Lintunia
23.01.2008, 18:17
@Pijana_powietrzem
Ja pamiętam tylko 4x20. Pięciu nie pamiętam. Ale to było bardzo dawno temu, niestety ;) Ale lądowanie to problem Janne od ładnych kilku sezonów :|
Pijana_powietrzem
23.01.2008, 18:10
@Lintunia
dawniej Aho nie miał problemów z lądowaniem, kiedyś dostawał wysokie noty, pamiętam, że raz dostał nawet pięć 20. to były czasy:)
necik
23.01.2008, 15:16
@ ph
O! I to było dobre stwierdzenie! Morgenstern nie umie przegrywać. Na twarzy niby ma uśmiech, ale w duchu...
ph
23.01.2008, 08:06
@wszyscy
czytaliście na Skijumpingu wypowiedz Morgensterna.
Brzmiala ona tak: Przez to, że odbyła się tu tylko jedna seria skoków, działy się dziwne rzeczy. Jestem stanowczo przeciwny temu, by przeprowadzać tylko jedną rundę. Wtedy wszystko zależy od szczęścia. Rano warunki były dobre na tyle, żeby oddać po dwa skoki. Druga seria mogła dojść do skutku, ale my niestety nie możemy wpływać na odgórne decyzje! Nie miałem szczęścia do warunków. Uważam, iż mój skok był bardzo dobry. Niestety, nie dał mi on odpowiedniego miejsca. a tuż przed nim skakał Ahonen. Nie umie przegrywać i tyle. Pozdro.
popek
22.01.2008, 22:59
brawo david lazzaronii
Lopatka
21.01.2008, 17:03
Brawo David :)))
pituś
21.01.2008, 12:29
małysz zawalił
Lintunia
21.01.2008, 12:14
@Pijana_powietrzem
Bo ja wiem czy tylko ostatnimi czasy? Janne miał problemy z lądowaniem odkąd pamiętam. No, może za wyjątkiem pamiętnego sezonu, gdy wygrywał co chciał, jak chciał i kiedy chciał :)
@necik
A jakby nawet to i tak liczy się wynik. Poza tym podobno szczęście sprzyja lepszym ;)
Pijana_powietrzem
21.01.2008, 11:33
Brawo Janne!!
lądowanie jak zwykle (ostatnimi czasy) fatalne, ale ważne, że wygrał:)
necik
21.01.2008, 10:26
Nie wierzę, że po skoku Janne nagle warunki się pogorszyły i dlatego Morgi zawalił. Moim zdaniem Janne znów pokazał klasę i cóż... teraz to już tylko gonić do KK no i Nykanena :) Gratulacje JANNE!!! Zawsze w Ciebie wierzyłam!!!
popek
20.01.2008, 15:47
brawo david lazaroni ale ahonena tez trzeba pochwalic
pepsiwódka
20.01.2008, 14:49
Gratulacje dla francuzów i ich trenera za to, że ich tak dobrze prowadzi :)
SmołysZzz
20.01.2008, 13:11
Ja tam wierze że Adam wyjdzie z dołka a jak nawet nie to i tak dla mnie jest guru i mówcie sobie co chcecie od ok 8 lat Adam jest dla mnie THE BEST tak było jest i będzie . A tak poza tym to się niezmiernie cieszę że Janne odrabia straty do Morgensterna mam nadzieje ze Kryształowa Kula w tym roku należeć będzie do niego .
Pozdro kibice !
Mipoc
20.01.2008, 12:46
Wg. mnie można opuścić wszystkie starty do MŚL od Zakopca. Sapporo wiadomo, Liberec, tu już problem testowanie nowej skoczni + próba przed MŚ (ale jednak powinien się skupić na MŚL) i Wilingen, tam można na drużynówkę wysłać młodych (M. Kot, Ł. Rutkowski, K. Miętus i Stocha ewentualnie, lub jakiegoś starszego.)
