczy i między kim oststecznie rozegra.
Tymczasem kończę tę dyskusję i życzę miłego wieczoru.
(11.03.2018, 18:24)
jaculek29@malgosia
Nie martw się takimi jak @. itp. Po Trondheim Kamil już wszystko pozamiata i skończą się dywagacje, kto ma szanse na KK i RA
(11.03.2018, 18:18)
jajakoW tym sezonie jest prawidłowością, że następnego dnia po drużynówce Polacy skaczą źle w konkursie indywidualnym. A Tande dość nieoczekiwania wyrósł na groźnego rywala do zdobycia KK. Po wtorku co nieco powinno się wyjaśnić.
(11.03.2018, 18:13)
MaciekO jakim spadku formy mowa Bo nie rozumiem Chyba nie ogladacie skokow
(11.03.2018, 18:13)
J.A.ForfangTeoretycznie, ale tuż przed zawodami w Willingen zapunktowałby w FIS Cup i następnie w CoC, a na kwali w PŚ by nie zdążył.
(11.03.2018, 18:13)
.@Malgosia: Ale Tande może dobrze skakać u siebie, do tego jeszcze koniec sezonu na mamucie w Planicy, więc dobrze będą skakać wszyscy Norwegowie. A ze Stochem teraz może się stać to, co z Hulą po IO, gdzie podłamał go ten spadek z 1. miejsca. A skoro nie Tande PŚ, to kto? Tak samo nierówny Freitag? Wellinger skaczący na końcówkę pierwszej 10.? O Forfangu nie wspominam.
(11.03.2018, 18:12)
Malgosia@.
A gdyby babcia miała wąsy to byłaby dziadkiem. Teoretycznie wszystko jest możliwe, ale w praktyce wygląda to nieco inaczej. Nie zapowiada się na nagły spadek formy Stocha i nadzwyczajny wyskok Tande, który już nie raz pokazał, że nie radzi sobie z presją. Trzeba patrzeć na ogólną postawę zawodnika, a według mnie niestabilny Tande zwyczajnie nie jest pretendentem do zdobycia KK.
Aczkolwiek, to fakt, zdobywca PŚ nie jest jeszcze przesądzony.
(11.03.2018, 18:05)
.@J.A.Forfang: Kobiety nie, bo KK kobiet już jest zapewniona, zdobyła ją Maren Lundby. A co do dzieci i mężczyzn bez prawa startu, no cóż, teoretycznie mogliby zacząć teraz skakać, zyskać zaufanie związku, szybko zdobyć pkt FIS Cup i CoC, no i... Ale praktyczne szanse są oczywiście zerowe.
(11.03.2018, 17:59)
J.A.Forfang@.
A kobiety, dzieci i mężczyźni bez prawa startu w PŚ i CoC?
(11.03.2018, 17:56)
.@Malgosia: Nie wiem, czy wiesz, ale Tande traci do Stocha tylko 180 pkt. To nie jest dużo. Jeśli Stoch straci teraz formę, to niestety, ale kto inny zdobędzie KK. W Lillehammer Kamil obroni pozycję lidera, bo ma 135 pkt nad Freitagiem. Ale po Trondheim już może być inaczej. W Vikersund w żółtym plastronie może skakać Freitag lub Tande.
(11.03.2018, 17:56)
.Aż do Willingen teoretycznie każdy człowiek na Ziemi mógł zdobyć Kryształową Kulę. Po pierwszym z konkursów tam rozegranych ograniczyło się to do 43 najlepszych skoczków. Po drugim już tylko do 22. Po Lahti została dwunastka. Dziś matematyczne szanse stracili Stjernen, Fannemel, Kubacki, J. Kobayashi i Eisenbichler. Wciąż ma je 7 skoczków: Johansson, Kraft, Forfang, Wellinger, Tande, Freitag i Stoch. To taka ciekawostka.
(11.03.2018, 17:51)
TomekZ pustego to i Król Harald nie naleje. Ale skok był fatalny jakbym jakiegoś Włocha widział, wszystko w zwolnionym tempie i wytracił prędkość i nie miał szczęścia na dole chociaż w pewnym momencie i tak myślałem że to będzie 113 metrów. Jak się boisz to trzeba na chama się odbić. Taki zawodnik jak Stoch na pewno by skoczył te 125 metrów. Jak z karnym, byle by w światło bramki i nie w bramkarza. Niby trajektorie miał dobrą ale był nad bulą sekundę później niż Tande bo odbijał się jak ślimak. Katastrofa.
