PŚ - wracają mniejsze skocznie
Opublikowano: 3 kwietnia 2007, 14:57
56 komentarzy - dołącz do dyskusji »
Autor: Paweł Stawowczyk
Źródło: wiadomość na podstawie Dziennika Zachodniego
Zaloguj się, aby komentować
- Redakcja zastrzega sobie prawo do usunięcia bądź zmodyfikowania komentarzy nie związanych z komentowaną treścią (artykułem, tekstem na blogu, zdjęciami, relacją LIVE itd.), a także obrażających skoczków, członków redakcji i innych użytkowników portalu oraz zawierających wulgaryzmy. Również "czaty" prowadzone w komentarzach nie są mile widziane.
- Zabronione jest zamieszczanie w komentarzach jakichkolwiek reklam, w tym odnośników do stron internetowych.
- Zabronione jest wielokrotne wysyłanie komentarza o tej samej treści.
- Redakcja pragnie również zaznaczyć, że niekoniecznie odpowiada na typowe prowokacje (dotyczące np. tematyki artykułu, która nie odpowiada indywidualnemu użytkownikowi).
- Wszelkie opinie krytyczne pod adresem redakcji prosimy kierować na adres e-mail redakcji - te zamieszczone w komentarzach będą ignorowane, aby uniknąć zejścia z tematu.
- W komentarzach zamieszczanych w reklacji LIVE zabronione jest zamieszczanie informacji zawierających jedynie wynik zawodnika (odległość, miejsce).
- Za nagminne łamanie reguł wymienionych w regulaminie, ogólnie pojętych zasad dobrego wychowania oraz netykiety na dany adres IP może zostać nałożona czasowa blokada adresu IP.
- Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
- Redakcja informuje, że podczas dodawania komentarza zbierane są informacje o adresie IP komputera, z którego komentarz jest dodawany. Informacje te w razie potrzeby mogą zostać udostępnione organom ścigania w celu pociągnięcia autora komentarza do odpowiedzialności karnej lub cywilnej.
- Redakcja gorąco zachęca do rozwagi i zachowania zdrowego rozsądku podczas umieszczania komentarzy.
- Wysyłanie komentarza jest jednoznaczne z akceptacją powyższych zasad.
Komentarze (56)
kategorie użytkowników:
niezarejestrowany
zarejestrowany
redaktor
VIP
Kazach
16.09.2015, 15:13
W epoce Małysza to tylko Stoch się wybił na dobry poziom,Hula i Żyła na średni,a później Żyła stanie się takim drugim Neumayerem,a Hula będzie solidnym skoczkiem PK.
Jasiek
05.04.2007, 17:40
@bigus
Święta racja!
Święta racja!
fan skoków
04.04.2007, 21:20
Nie mam nic przeciwko mniejszym skoczniom, być może to dobrze że wracają na nich konkursy. Ja się powtórzę i powiem że mam nadzieję że FiS znowu będzie organizował przynajmniej 6 konkursów drużynowych na sezon.
marmi
04.04.2007, 20:14
Bartt: w skrócie pisząc jesteś w błędzie. Wg Twojej propozycji skocznie K-85 i K-15 byłyby w tej samej kategorii co jest oczywiście bzdurą. Zapominasz, że to co możemy oglądać w TV odbywa się w zasadzie na skoczniach dużych lub mamucich ale oprócz tego jest kilka kategorii skoczni mniejszych dla dzieci, juniorów czy do treningu...
BTW. Z tego co wiem termin skocznia "mamucia" funkcjonuje tylko w Polsce, gdzie indziej nazywają się one skoczniami do lotów...
BTW. Z tego co wiem termin skocznia "mamucia" funkcjonuje tylko w Polsce, gdzie indziej nazywają się one skoczniami do lotów...
Olcia :)
04.04.2007, 19:42
Ja też popieram Adiego :) Masz rację, tak by było ciekawie i sprawiedliwie :)
Canton
04.04.2007, 18:00
Myślę , że dobrze będzie , że wrócą te skocznie o punkcie K 90 . Wydawało się , że będzie z tego FIS rezygnował , ale na szczęście jakaś jest dobra decyzja . A Hofer pretensji do Zakopca nie powinnien raczej mieć ...
