Zmiany w PŚ - 40 skoczków w konkursie
Opublikowano: 26 maja 2007, 14:01
61 komentarzy - dołącz do dyskusji »
Autor: Anna Pałac
Źródło: wiadomość na podstawie TVP
Zaloguj się, aby komentować
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usunięcia bądź zmodyfikowania komentarzy nie związanych z komentowaną treścią (artykułem, tekstem na blogu, zdjęciami, relacją LIVE itd.), a także obrażających skoczków, członków redakcji i innych użytkowników portalu oraz zawierających wulgaryzmy. Również "czaty" prowadzone w komentarzach nie są mile widziane.
- Zabronione jest zamieszczanie w komentarzach jakichkolwiek reklam, w tym odnośników do stron internetowych.
- Zabronione jest wielokrotne wysyłanie komentarza o tej samej treści.
- Redakcja pragnie również zaznaczyć, że niekoniecznie odpowiada na typowe prowokacje (dotyczące np. tematyki artykułu, która nie odpowiada indywidualnemu użytkownikowi).
- Wszelkie opinie krytyczne pod adresem redakcji prosimy kierować na adres e-mail redakcji - te zamieszczone w komentarzach będą ignorowane, aby uniknąć zejścia z tematu.
- W komentarzach zamieszczanych w reklacji LIVE zabronione jest zamieszczanie informacji zawierających jedynie wynik zawodnika (odległość, miejsce).
- Za nagminne łamanie reguł wymienionych w regulaminie, ogólnie pojętych zasad dobrego wychowania oraz netykiety na dany adres IP może zostać nałożona czasowa blokada adresu IP.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
- Redakcja informuje, że podczas dodawania komentarza zbierane są informacje o adresie IP komputera, z którego komentarz jest dodawany. Informacje te w razie potrzeby mogą zostać udostępnione organom ścigania w celu pociągnięcia autora komentarza do odpowiedzialności karnej lub cywilnej.
- Redakcja gorąco zachęca do rozwagi i zachowania zdrowego rozsądku podczas umieszczania komentarzy.
- Wysyłanie komentarza jest jednoznaczne z akceptacją powyższych zasad.
Komentarze (61)
kategorie użytkowników:
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Elite27.12.
30.05.2007, 14:16
@Ankamalyszomanka
Dla Ciebie też :* :)))
Dla Ciebie też :* :)))
krwisty
29.05.2007, 19:46
Ankamalyszomanka pozdrawiam rowniez
Daria
29.05.2007, 19:08
Ludzie tu sa nieaktualne wiadomości.
Dziś Rada nie zatwierdzila tych zmian !
Bedzie nadal 50-ciu zawodników, 30-stu w finale, i tylko czołowa 10-tka bedzie mieć gwarantowany start.
Dziś Rada nie zatwierdzila tych zmian !
Bedzie nadal 50-ciu zawodników, 30-stu w finale, i tylko czołowa 10-tka bedzie mieć gwarantowany start.
MilkyGirl
29.05.2007, 18:59
Dobrze, bo jak skacze tak wielu skoczkow to zawody rzeczywiscie momentami staja sie nudnawe...
tommm
29.05.2007, 16:45
bez sensu. wolę zobaczyć 10 skoków więcej, poznać aktualna formę większej ilości skoczków niż oglądac tylko 40 zawodników :/
Daria
29.05.2007, 16:19
Niestety ten przepis upadł !
Bedzie jak bylo, 50-ciu zawodników w konkursie i 30-stu w finale !
Bedzie jak bylo, 50-ciu zawodników w konkursie i 30-stu w finale !
Ankamalyszomanka
29.05.2007, 15:39
@Elite27,12.
To fajnie. Wielkie buziaki dla Ciebie :):))
To fajnie. Wielkie buziaki dla Ciebie :):))
żonaKrwistego
29.05.2007, 14:59
ktoś się pode mną tak zagotował,że z wrażenia niku nie napisał czyżby to była ona ha ha ha
obejrzyj sobie jakis taniec z gwiazdami,gotowanie na czas i
29.05.2007, 14:27
tak, wlasnie chodzi o tych 10 skoczkow, ale ty tego raczej nigdy nie pojmiesz, cos czuje , ze z ulga przyjela bys informacje o okrojeniu konkursu do samej dekoracji... same gwiazdy, blask fleszy, zero skakania, a wiec zadnego odwolywania, przesuwania, czekania i tak co tydzien po dwa razy: mordki gwiazdorow na podium i reklamy... i nic nie ciagneloby sie jak makaron, sama radosc, szwajcar by po polsku zagadal to bys sie usmiala, polak by sprobowal po finsku... to bys byla wniebowzieta i takie kolko adoracji co tydzien, a reszta wara od naszego kolka, niech sobie skacza wsrod stepow srodkowej azji byle najdalej od nas, bo slabi i nudza, w ogole po co oni skacza... to dla ciebie ta zmiana, za 10 lat bedzie kolejna z 40 do 30, potem do 20, do 10... czyli za czterdziesci lat powinna juz zostac sama dekoracja, dozyjesz ? mniemam ze tak
Elite27.12.