(11.03.2018, 17:51)
Malgosia@.
Miałam na myśli Johanssona i Wellingera. Nie kwestionuję formy pozostałych z czołówki, ale nie typuję ich do wygranej całego cyklu, mimo, że na pewno będą się liczyć.
Co do PŚ - Tande nie ma szans na KK.
(11.03.2018, 17:50)
.@marco: "jest wybitnym skoczkiem ale na farcie wygrywa" Argumenty jak niektórzy z tej strony o Freundzie...
(11.03.2018, 17:46)
.@marco: ??? Za Soczi to ta "sprawiedliwość" dopadła go już w Falun 2014, jeśli już. Poza tym jesteś kolejnym trollem, tak?
(11.03.2018, 17:45)
marcoA i przypomne wam jak freuitaga puscili w willingen w kaicj warunkach wiec sie nie litujcie nad stochem okej jest wybitnym skoczkiem ale na farcie wygrywa i zdobywa
(11.03.2018, 17:44)
.@Malgosia: Forfang też był wyżej, a jest rywalem Kamila w RA. Kraft i Tande też mają szanse, a ten drugi jest rywalem też w PŚ (Forfang 403 pkt raczej nie odrobi).
A propos Bartola, naprawdę, to już skandal. Jak można spaść z 4. na 28. miejsce?
(11.03.2018, 17:43)
marcoW koncu sprawiedliwosci stalo sie zadosc za to ze stochowi dali 2 zlota w soczi i pjongaczangu w koncu go wypchneli z pudła
(11.03.2018, 17:43)
.@Demol: To czemu Wellinger też wpadł w tą dziurę? Tak Niemców traktują na zachodzie?
@Antyfan: Kubacki jest 9 w RA między Freitagiem a Ryoyu, nie 10. A przewaga to 6,5 pkt, nie 5,5.
@Horus: Niestety Stoch PŚ nie zdobędzie... Wellinger albo Tande (może Freitag jak trochę się poprawi). Stochowi siadnie psychika jak Huli po normalnej na IO.
@Serii: Skoro jesteś z tych, którzy są za "tylko odległość się liczy", informuje Cię, że Stoch i tak byłby tylko o 1 pozycję wyżej, na 5. miejscu, za Hayboeckiem, Tande, Forfangiem i Freitagiem.
@Eve: A to były takie obawy? Przecież ludzie gadali o "kryzysie" tylko dlatego, że nie udawało się stawać na podium. Mają wielu skoczków z możliwościami na punkty PŚ i genialne zaplecze...
@marmi: Akurat Fannemel drugi raz z rzędu nie wchodzi do 30. Obniżka formy?
(11.03.2018, 17:35)
Bolo> Ewidentnie został skrzywdzony przez puszczenie w złych warunkach wietrznych.
Lol. Przecież po to są super przeliczniki wiatrowe, żeby nikt nie był skrzywdzony - przecież Kubacki otrzymał adekwatną do wiatru rekompensatę (mniej odjętych punktów).
Btw, skoro odjęto mu 1.8 punktu, to i tak miał wiatr pod narty, leciutki, ale jednak. Złe warunki to by były wtedy, jakby miał 2m w plecy.
(11.03.2018, 17:28)
AnonimBartol z 4. na 28.
(11.03.2018, 17:20)
sebinwebDroga Redakcjo,
czy moglibyscie wreszcie wpisac Kamilowi 53 podium w statystyce PS.
Wielkie dzieki.
(11.03.2018, 17:20)
MalgosiaNie ma sensu doszukiwać się teorii spiskowych, bo czołowi zawodnicy skakali w porównywalnych warunkach. Jedyne co mnie zdziwiło to 6 miejsce Kamila, bo lądował niemal na zielonej linii i spodziewałam się podium. Zdaje się, że już dalej od tej laserowej linii znajdował się na IO zdobywając złoto.
Niemniej 6 miejsce nie jest złe, a zważając na pozycje głównych rywali w PŚ i RA jedynie Johansson był odrobinę wyżej i odrobił pkt w turnieju. Wiadomo, po skoku na 138m apetyt był większy, ale przed nami cały tydzień zawodów i mnóstwo okazji do niejednego sukcesu.
Na pewno szkoda Kubackiego i Wolnego, przy czym do utrzymamia miejsca w przypadku tego drugiego można było mieć wątpliwości.
Wyjątkowe szczęście mieli w ten weekend austriacy. Wczoraj dzięki Schusterowi znaleźli się na podium drużynowo, z kolei dziś z racji mniejszej niż zwykle konkurencji aż 2 zawodników na pudle.