Właśnie takie składy po Sapporo powinny być. Na Sapporo no nie wiem kadrę starych czyli: Żyłę, Hulę, Bachledę i hmm. Mateję. :)
Lintunia
20.01.2008, 12:27
@MarekEvil
Świat nie każdego fana skoków narciarskich kręci się wokół Małysza. Dla mnie #1 zawsze był, jest i będzie Ahonen.
Quavertone
20.01.2008, 12:24
Nie należę aktualnie do zwolenników Małysza, ale wiem, że miał on już dwa małe dołki i jeden poważny, po którym chciał dość mocno zakończyć karierę.
Dlatego zgadzam się z @Jaro, iż nie można aktualnie stwierdzić, że Małysz stracił formę na zawsze.
Najlepszym rozwiązaniem będzie przerwa - nawet aż do MŚ w lotach i spokojny trening zdala od zgiełku i wrzawy zgotowanej przez kibiców i dziennikarzy...
Jaro
20.01.2008, 12:20
Cóż, Małysza dopadło to, co dopada każdego wielkiego skoczka narciarskiego. Po sukcesach przychodzi czas na klęskę. Dotknęło to nawet Nykaenena, który kończył karierę na buli. Nie znaczy to jednak, że Małysz się nie podniesie. Ja tam nadal w niego wierzę...
bolek
20.01.2008, 12:11
brawo Kamil Stoch - mniej krytykowania dziennikarzy i organizatorów- (na prawo do tego trzeba sobie zasłużyć tak jak Adam) - a więcej treningu a wyniki się poprawią. Po takich medialnych wypowiedziach krytykujących wszystkich naokoło i siebie czas na podium w Zakopanem. Po prostu innego wyjścia nie ma aby mnie, dziennikarzom i wszystkim kytykom dokopać.
MarekEvil
20.01.2008, 12:08
cos widze ze nieduzo juz piszecie o Adamie i tak nagle kibicujecie tylko innym zadnych slow otuchy dla Małysza szkoda...moze juz w niego nie wierzycie no ale trudno
Lintunia
20.01.2008, 12:06
@voitec
Na PŚ w lotach zawsze są 1 kwalifikacje na cały weekend ;)
@Quavertone
Ja również się cieszę. Zresztą denerwują mnie ludzie, którzy już wręczają Morgiemu Kulę, bo do końca sezonu jeszcze daleko ;)
cube
20.01.2008, 12:05
Nie rozumiem - po co wystawiac Malysza zamiast dac mu odpoczac i spokojnie potrenowac?! Panie Lepistoe - kompletnie stracil Pan glowe!!! Nie wiem juz kto bardziej potrzebuje opieki psychologa - Adam czy jego trener....
Quavertone
20.01.2008, 11:59
@voitec
O ile mi wiadomo, to wyniki kwalifikacji piątkowych obowiązują także w tym drugim konkursie.
@Lintuni a
Cieszę się, że się zgadzamy :)
voitec
20.01.2008, 11:57
czy ktos wie ilu zawodnikow bedzie skakac o 13 45???
te kwalifikacje piatkowe byly na dwa konkursy czy tlkyo na sobote??? prosze o odp:D
Lintunia
20.01.2008, 11:48
@Jaro
Nie dziw się :) Trzeba się cieszyć póki jeszcze można :) Co do przewagi Morgiego to zgadzam się z @quavertone. Wystarczy jeszcze kilka takich konkursów jak dziś, a sytuacja ulegnie znaczącej zmianie ;) Przypomnij sobie jak było rok temu z Jacobsenem i Małyszem. Zostało sporo konkursów, a 305 pkt to wbrew pozorom nie tak dużo. Ja uparcie będę obstawiać, że Janne to odrobi :) I nawet jeśli nie zdobędzie KK to będzie bardzo blisko Morgiego ;)
quavertone
20.01.2008, 11:41
@Jaro
Nie miałem internetu od czasu tego "najbardziej nietrafionego komentarza w poprzednim sezonie" ;)
Jeśli chodzi o tę "przepaść" 300 pkt. to wystarczy, że w kolejnych 6 konkursach PŚ będzie podobnie do dzisiejszego porannego i "ogromna przewaga" zniknie. A jest jeszcze Turniej Nordycki i Planica.