:)
04.04.2007, 14:48
@Adi16
Jestem za :)
Jestem za :)
adi16
04.04.2007, 14:33
MAM taki pomysł możnaby podzielić PŚ na 3 części
MAŁA kula za LOTY 6 konkursów w sezonia
MAŁA kula za skoki na K90 4 konkursy
Kryształowa kula za wszystkie skocznie
MAŁA kula za LOTY 6 konkursów w sezonia
MAŁA kula za skoki na K90 4 konkursy
Kryształowa kula za wszystkie skocznie
skakajko-fan
04.04.2007, 14:21
skakajki ze Słowenii juz zrobiły lanie na naszym juniorom w Zakopanem na Lidze Szkolnej ;)
myszka55.sabcia
04.04.2007, 13:37
@ciocia chrum-chrum
fajny nick:D
fajny nick:D
ciocia chrum-chrum
04.04.2007, 12:33
...a za 2 lata doczekamy sie wreszcie pucharu swiata w Wisle...-Labajowie,no i w Szczyrku,a moze nawet w Lubawce,to dobra dla nas tendencja...
bigus
04.04.2007, 12:00
@krwisty,@Backstreet Girl
Zawody mogłyby sie odbywać jako jedne, ale były by dwie klasyfikacje mężczyzn i kobiet!!
Zawody mogłyby sie odbywać jako jedne, ale były by dwie klasyfikacje mężczyzn i kobiet!!
krwisty
04.04.2007, 10:27
backstreet girl-fajna sprawa byly by te zawody kobiet ale ja naprawde chcialbym widziec miny skoczkow pokonywanych w tym samym konkursie przez panie....(meska duma i ambicja bylaby wystawiona na niezla probe)ale jak to ze sportem bywa nie laczy sie konkurencji meskich z kobiecymi...niestety(a moze sie myle?)
Backstreet Girl
04.04.2007, 09:57
Te dziewięćdziesiątki to dobry pomysł i wiadomość dla Adasia Małysza:D A krwisty ma rację, ale ja bym zorganizowała osobny Puchar Świata tylko dla kobiet. Fajnie by było:D Osobiście znam polską skoczkę (z gadu-gadu) i wiem, ze dziewczyny też potrafią skakać, nawet lepiej niż niektórzy meżczyźni. To niesprawiedliwe, że kobiety nie mają swojego konkursu rangi Pucharu Świata. Może kiedyś bedziemy zmiennie oglądac zawody męskie jak i żeńskie:D
krwisty
04.04.2007, 09:16
ja bym tam wpuscil kobiety do PS i niech razem z facetami skacza....na rowni.wielu nawet dobrych skoczkow mialo by nietęgie miny jak trzy pierwsze miejsca okupowaly by kobitki(mlode ,skoczne,wytrzymale,pelne entuzjazmu i nie majace nic do stracenia)i niezaleznie od wymiaru skoczni odlatywaly by facetom przez co tamci musieli by wiecznie je scigac i poziom skokow i widowiska wzrosl by stanowczo....ale to chyba tylko moje pobozne życzenia.
Fanka
04.04.2007, 08:53
@ maciek93
Zawody nie będą emocjonujące? Czyżbyś się nudził 3. marca podczas konkursu na Miyanomori?
Zawody nie będą emocjonujące? Czyżbyś się nudził 3. marca podczas konkursu na Miyanomori?
Bartt
03.04.2007, 23:35
@marmi
Ale ten podział skoczni to archaizm. Umówmy się, w dzisiejszych czasach normalna skocznia to skocznia K120, a K90 to jest już skocznia mała, najwyżej średnia. Przed wojną skocznia K-70 to była duża skocznia, a K-90 to była skocznia mamucia. Ale czasy się zmieniają, dlatego powinno się zmienić klasyfikację skoczni. Ja proponuję następującą nomenklaturę - poniżej K90 skocznia mała, od K90 do K109 skocznia średnia, od K110 do K120 skocznia normalna, K125-K130 skocznia duża, a K185 mamut.
