Serwismen dla Małysza
Opublikowano: 10 maja 2007, 16:37
Nie od dzisiaj wiadomo, że wiele czynników - niezależnych od zawodnika - wpływa znacząco na długość skoku. Jednym z nich jest prędkość najazdowa. Osiągane przyspieszenie w konkretny sposób przekłada się na uzyskiwane odległości. Istotną sprawą jest więc smarowanie nart, stosowanie odpowiednich preparatów i fachowość serwismena.
Adam Małysz prawie zawsze miał problemy z uzyskiwaniem prędkości na rozbiegu. Świadczy to o tym, że nie miał odpowiedniej klasy fachowca opiekującego się jego sprzętem. Jak podaje "Dziennik Zachodni" Polski Związek Narciarski podpisał umowy z zagranicznymi serwismenami, ale to dotyczy innych dyscyplin zimowych. Justynie Kowalczyk będzie pomagał Szwed Ulf Olsson, a Katarzynie Karasińskiej Austriak Engelberg Sacherl. Po zrezygnowaniu z usług polskiego serwismena Krzysztofa Janika (krytykowanego za przygotowanie nart w Sapporo) opiekę nad sprzętem Małysza przejęli przedstawiciele Fischera. Jak będzie w kolejnym sezonie?
"Trenerzy dostali wolną rękę w tej kwestii. Być może zdecydują się właśnie na współpracę z fabrycznym serwisem Fishera" - poinformował sekretarz PZN. Obserwując różne ruchy w różnych ekipach przed kolejnym sezonem, łatwo zauważyć, że także specjaliści od przygotowania sprzętu są pod lupą. Szwajcarzy zatrudniając austriackiego trenera, na życzenie nowozatrudnionego przyjęli także austriackiego serwismena. Roger Kamber, dotychczasowy serwismen Szwajcarów, odszedł razem z Berni Schoedlerem. Może to właśnie on byłby doskonałym nabytkiem polskiej ekipy? Serwismenem nie może być każdy. To powinna być osoba, która potrafi doskonale wykorzystać swój talent i doświadczenie w tym zakresie. Czy przedstawiciele Fischera mają rzeczywiście takich doświadczonych ludzi do smarowania nart? Gdyby Małysz pracował z najlepszym trenerem (jakim jest niewątpliwie Hannu Lepistoe), świetnym serwismenem (Kamber?), to przy swoim talencie i atomowym wybiciu zaanektowałby do końca swej kariery najwyższe miejsce na podium...
Autor: Dorota Stachura
Źródło: wiadomość na podstawie Dziennik Zachodni + własne
Zaloguj się, aby komentować
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usunięcia bądź zmodyfikowania komentarzy nie związanych z komentowaną treścią (artykułem, tekstem na blogu, zdjęciami, relacją LIVE itd.), a także obrażających skoczków, członków redakcji i innych użytkowników portalu oraz zawierających wulgaryzmy. Również "czaty" prowadzone w komentarzach nie są mile widziane.
- Zabronione jest zamieszczanie w komentarzach jakichkolwiek reklam, w tym odnośników do stron internetowych.
- Zabronione jest wielokrotne wysyłanie komentarza o tej samej treści.
- Redakcja pragnie również zaznaczyć, że niekoniecznie odpowiada na typowe prowokacje (dotyczące np. tematyki artykułu, która nie odpowiada indywidualnemu użytkownikowi).
- Wszelkie opinie krytyczne pod adresem redakcji prosimy kierować na adres e-mail redakcji - te zamieszczone w komentarzach będą ignorowane, aby uniknąć zejścia z tematu.
- W komentarzach zamieszczanych w reklacji LIVE zabronione jest zamieszczanie informacji zawierających jedynie wynik zawodnika (odległość, miejsce).
- Za nagminne łamanie reguł wymienionych w regulaminie, ogólnie pojętych zasad dobrego wychowania oraz netykiety na dany adres IP może zostać nałożona czasowa blokada adresu IP.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
- Redakcja informuje, że podczas dodawania komentarza zbierane są informacje o adresie IP komputera, z którego komentarz jest dodawany. Informacje te w razie potrzeby mogą zostać udostępnione organom ścigania w celu pociągnięcia autora komentarza do odpowiedzialności karnej lub cywilnej.
- Redakcja gorąco zachęca do rozwagi i zachowania zdrowego rozsądku podczas umieszczania komentarzy.