29.05.2007, 14:20
@ Ankamalyszomanka
Ja też w żadnym wypadku nie chcę się z Tobą kłócić, tylko podobnie jak Ty chciałam, wyrazić swoje zdanie:)
Ja też w żadnym wypadku nie chcę się z Tobą kłócić, tylko podobnie jak Ty chciałam, wyrazić swoje zdanie:)
Daria
29.05.2007, 09:39
Jeśli zawodnik nie ma za grosz talentu ani formy to nawet najlepszy sprzęt świata mu nie pomoże,
natomiast jesli ma zyłke sportową do tego sportu, to poleci na byla jakim sprzęcie, a dzis nawet byle jakiego sprzetu juz nie ma.
Także nie przesadzajmy, że beda kłopoty z wejściem do 40-stki, jak ktos jest dobry i bedzie miał odrobinę szczęścia w danym momencie, to wejdzie.
O co tyle hałasu ? o 10-ciu skoczków ?
Przecież ci, ktorzy skakali jako pierwsi prezentowali poziom mizerny,
więc o co chodzi ?
natomiast jesli ma zyłke sportową do tego sportu, to poleci na byla jakim sprzęcie, a dzis nawet byle jakiego sprzetu juz nie ma.
Także nie przesadzajmy, że beda kłopoty z wejściem do 40-stki, jak ktos jest dobry i bedzie miał odrobinę szczęścia w danym momencie, to wejdzie.
O co tyle hałasu ? o 10-ciu skoczków ?
Przecież ci, ktorzy skakali jako pierwsi prezentowali poziom mizerny,
więc o co chodzi ?
fan skoków
28.05.2007, 21:37
Przyłączam się do krytyków tego systemu, szkoda. W sumie teraz zmniejszy się prawdopodobieństwo niespodzianek w konkursie. Właściwie teraz w konkursach będziemy widywać: Austriaków, Norwegów, Szwajcarów, Finów, Polaków, Niemców, Rosjan, Czechów, Słoweńców, Japończyków (jak przyjadą). Do tego może dołączy jakiś Włoch, Kazach, może Read, w ewentualności Białorusin i tyle, czyli 14 krajów jak dobrze pójdzie, plus w Japonii Koreańczycy. Szkoda.
krwisty
28.05.2007, 18:26
ale literek popolykalem az mi glupio hi hi
Ankamalyszomanka
28.05.2007, 18:12
o krwisty powrócił pozdrowionka
Ankamalyszomanka
28.05.2007, 18:10
@Elite27.12.
Nie chce żebyś odebrał to źle. Ja nie chce sie z Toba kłócić, bon tego nie lubię ale chce wyrazić swoje zdanie na ten temat którego nie zmienię. słabsi czy tez bardzo modzi skoczkowie mogą startować w cocu. A jak jakiś młody wilczek jest w świetnej formie to do "40" na pewno wejdzie
Nie chce żebyś odebrał to źle. Ja nie chce sie z Toba kłócić, bon tego nie lubię ale chce wyrazić swoje zdanie na ten temat którego nie zmienię. słabsi czy tez bardzo modzi skoczkowie mogą startować w cocu. A jak jakiś młody wilczek jest w świetnej formie to do "40" na pewno wejdzie
krwisty
28.05.2007, 18:07
usia masz po trosze racje z tym super sprzetem ale niec naprawde niec nie wskora zawodnik bez swietnej formy...nie pomze mu super kombinezon i super smar na nartach to tak jakby dac andrzejowi golocie najlepszy sprzet,najlepszych sponsorow,i najlepszych trenerow i kazac mu zdobyc PS....no sory ale to se ne da pane havranek...sprzet ,treningi,sponsorzy,wyjazdy to tylko skladwe dobego skoczka(ale talent i ta iskra nie kazdemu sa dane niestety)mozna byc dobrym albo wybitnym...pozdrawiam
Nedved11
28.05.2007, 15:26
Skoro będzie tylko 40 to ciekawe kto się zakwalifikuje do konkursu skoro nie jest w "10"?