Ale ten podział skoczni to archaizm. Umówmy się, w dzisiejszych czasach normalna skocznia to skocznia K120, a K90 to jest już skocznia mała, najwyżej średnia. Przed wojną skocznia K-70 to była duża skocznia, a K-90 to była skocznia mamucia. Ale czasy się zmieniają, dlatego powinno się zmienić klasyfikację skoczni. Ja proponuję następującą nomenklaturę - poniżej K90 skocznia mała, od K90 do K109 skocznia średnia, od K110 do K120 skocznia normalna, K125-K130 skocznia duża, a K185 mamut.
marmi
03.04.2007, 23:24
Ludzie, nie piszcie, że to małe skocznie. To są skocznie normalne, ściśle rzecz biorąc nie są nawet średnie. Doczytajcie sobie jak dzielą się skocznie!
___Kurak___
03.04.2007, 23:14
Dobrze że będą skakać na skoczniach normalnych niebędzie takiej monotoni.
Fin
03.04.2007, 22:04
to dobrze ze będą male skocznie,,,,zawsze to jakies urozmaicenie a ponadto tam szanse mają niekiedy zawodnicy będący daleko w generalnej klasyfikacji.CO do malysza to nie tylko on swietnie skacze na skoczniach k 90
krwisty
03.04.2007, 21:52
bigus-rozumiem tez twoja opinie o tej iskierce niepewnosci to fajne ...ale...popatrz ile razy w historii odwolywano konkursy przez wiatr(traci widowisko na tym),ile razy wiatr przszkadzal skoczkom w dobrym skakaniu,ile razy pomagal tym ktorzy nie zasluzyli na wysokie miejsca(bo forme mieli i maja beznadziejna) i tez ile razy wiatr przewracal skoczkow lamal ich i kontuzjowal!!!ja optowal bym za tym ,by zwyciezali nalepsi najbardziej wytrzymali ,dysponowani i utalentowani skoczkowie...a nie loteria pogodowa!moze skocznie zakryte byly by mniej widowiskowe(romantyczne)ale przynajmniej sprawiedliwe dla wszystkich...i nie szukam emocji w loterii w tym czy zawieje czy nie?ja chce rownych ,sprawiedliwych i bezpiecznych skokow i kropka.pozdrawiam
szwajcarka
03.04.2007, 21:29
A czy ja powiedziałam, że konkurs jest mało widowiskowy? nie! Same skoki są mało widowiskowe... najlepsze są mamuty...
ath17
03.04.2007, 21:15
DO REDAKCJI
Fajnie by było gfybyście zamieścili REKORDY I STATYSTYKI co do Letnich Grand Prix. Tam A. Małysz utrzymywał by wysoką range. Odwiedzam waszą strone codzienie fajnie by było żebyście dodali jakieś nowe informacje co do rekordów statystyk, wiedzy dla kibica licze że jeszcze bardziej ulepszycie strona jest genialna.
Fajnie by było gfybyście zamieścili REKORDY I STATYSTYKI co do Letnich Grand Prix. Tam A. Małysz utrzymywał by wysoką range. Odwiedzam waszą strone codzienie fajnie by było żebyście dodali jakieś nowe informacje co do rekordów statystyk, wiedzy dla kibica licze że jeszcze bardziej ulepszycie strona jest genialna.
:(((
03.04.2007, 21:00
@fener ...
Hehehe, wnioski fałszywe. Jak widzisz to nie Pochwała staje się Ljokelsejem a Hula, Śliż i reszta zmierza do poziomu Pochwały :(
Hehehe, wnioski fałszywe. Jak widzisz to nie Pochwała staje się Ljokelsejem a Hula, Śliż i reszta zmierza do poziomu Pochwały :(
fenerbahce
03.04.2007, 20:46
Nie wiem czy to dobry temat, ale chciałbym wylać z siebie to, co mnie trapi...
Dlaczego w Polsce marnuje się tyle talentów narciarskich?? DLACZEGO??
