Kłopoty Adama Małysza
Opublikowano: 8 stycznia 2009, 19:28
19 komentarzy - dołącz do dyskusji »
Z początkiem każdego sezonu powraca, jak bumerang, nadzieja na to, że Adam ponownie podźwignie polskie skoki z dołka na szczyt. Poszczególne, odpowiedzialne za zawodników osoby jak mantrę powtarzają, że wszystko jest dobrze. Jeśli nie jest to z całą pewnością kiedyś będzie. W całym tym zamieszaniu od dawna już próbuję się doszukać faktycznego zainteresowania osobą Adama Małysza. Czy niektórzy z obserwatorów nie snują zbyt wielkich planów i zbyt wiele nie wymagają od Mistrza? Ile lat upłynie jeszcze, zanim głównym problemem statystycznego Polaka czytającego prasę i oglądającego serwisy informacyjne przestanie być forma Adama? Czy kadra narodowa to tylko i wyłącznie Adam Małysz, który zawsze musi skakać a jeśli nie skacze, to należy zrobić absolutnie wszystko by skakał? W mojej opinii Adam Mistrz Małysz zrobił już dostatecznie dużo by dać mu spokój i pozwolić szukać formy bez presji. To jedno powinno być mu dane po tym co zrobił dla polskich skoków narciarskich. Niech jedzie do Finlandii szukać równowagi pod okiem byłego trenera, któremu przecież ufa. My natomiast przyjrzyjmy się co najmniej w połowie tak uważnie tym, którzy mają go zastąpić. Pewnego dnia może się bowiem okazać, że nie będzie drugiego Orła z Polski.
Autor: Emilia Pustelnik
Źródło: wiadomość własna
Zaloguj się, aby komentować
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usunięcia bądź zmodyfikowania komentarzy nie związanych z komentowaną treścią (artykułem, tekstem na blogu, zdjęciami, relacją LIVE itd.), a także obrażających skoczków, członków redakcji i innych użytkowników portalu oraz zawierających wulgaryzmy. Również "czaty" prowadzone w komentarzach nie są mile widziane.
- Zabronione jest zamieszczanie w komentarzach jakichkolwiek reklam, w tym odnośników do stron internetowych.
- Zabronione jest wielokrotne wysyłanie komentarza o tej samej treści.
- Redakcja pragnie również zaznaczyć, że niekoniecznie odpowiada na typowe prowokacje (dotyczące np. tematyki artykułu, która nie odpowiada indywidualnemu użytkownikowi).
- Wszelkie opinie krytyczne pod adresem redakcji prosimy kierować na adres e-mail redakcji - te zamieszczone w komentarzach będą ignorowane, aby uniknąć zejścia z tematu.
- W komentarzach zamieszczanych w reklacji LIVE zabronione jest zamieszczanie informacji zawierających jedynie wynik zawodnika (odległość, miejsce).
- Za nagminne łamanie reguł wymienionych w regulaminie, ogólnie pojętych zasad dobrego wychowania oraz netykiety na dany adres IP może zostać nałożona czasowa blokada adresu IP.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
- Redakcja informuje, że podczas dodawania komentarza zbierane są informacje o adresie IP komputera, z którego komentarz jest dodawany. Informacje te w razie potrzeby mogą zostać udostępnione organom ścigania w celu pociągnięcia autora komentarza do odpowiedzialności karnej lub cywilnej.
- Redakcja gorąco zachęca do rozwagi i zachowania zdrowego rozsądku podczas umieszczania komentarzy.
- Wysyłanie komentarza jest jednoznaczne z akceptacją powyższych zasad.
Komentarze (19)
kategorie użytkowników:
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
magda
10.01.2009, 13:06
No właśnie nie osiągną nawet w 1/1000, bo nikt nie poświęca im uwagi.
Vampirella
09.01.2009, 21:28
myśle, że problemem nie są oczekiwaia od fanów tylko od mediów, które zbyt histerycznie naciskają, co burzy cały ten spokuj.
DeKa
09.01.2009, 19:35
Po prostu Adam Małysz ma jeden cel, którym jest Złoto Olimpijskie. Dajmy mistrzowi czas niech się odbuduje i nie narzucajmy mu innych celów m.in. zwycięstwa Pucharu Świata itp. Są to cele poboczne, które może zrealizowac podczas drogi na szczyt. Puchar Świata, zwycięstwa, MŚ, TCS - odpusc. Pozdrawiam i trzyamj się Mistrzu ; ]
marte
09.01.2009, 18:11
tak, Adam zrobił nawet więcej niż powinnien, też zasłużył sobie jak nikt aby spokojnie na luzie poskakać dla własnej przyjemności, a nie tylko biednego Małysza się czepiają ile on ma skakać i byc w najwyższej czołówce?? to nie robot.