To uderzy szczególnie kraje słabsze. Lepiej było kiedy w zawodach 50 i jak 15 miało zapewniony udział.
To uderzy szczególnie kraje słabsze. Lepiej było kiedy w zawodach 50 i jak 15 miało zapewniony udział.
Elite27.12.
28.05.2007, 14:20
@Ankamalszomanka
Ach tak... Twiom zdaniem 10 zawodników w tą czy w tą nie robi różnicy. Wbrew pozorom TO DUŻO. Nie rozumiem po prostu jakie będą z tego korzyści! Bo przecież jeżeli już coś ma byc robione to dla określonych celów, dla poprawy... A ta decyzja FIS - u tylko zaszkodzi! Ciekawe jak to odbierają słabsi zawodnicy, bo to przecież o Nich chodzi. I nie mówię tu o jakimś Mateji, tylko o ludziach, którzy dopiero wchodzą w świat skoków, których można łatwo zniechęcic! Ehhhh... i tak decyzji FIS - u nie zmienię:(
Ach tak... Twiom zdaniem 10 zawodników w tą czy w tą nie robi różnicy. Wbrew pozorom TO DUŻO. Nie rozumiem po prostu jakie będą z tego korzyści! Bo przecież jeżeli już coś ma byc robione to dla określonych celów, dla poprawy... A ta decyzja FIS - u tylko zaszkodzi! Ciekawe jak to odbierają słabsi zawodnicy, bo to przecież o Nich chodzi. I nie mówię tu o jakimś Mateji, tylko o ludziach, którzy dopiero wchodzą w świat skoków, których można łatwo zniechęcic! Ehhhh... i tak decyzji FIS - u nie zmienię:(
Ew
28.05.2007, 11:56
Nie wiem... mam mieszane uczucia. Może za bardzo przyzwyczaiłam się do starej formy skoków? Mam nadzieję, że takie utrudnienia wpłyną mobilizująco na skoczków, nie tylko polskich. Poczekamy, zobaczymy...
Daria
28.05.2007, 09:17
@Kari
W ty momencie jestes smieszny.
Adam ma miec problem z wejściem do 40-stki ?
Zawodnik, który sięga wciąz po najwyzsze tytuły i zdobywa w wieku 29 lat krzystzalową kule , ma miec problem ?
Przypominam ci, ze on ma od 7 lat zagwarantowany start, bez kwalifikacji,
i tak zostanie dopoki bedzie uprawial ten sport.
Wiesz dlaczego ?
Bo to talent czystej wody, ktos kto uwielbia trenowac i wciąz sie doskonali w tym sporcie, jak cos robi to robi na 100%, to jest ktoś, któremu wciąż mało, czyli urodzony zwycięzca.
Ale żeś teraz palnął , nie ma co :)
W ty momencie jestes smieszny.
Adam ma miec problem z wejściem do 40-stki ?
Zawodnik, który sięga wciąz po najwyzsze tytuły i zdobywa w wieku 29 lat krzystzalową kule , ma miec problem ?
Przypominam ci, ze on ma od 7 lat zagwarantowany start, bez kwalifikacji,
i tak zostanie dopoki bedzie uprawial ten sport.
Wiesz dlaczego ?
Bo to talent czystej wody, ktos kto uwielbia trenowac i wciąz sie doskonali w tym sporcie, jak cos robi to robi na 100%, to jest ktoś, któremu wciąż mało, czyli urodzony zwycięzca.
Ale żeś teraz palnął , nie ma co :)
Mika_0701
27.05.2007, 20:42
Jakoś to przeboleje, Małysz i tak będzie wygrywał. Niestety oznacza to również mniejszą ilość Polaków w konkursach (chyba, że trener szykuje dla nas szok na nowy sezon;). Grunt, że nie zmieniają czynnika BMI (uff!).
Jaro
27.05.2007, 20:26
@Kart
eee... Małysz ma mieć problemy z wejściem do "40"? Czy chodzi o tego Małysza, który w ostatnim sezonie wygrał Puchar i zdobył złoty medal MŚ? Bo chyba mówisz o kimś innym...
eee... Małysz ma mieć problemy z wejściem do "40"? Czy chodzi o tego Małysza, który w ostatnim sezonie wygrał Puchar i zdobył złoty medal MŚ? Bo chyba mówisz o kimś innym...