Chyba nie uzyskam odpowiedzi na to pytanie, bo PZN nie przyzna się do błędów :(
Tak jak Austria jest "naraciarską Brazylią", tak Polska staję się narciarską Argentyną - krajem zmarnowanych talentów, z tą różnicą, że w argentyńskiej piłce niektóre talenty ocalały, a w polskich skokach tak dobrze nie ma :/
Nie mówmy tutaj o Mateuszu Rutkowskim, bo sam sobie zmarnował karierę, ale czy na pewno?? Może prawidłowe wsparcie wylansowałoby go tak jak Morgensterna...
Kol ejnym przykładem są Bachleda i Pochwała. Ich kariera zakończyła się tak szybko jak się zaczęła. Niestety :/
Piszę to wszystko, dlatego , że obawiam się o przyszłość kolejnego pokolenia młodych skoczków: Kotów, Murańki, Zniszczoła, Słowioka, Leji, Żyły... Można by tu wymienić wielu. Czy pójdą oni w ślady Stocha czy Rutkowskiego??
A właśnie... Stoch... Nie licząc Małysza, który jest ponad wszystkimi normami, jest najlepszym polskim skoczkiem. Może ma na tyle silną psychikę, że stał się fenomenem wśród niespełnionych talentów...
Mnie osobiście bardziej cieszą wyniki drużyny jako ogółu, bo Małysz do swoich zwycięstw zdąrzył mnie przyzwyczaić :) Cieszą takie niespodzianki jak 12 miejsce Huli w Kuusamo, 1 miejsce Mateji w PK... Ale dlaczego niespodzianki. Przecież to powinna być reguła :/
CO w polskich skokach jest nie tak??
Po pierwsze chyba skocznie. Gdzie oni mają skakać jak nie na skoczniach?? Gdzie się podziała skocznia w Malince. Chyba miała już stać?? Na czym mają trenować juniorzy?? Na K-15 phi
PZN pewnie powiedziałby, że mamy kupę "90".
Kol ejnym problemem jest to co robi Fijas z naszą kadrą B. Łukasz Rutkowski w tamtym roku 4 na MŚ Juniorów, w tym roku ... 31 :/
Jedyną nadzieją dla polskich skoków jest Hannu Lepistoe. Może zrobi on taki postępn z Polakami jak Kojonkoski z Norwegami... Może jeszcze Pochwała będzie polskim Ljokelsoeyem... Może Rutkowski powróci do dobrego skakania... Wszystko "może", ale prawdziwy kibic zawsze wierzy w swoich idoli i ma nadzieję na cud :)
Dlaczego w Polsce marnuje się tyle talentów narciarskich?? DLACZEGO??
Chyba nie uzyskam odpowiedzi na to pytanie, bo PZN nie przyzna się do błędów :(
Tak jak Austria jest "naraciarską Brazylią", tak Polska staję się narciarską Argentyną - krajem zmarnowanych talentów, z tą różnicą, że w argentyńskiej piłce niektóre talenty ocalały, a w polskich skokach tak dobrze nie ma :/
Nie mówmy tutaj o Mateuszu Rutkowskim, bo sam sobie zmarnował karierę, ale czy na pewno?? Może prawidłowe wsparcie wylansowałoby go tak jak Morgensterna...
Kol ejnym przykładem są Bachleda i Pochwała. Ich kariera zakończyła się tak szybko jak się zaczęła. Niestety :/
Piszę to wszystko, dlatego , że obawiam się o przyszłość kolejnego pokolenia młodych skoczków: Kotów, Murańki, Zniszczoła, Słowioka, Leji, Żyły... Można by tu wymienić wielu. Czy pójdą oni w ślady Stocha czy Rutkowskiego??
A właśnie... Stoch... Nie licząc Małysza, który jest ponad wszystkimi normami, jest najlepszym polskim skoczkiem. Może ma na tyle silną psychikę, że stał się fenomenem wśród niespełnionych talentów...
Mnie osobiście bardziej cieszą wyniki drużyny jako ogółu, bo Małysz do swoich zwycięstw zdąrzył mnie przyzwyczaić :) Cieszą takie niespodzianki jak 12 miejsce Huli w Kuusamo, 1 miejsce Mateji w PK... Ale dlaczego niespodzianki. Przecież to powinna być reguła :/
CO w polskich skokach jest nie tak??