Dużo dobrych, a przynajmniej regularnie punktujących zawodników wykruszyło się już w 1 serii. To świadczy o warunkach panujących na skoczni. Nie był to łatwy konkurs.
(11.03.2018, 17:11)
TzBCO jak co ale lider konkursu zawsze mógł liczyć na chwilę, by warunki sie ustabilizowały. Zasadniczo zawsze ta końcowa dziesiątka taki "przywilej" miała. Dzisiaj, ogólnie w tym sezonie to jest jakieś przegięcie. Jeżeli Stoch spóźniając skoki potrafi jak w pierwszej serii odlecieć, to tutaj ewidentnie mu dali kłodę pod nogi. "A Stoch to sobie radę da". Szkoda, bardzo szkoda.
(11.03.2018, 17:00)
hobbitNo i powtarza się sytuacja z IO ze skoczni normalnej i po raz kolejny nikt w tej dyscyplinie nie uczy się na błędach. Druga seria, i dzisiaj, i na olimpiadzie powinna być przełożona lub odwołana. Co z tego, że kalendarz jest napięty, skoro nie da się przeprowadzić sprawiedliwych zawodów?! I nie chodzi mi tu nawet tylko o Stocha, ale i o Wellingera, i o Learoyda, i o wszystkich tych, których skrzywdziły dzisiaj loteryjne warunki. Szkoda, że wciąż nie rozumie się istoty tak ważnej rzeczy, jak zdrowa i sprawiedliwa rywalizacja, której dzisiaj niestety nie było.
(11.03.2018, 16:58)
SzaranWłodek kibicem Realu tak jak ja :) Już złego słowa o Jego błędach w komentarzu nie napiszę ! Brawo Włodek ! Hala Madrid !
(11.03.2018, 16:56)
marmiJuż tak w połowie 2. serii zacząłem chcieć aby nie udało się jej dokończyć no i miałem dobre wyczucie. Po skoku Żyły wydawało mi się, że skoczył tak sobie a okazało się, że jako jedyny Polak w 2. serii choć minimalnie, to jednak awansował...
(11.03.2018, 16:53)
marmiJuż klasyfikacja RA poprawiona, zauważmy że tylko 2 Polaków oddało w niej wszystkie skoki, a ogólnie 19 skoczków. Z tego moim zdaniem tak do 14. Ammanna jeszcze mogą walczyć o miejsce na podium w niej a o zwycięstwo tak do 6. Stjernena, aż 4 Norwegów w tej 6.!
Zaś w przypadku PŚ jeszcze może się okazać, że najgroźniejszy dla Stocha będzie Tande, którego dotąd prawie nikt nie brał pod uwagę...
(11.03.2018, 16:49)
???Nikt nie ma talentu prócz mnie..Idę się napić!
(11.03.2018, 16:47)
Evedodam *prawie jak za dawnych lat bo jednak Gregor wciąż nie ten co kiedyś
(11.03.2018, 16:40)
marmiTo jeszcze zależy gdzie był ten wiatr, widać było że Stocha i Kubackiego wdusiło w zeskok pod koniec, zresztą podobnego pecha miał Hula w I serii :(
Paru innych też miało takiego pecha, konkurs bardzo niemiarodajny niestety.
Szczęście dla Norwegów i Austriaków, dla Polaków, Niemców i Słoweńców gorzej jeśli można tak generalizować krajami (to jednak spore uproszczenie, Wolny i Żyła raczej nie mogli na to narzekać).
Eisenbichler, Kobayashi, Fannemel czy Prevc to nie są zawodnicy, którzy w normalnych warunkach nie wchodzą do 30.
Jak te fuksy będą się ciągnąć tak Austriakom to jeszcze im Kuttina zostawią jak im to to w związku zamydli oczy, na co ja akurat bym specjalnie nie narzekał :)
Szczęście w nieszczęściu, że Stoch nic praktycznie nie stracił w PŚ i RA :)
(11.03.2018, 16:39)
EveZa to Austriacy wypadli dobrze, jak za dawnych lat. Nie ma obaw by podzielili los Finów
(11.03.2018, 16:38)
jbCo to za dziwna klasyfikacja Row Air na tej stronie? Jakim cudem Stoch ma 934,8 pkt po pięciu skokach? Nie doliczyliście przypadkiem serii próbnych?