Kari
27.05.2007, 20:04
Mnie zastanawia brak wyobraźni niektórych. Przeciez niedługo to Adam może mieć problemy z wchodzeniem do 40! Lat mu nie ubywa a sił tak.
Daria
27.05.2007, 19:45
MNie na Sybir ? tylko za to, ze mam inne zdanie ? no ładnie:)
Ale ok może być, tyle, że to i tak nic nie zmieni, bo bedzie tylko 40-stu zawodników.
Gdybys wszystkich przeciwników tej decyzji wysłał nawet na sam koniec świata, to i tak bedzie 40-stka :)))
I nadal uwazam, że to dobry pomysł, a sport nie jest dla słabeuszy, jak mlodzi chcą skakacv to musza się starać aby wejśc do tej 40-stki.
Zmniejszyli tylko liczbę zawodników i to tylko o 10-ciu, a tu robia ni8ektórzy taki raban jakby całkowicie znieśli conajmniej pierwszą serię :)))))
Ale ok może być, tyle, że to i tak nic nie zmieni, bo bedzie tylko 40-stu zawodników.
Gdybys wszystkich przeciwników tej decyzji wysłał nawet na sam koniec świata, to i tak bedzie 40-stka :)))
I nadal uwazam, że to dobry pomysł, a sport nie jest dla słabeuszy, jak mlodzi chcą skakacv to musza się starać aby wejśc do tej 40-stki.
Zmniejszyli tylko liczbę zawodników i to tylko o 10-ciu, a tu robia ni8ektórzy taki raban jakby całkowicie znieśli conajmniej pierwszą serię :)))))
no i kogo tu na ten sybir w koncu ???
27.05.2007, 19:04
...jak elitarne grono to elitarne grono,w 1.serii skacze dziesieciu do drugiej awansuje pieciu, wtedy na pewno zawody nie ciagnelyby sie jak makaron,a tak na marginesie-dobra,skaczemy w czterdziestu, ale ograniczamy limit silniejszym nacjom gora do pieciu, trzeba do groma dbac o geografie tego sportu, bo jak nie to za jakis czas bedziemy sie "pasjonowac" rywalizacja austria-finlandia-norwegia-amm ann-uhrmann-malysz, mnie to bynajmniej nie bawi...
Fin
27.05.2007, 18:51
Po za tym ten pomysl od dawna juz byl.Mialo tez tak byc ze nie finalowa 30tka tylo 25ka zawodnikow zdobedzie punkty
Fin
27.05.2007, 18:50
Badzo dobrze.Skoki będa sportem bardziej elitarnym i tylko najlepsi w najwyzszej formie beda skakac.moze dzieki temu polacy bardziej sie zmotywuja do pracy.Finowie mam nadzieje ze tez
wiatrołap
27.05.2007, 18:19
a co z konkursami TCS tez bedzie 40??? traci sens rozgrywanie pierwszej serii w ktorej odpada 10 lub mniej najslabszych zawodnikow.
Ankamalyszomanka
27.05.2007, 17:28
@Elite27.12.
Moim zdaniem jak już tak chcesz, żeby słabsi mieli też szanse, to powinno być jakieś 100 uczestników w konkursie, wtedy wszyscy mogliby się wykazać,
a narzekanie, że nagle słabsi nie mają szans ze "10" obcięli jest śmieszne. Bo jak chłopcy chcą sie pokazać to sie zmobilizują, a gadanie Matei po kwalifikacjach, gdzie było 55 zawodników, że sie nie dostał do 50 bo mu "świeżości i błysku" zabrakło to normalnie jest ironia.
Moim zdaniem jak człowiek chce to potrafi, a jak nie chce to niech nie skacze w PS tylko w PK albo najlepiej wcale. Taka jest prawda., Bo PS jest dla najlepszych.
Moim zdaniem jak już tak chcesz, żeby słabsi mieli też szanse, to powinno być jakieś 100 uczestników w konkursie, wtedy wszyscy mogliby się wykazać,
a narzekanie, że nagle słabsi nie mają szans ze "10" obcięli jest śmieszne. Bo jak chłopcy chcą sie pokazać to sie zmobilizują, a gadanie Matei po kwalifikacjach, gdzie było 55 zawodników, że sie nie dostał do 50 bo mu "świeżości i błysku" zabrakło to normalnie jest ironia.
Moim zdaniem jak człowiek chce to potrafi, a jak nie chce to niech nie skacze w PS tylko w PK albo najlepiej wcale. Taka jest prawda., Bo PS jest dla najlepszych.
