Stało się! Tylko Małysz i Bachleda w PŚ
Opublikowano: 24 kwietnia 2003, 00:00
40 komentarzy - dołącz do dyskusji »
Nasi trenerzy i działacze nie są zadowoleni z takiego obrotu sprawy. To jeszcze bardziej osłabi poziom naszych skoków narciarskich. Vice-prezes PZN, Paweł Nadarkiewicz uważa, że poza Małyszem jesteśmy słabi. "Jako działacz PZN, chciałbym, aby nasi zawodnicy mogli rywalizować z najlepszymi, ale jako organizator konkursu w Zakopanem popieram te zmiany, bo teraz o wiele łatwiej i szybciej będzie można przeprowadzić zawody". Apoloniusz Tajner stwierdził, że dzieli mu to kadrę na 2 części - tych w PŚ i tych poza. Trener uważa, że jest to niesprawiedliwy podział. Okazuje się, że choć mamy podwójnego mistrza świata, to znaleźliśmy się w grupie najsłabszych krajów, które mogą wystawić dwóch skoczków. "Moim zdaniem powinniśmy mieć prawo do wystawienia trzech zawodników" - powiedział Tajner na łamach "Sportu".
W ten sposób do PŚ, przynajmniej na początku, wystawiani będą jedynie dwaj nasi zawodnicy: Adam Małysz i Marcin Bachleda. Trener naszej kadry - Apoloniusz Tajner - nie wyklucza jednak, że czasem będzie mógł wymienić Bachledę na innego naszego reprezentanta. Zależy to tylko od jego aktualnej formy.
Nasi słabsi reprezentanci muszą szukać szansy zakwalifikowania się do startów w PŚ w Pucharze Kontynentalnym, z którego awansuje najlepsza piątka po danym okresie. Zmiany przepisów mają zostać zatwierdzone na początku maja przez szefostwo FIS.
Autor: Stawy
Źródło: wiadomość na podstawie Onet.pl
Zaloguj się, aby komentować
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usunięcia bądź zmodyfikowania komentarzy nie związanych z komentowaną treścią (artykułem, tekstem na blogu, zdjęciami, relacją LIVE itd.), a także obrażających skoczków, członków redakcji i innych użytkowników portalu oraz zawierających wulgaryzmy. Również "czaty" prowadzone w komentarzach nie są mile widziane.
- Zabronione jest zamieszczanie w komentarzach jakichkolwiek reklam, w tym odnośników do stron internetowych.
- Zabronione jest wielokrotne wysyłanie komentarza o tej samej treści.
- Redakcja pragnie również zaznaczyć, że niekoniecznie odpowiada na typowe prowokacje (dotyczące np. tematyki artykułu, która nie odpowiada indywidualnemu użytkownikowi).
- Wszelkie opinie krytyczne pod adresem redakcji prosimy kierować na adres e-mail redakcji - te zamieszczone w komentarzach będą ignorowane, aby uniknąć zejścia z tematu.
- W komentarzach zamieszczanych w reklacji LIVE zabronione jest zamieszczanie informacji zawierających jedynie wynik zawodnika (odległość, miejsce).
- Za nagminne łamanie reguł wymienionych w regulaminie, ogólnie pojętych zasad dobrego wychowania oraz netykiety na dany adres IP może zostać nałożona czasowa blokada adresu IP.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
- Redakcja informuje, że podczas dodawania komentarza zbierane są informacje o adresie IP komputera, z którego komentarz jest dodawany. Informacje te w razie potrzeby mogą zostać udostępnione organom ścigania w celu pociągnięcia autora komentarza do odpowiedzialności karnej lub cywilnej.
- Redakcja gorąco zachęca do rozwagi i zachowania zdrowego rozsądku podczas umieszczania komentarzy.
- Wysyłanie komentarza jest jednoznaczne z akceptacją powyższych zasad.
Komentarze (40)
kategorie użytkowników:
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
OrFo
27.04.2003
no ja wiem, że gdyby to było takie proste to juz by było zrobione. problemy finansowe to inna para kaloszy, w dodatku brudna i obdeptana. wiem jak jest, ale tylko zauważam fakt - do czego takie zaniedbanie infrastruktury prowadzi.