(11.03.2018, 16:38)
wbmoże uśredniony wiatr pod narty był, ale co z tego jak przy buli dostał mocny podmuch w plecy i nic sie nie da zrobić
(11.03.2018, 16:36)
Antyfan@Tomasz
Biednemu zawsze wiatr w oczy wieje :)
Kraft też nie miał rewelacyjnych warunków i skoczył 5.5m dalej od Stocha. Utrzymał miejsce na podium a Stoch nie.
(11.03.2018, 16:35)
NieznanyKamil pozazdroscil Robertowi Matei pamietnego konkursu w Zakopanem w 1999, jednak nie udalo mu sie przebic wyczynu starszego kolegi po fachu. Robert spadl z 1. pozycji po 1. serii na 16., notujac skok krotszy o bodajze 27 metrow.
(11.03.2018, 16:35)
SeriiSerio dalej tu są. Ludzie którzy wierzę w te przelicznik za wiatr? JAK Stoch miał wiatr pod narty to ja jestem ksiądz. Tam było w plecy i to niezły huragan. Wyjście z progu kapitalne a potem spadł jakby z kamieniami skakał. Śmiecie z fisu :)
(11.03.2018, 16:34)
HorusEch... w takich momentach człowiek się zastanawia, czy aby na pewno jest sens interesować się tym sportem. Dwie godziny czekania na (oczywiste i w pełni zasłużone) zwycięstwo Stocha i wielki środkowy palec na zakończenie. Nie mam wątpliwości, że Stoch wywalczy PŚ (jak Małysz w 2007 - też po "wpadce" w Oslo), ale takie konkursy wprowadzają niepotrzebną nerwowość.
I szkoda, że wczorajsza CAŁKOWICIE zbędna drużynówka odbyła się w perfekcyjnych warunkach, a ważny konkurs indywidualny to już była loteria. Ech...
(11.03.2018, 16:33)
MACIEJJKonkurs pod Norwegów jak nic
(11.03.2018, 16:32)
AntyfanI tak oto mistrz Kubacki z bardzo dobrej 5 pozycji w Raw Air spadł na 10. Brawo! Jak można było w tak ważnym momencie zepsuć skok???
Stoch niestety też spaprał. Była duża szansa na powiększenie przewagi w konkursie. Niestety teraz przewaga stopniała do zaledwie 5.5 pkt.
(11.03.2018, 16:31)
TomaszKamil puszczony na stracenie i wyciął wiatr.Kamil może sobie pluć w brodę to ladowanie w pierwszej serii , no ale są kolejne konkursy. Pewnie w sprawiedliwych warunkach Kamil nie miałby sobie równych ... Dawid też niestety wycięty przez wiatr.Żyła dobrze jak na jego formę.Kuba Wolny dobrze.Liczymy , ze w Lillehammer będa sprawiedliwe warunki i los odda Kamilowi to co zabrał w drugim skoku.
(11.03.2018, 16:29)
Pabloowszem ciężko w porównaniu do 0.89 m/s Tandego czy 1.04 m/s Hayboecka, lecz
drugim zawodnikiem, który miał najmniejszy wiatr ze stawki to Kraft
miał on 0.38 m/s
i jednak udało mu się utrzymać pozycję po pierwszej serii
(11.03.2018, 16:28)
DemolTo jest po prostu okrutny zart. Widac jak nas Polakow traktuja na zachodzie. Powtorka z Małyszem z 2007.
(11.03.2018, 16:23)
jurek039Wiatr nie dla Polaków i NIemców tylko dla fuksiarzy.
(11.03.2018, 16:23)
wb@Pablo
no ale co to jest w porównaniu z 1m/s innych zawodników
(11.03.2018, 16:22)
Pablo@troolol
Wiesz, że Stoch miał pod narty?
dokładnie 0.2 m/s pod narty
więc najpierw sprawdź jak było, a nie piszesz nieprawdziwe rzeczy, dobrze?
(11.03.2018, 16:22)
kibic (fan zografskiego)No szlag trafia! Życiowa forma i zamiast budować przewage w PS przed lotami, to jakaś masakra! A ta drużynówka wczoraj w idealnych warunkach. W Zakopanem było podobnie. Co za matoł wymyślał tyle tych drużynówek!
(11.03.2018, 16:21)
AntonNie ma to jak zepsuc skoki wielu zawodnikom. Brawo FiS.
(11.03.2018, 16:21)
MisPrzegrałem 1500, zł stawiając na stocha
(11.03.2018, 16:20)
wbnie wiem kto taki mądry żeby ustalać korytarz wiatru z możliwością puszczenia zawodnika z wiatrem w plecy, gdy przeważa wiatr w prognozach na pod narty i to dość mocny
(11.03.2018, 16:18)
McArtiFISowskie przygotowanie do pucharu świata dla norwegów. Przeczekać K-120. Nie dać Stochowi odskoczyć. I na mamutach połknąć.