Elite27.12.
27.05.2007, 15:33
Dawno nic głupszego nie słyszałam! Po prostu od wczoraj, jak to przeczytałam spokoju zaznac nie mogę! Cały czas o tym myślę! Moim zdaniem to nie jest nic innego niż podcinanie skrzydeł słaszym zawodnikom! Oni już w ogóle nie będą mieli szansy się wykazac! Nie rozumiem ludzi, którzy to popierają, aczkolwiek każdy ma do tego prawo. Uważam jednak, że prawdziwy kibic potrafi przeczekac pczątek zawodów, kiedy to skaczą słabsi, dac im szanse i nie narzekac! Ktoś, kto nie szanuje na równi wszystkich zawodników nie powinien uważac się za kibica! A wiara z FIS - u jak zawsze nastawia się głównie na zyski! Popieram pomysł z wysłaniem ich na Sybir, do jakiejś roboty, jak będą mieli zajęcie, to nie będą psuc tego, co było dobre! Bo dawne przepisy były OK! Po co je do zmieniac? Jakie będą tego zalety? W ogóle jakieś będą? Ja ich nie dostrzegam...
Agatka
27.05.2007, 15:17
Co do zmniejszenia 15 na 10 to dobrze:) ale 50 na 40 jak dla mnie już nie. Młodzi i słabi zawodnicy nie będą mieli większych szans. Być może zaczną wtedy trenować i jakoś ich to zmobilizuje, ale może mieć to też odwrotny skutek. Przestaną wierzyć w siebie, własne umiejetności, tym samym skoki mogą stracić swój urok. Zmiany są potrzebne, ale przede wszystkim muszą być przemyślane. Polacy jakoś sobie poradzą, ale co do Białorusinów i Kazachów nie byłabym tego taka pewna. Zobaczymy, co to będzie...:P
Bartt
27.05.2007, 14:32
Jestem za, ale pod pewnym warunkiem. Jeśli zmniejszają liczbę kwalifikujących się skoczków z 50 do 40, a kwalifikujących się automatycznie z 15 do 10, to powinni też (żeby było sprawiedliwie) zmniejszyć maksymalną liczbę startujących z najlepszych państw z 8 do 6.
A tak w ogóle to ja nie widzę problemu jakie ta zmiana przepisów niby ma przyspożyć słabszym nacjom. Owszem, mogą rzadziej startować w konkursach głównych, ale tak naprawdę to liczą się tylko ci którzy znajdą się w "30" i zdobędą punkty, a liczba punktujących przecież nie uległa zmianie. A jeśli ci Koreańczycy, Białorusini i tp. mieliby startować tylko po to, żeby zajmować 49 czy 50 miejsca to ja nie widzę w tym żadnego sensu! To już lepiej niech taki Anisimow zajmie te 49 czy 50 miejsce w kwalifikacjach i już potem nie męczy siebie i kibiców w konkursie głównym. W sume miejsce będzie to samo, z tą różnicą, że zajęte dzień wcześniej... A może ta zmiana spowoduje, że ambicją tych słabszych nie będzie już miejsce w "50" tylko w "40", zaczną bardziej przykładać się do treningów, co spowoduje poprawę poziomu w tych słabszych państwach?
A tak w ogóle to ja nie widzę problemu jakie ta zmiana przepisów niby ma przyspożyć słabszym nacjom. Owszem, mogą rzadziej startować w konkursach głównych, ale tak naprawdę to liczą się tylko ci którzy znajdą się w "30" i zdobędą punkty, a liczba punktujących przecież nie uległa zmianie. A jeśli ci Koreańczycy, Białorusini i tp. mieliby startować tylko po to, żeby zajmować 49 czy 50 miejsca to ja nie widzę w tym żadnego sensu! To już lepiej niech taki Anisimow zajmie te 49 czy 50 miejsce w kwalifikacjach i już potem nie męczy siebie i kibiców w konkursie głównym. W sume miejsce będzie to samo, z tą różnicą, że zajęte dzień wcześniej... A może ta zmiana spowoduje, że ambicją tych słabszych nie będzie już miejsce w "50" tylko w "40", zaczną bardziej przykładać się do treningów, co spowoduje poprawę poziomu w tych słabszych państwach?