Chociaż w moim poście niczego nie przesądzałem. Łatwo nie będzie, aczkolwiek Aho może teraz udowodnić, że potrafi zdobyć KK także przez pogoń za liderem, a nie jak do tej pory obronę pierwszego miejsca.
Jak ktoś chce, to z odbiorem :)
Jaro
20.01.2008, 11:33
Hohoho ale się nam fani Ahonena podniecili. Całkowicie zdominowaliście ten news. Z odmętów wyłonił się @Quavertone, dla którego są to chyba pierwsze komentarze od roku (jeśli coś przeoczyłem to sorry, ale nie śledzę poczynań finomanów zbyt dokładnie). A @uskotko wygląda jakby zamieniła stare baterie na Duracell.
Dobra, to tyle o finomanach. Teraz o konkretach. Nie dzielcie skóry na niedźwiedziu i nie oceniajcie po jednym (loteryjnym) konkursie. Owszem, Ahonen może dogonić Małysza w ilości zwycięstw w PŚ, ale Morgiego w tym sezonie już nie. 300 punktów to przepaść, a Morgi wcale nie skacze gorzej (w Predazzo był dwa razy przed Ahonenem). Oczywiście w skokach wszystko jest możliwe, ale doświadczenie uczy, że jeśli ktoś ma 1115 punktów w połowie sezonu, to raczej podniesie w Planicy Kryształową Kulę.
Bez odbioru : )
kankun
20.01.2008, 11:32
co ten lepistoe robi. powinien wogole malysza nie puszczac na mamuta. powinni jechac gdzies na mala skocznie i opuscic zawody nawet te w zakopanym i przygotowywac sie w spokoju do lotow w obersdorfie. tam moze jedynie zdobyc cos jeszcze bo pierwsza trojka i krysztal to juz nie w jego zasiego. malysz tez musi odpoczac a my mu w tym pomozmy. on jeszcze bedzie dobry:)
Francja
20.01.2008, 11:22
Brawo Lazzaroni !!!
Xellos
20.01.2008, 11:18
Jeszcze mi się nasuneło, że przy takim limicie 4 zawodników to przykro to napisać ale Małysz marnuje miejsce, które mógłby kto inny spróbować. Niestety to samo Mateja robi ale w jego przypadku wiadomo, miałbyć Żyła ale sprawy prywatne pokrzyżowały. Czy aby napewno nie ma skoczka, który by nie poleciał chociaż tak samo jak Małysz ~140m a może i dalej ? Obstawiam, że są, może jacyś nowi, może debiutant na mamucie ale lepszy debiutant skaczący 140 niż człowiek legenda dla którego taka odległość to porażka.
Quavertone
20.01.2008, 11:14
@Xellos
100% zgody :)
Xellos
20.01.2008, 11:12
btw. Małysz chyba nawet Zakopane powinien odpuścic. I tak nie zbuduje formy w tak któtkim czasie lepszej niż Stoch i tak nie wygra a jedyne co mu się uda to pewnie wejście do 30stki, nie ma sensu. Zawodników Polskich będzie wielu a kibiców pociągnie Klimek Murańka, który może spokojnie do 30stki wejść. A paradoksalnie taki Małysz wypadnie gorzej niż Klimek i po co mu to :/ Dopiero się psychicznie załamie :P NIech powróci na mistrzostwa w lotach dopiero.
malin
20.01.2008, 11:12
Adaś powinien spokojnie potrenować, i nie zwracać uwagi na media... Pozatym IMO błędem było zabieranie go na mamucią skocznię, kiedy popełniał drobne błędy techniczne. Taki zawdonik może się w ten sposób rozregulować, i wszytskie trenigi w Predazzzo szlag trafi.. W tym tygodniu powinen być spokój, i jeszcze raz spokój. W Zakopcu na pewno bedzie skakał lepiej, licze też na dalekie skoki Stocha, który wreszcie zaczyna łapać forme.
antonia
20.01.2008, 10:55
Czyżby zaczynała sie era Norwegów ???
