Miki
25.12.2008, 12:09
Pragnę zauważyć , że tu jest błąd - ostatnie miejsce zajął Koreańczyk Hyun Ki - Kim.
rut
16.12.2008, 20:15
Sensacyjnym zwyciezcą to bylby M. Bacleda.
Evensen
16.12.2008, 12:59
A ja wierzyłam w Evensena od zimy 2007 i ciesze się, że wreszcie pokazał jaki ma talent. Nawet ślepy Kojo musiał go zauważyć i nie mógł zlekceważyć po Trondheim. Teraz juz jego przyszłość w skokach zalezy juz tylko odniego a nie od kaprysów trenerów.
Kama fanka Bernara
16.12.2008, 12:54
@markos 7207
Popieram wiecie co nie chcę nic mówić ale to się mogło tragicznie skończyć. Wystarczyłoby żeby wbił mu te buty w nogę i by się nie ruszył wyglądało strasznie dobrze że nie spadł więc szczęście w nieszczęściu, Jestem fanką Norwegii więc się cieszę że Evensen dobrze a reszta może się poprawi:)
markos7207
16.12.2008, 12:47
Przeczytałem wszystkie komentarze i dziwi mnie fakt że nikt nieskomentował historii jaką zafundowali Włosi Romoerenowi.Przecież gdy ten siedział już na belce jeden z Włochów zsunął się i podciął Romoerena od tyłu tak że ten wisiał przez chwilę na belce.A co do konkursu, to jestem kibicem Norwegów więc cieszy mnie trzecie miejsce Evensena, a martwi słabszy występ reszty.
Fin
16.12.2008, 08:22
@Jarek Gracka
Morassi miał farta bo dwa razy trafił mu się wiatr pod narty i to wykorzystał.Co do Mechlera to się nie zgodzę bo akurat na początku sezonu 2003/2004 był w dobrej formie i stać go był na wysokie miejsca
Jarek Gracka
16.12.2008, 07:59
mimo wszystko: Yumoto to nie Rok Urbanc, a Evensen to nie Pasi Kytoesaho, czasem w konkursach dwuseriowych zdarzały się fuksy i na podium stawali Morassi, czy Mechler
Ktoś
15.12.2008, 11:15
Jak można było nie przerwać takich zawodów?!
Yumoto miał po prostu szczeście i tyle...
krwisty
15.12.2008, 09:13
Oj gdyby Ahonen pozostał w grze to zobaczylibyście co to wyśrubowane rekordy punktacji w wielu statystykach!Takby je podkręcił przez najbliższe parę latek że całe dekady by tego nikt nie pobił.Zresztą chłopina i tak ma tyle podiów że długo nikt tyle nie będzie mieć.
Jarek Gracka
15.12.2008, 07:39
no tak, miałby 20 :) ale zasady to zasady i ma 18 - swoją drogą rekord do wyśrubowania, bo oni lubią długo skakać :)
kombinezon Ammanna
15.12.2008, 07:23
A widzieliście na zdjęciach Ammanna i jego kombinezon? Chyba ukradł go Pudzianowskiemu ;)
marmi
14.12.2008, 22:40
FFS: zobaczymy kiedy zapunktuje następny raz...
Jeszcze w kwestii ciekawostek: Kasai punktuje już 18. sezon jak napisał p. Jarek Gracka, ale on skakał jeszcze w czasach starej punktacji. Gdyby wówczas obowiązywała taka punktacja jak teraz to miałby już 20 sezonów z punktami, to dopiero rekord!
FFS
14.12.2008, 22:20
30.miejsce Mayer'a taka sensacja? Niezbyt, biorąc pod uwagę, iż chłopak ma ogromny talent i potencjał. Nieznane nazwisko nie oznacza , że skoczkowi talentu i umiejętności brakuje......
Kiedyś każdy zaczyna punktować....
Jarek Gracka
14.12.2008, 22:09
@ marmi
fakt - cyfrówka złośliwa się przytrafiła :)
marmi
14.12.2008, 22:05
Rzeczywiście długa seria Bardala i Morgiego, ale ja naliczyłem 36 a nie 56 konkursów (indywidualnych) począwszy od Kuopio w sezonie 06/07...
Ciekawe, że obaj wtopili w Lahti nie wchodząc do 2. serii, a później skakali w każdym konkursie z powodzeniem.