Emu
27.04.2003
@ OrFo - inna sprawa, że u nas też po prostu są problemy z infrastrukturą. Brakuje pieniędzy, sprzętu, mało skoczni, istniejące w złym stanie i często źle przygotowane... Sama małyszomania cudów nie zdziała. Póki co Małysz rzeczywiście wspiera młodych skoczków, ale PZN niewiele robi w tym kierunku. Na pewno liczy się była wymiana igelitu w kompleksie Krokwi i odbudowa Lubawki, oby to nie było wszystko...
OrFo
27.04.2003
nie przesadzajmy, finowie nie uczą się skakać na konkursach, tylko na treningach - tak się tworzy zaplecze dla najlepszych ;) konkursy pucharu świata dla młodych zawodników nie stanowią niczego poza podstawą motywacji. ale to nie jest złe - prosta sprawa: musisz być najlepszy, żeby tam wystepować. z psychologicznego punktu widzenia jest to poprawne.. gorzej z zawodnikami starszymi, którzy mogą poczuć się "zdegradowani" i wyprzedzani nawet w cocu przez dzieciaki dążące do sukcesu.
a co do polski - wiadomo, że współzawodnictwo jest podstawą sportu i dużą motywacją, a ja uważam, że jest za mało konkursów w kraju, za mało zmagań z przeciwnikami na tym samym, niższym stopniu zaawansowania. "dzieciaki" powinny więcej skakać "z sensem" a nie tylko na treningach [chociaż oczywiście wewnątrz drużyny też jest jakieś współzawodnictwo, ale mozna popaść w rutynę]
a co do polski - wiadomo, że współzawodnictwo jest podstawą sportu i dużą motywacją, a ja uważam, że jest za mało konkursów w kraju, za mało zmagań z przeciwnikami na tym samym, niższym stopniu zaawansowania. "dzieciaki" powinny więcej skakać "z sensem" a nie tylko na treningach [chociaż oczywiście wewnątrz drużyny też jest jakieś współzawodnictwo, ale mozna popaść w rutynę]
kaza
27.04.2003
No i w jaki sposób my mamy mieć taką drużynę jak np. Finowie, co?!!!
SERDECZNE POZDROWIENIA!!! =S
SERDECZNE POZDROWIENIA!!! =S
emailowiec
27.04.2003
i jak polska ma miec 2 małysza??
OrFo
27.04.2003
sport kastowy nam sie robi..
Emu
27.04.2003
@ Emilt - najgorsze jest to, że to już jest praktycznie eliminacja tych krajów z PŚ aż do ustalenia mniej drakońskich przepisów (np. - jeden skoczek dla krajów, które nie miały punktów w PŚ). Przecież bidaki i tak są za słabe, żeby znaleźć się w czołówce COC... :(
Emilt
27.04.2003
I białorusini
Emilt
27.04.2003
czyli Austriacy wystawią 11 skoczków a Kazachowie , Koreańczycy i Ukraińcy ano jednego
Paranoja!
Paranoja!
OrFo
27.04.2003
hmmmmmm.. po czym poznać złą fankę..? :P:P:P nie za bardzo w to wierzę, ale może, może się chłopak zbierze w sobie.. 0:)
prędzej już bym tam widziała norwesko-austriacki szturm na z góry upatrzone pozycje..
prędzej już bym tam widziała norwesko-austriacki szturm na z góry upatrzone pozycje..
munklia
26.04.2003
Hehe, miałam na myśli bardziej optymistyczną wersję, czyli zakwalifikowanie się przez Peksiego do PŚ via kontynental ;)
OrFo
26.04.2003
ta, w cocu pewnie będzie, ale nie sądzę by prestiż coca wzrósł do tego stopnia żeby go puszczali w tv ;) afinowie dziwnym trafem do zakopanego nie jeżdżą na kontynental.. :S
munklia
26.04.2003
@OrFo
Wygląda na to, że zmniejszono dodatkową kwotę startową dla kraju organizującego z 10 do 5 :-/ Ale Peksi może się przecież zakwalifikować w COCu :)
Wygląda na to, że zmniejszono dodatkową kwotę startową dla kraju organizującego z 10 do 5 :-/ Ale Peksi może się przecież zakwalifikować w COCu :)
OrFo
26.04.2003
teraz mnie zastanowiło: zmieniają się zasady dzikich kart dla zawodników "miejscowych"? czy nadal mogą cincy startować w pś u siebie? bo jak nie to juz nigdy peksiego nie zobaczę :/
munklia
26.04.2003
@Ewa
Nasi beda musieli ciułać punkty w COC. Poza tym Bachledę mamy tylko w pierwszej periodzie, jak będzie słaby to i on wypadnie.