Dobry artykuł, który powinien być bardziej 'rozgłaśniany'.
Dobry artykuł, który powinien być bardziej 'rozgłaśniany'.
DeKa
09.01.2009, 15:47
na młodych skoczkach ??!!! tylko na któych mi powiedz bo nie wiem czy chociaz w 1/1000 jeden z nich osiagnie to co nasz mistrz Adam. O czy mtu gadac. W większosci nie jst to winna nasz młodych skokczków ( niek azdego Bóg obdrzaył talentem) tylko wina tych co siedzą najwyżej. Błędem błędów było usunięcie Lepistoe a wprowadzenie Kruczka. Ten gosc jest tylko o rok starszy od Małysza, gdzie jakis autorytet??!!! Lepistoe nalezał do ludzi którzy potrafili cos zrobic, no ale zbyt, ze tak pwiem pochopne decyzje Tajnera & Spółki do tego doprowadziły. Możemy miec tylko nadzieje ze się cos zmieni. A najlepiej to wylapywanie prawdziwych talentów przyklad: Murańki czy Słowioków. Tym zawodnikom powinno się zapewnic odpowiednie warunki, a całej reszcie powiedziec Adiios !! Pozdro
magda
09.01.2009, 14:08
Powinniśmy skupić się na młodych skoczkach, którzy mają nam zastąpić Adama. On i tak zrobił już dużo... Po zawodach w Bischofshofen, w których Małysz nie brał udziału i tak mówiono tylko o nim. A przecież byli tam inni Polacy. Dlaczego dla Adama robi się więcej?
kibicc
09.01.2009, 09:21
Szczególnie Pindera ekspert od boksu, ma takie pojęcie jak dzieciak.Grubas nie potrafi wymienić pozostałych naszych skoczków a sie wypowiada o Małyszu, wytykając mu błędy.A poza tym to jest komiczne, wszyscy jadą za Małyszem bo on formy nie ma i robi sie w Polsce wielką tragedię.Wy myśleliście że MAłysz będzie wiecznie w formie i będzie wygrywał.Ma już swoje lata i powinno to wejść do makówek dziennikarzynom na dobre.A nie robić tragedię narodową.Coraz częściej jestem zdania żeby miłe powitanie Tajnerowi i Kruczkowi sprawić w Zakopcu, takie że popamiętają do końca życia.Napsuli to niech teraz naprawiają.Ale znając życie znów będzie sielankowa atmosfera i zobczymy roześmianego Tajnera przed ekranami telewizyjnymi.
idoru
09.01.2009, 09:13
Weissflog oczywiście - za bład fanów Jensa i nie tylko przepraszam!
idoru
09.01.2009, 09:07
nie zgodzę sie z moim przedmówcą - demol'em, który napisał, że na "młodych" nie należy wywierać presji. Moim zdaniem wprost przeciwnie - wywierać i to jak największa presje wyniku. Nie ma wyniku w zakładanym czasie to do widzenia, dać szansę innym (nawet mniej zdolnym - ale komu potrzebny leniwy talent?), skończą się czasy "świętych krów" typu skupień, bachleda, mateja itp.
Co do małysza - koledzy macie rację - Mistrz ma już 31 lat i nie jest maszyną jak Ahonen ;-). Moim zdaniem trenerzy powinni odpuścić PŚ, odpuścić TCS może nawet MŚ - i powoli małymi kroczkami budować formę na Vancuwer. Mógł Wiesslog w lillehamer '94 może Małysz w Vancuwer 2010!
Adam z Wami!
Co do małysza - koledzy macie rację - Mistrz ma już 31 lat i nie jest maszyną jak Ahonen ;-). Moim zdaniem trenerzy powinni odpuścić PŚ, odpuścić TCS może nawet MŚ - i powoli małymi kroczkami budować formę na Vancuwer. Mógł Wiesslog w lillehamer '94 może Małysz w Vancuwer 2010!
Adam z Wami!
demol
09.01.2009, 01:48
Powiedzmy sobie szczerze, to PZN zniszczył kariere Adamowi po sezonie 2002/2003. Jak? Nie przedłuzając kontraktów z Blecharzem i Żołędziem, a to oni w głównej mierze są autorami sukcesu Adama. Gdyby zostali w kadrze Adam miałby pewnie teraz 7 kryształowych kul i dobijałby spokojnie do 60 zwycięstwa w pucharze świata. Pewnie złotko na olimpiadzie w Turynie też by było. Ale nie ważne, nie żyjmy przeszlością i gdybaniem, pewnie tak musiało być.