Po pierwsze chyba skocznie. Gdzie oni mają skakać jak nie na skoczniach?? Gdzie się podziała skocznia w Malince. Chyba miała już stać?? Na czym mają trenować juniorzy?? Na K-15 phi
PZN pewnie powiedziałby, że mamy kupę "90".
Kol ejnym problemem jest to co robi Fijas z naszą kadrą B. Łukasz Rutkowski w tamtym roku 4 na MŚ Juniorów, w tym roku ... 31 :/
Jedyną nadzieją dla polskich skoków jest Hannu Lepistoe. Może zrobi on taki postępn z Polakami jak Kojonkoski z Norwegami... Może jeszcze Pochwała będzie polskim Ljokelsoeyem... Może Rutkowski powróci do dobrego skakania... Wszystko "może", ale prawdziwy kibic zawsze wierzy w swoich idoli i ma nadzieję na cud :)
haliee
03.04.2007, 20:20
mało widowiskowe? no jeśli konkurs na Okurayamie nie był widowiskowy, to ja się na skokach nie znam :]
bigus
03.04.2007, 19:43
@krwisty
Skocznia pod dachem to nie to -to nie byłyby skoki narciarskie. Przecież w skokach musi być ta niepewność, co do warunków atmosferycznych. To dodaje adrenaliny skoczkom, a my kibice z coraz wiekszym napieciem oglądamy skoki.!!! Pod dachem skoki byłyby bez tego entuzjazmu.Wygrywaliby zawodnicy z najmocniejszym odbiciem. A gdy 3-6 skoczków bez przerwy staje ciągle na podium, to skoki traca swoją urodę. W tym sezonie to szczęście do warunków miał Urbanc i Morassi, ale za rok może to być np:Maciek Kot czy Stefan Read. Skoki to sport żyjący z tej iskierki niepewności !!!
Skocznia pod dachem to nie to -to nie byłyby skoki narciarskie. Przecież w skokach musi być ta niepewność, co do warunków atmosferycznych. To dodaje adrenaliny skoczkom, a my kibice z coraz wiekszym napieciem oglądamy skoki.!!! Pod dachem skoki byłyby bez tego entuzjazmu.Wygrywaliby zawodnicy z najmocniejszym odbiciem. A gdy 3-6 skoczków bez przerwy staje ciągle na podium, to skoki traca swoją urodę. W tym sezonie to szczęście do warunków miał Urbanc i Morassi, ale za rok może to być np:Maciek Kot czy Stefan Read. Skoki to sport żyjący z tej iskierki niepewności !!!
szwajcarka
03.04.2007, 19:38
Skoki na K90 są mało widowiskowe... Ale popieram organizację dwóch-trzech, żeby przekonać się, kto dominuje technicznie. a zawody w Zakopanem sa najlepsze ze względu na samą atmosferę! A jak sobie Walter raz czy dwa wyrówna zeskok, to mu żyła w d... nie pęknie od tego :P Jakoś kibicom nie przeszkadza, że "muszą tonąć w kałużach błota"... Dlaczego Czesi mają cztery, a my dwa? My też chcemy!
dikon
03.04.2007, 19:00
pod Wielka Krokwia mozna by bylo zabrac sie za polepszenie wielu spraw technicznych, bo fakt, ze nie najlepiej to wyglada, ale tak jak ktorys z moich poprzednikow zauwazyl licZy sie atmosfera a nie wygoda, w Zakopanem z pewnoscia jej nie brakuje i zaden inny kraj nas w tym nie pobije!!poprostu Polscy kibice sa najlepsi na swiecie, nawet gdy Malysz nie byl w najlepszej formie i chodzily pogloski, ze mistrz stacil fanow (wlasciwie tak bylo) to pod Wielka Krokwia i tak zgromadzily sie tlumy fanow.Postawa naszych kibicow powinna byc wzorem dla wielu inych miejsowosci ze skoczniami w tle.Wszystko jest piekne....teraz tylko wiecej takich polskich Malyszow i bedzie idealnie!
Eesti
03.04.2007, 18:46
@smutny
I co jeszcze mówi ci twoja czarodziejska kula? Że Puchar Świata zdobędzie Maksim Anisimov? :-)
I co jeszcze mówi ci twoja czarodziejska kula? Że Puchar Świata zdobędzie Maksim Anisimov? :-)
smutny
03.04.2007, 18:10
@krwisty
Po prostu wiem i mam pewność.