- Wysyłanie komentarza jest jednoznaczne z akceptacją powyższych zasad.
Komentarze (9)
kategorie użytkowników:
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Dorota
11.05.2007, 10:59
@maruda. Pozycja dojazdowa? A pamietasz jak Adam z Hannu Lepistoe próbowali zmienic pozycję dojazdową i co z tego wyszło? Było gorzej. Nie sądzę, aby zbyt niska predkość była w tym przypadku skutkiem błędu zawodnika, a smary nie miały wpływu.... Jesli pozycja zawodnika z roznych wzgledow nie jest optymalna dla uzyskiwanych prędkości (bo np z takiej pozycji łatwiej jest mieć "atomowe wybicie"), to zadaniem dobrego serwismena jest takie przygotowanie sprzetu, aby mozliwie jak najbardziej pomóc zawodnikowi i zniwelowac różnicę. Dlaczego Twoim zdaniem w Sapporo zdecydowano sie na tak gwałtowny ruch w czasie olimpiady jak zmiana serwismena? Więcej respektu dla umiejętnosci Adama , proszę...
maruda
10.05.2007, 21:07
"Adam Małysz prawie zawsze miał problemy z uzyskiwaniem prędkości na rozbiegu. Świadczy to o tym, że nie miał odpowiedniej klasy fachowca opiekującego się jego sprzętem"
A efekt cieplarniany jest spowodowany freonem z lodówek... Świadczy to o tym, że każdy mający lodówkę zbliża świat do apokalipsy.
Prosił bym o nieco więcej profesjonalizmu. Smarowanie ważnym jest, aczkolwiek w przypadku Adama o wiele ważniejsza jest pozycja dojazdowa. Nie demonizujmy znowu smarów...
p.s.
brak smarowacza to jednak rzeczywiście skandal
Laczo
10.05.2007, 21:06
Gdyby Adam miał zawsze najlepsze prędkości na progu to skoki narciarskie byłyby troche nudne. Co to za oglądanie jak Polak przeskakuje w każdej serii wszystkich o kilkanaście metrów.hahahahhahahahahhaha
agusia1408
10.05.2007, 20:16
Austryjacy maja najwyzsze prędkości na progu to wszyscy się rzucili na ich serwismanów;P:P:P:P. Ale na ich sukcesy składa sie wiele czynników i nie beda tacy latwi do pokonania...
OwcaKlaudia
10.05.2007, 19:16
Hofera niestety zabrali Szwajcarzy...Nasza kadra powinna mieć swojego stałego speca od smarowania nart, a nie jakiś gości od producenta. Może jeszcze nasi skoczkowie będą wozić narty do GO SPORTY, żeby im nasmarowali...Dajcie im kogoś pożądnego i doswiadczonego!
Mipoc
10.05.2007, 17:47
Małysz jest za niski żeby osiągać największe prędkości bo mu kolana do środka idą.Choć jak by serwismen zwiększył szybkości to kto wie.?
fenerbahce
10.05.2007, 17:33
To prawda. Przy swoim wzroście Małysz nie wyciągnie nie wiadomo jakiej szybkości, ale może będzie troszkę lepiej i będzie skakał po 1-2 dalej :)
Ankamalyszomanka
10.05.2007, 17:22
Jak Małysz z kiepskim smarowaniem śmiga na nartach jak oszalały to ciekawe o ile punktów będzie deklasował rywali ze smarowaniem Fishera??? Nie ale teraz już na poważnie. Małysz jest za lekki na super szybkości najazdowe -to jest już wykluczone. Ale może rzeczywiście gdy smarować będą serwismeni Fishera szybkości najazdowe sie o chociaż trochę zwiększą. A jak już będą większe o jakieś choćby 0,2 km/h to w wykonaniu Adama to będzie jakieś 2 metry więcej w każdym skoku. a to jest już super osiagnięcie :)))))
Konstruktorzy nowej skoczni w Ga- Pa teraz apel do Was- powiększcie maksymalnie nową skocznie, żeby Małysz czasem nie musiał zwalniać przy lądowaniu hihi
Elite27.12.
10.05.2007, 16:51
Małysz nie osiąga wielkich szybkości na prgu, a i tak za zwyczaj skacze najdalej... Ciekawe jakie odległości będzie uzyskiwał, gdy ten problem zostanie zniwelowany:) hehe:P Wtedy to już napewno rywale nie będą mieli szans z naszym Orłem!!