Nasi beda musieli ciułać punkty w COC. Poza tym Bachledę mamy tylko w pierwszej periodzie, jak będzie słaby to i on wypadnie.
Pawko
26.04.2003
Lipa!!! Po k***e takie jebnięte zasady??? Mamy Małysza i jeszcze najsłabsi jesteśmy??? Ch**ostwo. Powinni dać szanse słabszym. Nie wiem tylko dlaczego tak chcecie dać szanse matei przecież on nie umie dobrze skakać w konkursie
Od moderatora: ostrzeżenie. Piszesz niegłupie rzeczy, ale przestań rzucać mięsem. Z góry dziękuję.
Ewa
26.04.2003
To ja już nic nie rozumiem... To skąd mamy móc wystawić jakiegokolwiek innego skoczka, jeżeli Bachleda musi ciułać punkty, a nikogo innego nie możemy wystawić?
POza tym to jest w ogóle bez sensu, żeby tylko pierwsza 50-ka (plus... itd.) mogła do kwali. Skład poszczególnych konkursów będzie teraz strasznie podobny.
POza tym to jest w ogóle bez sensu, żeby tylko pierwsza 50-ka (plus... itd.) mogła do kwali. Skład poszczególnych konkursów będzie teraz strasznie podobny.
Dorota
26.04.2003
@Emu: Przecież właśnie ma nie być żadnych kwot startowych! Niezależnie, jak daleko zajdzie Bachleda, nie przybędzie nam od tego nawet jeden zawodnik. Każdy teraz sam musi sobie zapracować na udział w PŚ. Tak przynajmniej z tych przepisów wynika.
Emu
26.04.2003
Tak ws kwestii Polaków... Tyle się ostatnio mówiło, że olaboga, oni nie potrafią skakać, niechby kogoś innego spróbować (zwłaszcza po sukcesach w COC się mówiło :)) - wygląda na to, że Rutkowski i Sobczyk szansy na razie nie dostaną.
Inna sprawa, że "Marcin musi ciułać pkt przez cały sezon żeby nie wypaść z pierwszej 50-tki" - może w którymś periodzie nawet uciuła na tyle, że nam podniosą kwotę startową? Marzenie... ;)
Inna sprawa, że "Marcin musi ciułać pkt przez cały sezon żeby nie wypaść z pierwszej 50-tki" - może w którymś periodzie nawet uciuła na tyle, że nam podniosą kwotę startową? Marzenie... ;)
Szym
25.04.2003
No i bardzo dobrze - trzeba sobie wyskakać udział w tak frekfencyjnych startach jak PŚ, a... well... dużo naszym chłopakom brakuje... niestety- niech sie podszkolą w kontynentalnym to jest impreza dla nich (choć też raczej kiepsko wypada:-( )- PŚ tylko dla Adama.
adam_int
25.04.2003
Moja nowa strona o Adamie Małyszu zapraszam na http://strony.wp.pl/wp/adam_in t
fanka Bernarka
25.04.2003
Ej to jest impreza światowej klasy nie dla jakiś podrzędnych skoczków typu Polacy.
Emu
25.04.2003
Troszkę mi ulżyło. Ale w ogóle nie wiem, skąd pomysł ograniczania miejsc w kwalifikacjach. Przecież z założenia kwalifikacje są po to, żeby konkurs nie ciągnął się godzinami.
Pozostaje mieć nadzieję, że się wycofają z tego idiotycznego pomysłu.