Nie rozwijam tematu, bo nie chce mi sie z nikim kłocić. Niestety przekonacie sie za pół roku a może wcześniej :(
Po prostu wiem i mam pewność.
Nie rozwijam tematu, bo nie chce mi sie z nikim kłocić. Niestety przekonacie sie za pół roku a może wcześniej :(
krwisty
03.04.2007, 18:05
smutny a skad ta pewnosc ze adam w przyszlym sezonie bedzie zle skakal?rozwin temat
smutny
03.04.2007, 17:49
@bordas
Piszę tylko to, co sie stanie ...
Piszę tylko to, co sie stanie ...
bordas
03.04.2007, 17:43
@smutny
Co ty za glupoty opowiadasz, Malysz bedzie skakal dobrze i bardzo ladnie daleko nie bedzie skakal Romoren jak Malysz bo Romoren sie skonczyl a z nim wraz skokio jego na wyczerpaniu?
Co ty za glupoty opowiadasz, Malysz bedzie skakal dobrze i bardzo ladnie daleko nie bedzie skakal Romoren jak Malysz bo Romoren sie skonczyl a z nim wraz skokio jego na wyczerpaniu?
smutny
03.04.2007, 17:39
Mam dla Ciebie przykra wiadomośc. W przyszłym sezonie Adam będzie tak skakał jak Romoeren w tym. Niestety :(
Czołowka PŚ wróci do formy.
Czołowka PŚ wróci do formy.
bordas
03.04.2007, 17:36
@uskotko
uskotko uskotko uskotko nie martw sie dziewczyna twoj Ahonen nie wygra z Malysz raczej, twoj Ahonen jest juz slaby i slabszy coraz bardziej z sezonu na sezon i nie wolno ci tylko zrobic ci wolno zeby kibicowac Malyszowi zaczać bo on jest lepszy od Ahonena,zobaczyszw przyszlym sezonie jak bedzie, wiadomo ze jestes Polka co Finom kibicuje ale od przyszlego sezonu nie kibicuj Finami tylko Polakom
uskotko uskotko uskotko nie martw sie dziewczyna twoj Ahonen nie wygra z Malysz raczej, twoj Ahonen jest juz slaby i slabszy coraz bardziej z sezonu na sezon i nie wolno ci tylko zrobic ci wolno zeby kibicowac Malyszowi zaczać bo on jest lepszy od Ahonena,zobaczyszw przyszlym sezonie jak bedzie, wiadomo ze jestes Polka co Finom kibicuje ale od przyszlego sezonu nie kibicuj Finami tylko Polakom
kuba_luczak
03.04.2007, 17:28
@mcmacix & maciek93
skocznia w Kranju jest dużą i mimo wóżnicy w metrach jest taka sama punktacja jak w np. Willingen, gdyż według definicji: "Duża skocznia to taka, która ma punkt konstrukcyjny położony między 100 a 174 metrem zeskoku" - zatem ludzie z brukowca sie pomylili (aż żal czytać takie brednie)... :)
skocznia w Kranju jest dużą i mimo wóżnicy w metrach jest taka sama punktacja jak w np. Willingen, gdyż według definicji: "Duża skocznia to taka, która ma punkt konstrukcyjny położony między 100 a 174 metrem zeskoku" - zatem ludzie z brukowca sie pomylili (aż żal czytać takie brednie)... :)
uskotko
03.04.2007, 17:26
cóż, skocznie średnie to nie tyle szansa na sukces Adama, ile w ogóle zawodników, których atutem jest przede wszystkim mocne odbicie, z których wymienić trzeba Ahonenena, Hautamakiego, Wassiliewa. Choć wiadomo, że w dobrej formie dobrze skacze się wszędzie...
adagio28
03.04.2007, 17:19
Eksperymentują heh! =| Oby tylko wyszło na "+"! =>
pomidor
03.04.2007, 17:15
Bardzo dobrze, Adam będzie miał większe szanse na wygranie, choć nie mówie, że na większych skoczniach gorzej skacze :)
Jasiek
03.04.2007, 17:11
@irek-wampirek
Masz rację i z jednym, i z drugim.