Mamy wielu utalentowanych skoczków w roczniku 1994 i na nich trzeba skupić uwage. Nie wywierać na nich broń Boże żadnej presji, tylko pozwolić im robić swoje. Jednocześnie jednak pomagać im jak najbardziej się da - finansowo/merytorycznie itd. Powiedzmy sobie szczerze bez kasy nie ma sukcesów, tak jest w każdym profesjonalnym sporcie. Nie ma nadludzi, są tylko talenty w które zainwestowało się odpowiedni kapitał.
Mamy wielu utalentowanych skoczków w roczniku 1994 i na nich trzeba skupić uwage. Nie wywierać na nich broń Boże żadnej presji, tylko pozwolić im robić swoje. Jednocześnie jednak pomagać im jak najbardziej się da - finansowo/merytorycznie itd. Powiedzmy sobie szczerze bez kasy nie ma sukcesów, tak jest w każdym profesjonalnym sporcie. Nie ma nadludzi, są tylko talenty w które zainwestowało się odpowiedni kapitał.
szok
08.01.2009, 23:25
A najsmieszniejsze jest to jak teraz wszystkie miernoty dziennikarskie złapały temat Małysza i pisza "felietony" o skokach na ktorych się kompletnie nie znają.
marce93
08.01.2009, 21:41
Tak, powinniśmy zwracać uwagę na młodych skoczków!
A Adamowi pozwolić skakać w spokoju ;)
A Adamowi pozwolić skakać w spokoju ;)
Adrianos
08.01.2009, 20:42
Moim zdaniem zamiast naciskac Małysza powinniśmy pomyślec o pozostałych skoczkał. W końcu (może to jeszcze o niczym nie świadczy) polska drużyna juniorów zajeła 3 miejsce na MŚJ w Zakopanem (może trochę pomogły nam ściany). Warto by było gdybyśmy w przyszłości mieli drużynę która by przynajmniej walczyła o takie miejsce.
cobra11
08.01.2009, 20:31
Zgadzam się z tym co jest napisane w artykule. My chcemy aby Adam Małysz skakał, skakał i skakał wyśmienicie. Nikt nie utrzyma wyśmienitej formy przez całą swoją karierę sportową. Jest to niemożliwe. Jak Małysz nie ma formy i zajmuje odległe miejsce, które czasami nawet go nie kwalifikuja do 2 serii, to zaraz we wszystkich mediach jest poruszenie. Ale to czego dokonał kiedyś ( np. 4 razy zdobył kryształową kule ) już nikt teraz o tym nie wspomni. Powinniśmy się zastanowic jakimi kibicami jesteśmy. Takimi którzy są z Małyszem tylko kiedy wygrywa, czy takimi którzy zawsze wniego wierzą i wspierają go. Ja na pewno to pierwsze :):):):):):):):):):)
Skoczek120
08.01.2009, 20:29
Tzw. żeby startował w ostatnim konkursie przez MŚ (dla tych, którzy nie zakapowali).
Skoczek120
08.01.2009, 20:28
Dziennikarze powinni dać spokój Małyszu, żeby ten mógł w spokoju trenować. Najlepiej wycofać go z zawodów do ostatniego konkursu przed MŚ, gdyż to jest cel Adama.
zaki
08.01.2009, 20:07
Dokładnie, Media nie pomagają Małyszowi odzyskać optymalnej formy. Oglądałem i czytałem już nie jeden wywiad z Adamem i takie jakie pytania zadawał redaktor to szok... i to walił jeszcze 'prosto z mostu'
krwisty
08.01.2009, 20:01
@mięsista racja ,naprawdę małym problemem jest forma Adama w porównaniu z problemami całej kadry i braku od lat mocnej i stabilnej drużyny .Smutna prawda o skokach polskich...eh idę na kolację.;-(
mięsista
08.01.2009, 19:55
W moim odczuciu nagonka mediów na Małysza nie moze mu już zaszkodzic po tylu latach jego kariery. On zawsze sobie z tym poradzi. Biegające za ni kamery juz go nie ruszają, zawsze wie co odpowiedzieć reporterom. Natomiast martwi mnie to, ze zarząd nie wykorzystuje teraz tego, ze wszyscy odwrócili od młodych swą uwagę i niewiele robią zeby podnieść ich poziom. Kadra stoi w miejscu, nie ma żadnych widocznych postępów.