Ankamalyszomanka
27.05.2007, 12:27
@Usia
Małysz nie zaczynał od Fisherów i Red Bulla, po prostu był tak dobry, że sponsorzy nie mogli go nie zauważyć, jak reszta naszych chce mieć sponsorów to też musi sie w czymś wykazać. Nie ma nic za darmo hehe:))
Małysz nie zaczynał od Fisherów i Red Bulla, po prostu był tak dobry, że sponsorzy nie mogli go nie zauważyć, jak reszta naszych chce mieć sponsorów to też musi sie w czymś wykazać. Nie ma nic za darmo hehe:))
Turysta
27.05.2007, 12:14
Ja na ogół jestem przeciwny tej zmianie, gdyż skoki w pucharze świata przestaną ciekawić słabszych zawodników, a pozatym w pierwszej serii nie powinno odpadać tylko 10 zawodników, bo wtedy robienie dwóch serii nie ma sensu, albo zostaje jak kiedyś, albo do drugiej serii przechodzi 20, lub najwyżej 25 zawodników.
też jestem za wywaleniem na Sybir osób nie lubiących skoków
27.05.2007, 11:48
Racja. Osoby, które nie lubią skoków, tylko ogladają milusińskich w których sa zakochane nie powinny zabierac głosu w takich sprawach. Wystarczy, że włączą TV w II serii nagrają swojego ulubieńca i potem puszczając go w nieskończoność moga przeżywać swoje orgazmy a nie zawracać głowy kibicom skoków głupawymi wpisami.
darie tez na sybir z dzialaczami FIS-u !
27.05.2007, 11:21
...odwolali, ale spokojnie mogli te zawody dokonczyc...
Daria
27.05.2007, 10:29
Zastanówcie się, w której dyscyplinie sportu przystepuje do zawodów 50-ciu zawodników! w żadnej !
Przeciez te zawody nieraz się ciągnęły jak makaron.
W dodatku z powodu pogarszających się warunków pogodowych, nie mozna bylo juz dokonczyc zawodów.
Tak było w Zakopanem !
Wszyscy od końca zdązyli skoczyć a jak doszło do czołowej 10-tki, to klapa !
Odwołali.
Przeciez te zawody nieraz się ciągnęły jak makaron.
W dodatku z powodu pogarszających się warunków pogodowych, nie mozna bylo juz dokonczyc zawodów.
Tak było w Zakopanem !
Wszyscy od końca zdązyli skoczyć a jak doszło do czołowej 10-tki, to klapa !
Odwołali.
Daria
27.05.2007, 10:25
Ale co to za różnica, 50-ciu czy 40-stu ?
Dla mnie żadna i tak odpadali najsłabsi.
Na początku konkursu doslownie mozna bylo usnąc przed TV, zero emocji.
O co tyle szumu ? Nie rozumiem.
Dla mnie żadna i tak odpadali najsłabsi.
Na początku konkursu doslownie mozna bylo usnąc przed TV, zero emocji.
O co tyle szumu ? Nie rozumiem.
dzialaczy FIS-u na sybir na sybir !!!
27.05.2007, 10:24
...skandal i tyle, a moze zeby zwiekszyc widowiskowosc zaczniemy puszczac tych slabszych przy porywistym wietrze... 40 zawodnikow oznacza, ze kazachowie,szwedzi,francuzi,ko reanczycy,bialorusini juz sobie poskakali, w najblizszym sezonie niestety beda tylko trenowac, by moze na olimpiadzie w vancouver zalapac sie do zawodow jezeli do tej pory nie okroja stawki uczestnikow do 20... komercja, komercja i jeszcze raz komercja... butelki z benzyna, transparenty i idziemy wszyscy na FIS, przeciez tak byc nie moze
monia
27.05.2007, 08:06
Jak dla mnie to ten pomysł nie jest dobry. Wszyscy się już przyzwyczaili do dawnego "ustroju" skoków. A tak w ogóle to nie wyobrażam sobie,że w konkursie zamiast 50 skoczków zobaczymy tylko 40. Myślę,że tym samym nie będziemy mogli lepiej poznać umiejętności wszystkich zawodników. Ale na razie nie ma co mówić, czy jest to dobre czy złe. Przekonamy się już niebawem. Może wyjdzie na to,że się mylę???
Nashville
27.05.2007, 01:53
@ Asikk- faktycznie- fantastyczne. Dla słabszych czy tych mniej doświadczonych przejście ze skoczni normalnych na duże to wielkie wyzwanie - no no jest się z czego śmiać..
Co do postanowień- mam mieszane uczucia-....