(11.03.2018, 16:17)
NieznanyCiekawe czy jest jakis skoczek w historii PS, ktory az tyle razy zepsuł finalowy skok i spadl z pozycji lidera po 1. serii, co Kamil Stoch? Czy ktos jest w posiadaniu takiej statystyki?
(11.03.2018, 16:17)
MarcinKamil bardzo dobrze wyszedł z progu ,wiatr ..., a na dole była pustka , gratulacje na sędziów ...
(11.03.2018, 16:17)
tomek44No także tego...Konkurs nie byl dzis rowny i najbardziej sprawiedliwy w historii. Kamil nie mial szczescia do warunkow, podobnie zreszta jak Wellinger czy Bartol.Nie wierzylem w taki scenariusz no ale prosze, wiatr w stolicy Norwegii sprowadzil mnie na ziemie. Oby takich konkursow bylo jak najmniej.
(11.03.2018, 16:16)
wbzwolnic tych pajacy z fisu i zmienic te wszystkie zasady szczegolnie z ustawianiem korytarza
i bedzie spokoj
(11.03.2018, 16:15)
troololŻeby nasz miał taki wiatr jak kraft to skoczyłby podobnie i byłoby podium, a tak typier płakał jak obstawiał
(11.03.2018, 16:14)
troololWiększość skoczków miała wiatr od 0,5 m/s do 0,8 m/s pod narty a kamil miał 0,1 m/s z tyłu!. Kto normalny puszcza skoczka w tak beznadziejnych warunkach?
(11.03.2018, 16:14)
DemolCaly dzien czekania z wypiekami na twarzy i taki jest tego koniec. Okradli go ze zwyciestwa, widac bylo jak go wiatr przydusil i narty oklaply. PARODIA dla mnie ten konkurs sie nie odbyl.
(11.03.2018, 16:13)
EveSzkoda :( dziś mniej udany dzień dla naszych skoczków. Najpierw odpadł Stefan (zresztą wraz z nim kilku dobrych skoczków), później jeszcze Dawid i Kamil mieli pecha do warunków...
(11.03.2018, 16:12)
AntyfanA miało być tak pięknie...Nasi skoczkowie dzisiaj fatalnie. Nie ma co ich usprawiedliwiać nawet. Stoch pomimo gorszych warunków skoczył żle. Zle wyszedł z progu a później trochę go przycisnęło i nic się już nie dało zrobić. Kubacki tragedia. Miał wiatr pod narty. Co prawda nieduży ale jednak. Zepsuł skok w tak ważnym momencie. Cieszy nieco poprawa Zyły.
(11.03.2018, 16:11)
911Aż krew się czasem gotuje, jak po raz kolejny puszczają naszych w najgorszych warunkach.
(11.03.2018, 16:10)
wbbrawo FIS jak zwykle Polakom zepsują, zresztą dzisiaj nie tylko Polakom
Gratulacje
jes teście w tym znakomici
(11.03.2018, 16:07)
Fan Stocha A miało być tak dobrze by to...
(11.03.2018, 16:06)
Sebek99plCo za dziwny konkurs
(11.03.2018, 16:05)
MaqurCo za frajerzy a nie sedziowie!
(11.03.2018, 16:05)
summo14W tvp gadali ze Kamil jeszcze skakal z obnizonej belki. Chociaz wiadomo jak to z wiarygodnoscia tvp jest
(11.03.2018, 15:36)
ObskurnyJa myślę że na podium i tak będzie Kamil na 1
Johansson i Wellinger na 2-3
(11.03.2018, 15:34)
wbjakby tak sie skonczyło dla Austriaków to chyba święto narodowe
(11.03.2018, 15:23)
tomek44Jak tak patrze na Stocha w porownaniu do innych,to dla mnie to troche inna liga-czolowka nie moze doszkoczyc do 130m, a gosc sobie ot tak skoczyl 138m. Niesamowity on jest. Oczywiscie,trzeba wziasc pod uwage jeszcze punkty za wiatr, ale i tak dzisiaj tylko Kraft moze go przeskoczyc. W inny scenariusz nie wierze.
(11.03.2018, 15:18)
CiekawskiJa tylko chcę przypomnieć że Schuster mówił że Kamil jest najlepszy ale są już coraz bliżej jego poziomu
(11.03.2018, 15:17)