Jarek Gracka
14.12.2008, 20:26
kilka ciekawostek:
1) pierwsze punkty w sezonie: Sinkovec, Wank oraz Schoft i Mayer (ci dwaj pierwsze w karierze)
2) trwa niesamowita seria Bardala i Morgensterna (w ostatnich 56 konkursach punktowali)
3) w PŚ w ogóle zadebiutowalo: Dellasega, Zografski i De Crignis (swoją drogą skakało w latach 70. dwóch skoczków o tym nazwisku, był też świetny alpejczyk - Fabio de Crignis)
4) w tym sezonie po raz pierwszy poza tym skakali: Mayer, Karaulov, Yong Jik Choi i Kim
5) 13 zawodników punktowało w 5/5 konkursach: Ammann, Bardal, Chedal, Janda, Keituri, Koch, Koudelka, Kuettel, Loitzl, Morgenstern, Schlierenzauer, Tochimoto, Urhmann
6) Karelin i Karpenko startowali 4 razy w konkursach głównych bez powodzenia
7) Yuta Watase zanotował najlepszy wynik od 20.01.2001 (Salt Lake City), wtedy był ósmy
Fin
14.12.2008, 20:19
Yumoto podczas konferencji stwierdził że :Moim celem jest skakać dobrze technicznie, w klasyfikacji końcowej Pucharu Świata chciałbym być w czołowej "10"-sorry Yumoto ale wiecznie szczęście ci nie będzie sprzyjać!to ze zwyciężyłeś nie oznacza że nagle stajesz sięfaworytem kolejnych konkursów.Sytuacja podobna do Rocka Urbanca
minq
14.12.2008, 19:56
no japonczycy sa w formie nie mozna zaprzeczyc ale w sumie w takich warunkach to wszystko mozliwe!
Elite27.12.
14.12.2008, 19:41
Tak, tak... wszyscy twierdzą, że konkurs był loteryjny... Macie rację ;) Ale przecież i takie konkursy się zdarzają. W skokach to normalne. Ile razy już tak było? nie wiem... och wiele, wiele.. Takie właśnie konkursy służą po to, by zaskakiwać kibiców. No - skoki są nieprzewidywalne.. A dzisiejszy konkurs wcale nie był zły. Jak pisałam wcześniej - urozmaicił sezon :)
marmi
14.12.2008, 17:41
Ci co piszą, że warunki były ciężkie ale równe, to ciekawe skąd to wiedzą? Przecież nie podawano w ogóle siły wiatru... Oczywiste jest, że warunki równie nie były.
Wypluję te słowa jeśli Yumoto choć raz w tym sezonie (w nie-sensacyjnym konkursie) będzie jeszcze na pudle...
Nie takie fuksy już były. Był taki skoczek Tadeusz Fijas (nie mylić z Piotrem), o którym nic nie wiem poza tym, że raz w życiu punktował w PŚ i zajął wówczas (1985r.) 3 miejsce...
krwisty
14.12.2008, 17:25
Powiem krótko .PUPA ,tej częsci ciała nie trzeba przedstawiać nikomu.Tą że PUPE dali organizatorzy na całej linii.Mnie się konkurs nie podobał kompletnie a zwycięzca czytaj szczęściarz musi wykazać w następnych konkursach co jest wart.Oczywiście mu gratuluję ,bo nie wypada inaczej.
uskotko
14.12.2008, 17:01
najbardziej podoba mi się komentarz:
brawa
Sko ro medale olimpijskie czy medale MŚ wygrywaja przypadkowi skoczkowie czasami nawet nie dzięki pogodzie a dzieki kretynowatym i niesprawiedliwym sedziom to czemu pojedyńczego konkursu PS nie mógłby wygrac ktos przypadkowy.
Zgadza m się w zupełności - wystarczy popatrzeć na skocznię obok i cofnąć się do lutego 2006...
fanka
14.12.2008, 16:55
Owszem, był ciężki dla wszystkich, ale nie jesteśmy do końca w stanie ocenić np. kiedy były podmuchy wiatru. Ponadto, czasem w takich warunkach wystarczy, że dłużej przytrzyma się kogoś na belce i od razu śnieg zasypuje tory. I nikt mnie nie przekona, że Yumoto nie jest zwycięzcą przypadkowym. A Ammann i Schlierenzauer jednak dali radę w tym sensie, że zdołali się przebić do pierwszej dziesiątki, co nie udało się wielu będącym w wysokiej formie.
...
14.12.2008, 16:30
Śledząc relację LIVE wydawało sie że konkurs jest wielce niesprawiedliwy i loteryjny, sledząć relację w TVP okazało się, że był ciężki ale raczej faktycznie jednakowo cięzki dla wszystkich.
Elite27.12.