Co do postanowień- mam mieszane uczucia-....
marmi
27.05.2007, 00:31
Mi się to nie podoba, popieram zdanie Elite27.12, ale nic na to nie poradzimy...
kasha08
26.05.2007, 22:16
O IRYTUJĄCE!!!
Usia
26.05.2007, 21:49
@żona KRwistego
Jak się nie ma takiego sprzętu jak reszta (czyli z najwyższej półki), to nawet z wielkim talentem trudno sie jest przebić( szczególnie jak się ma jeszcze małe doświadczenie, czyli jak się jest juniorem i dotąd zwiedzało tylko polskie K-mikroskocznie), niestety!
Musimy pamietać, że alpejscy juniorzy przychodza do PŚ juz oskakani! Przez kilka lat rywalizowali na skoczniach K-90 w Pucharze Alp! I to rywalizowali ze starszymi i lepszymi od siebie.
Jak się nie ma takiego sprzętu jak reszta (czyli z najwyższej półki), to nawet z wielkim talentem trudno sie jest przebić( szczególnie jak się ma jeszcze małe doświadczenie, czyli jak się jest juniorem i dotąd zwiedzało tylko polskie K-mikroskocznie), niestety!
Musimy pamietać, że alpejscy juniorzy przychodza do PŚ juz oskakani! Przez kilka lat rywalizowali na skoczniach K-90 w Pucharze Alp! I to rywalizowali ze starszymi i lepszymi od siebie.
żonaKrwistego
26.05.2007, 21:01
USIA jak się ma talent i się człowiek wykaże to sponsorzy się znajdą
Usia
26.05.2007, 20:38
@żona krwistego
To niech wszyscy w kadrze A dostana takie narty i kombinezon jak ma Adam i niech wszystkim ludzie od Fischera narty smarują. Gwwarantuję, że wtedy "będą lepiej skakać". No może nie tak jak Adam, ale tak na pierwsza dwudziestkę PŚ.
To niech wszyscy w kadrze A dostana takie narty i kombinezon jak ma Adam i niech wszystkim ludzie od Fischera narty smarują. Gwwarantuję, że wtedy "będą lepiej skakać". No może nie tak jak Adam, ale tak na pierwsza dwudziestkę PŚ.
żonaKrwistego
26.05.2007, 20:21
to niech więcej Polaków nauczy sie skakać to wtedy pomimo zmian będziemy ich oglądać!!!
Elite27.12.
26.05.2007, 19:49
Jeśli chodzi o mnie to ten pomysł uważam za totalny niewypał! Co to za argument, że będzie można rozegrac większą liczbę konkursów! Przecież i tak nie będzie się odbywało więcej niż jest to przewidziane w PŚ. Po drugie - konkursy będą krótsze i wcale nie bardziej widowiskowe. Po trzecie i najważniejsze - słabsi zawodnicy nie będą mieli szans się wykazac. Nie zdziwię się, jeżeli większośc z nich zrezygnuje tak jak Benkovic! Beznadziejne i nieprzemyślane posunięcie... Gratulacje dla "geniuszy", którzy dysponują takim sposobem myślenia... heh jednym słowem - nie podoba mi się to ani trochę! :/
Eesti
26.05.2007, 19:28
Prawda jest taka, że FIS ma w głębokim poważaniu losy skoków w tzw egzotycznych krajach. Dla takich Białorusinów, Ukraińców czy Chińczyków załapanie się raz na jakiś czas do konkursu to jedyna szansa na zwrócenie na siebie uwagi. Rzadko kiedy transmitowane są kwalifikacje i przeciętny kibic nie interesuje się Pucharem Kontynentalnym czy Pucharem FIS.
finomanka
26.05.2007, 18:55
bez sensu takie cos... :/:/ co z tego,ze więcej konkursów...więcej stresu dla skoczków...i w ogóle. nie podoba mi się to.
Usia
26.05.2007, 17:49
@Kuba
A co się tego Huli uczepiłeś? To, że w poprzednim sezonie był bez formy nie znaczy, że i w tym będzie!
A co się tego Huli uczepiłeś? To, że w poprzednim sezonie był bez formy nie znaczy, że i w tym będzie!
Vagabond
26.05.2007, 17:38
Ciekawe, co w takim razie z lotami... Bo jeżeli dla bezpieczeństwa zminiejszono liczbę zawodników z 50 do 40 a w PŚ pozostawiono 50, to teraz żeby było jeszcze bezpieczniej na mamutach powinno się liczbę zawodników zminiejszyć do 30...