Quavertone
20.01.2008, 10:53
@Xellos
Tak myślę, że Morgenstern będzie odpierał taki Ahonena i Hilde do końca sezonu. Schlierenazuer może jeszcze postraszyć, ale nie jest chyba na tyle stabilnym zawodnikiem, aby swoją formę do końca sezonu dociągnąć.
nielot
20.01.2008, 10:52
sprawa sie rypla :) Malysz wypadl z 10 i bedzie musial brac udzial w kwalifikacjach co przy jego obecnej ,,formie,, same przejscie kwalifikacji byloby cudem zwazyszy na to,ze nastepne konkursy w Zakopanem i przed wlasna publicznoscia(a bedzie jej naprawde malo niz w wczesniejszych latach) byloby kompromitacja cuz trzeba sie pogodzic z tym,ze skoki w polsce umarly i bardzo prawdopodobna jest wczesniejsza emerytura Malysza
Xellos
20.01.2008, 10:39
Nie zapominajcie o Hilde :) Życze mu by wygrywał z dwoma faworytami każdy konkurs, ma świetny styl lotu i lądowanie ładne. Aż miło się patrzy.
necros
20.01.2008, 10:36
Brawo Stoch!!!A co do Adasia,nigdy nie bedzie takiego geniusza jak on.Ludzie nigdy nie zapomnijmy,co on dla nas zrobil,ile dal radosci,dumy i szczescia!!!jest WIELKI!!!
Quavertone
20.01.2008, 10:34
@uskotko
Jeśli już chcemy być dokładni, to faktycznie odwracało, ale kolejny zawodnik przetrzymywany był na górze nawet do kilku minut, a dzisiaj odbywalo się to wszystko płynnie :P
Ale Janne on paras, to jesteśmy zgodni ;)
uskotko
20.01.2008, 10:31
jest realne, ale Morgiego lekceważyć nie można, bo to naprawdę świetny skoczek. Z drugiej strony Janne to Janne. A co do zawiania - cóż, wystarczy sobie przypomnieć konkurs z wczoraj: jeden skoczek miał wiatr taki, a następnemu zaraz się odwracało :/ Nie mówię tego, by pomniejszać zwycięstwo Janne - chyba byłabym do tego ostatnia - ale tak tylko stwierdzam fakt.
Niemniej jednak, Janne on paras :)
kiciuś
20.01.2008, 10:29
Brawo Kamil Stoch! Co Się dzieje z Adamem !
VeNoM
20.01.2008, 10:24
No i ***** Martina Schmitt wczoraj byłby w pierwszej 5 a dzisiaj 26.
Quavertone
20.01.2008, 10:21
@xellos
Ahonen i Morgenstern skakali po sobie, więc trudno naprawdę przypuszczać, że jednemu powiało, a drugiemu nie :P
Natomiast widać wyraźnie, że Morgenstern ostatnio "straszy" głównie na treningach, ale dobrego skoku w konkursie właściwym powtórzyć już nie umie.
A Janne nie ma presji. On już w tym sezonie swoje zrobił (5 TCS), teraz wyciąga "nadwyżkę". Jeszcze kilka zwycięstw, 3 KK, medal MŚ w lotach, wszystko to jak najbardziej jest dla niego w tym seoznie realne.