14.12.2008, 16:12
Fanko nie musisz mi tłumaczyć, że w sporcie trzeba walczyć o czołowe lokaty i sukcesy. Ale hola, hola... Jakoś w tym konkursie ani Ammann ani Schlierenzauer nie potrafili sobie poradzić w taki sposób z pogodą, by wygrać zawody, a warunki panujące na skoczni były dziś raczej wyrównane, tj. tak samo niekorzystne dla wszystkich zawodników. Jednak mimo tych przeszkód Yumoto i Evensen potrafili wykonać poprawne i w miarę możliwości dalekie skoki. Spisali się doskonale, czego nie można powiedzieć np. o Ammannie, który skacze średnio po 140 metrów. Oczywiście z całym szacunkiem do ww zawodników. Jeszcze raz zaznaczam, że zwycięstwo i trzecie miejsce w pełni NALEŻY SIĘ zawodnikom, którzy te właśnie miejsca zajęli. Pozdrawiam Cię serdecznie.
fanka
14.12.2008, 15:24
Co to znaczy "należą się"? W sporcie nie ma niestety takiego pojęcia, wszystko trzeba sobie wywalczyć. Jasne, że Yumoto i Evensen byli szczęśliwi, potrafili jakoś sobie poradzić w trudnych warunkach, ale w normalnym konkursie nie mieliby szans. Dzisiaj tylko Ammmann i Schlierenzauer z czołówki jakoś sobie poradzili. Ale nikt mnie nie przekona, że skoki Larinto, Hautamaekiego, Bardala czy Jacobsena nie były wypaczone przez niesprawiedliwe warunki.
brawa
14.12.2008, 15:05
Skoro medale olimpijskie czy medale MŚ wygrywaja przypadkowi skoczkowie czasami nawet nie dzięki pogodzie a dzieki kretynowatym i niesprawiedliwym sedziom to czemu pojedyńczego konkursu PS nie mógłby wygrac ktos przypadkowy.
Wielkie brawa dla Yumoto i Evensena, że potrafili wykorzystac warunki jakie im los przyniósł i zawdzięczają to podium tylko sobie i pogodzie a nie kanciarzom z wieżyczek.
Elite27.12.
14.12.2008, 14:45
Mało masz konkursów, w których wciąż wygrywają te same osoby? innym zawodnikom też należą się punkty a także satysfakcja spowodowana wysokimi lokatami. To ich motywuje. I nadal uważam, że takie konkursy są potrzebne . Dają dużo, przede wszystkim pokazują, że każdy w jakiś sposób ma szanse na zwycięstwo.
fanka
14.12.2008, 14:35
Takie konkursy potrzebne? Urozmaicenie sezonu? Myślę, że wielu zawodników i trenerów jest innego zdania. Może i oni dwaj byli szczęśliwi, ale z pewnością więcej było tych niezadowolonych. Wczorajszy konkurs został zdominowany przez dwóch skoczków, a wcale monotonnie nie było. Wolałabym, żeby owo urozmaicanie konkursów nie odbywało się w ten sposób, wybitnie niesprawiedliwy.
Elite27.12.
14.12.2008, 14:29
Takie konkursy jak ten moim zdaniem w jakiś sposób też są potrzebne. W końcu nie zawsze muszą wygrywać zawodnicy z czołówki. Miło było popatrzeć na skoczków, dla których nie jest to chleb powszedni, bo Oni (Yumoto i Evensen) byli naprawdę szczerze szczęśliwi. Jak dla mnie - ten konkurs był dość ciekawy. Powiem więcej - był zaskakujący, a w zawodach (jak i w życiu) nie może ciągle przeważać monotonia spowodowana ciągłymi zwycięstwami dwóch ewentualnie zamieniających się czołowymi miejscami skoczków ;) podsumowując konkurs - wspaniałe urozmaicenie sezonu :))
Schlierinko-Ammannka
14.12.2008, 14:06
Fumihisa pierwszy raz na podium i od razu wygrana.Superr.Brawa dla Simonka.Niech staje na podium,co konkurs.Wielka niespodzianka,że Johan Remen Evensen stanął na podium.Miła niespodzianka.Kiepsko,że odbyła się tylko pierwsza seria w dodatku nie na żywo.
pepsiwódka
14.12.2008, 13:54
ale wogule to jest nieporozumienie, że jednak się odbyła I seria. Przede wszystkim gratuluję Evensenowi bo pokazał, że nawet w tragicznych warunkach potrafi skakać:)
Fin
14.12.2008, 13:51
To był jeden z tych konkursów w których wygrywa ktoś zupełnie nie spodziewany .Trzeba przyznać że Amman i Szlirenzauer pokazali klasę i skoczyli na miarę swojich możliwości w tych piekielnie trudnych warunkach .Ubolewam oczywiście nad postawą Mattiego i Ville- nawet skoczkowie będący w świetniej formie nie są w stanie wygrać ze złymi warunkami .świetna postawa Olliego i Fantastyczna Evensena – dzięki temu chłopaki awansowali do czołowej 10tki .Na początku Norwegowie stawiali na Kenetha Gangesa który zawiódł .Wykorzystał to Evensen. Co do Japończyka to sytuacja jasna i klarowna że skacze w obecnej chwili średnio-dobrze i miał potężnie dużo szczęścia . Słowa uznania dla Kasai i Chedala.
daf
14.12.2008, 13:48
No cóż, dzięki takim "zawodom" punkty zdobywają tacy giganci skoków jak Mayer, a zawody wygrywają tytani w stylu Yumoto czy Urbanc (ze słynnego już konkursu zakopiańskiego).