Trochę szkoda, że zmniejszono tą kwote, zawsze miło było popatrzeć na tych słabszych skoczków, czekając w nadzei, że któryś pewnego dnia zdobędzie jakieś punkciki.. Nawet jeśli zawodnicy tacy nie punktowali, to powiedzenie Pierre de Coubertina, o Igrzyskach Olimpijskic, że liczy sie już udział, można i przenieść na skoki... :)
Trochę szkoda, że zmniejszono tą kwote, zawsze miło było popatrzeć na tych słabszych skoczków, czekając w nadzei, że któryś pewnego dnia zdobędzie jakieś punkciki.. Nawet jeśli zawodnicy tacy nie punktowali, to powiedzenie Pierre de Coubertina, o Igrzyskach Olimpijskic, że liczy sie już udział, można i przenieść na skoki... :)
haliee
26.05.2007, 15:57
eeh... źle było do tej pory? po co zmieniać coś, co od tylu lat prosperowało bez zastrzeżeń? O ile zmniejszenie liczby skoczków nieklasyfikujących się do konkursu jest całkiem fajnym rozwiązaniem, o tyle druga z tych zmian mi się nie podoba... No ale jak FIS coś postanowi, to żadna siła świata tego nie zmieni...
Kuba
26.05.2007, 15:49
Szybsze konkursy i więcej konkursów to dobre rozwiązanie.Jednak np. dla Huli czy Matei to nie jest najlepsza wiadomość.No coż...tak musi być
ania23
26.05.2007, 15:32
mnie nie bardzo sie ten pomysl podoba. po pierwsze zabiera szanse mniej doswiadczonym zawodnikom i tym zawodnikom startujacym pierwszy raz, dajac mniejsza szanse na ujawnienie sie duzych talentow. a po drugie, gdyby ktos nie skakal slabiej, to pozniej ktos nie skakalby lepiej. i tak, nie bedzie juz na kogo czekac, bo wystartuja raczej sami dobrzy zawodnicy.a szkoda.czasem warto troche poczekac na naprawde " smakowity kasek":)- mowie o dobrym skoku oczywiscie:) a nie o jakims przystojnym skoczku
Ankamalyszomanka
26.05.2007, 14:57
Nie no mi się podoba, bo to większa mobilizacja do dobrego skakania będzie
@Redakcja
il u skoczków będzie skakać w serii? wiadomo już coś na ten temat?
@Redakcja
il u skoczków będzie skakać w serii? wiadomo już coś na ten temat?
Jaro
26.05.2007, 14:35
Ten pomysł bardzo mi odpowiada. Skoro mamy Puchar Kontynentalny i FIS Cup, to Puchar Świata powinien być zarezerwowany dla samej elity.
Magda
26.05.2007, 14:29
Sama nie wiem.... z jednej strony to dobre rozwiązanie, ale z drugiej mam wątpliwości. Bo jak słabsi mają się dostać do czołówki Pucharu Świata, która będzie "okupowana" już od pierwszych konkursów PŚ. A także to rozwiązanie stwarza mniejsze możliwości dla debiutantów... trzeba jednak poczekać jak to wyjdzie w praktyce.
Asikk
26.05.2007, 14:26
Ja powiem szczerze- czasem lubiłam sobie pooglądać takie 'skokowe niemoty' co skaczą po 100 mertów na mamucie- było się z czego pośmiać.
Wiem, że tacy gorsi zawodnicy psują poniekąd jakość konkursu i go przedłużają, ale... no trudno...
Przynajmniej będzie wyższy poziom :)
Wiem, że tacy gorsi zawodnicy psują poniekąd jakość konkursu i go przedłużają, ale... no trudno...
Przynajmniej będzie wyższy poziom :)
wariat optymista
26.05.2007, 14:18
No Pani Autorko, czyzby Pani wątpiła w geniusz trenerski Lepistoe? Ma być 4 Polaków w 40 a przynajmniej 3 w 30. Tak zawsze bywało! Lepistoe zamierza to zmienić na gorsze?
fenerbahce
26.05.2007, 14:15
Najbardziej uderza to w kraje słabsze skokowo. Polskę to powinno zmobilizować, ale np dla takich Kazachów, to poważne utrudnienie :/
Jednak plusem jest to, że konkursy będą szybsze i lepsze :) Ta 10 też jest lepsza niż 15, chociaż zdążyłem się przyzwyczaić do 15 :)
Jednak plusem jest to, że konkursy będą szybsze i lepsze :) Ta 10 też jest lepsza niż 15, chociaż zdążyłem się przyzwyczaić do 15 :)