Xellos
20.01.2008, 10:18
a ja bym ugasil emocje :) Konkurs loteryjny nigdy sie dokladnie nie dowiemy komu zawialo a komu nie, czekam na Zakopane i oby warunki byly rowne, wtedy przy rownych warunkach wyjdzie prawda na jaw, czy Morgi sie skonczyl, czy Ahonen ma tylko szczescie a moze ich obu bez problemu beda wyprzedzac Jacobsen i Hilde, forma norwegow zdecydowanie rosnie i moze sie okazac, że i Aho i Morgi moga sobie zrobic w majty a i tak ich nie przescigna :D Nie można zapominac też, że powróci Schlierenzaurer i to on może też zdominować końcówke sezonu :P
Co do konkursu brawo dla Stocha, napewno to nie były najlepsze warunki, rzadko pokazują ten wiatr, ale akurat przed skokiem Kofflera pokazali i miał 0,4 obie strzalki pod narty, na poczatku nawet druga strzalka dochodzila do 1m/s w plecy, wiec niech tam Szaranowicz o jakims pogorszeniu pogody nie bzdeci tylko dlatego, że mektorzy zawodnicy z czolowej 10-tki stracili juz forme i bez problemu wyprzedzaja ich inni z poza niej. Zawsze jak tak sie dzieje to zaczyna sie jego spiewka o pogorszeniu warunkow, a w ****** z takim rozumowaniem. To, że ktoś nazbierał punktów w pierwszej części sezonu i jest w tej 10-tce nie znaczy, że jak slabo skoczy to warunki, poprostu brak formy.
Loitzl i Koffler sie wypalili tak samo jak Szwajcarzy i tyle.
No i szkoda Malysza, mogl jednak odpuscic te konkursy, nie nie zwalalbym winy na trenera, to jest takiej klasy zawodnik ze sam decyduje czy startuje czy nie. I skoro strtuje to dlatego, że sam chciał a nie że wypełnia rozkazy Lepistoe.
Quavertone
20.01.2008, 10:05
@uskotko
Mamy jeszcze drugi konkurs no i MŚ w lotach, tam Janne może jeszcze wiele razy coś poudowadniać :)
Fin
20.01.2008, 10:03
@uskotko.Nie ma co mówić czy ktoś miał farta czy pecha.Morgi zawalił a Ahonen skoczył świetnie.Zasłużone zwyciestwo
uskotko
20.01.2008, 10:03
Fani Janne Ahonena - łączcie się!
Kwalifikacji nie będzie, bo wg zasad rozgrywania lotów, odbywa się tylko jedna kwalifikacja, która obowiązuje na wszystkie konkursy.
Zapomniałam dodać, że świetne miejsce zajął Janne Happonen, który loty także lubi. Wystarczy przypomnieć jego zwycięstwo z Planicy z 2006, po którym fińskie media rozpisywały się, że dokonał tego, czego nigdy nie udało się Janne Ahonenowi. Cóż, udało się nareszcie dzisiaj. Lepiej późno niż wcale, jak zwykłam mawiać.
Quavertone
20.01.2008, 10:00
Nie dodałem, że Ahonen goni :) To ze szczęścia :P
Fin
20.01.2008, 09:59
jeżeli będą kwalifikacje do drugiego konkursu to obawiam sie że Małysz może ich nie przejść po raz pierwszy od wielu lat.
Quavertone
20.01.2008, 09:58
@uskotko
Niezłe :)
Sprawdza się zasada z poprzedniego sezonu, że nie wystarczy świetna forma na jego początku, aby zdobyć KK. Morgenstern słabnie i widzi, że wcale "tak łatwo" nie będzie mu dowieźć zwycięstwa w generalce do końca.
Najważniejsze, że goni Małysza w klasyfikacji wszech czasów i niedługo odzyska należne mu miejsce :)
Fin
20.01.2008, 09:56
JEeeeeeeeeeeeeee Brawo Ahonen.Niedługo Małysza dogoni w ilości zwycięstw.Ale Morgiego w pucharze świata -wątpie.Świetnie Stoch.No trudno Adaś każdemu się zdarza.
uskotko
20.01.2008, 09:55
Janne miał nieziemskiego farta - przecież Morgi mógł go wziąć nawet 195-metrami. 199,5 metrów i lądowanie jak... szkoda słów. Brawa dla Toma i Andersa! :) Fajnie, że są na podium :) No i wielkie brawa dla mojego specjalnego ulubieńca Davida Lazzaroniego :> Widać, że loty mu służą :)))