Dotychczas palmę pierwszeństwa w punktowaniu "fuksów" miało Kuusamo, z pamiętnym 12 miejscem Huli.
A tak poza tym - dobrze, że nasi nie pojechali, bo po dzisiejszym konkursie pewnie całkiem by się posypali. A przynajmniej Kruczek miałby bardzo wygodne wytłumaczenie.
precz z oszustami
14.12.2008, 13:45
Nareszcie telemarkowemu oszustowi utarto nosa! I niech wreszcie wprowadza zapis video dla ślepych sedziów! Chyba nie chca znów przydzielic tytułu Mistrza Świata jakiemus oszustowi?
fanka
14.12.2008, 13:39
Po obejrzeniu konkursu stwierdzam, że sędziowie jednak w Pragelato byli ślepi. A podobno wczoraj przyznali, że nie zauważyli dotknięcia zeskoku przez Ammanna i niesłusznie nie obniżyli mu not. No po prostu śmiech na sali.
uskotko
14.12.2008, 13:38
@Fin
czy Ty specjalnie piszesz nazwę Kuusamo niepoprawnie??? Wybacz, ale to zaczyna drażnić...
....
14.12.2008, 13:29
I to właśnie jest przypadek.! Ten dziad 1 miejsce.!
SkiJumper
14.12.2008, 13:24
Yumoto swoja droga, ale zobaczcie na Remena Evensena ! wszyscy zakladali, ze tylko w Trondheim blyszczal, a tutaj ... 6. miejsce w PŚ ! szczerze mu kibicuje, zycze Norwegom 2giego Jacobsena :)
barcelona
14.12.2008, 13:18
eh spoko;]
uskotko
14.12.2008, 13:14
ale brawa dla Schlieriego - to już nie jest ten chłopak, który w ulewnym deszczu przegrywał z mistrzem Ahonenem Turniej 4 Skoczni... O dojrzałości zawodnika i stabilności jego formy świadczy między innymi to, jak potrafi sobie poradzić w trudnych warunkach. Matti i Ville muszą jeszcze ciut poćwiczyć, by w tym sezonie błyszczeć niezależnie od pogody :) Trzymam za nich kciuki :)
Jaro
14.12.2008, 13:04
Heh jak Funaki przed Morgensternem kilka lat temu...
fanka
14.12.2008, 13:03
Tak, świetnie. Wczoraj popis dali sędziowie, dziś Walter Hofer.
uskotko
14.12.2008, 13:01
II seria odwołana - i dobrze!
minq
14.12.2008, 12:48
haha yumoto N1
Fin
14.12.2008, 12:46
Hautamaeki ma w tym sezonie trochę pecha.W kussamo niemiał złe warunki no i dziś .Oj wielka szkoda.....
Fin
14.12.2008, 12:46
Hautamaeki ma w tym sezonie trochępecha.W kussamo niemiał złe warunki no i dziś .Oj wielka szkoda.....
SkiJumper
14.12.2008, 12:42
Wg mnie Pragelato to porazka, zobaczcie ilu kibicow jest ... Licze, ze FIS wycofa te skocznie w przyszlym roku.
Jarek Gracka
14.12.2008, 12:41
hmmm - w sporcie chodzi też o to, choć nie jest to to, co chcielibyśmy oglądać przede wszystkim
kingston
14.12.2008, 12:39
SCHMITT!ładnie
Yumoto też
FINOWIE SŁABO
uskotko
14.12.2008, 12:26
Yumoto fajny jest!
Co do Finów... litościwie nie skomentuję. Cieszę się, że nie muszę na to patrzeć.
fanka
14.12.2008, 12:25
Co nie zmienia faktu, że nie powinno się doprowadzać do takich konkursów. W sporcie chyba nie o to chodzi.
Jarek Gracka
14.12.2008, 12:21
nie pierwszy raz nie ostatni, chyba ten konkurs taki super antysportowy nie był w porównaniu do innych
fanka
14.12.2008, 12:20
SENSACYJNY LIDER?! Ja bym raczej powiedziała po promowaniu ANTYSPORTU w I serii!!!
Skoczex
14.12.2008, 12:19
Yumoto <hahaha>