Pozostaje mieć nadzieję, że się wycofają z tego idiotycznego pomysłu.
munklia
25.04.2003
@Henio i Dorota
Dzięki za wyjaśnienie, musiałam nie zrozumieć Stawego. No to super :D Chociaż też dwa miejsca na kraj to przesada (mówię to, mimo, że najbardziej kibicuję "słabym" zawodnikom). I powinno być jak w kombi - za sam udział w MŚ :) Wtedy każdy kraj miałby przynajmniej jednego zawodnika i byłby święty spokój...
Dzięki za wyjaśnienie, musiałam nie zrozumieć Stawego. No to super :D Chociaż też dwa miejsca na kraj to przesada (mówię to, mimo, że najbardziej kibicuję "słabym" zawodnikom). I powinno być jak w kombi - za sam udział w MŚ :) Wtedy każdy kraj miałby przynajmniej jednego zawodnika i byłby święty spokój...
Dorota
25.04.2003
@munklia: Pewnie, henio ma rację. Ten limit to Stawy sam wymyślił, bo tak mu wyszło z podliczenia.;) A co do Holandii i Słowacji, to bardzo dobrze, że będą, im więcej krajów tym lepiej! :) Szkoda tylko, że inni mieli pecha, szczególnie Koreańczycy, których nie było w Willingen, bo w tym czasie występowali na Igrzyskach Azjatyckich. A też by pewnie z punkt zdobyli w tej wichurze.
Adi.P.
25.04.2003
Przepraszam z potknięcie chodziło oczywiście o Estończyków,no i Holendrów.
henio
25.04.2003
ADI.P.
Czy zapomniałeś,że były w tym sezonie konkursy i mając limit 4 skoczków nie wysyłaliśmy nikogo lub jak w Planicy tylko jednego Małysza.(chociaż Sobczyk i Rutkowski chcieli jechać)
Munklia
Myślę że nie ma limitu 62 zaw.Max może wystartować 60 +8 krajów X 2 zaw.= 76 skoczków
Czy zapomniałeś,że były w tym sezonie konkursy i mając limit 4 skoczków nie wysyłaliśmy nikogo lub jak w Planicy tylko jednego Małysza.(chociaż Sobczyk i Rutkowski chcieli jechać)
Munklia
Myślę że nie ma limitu 62 zaw.Max może wystartować 60 +8 krajów X 2 zaw.= 76 skoczków
munklia
25.04.2003
Nie może być mowy o dwóch zawodnikach na każdy kraj, który punktował, gdyż prosta matematyka mówi, że 50+5+5=60 czyli w każdych kwalifikacjach zostają jeszcze tylko 2 miejsca. Nie wiem, jak oni chcą to dzielić...
@Adi P.
Jaki Łotysz punktował w PŚ? :-/ Tam nawet skoczni nie ma...
@Dorota
Co to za wyrzuty w kierunku Mayra i Mesika? ;) Konkurs uznano, wyniki się liczą i będziemy mieć Słowację i Holandię w PŚ :D
@Adi P.
Jaki Łotysz punktował w PŚ? :-/ Tam nawet skoczni nie ma...
@Dorota
Co to za wyrzuty w kierunku Mayra i Mesika? ;) Konkurs uznano, wyniki się liczą i będziemy mieć Słowację i Holandię w PŚ :D
hinty
25.04.2003
Mateja ma bardzo ładną dziewczyne, wiec wątpie żeby zainteresował sie jakąs inną:)
Adi.P.
25.04.2003
Od początku sezonu Austriacy będą mogli wystawić min. 13 zawodników w zawodach,totalna nuda.Pan Hofer nieżle to sobie ułożył.A Polacy mając dwóch zawodników w 50 maogą wystawić w konkursie 2,tak samo jak Łotysze,Słowacy , Korea,Kazachstan ,którzy w 50 nie mają żadnego , ale punktowali w P.Ś. Paranoja!
henio
25.04.2003
Zastępowanie Bachledy z założenia jest chore,
ponieważ Marcin musi ciułać pkt przez cały sezon żeby nie wypaść z pierwszej 50-tki.
Jestem zdania że do PK na stałe należy wytypować dwóch najlepszych juniorów tj Rutkowski, Ciapała lub ew.Styrczula i Stoch a o pozostałe 2 miejsca powinny eliminacje rozegrać Sobczyk i kadrowicze Tajnera.
ponieważ Marcin musi ciułać pkt przez cały sezon żeby nie wypaść z pierwszej 50-tki.