Masz rację i z jednym, i z drugim.
irek-wampirek
03.04.2007, 16:57
@krwisty
Jak pomyslę o hali to mi się ta z Katowic skojarzy:(
Jak pomyslę o hali to mi się ta z Katowic skojarzy:(
irek-wampirek
03.04.2007, 16:56
@Jasiek
Skalite też będzie przebudowane na K-95. Może jeszcze w tym stuleciu :P
Skalite też będzie przebudowane na K-95. Może jeszcze w tym stuleciu :P
Reyes19
03.04.2007, 16:56
Fajnie że jakaś odmiana! Już mi się znudziły te K120! Nie kiedy tylko mamuty! A tak zobaczymy dwa PŚ na skoczni małej!!
Jasiek
03.04.2007, 16:55
Oprócz Wielkiej Krokwii liczą się tylko:
- Wisła - Malinka (po przebudowie)
- Srednia Krokiew.
I tyle.
- Wisła - Malinka (po przebudowie)
- Srednia Krokiew.
I tyle.
@g@
03.04.2007, 16:19
Prawda prawda krwisty.są różne sposoby,ale to juz inna bajka hehehe..
@g@
03.04.2007, 16:13
Chyba redakcja lepiej się zna ile ma punkt K w Kranjuuuu.....Na takich skoczniach mogą się popisać ci młodsi.Może wzniosa się wyżej.Jak inni skoczkowie.Pozdro.
volkania
03.04.2007, 16:12
szkoda ze odszedl ze skokow Janne Yiljaervi ,bo k60 i k90 to byly wlasnie skocznie na ktorych skakal ;;(
krwisty
03.04.2007, 16:00
a mi marza sie skocznie pod dachem..kiedys czytalem o takich projektach i jest to do zrealizowania..nawet widzialem artykul o projekcie skoczni w kopalni wieliczka...technicznie tez jest to wykonalne....i jakie warunki by tam panowaly..super.zawsze ludzie denerwuja sie na warunki a szczegolnie wiatry na skoczniach.kryte skocznie bylyby dobra alternatywa dla otwartych...i wtedy liczyla by sie tylko forma zawodnikow a nie warunki...tylko forma i esencja wyszkolenia i samopoczucia w danymkonkursie...ja jestem za...aha i jeszcze jak wiele wypadkow mozna by uniknac...prawda?
:(
03.04.2007, 15:59
Gdy zawalimy MŚJ w Szczyrku (nie został jeszcze rozstrzygnięty przetarg na przebudowę a konkurs w lutym) to i Wielka Krokiew pożegna się z PŚ!
dominika_austria
03.04.2007, 15:53
Z tym błotkiem w Zakopanem to akurat prawda. Zanim się dojdzie do sektora, jest się już lekko brudnym:] Ale pewnie da się to jakoś zmienić... Poza tym liczy się atmosfera, a nie wygoda [choć to też jest ważne]. Na marginesie, cieszę się, że w przyszłym sezonie odbędą się zawody PŚ w Villach. Byłam tam, to naprawdę cudowne miejsce.
mcmacix
03.04.2007, 15:24
@maciek93
Nawet nie patrzyłem do działu o skoczniach, po prostu pamiętam punkt K i HS tej skoczni, a takie coś mnie aż dererwuje :D
Nawet nie patrzyłem do działu o skoczniach, po prostu pamiętam punkt K i HS tej skoczni, a takie coś mnie aż dererwuje :D
maciek93
03.04.2007, 15:20
jest to nawet napisane w dziale skocznie narciarskie
maciek93
03.04.2007, 15:19
@mcmacix
Masz rację. K100 HS109 REKORD115.5(J. Damjan)
Masz rację. K100 HS109 REKORD115.5(J. Damjan)
mcmacix
03.04.2007, 15:14
Redakcjo! Skocznia w Kranju ma punkt K100 a nie HS. HS ma chyba 109.
maciek93
03.04.2007, 15:05
myślę, że zawody na takich skoczniach nie będą zbyt emocjonujące, ale się przekonamy...