Jestem zdania że do PK na stałe należy wytypować dwóch najlepszych juniorów tj Rutkowski, Ciapała lub ew.Styrczula i Stoch a o pozostałe 2 miejsca powinny eliminacje rozegrać Sobczyk i kadrowicze Tajnera.
XXXXXXXXXX2
25.04.2003
to jest GŁUPIE!!!
dać tam jeszcze Pochwałe Mateję
dać tam jeszcze Pochwałe Mateję
Dorota
24.04.2003
@Emu: Z tymi 2 skoczkami to chyba nieporozumienie. Bo na 99% chodzi o to, że każdy z tych najsłabszych krajów może wystawić po 2 skoczków do kwalifikacji. A nie w sumie dwóch, to byłby przecież idiotyzm (kto miałby rozstrzygać, z których krajów mają oni być?). A tak przy okazji, to z tych przepisów wynika, że ani Choi, ani Filimonow nie mogą w ogóle wystartować w PŚ, bo Korea i Kazachstan nie zdobyły ani jednego punktu w ostatnim sezonie. Natomiast - o ironio! - takie prawo mają Holendrzy, dzięki Mayrowi, który się jednorazowo załapał do "30" w wietrznym Willingen, zresztą tak samo jak Mesik...
Kasia
24.04.2003
Bez sens... jak tak bedzie to bedzie do d...!!!
Hamskie to jest, ciekawa jestem kto wpadl na tak genialny pomysl. Wogole nie dadza szans tym slabszym, sprawdzenia siebie!!! >:(
Hamskie to jest, ciekawa jestem kto wpadl na tak genialny pomysl. Wogole nie dadza szans tym slabszym, sprawdzenia siebie!!! >:(
Emu
24.04.2003
A mnie mało obchodzi kwota startowa dla POlaków, ale o co to chodzi z "2 skoczkami z krajów, które zdobyły choćby jeden punkt"??? Czyli jednocześnie Mayr, Choi, Filimonow i Mesik w kwalifikacjach nie mogą być? To mnie prawdziwie oburza, bo oznacza praktycznie już całkowitą eliminację tych najsłabszych krajów z PŚ. A ja kocham międzynarodowość i nie chcę, żeby skoki były towarzystwem wzajemnej adoracji dla Niemców, Austriaków i Finów.
Lukasz Bogucki
24.04.2003
To znaczy, że Polskie skoki są do bani!!!
Zamiast wydawać pieniądze na 460 posłów w Sejmie, zmiejszyć Sejm do 100, a zaoszczę dzone pieniądze wydać na budowę Skoczni.
Zamiast wydawać pieniądze na 460 posłów w Sejmie, zmiejszyć Sejm do 100, a zaoszczę dzone pieniądze wydać na budowę Skoczni.
munklia
24.04.2003
Sama koncepcja nie jest zła i zdaje egzamin w kombinacji norweskiej, tylko że jest jeden szkopuł - w kombinacji wszystko jest trochę bardziej skomplikowane i dzięki temu jest więcej dróg dostania się do PŚ"A". To co tu proponują, wydaje mi się za proste i nie do przeskoczenia dla wielu zawodników. No a wiadomo, że teraz skoki są sportem dla mas i nie można przeciętnym kibicom zbyt utrudniać reguł. Obiekcje pana Tajnera mnie śmieszą. Owszem, mamy mistrza świata, ale tak poza tym to jesteśmy najsłabszym krajem i zrozumienie tego prostego faktu mogłoby panu trenerowi tylko wyjść na dobre. Po co utrzymywać fikcję o potędze polskich skoków?
naj fanka Matei
24.04.2003
ja chce Mateję w PŚ!!! Bez niego skoki to nie skoki!!! Mateja Kocham cię!!!
brak
24.04.2003
Zgadzam się z trenerem.
fanka Bernarka
24.04.2003
Powinniści się cieszyć że polscy skoczkowie będą zakwalifikowani.Ja bym ich nie zakwalifikowała.